Kirjoittaja Aihe: Nettituonti - tullin uusi palvelu netissä  (Luettu 92407 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Nettituonti - tullin uusi palvelu netissä
« Vastaus #90 : 08.05.13 - klo: 23.50 »
Siis mitä vittua? oli tarkoitus ekaa nettitullausta tehä mutta sieltä mistä pitää valita koodi (nimike) no löytyihän sieltä Harrastukset ja radio-ohjattavat mutta kun hiiren vei siihien ni hävis koko luottelo eli sitä ei siis voinnu valita ja ei päässy jatkaa eteenpäin ku ei ollu sitä koodia. Ja kun painoi sitä Harrastukset linkkiä ni ei tapahtunu mitään.

Mikä selain sinulla on? Tuo kuulostaa hiukan selaimen versio-ongelmalta.
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Nettituonti - tullin uusi palvelu netissä
« Vastaus #91 : 09.05.13 - klo: 00.32 »
kuukkeli chromea on tullu käytettyä ku on helppo käyttää ja on nopee :azn: Internet Explorerin olen muistaakseni poistanu ku ainakin vanhassa koneessa kesti pelkkä avaus pari minuuttia ja oli muutenki ihan v*tun hidas :angry: Mikä selain ois hyvä? onks semmonen ku Torch mistään kotoisin?
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Nettituonti - tullin uusi palvelu netissä
« Vastaus #92 : 09.05.13 - klo: 09.09 »
kuukkeli chromea on tullu käytettyä ku on helppo käyttää ja on nopee :azn:

Kai se tullin systeemi chromella toimii. Firefoxilla minä sitä olen käyttänyt, mutta ei kai se tuosta sitten ole kiinni.  :undecided:
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Nettituonti - tullin uusi palvelu netissä
« Vastaus #93 : 09.05.13 - klo: 13.12 »
Vois kyl salee kokeilla sit firefoxia ni ei tarvis soitella sinne tulliin.
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Nettituonti - tullin uusi palvelu netissä
« Vastaus #94 : 09.05.13 - klo: 17.14 »
Siis mitä vittua? oli tarkoitus ekaa nettitullausta tehä mutta sieltä mistä pitää valita koodi (nimike) no löytyihän sieltä Harrastukset ja radio-ohjattavat mutta kun hiiren vei siihien ni hävis koko luottelo eli sitä ei siis voinnu valita ja ei päässy jatkaa eteenpäin ku ei ollu sitä koodia. Ja kun painoi sitä Harrastukset linkkiä ni ei tapahtunu mitään. Siis vittu ihan oikeest on kyllä niin p*ska palvelu ku olla ja voi. Täytyy perjantaina soittaa sinne ja sanoo niille et haistakaa p*ska ton nettitullauksen kaa. Tai sitten maksaa 25€ että itella hoitaa ton tai sit ajaa 75km per suunta hakee sen paikan päältä...

Siis kenen apinan idea on ollu laskea tulli rajaa? Se ois pitäny nostaa miljoonaa ni ei ois ainakaa helpolla jäänny paketit tulliin :evil:

Kiitos pijokela hyvästä neuvosta :azn: vika oli siis p*skassa selaimessa, mul on muuten joskus ennenkin ollu tol Chromella samoja ongelmia jollain sivuilla. FireFoxilla siis tullaus onnistui todella hyvin. En olisi kyl ite hoksannu ajatella tota et vika voi olla selaimessa, oisin varmaa perjantaina heittäny koneen seinään ja soittanu tulliin et miks tää p*ska ei toimi. Eli tää täytyy muistaa et jos joku ei toimi Google Chromen kaa ni kokeilee Firefoxilla tai jollain muulla selaimella.
Kuitenkin tykkään käytttää Chromea enemmän ku on suomen kielinen ja mun mielestä helpompi käyttää kuin Firefox... No se on makuasia.
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa DIY-man

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Nettituonti - tullin uusi palvelu netissä
« Vastaus #95 : 10.05.13 - klo: 21.28 »
Ihmeteltiin tuossa, että kenen idea on ollut laskea tullin alarajaa. En tiedä kenen idea, mutta seuraavat syyt vaikuttavat varmasti:

-verotulojen kerääminen valtiolle
-valtion vaihtotasen rukkaaminen parempaan suuntaan
-suomalaisten yritysten toimintaedellytysten parantaminen
-ruuhkan helpottaminen tullissa

