Kirjoittaja Aihe: Kilpailupäivän venyminen  (Luettu 15458 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
Kilpailupäivän venyminen
« : 21.01.04 - klo: 18.46 »
Kilpailijamäärä FTT-kauden avauksessa Kuusankoskella lähenteli maksimia mitä yksipäiväisissä kilpailuissa nykyisellä formaatilla voidaan "käsitellä". 10 erää (= maksimissaan 100 kilpailijaa) on nykysysteemin käytännöllinen yläraja. Jos kilpailijoiden määrä tästä vielä kasvaa, on muutoksia pakko tehdä.

Alla muutamia minulle mieleen tulleita vaihtoehtoja.

1. Pysytään yksipäiväisissä kisoissa
a)Vähennetään ajettavia eriä
   - vähemmän ajettavaa, enemmän odottamista
b) Rajoitetaan osallistujamääriä
   - "Englannin tyyliin" kauden kilpailut lähes täyteen buukattuja jo nyt

2. Kaksipäiväiset kilpailut
   - tilavuokrat talvella ongelmana
a) Molemmat luokat kaksipäiväisinä.
   - paljon ajettavaa, mutta pakollinen yöpyminen
b) Toinen luokka lauantaina, toinen sunnuntaina.
   - paljon ajettavaa kilpailijan kannalta kompaktissa paketissa, kimppakyytiongelmat...

3. Kokonaan erilliset kisat viritetylle ja vakioluokalle
   - vaatii lisää kisajärjestäjiä

Kommetoikaa ja kertokaa mielipiteenne (mielellään perustellen).

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Kilpailupäivän venyminen
« Vastaus #1 : 21.01.04 - klo: 19.46 »
Helpoin tapa lyhentää kilpailupäivää olisi ajokertojen vähentäminen tai harjoitusten tiivistäminen. Harjoituksia kun nykyään ei voi kapeamman taajuuskaistan takia järjestää isommissa ryhmissä niin niitä on vaikea tiivistää. Jos jotain ajoja karsittaisiin niin ehdottomasti alkueriä, formaatti 1 harjoitus + 1 eräharjoitus + 3 alkuerää + finaalit (3x A ja 2x muut) toimisi suuremmissa kilpailuissa.

Kuljettajia tuskin tarvitsee alkaa karsimaan, "toivotaan" että Kuusankosken kisa oli poikkeus ja kuljettajamäärät asettuisivat sellaiseen 40 + 40 määrään jokaiseen osakilpailuun  :wink:

Poissa nikoprkl

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
    • http://www.teamentisetkuskit.com
Kilpailupäivän venyminen
« Vastaus #2 : 21.01.04 - klo: 20.01 »
TS ja TJ luokkien ajaminen eri päivinä ei myöskään kuulostaisi tyhmältä idealta. Tämä tietenkin edellyttäen, että tila todella saadaan käyttöön koko viikonlopuksi. Tuo Erien vähentäminen ja näin taukojen pidentyminen ja ajettavan väheneminen ei varmasti lämmitä montaakaan kuskia.
Mutta ei nyt sentään "toivota", että kilpailijoiden määrä jäisi edes kuusankosken tasolle. Enempi parempi! :D
On hienoa, että tämäkin loistava laji kasvaa näinkin huimaa vauhtia kokoajan. Toivottavasti kasvavan kilpailijamäärän tarpeisiin vain pystytään vastaamaan oikealla tavalla ja tarpeeksi ripeästi.

-Niko-
EuroRC / TEK

Poissa Yippo

  • Veteraani
    • Profiili
    • Yippo's EBT statistics page
Kilpailupäivän venyminen
« Vastaus #3 : 21.01.04 - klo: 20.31 »
Yksi ajatus siitä että jos mennään kaksipäiväisiin kisoihin niin voidaan aloittaa molempina päivinä myöhemmin, etenkin lauantaina jolloin pitkämatkalaisten ei tarvitsisi tulla paikalle jo perjantaina. Silloin voitaisiin ajaa enemmän harjoituksia ja eriä ja lopettaa sunnuntaina ajoissa, jolloin kotiin palaaminen ei menisi seuraavan vuorokauden puolelle.

