Kirjoittaja Aihe: 1/12 EM Ranska 2011  (Luettu 2094 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa OL

  • Jäsen
    • Profiili
1/12 EM Ranska 2011
« : 06.03.11 - klo: 15.34 »
Simo Ahoniemi varmisti juuri Euroopan mestaruuden!

Onnea!


Poissa reittila

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 1/12 EM Ranska 2011
« Vastaus #2 : 06.03.11 - klo: 17.29 »
Noni ! Back in business ! Onnea Simolle ja olihan Vesakin finaalissa :)
-Pekka

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 1/12 EM Ranska 2011
« Vastaus #3 : 06.03.11 - klo: 18.44 »
Onnittelut Simolle ja muillekin hienoista suorituksista!

Modified

1. Simo Ahoniemi  FI
2. Hubert Hönigl  AT
3. Olly Jeffries  GB
4. Alexander Hagberg SE
5. Marc Fischer DE
6. Ronald Völker DE
7. Markus Mobers DE
8. Daniel Sieber DE
9. Andy Griffiths GB
10. Vesa Yli FI

13. Teemu Saarinen FI


Stock


1. Hubert Hönigl AT
2. Markus Mobers DE
3. Olivier Bultynck BE
4. Vesa Yli FI
5. Chris Kerswell GB
6. Yoann Bukowski FR
7. Alexandre Laurent FR
8. Emilien Blanck
9. Simon Rubet AT
10. Jason Butterfield AT

Poissa markova

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • http://baanaweb.fi/heihan9/RC%20JA%20MAALAUKSET.htm
Vs: 1/12 EM Ranska 2011
« Vastaus #4 : 09.03.11 - klo: 09.37 »
Onnittelut Simolle EM-voitosta! Onnea myös Vesalle hyvästä suorituksesta.

Setuppeja kehiin myös Suomen baanoille ;)

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: 1/12 EM Ranska 2011
« Vastaus #5 : 10.03.11 - klo: 10.34 »
Lyhykäinen rapsa kisoista.

Thanks omasta puolesta. Rata oli tehty vastoin sääntöjä kolmiorimasta ja mollista, lisäksi se oli vain noin metrin levyinen suoran päästä, kyllä. Suoran päätä kuitenkin muutettiin leveämmäksi ennen kisan alkua. Teippaukset oli tehty kaikki päälle ja tietenki pakkausteipillä, joka repsotti koko ajan. Lisäksi radalla oli pomppuja muutamissa paikoissa.


Stock spec luokka


Stockissa sain vehkeet liikkumaan neljänteen alkuerään ja nousin muistaakseni kolmanneksi. Hupo oli muutaman sekunnin karussa mutta viime vuoden mestari Chris ja Markus Möbers sekä pari muuta muodosti tiiviin top 6 taistelun kymmenyksistä. Viimesessä alkuerässä sain puristettua lisää vauhtia ja nousin takaisin kolmannelle paikalle jonka viidennellä rundilla menetin, eroa kakkospaikkaan jäi vain 0.2s joten tiukkaa oli! Eli kolmospaikalta siis finaaleihin.

Finaalitreenissä ajoin toiseksi pari kolme sekkaa huposta takana. Eka finaali meni ok, olin siinä kolmas. Tokassa finaalissa Bultync ajeli mut suoran alussa, eikä jäänyt odottamaan. Minkäänlaista penaltya ei annettu, eikä edes huomautusta! Sijoitus vasta viides. Viimeisessä finaalissa sama ääliö ajeli etusuoran shikaanissa päälle ja jäin muutaman sekan taakse, taaskaan ei edes huomautusta. Lisäksi sama apina ajeli Chrisin keskellä suoraa saamatta mitään rangaistusta. Loppusijoitus stockissa 4. joka oli tietty hyvä EM-mittapuulla, mutta pettymys, koska kolmas sija ois kuulunu mulle ilman likaista ajoa ja sokeita tuomareita.

Modified

Virissä ekat alkuerät meni kolareita kierrellessä ja osumaa ottaessa, minkäänlaista kuulutusta ei ollut tilanteista joten aina piti itse huutaa tietä, välillä se onnistuikin mutta vaikeuttaa oleellisesti keskittymistä tällä tasolla kun tulosta ajetaan ja samalla huudellaan lavalla. Ei näin. Sain virissäkin kamat nopeampaan iskuun neljänteen alkuerään, jolloin ajoin finaaliin oikeuttavan tuloksen, vaikka rata oli monta sekunttia hitaampi. Finaaleja ajatellen olin tyytyväinen viimeisten alkuerien vauhtiin, koska esim. viimeisellä alkuerärundilla olin 3. nopein, eli tein renkaiden kanssa asioita väärin aiemmissa alkuerissä ja siinä menetin muutaman sijan lähtöruuduissa. Vauhtiero kärkeen oli siis pientä ja finaaleihin oli hyvä fiilis lähteä venymään muutama sija. Tietysti myös taas tuplafinaalipaikat lämmitti mieltä. Vielä 2007 sitten jahtasin ekaa EM a-finaalipaikkaa, nyt niitä on jo plakkarissa 6, joten kai ainakin jotain on tullut tehtyä oikein.

 Ekassa finaalissa onnistuin nousemaan 6 paikallle. Erot liikkuvien autojen eli 1-8 sijojen välillä olivat vain hieman reilu puoli kierrosta, eli äärimmäisen tasaista!

Tokassa finaalissa ajeltiin jonossa sijojen 6-9 kanssa koko 8 minuuttia, koko finaalijengi taas alle kierroksen sisällä ja sijat 6-9 alle kahden sekan sisällä. Sijoituksena 9. Kukaan ei ajanut päälle eikä tehnyt virhettä niin ajaminen oli todella siistiä ja tasaista, sekä tylsää.

Viimeisessä finaalissa kokeilin eri renkaita ja vauhti oli hitaampaa eikä pystynyt venymään parempaan sijoitukseen, sijoituksena 9.

Lopputuloksissa sija 10. josta oli tarkoitus venyä muutama sija, koska vauhti olisi antanut siihen mahdollisuuden, tasainen kisa ja profiili ei vain sallinut ohituksia ja kun virheitä ei tullut kellään niin järjestys oli lähes sama kuin lähtöruuduissa. Jos olisi ollut vähemmän kiire (ajoin siis 2 luokkaa), olisi ehkä ehtinyt tajuta vaihtaa renkaat toiseen seokseen paria kierrosta aiemmin ja virissä ois sillon mielestäni irronnut ainakin 2-3 sijaa korkeampi lähtöruutu, kun ratakin oli silloin nopeampi.

Testaamista ja kehitystyötä lisää ja ensi vuonna taas korkeammalle.

Ajatuksena on ollut hakea Ouluun vuoden 2013 EM-kisat. Ajatusta kypsytellään seuraavina viikkoina.

Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC