Kirjoittaja Aihe: WJ VI Model-Expo M4-10 tulokset ja jälkilöylyt  (Luettu 13996 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
WJ VI Model-Expo M4-10 tulokset ja jälkilöylyt
« : 16.04.11 - klo: 19.23 »
Kiitos päivän kulkuun osallistuneille ja osallisille.

Matin kierroslaskenta ja kuulutukset olivat taas taattua tykitystä...

Tuloksia saatanee taas kun laskenta saa ne työnnettyä nettiin.
« Viimeksi muokattu: 16.04.11 - klo: 20.30 kirjoittanut Mikko L »
Old fart

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: WJ XI Model-Expo M4-10 tulokset ja jälkilöylyt
« Vastaus #1 : 16.04.11 - klo: 20.14 »
Mikko: XI = 11. VI = 6. ;)

Sarjan top 5 nelkussa:
1. Ari H
2. Hoke
3. Karri
4. Strömi
5. J.Aspinen

Hywät väännöt oli tällä kaudella. Kesällä sit lissee.

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: WJ VI Model-Expo M4-10 tulokset ja jälkilöylyt
« Vastaus #2 : 16.04.11 - klo: 20.31 »
Nii'i niinhän se on - se on vaan kun tää pienoisautoilu ottaa niin päähän, ettei enää numeroita muista  :tongue:
Old fart

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: WJ VI Model-Expo M4-10 tulokset ja jälkilöylyt
« Vastaus #3 : 16.04.11 - klo: 20.39 »
Pari säälittävää kuvaa. Hallissa oli julmetun pimeää ja koko päivän oli kuvaajalla kädet täynnä auton kanssa.



Lisää...

Nelkun A-finaalit on kuvattu videolle (Kiitos Niko B:lle) ja ne tulee viimeistään alkuviikosta nettiin. Huomenna en ole paikalla kameran kanssa, että jos joku muu ei kuvaile, niin tuupista ja corrista jää videot näkemättä.
« Viimeksi muokattu: 16.04.11 - klo: 20.45 kirjoittanut Janne A »

Poissa -Jari-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: WJ VI Model-Expo M4-10 tulokset ja jälkilöylyt
« Vastaus #4 : 16.04.11 - klo: 21.26 »
Tässä olis pari klippiä Jannen videoita odotellessa:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=LVlO3bwyQf0[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=457ep36Hr6k[/youtube]
Jari Valkola
*** www.fullspeedrc.fi ** XRAY T4, ORCA ** XRAY NT1 2015, Novarossi  ***

Poissa uijui

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: WJ VI Model-Expo M4-10 tulokset ja jälkilöylyt
« Vastaus #5 : 16.04.11 - klo: 22.56 »
Viimeinen finaali oli hienoin show mitä olen nähnyt!!!
Vastaheitolla voittoon.

Poissa Janne Rantaruikka

  • KSPA admin
    • Profiili
Vs: WJ VI Model-Expo M4-10 tulokset ja jälkilöylyt
« Vastaus #6 : 16.04.11 - klo: 23.46 »
Erittäin iso kiitos kisan järjestäjille! Rata oli aivan LOISTAVA! Erittäin hauska ajaa ja hyviä ohituspaikkoja eikä liian "helppo" (itse tajusin vasta viimeisessä finaalissa miten se yksi kohta ajetaan).
Informaatio oli hyvin selkeää eikä mikään jäänyt ihmetyttämään...muu kuin Ari H:n vauhti radalla ja varsinkin viimeinen A-finaali missä Arin ja Josen vääntö oli ehkä suurin show pitkään aikaan. Parempaa RC-autoilua ei kovin usein pääse livenä todistamaan. Sen verran hyvä fiilis kisasta jäi, että vaikka oli ensimmäinen kertani niin ei jää todellakaan viimeiseksi kerrakseni.

-Janne Rantaruikka-
TT-01D, TT-01, X-Maxx8s, TRX-4, E-revo, Slash 1:16, Mini M-03, LRP Shark RMT, Asso SC10, Asso T4, Gmade R1, Infraction, Ryft, Senton, Element enduro

Poissa -Jari-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: WJ VI Model-Expo M4-10 tulokset ja jälkilöylyt
« Vastaus #7 : 17.04.11 - klo: 00.08 »
Rata näytti kyllä todella onnistuneelta! Ehkä ainoa kohta jota olisi voinut vähän twiikata on se "kääntöpöydälle" heittävä kumpu, se voisi olla vähän jyrkempi jolloin se heittäisi autot kunnolla siihen pöydälle vähän korkeammalta. Nyt siihen muodostui välillä kunnon kasa jos autoja tuli siihen peräkkäin ja ensimmäisenä menevällä hyppy jäi vähän lyhyeksi ja auto pysähtyi "seinään". Jos se nousu heittäisi vähän korkeammalle jolloin kaikki hyppäisi siitä (nyt ehkä max. puolet kuskeistä hyppäsi joka kierroksella), siihen ei muodostuisi kasoja niin helposti, ja jos siihen tulee liian kovaa niin ei olisi pelkoa että auto putoaa pöydän takareunalta yli vaan auto vaan putoaa hieman korkeammalta siihen pöydälle.
Jari Valkola
*** www.fullspeedrc.fi ** XRAY T4, ORCA ** XRAY NT1 2015, Novarossi  ***

