Kirjoittaja Aihe: Ralliautot: säädöt ym.  (Luettu 3496 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa HELIUM

  • Veteraani
    • Profiili
Ralliautot: säädöt ym.
« : 13.04.11 - klo: 21.21 »
Yritin löytää aihetta, mutta en löytäny mitään muuta kun jonkun vanhan ralliprojektin. Mutta siis, oma topic ralliautoille. Mulla on tf-5 jota muutan ralliautoks, tosin eteen oo paljoo maavaraa saanu. Millanen maavara ois hyvä? Auto on 2WD. Pitäisi saada sähköpuoli kuntoon. Onko ralli rataa vaikea tehdä? Miten olette sen ratkassu? Mikä servo ois hyvä (edellinen kai rikki, ja liian hidas)? Mutta siis voitte vastailla kytsymyksiin tai jotain. Mutta tosiaan, ei oo ainakaan sähköpuolella kunnon topiccia tällaselle.
Haluatko haastetta jota et enään kit malleista saa? Hanki kyosho rtr

Poissa R3VO

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ralliautot: säädöt ym.
« Vastaus #1 : 17.04.11 - klo: 11.46 »
täältä kannattaisi kysyä --> http://rc10.fi/index.php?topic=49201.0
Tamiya M03L | TRAXXAS 1/16 E-REVO vxl | Tamiya TT-01D Type E
Joskus viisas mies sanoi 'Less Traction, More action'

Poissa HELIUM

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ralliautot: säädöt ym.
« Vastaus #2 : 17.04.11 - klo: 20.37 »
Mietin tota mutta ajattelin ettei sinne haluta muita autoja kun vaa toi mikä ny olikaa.
Haluatko haastetta jota et enään kit malleista saa? Hanki kyosho rtr

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Ralliautot: säädöt ym.
« Vastaus #3 : 17.04.11 - klo: 21.06 »
Kyllä tämä aihe ansaitsee olla olemassa. Tuo "rallygame" juttu on tosiaan jotain speciaalia.

Millanen maavara ois hyvä? Auto on 2WD. Pitäisi saada sähköpuoli kuntoon.
Olen nyt puoli vuotta koittanut rallata Tamiyan DF-03Ra autolla. Sen perusmaavara on 17mm ja se on sen verran vähän, ettei sillä mihinkään kivikkoon mennä. Leikkikentän löysällä hiekalla se sutii itsensä jumiin aika helposti. Jos meinaat ajaa hiekalla rallirenkailla ja 2wd autolla, niin et tarvitse kauhean ihmeellistä konetta. Minulla on ollut TSS:n 17.5T LRP ja sillä sutii jo menemään ihan kivasti.

Onko ralli rataa vaikea tehdä? Miten olette sen ratkassu?
Eipä tuota ole kai kukaan Suomessa oikein ratkaissut - ja sen takia nuo DF-03Ra autot kansoittavatkin lähinnä myyntiosastoa. Melkein arvaisin, että paras rata tulisi kovaksi tampatulle hiekalle - koulun jalkapallokenttä tai vastaava; mollia tai putkea vaan kentälle sen verran, että pitää käännöksiä tehdä, niin hyvä tulee.

Mikä servo ois hyvä (edellinen kai rikki, ja liian hidas)? Mutta siis voitte vastailla kytsymyksiin tai jotain. Mutta tosiaan, ei oo ainakaan sähköpuolella kunnon topiccia tällaselle.
Kai noissa toimii samat servot kuin touring autoissakin. Minulla on bluebirdin metallirattainen kiinaservo ja hyvin se toimii.
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Ralliautot: säädöt ym.
« Vastaus #4 : 22.04.11 - klo: 21.15 »
Nyt muuten löytyi kiva paikka ajaa rallia: Raumalla ns. Wanha rata. Tuolla threadissä on pari videota, ei tosin minun ralliautollani tai minun tekeminäni.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=LMvf5g58nso&feature=player_embedded#at=11[/youtube]

Syy, miksi tuo on hyvä rallirata on, että se on krossareille tehty, mutta siihen ei ole saatu lupaa muutella aluetta esim. valtavia hyppyreitä rakentamalla. Pitää mennä huomennakin ajelemaan ja tutustumaan paikallisiin, kun nyt täällä ollaan pääsiäistä viettämässä.  :grin:
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa HELIUM

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ralliautot: säädöt ym.
« Vastaus #5 : 25.04.11 - klo: 21.05 »
Jaa että tollassia, mä kun ajan ihan oikeen auton näkösillä. Tosin käyny nyt sillee ettei se liiku milliäkää sähkövian takia. Mutta vielä ku jollain sais maavaraa lisää, tourinki autosta on vaikee saada sitä korkeutta.
Haluatko haastetta jota et enään kit malleista saa? Hanki kyosho rtr

Poissa Pete_69

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ralliautot: säädöt ym.
« Vastaus #6 : 25.04.11 - klo: 21.16 »
Ei pijokela autoista mitään sanonutkaan, vaan linkitti videon näyttääkseen, että rata olisi otollinen myös ralliautoille :smiley:
Lrp S18 Monster, hpi cyber 10b "Wannabe SC". Axial SCX10 Trail Honcho. Tamiya TT-01 Type ED.

Poissa HELIUM

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ralliautot: säädöt ym.
« Vastaus #7 : 25.04.11 - klo: 21.32 »
Aivan. Tainnu jäädä mulla aivot lomaileen. Kun sanoit niin toihan on ihan selvää. :DD
Haluatko haastetta jota et enään kit malleista saa? Hanki kyosho rtr

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Ralliautot: säädöt ym.
« Vastaus #8 : 26.04.11 - klo: 13.04 »
Joo, siis rataa tosiaan oli tarkoitus hehkuttaa. Nyt sain omatkin videot ja kuvat nettiin.

Ei sitten kannata odottaa liikaa laatua videoista.  :grin: Kuvissa auto ei liiku vaan se on vain näyttämässä mittakaavaa radalle.

Pari tuntia ajelin tuotan ympäri ja kivaa se oli. Autosta meni koristepuskuri, mutta muuten sekin pärjäsi hyvin. Hyppyreistä opin vähitellen hyppäämään vajaan metrin loikkia, niin että sain pääsuoran vedettyä kaasu pohjassa. Tärkeintä tuntui olevan, että on auto hyvässä kiihdytyksessä hyppyrillä ja pitää kaasun pohjassa kunnes on taas maassa.
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa stadium

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Ralliautot: säädöt ym.
« Vastaus #9 : 05.07.11 - klo: 08.57 »
Riittääks 1 sentti maavaraks esim. nurmikko ajoon, kovalla hiekalla ajoon,savipohjalla ajoon?
Tamiya TA-04 "Drifteri" Tamiya M05 "Pikatsu"

Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Ralliautot: säädöt ym.
« Vastaus #10 : 05.07.11 - klo: 14.13 »
Riittääks 1 sentti maavaraks esim. nurmikko ajoon, kovalla hiekalla ajoon,savipohjalla ajoon?

No ei takuulla riitä nurmikolle. Kovalla hiekalla ja savipohjalla varauksin, riippuen muusta alustan setupista.
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Poissa stadium

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Ralliautot: säädöt ym.
« Vastaus #11 : 06.07.11 - klo: 08.44 »
Riittääks 1 sentti maavaraks esim. nurmikko ajoon, kovalla hiekalla ajoon,savipohjalla ajoon?

No ei takuulla riitä nurmikolle. Kovalla hiekalla ja savipohjalla varauksin, riippuen muusta alustan setupista.
Ok  :smiley:
Tamiya TA-04 "Drifteri" Tamiya M05 "Pikatsu"