Kirjoittaja Aihe: Tulokset ja jälkipelit - Winter Jumps #5 - Jyväskylä - 2.4.2011  (Luettu 7028 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Eilen saatiin kisat päätökseen ajallaan ja hauskaa oli. Avataampas jälkipelitopikki.

Kattelin tossa mun ottamat kuvat läpi:




Mikaman uusi TLR 22


M2-10:n A-finaalin palkitut


M2-10:n A-finaalin tulokset


M4-10:n A-finaalin top 6


M4-10:n A-finaalin lopputulokset


SC-10:n tulokset (tuupit ja nelkut samassa)


RCEET.net piti yllätysarpajaiset osallistuneiden kesken ja kuvassa onnellinen pääpalkinnon voittaja

Loput kuvat löytyypi täältä.
Videota kuvattiin kanssa ja koitetaan saada ne alkuviikosta nettiin.

Kiitos kilpailijoille, terhakoille parkkipirkoille ja ytimekkäälle järjestäjäorganisaatiolle!

EDIT: Tulokset tässä:
M2-10
M4-10
SC-10
« Viimeksi muokattu: 03.04.11 - klo: 22.34 kirjoittanut Janne A »

Poissa Hegetus

  • JoeUa RC
    • Profiili
HIENOT KISAT OLITTE JÄTKÄT JÄRJESTÄNYT!

Omat tavoitteet tuli saavutettua, ja nelkussa jopa ylitettyä.  :cool:

+Rata tosi jees.
+Oma ajo.
+Kuulutukset kuulu hienosti niin varikolle kuin korokkeellekkin.
+Buffetin kahvi.
+Yleinen tunnelma.
+++Goldin voitonjuhlat.


-Joidenkin nostajien toiminta kulma pöydällä, kun sovittu oli että kaatuneet autot nostetaan pöydänpäälle, niin autoja vain käännettiin pyörilleen........

----Goldin voitonjuhlien jälkitila.
Lennokkeja ja autoja..... =) JoeUA
Sponsored by oma ja emännän lompakko.

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Laskeskelin tossa alustavasti nelkun sarjatilannetta.
Sarjaanhan lasketaan neljä parasta tulosta.

Hoke pysyy kärjessä vanhoilla pisteillään (348p)
Pete ja mä ollaan nyt tasoissa (314p)
Karri on neljäs (304p) ja hänellä on Turun huono tulos mukana, joten hänelläkin on hyvät tsäänssit vielä podiumille.

Ari tulee lienee Model Expoon ajaan ja sillä on 1, 1 & 2 (= 290p) tulokset alla, että eipä hänen tarvi kummosesti suorittaa, niin vie sarjan. Jarellakin on hyviä tuloksia alla, jos vaan ajaa viimeisessä kisassa, niin on myös podiumainesta.

Mut teen siis virallisen sarjataulukon sitku on tulokset julkaistu.

Poissa -HL-

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Jeps, mulla ylitty tavotteet jo kun pääsin tuupissa b-finaaliin.
Perjantaina olin treenaamassa, mutta ei se kummosta tulosta tuottanu pelkkää kaatoa, enkä ajanutkaan kun puoltoista akkua.  Mun sijotus tais olla b-finaalin 7(?).
Auto ja Peten säädöt toimi. Ei tarvinu koko päivänä muuta tehä kun kiriä parit ruuvit ja vaihtaa akkuja.

Rata oli hieno ja ennenkaikkea tosi hyvä ajaa tuupilla.

mvar:kin ajo jo puhtaammin vikassa finaalissa...  :cheesy:

+ Sijotus
+ Oma ajo alkuerissä
+ Rata
+ X-6
+ Kuulutukset
+ Asiat selvis hyvin kun kysäs vaan

- Oma ajo kahessa vikassa finaalissa
- Parit kunnon tökkäsyt mistä lensin oikeen kunnolla ja ajo meni vähän puihin sen jälkeen


X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

Poissa -Juho-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
-Joidenkin nostajien toiminta kulma pöydällä, kun sovittu oli että kaatuneet autot nostetaan pöydänpäälle, niin autoja vain käännettiin pyörilleen........