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: WJ VI Model-Expo M4-10 tulokset ja jälkilöylyt
« Vastaus #8 : 17.04.11 - klo: 08.30 »
Toisaalta toi kumpu oli varsin tekninen elementti, ei helppo ja toisaalta huonona puolena oli juuri tuo ajoittainen kasautuminen.

Ongelma ei välttämättä ollut se, että joku ajoi hitaasti toinen ei, vaan se, että kaikki ne jotka ajoivat kerralla ylös eivät huomanneet ajaa pöydälle omaa "puhdasta" linjaa jos joku toinen ajoi edellä hittaasti ylös.

No joo, itekin mietin jo tuohon kohtaan parannus kohteita, elementtinä se kuitenkin oli melko toimiva...
Old fart

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: WJ VI Model-Expo M4-10 tulokset ja jälkilöylyt
« Vastaus #9 : 17.04.11 - klo: 20.25 »
Kiitos omastakin puolesta taas järkkäreille ja kanssakilpailijoille. Turun poika veti viimeistä päivää ja yllätti itsensä pääsemällä B-finaaliin asti. Finaaleissa sitten auto alkoi temppuilemaan ja 2 ekaa finaalia jäi 1 kierroksen jälkeen kesken etudiffin kettuillessa, takatuupparilla kun ei ehtinyt alta mitenkään pois. Vikan sentän pääsin maaliin asti mutta se ei paljoa lohduttanut enää. No B:n vika sija ja kokonaistuloksissa 20, mikä on uskomaton suoritus näille käsille ja ajoille :)
+Hyvä fiilis lauteilla
+Matin selostukset TM
+Paljon yleisöä
+Oma nopeus
+Kädet ei tärissy

-Etudiffin nylokmutteri...
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa ajv

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: WJ VI Model-Expo M4-10 tulokset ja jälkilöylyt
« Vastaus #10 : 17.04.11 - klo: 21.09 »
Suuret kiitokset järjestäjille ja erityismaininta Hobby Factoryn Artsille DEXin varaosista teknisestä tuesta :azn: Tapahtuma oli hienosti järjestetty ja hauskaa oli, vaikka jumbosija tulikin. No siitä on ainakin helppo parantaa :tongue: Tänään kävin juoksemassa Tampereella pyynikkijuoksun ja olin vahingossa ilmoittautunut kuntosarjan sijasta kilpasarjaan joten sieltä napsahti toinen jumbosija kruunaamaan viikonlopun :laugh:
Team Durango DESC410 || MCD RRV4
Riihimäen PA-klubi

Poissa jannes28

  • Veteraani
    • Profiili
    • Racers RC Shop
Vs: WJ VI Model-Expo M4-10 tulokset ja jälkilöylyt
« Vastaus #11 : 17.04.11 - klo: 22.03 »
Ensimmäiset kisat omalta kohdalta korkattu, ja kiitos vaan kisajärjestäjille.

+Rento meininki yleisesti ja itsellä
+Omasta mielestä rata oli loistava
+Kuulutukset huippuluokkaa
+Jännitti vähemmän kuin kuvittelin. Oikeastaan eniten jännitti ekassa harjoituslähdössä 
+/pieni miinus  oma suoritus. B-finaalin 6 sija corrissa ylitti täysin odotukset. Ottaen huomioon paljonko on tullut ajettua tässä reilun vuoden rc uran aikana ja corriajot voi laskea kahden käden sormilla. Muutama tärkeä päänahka tuli  :wink: Ei oikeastaan jännittänyt, mutta jostain syystä tuli kämmäiltyä hieman enemmän finaaleissa. 
+ Auto toimi hyvin ja senkun akkuja vaihto, ja kerran lykkäsin hieman jäykempää öljyä iskareihin
+kimppakyyti. Hyvässä seurassa matka sujui rattoisasti.

-Kettumainen jumitus vikan finaalin 3 sijalta pääsuoralle. Nostaja ei nähnyt autoa eikä oikein kuullut huutoakaan. Ne rullat siellä pääsuoralla oli aika pahat. eikä nostajatkaan katselleet pääsuoralle päin. Se kierros oli parin mittainen. Meinasi jo pahasti latistaa muuten hyvää päivää mutta kasasin itseni. Enkä nyt syytä nostajia omasta kämmistäni . 


Varmasti nähdään kisoissa kesän mittaan ja ensi talvena. Kiitän ja kuittaan.
Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com

Poissa Nicke

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: WJ VI Model-Expo M4-10 tulokset ja jälkilöylyt
« Vastaus #12 : 17.04.11 - klo: 23.28 »
Nyt on rata palannut kotiin, ja pitkä viikonloppu vihdoin ohi.

Erittäin suuret kiitokset kilpailijoille, Matille, toimitsijoille ja pienelle talkooporukalle. Kaikki nämä tarvittiin jotta saatiin näin hienot kisat aikaiseksi. Pidempää raporttia huomenna kun on nukkunut sen verran että saa selvää omista ajatuksista.

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: WJ VI Model-Expo M4-10 tulokset ja jälkilöylyt
« Vastaus #13 : 18.04.11 - klo: 17.07 »
Mitä suurimmalla todennäköisyydellä ensivuonna jatketaan samalla kaavalla, mutta uusissa tiloissa. Koska tilat tulee olemaan uudet olisikin erittäin arvokasta saada kommenttia mitkä asiat toimi ja mitkä kaipaisi parannettavaa. Rakentava kritiikki olisikin suotavaa, jopa toivottavaa. Palautetta saa antaa niin julkisesti, kuin myös YV:llä allekirjoittaneelle.

Ja luonnollisesti voi myös heitellä ilmoille joitain aivan uusia ajatuksia miten voisimme tuoda RC-autoilua esille messuilla. Kisat ovat vain yksi tapa ja yksi osa harrastusta.

Tiedossa on, että varikkotilat olivat turhan rajalliset ja ilman robowars -poppoon myötämielisyyttä tilat olisikin loppuneet kesken.
Old fart

Poissa uijui

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: WJ VI Model-Expo M4-10 tulokset ja jälkilöylyt
« Vastaus #14 : 18.04.11 - klo: 17.25 »
+Suht kiva rata
+Harjoitusmahdollisuus
+Kuuluttaja
+Toimivat järjestelyt
-Summerilähtö
-Kova rata autoille
-Rata liian pieni 10:lle autolle
-Pitoaineen kanssa läträäminen
-Corrikuskit reeneissä
--Uskomaton pommitus yli, ali, perään, kylkeen, päälle niin alkuerissä kuin finaaleissa

Hienointa oli kuitenkin se törkeän komee viimeinen A-finaali  :afro:
Vastaheitolla voittoon.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: WJ VI Model-Expo M4-10 tulokset ja jälkilöylyt
« Vastaus #15 : 18.04.11 - klo: 18.07 »
-Summerilähtö

Mikä summerilähdössä oli vikana?

Paras lähtötapa mitä tiedän on nimenomaan tuo missä 10 sekunnin kohdalla alkaa piippaus... hetken hiljaisuus ja summeri.
Kaikki kenen kanssa on ollut yhtään puhetta lähtötavasta, ovat olleet sitä mieltä että tuo sama äänimerkkihomma tarttis saada joka kisaan.

Lippulähtö on ylivoimaisesti huonoin, koska silloin ei pysty katsomaan omaa autoaan kun pitää katsoa milloin lippu nousee... Riippuu tietysti lippumiehen paikasta ja omasta starttiruudusta.

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: WJ VI Model-Expo M4-10 tulokset ja jälkilöylyt
« Vastaus #16 : 18.04.11 - klo: 18.36 »
Kiitos hyvin rullanneista kisoista järjestäjille. Rata oli profiililtaan mainio ja pitokin saatiin perjantain treenien aikana kuntoon.

Vähän raporttia tai tällä kertaa lähinnä vuodatusta omasta kisasta:
Perjantain nelkkukrossitreenit meni hyvin ja auto oli kohtuu vauhdissa päivän päätteeksi. Tein sitten päätöksen, että lähden kuluneella Mini Pinnillä kisaan, kun siinä näytti olevan paremmin pitoa. Lauantaiaamuna treenit ajeltiin ja A-finaalin vauhdissa oltiin, kunhan vain saisi ehjät ajot alkuerissä.

Alkuerät:
Kun saatiin alkuerät käyntiin, ajo kulki hyvin, mutta heti ensimmäisen erän lopussa kahden viimeisen kierroksen aikana sähköt alkoivat pätkimään, auto seisoi hetken jo radan sivussakin, kun sähköt palasivat. Hävisin aikaa rullaillessa maaliin ja olin kierroksella yhdestoista. Aloin selvittämään vikaa, mutta mitään ei löytynyt. Tulin optimistisena tulokseen, että ehkä akku oli ollut vajaa tai jotain vastaavia auringon pilkkuja.

Toinen alkuerä ja taas ajo kulki hyvin. Mutta viimeisillä kierroksilla tismalleen sama juttu, mutta pääsin pätkien maaliin ja olin kierroksen kolmas. Huomasin, että noparin konkkasta oli katkennut jalka. Kolvasin sen kiinni toivoen, että tämä korjaa pätkimiset.

Kolmas alkuerä ja taas lopussa pätkimistä. Nyt alkoi jo vähän hermo kiristymään, kun ei millään mene erää. Tulin tulokseen, että jonkun täytyy jumittaa, kun kuumentaa laitteita. Vaihdoin slipperin laakerit ja samalla kolvasin vastarin konkkaan uuden tiukempisovitteisen liittimen.

Neljännessä alkuerässä sähköt toimivat, mutta kisaan lähteminen kuluneilla renkailla alkoi näkymään. Eturenkaat olivat menneet sliksille ja takarenkaissa oli vielä nappulaa. Auto alkoi kääntymään ns. kolikon ympäri, eikä sillä voinut ajaa pyöreetä linjaa. Ajoin kuitenkin kohtuu tuloksen viidenneksi ja sitä myöten A-finaalin 5. ruutuun. En tietty tajunnut tuota renkaiden epätasaista kulumista vielä, vaan kuvittelin pidon muuttuneen radassa vähän ja saavani muutoksen haltuun säätämällä autoa passiivisemmaksi.

Finaalit:
Ennen finaaleita avasin takaboksin ja vaihdoin laakereita ja rasvasin vetari. Koitin myös säätää autoa passiivisemmaksi, mutta en siinä onnistunut. Auto tuntuikin finaalin lämmittelyssä rullaavan aivan eri malliin, kun ennen laakerian vaihtoa, mutta kääntyvyys oli vieläkin kolikon ympäri.

Eka finaali menikin sitten sählätessä ja väistellessä nopeampia. Takaa tultiin ohi, kun piti keskittyä auton radalla pitämiseen. Hokasin tämän etu-/takapidon eron renkaissa ja koitin säätää kulmia ja auton korkeutta ekan finaalin jälkeen reippailla muutoksilla.

Toinen finaali ja heti huomasi, ettei vieläkään auto kääntynyt nätisti. Taistelulla ajoin seiskaksi.

Ennen viimeistä finaalia tein sitten hypyn tuntemattomaan ja vedin Dremelin hiekkapaperipäällä taaksekkin samanlaisen sileän uran. Kun pyyhki jämäkumit pois ja laitto kunnon pidotuksen, niin onnekseni auto toimi taas kohtuu tasapainoisesti. Olin viimeisessä finaalia jopa johdossa jossain vaiheessa, mutta virheiden kautta tipuin viidenneksi.

Harmillisesti auto alkoi toimimaan vasta viimeisessä finaalissa, tavoite top 5-sijoituksesta jäi saavuttamatta ja tyytyminen oli kahdeksanteen sijaan. Kun 8. sija oli kauden huonoin tulokseni, niin Ari ja Karri tulivat pisteissä takaa ohi ja jäin Peten kanssa tasapisteisiin, jonka Pete vei viimeisen parhaan tuloksen perusteella. Eli sarjan lopullinen sija oli viides.

Plussat ja miinukset:
+ Radan profiili mainio
+ Pääsy A-finaaliin ongelmista huolimatta
+ Suuret katsojamäärät
+ Korvenmaan selostus ja sujuva kisojen läpivienti
+ Talkooporukan panos

- Valaistus ois voinut olla kirkkaampi
- Varikko oli ahdas
- Sähköongelmat on ehkä suurin mood killeri tässä lajissa
- Ei uskaltanut aikasemmin tehdä ratkaisuja säätöjen suhteen

Kiitos kaikille kilpailijoille ja järjestäjille hyvästä talvisarjasta! Kesällä sit lisää. :cool:

Poissa jannes28

  • Veteraani
    • Profiili
    • Racers RC Shop
Vs: WJ VI Model-Expo M4-10 tulokset ja jälkilöylyt
« Vastaus #17 : 18.04.11 - klo: 18.46 »
Juu. Vielä itseltäkin + summerilähdölle. Pystyi pitämään katseen autossa lähdössä. Toimi hienosti.
Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com

Poissa Janne Rantaruikka

  • KSPA admin
    • Profiili
Vs: WJ VI Model-Expo M4-10 tulokset ja jälkilöylyt
« Vastaus #18 : 18.04.11 - klo: 19.01 »
Itselle ensimmäinen kerta pitoaineiden kanssa ja hyvä fiilis jäi siitäkin. Ei tuntunut turhalta läträämiseltä.