Ei siis välttämättä ilahduta kansainvälisesti ostelevaa rc-kansaa, mutta täällä Suomessa nyt sattuu asumaan muitakin.
Kyosho: Twin Force Trial-Modified 4x4x4, Optima, Inferno Kanai-VE, Zaboon 4wd - Valtra Valmet HiTech 6850 1:18 - Scania 140 Bigfoot 1:10

Poissa hukka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Nettituonti - tullin uusi palvelu netissä
« Vastaus #96 : 11.05.13 - klo: 18.05 »
Vois kyl salee kokeilla sit firefoxia ni ei tarvis soitella sinne tulliin.

Jos joku nettipalvelu on selainriippuvainen, on se tehty huonosti - piste
||  2 kpl Traxxas Slash 4x4  ||  2 kpl Ansmann Racing C.O.R.E  ||   HL M41A3 Walker Bulldog Metal Upgade ||  HL Tiger I Metal Edition  ||  Axial SCX10 Dingo ||  Axial AX10 "Hirvi" ||

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Nettituonti - tullin uusi palvelu netissä
« Vastaus #97 : 11.05.13 - klo: 23.32 »
no siis sitä mäkin ajattelin et onks vika oikeesti selaimessa vai sivustossa :huh:
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa gbvb28

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Nettituonti - tullin uusi palvelu netissä
« Vastaus #98 : 19.05.13 - klo: 21.46 »
minulla on chrome toiminut tulli asioiden hoidossa ilma minkään näköistä ongelmaa...
Satunnainen ajaja.

Poissa risla

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Nettituonti - tullin uusi palvelu netissä
« Vastaus #99 : 31.05.13 - klo: 12.31 »
maksoinko turhaan 8.3€ tullia kun tein ton selvityksen ja maksoin samantein tuon pyydettävä
summan ja sitten tulostin tuon tulliselvityksen niin siinä vasta luki näin:
Lisätietoja / Huomautuksia
Tullia tai arvonlisäveroa ei kanneta, jos kyseisen verolajin yhteenlaskettu
määrä on alle minimimäärän. Tullin minimäärä on 10 euroa. Arvonlisäveron
minimimäärä on 5 euroa. Minimin alle jäävää määrää ei lisätä maahantuonnin
arvonlisäveron perusteeseen (TulliL 53§, AVL 101b§, AVL 93§).
Tulliton Tta 23 art.
Tullilasku on maksettava ennen tavaran luovuttamista

vai mitä tää tarkoittaa?

Poissa Diese-listi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Nettituonti - tullin uusi palvelu netissä
« Vastaus #100 : 31.05.13 - klo: 12.34 »
Olet ilmeisesti maksanut vain arvonlisäveron 8.30€ joka tuossa tapauksessa tuleekin maksaa... Ei se nettitullaus laskuta mitään jos menee rajojen alle.
SCX10, T3 2011, TS2, DF-03Ra, Micro-T

Poissa risla

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Nettituonti - tullin uusi palvelu netissä
« Vastaus #101 : 31.05.13 - klo: 13.03 »
Joo nymmää hokasin :roll:

Poissa KHS77

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Nettituonti - tullin uusi palvelu netissä
« Vastaus #102 : 21.12.13 - klo: 22.15 »
Palveluksi ei voi nimetä! :evil:

Rc kamat maannu dhl:llä 15. päivästä saakka.

Yritin tehdä netissä ton tullauksen, mut vaatii jotain ihme koodeja....EI ONNISTU! :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
Mugen MBX8--Alpha--Sanwa--SRT--Avid--Jconcepts--Stickit1 racing.com--ARQ paint--Rc-Project--HB

Poissa DIY-man

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Nettituonti - tullin uusi palvelu netissä
« Vastaus #103 : 22.12.13 - klo: 19.42 »
No tietenkin se palvelu tarkoittaa, että itsepalvelu.

Hyvin pelaa ja on hieno homma, kun ei tarvitse lähteä sitä tullausta suorittamaan toiselle puolelle Suomea / maksaa kovaa hintaa tullauspalvelusta Itellan toimesta / nakittaa jotakuta tuttua menemään paikalle, vaan voi hoitaa homman mukavasti kotisoffalta käsin  :azn: .
Kyosho: Twin Force Trial-Modified 4x4x4, Optima, Inferno Kanai-VE, Zaboon 4wd - Valtra Valmet HiTech 6850 1:18 - Scania 140 Bigfoot 1:10

Poissa MonsTTer

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • KyPak
Vs: Nettituonti - tullin uusi palvelu netissä
« Vastaus #104 : 22.12.13 - klo: 19.56 »
Palveluksi ei voi nimetä! :evil:

Rc kamat maannu dhl:llä 15. päivästä saakka.

Yritin tehdä netissä ton tullauksen, mut vaatii jotain ihme koodeja....EI ONNISTU! :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Eli kysyy koodia tuotteelle? Listalta löytyy muistaakseni radio-ohjattavat...!

Tuossa ohjeet:
http://frillycakes.blogspot.fi/2013/05/kuinka-tehda-nettitullaus-eli.html
(o\_!_/o)

Poissa Fleku

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Nettituonti - tullin uusi palvelu netissä
« Vastaus #105 : 22.12.13 - klo: 22.07 »
Palveluksi ei voi nimetä! :evil:

Rc kamat maannu dhl:llä 15. päivästä saakka.

Yritin tehdä netissä ton tullauksen, mut vaatii jotain ihme koodeja....EI ONNISTU! :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Eli kysyy koodia tuotteelle? Listalta löytyy muistaakseni radio-ohjattavat...!


Tuossa ohjeet:
http://frillycakes.blogspot.fi/2013/05/kuinka-tehda-nettitullaus-eli.html
Vai eikö ole tullut lappua himaan ?? siitä selviää saapumistunnukset sun muut,ilman sitä ei voi käsittääkseni tehdä. . .muutenhan tuo toiminta on helppoa.
« Viimeksi muokattu: 23.12.13 - klo: 10.06 kirjoittanut Fleku »
Baja 5sc

Poissa vilijo

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Nettituonti - tullin uusi palvelu netissä
« Vastaus #106 : 22.12.13 - klo: 22.28 »
Lennokkitarvikkeita on tullattu tuollaisella numerolla jossa on tulli 0%: 9503003990. Taitaa merkata pienoismalleja tms. joku sen oli aikanaan tullin palvelunumerosta kysymällä saanut.

Poissa Fleku

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Nettituonti - tullin uusi palvelu netissä
« Vastaus #107 : 23.12.13 - klo: 10.09 »
Lennokkitarvikkeita on tullattu tuollaisella numerolla jossa on tulli 0%: 9503003990. Taitaa merkata pienoismalleja tms. joku sen oli aikanaan tullin palvelunumerosta kysymällä saanut.

 Tullimaksua näistä yleensä maksetakkaan,vaan arvonlisäveroa. . .
Baja 5sc

Poissa vilijo

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Nettituonti - tullin uusi palvelu netissä
« Vastaus #108 : 02.01.14 - klo: 20.00 »
Aika harvoin se 10€ raja tietysti näin edullisessa harrastuksessa tullien osalta ylittyy. 
Moottorikelkan osissa heilahti monesti tullia aika herkästi.  :roll:

Poissa kimmom

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Nettituonti - tullin uusi palvelu netissä
« Vastaus #109 : 14.01.14 - klo: 16.08 »
Terve. On tulossa lähetys usasta tänään tuli viesti fedexiltä että pitää ilmoittaa haluanko itse tullata vai ne tullaa. Itse meinasin tullata mutta ei varmaan viellä voi kun ei ole tullut suomeen? Ilmeisesti täytyy odottaa postin seurantakoodia?

Poissa SSchevy

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Nettituonti - tullin uusi palvelu netissä
« Vastaus #110 : 14.01.14 - klo: 17.09 »
Kyllä täytyy odottaa ilman sitä postin lappua ei pysty tullaamaan.

Terve. On tulossa lähetys usasta tänään tuli viesti fedexiltä että pitää ilmoittaa haluanko itse tullata vai ne tullaa. Itse meinasin tullata mutta ei varmaan viellä voi kun ei ole tullut suomeen? Ilmeisesti täytyy odottaa postin seurantakoodia?
SANWA MT4 ,HPI SAVAGE FLUX HP,DF 33" cyberstorm.

Poissa DIY-man

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Nettituonti - tullin uusi palvelu netissä
« Vastaus #111 : 14.01.14 - klo: 17.24 »
Jos on kyseessä FedEx, jolloin täytyy tehdä rahtitullaus, ei tarvii odottaa lappua. FedExiltä tulee tekstiviesti, jossa on seurantakoodi ja kysely tullauksesta. Laitetaan FedExille meiliä seurantakoodin kera, että haluaa tullata itse ja pyytää lähettämään tiedot. FedEx toimittaa tarvittavat tiedot vastausmeilissä, ja sitten voi itse tullata paketin Nettituonti -palvelussa. Aivan tästä riippumatta parin päivän päästä tulee postissa lappu, jossa on samat tiedot. Itse suosin "etukäteistullausta", koska FedEx säilyttää saapuneita paketteja vain viisi päivää (vertaa Itella: kolme viikkoa) !
Kyosho: Twin Force Trial-Modified 4x4x4, Optima, Inferno Kanai-VE, Zaboon 4wd - Valtra Valmet HiTech 6850 1:18 - Scania 140 Bigfoot 1:10

Poissa kimmom

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Nettituonti - tullin uusi palvelu netissä
« Vastaus #112 : 14.01.14 - klo: 18.08 »
Kiitos avusta. Tuossa alkoikin asiat selviämään. fedexiltä laittoivat viestin että lähetys on saapumassa 17. päivä suomeen silloin laittaa mulla tiedot tulemaan ja voin tullata.

Poissa Hudsonn

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Nettituonti - tullin uusi palvelu netissä
« Vastaus #113 : 19.01.14 - klo: 00.14 »
Paljonko tulee tullimaksua ALV:in lisäksi jos tilaa esim 300$ rc auton USA:sta ja lasketaanko tullimaksuun postikulut mukaan myös. Tiedän et ALV:iin lasketaan kaikki kulut mutta miten on ton tullin laita.

Poissa Andrimus

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Nettituonti - tullin uusi palvelu netissä
« Vastaus #114 : 19.01.14 - klo: 05.33 »
Tullit on 0% ja lähetys kulut lasketaan mukaan kun alv lasketaan.

Poissa Hudsonn

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Nettituonti - tullin uusi palvelu netissä
« Vastaus #115 : 20.01.14 - klo: 14.29 »
Eikö muka tule mitään muita maksuja. Minulla oli sellainen ajatus et USAsta tuleviin paketteihin tulee vielä joku lisä tulli ALVin lisäksi.

Poissa Andrimus

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Nettituonti - tullin uusi palvelu netissä
« Vastaus #116 : 20.01.14 - klo: 15.02 »
rc vehkeiden tulli on 0. Näin ainakin omissa tullauksissa.

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: Nettituonti - tullin uusi palvelu netissä
« Vastaus #117 : 20.01.14 - klo: 15.12 »
rc vehkeiden tulli on 0. Näin ainakin omissa tullauksissa.
Riippuu tuotteista, esim akut, moottorit ja saatimet eivat ole. Kannattaa olla tarkkana noiden kanssa. Itselle lankes 100e sakko ku olin merkannu vaarin, sakko tuli tosin osittain siks etta summakin oli vaara.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa Andrimus

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Nettituonti - tullin uusi palvelu netissä
« Vastaus #118 : 20.01.14 - klo: 15.21 »
no joo. summan alakanttiin laittaminen on lievä petos :roll:
minun kohdallani eivät ole jaksaneet paketteja paljon ihmetellä.kaikki on tullattu rc tuotteina, silloin on tullin osuus ollut 0.
voi tietenkin olla, että on vaan ollut kohdallani hyvää tuuria.

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Nettituonti - tullin uusi palvelu netissä
« Vastaus #119 : 20.01.14 - klo: 15.42 »
rc vehkeiden tulli on 0. Näin ainakin omissa tullauksissa.
Riippuu tuotteista, esim akut, moottorit ja saatimet eivat ole. Kannattaa olla tarkkana noiden kanssa. Itselle lankes 100e sakko ku olin merkannu vaarin, sakko tuli tosin osittain siks etta summakin oli vaara.

Mites sit tommosessa tapauksessa kun myyjä laittaa paketin päälle arvoksi esim. 15$ ja todellinen arvo on vaikka 200$? Voinko minä saada siitä sakot vaikka en olis edes pyytänyt myyjää valehtelemaan paketin arvoa?
Traxxas Summit / HPI Savage