EA Import

Kirjoittaja Aihe: FG Mini Challenge 4WD  (Luettu 162399 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: FG Mini Challenge 4WD
« Vastaus #90 : 02.05.11 - klo: 23.08 »
Se on liukas lähinnä kylmyyden takia.
Vaatii muutamia läppejä ennenkuin renkaaseen saa edes senverran lämpöä että alkaa toimia.

Muutenhan radan pito oli ainakin viimeviikolla ihan ok... Ei toki kisoissa pidotettua pintaa vastaava, mutta kyllä siellä ihan jo kivaa vauhtia mentiin.

Toki tietysti on sadellut vähän vettä ja ollut tuulista, eli likaa varmaan levinnyt...
Autoja taas radalle niin nopeasti se pito siihen taas tulee kun liat poistuu.

Poissa Buttenmeister

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • tiimimme sivut
Vs: FG Mini Challenge 4WD
« Vastaus #91 : 03.05.11 - klo: 22.07 »
Ekat omakohtaiset kokemukset FG.n Ministä nyt takanapäin.
Sanat ei ihan riitä kuvaamaan sitä ajamisen nautintoa, mitä mini tarjosi!!! :grin: :grin:
Autohan on aivan uskomattoman helppo ajaa, ollakseen tuommoinen "halppis" auto!!
Ei tee mitään yllättävää, ja antaa ajovirheitä hyvin anteeksi ilman että menee lepikkoon..
Tutkattiin pääsuoraa, ja minillä sai vakio välityksillä tasan 70 km/h.
Tänään kuitenkin vielä rikkaalla seoksella ns sisäänajoa, eli luultavasti kun kone on kunnolla sisäänajettu ja säädöissä niin saadaan pikkasen enemmän huippunopeutta.
Mielestäni hyvä valinta esimerkiksi, ekaks bensa autoksi mikäli mielii asfalttiradoille.

Poissa pieto

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: FG Mini Challenge 4WD
« Vastaus #92 : 03.05.11 - klo: 22.14 »
Toivottavasti joku jeesaa minua sitten kanssa koneen säädöissä. Ensimmäinen bensavehje alla, niin vähän olen vielä pihalla asioista.
Kyosho GT Racing Art

Poissa juska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: FG Mini Challenge 4WD
« Vastaus #93 : 03.05.11 - klo: 22.23 »
Toivottavasti joku jeesaa minua sitten kanssa koneen säädöissä. Ensimmäinen bensavehje alla, niin vähän olen vielä pihalla asioista.

Mä jeesaan. Huomenna sit tattikselle!
Racers Group Finland Team*Contrast NEOX*Abbate*Savöx*Panolin öljyt*Lissau pitoaineet*Racing Factory*Ajardos*Kranic*Vantaan tuotekuljetus*

Poissa pieto

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: FG Mini Challenge 4WD
« Vastaus #94 : 03.05.11 - klo: 22.38 »
Huomiseksi oli vissiin luvattu vettä. Mutta pakkohan sinne on tulla jos porukka on menossa.
Kyosho GT Racing Art

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: FG Mini Challenge 4WD
« Vastaus #95 : 04.05.11 - klo: 14.25 »
Mulla on vastarin akkuna 5500mah Lipo ja jännite tiputettu kahdella 6A Diodilla, luulisi ajavan muutaman tunnin tolla akulla :azn:
Kylätason RC-kuski.

Poissa pieto

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: FG Mini Challenge 4WD
« Vastaus #96 : 05.05.11 - klo: 00.49 »
Tänään taas hyvä päivä Tattiksella. Ainoa ongelma kun piti lähteä ajamaan niin RTR ohjausservo oli kuollut. Onneksi sain uuden servon paikalle ja radalle. Juska autto konesäädöissä ja menoa tuli selkeästi enemmän. Vielä jotain hienosäätöä joutuu tekemään mutta hyvältä tuntuu. Yllätyin etten jäänyt edes paljon poikien LS5 jalkoihin. Ero oli yllättävän pieni. Ei muuta kun lisää treeniä ja alustaa säätämään.
Kyosho GT Racing Art