Tässä muutama kohta mitkä jäivät mieleen loistavasta tapahtumasta.
+infoaminen
+summerilähtö
+selostus
+yleinen rento meininki
+iso yleisö
+suuri osallistuja määrä
+harjoituspäivä (ei haitannut vaikka kaikki luokat ajoivat samaan aikaan)
+kanssakilpailijat
+++++huippu rata

-järkyttävä tärinä ensimmäisissä ajoissa (jännitti niin pirusti)
-uskalsin koskea auton säätöihin liian myöhään (oma moka)
-varikko hiukan liian ahdas/kapea liikkua
-välillä oli lähtöjä missä nostajat eivät olleet tarpeeksi levällään radalla

Hieno häppeninki jokatapauksessa.

-Janne-
TT-01D, TT-01, X-Maxx8s, TRX-4, E-revo, Slash 1:16, Mini M-03, LRP Shark RMT, Asso SC10, Asso T4, Gmade R1, Infraction, Ryft, Senton, Element enduro

Poissa uijui

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: WJ VI Model-Expo M4-10 tulokset ja jälkilöylyt
« Vastaus #19 : 18.04.11 - klo: 19.44 »
-Summerilähtö

Mikä summerilähdössä oli vikana?

Paras lähtötapa mitä tiedän on nimenomaan tuo missä 10 sekunnin kohdalla alkaa piippaus... hetken hiljaisuus ja summeri.
Kaikki kenen kanssa on ollut yhtään puhetta lähtötavasta, ovat olleet sitä mieltä että tuo sama äänimerkkihomma tarttis saada joka kisaan.

Lippulähtö on ylivoimaisesti huonoin, koska silloin ei pysty katsomaan omaa autoaan kun pitää katsoa milloin lippu nousee... Riippuu tietysti lippumiehen paikasta ja omasta starttiruudusta.

Varmaankin johtu siitä kun tuntui, että se väli piipitysten jälkeen oli liian pitkä. Kai siihen tottuu. Silloin muinoin kun ei ollut kun lippulähtöjä, niin siihen on tottunut.
Vastaheitolla voittoon.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: WJ VI Model-Expo M4-10 tulokset ja jälkilöylyt
« Vastaus #20 : 18.04.11 - klo: 19.57 »
Ei tarvitse kuin kerran laskea miten se piippaa niin homma on hyvin perillä.

Eli sehän aloittaa piippaamisen kun on 10 sekuntia lähtöön.
Piippaa... olisikohan 7 sekuntia (kertaa)
Tulee hiljaista ja summeri.

Kun kuulee kymmenen sekunnin kuulutuksen, alkaa laskemaan piippauksista... Kun on hiljaista, jatkaa päässä laskemista...
Järjestelmässä on satunainen viive, eli summeri ei tule 10 sekunnin kohdalla (estetään aavistuslähtöä)...
Mutta ei se ainakaan omalla laskutavalla ole koskaan tuntunut olevan 1-2 sekuntia pidempi.

Eli itse tosiaan teen niin että lähden päässä laskemaan kun piippaus alkaa... lasken päässä johonkin 8-9 ja keskityn starttaamaan heti kun kuulen äänimerkin.

Toimii joka kerta, eikä hiljaisuutta oikeastaan edes huomaa, koska se ei tunnu pitkältä, koska jatkaa itse laskemista.

Kaikkein pahin starttityyli oli Kuusankosken FTT kisoissa.
Mentiin perinteisellä lippu tyylillä... Eli 30... 15... TORVI.
Muuten hyvä, mutta jos sanotaan 15 ja torvi pärähtääkin kahden sekunnin päästä niin ei hyvä.
Myöhästyin kahdessa startissa niin pahasti että takaa startannut ehti vierelle ennenkuin sain auton liikkeelle.
Vikassa startissa sentään tajusin että heti kun kuulen 15, keskityn starttaamaan välittömästi kun torvi soi... eli aikalailla samantien.

Eli summerilähdölle ehdottomat isot plussat... Se on aina samanlainen... sillä erolla tietysti että siinä on satunainen pieni viive.
Kun sen on kerran kuullut ja tajunnut, ei tule mitään yllätyksiä.
Lippulähtö on kehno nimenomaan koska ei koskaan pysty tietämään milloin se torvi oikeasti soi... 15 sekunnin kuulutuksen jälkeen kenties 2 tai 20 sekunnin päästä...
Ja taas nimenomaan ne lähdöt missä ei ole mitään torvea... Starttaa siinä nyt sitten kärkisijoilta kun lippumies seisoo porukan puolivälissä.
Ja kärki starttaa aina erittäin läheltä mutkaa... Jos stattattaisiinkin suoralta ja edessä edes muutama metri suoraa niin pystyisi sivusilmällä seuraamaan lippua ja omaa autoa...
Mutta kun startataan aina jostain mutkasta tai erittäin läheltä mollaa, tarkoitus ajaa voitosta, on vain pakko keskittyä omaan autoon starttitapahtumassa tai muuten löytää oman auton tottakai siitä ekasta mollasta.
« Viimeksi muokattu: 18.04.11 - klo: 20.03 kirjoittanut *HOKE* »

Poissa nikoprkl

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
    • http://www.teamentisetkuskit.com
Vs: WJ VI Model-Expo M4-10 tulokset ja jälkilöylyt
« Vastaus #21 : 18.04.11 - klo: 20.09 »
Mukavat kisat. Pitoaineen kanssa leikkiminenkin sujui oletettua paremmin, jälkikäteen todettava että oli järjestäjiltä hyvä ratkaisu.
Itse ajelin koko kisan läpi liki uusilla renkailla, mutta ei tuo tuntunut menoa haittaavan. Ihmeen vähän se rengas kuluikin. Oletin mistään mitään tietämättä, että uudet renkaat olisivat olleet jo hyvässä sliksikunnossa finaaleihin mentäessä, aina ei voi voitttaa. :)

Ensimmäiset alkuerät menivätten mallikkaasti ja tasaisesti, ilman ylimääräistä ohjelmaa, välillä toki vahvasti neiti forttuunaan nojaten ja kasojen välistä puikkelehtien, alkueräni kun ei ollut ihan helpoimmasta päästä. kuitenkin nopeimman ja hitaimman kuskin erot olivat monta läppiä tuloksissa. :)

Viimeinen alkuerä menikin sitten reisille servon rikkouduttua, toki puupäänä en sitäkään ymmärtänyt ja lähdin samalla servolla ekaan finaaliin. Finaalissa sitten tuloksena hohdokas 10. sija ja tällä kertaa servokin jo niin jumissa ettei jäänyt epäselvyyksiä, missä vika piilee. Toinen finaali sitten osoittikin kuskin täydellisen kyvyttömyyden sopeutua uusiin tilanteisiin ja koko finaali meni uuden, tällä kertaa autoa kunnolla kääntävän, servon niksien opettelussa. Tuloksena liki yhtä hohdokas 9. sija...
Kolmannessa finaalissa olikin jo opittu ajamaan autolla, joka meni suoralla suoraan ja kääntyi mutkissa ratin pyynnöstä kiltisti ja tuloskin puhui puolestaan. 3. sija oli pieni lohdutus muuten aika reisille valuneille finaaleille.

Toiset tuntuivat moittivan rataa, varsinkin radan teknisintä kohtaa, eli 180 pöytää ja sitä edeltävää pattia. Itse pidin radasta kovasti. Varikkotilaa olisi tietty saanut lisää olla, mutta kyllä näinkin päivästä selvittiin.

Kiitokset taas kerran Jani sedälle Durango/X-6 guruilusta, Janin avulla saadaan jopa luotua välillä illuusio, että meikäläinenkin osaisi ajaa.

tuuppikisastakin tarinaa riittää, siitä sitten joskus toiste...

kiitos ja anteeksi, -Niko
EuroRC / TEK

Poissa RikuRassi

  • PRCA
    • Profiili
Vs: WJ VI Model-Expo M4-10 tulokset ja jälkilöylyt
« Vastaus #22 : 18.04.11 - klo: 22.02 »
Olipas hauskaa pitkästä aikaa ajaa oikein kilpaa, ja ennenkaikkea yleisölle oli hieno tarjota nähtävää kun sitä kerrankin oli kunnolla paikalla!

Rata oli tuupille mukavampi, se paljon puhuttu "kääntöpöytä" nyt oli mitä oli mutta ehkä pahin siinä paikassa kuitenkin oli se että nostaja ei päässyt sivusta ruuhkia purkamaan. Jos mellakka-aita olisi ollut puoli metriä irti hypystä, sinne olisi voinut asettua ja noukkia sivusta autoja kuopasta. Rata sama kaikille ja oma moka kun en nelkulla osannut sitä ajaa varmasti hypäten, se ei ollut radan vika että alkuerät nelkussa reisille ja vasta B-finaalissa ajo kulki kuten piti.

Lauantain tuomarien puutteen kyllä todellakin huomasi jo ensimmäisistä alkueristä lähtien. Rumaa ajoa joka ikävä kyllä tarttuu. Kovaa on kisa WJ-sarjassa jo kun ekaa kertaa oikein verissäpäin vedettiin... Pisteet Mikolle siitä  että vaikka näin ikävästi kävi niin käyttäytyi paljon paremmin kuin mihin itse olisin ikinä pystynyt yleisön edessä.

