Kirjoittaja Aihe: FG Mini Challenge 4WD  (Luettu 395180 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: FG Mini Challenge 4WD
« Vastaus #60 : 26.04.11 - klo: 20.43 »
Saanks mä ajaa sillä edes vähäsen vai vedänkö jo himassa mekkarihaalarit niskaan? :grin:

Kylätason RC-kuski.

Poissa Buttenmeister

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • tiimimme sivut
Vs: FG Mini Challenge 4WD
« Vastaus #61 : 26.04.11 - klo: 21.07 »
Meitsillä kans ajot mielessä viikonloppuna...  Huomenna olisi tarkoitus rakentaa se etupuskuri korin alle, ja sit eiku baanalle.   :grin:

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: FG Mini Challenge 4WD
« Vastaus #62 : 26.04.11 - klo: 23.40 »
Ootte te kyllä hulluja, sehän on Walpurin päivä viikonloppuna ja pojat meinaa ruuvaa autoilla rataa ympäri :)
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: FG Mini Challenge 4WD
« Vastaus #63 : 27.04.11 - klo: 08.25 »
Ootte te kyllä hulluja, sehän on Walpurin päivä viikonloppuna ja pojat meinaa ruuvaa autoilla rataa ympäri :)

Se hyvä puoli siinä radan kiertämisessä on että tuskin on pää kipee seuraavana päivänä..
Kyosho, elämäni auto.

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: FG Mini Challenge 4WD
« Vastaus #64 : 27.04.11 - klo: 08.35 »
Se hyvä puoli siinä radan kiertämisessä on että tuskin on pää kipee seuraavana päivänä..
Jos ajaa todella monta kierrosta voi kyllä pää mennä pyörälle!
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: FG Mini Challenge 4WD
« Vastaus #65 : 27.04.11 - klo: 09.01 »
Kyllä toi radalla oleminen on vaarallista ja johonkin sattuu aina :) Mä sain maanantaina niskan ja käsivarret punaiseksi ja nyt ne on arat, vaikka mitään en juuri tehny, muutaman kiekan sain ajetuksi vaan. Kattelin muuten eilen nopeesti hobbyfactoryssä sitä RTR settiä sähköillä. Ei pahalta näyttäny sekään, olisko ollu peräti futaban 2.4GHz rammari (joku "merkkirammari" se oli). Ja ohjausservon speksitkin oli kuosissa, yhtä hyvät kun hrinoissa.

Koheltaja, mulla olis sulle setti indy300 renkuloita jotka meinas sulaa alle jo 10 matelukiekalla. Niillä saa varmaan hauskat 5 läppiä päästeltyä nelikolla :)
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: FG Mini Challenge 4WD
« Vastaus #66 : 27.04.11 - klo: 09.38 »
Haa, päästään driftaamaan ja sulattelemaan renkaita, saisko niistä vielä savuefektin niin ratatuomarit pääsee antaa pisteitä :grin:

Mä kanssa kattelin RTR:än speksejä että ei yhtään huono vaihtoehto, kelvollisilla sähköillä kasattu eikä hintaero ARTR:ään ole kovin kummoinen.
Kylätason RC-kuski.

Poissa pieto

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: FG Mini Challenge 4WD
« Vastaus #67 : 27.04.11 - klo: 18.50 »
Ostin sitten tänään vahingossa kyseisen auton. Konetta ajanu pukilla tunnin verran, nyt pitäisi saada kori maalattua ja sitten Tattikselle ottamaan tyypit. Mistä se pehmeä etupuskuri kannattaa tehdä?
Kyosho GT Racing Art

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: FG Mini Challenge 4WD
« Vastaus #68 : 27.04.11 - klo: 18.58 »
Hyvä hyvä, lisää Minejä paanalle :azn:

HF on vissiin tilannut niitä puskureita mutta retkipatjasta saat väkerrettyä jonkinlaisen puskimen keulalle niin pääsee huristelemaan.
Kylätason RC-kuski.

Poissa pieto

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: FG Mini Challenge 4WD
« Vastaus #69 : 27.04.11 - klo: 19.23 »
Odottelen että niitä puskureita tulee. Mitä osia on sellaisia jotka kannattaa pitää pakista. Ministä ei varmaan vielä osaa sanoa, mutta mitkä osat LS-5 on ne jotka hajoo/kuluu ekana?
Kyosho GT Racing Art

Poissa juska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: FG Mini Challenge 4WD
« Vastaus #70 : 27.04.11 - klo: 22.23 »
mitkä osat LS-5 on ne jotka hajoo ekana?

Tukivarret  :grin: :mrgreen:
Racers Group Finland Team

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: FG Mini Challenge 4WD
« Vastaus #71 : 27.04.11 - klo: 22.44 »
Mä oon 2 kertaa Karilta käyny kysymässä jo Evoon varaosia ja ei se oo myyny mulle oikeastaan mitään. Sanoo vaan että et sä tarvii, kyllä ne kestää :) Toisella kerralla oli auto jopa mukana.
 No Ison varaservon olisin sitten maanantaina tarvinnu kun kävin ajamassa ja ajot jäi lyhyeen. Eli hanki pieto vaikka hrino varaservoksi ;)
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa pieto

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: FG Mini Challenge 4WD
« Vastaus #72 : 27.04.11 - klo: 23.09 »
Ostin sen RTR mallin ja ajattelin että katson miten ne alkuperäiset servot toimii ja joutuuko niitä päivittää. Kait ne uudet pitää hankki varmuuden vuoksi pakkiin valmiiksi. Odotan innolla että pääsen Tattikselle suhailee.
Kyosho GT Racing Art

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: FG Mini Challenge 4WD
« Vastaus #73 : 28.04.11 - klo: 07.33 »
Ekalla ratareissulla tuli pariin otteeseen tutustuttua radan reunuksiin vähän rajummin ja siinä ei mitään konkreettista mennyt rikki, vaikka toinen mälli oli aika hurjan näköinen.  Aika ison mällin saa ajaa että ripustukset antaa periksi, linkkipäitä voi napsahtaa mälleissä aiemman muovi FG:n kokemusten perusteella.

Äkkiseltään ei tule mieleen mitä osia kannattaa pakkiin varata, aika näyttää mille osille saadaan menekkiä, joko kulumalla tai mälläämällä.

EDIT: Mieleen tuli spurri ja spurrin alla olevat kumirinkulat, myös pinjoni kuluu ajan kanssa. Vetareiden suojakumit voi laittaa pakkiin varalle jos sattuu rikkoontumaan.
« Viimeksi muokattu: 28.04.11 - klo: 10.22 kirjoittanut Koheltaja »
Kylätason RC-kuski.

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: FG Mini Challenge 4WD
« Vastaus #74 : 29.04.11 - klo: 14.56 »
Saatta olla että tämän viikonlopun ajot jää väliin ohjaajan mekaanisen ongelman vuoksi. Pistän infoa Nimenhuutoon jos olen menossa.
Kylätason RC-kuski.

Poissa pieto

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: FG Mini Challenge 4WD
« Vastaus #75 : 29.04.11 - klo: 16.10 »
Mitkä ikkunat kannattaa/saa poistaa? Miten kone tarvii raitista ilmaa? Ja varmaan niin että auton saa käyntiin kori päällä.
Kyosho GT Racing Art

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: FG Mini Challenge 4WD
« Vastaus #76 : 29.04.11 - klo: 16.33 »
Etusivuikkunat saa poistaa ja sitä kautta saa koneen käyntiin, pitää kääntää vetokäynnistimen koppa niin että vetokahva osoittaa ylös. Mulla on molemmat etusivuikkunat poistettu ja antaa se vähän koneelle viileämpää ilmaa, kaasari kun on koneen takana niin kone hörppii lämmintä ilmaa jokatapauksessa.
Kylätason RC-kuski.

Poissa pieto

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: FG Mini Challenge 4WD
« Vastaus #77 : 29.04.11 - klo: 17.01 »
Siis etuikkunat on ainoat mitä saa poistaa??
Kyosho GT Racing Art

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: FG Mini Challenge 4WD
« Vastaus #78 : 29.04.11 - klo: 18.02 »
Saatta olla että tämän viikonlopun ajot jää väliin ohjaajan mekaanisen ongelman vuoksi. Pistän infoa Nimenhuutoon jos olen menossa.

Häh....?
Ei mulla tietääkseni mitään mekaanista vikaa ole... Tai saattaa ollakin, mutta sitä käytetään kyllä ihan eri ajamisessa.  :laugh: :laugh:

No mut okei... Olen lapsenvahtina muutenkin niin enpä varmaan pääsiskään.

Poissa juska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: FG Mini Challenge 4WD
« Vastaus #79 : 29.04.11 - klo: 18.44 »
Mä oon 2 kertaa Karilta käyny kysymässä jo Evoon varaosia ja ei se oo myyny mulle oikeastaan mitään. Sanoo vaan että et sä tarvii, kyllä ne kestää :)
Itse ostan aina sen mitä oon aatellukin ostaa koska, ei se kauppias oo siellä radalla kuitenkaan silloin kun auto hajoaa!! vai onko?
Racers Group Finland Team

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: FG Mini Challenge 4WD
« Vastaus #80 : 29.04.11 - klo: 19.10 »
Siis etuikkunat on ainoat mitä saa poistaa??

Juuri näin, tekniset säännöt löytyy ekalta sivulta :wink:

Saatta olla että tämän viikonlopun ajot jää väliin ohjaajan mekaanisen ongelman vuoksi. Pistän infoa Nimenhuutoon jos olen menossa.