Poissa mikari

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: FG Mini Challenge 4WD
« Vastaus #97 : 05.05.11 - klo: 08.58 »
Pieto, kuulostaa hyvältä, mutta vertaus tuohon LS-5:een, sulla on kuitenkin neliveto. Täytyy tulla katsoo illalla.
Old skool rc -  Scorpion 2014 - Tomahawk 2015 - Optima 2016

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: FG Mini Challenge 4WD
« Vastaus #98 : 05.05.11 - klo: 10.57 »
LS-5 autot on tällä hetkellä se mittapuu mihin Minin vauhtia pitääkin verrata, vaikka vetotavassa on merkittävä ero. LS-5 autoissa on taas yleensä virikoneet/pillit, säädettää kytkintä, säädettävää takadiffiä jne. muutenkin autot on tehty enemmän kilpureiksi kuin reilu tonnin RTR Mini, versus alumiinin ja muovin määrää.

Eli Minin 260 kone ja nelikko tuo selkeää tasoitusta näiden kahden autotyypin välillä. Hyvä asia on se että vauhdit on aika samaa luokkaa niin ei tule autoista johtuvia suuria tasoeroja radalla.
Kylätason RC-kuski.

Poissa pieto

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: FG Mini Challenge 4WD
« Vastaus #99 : 05.05.11 - klo: 17.33 »
Monta meitä minikuskeja on? Pitäiskö yrittää kerran viikossa käydä samaan aikaan radalla ja saataisiinko aikaan jonkunlaiset kerhokisat? Pääasia kummiskin että päästäisiin samaan aikaan radalle.
Kyosho GT Racing Art

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: FG Mini Challenge 4WD
« Vastaus #100 : 05.05.11 - klo: 18.05 »
Veikkaan että meitä on tällä hetkellä 6-8kpl ja määrä tulee aivan taatusti kasvamaan kun porukka on nähnyt miten tuskattomaksi neliveto tekee ajamisen.  Kerhokisoista oli puhetta aiemmin keväällä, ootellaan että kausi pyörähtää kunnolla käyntiin niin eiköhän muutama 1:5 kapina saada aikaiseksi. Oli sellaista puhetta että Minit ajaisi oman erä, jos autoja on tarpeeksi, ja LS-5 oman erän. Tai jotain sellaista. Mulla ei valitettavasti tule aika ja äly riittämään kisojen järjestämiseen, kun nyt pääsisi edes muutaman kerran kuussa ajamaan...
Kylätason RC-kuski.

Poissa juska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: FG Mini Challenge 4WD
« Vastaus #101 : 05.05.11 - klo: 18.31 »
On kukaan koittanut tyrkyttää LS5 kisojen yhteyteen näitä minejä?? Aika hiljaista on ollut GT5 osiossa.

Gt luokasta on puhuttu mutta siitä sitten kun tiedän varmuudella. Säännöt tulevat näillä näkymin Maaliskuun alussa jos vain lajiryhmä ehtii tsekata sen läpi.
Racers Group Finland Team*Contrast NEOX*Abbate*Savöx*Panolin öljyt*Lissau pitoaineet*Racing Factory*Ajardos*Kranic*Vantaan tuotekuljetus*

Poissa mikari

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: FG Mini Challenge 4WD
« Vastaus #102 : 05.05.11 - klo: 21.27 »
Veikkaan että meitä on tällä hetkellä 6-8kpl ja määrä tulee aivan taatusti kasvamaan kun porukka on nähnyt miten tuskattomaksi neliveto tekee ajamisen.  Kerhokisoista oli puhetta aiemmin keväällä, ootellaan että kausi pyörähtää kunnolla käyntiin niin eiköhän muutama 1:5 kapina saada aikaiseksi. Oli sellaista puhetta että Minit ajaisi oman erä, jos autoja on tarpeeksi, ja LS-5 oman erän. Tai jotain sellaista. Mulla ei valitettavasti tule aika ja äly riittämään kisojen järjestämiseen, kun nyt pääsisi edes muutaman kerran kuussa ajamaan...