Sunnuntaina olikin sitten onneksi paikalla myös tuomareita ja muutenkin tuntui että fiilis varikolla oli rennompi. Tuomarit + Matti (joka muuten taas oli hyvä) saivat paljon paremmin huolehdittua ajotavasta ja tilan antamisesta. Tuuppi meni kyllä niin hyvin alkuerien osalta että olisi jo voinut lopettaa sen uran onnellisena.. Finaalit huonommin, mutta hauskaa vääntöä oli koko päivän erityisesti Nikon kanssa, kiitokset!

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: WJ VI Model-Expo M4-10 tulokset ja jälkilöylyt
« Vastaus #23 : 18.04.11 - klo: 22.15 »
Kaikille SC kuskeille kysymys näin kisojen jälkeen...

Mahtuiko ne 4wd corrit sinne tuuppejen sekaan???

Ainakin näin vierestä katsoen ja lopputuloksia tarkkaillen näytti mahtuvan sekaan oikein hyvin ja menokin tasaväkistä.

Poissa -Juho-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: WJ VI Model-Expo M4-10 tulokset ja jälkilöylyt
« Vastaus #24 : 18.04.11 - klo: 22.25 »
Ei meinannu nelkut mahtua, taisin muutaman kerran tuupparilla vähän rumasti töytäistä...
Sori "isä" Thusberg  :wink:

Totta puhuen vauhdit oli aika samoja. Vähän ajolinjojen erot yllättää välillä ja siinä mennään sitten ristiin linjoissa, mutta yleisesti ottaen hyvin ne siellä kolistelee sekasin kaikki.
Liikaa Kyoshoja

Poissa jannes28

  • Veteraani
    • Profiili
    • Racers RC Shop
Vs: WJ VI Model-Expo M4-10 tulokset ja jälkilöylyt
« Vastaus #25 : 18.04.11 - klo: 23.00 »
Itse olin ensi kertaa kisoissa, eikä radassa ollut mielestäni mitään hankalaa tai kettumaista kohtaa. Hyvä rata. Enkä osaa edes ajaa  :wink:

Ainiin. En edes huomannut yleisöä... Keskityin niin paljon omaan ajamiseen että ei ihan oikeasti aina edes tajunnut että siellähän seisoo pilvin pimein porukkaa.
Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: WJ VI Model-Expo M4-10 tulokset ja jälkilöylyt
« Vastaus #26 : 19.04.11 - klo: 01.24 »
Kovaa on kisa WJ-sarjassa jo kun ekaa kertaa oikein verissäpäin vedettiin... Pisteet Mikolle siitä  että vaikka näin ikävästi kävi niin käyttäytyi paljon paremmin kuin mihin itse olisin ikinä pystynyt yleisön edessä.

Sunnuntaina olikin sitten onneksi paikalla myös tuomareita ja muutenkin tuntui että fiilis varikolla oli rennompi. Tuomarit + Matti (joka muuten taas oli hyvä) saivat paljon paremmin huolehdittua ajotavasta ja tilan antamisesta. Tuuppi meni kyllä niin hyvin alkuerien osalta että olisi jo voinut lopettaa sen uran onnellisena.. Finaalit huonommin, mutta hauskaa vääntöä oli koko päivän erityisesti Nikon kanssa, kiitokset!

Mitäs siinä ihmeemmin käyttäytymään jos haveri käy.
Erittäin harmillinen tilanne joka voi syntyä mikäli ei kunnolla varoiteta kun autoja jo radalla kiertää.
Hyvä että selvittiin parilla laastarilla ja hienolla lippalakilla.

Molempina päivinä oli tuomarit paikalla.
Sunnuntaina tuntui että kuskit olivat hieman paremmin oppineet olemaan...
Ilmeisesti paremmin sisäistetty se että vaikka WJ kisoista kyse onkin niin yleisölle kuitenkin suureksi osaksi ajettiin.
Kuskit seiso korokkeella hienossa sotilaallisessa rivissä varpaat viivan takana... Ilman että siitä tarvitsi yhtä kertaa enempää muistuttaa.
Olihan siellä toki vähän sellaista meininkiä välillä että varoituksia olisi tullut, mutta Matti veti niin hienoa showta että ei aina viitsinyt keskeyttää... Ja suureksi osaksi varoituksen ansainnut onnistui itse heittämään autonsa parin mutkan jälkeen nutulleen ja tilanne oli sitäkautta pitkälti kuittaantunut.
Itselle oli suuri yllätys miten siististi SC luokassa onnistuttiin ajamaan.
Verrattuna myyrin torstai kisoihin, oli kontrastiero suuri.
Tahalliset rymistelyt ja muiden radalla liikkuvien huomiottajättäminen oli paria pientä tapausta lukuunnottamatta poissa.
Hienoa.
On yleisönkin silmissä parempi kun kuskit itse ajaa nätisti, kuin se että jaellaan rangaistuksia.

