Luultavasti siinä käy niin että kun vähennät jarrun maksimia niin neutraali siirtyy hieman sinne jarruun päin eli kun sulla on liipasin neutraali asennossa niin sulla onkin vähän kaasua.
EPA:n ei todellakaan pitäisi vaikuttaa neutraalikohtaan.
Ennemminkin tuo kuulostaisi siltä, että olet säätänyt jarrun EPA:n sijaan jarrun Sub-Trimmin täysille. Nyt kun Sub-Trimmiä säädetään pienemmälle, niin neutraali siirtyy vastaavasti kaasulle päin. Tämä on nyt hieman kaukaa haettua, mutta selittäisi kuitenkin ongelman.
Tuo äkäinen jarrutus viittaisi juuri Olev:in mainitsemaan automaattiseen jarruun. Tämän ei kuitenkaan pitäisi selittää tuota kaasun päälle menoa vähennettäessä EPA:n arvoa.
Luultavasti pääset helpoimmalla kun resetoit koko systeemin ja aloitat alusta. Tällöin pitäisi kaikkien erikoisempien säätöjen nollaantua.
- Resetoi radio
- Säädä ohjauksen Sub-Trimmi kohdalleen (pyörät osoittaa suoraan eteen ratin ollessa keskellä)
- Säädä ohjauksen EPA siten, että servo ei jää huutamaan ääriasennoissa
- Ohjelmoi nopari
- Kaiken pitäisi olla nyt kohdallaan
- Myöhemmin voit sitten kokeilla niitä muita säätöjä