Olisinpa nähnyt tänään radalla edes yhden  :cry: Vain 3 kpl LS5 autoa (luulen että ne oli niitä).
No mutta ehkä ensi kerralla! Upea oli ajokeli, harmi sinänsä. No kausihan vasta alkaa...
Old skool rc -  Scorpion 2014 - Tomahawk 2015 - Optima 2016

Poissa pieto

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: FG Mini Challenge 4WD
« Vastaus #103 : 05.05.11 - klo: 21.50 »
Huomenna olisi yritystä mennä radalle. Samalla siellä on pidotustalkoot.
Kyosho GT Racing Art

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: FG Mini Challenge 4WD
« Vastaus #104 : 05.05.11 - klo: 22.13 »
Mä yritän tulla La tai Su, ehkä huomenna tai seuraavana viikonloppuna... :cool:
Kylätason RC-kuski.

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: FG Mini Challenge 4WD
« Vastaus #105 : 06.05.11 - klo: 09.41 »
Huomenna olisi yritystä mennä radalle. Samalla siellä on pidotustalkoot.

Pidottelutalkoot alkaa radan puhaltamisella puhtaaksi ennen pitoaineen levittämistä.
Jos löytyy lisää puhaltimia, niin homma nopeutuu.

Pitoaine kuivuu nopeasti eli ajamaan pääsee ehkä noin tunnin hommailun jälkeen.
Capricorn | Novarossi | CRC F-1 | CRC WGT

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: FG Mini Challenge 4WD
« Vastaus #106 : 07.05.11 - klo: 16.54 »
Toinen ratakäynti takana, eipä mitään muuta ihmeellistä kun tarkastakaa bensatankin ruuvit. Ne ruuvit millä tankki on kiinni mustassa muovisessa kehikossa, ei ollut lukitteella kiinni ja tankki irti kesken ajon, onneksi ei saatu suurempia vaurioita aikaan.

Pariin otteeseen taas testattiin kestävyytä ja se osalta ei ole huomauttamista :afro:

Setuppeja haeskellaan ja aika rajuja muutoksia tuli tehtyä, sen johdosta auto kyllä kääntyi mutta keula oli törkeen haukkaava ja spinnaamiset tosiasioita. Parin hiitin jälkeen löysin mokellukset säädöissä ja sen jälkeen meno taas alkoi olla sitä mitä pitää. Iskareissa kokeilin edessä UR9000 ja takana UR7000, ehkä hieman tömäkät öljyt ja seuraavaksi kokeilen 1000 löysempää molemmissa päissä, jotka lienee suht lähellä alkuperäisiä öljyjä?

Camberit jonnekkin 1.5 asteen kantturoille, takana auraus 3-4 astetta, edessä 0,5-1 aste haritusta. Caster oli nyt keskellä, kaksi clipsiä molemmin puolin ylätukivartta ja Ackerman vakio paikassa. Maavara takana 10mm ja edessä 9mm, ulosjoustoa en muista. Älkää rajoittako etupään sisäänoustoa liikaa, jos ollenkaan, niin ei tarvii ihmetellä miksi keula haukkaa...  Eli, aika lähellä ollaan niissä setupeissa mitä on tehtaalla laitettu.

Etujarrulevyt voi ottaa irti ja hioa suoriksi, ne kun on tehty prässäämällä niin jarrulevyt on vähän kuperia. Jollain 160 paperilla kannattaa lähteä liikkeelle, muuten loppuu usko oikasun suhteen. Jarrulevyjen oikaisun jälkeen jarrut toimii ehkä hieman paremmin mutta jarruteho ei sen kummemmin kasva joten sen puolesta ei välttämätön toimenpide.

Edelleen hauska ja helppo auto radalla, näitä voisi olla enemmänkin niin saataisiin hyviä kapinoita aikaan ja joku kerhokisan järjestäjä voisi ottaa Minit mukaan kisaamaan, vaikka muiden LS-5 autojen sekaan ellei autoja riitä omaan erään, vauhdeissa kun ei suurta eroa ole.




Kylätason RC-kuski.

Poissa mikari

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: FG Mini Challenge 4WD
« Vastaus #107 : 07.05.11 - klo: 16.58 »
Siistii! ainoa jäljellä oleva kymysys ovatko jopa liiankin helppoja? siis puhtaasta mielenkiinnosta ja autoja näkemättä kysyn. täytyis todella päästä näkee niin ei tarttis kysellä tyhmiä netissä.. ensi viikon ke/to kukaan menossa jos säät sallii..? no ehkä tsekkailen nimenhuutoa tolta osin....
Old skool rc -  Scorpion 2014 - Tomahawk 2015 - Optima 2016

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: FG Mini Challenge 4WD
« Vastaus #108 : 07.05.11 - klo: 18.25 »
Ei ne itsekseen aja rataa ympäri joten ei ole liian helppoja :wink:

Helpolla tarkoitan lähinnä sitä että nelivetoisuus rauhoittaa kummasti spinnaamisia ja muita ylläreitä mitä tuppaa takavetoisilla LS-5:lla tulemaan. Kyllä siinä kuskin pitää tehdä oma duuninsa että saa tasaisia läppejä kierroksesta toiseen, siinä tulee 4WD Minin edut esille tällaisen keskitason kuskin kanssa, vähemmän ajovirheistä tulevia tilanteita kun nelikko antaa enemmän anteeksi.

Minillä on vaan sairaan siistiä ajaa kun voi huonoillakin renkailla ja liukkaammalla radalla keskittyä ajamiseen, kunhan muistaa olla pilaamatta autoa tumpeloilla säädöillä :cool:

Kylätason RC-kuski.

Poissa mikari

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: FG Mini Challenge 4WD
« Vastaus #109 : 07.05.11 - klo: 18.38 »
Ok, yeah!
Old skool rc -  Scorpion 2014 - Tomahawk 2015 - Optima 2016

Poissa pieto

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: FG Mini Challenge 4WD
« Vastaus #110 : 07.05.11 - klo: 19.01 »
Oli kyllä mukava päivä Tattiksella tänää. Ensimmäistä kertaa pääsin toisen minin kanssa saman aikaan radalle ja hauskaa oli. Hyvää ajoseuraa saa myös LS5 koska vauhdit ovat niin lähellä toisiaan. Mitä enemmän tulee Minillä ajettua, sen hauskempaa se on. Kauheasti en ole muuttanut setuppia alkuperäisestä koska se toimii minun ajotyylille hyvin. Jokainen kuski tietysti säätää oman maun mukaan. Pari kolaria tuli tehtyä mutta kestävä peli on. Etuvetari ja kuppi tipahti yhtäkkiä pois paikalta. Pitää purkaa ja ihmetellä mikä sen on aiheuttanu. Kiitoksia kaikille radalla olleille. Oli erittäin hauskaa, toivottavasti saadaan muutama mini lisää radalle.
Kyosho GT Racing Art

Poissa Buttenmeister

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • tiimimme sivut
Vs: FG Mini Challenge 4WD
« Vastaus #111 : 07.05.11 - klo: 23.55 »
Jos kelit sallii, niin meikä menee Maanantaina duunin jälkeen radalle.. Nyt on motti säädöissä, joten saas nähdä mitä nytten kulkee pääsuoralla. Viimeksi ku oli vielä seos rikkaalla, niin otti silloinkin tasan 70 km/h.
Nyt kone kiertää reilusti enemmän, joten eiköhän nopeuttakin tuu lisää.. :tongue:

Poissa juska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: FG Mini Challenge 4WD
« Vastaus #112 : 08.05.11 - klo: 11.33 »
Jos kelit sallii, niin meikä menee Maanantaina duunin jälkeen radalle.. Nyt on motti säädöissä, joten saas nähdä mitä nytten kulkee pääsuoralla. Viimeksi ku oli vielä seos rikkaalla, niin otti silloinkin tasan 70 km/h.
Nyt kone kiertää reilusti enemmän, joten eiköhän nopeuttakin tuu lisää.. :tongue:

Pietonkin konetta "hieman" säädettiin. Meni ihan samoihin kuin LS5 Harm HRP03 moottorilla 25/39 välityksellä.
Täytyy kyllä sanoa että, kyllä on minissä rapeat saundit. oli kyllä liukkalla helppo laite ajaa. Eikä oo kallis auto hankkia Menee vakavasti harkintaan jos jonkinlaista sarjaa saatte aikaiseksi. Kunhan ei vaan mee LS5 kisojen kanssa päällekkäin. Kansallinen luokka tästäkin kannattais puuhailla kuten GT8.


Stonden kanssa juttelin aiheesta että minit jos ajais LS5 kisojen yhteydessä niin todettiin samaan ääneen parin ajatuksen jälkeen että, menee päivä liian pitkäksi ja finaali ois kiva ajaa valoisassa. Toki SM kisojen yhteydessähän ei voi kisaa järjestää jos ei luokalla ole kansallista arvoa. Oishan se ihan hyvä jos LS5 osallistujia on vähän niin minit vois olla täyteluokkana/varasijalla ja sitä kautta näkyvyyttä luokalle.

Kannataisko teidän yrittää saada vaikka tattikselle ruoka tauon ajaksi jonkin sortin "näytös"kisa aikaiseksi!!
Racers Group Finland Team*Contrast NEOX*Abbate*Savöx*Panolin öljyt*Lissau pitoaineet*Racing Factory*Ajardos*Kranic*Vantaan tuotekuljetus*

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: FG Mini Challenge 4WD
« Vastaus #113 : 08.05.11 - klo: 19.35 »
Stonden kanssa juttelin aiheesta että minit jos ajais LS5 kisojen yhteydessä niin todettiin samaan ääneen parin ajatuksen jälkeen että, menee päivä liian pitkäksi ja finaali ois kiva ajaa valoisassa. Toki SM kisojen yhteydessähän ei voi kisaa järjestää jos ei luokalla ole kansallista arvoa. Oishan se ihan hyvä jos LS5 osallistujia on vähän niin minit vois olla täyteluokkana/varasijalla ja sitä kautta näkyvyyttä luokalle.

Kannataisko teidän yrittää saada vaikka tattikselle ruoka tauon ajaksi jonkin sortin "näytös"kisa aikaiseksi!!

Onko LS-5 kuskien määrä kasvanut niin paljon, että toinen luokka ei mahdu päivän aikatauluun? Ei nimittäin vaikuta siltä, että GT-5 luokkaan löytyy autoja edes muutamaa, josko yhtään.

Viime vuonna ajoi GT-8 luokka yhdessä LS-5 luokan kanssa viitosten SM-kisapäivät eikä ollut aikatauluongelmia.

Hyvähän se on, jos femmojen määrä on niin paljon suurempi kuin 2010 kaudella, jolloin mukana oli Tattiksen kisassa
-24  kuskia LS-5 luokassa
-13  kuskia GT-8 luokassa 

Olisiko paikallaan lajiryhmässä keskustella LS-5 luokan kanssa ajettavasta luokasta, jos/kun GT-5 lienee jäänyt pelkäksi suunnitelmaksi ja toisaalta 1/5 4wd minit sen kuin porskuttavat.

Kisajärjestäjän näkökulmasta yhden pienehkön luokan kisojen järjestäminen SM-kisalta odotettavalla tasolla on taloudellisesti hyvinkin arvelluttavaa. Tilanne on tietysti toinen jos LS-5 luokka yksinään on merkittävästi kasvanut viime vuoden 24 kuskin määrästä.

Kuskien näkökulman ohella myös kisajärjestäjän kannalta kokonaisuuden pitää olla tasapainossa.
Capricorn | Novarossi | CRC F-1 | CRC WGT

Poissa juska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: FG Mini Challenge 4WD
« Vastaus #114 : 08.05.11 - klo: 20.43 »

Onko LS-5 kuskien määrä kasvanut niin paljon, että toinen luokka ei mahdu päivän aikatauluun? Ei nimittäin vaikuta siltä, että GT-5 luokkaan löytyy autoja edes muutamaa, josko yhtään.

