Kirjoittaja Aihe: Paypal maksaminen maksaa  (Luettu 7967 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa pijokela

• TamUA
    • Profiili
Paypal maksaminen maksaa
« : 22.02.11 - klo: 20.30 »
Hei,

tilasin teiltä hiukan RC tarvikkeita ja maksoin paypalillä. Huomasin vasta paypalin sivuilla, että jouduin maksamaan extraa siitä, että maksoin paypalillä. Ei siinä mitään, kyllä siitä minun puolestani saa ottaa lisämaksun. Mutta olisi aika reilua, että jo maksutapaa valitessa saisi tiedon siitä, että maksutapa lisää kustannuksia. Vielä hienompaa olisi kertoa, kuinka paljon kustannuksia maksutavasta tulee. Jos nyt olisinkin halunnut vaihtaa maksutapaa siinä vaiheessa kuin sain tiedon sen lisähinnasta, en tiedä, mitä minun olisi pitänyt tehdä.
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa Koheltaja

• Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Paypal maksaminen maksaa
« Vastaus #1 : 22.02.11 - klo: 22.03 »
Eiköhän PayPalin välityspalkkion ottaminen ole jokaiselle käyttäjälle selvyys, tämä muistaakseni on mainittu PayPalin sivuilla. Jos vaikka teet omalta tililtä 100€ siirron omalle tilille PayPalin kautta niin tilille tupsahtaa välityspalkkion verran vähennetty summa.
Kylätason RC-kuski.

Poissa rami.lehto

• Jäsen
    • Profiili
« Vastaus #2 : 23.02.11 - klo: 00.09 »
Hyvä että tällainen tuli esille. Olen ollut siinä käsityksessä että myyjä päättää kuka PayPalin viulut maksaa, en ole toisissa putiikeissa aiemmin huomannut että välittäjän kulu olisi muualla kuin niputettuna myytävän tavaran hintaan. WYSIWYPay, you see. Täytyy lukea kupongit jatkossa tarkemmin.

-Rami
Slash 2x4, Slash 4x4

Poissa Koheltaja

• Fullspeed RC
    • Profiili
« Vastaus #3 : 23.02.11 - klo: 08.02 »
Ulkomailta kun tilaa niin välityspalkkio vetäistään välistä valuutanvaihdon yhteydessä, käytännössä mennään huonoimman kurssin mukaan ja muutama prosentti välitettävästä summasta menee PP:n taskuun. Sitten kun tehdään kauppoja euron kanssa niin siitä otetaan suoraan välityspalkkio. PP:n toiminta on pisnestä, ei hyvänteleväisyyttä :wink:
Kylätason RC-kuski.

Poissa pijokela

• TamUA
    • Profiili
« Vastaus #4 : 23.02.11 - klo: 08.57 »
Eiköhän PayPalin välityspalkkion ottaminen ole jokaiselle käyttäjälle selvyys, tämä muistaakseni on mainittu PayPalin sivuilla. Jos vaikka teet omalta tililtä 100€ siirron omalle tilille PayPalin kautta niin tilille tupsahtaa välityspalkkion verran vähennetty summa.

No ei ole. Ja todisteena tarjoan sitä, että se ei ollut minulle itsestään selvyys. :sad: Ei minulla ole Paypal tiliä, vaan käytän sen kautta luottokorttia. Ei minulta kaupassakaan oteta mitään lisämaksua luottokortilla maksamisesta, vaikka VISAkaan ei tee hyväntekeväisyyttä.

Ja haluan nyt vielä toistaa, että: ei siinä mitään, että maksu peritään, mutta olisi hienoa saada tietää, että se peritään ennen kuin on siellä paypalin sivuilla, joista ainakaa minä en keksinyt paluukeinoa kauppaan. Ulkomaiset kaupat tosiaan perivät kaikkia kummallisia maksuja, mutta olen mielestäni aina saanut niistä tiedon ennen kuin olen peruuttamattomasti valinnut maksutavan.
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa Koheltaja

• Fullspeed RC
    • Profiili
« Vastaus #5 : 23.02.11 - klo: 09.13 »
Kun rekisteröidyt PayPaliin niin silloin pitää ennen sopimuksen hyväksymistä lukea ja ymmärtää sopimusehdot, sieltä selviää nämä palkkio jutut. Ainakin silloin aikoinaan kun PayPaliin liityin, ei mullakaan ole tiliä siellä vaan teen korttikauppaa, ja aina menee jonkinlainen provikka PayPalille.
Kylätason RC-kuski.

