Kirjoittaja Aihe: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck  (Luettu 268309 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa uijui

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #330 : 01.08.12 - klo: 22.01 »
Kyllä 22konseptin autojen palikat istuu pirun hyvin. Dexeissä niitä heittoja on.
Vastaheitolla voittoon.

Poissa Mice

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #331 : 02.08.12 - klo: 21.37 »
En kyl yhtään hiffannu miten noi pari kolme viimeistä viestiä liittyy tähän ketjuun.  :shocked:
Tai no joo, taisihan siellä lukea muutaman kerran losi...


Mä aattelin vetää samanlaisilla diffeillä ku tähänkin asti, eli 7-7-2
(johtuen ehkä siitä, et ei jaksa mekata ja säätää...)
JB-Design ja West Coast Interior tarjoavat mittatilaustöitä ja ajoneuvoverhoilua ympäri Suomea. www.jb-design.fi

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #332 : 02.08.12 - klo: 21.43 »
Mulla on ärsyttävä ongelma Losissa. Kun jarruttaa, niin taka diffin kulmavaihde raksuttaa todella lujaa. Hampaat taitaa lyödä ylitse. Kaikki osat on vaihdettu uusiin ja kasattu varmasti oikein ja ongelmia on edelleen. Onko muilla vastaavia havaintoja? Jarrut ei ole mitenkään yli ärhäkät. Onko joku paikallistanut mistä ongelma johtuu, jotta sen oikeasti voisi korjata.
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #333 : 02.08.12 - klo: 21.47 »
En kyl yhtään hiffannu miten noi pari kolme viimeistä viestiä liittyy tähän ketjuun.  :shocked:

Liittyy sillä tavalla että tässä ketjussa käsitellään Losi Ten-SCTE:tä ja tuossa kehuttiin kovasti Losin laatua ylitse muiden. Korjasin sen verran ettei kukaan nyt ala olettamaan että TEN-SCTE olisi jotenkin poikkeuksellisen laadukas kun verrataan vaikkapa siihen 22:een tai muutaman muun merkin tuotoksiin.

En ole pahoillani jos jonkun mielestä tuli kirjoitettua OT:tä, enkä ala tarkastamaan koko viestiketjua läpi onko täällä kirjoitettu enemmänkin OT:tä.

 
Kylätason RC-kuski.

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #334 : 02.08.12 - klo: 21.54 »
Mulla on ärsyttävä ongelma Losissa. Kun jarruttaa, niin taka diffin kulmavaihde raksuttaa todella lujaa. Hampaat taitaa lyödä ylitse. Kaikki osat on vaihdettu uusiin ja kasattu varmasti oikein ja ongelmia on edelleen. Onko muilla vastaavia havaintoja? Jarrut ei ole mitenkään yli ärhäkät. Onko joku paikallistanut mistä ongelma johtuu, jotta sen oikeasti voisi korjata.

Mulla ei muita havaintoja kuin että oon kuullu kun autosi raksuttaa.  :grin: Jos hampaat hyppii yli, tulee jälkiä varmaan aika nopeasti ja ongelma pahenee, mutta on samalla helpompi paikallistaa. Jotenkin epäilyttää että ääni tulisi jostain muualta, eihän takapää edes jarruta niin hirmu kovaa kun etupäähänhän se paino siirtyy. Onko vetarit ja kardaanit kuinka kuluneet, jos sopivasti väljää niin varmaan ääntelee eri tilanteissa. Itellä assossa pörisi kardaanit veto päällä. Vaihdoin keskidiffin outdrivet keskenään ja pörinä siirtyi pakille.  :tongue:

Kokeile saatko hampaat hyppimaan yli kun käännät molempia takapyöriä käsin eestaas ja pidät taka kardaanin paikallaan jollain. Jossei hypi niin tuskin hyppii ajaessakaan?
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #335 : 02.08.12 - klo: 22.05 »
Mulla on ärsyttävä ongelma Losissa. Kun jarruttaa, niin taka diffin kulmavaihde raksuttaa todella lujaa. Hampaat taitaa lyödä ylitse. Kaikki osat on vaihdettu uusiin ja kasattu varmasti oikein ja ongelmia on edelleen. Onko muilla vastaavia havaintoja? Jarrut ei ole mitenkään yli ärhäkät. Onko joku paikallistanut mistä ongelma johtuu, jotta sen oikeasti voisi korjata.


Kokeile saatko hampaat hyppimaan yli kun käännät molempia takapyöriä käsin eestaas ja pidät taka kardaanin paikallaan jollain. Jossei hypi niin tuskin hyppii ajaessakaan?