Viime vuonna ajoi GT-8 luokka yhdessä LS-5 luokan kanssa viitosten SM-kisapäivät eikä ollut aikatauluongelmia.

Olisiko paikallaan lajiryhmässä keskustella LS-5 luokan kanssa ajettavasta luokasta, jos/kun GT-5 lienee jäänyt pelkäksi suunnitelmaksi ja toisaalta 1/5 4wd minit sen kuin porskuttavat.

Kisajärjestäjän näkökulmasta yhden pienehkön luokan kisojen järjestäminen SM-kisalta odotettavalla tasolla on taloudellisesti hyvinkin arvelluttavaa. Tilanne on tietysti toinen jos LS-5 luokka yksinään on merkittävästi kasvanut viime vuoden 24 kuskin määrästä.

Kuskien näkökulman ohella myös kisajärjestäjän kannalta kokonaisuuden pitää olla tasapainossa.

Kyllä Stonde oli sitä mieltä kilpailija määrä on noussut. Yritin ehdottaa myös ns. ennakkoilmoittaumista sarjaa niin saisi hieman kartoitettua ketä on tulossa ja kuinka monta. Jos olisi hieman jotain pohjaa siitä montako kuskia oikeasti meinaa ajaa niin olis paljon helpompi suunnitella jotain täytettä. Esim. jos tulee 25-30 kuskia niin mielestäni silloin mahtuisi pari erää lisää helposti. Ei sieltä kisoista koskaan pääse kuitenkaan ennen klo 1600 lähtemään kotiin tjs...


Henk. koht. haluaisin nähdä nämä autot samaan aikaan LS5 kisojen seassa. Saataisiin kaivattu värikkyyttä.

Racers Group Finland Team*Contrast NEOX*Abbate*Savöx*Panolin öljyt*Lissau pitoaineet*Racing Factory*Ajardos*Kranic*Vantaan tuotekuljetus*

Poissa pieto

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: FG Mini Challenge 4WD
« Vastaus #115 : 08.05.11 - klo: 22.00 »
Eihän meitä mini kuskeja ole kun yhden erän verran. Itse ainaskin luulisin että mahduttaisiin sekaan. Lajiryhmähän sen loppupeleissä päättää. Meidän pitäisi ainaskin sen verran aktivoitua että saadaan luokka paremmin näkyville. Minulla oli ajatuksena että jossain vaiheessa tehtäisiin pieni pr-video mineistä. Muuta ei tarvita että sadaan 4 tai enemmän autoa radalle, pienellä varoitusajalla.
Kyosho GT Racing Art

Poissa juska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: FG Mini Challenge 4WD
« Vastaus #116 : 08.05.11 - klo: 22.49 »
Eihän meitä mini kuskeja ole kun yhden erän verran. Itse ainaskin luulisin että mahduttaisiin sekaan. Lajiryhmähän sen loppupeleissä päättää. Meidän pitäisi ainaskin sen verran aktivoitua että saadaan luokka paremmin näkyville. Minulla oli ajatuksena että jossain vaiheessa tehtäisiin pieni pr-video mineistä. Muuta ei tarvita että sadaan 4 tai enemmän autoa radalle, pienellä varoitusajalla.

Kuten jo aiemmin sanoin... Ko. luokan pitää olla kansallinen eli AKK:n hyväksymät säännöt. Sen se vaatii ihan ekana.
Racers Group Finland Team*Contrast NEOX*Abbate*Savöx*Panolin öljyt*Lissau pitoaineet*Racing Factory*Ajardos*Kranic*Vantaan tuotekuljetus*

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: FG Mini Challenge 4WD
« Vastaus #117 : 09.05.11 - klo: 08.22 »
Hienoja ajatuksia mutta, tässä vaiheessa pitää ajatella asioita realistisesti, vaikka luotto Minien tuloon on kova ja uskon että kesän mittaa Mini määrä tulee kasvamaan kun harrastajat huomaa auton "kustannustehokkuuden". Tällä hetkellä ollaan pattitilanteessa kisojen ja autokannan kasvamisen suhteen, kiinnostusta Mineihin on mutta ostopäätös kariutuu siihen että niillä ei ole kilpailukalenteria.