Ja joidenkin autot nostettiin pöydän päälle siten, että nokka osoitti kohti tolppaa. Ei ollut helppo nostopaikka ei.
Oikein sukkela nostaja saattoi jopa nostetun auton nakata takana tulevan edelle siten, ettei kaadosta koitunut mitään haittaa. Toisaalta taas kulmaa edeltävän kummun taakse kaataneen auton kantaminen kulman päällekin vähän niin ja näin. Ei ollut mun lempipaikka radassa.
Rata oli muuten ihan jees ja paljaalla lattialla ajelu on tuttua jo kotiradaltakin, niin ei mitään kulttuurishokkia tullut.

Omat tavoitteet tuli takavedossa täytettyä, A-finaalipaikka tuli. Finaaleissa jopa sijoitus nousi yhden sijan.
Team C TC02C toimi hienosti ja auto säilyi ehjänä sekä perjantain treenit, että lauantain kisat.

SC olikin sitten perjantain parin kierroksen perusteella mahdoton ajettava. Radalla oleva pöly liukasti renkaat niin, ettei pääsuoraakaan meinannut saada ajettua, onneksi kisapäivän aikana (ennen kisaakin?) rata puhdistui ja selkeästi tuli pitolinjaa, niin takavedolla olikin jo helpompi ajella.

Sellainen tuli mieleen, että mites jos olisi laskettu nelkku-SC:lle ja tuuppi-SC:lle omat pisteet joka lähdössä, kun palkinnotkin molemmille luokille jaettiin, olisiko sijoitukset muuttuneet paljonkin?
Liikaa Kyoshoja

Poissa Hazard

  • PRCA
    • Profiili
Hyvät kilpailut oli munkin mielestä ja järjestelyt pelasi. Rata oli erilainen mihin itse on tottunut, mutta ei ollenkaan huono. Oma ajo oli tavalliseen tapaan lähinnä sähläystä ja kohellusta, mutta onneksi en ollut ainoa, niin sijoituskin oli hyvä. Tekniikka pelasi kuten aina eikä työkaluille ollut tarvetta.

Otin kans pari eri kuvaa ja galtsuun laitoin niitä ihan liikaa mutta määrä korvatkoon laadun.

Poissa Matti Räsänen

  • Veteraani
    • Profiili
Pistetääs toisen kerran...

Oli kyllä tosi kivat kisat, kiitos järjestäjille! Sijainti oli aivan loistava, palvelut 50m säteellä, oispa aina näin...

Radan pintamateriaali eli pidotettu laattalattia ei tosin ollut tutuimmasta päästä itselle ja oli aika varovaista ajoa kauttalinjan. Tavoitteesta jäin parilla pisteellä eli A-finaalista. B:n 2. ruutu ja siinä loppusijoitus kakkonen ei nyt kuitenkaan ihan huonosti, Jani L: lle propsit hienosta ajosta ja been voitosta, ei ollut meikällä mitään jakoja. Sanansa mittainen mies tuo Jani, tuumasi hän mulle ennen finaaleja että "se on sitte been voitto mun"  :cheesy:

Mukavaa sekuntitaistelua oli sitten ainakin Kanervan kanssa, seiftillä ajo taisi olla avain päänähkaan  :cool:

Goldille: äijä on aika ÄIJÄ!

- Parit kunnon tökkäsyt mistä lensin oikeen kunnolla ja ajo meni vähän puihin sen jälkeen

Joo vaikka olen ajanut kilpaa jo jonkin aikaa, kyllä se hölmöily vielä silloin tällöin onnistuu  :shocked:
Ainakin se yks mistä puhuttiin kisapaikalla, oli härski multa ja pyydän anteeksi, onneksi tuomaristo otti huomioon että jäin odottamaan että pääsit edelle ja stoppari jäi antamatta    :angel:

Poissa nikoprkl

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
    • http://www.teamentisetkuskit.com
Kiitoksia Jyväskylän porukalle.
Mukavat kisat, hienot puitteet ja sijainti.
Rata toimi, vaikka itse en niin välittänyt vasemmasta reunasta rataa. kuitenkin pelättyä vähemmän sekin aiheutti sumppuja tai muuta ylimääräistä finaaleissa.
Ajajakoroke olisi minusta saanut olla puoli metriä edempänä, niin olisi olut tasapuolisempi näkyvyys kaikille korokkeella heiluville.

Ensi talvena uusiksi!