Poissa Mr Ollinmaki

  • Jäsen
    • Profiili
Kilpailupäivän venyminen
« Vastaus #4 : 22.01.04 - klo: 12.12 »
Kaksipäiväiset kisat mahdollistaisivat myös lisäluokkien, kuten C12 ym ajamisen. Monet ovat tätä toivoneet syksyn ja talven mittaan. Tyyliin molempina päivinä yksi pääluokka ja yksi tai kaksi lisäluokkaa.

Poissa Teppo

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.mx.teamentisetkuskit.com
Kilpailupäivän venyminen
« Vastaus #5 : 22.01.04 - klo: 13.07 »
Mun mielestä kuusankoskella olisi riittänyt se 2 treeniä (jälkimmäinen ns. kellotettu erätreeni) ja 3 alkuerää sen 4 sijaan.
Tässä on tietysti omalehmaojassa  :roll:  eli aamun ekan treenin voi helposti nukkua.. toiseen kerkeää mukaan.. 3 erässä pitää aika tehdä ja sitten finaaleihin.
Kuusankoski oli aikataulultaan hieno, joskin aika maksimiin mentiin, muttei noin hienosti kuskeja muihin kisoihin tulekkaan.

Olisiko alle 80 kuskilla 4 alkuerää ja yli 80 kuskilla 3 alkuerää...

Poissa CAi

  • Veteraani
    • Profiili
Kilpailupäivän venyminen
« Vastaus #6 : 22.01.04 - klo: 16.13 »
Jäitä hattuun. Neljä alkuerää on hyvä homma !!!

Ei noita kuskeja luultavasti muualle noin paljon tule !
Sponsored by: Team Associated/Reedy/LRP/XENON racing/Protoform/DHI/JB-foam/V-DeZign/Proline Racing/Ultima 
                      (__\==*==/__)

Poissa JQ

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • JQ Products
Kilpailupäivän venyminen
« Vastaus #7 : 22.01.04 - klo: 18.02 »
joo neljä alkuerää on hyvä, jos olis 5 voisin päästä A-finaaliin. 3 tarkoittaa C-finaalia mulle
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

Poissa S.Trzaska

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Portfolio
Kilpailupäivän venyminen
« Vastaus #8 : 22.01.04 - klo: 18.12 »
Itse pidin siitä löyhästä aikataulusta, kun kerkes syödä, lorvia ja vähän katella kauppojen uusimpia tarjoamisia. Semmonen tiukka aikataulu on väsyttävämpi kun on kokoajan kauhea kiire.

Mutta pitkä päivähän siitä tulee. Jompikumpi 2a tai 2b vois olla mukavin. Toisessa vois ajaa molemmat luokat ilman sekoilua(2b) ja 2a mahdollistais löyhän aikataulun ja lyhyet päivät. Kallistuisin ehkä ton 2a suuntaan, se on ihan mukava käydä kysymässä viriajajilta neuvoa (ja moottorinhuoltoa, kiitos Jare) ja nauttia tunnelmasta. Sitten jos vakio ja viri on eri päivinä, niin kyyti voi olla ongelma jos kerholaiset ajaa eri luokkaa.

Poissa Mr Ollinmaki

  • Jäsen
    • Profiili
Kilpailupäivän venyminen
« Vastaus #9 : 23.01.04 - klo: 09.18 »
S.Trzaska: Etkö tiedä että on syntiä jos pienoisautoilija saa nukkua aamulla vielä kuuden jälkeen, tai on illalla vielä kisareissulla seitsemän jälkeen. Myös se on syntiä jos kisapäivänä jää yli kaksi minuuttia aikaa syödä se evässämpylä ja vetää henkeä. Viimeiset liian pitkän aikaa (lue aina) meininki on ollut se että ajaminen aloitetaan aamulla ennenkuin kukko kääntää kylkeä ja kisa viedään läpi sellaisella ryminällä että pisimmälläkin asuvat kerkiävät hoitaa ne iltalypsyt, lauantaisaunat ja PumptsiPumit vielä valoisan aikaan.

Se on mun mielestä tosi hieno juttu jos kerrankin oli aikaa erien välissä, se on liian harvinaista herkkua.

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Kilpailupäivän venyminen
« Vastaus #10 : 23.01.04 - klo: 11.18 »
Kohta:

1   Kyllä.......      / luokka
1a Ei........           Ei vähennetä ajomäärää, "ahneemmat" voivat kyllä tehdä päivästä itselleen kiireemmän, niin halutessaan! (=lisäluokat)
1b Ei........           Ei ole rajoitettavaa!