Poissa *HOKE*

• The Doctor
    • Profiili
« Vastaus #6 : 23.02.11 - klo: 10.47 »
Ei minulta kaupassakaan oteta mitään lisämaksua luottokortilla maksamisesta, vaikka VISAkaan ei tee hyväntekeväisyyttä.

Huom... Kaupassa maksat ITSE sillä visalla.
PayPalilla jos maksat niin sinähän annat silloin paypalille valtuuden maksaa sinun visallasi ja myöskin paypal ottaa vastuun rahojen takaisin perinnästä jne mikäli ongelmia esiintyy.
Eli periaatteessa paypalilta ostetaan pienellä korvauksella se rahan käsittely palvelu ja siihen samalla vakuutus... valuutanvaihdokset jne jne jne.

Ja kuten koheltaja mainitsi niin tiliä luodessa nämä kaikki ehdot kyllä kerrotaan.
Oma häpee mikäli ei niitä lue.

Poissa mop

• Fullspeed RC
    • Profiili
« Vastaus #7 : 23.02.11 - klo: 10.53 »
Ulkomailta kun tilaa niin välityspalkkio vetäistään välistä valuutanvaihdon yhteydessä, käytännössä mennään huonoimman kurssin mukaan ja muutama prosentti välitettävästä summasta menee PP:n taskuun. Sitten kun tehdään kauppoja euron kanssa niin siitä otetaan suoraan välityspalkkio. PP:n toiminta on pisnestä, ei hyvänteleväisyyttä :wink:

Tästä tapauksesta en tiiä mittään, mutta noin niinkuin yleisesti:

Kaupallisessa toiminnassa Paypal ottaa aina provikan maksun vastaanottajalta. Prosentit on ihan julkisesti nähtävillä PP:n sivuilla. Se on kauppiaasta kiinni, sisällytetäänkö nuo kulut tuotteiden hintoihin vai sidotaanko ko. maksutapaan. Kaikissa maksutavoissa on omat kulunsa, mutta Paypal ei pienillä volyymeillä ole sieltä halvimmasta päästä. Tästä välistä Paypal takoo rahaa ihan vastaavasti kuin luottokorttiyhtiötkin. 

Toi valuutanvaihto huonolla kurssilla tuskin on Paypalille mikään varsinainen ansaintamalli. Tilin asetuksista saa valita, tekeekö Paypal valuuttamuunnoksen, vai laskuttaako se tiliin liitettyä korttia  suoraan ostovaluutassa, jolloin luottokorttiyhtiö tekee muunnoksen. Mulla Paypal velottaa Visaa suoraan esim. dollareissa ja mitä olen joskus vertaillut Paypalin omaan kurssiin, on säästöä kertynyt ehkä jopa joitakin senttejä.

Rahan siirtäminen Paypal-tilille on ilmaista, paitsi jos siirrät sitä esim. luotto/maksukortilta, jolloin Paypallin maksettavaksi jää luonnollisesti korttiyhtiön maksut:

Lainaus
Free when the money comes from PayPal balance or bank account.

3.4% + €0.35 EUR
when the money comes from a debit or credit card or PayPal Credit
(the sender decides who pays this fee)

Poissa Koheltaja

• Fullspeed RC
    • Profiili
« Vastaus #8 : 23.02.11 - klo: 11.20 »
Kiitti tarkennuksesta, muistiin ei ole luottamista näissä asioissa... Fakta kuitenkin on se että ilmaisia lounaita ei ole ja aina joku vetää välistä kun rahaa siirretään muuten kun vasemmasta taskusta oikeaan taskuun :wink:
Kylätason RC-kuski.

Poissa RacingFactory

• Aluevalvoja
    • Profiili
    • www.racingfactory.fi
« Vastaus #9 : 23.02.11 - klo: 13.18 »
Tärkeä huomio teiltä.
Meillä on maksutavat ja toimitustavat muuttuneet viimeisen vuoden sisällä, mutta toimitusehdot ovat jääneet päivittämättä ja pysyneet entisellään.
Nyt olemme päivittäneet toimitusehdot: http://www.racingfactory.fi/shop/cat/terms_and_conditions.php

Kiitos keskustelusta!

t.RF
racingfactory.fi Avoinna 24/7