EuroRC / TEK

Poissa -HL-

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili

- Parit kunnon tökkäsyt mistä lensin oikeen kunnolla ja ajo meni vähän puihin sen jälkeen

Joo vaikka olen ajanut kilpaa jo jonkin aikaa, kyllä se hölmöily vielä silloin tällöin onnistuu  :shocked:
Ainakin se yks mistä puhuttiin kisapaikalla, oli härski multa ja pyydän anteeksi, onneksi tuomaristo otti huomioon että jäin odottamaan että pääsit edelle ja stoppari jäi antamatta    :angel:
Joo eipä siinä mitään, mulla vaan tahto mennä pakka aika pahasti sekasin kun tuli tökkäsyä, sillon kun oli menossa hyvin. Uusia tilanteita.  :cheesy:
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

Poissa Matti Räsänen

  • Veteraani
    • Profiili
Joo, tuo on NIIN tuttu tunne... Tais olla välillä pakka itelläkin sekaisin, niin tuli virhearviointeja, asiakseen tahallaan ei toki kukaan tommosia...

Hyvä oli kyllä teikäläisen debyytti BTW hyvän näköstä ajoa :smiley:
« Viimeksi muokattu: 03.04.11 - klo: 18.56 kirjoittanut mvar »

Poissa -HL-

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Juup ei siinä mitään ja kiitosta.
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Sujuvasti järkätyt kisat.

Kisoissa suurimmaksi osaksi rento meininki.

Omalta kohdalta jos jokin voi mennä pieleen ja jos voi käydä huonoa tuuria niin kaikki osui kohdalle.


Ainoan miinuksen annan joidenkin kuljettajien käsittämätön pipon kiristys ja suunsoitto lauteilla.

Jonkinsortin pienenä muistin virkistyksenä jokaiselle voisi todeta tilan annon.
Tilaa tulee SÄÄNTÖJEN mukaan alkuerissä antaa hetkellisesti nopeammalle.
Tätä ei tunnu jokainen muistavan, vaikka kokemusta kuinka olisikin.

Noh... omalla kohdallani sain latua lähestulkoon sen mitä tarvitsikin... Vain yksi tapaus missä tilaa ei tullut ei sitten niin kirveelläkään...
Minun alkueräsijoitukseen se ei tosin vaikuttanut mitenkään, mutta tästä tuli vain jälleen mieleen se että näköjään joidenkin tarttisi päivittää omaa muistia selailemalla sitä sääntökirjaa.
Täysin sitten ilman pipon kiristelyä ja sormella osoittamista...
Ihmetytti vain että minä olin se ketä pidäteltiin eikä tilaa tullut vaikka väkisin rinnallekin tulin...
Ei siinä mitään, mutta ihmetytti kyllä että tästä valitetaan tuomaristolle kun yhden kerran hipaisin konttiin... Tilanteessa missä nimenomaan minulle ei sitä tilaa suostuttu millään antamaan.
Turhaa valitusta ja sääntökirjan kertauksen paikka  :wink:

Poissa uijui

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Hyvät oli kisat ja rata. Kolmentoista vuoden kisatauon (ja n. 12,7v ajotauon) jälkeen oli vähän palikat hakusessa (en muunmuassa kyllä ollenkaan muistanut, että korokkeelle mennään lähtöjärjesteksessä). Radiohäikän saattelemana meni eka harkka ja alkuerä ketuiks. Joku finaali meinas päättyä jo ennen lähtöä kun niittasin harkkakierroksella pääsuoran alussa ilmeisesti Hoken konttiin (auto oli joko pyörillään tai katollaa pylvään takana) ja auto lens suoraan sinne ikkunaseinään. Vikassa finaalissa oli jotain älämölöä lähdössä ja sitten lähdön jälkeen :afro:
« Viimeksi muokattu: 03.04.11 - klo: 20.01 kirjoittanut uijui »
Vastaheitolla voittoon.

Poissa -HL-

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Ja vielä lisäyksenä, tuli paljon uusia naamoja tunnistettua. Oli myös hienoa vääntöä sen sinisen x-6 auton kuskin kanssa.