Rata oli profiililtaan lähes identtinen viimevuoden rataan nähden... Eli onnistunut.
Koko rata tarjosi teknisyyttä ja rauhallista menoa juuri sopivassa suhteessa.
Itse pidin erittäin paljon siitä että oli kumpua, hyppyriä, sitä ja tätä peräkanaa... ja sitten tulikin pääsuora ja pari mutkaa ilman patteja.
Eli tarjosi agressiivisen tykityksen ja pienen rauhoittumishetken tasamaalla.
Olisihan se kääntöpöydän edessä ollut kumpu voinut olla paremmin toteutettu, mutta ottaen talkooporukan määrän ja varsinkin työn määrän huomioon, oli koko rata täysi kymppi.
Kuskeja mieletön määrä...
Hieno meininki.

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: WJ VI Model-Expo M4-10 tulokset ja jälkilöylyt
« Vastaus #27 : 19.04.11 - klo: 01.59 »
Itseäkin ihmetytti oikein miten siististi corrit ajo, samoin tuupeissa ajettiin nätisti. Samaa ei voikaan sanoa sitten muutamasta nelkun lauantain erästä. Oli muutama alkuerä jo aikamoista sikaa, ja kaiken kruunasi C-finaalit, joissa ajettiin kyllä muista välittämättä oikein olan takaa ja joka suunnasta. Muuten kyllä oli siistiä kisaamista. Omissa erissä ei voinut kyllä valittaa. Enkä syytä tästä tuomareita, se ei nimittäin helppoa ole, siellä pitäis olla 3 silmäparia per erä tuomaroimassa, jotta nähtäisiin enemmän, lisäksi nää kaiken maailman nettiäänestykset, joissa voi jälkeen päin sitten haukkua tuomarit lyttyyn jne. Ei ihmekään jos kukaan ei halua olla tuomarin virassa. Kyllä se pitäis lähteä sieltä omasta ajamisesta, vaikka joku sikailisikin niin ei siihen pitäis itse alentua.
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: WJ VI Model-Expo M4-10 tulokset ja jälkilöylyt
« Vastaus #28 : 19.04.11 - klo: 02.40 »
Totta... Omasta ajamisesta sen pitäisi lähteä.

Ihmettelen sinäänsä miksi harva suostuu tuomariksi.
Itse olen mielelläni tuomarina aina jos se vaan on mahdollista, enkä siis itse aja.
Moni tuomari on toki saanut paikanpäällä suunsoittoa harteilleen.
Itse lähden sillä asenteella että jos jollain on rakentavaa sanottavaa ja tulee asian esittämään asiallisesti niin otan jokaisen palautteen hyvin mielelläni vastaan.
Jos mokaan, sitten mokaan ja otan opikseni...
Poskensoittoa ja henkilökohtaisuuksia en vastaanota vaan passitan rauhoittumaan ja tulemaan takaisin mikäli vielä rauhoittumisen jälkeen on asiaa...
Ihan mukavaa se on tuomarina olla... Oppii hyvin huomaamaan että tuomarin on vaikea nähdä radan tapahtumia... varsinkin kun seisoskelee maantasalla niin näkee monia tapahtumia hieman eritavalla...
Joutuu ihmettelemään että oliko siinä rangaistuksen paikka vai ei... ei näe kumman vika oli, vai oliko vika molemmissa.
Eli nyt messuilla ainakin tuli todettua että kyllä tarttis olla korokkeella tuomaroimassa jotta näkee tilanteet paremmin.
Helposti myös huomaa että monia kolinoita tapahtuu aina juuri eri suunnassa kuin mihin sattui sillä hetkellä katsomaan... Helposti myös yllättää itsensä kyttäämästä kärkikahinaa ja jääkin yhtäkkiä perässä tuleva vääntö pienemmälle huomiolle.
Tarttee reenata tuota tuomarina olemista enemmänkin...
Tähänastiset muutamat tuomarointi keikat olleet ihan lepposia...

(pienenä kevennyksenä... ehkä) Johtuneeko sitten lie meikäläisen "maineesta" että mun silmien alla ajellaan kuitenkin pääsääntöisesti aika siististi ja omat sikailut korjataan odottamalla kaveria... vai onko vaan sattumaa kun en päässyt taaskaan huitomaan raippaa oikein kunnolla  :tongue:

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: WJ VI Model-Expo M4-10 tulokset ja jälkilöylyt
« Vastaus #29 : 19.04.11 - klo: 08.16 »
Nelkun A-finaalit netissä. Kiitos Niko B:lle kuvaamisesta!



Youtube playlist: Winter Jumps 2010-2011 #6 - Helsinki