Hyvä idea! Täytyy kokeilla. Eihän näissä mopoissa kuitenkaan mitään super vääntöä ole.
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #336 : 02.08.12 - klo: 22.24 »
Lukitsin taka kardaanin... Kun autoa työntää lattialla eteenpäin pauke on melkoinen. Sama ääni kuin joku muoviläpyskä fillarin pinnojen välissä. Taaksepäin auto ei liiku vaan rattaat pitää ja renkaat on lukossa.

Ehkä ainoa ja ärsyttävä vika koko autossa. Toivottavasti kestää Jyskälän rallit..
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa Hazard

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #337 : 02.08.12 - klo: 22.29 »
Lisää prikkoja diffin pinionin taakse että painuu varmasti lautasta vasten. Mulla on ollut samaa vikaa mutta ajan niin vähällä jarrulla ettei se ruksuta, renkaat ei mene lukkoon missään vauhdissa jarruttaessa. Vaihdoin kyllä jo viime talvena nuokin rattaat kyseisestä syystä mutta ei ne vanhat huonolta näyttäneet ja ovatkin edelleen pakissa mukana.

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #338 : 02.08.12 - klo: 22.34 »
Lisää prikkoja diffin pinionin taakse että painuu varmasti lautasta vasten. Mulla on ollut samaa vikaa mutta ajan niin vähällä jarrulla ettei se ruksuta, renkaat ei mene lukkoon missään vauhdissa jarruttaessa. Vaihdoin kyllä jo viime talvena nuokin rattaat kyseisestä syystä mutta ei ne vanhat huonolta näyttäneet ja ovatkin edelleen pakissa mukana.

Juu kokeilin äsken ilman shimmaamista siten, että asensin kardaanin pikkurattaan akselille siten, että siihen jäi useampi milli tyhjää ja painoin pikkuratasta syvemmälle diffiin. Ei lyö enää rattaat yli. Shimmejä pitää hankkia jostain varmaan 5mm verran. Onko kellään Jyskään tulijoista?
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa Hazard

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #339 : 02.08.12 - klo: 22.43 »
Jokunen 0,3-0,5mm voi löytyä mutta ei ihan 5mm edestä sentään. Koko on varmaan 8x5mm prikalla, laakeri joka tapauksessa on 5x11x4 tuossa kohtaa.

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #340 : 02.08.12 - klo: 22.45 »
ehkä laitan kolmannen laakerin tuohon :) Harmittaa kun juuri vaihdoin rattaat..
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa Jämsä

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #341 : 02.08.12 - klo: 23.01 »
Onkohan sulla tavallista ohuemmat laakerit pinionissa?

Mä ajattelin kyllä ensin, että sä et olisi shimmannut diffiä tarpeeksi lähelle pinionia ja siksi paukkuisi, mutta että pinioni olisi liian kaukana laakerin sisällä. Hmmm...

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #342 : 02.08.12 - klo: 23.09 »
Onkohan sulla tavallista ohuemmat laakerit pinionissa?

Mä ajattelin kyllä ensin, että sä et olisi shimmannut diffiä tarpeeksi lähelle pinionia ja siksi paukkuisi, mutta että pinioni olisi liian kaukana laakerin sisällä. Hmmm...
Ehkäpä tuo voisi olla se juttu. Mulla on ProTek R/C Ceramic 5x11x4mm metal shielded "Speed" clutch bearings tuossa. En ole mitannut laakeria oikeasti, mutta noiden pitäisi olla oikean kokoiset?
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #343 : 02.08.12 - klo: 23.21 »
Ootko sä shimmannu diffin pinionia kohti???

Tuo 5 milliä shimmin tarvetta kuulostaa siltä että jotain on pielessä ja pahasti.

Tuskin laakerit on väärän kokoset, mutta olisko laakeripesä päässy kulahtamaan niin että se pinionirattaan puoleinen laakeri olisi vaan syönyt itsensä syvemmälle????

Tai sitten se diffi ei vaan ole shimmattu pinioniratasta kohti kunnolla.

Harvemmin pinionista tarvitsee shimmailla, vaan se shimmaustarve on aina diffissä.

Entä onkos se diffin lautasrattaan puoleinen laakeri ja laakeripesä kunnossa?

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #344 : 02.08.12 - klo: 23.33 »
Ootko sä shimmannu diffin pinionia kohti???

Tuo 5 milliä shimmin tarvetta kuulostaa siltä että jotain on pielessä ja pahasti.

Tuskin laakerit on väärän kokoset, mutta olisko laakeripesä päässy kulahtamaan niin että se pinionirattaan puoleinen laakeri olisi vaan syönyt itsensä syvemmälle????

Tai sitten se diffi ei vaan ole shimmattu pinioniratasta kohti kunnolla.

Harvemmin pinionista tarvitsee shimmailla, vaan se shimmaustarve on aina diffissä.