2a Ei          
2b Kyllä

3   Ei

Kuten CAi kirjoitti, tuskin kilpailijamäärät enää lisääntyy, ennemminkin pienenee jatkossa.

Se vaan on niin, että Kuusankoskelle on "vetoa"!
Kuusankoskella olisi ollut vielä 1-3-5 (?) enemmän, jos "taivaankappaleet olisi asettuneet oikeaan linjaan"!

2-3 kilpailua matolla, ja sama asfaltilla riittäisi mielestäni muutenkin!

Mielestäni lähtöjen väli n. 1,5 h. olisi sopiva.
Klo. 9.00 alku päivälle!

Salivuokrat, ja -ajat, ovat se kompastuskivi kenties, miten sitten se vuorovuosi/paikkakunta (?) helpottaisi tilannetta !?

Eli TJ ja TS eri päivinä lisäluokilla "höystettynä"!

En pidä C 12:a lisäluokkana, pitää vaan koko mattokausi olla aktiivinen, eikä viimeinen kuukausi ennen kisoja!
Mikäpä paremmin opettaisi nopeaa ajoa, ja halvemmalla!

Kyyti, yöpyminen kohtuuhintaan pitäisi ratkaista!
Kilpailijoiden osalta tulisi toisaalta säästöä vähemmällä kilpailumäärällä!
Kesällä yöpymisen järjestäminen helpompaa!

Kyllä kilpaileminen on kivaa, joten ei pilata sitä uuvuttavalla aikataululla ja kiireellä!
Tehdään siitä "nautittava" kokemus, joka kerta!
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Kilpailupäivän venyminen
« Vastaus #11 : 23.01.04 - klo: 13.53 »
Mr Ollinmäki: Onneksi kisat ei ala enää seitsemän aikaan.

Joskus mattoautoaikoina (eli viime vuosituhannella(Mr Ollinmäki muistaa varmaankin)) tuli monesti jonotettua sisällepääsyä puoli seitsemän aikaan. Tuo klo 8.00 aika on mun mielestä ihan hyvä tällaisille suuremmille kisoille kuten SM-osakilpailut. Jotkin pienemmät kisat (esim. kansalliset) voisi alkaa yhdeksältä ja silti kisa saataisiin päätökseen tarpeeksi ajoissa. Tuolla myöhemmällä aloitusajankohdalla saisi varmaankin houkuteltua kuskeja paremmin kansallisiin kisoihin.

Poissa Mr Ollinmaki

  • Jäsen
    • Profiili
Kilpailupäivän venyminen
« Vastaus #12 : 23.01.04 - klo: 14.44 »
Heuli: Joo. Nykyinen systeemi on vanhaan verrattuna paljon parempi. Olisin vain mieluusti valmis aloittamaan ja lopettamaan entistäkin myöhemmin.

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Kilpailupäivän venyminen
« Vastaus #13 : 23.01.04 - klo: 15.10 »
Vaikka vähän OT:ksi meneekin, olisin halukas lukemaan, erityisesti Oululaisten päivän pituuksista.

Päivän (edellisen?) alusta, kotiintuloon!
Yöpyminen?

Lainasin kilpailujen puolelta yhden esim.

Lainaus käyttäjältä: "Yippo"
Olipas raskas viikonloppu. Oulussa oltiin noin klo 2.00 maanantain puolella ja kun kaikki kaverit oli saatu kotiin ja itse sain auton parkkiin oli kello 3.30 ja nukkumaan pääsin 3.50. Ja voi pojat että oli vaikea herätä klo 12...

Niistä voi tehdä johtopäätöksiä, jos halua on!
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa Toke

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kilpailupäivän venyminen
« Vastaus #14 : 23.01.04 - klo: 15.15 »
Kaksipäiväisiä kisoja kokeiltin myös viime vuosituhannella, ja silloin ongelma oli että kimppakyytiä oli erittäin hankala järjestää. Kisajärjestäjille taas salivuokrat nousivat liian suuriksi ja sunnuntaina ajavat eivät tykänneet kun pitkään illalle venyneen kisan jälkeen oli kotona seuraavan vuorokauden aikaan ja aamulla oli noustava kouluun ja töihin.

Jos kilpailijamäärät kasvaa nykyistä vauhtia niin parin vuoden päästä on FinTrackin rinnalle syntynyt uusi kansallinen kilpasarja johon osa harrastajista siirtyy. Eli Calen ehdottama kolmas vaihtoehto voi olla hyvin mahdollinen.