Mun näkemys on se että Minien ponnahduslauta on kerhokisat ja sitä kautta lähteä rakentamaan kisaluokkaa, kisojen kautta autokanta tulee lisääntymään ja silloin luokka saa enemmän huomiota sekä arvostusta muiden luokkien silmissä. Toki olisi hienoa päästä ajamaan näytöslähtöjä vaikkapa SM-kisoissa mutta, autoja on ensin saatava viivalle sen verran että saadaan erä täyteen.

Kun päästään niin pitkälle että autoja on tarpeeksi omaan lähtöön, tarvitaan henkilö/t jotka lähtee viemään asioita eteenpäin ja kehittämään luokkaa. Eiköhän tämä onnistu kun saadaan lisää Mini kuskeja radalle, kun autoja on enemmän niin silloin on myös suuremmat mahdollisuudet tuoda uutta luokkaa esiin ja aloittaa keskustelut SM sarjaan liittymisestä?

Se mitä olen varikolla jutellut LS-5 kuskien kanssa Mineistä ja GT-5 luokasta niin suurimmalla osalta on tullut peukalot ylös Mineille. Perusteluina on ollut Minien tekninen erilaisuus nelivedon johdosta, edullinen hankintahinta ja nelivedon tuoma helpompi ajettavuus Suomen liukkailla radoilla sekä auton nopeus.

Vakaa uskomus on että 4WD autoissa on 1:5 rataluokkien tulevaisuus ja nyt ollaan luomassa jotain täysin uutta joka näyttää kiinnostavan harrastajia niin varikolla kuin sen ulkopuolella. Ei tarvitse olla kummoinen oraakkeli että 4WD autot tulee lisääntymään lähivuosien aikana, näin on käynyt muillekkin luokille ja 4WD autot on määrällisesti dominoivia monessa luokassa.

EDIT: Sääntöihin lisätty renkaalämmittimien kielto ja korin kiinnityksen muokkaamisen salliminen.
« Viimeksi muokattu: 09.05.11 - klo: 08.30 kirjoittanut Koheltaja »
Kylätason RC-kuski.

Poissa Buttenmeister

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • tiimimme sivut
Vs: FG Mini Challenge 4WD
« Vastaus #118 : 09.05.11 - klo: 21.49 »
Taas hyvä ilta Tattarisuolla takanapäin  :grin:. Pieton kanssa oli kovaa vääntöä, ja kivaa oli!  Tutkattiin pikkasen pääsuoran nopeuksia, ja mulle mitattiin 76 km/h ja Pietolle 75 km/h. Itse ajoin tänään 24s - 25s kierrosaikoja. Ja ISO kiitos sinulle, joka lahjoitit meille minikuskeille laatikollisen renkaita!!!  Eli saatiin tänään tosiaan laatikollisen vähän ajettuja renkaita yhdeltä femma kuskilta!  Niissä on vielä rutkati kuviota jäljellä, joten me reenataan niillä vielä pitkän tovin! Kolmosia oli enimmäkseen, joten jos rupee renkaat olee loppu niin nykäiskää hihasta. Kulutetaan nää pois ennen ku mennään kaupoille  :grin:. Keskiviikkona olisi taas tarkoitus mennä Tattikselle reenaamaan.

Poissa pieto

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: FG Mini Challenge 4WD
« Vastaus #119 : 09.05.11 - klo: 22.02 »
Hauskaa vääntöä oli kyllä Timin kanssa. Timillä vaan alusta selkeästi vakaampi ja pitävämpi, se kulkee kuin kiskoilla, kun minulla taas ei pysy perä millään kiinni. Nyt joutuu alustaa kunnolla ihmettelemään että autosta saa helpomman ajettavamman. Keskiviikkona olisi tarkoitus taas mennä.
Kyosho GT Racing Art