Entä onkos se diffin lautasrattaan puoleinen laakeri ja laakeripesä kunnossa?

Laakeripesä eli koko takadiffikotelo on uusittu ja samalla kaikki muukin. Alunperin tuossa ei ole tarvinnut shimmata yhtään mitään. Täytyy huomenissa purkaa vielä kaikki, toki rattaa kuluu nopeasti jos ne pääsee hyppimään ja ongelma vain pahenee. Laakerit on ok.
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa Jämsä

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #345 : 03.08.12 - klo: 22.23 »
Vantaan ja Tammisaaren SC Summer Cupin säädöt Losi Ten SCTE:lle.
Voitte kokeilla, että toimiiko jotenkin näillä radoilla.



t. Kai

« Viimeksi muokattu: 03.08.12 - klo: 23.07 kirjoittanut Kay Jay »

Poissa VAJ

  • Honkala GP
    • Profiili
    • Honkala GP
Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #346 : 05.08.12 - klo: 23.06 »
Onkos kellään käynyt näin.
Muutama akku ajettu autolla ja alko pitämään etupäässä pauketta.
Vetarin sisäpään tappi oli tullut melkein ulos ja otti joka kierroksella tukivarteen kiinni.

Laitoin lukitetta väliin ja painoin takas paikalleen. Kesti ainakin parin akun ajot tänään.

Poissa Hazard

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #347 : 05.08.12 - klo: 23.21 »
Mulla on jotain tuhannen akullisen aikana yhdestä vetarista menny tuo pallo halki ja tappi häipynyt samalla. Pari kierrosta vetareita on sitten kulunut normaalisti eli olen vaihtanut kun niveleen tulee varttikierros klappia.

Joskus vuosi sitten valittelivat maailmalla että etu- ja takakardaanien tapit olisivat karkailleet mutta tätä ei ole myöskään koskaan sattunu mun kohdalle.

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #348 : 06.08.12 - klo: 08.20 »
Vuosi bashailtu ja kilpailtu losilla. Vastaavaa ongelmaa ei ole ollut. Sain jopa takapään ratas ongelman ratkottua vaihtamalla uudet rattaat ja shimmaamalla hiukan.
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #349 : 06.08.12 - klo: 08.27 »
Vuosi bashailtu ja kilpailtu losilla. Vastaavaa ongelmaa ei ole ollut. Sain jopa takapään ratas ongelman ratkottua vaihtamalla uudet rattaat ja shimmaamalla hiukan.

Shimmalitko nyt siis diffiä eli siirsit lautaspyörää sivusuunnassa vai säätelitkö pikkuratasta eli pinionia pituussuunassa?
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #350 : 06.08.12 - klo: 08.47 »
pinioni on nyt lähempänä lautaspyörää jollakin millin osalla tai millillä eli pinionia siirretty. Rattaat ja diffi oli menneet ruskean mönjän peittoon. Joku voiteluaine ongelma siis. Nyt rattaissa on vain mustaa rasvaa.
« Viimeksi muokattu: 06.08.12 - klo: 10.06 kirjoittanut Bigbear »
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa Jämsä

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #351 : 06.08.12 - klo: 11.12 »
Bigbear: Oliko sulla tullut myös diffistä nesteet pihalle?
Mainitsemaasi mönjää meinasin.

Mä oon käyttänyt ihan tavallista ruskeata vaseliinia rattaissa. En laita sitä kovin paljon.
En osaa tarkalleen sanoa mitä vaseliinia tämä on. Olen käyttänyt samaa kaikissa
autoissani jo -90 luvulta lähtien.  :shocked: Laakereita varten sitä alunperin hankin.


Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #352 : 06.08.12 - klo: 11.29 »
Bigbear: Oliko sulla tullut myös diffistä nesteet pihalle?
Mainitsemaasi mönjää meinasin.

Mä oon käyttänyt ihan tavallista ruskeata vaseliinia rattaissa. En laita sitä kovin paljon.
En osaa tarkalleen sanoa mitä vaseliinia tämä on. Olen käyttänyt samaa kaikissa
autoissani jo -90 luvulta lähtien.  :shocked: Laakereita varten sitä alunperin hankin.

Mulla pysyy nykyään diffeissä nesteet sisällä se ei ole ollut ongelma enää pitkään aikaan. Mulla taisi olla hiukan mustaa rasvaa ja valvolinen vaselinia.
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa Jukis

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #353 : 06.08.12 - klo: 23.11 »
Onkos kellään käynyt näin.
Muutama akku ajettu autolla ja alko pitämään etupäässä pauketta.
Vetarin sisäpään tappi oli tullut melkein ulos ja otti joka kierroksella tukivarteen kiinni.