Poissa Yippo

  • Veteraani
    • Profiili
    • Yippo's EBT statistics page
Kilpailupäivän venyminen
« Vastaus #15 : 23.01.04 - klo: 15.26 »
Lainaus käyttäjältä: "TeeTeeKoo"
Vaikka vähän OT:ksi meneekin, olisin halukas lukemaan, erityisesti Oululaisten päivän pituuksista.

Päivän (edellisen?) alusta, kotiintuloon!
Yöpyminen?

Lainasin kilpailujen puolelta yhden esim.

Lainaus käyttäjältä: "Yippo"
Olipas raskas viikonloppu. Oulussa oltiin noin klo 2.00 maanantain puolella ja kun kaikki kaverit oli saatu kotiin ja itse sain auton parkkiin oli kello 3.30 ja nukkumaan pääsin 3.50. Ja voi pojat että oli vaikea herätä klo 12...

Niistä voi tehdä johtopäätöksiä, jos halua on!


Oho. Joku muukin ajattelee meitä. Esimerkkinä Kuusankosken kisa. Suurin osa starttasi perjantaina noin klo 13.00. Kuusankoskella oltiin noin 20.00. Tällä kertaahan perjantailla ei ollut väliä kun treenaamaan ei päässyt. Mutta jos ei olisi tullut yöksi niin olisi täytynyt lähteä noin puolenyön aikaan perjantaina ja ajaa sitten kisa samoilla silmillä, ei kiitos. Osa porukasta ei ajanut sunnuntain kisaa, mutta oli kuitenkin yön Kuusankoskella ja ajeli sunnuntaina valoisan aikaan takaisin Ouluun. Ne jotka ajoivat sunnuntainakin, pääsivät kotimatkalle noin 19.20 ja Oulussa oltiin aika tarkalleen tuo 2.00 ja loput voikin lukea ylhäältä...

Turun kisa onkin sitten mun kohdalta sellanen juttu että pääsen perjantaina lähtemään vasta joskus 15.00 jälkeen ja kun olettaa että matkaan menee ainakin 8 tuntia niin olen Turussa noin 22 eli ei taida treenaamaan päästä ja yöunetkin jaa kohtalaisen lyhyiksi... Takasin tullessa ajattelin olla yötä Tampereella, mutta ne jotka eivät ole ovat kotona todennäköisesti myöhään... Tai siis hyvissä ajoin maanantaiaamuna... :-)

Poissa Yippo

  • Veteraani
    • Profiili
    • Yippo's EBT statistics page
Kilpailupäivän venyminen
« Vastaus #16 : 23.01.04 - klo: 15.34 »
Minun on vähän vaikea tajuta mikä etelän immeisiä tuossa 2 päiväisessä kisassa niin tökki kun pitkämatkalaiset on yötä jokatapauksessa. Jos ajettaisiin 2 päiväiset kisat, eräväli voisi olla 1,5 tuntia, jos lauantaina aloitetaan 9.00 on 3 harjoitusta ajettu 13.30 mennessä. Alkueriä ehdittäisiin ajaa ties kuinka monet lauantain puolella. Esim 1,5 tunnin väleillä 4 kpl 20.00 mennessä. Koska vain esim alle 100km päästä tulevat menevät kotiin yöksi niin se ei olisi ede kovin myöhään koska herätys ei ole ollut niin aikainen. Sunnuntaina voidaan aloittaa kuten lauantaina 9.00 niin saa nukkua vähän pitempään. Mahdollisesti yksi harjoitus kierros tai sitten suoraan lisää eriä esim 2kpl joihin aikaa 3 tuntia jolloin kello on 12.00. Finaalit vie aikaa maks 4 tuntia ja sitten palkintojenjako niin kaikki on kotimatkalla jo viideltä... Kaikille vähintään 11 akullista ajoa ja riittävästi neppailuaikaa...