Häh....?
Ei mulla tietääkseni mitään mekaanista vikaa ole... Tai saattaa ollakin, mutta sitä käytetään kyllä ihan eri ajamisessa.  :laugh: :laugh:

Ilmeisesti tarkoitat "letkurallia"? Siinä tapauksessa saat ajaa omilla vehkeillä ja hommata jonkun muun mekkaamaan... :grin: :grin:

Kylätason RC-kuski.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: FG Mini Challenge 4WD
« Vastaus #81 : 29.04.11 - klo: 19.18 »
Muahahah...

No mutta mekkarin lisäks tarttee kuitenkin nostajan... mielellään useampi  :tongue:

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: FG Mini Challenge 4WD
« Vastaus #82 : 29.04.11 - klo: 19.27 »
Tuli tässä mieleen noista Minin ruuveista, tuli laskettua monta mitäkin kuusiokoloruuvia tarvii että saa päivitettyä typerät ristipäiset peltiruuvit kunnon ruuveihin. Ruuvit tuli noudettua tuolta: http://rc10.fi/index.php?topic=56788.0

Kupukanta:
4x10    10kpl
4x16     6kpl
4x30     4kpl
4x25     4kpl

Uppo/senkkikanta:
4x10     12kpl
4X16     36kpl

Suurinpiirtein noilla pitäisi saada päivitettyä kuusiokoloihin. Viikonlopun aikana teen päivityksen omaan kirppuun niin saa kunnon ruuvit peltiruuvien tilalle.
Kylätason RC-kuski.

Poissa juska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: FG Mini Challenge 4WD
« Vastaus #83 : 30.04.11 - klo: 13.53 »
Mä oon 2 kertaa Karilta käyny kysymässä jo Evoon varaosia ja ei se oo myyny mulle oikeastaan mitään. Sanoo vaan että et sä tarvii, kyllä ne kestää :)
Itse ostan aina sen mitä oon aatellukin ostaa koska, ei se kauppias oo siellä radalla kuitenkaan silloin kun auto hajoaa!! vai onko?

Näköjään saa olla moottorikin pakissa varuilla... :grin:  HRP 03 ja siitä tuli verkonpaino. kiertokangen alalaakerin tunnit tuli täyteen. Vei sitten mukanaan kampuran, lohkot, pytyn ja männän... ihanan kallista.


EDIT: Toki kyseessä LS5 luokan auto.
Racers Group Finland Team

Poissa pieto

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: FG Mini Challenge 4WD
« Vastaus #84 : 01.05.11 - klo: 18.58 »
Nyt on kori maalattu valmiina ja auto valmiina ensimmäiseen koitokseen. Toivon mukaan säät sallii ja ensi viikolla Tattikselle.
Kyosho GT Racing Art

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: FG Mini Challenge 4WD
« Vastaus #85 : 01.05.11 - klo: 19.04 »
En usko että on maalattu, kuvia esille :wink:

Täällä voi mennä pari viikkoa eteenpäin ennen kun seuraavan kerran pääsee ajamaan.
Kylätason RC-kuski.

Poissa pieto

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: FG Mini Challenge 4WD
« Vastaus #86 : 02.05.11 - klo: 18.56 »
Ekat vedot vedetty Tattiksella. Auto tuntui hyvältä ihan perus setuppeilla. Oli näpit sen verran jäässää etten jaksanut rupemaan säätää. Vähän tuli kanssa kolaroitua liukkauden takia, pääsuoran jarrutuksessa auto lähti lapasista ja osa sivuvaneriin. Sen verran kestävä peli ettei mikään antanut periksi. Mitä akkua suosittelette vastarin käyttöön? Tuntuu tuo perusakku hyytyvän aika nopeasti.
Kyosho GT Racing Art

Poissa pieto

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: FG Mini Challenge 4WD
« Vastaus #87 : 02.05.11 - klo: 19.02 »
Mites muuten tuo ilmanputsari? Onko se pestävä vai pitääkö se aina vaihtaa. Jos menee pesulla, niin millä aineella pesu ja öljytys?
Kyosho GT Racing Art

Poissa Buttenmeister

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • tiimimme sivut
Vs: FG Mini Challenge 4WD
« Vastaus #88 : 02.05.11 - klo: 20.24 »
Putsari on pestävää mallia, mutta ainakin mulla on mukana yleensä varaputsari. Pesu ihan lämpimällä fairy vedellä, ja foamfilter öljyllä sitten kun on kuivunut.. Niitä sitten löytyy mistä valita.. :wink:

Onko huomenna tulossa tattikselle minejä?  Jos kelit sallii, niin menen ottamaan " savut " omasta ministä.. :shocked:

Poissa pieto

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: FG Mini Challenge 4WD
« Vastaus #89 : 02.05.11 - klo: 20.56 »
Huomisesta en vielä tiedä, mutta keskiviikkona tai torstaina uudestaan. Olis hyvä jos tulisi muita autoja kanssa, yksin päristely on aika tylsää. Jos menet huomenna niin muista että rata on erittäin liukas.
Kyosho GT Racing Art