« Viimeksi muokattu: 03.04.11 - klo: 20.33 kirjoittanut -HL- »
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Joku finaali meinas päättyä jo ennen lähtöä kun niittasin harkkakierroksella pääsuoran alussa ilmeisesti Hoken konttiin (auto oli joko pyörillään tai katollaa pylvään takana) ja auto lens suoraan sinne ikkunaseinään. Vikassa finaalissa oli jotain älämölöä lähdössä ja sitten lähdön jälkeen :afro:

Jep... Vika finaali.
siellä se oli katollaan suoran alussa... Itse sen näin, mutta tiesin ettei minun vasemmalla puolella olevat sitä pystyneet näkemään ja huutelin siinä muutaman sekunnin välein "varokaa suoran alussa... Keskellä linjaa... tolpan takana"
Muutaman kierroksen siinä porukka ajeli ja väisteli ennenkuin osui.

Sen jälkeen tosiaan tuli se ihmetys tilanne kun kaikki oli lähtöpaikoillaan ja odoteltiin starttia.
Yhtäkkiä kuulutettiinkin jotain että pitääkin ajaa... Ponderilinjan kohdalta piti ajaa rauhallisesti...
Minä ja Strömmi sitten tietysti siinä ekoina autoina hypättiin hyppyristä yllätykseksi suoraan jonkun hyppyrille korjaamaan tulleen niskaan...
Tästäkin tuli suunsoittoa mikä pisti lähinnä hymyilyttämään.
Peten kanssa katottiin toisiamme hölmistyneinä että mitähän ihmettä tapahtu... Petri kysy että eikös se kuuluttanut että ponderilinjalla hiljaa... "joo... niin kuulutti"
Molemmat hyvinkin ihmeissään että mitähän täällä tapahtuu kun käsketään ajamaan... sanotaan että linjan kohdalta varovasti... no mutta reilusti ennen linjaa hyppydin alastulossa olikin kaveri kyykyssä eikä sitä kumpikaan huomannut.
Ja sieltähän sitä tuli joiltain kilpakumppaneilta jos jonkinmoista suunsoittamista joka ei kyllä kumpaakaan meistä hetkauttanut... Lähinnä vain ihmetytti että mikäs siellä kavereilla niin pahasti kengässä puristaa kun noin suuta piestään  :cheesy:

Muutenhan omissa erissa ajaminen oli aikapitkälti hyvin siistiä.
Kisatilanteissa oli pieniä kontakteja, mutta ne menivät kuten kuuluukin, eli jos osu niin herrasmiestyyliin kuuluen ei puskettu väkisin ohi, vaan annettiin sen osuman saaneen jatkaa edellä.
Eli tosiaan hyvät kisat... rataa kunnostettiin sitämukaa kun tarve vaati... Tuomaristolle jos kävi mainitsemassa jostain siirtyneestä hyppyristä/ repsottavasta ratamerkistä niin se korjattiin välittömästi jne. eli homma rullasi hienosti.
Kaikille kisaa pyörittäneille kiitettävä arvosana.
« Viimeksi muokattu: 03.04.11 - klo: 21.01 kirjoittanut *HOKE* »

Poissa T.S

  • PRCA
    • Profiili
Kivat kisat olivat.

+Oma ajo.
+Hyvä sijoitus.
+Buffetti

-antennipilli
--oman motin sensorijohto

Olivat kyllä ensimmäiset kisat jos ei kerhokisoja lasketa. :azn:
EuroRC - JQRacing - Touko-Design

Poissa Hazard

  • PRCA
    • Profiili
Kuvaryöpyn lisäksi tuputan vielä pari videota eiliselta. Ensimmäinen on lyhennetty versio nelkkujen viimeisestä a-finaalista ja toinen on pakollinen rokki video muodikkaine hidastuksineen ja nopeine leikkauksinen.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Eka ei ole vikasta A finaalista... ainakaan kokonaisuudessa, koska näen siinä ainakin kohtauksen ekasta finaalista  :wink:

Poissa Zakko

  • Veteraani
    • Profiili
    • VaasanUA
Minä sielä  vain korjailin rataa. Huutelin siinä aikasemminkin että baana rikki ja sama toistettiin kuulutuksessa.
Tommonen nelkku ottaa aika kipeetä niskaan. Oma kohtasta kokemusta kesältä arven verran.

Mutta ei muistella pahalla. Kuulutus olis voinut varoittaa ihmisistä radalla.


Hyvät kisat kaikilta osin.