Poissa nikoprkl

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
    • http://www.teamentisetkuskit.com
Kilpailupäivän venyminen
« Vastaus #17 : 23.01.04 - klo: 15.38 »
Ei se kyl ihan niin mene, että "kaikki" yli 100km matkalaiset jää/haluaa jäädä yöksi. kyllä 2 päiväisillä kisoilla ainakin mukavasti karsitaan osanottajamäärää alaspäin, jos se on tarkoituksena. En minä vanha jaksa ainakaan enää 2 päivän kisoja heilua. tarttis viikonloppuna jossai välissä levätäkin..
EuroRC / TEK

Poissa Yippo

  • Veteraani
    • Profiili
    • Yippo's EBT statistics page
Kilpailupäivän venyminen
« Vastaus #18 : 23.01.04 - klo: 15.44 »
Joo, onhan se vähän noin ja ei itelläkään olis välttämättä varaa kahteen yöhön normaali hotellissa. Kuusankoski on poikkeus halvan majoituksen takia. Mutta miettikääpä sitä että jos on 2 päivänä kisat ja joku käy molempina päivinä kisassa 200km:n päästä. Ajomatka yhteensä viikonloppuna 800km. Me lähdetään kisoihin Oulusta tänä vuonna niin Laukaata lukuunottamatta kisamatka yli 1100km/kisa...

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Kilpailupäivän venyminen
« Vastaus #19 : 23.01.04 - klo: 15.46 »
Lainaus käyttäjältä: "Yippo"
Oho. Joku muukin ajattelee meitä. [/quote]

TTK jatkaa:
Tuossa aiemmin kirjoitin olevani kaksipäiväisten kisojen kannalla!
Tampellasta kun on lyhyt matka kaikkialle, se saattaa näyttää tarpeettomalta!  8)

Itse ajattelen täältä etelästä olevan yhtäpitkän matkan Ouluun, kuin Oulusta tänne!
Eli oma lehmä tässä ojassa oli!  :wink:

Kisahan on yhdenpäivän kisa, mikäli ei osallistu useampaan kuin esim. kahteen luokkaan!
Kilpailupäivähän siinä lyhenisi!
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa nikoprkl

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
    • http://www.teamentisetkuskit.com
Kilpailupäivän venyminen
« Vastaus #20 : 23.01.04 - klo: 15.46 »
kahtena päivänä ei tarttisi kisoihin tulla, jos ois esim TJ ja TS eri päivinä. mutta hyvä vaihtoehto ei ole sekään. ennemmin henk. koht. olisin vaikka lauantaina 23.00 asti kisaamassa kuin molempina päivinä.
EuroRC / TEK

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
Kilpailupäivän venyminen
« Vastaus #21 : 23.01.04 - klo: 16.16 »
Kisan alkamisaika ja päättymisaika ja yksi-/kaksipäiväisyys oli mukana Tumpin kyselyssä 1½ vuotta sitten. Asiaa voisi silti hyvin tarkastella uudestaan juuri niistä näkökulmista, mitä edellä on esitetty. Ja olettaen että kisoissa on keskimäärin 40+40 osanottajaa.

Tässä olisi jo yleisen mielenkiinnonkin vuoksi kevyen gallupin paikka. Laittakaahan modet toimeksi, mutta tällä kertaa kilpailijoiden kanavalla. Itselläni ei gallup-työkaluja ole.

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
Kilpailupäivän venyminen
« Vastaus #22 : 25.01.04 - klo: 13.45 »
Lainaus käyttäjältä: "CAi"
Ei noita kuskeja luultavasti muualle noin paljon tule !
Joku suunnitelma olisi kuitenkin hyvä tehdä sen varalle, että kisaajia riittää muuallakin.

Yhden erän lisätarve tulee mahdollisesti jo silloin jos kisaajia on 92. Kuusankoskella oli 88! Yksi erä lisää pidentää päivää 1h 6min. Eli palkintojen jako olisi tällöin n.22:40. Jos kisaajia on yli 102, niin päivä pitenee 2h 12min. Eli palkinnot jaettaisiin n. 23:45...

Tähän kun huomioidaan vielä se, että tilat tulee yleensä olla siivotut seuraavaan aamuun mennessä, niin tämä on järjestäjän kannalta hieman turhan raskasta.

Ensi kaudeksi on keksittävä jotain ratkaisua tähän. Tälle kaudelle ehdotan "hätäratkaisuna" sitä, että jos eriä tulee yli 10, pudotetaan yksi alkueräkierros pois.

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Kilpailupäivän venyminen
« Vastaus #23 : 11.02.04 - klo: 22.24 »
Turun kisa edessä!

Uudistaisin kysymykseni, jollei siitä ole liian paljon ylimääräistä vaivaa!