Laitoin lukitetta väliin ja painoin takas paikalleen. Kesti ainakin parin akun ajot tänään.

nuo on lämpösovitteella kiinni, eli siis tarkoittaa ihan sitä että se reikä siinä koiranluussa on alle 3mm ja tuo tappi on tasan 3mm, kylmä tappi asennetaan paikalleen lämmitettyyn koiranluuhun. sinun koiranluu on sattunut olemaan toleranssin ylämitassa ja tappi varmaankin alamitassa.
sopivia tappeja löytyy muuten laakerikaupoista, eli neulalaakerin neuloja.
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

Poissa micsa.fi

  • RIP
    • Profiili
Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #354 : 07.08.12 - klo: 23.22 »
Oli Sampan ja Micen kanssa Jyskälässä juttua noista Losin uusista jousisarjoista (LOSB2959 eteen ja LOSB2963 taakse) ja sitä, miten jouset suhteutuvat toisiinsa ja mitä esim. Amainin tuotesivulla listatut numerot kuvaavat.

Löysin NitroHouse.com:sta tarkemmat speksit:

Etujouset:
    Soft - Green (3.6 lbf/in, 630N/m)
    Medium - Blue (3.9 lbf/in, 683N/m)
    Firm - Black (4.2 lbf/in, 735N/m)
    Extra Firm - Purple (4.5 lbf/in, 788N/m)

Takajouset:
    Soft - Red (2.7 lbf/in, 473N/m)
    Medium - Orange (3.0 lbf/in, 525N/m)
    Firm - Silver (3.3 lbf/in, 577N/m)
    Extra Firm - Green (3.6 lbf/in, 630N/m)

En tiedä onko nämä oikeaa tietoa, kun Losi ei ole vaivautunut speksaamaan näitä mihinkään. Samalla olisivat voineet selvästi kertoa, miten vakiojouset suhtautuvat näihin.

Vaihdoin esim. Jyväskylässä taakse vihreän jousen, kun oletin sen olevan Asson tyyliin löysin. Yllä olevan mukaan se on kuitenkin jäykin. Noh, eipä tuo ainakaan menoa haitannut ;-)
Wacky Stack Racing Team

Poissa bcan

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #355 : 08.08.12 - klo: 12.30 »
Tommonen löytys shortcourse.com:ista

FYI - Spring rates for LOSB 2959 Front set
Green - 3.6
Blue - 3.9
Black - 4.2
Purple - 4.5

Spring rates for LOSB 2963 Rear set
Red - 2.7
Orange - 3.0
Silver - 3.3
Green - 3.6

"Old" spring rates..

Stock spring rates
Silver/Black/Gold
The current fronts are 3.6, 3.9, 4.3
The current rears are 3.0, 3.3, 3.6
| TeknoRC.fi | TeknoRC SCT410.3 | Tamiya M-07 |

Poissa Hazard

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #356 : 09.08.12 - klo: 15.53 »
Meinasin Mipittää auton vasta sisäkaudelle mutta enhän malttanut. Useemman tunnin sai kyllä ruuvailla ja osaa vaihtui melkoisesti. Tuota etukoppaa pitää vielä miettiä kun akun vaihto tuntuu melko työläältä. Servon johtoo voisi lyhentää 15cm mutta moottorin ja sensorin johdot pitää olla melko pitkät.








Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #357 : 09.08.12 - klo: 18.49 »
Vaikuttaa hyvältä. Kerro sitten miten säädit iskarit. Mulla on muistaakseni 55W nesteet ja sininen prikka männän päällä
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa Hazard

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #358 : 09.08.12 - klo: 19.22 »
Vaikuttaa hyvältä. Kerro sitten miten säädit iskarit. Mulla on muistaakseni 55W nesteet ja sininen prikka männän päällä

Samalla setupilla lähdetään täälläkin. Pääsisköhän ens viikolla Vaasaan treenaan kun olis vielä lomaa...

Poissa micsa.fi

  • RIP
    • Profiili
Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #359 : 15.08.12 - klo: 09.45 »
Onkos muut tilailleet noita Losin omia koreja vai ajaako kaikki Prolinen ja JC:n koreilla? Noissa näyttäisi tuotekuvien perusteella olevan se etu, että ne on valmiiksi leikattuja jolloin jää pois yksi ärsyttävä työvaihe. Lisäksi esim. valmiiksi maalattu kori näyttäisi olevan vain 45 taalan luokkaa joka ei ole paha varsinkin jos vertaa esim. spray-maaleilla maalamisen kustannuksiin. Tosin ainakin Amainissa noiden korien postikulut on kyllä tähtitieteellisen kovat, ehkä niitä saisi jostain muualta?
Wacky Stack Racing Team