Omasta huonosta tekemisestä johtuen B-finaalin 10. Tuupissa.

Poissa Hazard

  • PRCA
    • Profiili
Eka ei ole vikasta A finaalista... ainakaan kokonaisuudessa, koska näen siinä ainakin kohtauksen ekasta finaalista  :wink:

Saattaa hyvinkin olla eka finaali mutta uskoisin että ne on samasta lähdöstä kaikki pätkä viimeistä vilahdusta lukuunottamatta joka siellä on loppukevennyksenä. Tarkistin asian ja fileet on luotu 16.09 ja 16.14 välillä, kesä- vai talviaikaa, en tiedä?

Poissa SS

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kiitos Jyväskylän porukalle hienoista kisoista!

Rata oli molempien kuskien mieleen ja hyvää vääntöä riitti koko päivän.

Tamiyat toimivat liukkaalla alustalla loistavasti ja Karri veti jo rutiinilla hyvää vauhtia,
itsekin pääsin ajoittain ihan kelvolliseen vauhtiin ja lopputulokseen olen tyytyväinen.
Henkan kanssa taktikoitiin itsemme Laitisen taakse, se oli ainoa isompi takaisku koko
päivänä, mutta onnittelut Mikolle hienosta ajosta.

-Sami-
Team Associated / Reedy             Sami Salmela Racing             -Make 12th scale great again-

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Tulokset lisätty ensimmäisen viestin loppuun.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Minä sielä  vain korjailin rataa. Huutelin siinä aikasemminkin että baana rikki ja sama toistettiin kuulutuksessa.
Tommonen nelkku ottaa aika kipeetä niskaan. Oma kohtasta kokemusta kesältä arven verran.

Mutta ei muistella pahalla. Kuulutus olis voinut varoittaa ihmisistä radalla.

Sepä se kun juuri tuossa kuulutuksessa kun liikkeelle lähdettiin, ei kyseisestä asiasta varoitettu.
Kyselin tästä vielä jälkikäteen mikrofonia pidelleeltä että mitä siinä tapahtui, ja hänkin totesi että jotain sekaannusta siellä oli ja hän sitten kuulutti mitä pyydettiin kuuluttamaan... Eikä siis tosiaan ollut mainintaa hyppyrillä olevasta vaarasta ennenkuin napsahti.
Saattoi olla ilmoitusta aikaisemmin, mutta kun tosiaan yhtäkkiä kuulutettiin että ajakaa niin tottakai oli vahva oletus ettei siellä ole estettä.

Pahoittelut minun puolesta... Ei tosiaan nähnyt tarpeeksi ajoissa ja kun käskettiin ajamaan varovasti linjalta niin oli aika säikähdys kun hyppyriin lähtiessä huomaskin edessä jotain ja sillon ei enää jarrut pysäyttäny.
Onneksi kyseessä oli sentään "vain" sähköauto että selvisi lähinnä säikähdyksellä.

Huvittavinta siinä vaan oli korokkeella kuunnella muilta kuskeilta niitä viittailuita kypärän sisällä olevasta järjen määrästä jne.
Jep jep... tottakai sieltä peten kanssa tultiin rataa korjaavan päälle tietoisena kyseisessä paikassa olevasta vaarasta, kun kuulutuksessa juuri mainittiin toista.  :huh:

Poissa Stilo

  • Tiim Lahti
    • Profiili
    • S-grafix gallery
Pahoittelut minun puolesta... Ei tosiaan nähnyt tarpeeksi ajoissa ja kun käskettiin ajamaan varovasti linjalta niin oli aika säikähdys kun hyppyriin lähtiessä huomaskin edessä jotain ja sillon ei enää jarrut pysäyttäny.

Kuulutuksessa tosiaan sanottiin, että ajetaan linjan yli RAUHALLISESTI/VAROVAISESTI. Mielestäni se tarkottaa että ei ajeta täysillä sielä radalla. Ei finaalin/alkuerän lämmittelyssäkään kerrota jokaisesta rataa korjaavasta henkilöstä ja ruudussa / radan reunassa olevista autoista, kuuluu ihan normaali käytäntöön tarkkailla erityisesti mitä edessä tapahtuu.
EuroRC.com | Xray
S-Grafix | Tiim Lahti

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Rauhallisesti linjalta... Juuri niin.
No ei tuo ollut vielä linjalla ja kyllä siinä ihan rauhallisesti ajettiin... Ei lähelläkään täysillä. Molemmat ainoastaan sipas vähän kaasua hyppyrille... Itsellä oli tarkoitus hypätä hypystä jopa lyhyenä, eli ei edes yli koko hypystä.
Näin tais petekin tehdä ja oma huomiointi meni siihen että katsoin etten aja hänen autoonsa... Ja tosiaan siinä vaiheessa kun huomasi että siellä olikin joku kyykyssä/kumartuneena, oli jo myöhästä.
Jos jokainen auto seiso lähtöruudussaan niin sillon siihen ei liity mitenkään reunassa oleva auto.
Eikä todellakaan kenenkään järjen määrä.
Ihan turha muutenkaan kenenkään päätään aukoa ja mennä henkilökohtaisuuksiin tuollaisessa tilanteessa.
Kuka/ketkä sitten päänaukojia olikaan.... Ei tullut rekisteröityä.

Koko tilanne johtui monen väärinkäsityksen summasta... Kuten jo aikaisemminkin sanoin niin kävin jälkikäteen kysymässä että mitä siellä oikein tapahtu ja kuuluttiko mikkiä pitänyt siitä hyppyristä...
Hänkin totesi että ei kuuluttanut siinä tilanteessa...

Kenties suunpieksijöiden omassa älyllisyyden määrässä jotain parantamisen varaa jos ei tajua että ei me todellakaan tahallaan kenenkään päälle ajeta.

Poissa sakke_

  • Veteraani
    • Profiili
Kiitokset järjestäjien puolesta kaikille kilpailijoille mukavasta kisapäivästä vaikka välillä vähän kiirettä meinas pitää kun Nylanderin ja Jaren kanssa koitettiin pitää paketti kasassa.  :smiley:

Eristyiskiitos Alille ja Karrille avusta päivän aikana.

Aikataulu oli tiukka ja eriä paljon mutta kohtuu kunnialla päivästä selvittiin ainut pahempi ongelma sattui kun looppi yhdessä erässä katkesi ja Mikaman osalta kyseisen erän tulokset menivät pilalle pahoittelut tästä.
MBX-6, X10-CR, Sanwa M11X.
Team finRC


Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Kiitoksi omastakin puolesta jyväshyvän poppoolle mainioista kisoista. Puitteet oli mitä mahtavimmat ja ratakin loppujen lopuksi kesti kasassa loppuun asti...

Pientä hämmennystä alkuun aiheutti rataa kapeammat pomput ja muut elementit, mutta melko pian niihinkin tottui.

Omat ajelut menivät yli odotusten. Finaalipaikka ja lopullinen sijoitus jopa 8. lähtöruutua selkeästi parempi. Poikkesin omasta totutusta kaavasta ja säädin autoa kisojen aikana, aloitin jo perjantain treeneissä ja jatkoin aikalailla koko kisojen ajan. Yllättäen kyllä auton käytös ja tuloksetkin parani sitä mukaa - pitänee harkita tätä säätöhommelia tulevissakin kinkereissä  :tongue:

Nyt ei muuta kuin kohti kauden viimeistä kisaa ja toivottavasti monet muutkin tulevat paikalle - luvassa on takuu varmasti talvikauden huipentuma suuren yleisön seuratessa ajoja - aivan oma tunnelmansa...
Old fart

Poissa kisaaja

  • JoeUa RC
    • Profiili
Rennot kisat oli taas Jykylässä, kiitokset siitä. Kiitokset myös kaikille jälkipelien osallistujille... tänään oli aika tiukka päivä töissä :afro:
Paljon on tehty töitä autojen kanssa ja vihdoin tuloksetkin puhuu puolesta. "Pikku" kämmin tein kun tuupin finaaleihin käänsin takarenkaat puolelta toiselle ja pito loppui radikaalisti. Muuten päivä tuli hoideltua aika mukavasti :azn: Setupit perinteisesti julki kun kerkeän näpyttelemään.
Pahoittelut Jaakolle osumasta! Tilanne meni juuri niin kuin Hoke kertoi. Jos sanotaan että laskenta linjalla ajetaan hiljaa niin WTF? Linjalle oli puoli kierrosta matkaa eikä siinä limitillä tultu. Hypyn otin pitkällä kaavalla mutta eipä tiennyt kultakypärä että alastulossa on kaveri odottamassa. Jos auto on lähtöruudussa ja odottaa lipun heilautusta niin ei tuu paljon vilkuiltua sivuille et käveleeköhän tuolla joku korjaamaan rataa? Ei todellakaan edes tuon kypärän alla tahallisesti kenenkään päälle ajeta! En tiedä kuka lauteilla huuteli, tai ylipäätään kuunnellut mitä huudeltiin tilanteen jälkeen, tulin ajamaan en jauhamaan p****a!
-Goldi

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Pistetääs omaa rapsaa.

Vaikka kyseessä oli kotikisa, niin ei paljon ehtinyt treenaamaan muilta kiireiltä. Perjantaina kun sitten työpäivän jälkeen kerkesin radalle, niin toisen akun alussa levis servo. Ostin sitten HF:n pakista uuden nopeamman Savöxin ja se osoittautuikin liian rajuksi peliksi Tekinin Becille, eli vastarin valot vilkku ja ohjaus pätki.
Sain Miikalta ison konkan lainaan ja kolvasin siihen liittimen kiinni, jonka laitoin sitten vastariin. No se poisti ongelman lähes kokonaan, mutta ko. viritelmä ei ollut kisakelpoinen ratkaisu. Onneksi tällä viritelmällä sain treenattua suunnilleen akun verran, että sai vähän ees kokeiltua rataa.
Ajoin illalla meidän sisäradalle hakeen johdon päässä olevan isomman Spektrumin konkan, joka sattumalta oli pakissa. Se poisti pätkimisen täysin. (Iso kiitos 6 euron panostukselle aikanaan)

Kisaan olin tavoitteeksi asettanut top5 sijoituksen. A-finaalipaikka irtosi kahden alkuerän jälkeen, joissa olin molemmissa kierroksen toinen, muiden kerätessä vielä vauhtia.
Kolmannen AE-kierroksen keskeytin pallokupin irrottua hölmöillessä etutuplalla.
Neljäs AE meni taas paremmin ja toi luottoa ajoon. Tosin muiden kasvanut vauhti tiputti minut toisesta lähtöruudusta neljänteen ruutuun finaaleissa.
Ekan finaalin alussa tuli autoa konttiin ja jäin about joukon viimeiseksi. Aina kun sain vähän porukkaa kiinni, niin itse kämmäilin tai oli jotain todella huonoa mäihää. Olin lopulta ko. finaalissa 7.
Toisessa finaalissa Pete lähti taas karkuun, itse ajelin omalla paikallani hetken, kunnes edessä kohellettiin jotain ja pääsin puikkaamaan toiseksi. Loppuerästä muut otti vähän kiinni, mutta sain pidettyä paikkani.
Kolmannessa finaalissa mentiin taas kohtuu nätisti jonossa. Pete meni menojaan, Karri kurvaili perässä ja mä ajelin kohtuu yksin kolmantena.
Lopputuloksiin tuli siis sijoitukset 2+3, mikä oikeutti kolmossijaan. Tavoite täyttyi ja sarjatilanteessakin on vielä mielenkiintoa.

Plussat:
+ Pienellä talkooporukalla hienosti suoritettu kisajärjestely
+ Ajoalusta eri, kun matto (Touringkrossi tulee jo korvista ulos tässä vaiheessa talvea)
+ Auto toimi hyvin kisapäivänä
+ Tila / Sijainti
+ Osallistujamäärät
+ Peten tuplavoitto (Ihme sälli...)
+ Jälkipelit
+ Uusia kauppiaita myymässä mielenkiintoisia tuotteita
+ Räsäsen ylläriarpajaiset (Miksei näitä oo joka kisassa? Muutkin kauppiaat arvontoihin mukaan!)

Miinukset:
- Ois saanu olla enemmänkin vierailevia katsojia (tosin ei niille ollut oikein tilaakaan)
- Jokunen kärkinimi loisti poissaolollaan

Videot (M2-10:n ja M4-10:n kaikki A-finaalit) on editoitu, menee huomisen aikana nettiin.
Kinkerit jatkuu sitten kahden viikon päästä Model-Expossa. Toivottavasti isolla lössillä! :)