Olisin halukas lukemaan, kisojen jälkeen, erityisesti Oululaisten, päivän pituuksista.
Päivän (edellisen?) alusta, kotiintuloon!
Yöpyminen?
Kustannukset? (matka, yöpyminen)

Voi vaikuttaa esim. sääntömuutos ehdotukseen!!!
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Kilpailupäivän venyminen
« Vastaus #24 : 11.02.04 - klo: 22.28 »
Vastaus:

Lähtö Oulusta noin klo 9.00
Perillä Turussa noin klo 18.00

Yöpyminen hotellissa: 27e/nuppi

Bensakulut: ?€

Lähtö turusta n klo 20.00 ?
Kotona Oulussa n klo 4.00

Mitä muuta haluat tietää?
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Kilpailupäivän venyminen
« Vastaus #25 : 11.02.04 - klo: 22.46 »
Vesa kirjoitti:

Mitä muuta haluat tietää?
----------------------------------------------------------------------------
TTK kysyy:
Onhan teillä varmasti hereillä pitävää musiikkia kotimatkaa varten?
Aikoinaan mulla oli työpaikkana koko Suomi!
Nyt painotan sanaa "aikoinaan"!
Dementia näköjään armahtaa......  

Noin muuten tuli kyllä selväksi, ja jo ennen kisoja!
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Kilpailupäivän venyminen
« Vastaus #26 : 11.02.04 - klo: 22.58 »
Jotenki tottunu jossain määrin tuohon kisoihin matkustamiseen 9 vuoden aikana, noin 15 kertaa vuodessa 1000+ km reissuja....

Voishan matka tietenki lyhempikin olla.
Mutta ottaen huomioon "eteläläisten" auton ohjastamisen vaikeuden ja haasteet pohjoiseen päin suunnattaessa.... Ehkei kuitenkaan, saisi vielä vaikutteita...  :lol:
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Kilpailupäivän venyminen
« Vastaus #27 : 12.02.04 - klo: 00.18 »
Lainaus
Vesa kirjoitti:

Mitä muuta haluat tietää?
Jos mulla joku ajatuksenpoikanen olikin, sekin katosi!
Joten vastatkaa MrCalen kyselyyn, ja tehkää ehdotuksia, miten haluaisitte kisojen sujuvan jne.......
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Kilpailupäivän venyminen
« Vastaus #28 : 22.02.04 - klo: 15.34 »
Nyt Kuusankosken ja Turun kisojen perusteella ajaisin paljon mieluummin yhden alkuerän vähemmän kuin lähtisin myöhään illalla kotimatkalle. Formaatti 1 harj, 1 eräharj, 3 alkuerää + 3xA-fin ja 2xB,C,D,...-fin lyhentäisi aikataulua noin 1,5 tuntia ja kisat loppuisivat n. klo 20.00 nykyisen 21.30 sijasta.

Poissa hoj

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.geocities.com/oulurcracing/
Kilpailupäivän venyminen
« Vastaus #29 : 23.02.04 - klo: 09.53 »
Oululainen ehdotus:

1.   Perjantain vapaaharjoittelu kielletään ehdottomasti.

-   muodostaa ylimääräisen kisapäivän ja aiheuttaa mahdottomat reissuun lähtöajat perjantai aamuna työssä- tai koulussa käyville
-   kilpailijat ovat pahasti eriarvoisessa asemassa, riippuen siitä missä asuvat
-   tiedoitus perjantain treeneistä on ollut muutenkin monesti protestin partaalla oleva asia

2.   Lauantai = aika-ajot

-   aloitetaan klo 10.00 2 x vapaaharjoitus ja sitten 4 x alkuerät
-   myöhäinen aloitus mahdollistaan radan rakentamisen vasta lauantaina, joten tilojen vuokraa ei tarvitse maksaa perjantailta.

3.   Sunnuntai

-   aloitetaan klo 8.00 ja ajetaan 1 x alkuerä ja kaikki finaalit 3 kertaa ja päivä päättyy klo n. 15.00.

Mitä useammin luen ehdotelmani läpi sitä paremmalta se ainakin omasta mielestäni tuntuu, koska kaikki kilpailijat ovat tasa-arvoisessa asemassa ja rahallaan saa yhtäpaljon ajettavaa.

Sunnuntain aluksi ajettava alkuerä loisi kenties mielenkiintoisen taktikoinnin mahdollisuuden ja lauantai-ilta kuluisi säätöjä miettiessä seuraavaan päivään. :wink: