Kirjoittaja Aihe: Ansmann X8e / Team C T8E...  (Luettu 104532 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Koppa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Ansmann X8e / Team C T8E...
« : 17.04.11 - klo: 23.04 »
aloitetaas näillekin autoille oma topikki... :afro:

itselleni kusti polki tuossa loppuviikosta Ansmannin version, jonka menneen viikonlopun aikana, muiden töiden lomassa niputin...

Ansmannista löytyy tietoa/kuvia täältä ja Team C:n vastaavasta täältä...

kaikki tarvittavat osat oli pakattu siististi pusseihin, kuten tapana on... joskin hieman isohkoja/omituisia kokonaisuuksia...
eli etu- ja takadiffit olivat samassa pussissa muiden etupään osien kanssa ja takapään kamat erikseen...

no anyway, eipä tuo mitään haittaa, varsinkaan, kun manuaali on selkeä ja johdonmukainen...

auton kasaaminen alkaa servosaverin niputuksella jonka jälkeen päästäänkin käsiksi diffeihin...

diffit kasasin suosiolla paketin mukana tulleilla öljyillä, etu #5000 ja taka #2000...
rattaat olivat/ovat teräksiset ja istuivat muiden osien kanssa diffikuppeihin hienosti, eikä mitään ylimääräisiä shimmailuja tarvinnut tehdä...

tämän jälkeen homma jatkuikin kallistuksenvakaajan kiinnityksellä... :shocked: siis mitä...? vakaaja kiinni, ennen tukivarsia...
orjallisesti, manuaalia uskoen jatkoin sen opastamana, ja ruuvasin vakaajan kiinni...

tästä selvinneenä tukivarsien kiinnikkeet ja tukivarret saranatappeineen menivätkin paikoilleen ihan huomaamatta...
tukivarret ovat erittäin, tai sanoisinko sitkeän oloista muovia, joten en alkanut turhaan muokkaamaan muovia kotikonstein pehmeämmäksi/sitkeämmäksi...
diffiboksi, c- ja ohjauspalat ovatkin sitten huomattavasti kuitupitoisempaa muovia... vai pitäisikö käyttää sanaa, komposiittimaisempaa... :roll:

seuraavaksi laitoin iskaritornin, joka on 5mm alumiinia, pienillä kevennyksillä, kiinni ja samaan hengenvetoon vielä etuylätukivarret...

sitten pääsinkin käsiksi keskidiffiin, johon laitoin myös paketin mukana tullutta öljyä, #5000...
myös tämän rattaat, muiden osien kera istuivat hienosti...

keskidiffi kasattuna aloin sovittamaan sitä moottori/keskidiffipukkiin...
hyvinhän se siihen istuu, ilman mitään shimailuja... :grin:

keskidiffipukki/moottoripukki on kokonaan, 8mm paksua alumiinia ja moottori kiinnitetään pukkiin erillisellä palikalla, missä on kierteet yläpuolella, joista se ruuvataan kiinni itse pukkiin...
erittäin simppeli ja myöskin joissain muissakin tämän hetken sähkökaseissa nähty osa...

pienen hengähdystauon jälkeen pääsinkin jo levittelemään takapään osia pöydälle...

takadiffi olikin jo kasattu etudiffin kanssa samaan aikaan, joten pinjoni kiinni, diffi boksin sisään ja kansi kiinni...
ja jälleen manuaali käskee laittamaan vakaajan kiinni, ennen muita osia...
no, tein työtä käskettyä ja niputin vakaajan palloineen...

takatukivarsien saranatappien kiinnikkeet ovat kummatkin alumiinia ja paketin mukana tulee 2 eri antisquat- ja aurausholkit...
itse laitoin kiinni ne holkit, mitkä antavat enemmän antisquattia sekä aurausta...

seuraavaksi jälleen iskaritornin kiinnitys, siipitelineen ja takarunkojäykkärin kera...

nyt alkoi jo auto olemaankin aika hyvin nipussa ja muistuttamaan 8-krossaria... :smiley:

homma jatkui seuraavaksi vastaboksin/ohjausservon kiinnikeen ja akkutelineiden asennuksella...
servonkiinnike ja vastariboksi ovat ns. yhtäpuuta, eli siis boksi vastarille, jonka vieressä on kehys servolle...

akkutelineitä kiinnittäessä tulikin sitten vastaan ensimmäinen "suunnittelun kukkanen"... :sad:
eli, ne ottavat kiinni tai siis niihin ottaa takaa kiinni takatukivarsien saranatapit/kiinnitysmutterit...
"ongelma" ei ole mikään iso, eli akkutelineet olisivat varmasti sopineet paikalleen, jos olisi käyttänyt hieman voimaa/ pantannut ne "väkisin"... :evil:

no, enpä alkanut siinä sitten sen enempää painimaan asian kanssa, vaan merkkasin sanatappien kohdat akkutelineisiin ja jyrsin niihin pienet kolot...
ja vóila... mikään ei pantannut enää mihinkään ja sain akkutelineet hienosti kiinni omille paikoilleen...

hetken hengähdys ja eikun iskareiden kimppuun...

iskarin rungot, ala- ja yläkorkit ovat alumiinia ja männät ovat 16mm:set, 6x1.3 reikäiset...
sekä männänvarret ovat halkaisijaltaan 3.5mm...
siis hyvinkin vastaavat, mitä on totuttu näkemään erään muun valmistajan autoissa...

toiminnaltaan pumput ovat erittäin smoothit, ei liian nahkeat tai väljät...
eli o-renkaat ja holkit ovat juurikin oikein mitoitettu...

paketin mukana tuli iso pullo jotain #450 öljyä, mutta päätin käyttää hyllystä löytyvää Losin öljyä, eteen 50wt ja taakse 45wt...

öljyä iskariin, mäntä varovasti ylös, vielä hitaammin pyörittämällä alas sekä hetken odottelu, että ei toivutut ilmakuplat poistuivat öljystä...
iskari täyteen öljyä, mäntä alhaalla korkki kiinni, korkki puoliksi auki ja mäntä ylös sopivaan kohtaan ja korkki uudelleen kiinni...
pieni putsaus päälle valuneesta öljystä ja autoon kiinni manuaalin ilmoittamiin paikkoihin...

vähän käsien putsausta ja takasiiven kiinnitys...
siipi oli/on ilman reikiä, eli ne joutuu myös itse porailemaan...

ei mikään paha rasti, merkkaus ja joko poralla tai korin rei'ittäjä reiät ja siipi kiinni kahdella ruuvilla...

viimeisenä vuorossa oli vielä luonnollisesti korin leikkaus, minkä leikkasin suoraan leikkausviivoja pitkin...
ainoastaan ohjauslinkkien/servosaverin kohdalta piti vähän tehdä aukkoja isommiksi, ettei ohjauslinkistö ottanut koriin kiinni...

auto painaa kuvien kunnossa, eli ILMAN renkaita, noparia, moottoria ja akkuja karvan alle 2.200g...
ei siis ole mikään kauhean tankki...
tosin, näin koneistajan silmin siitä kyllä löytyy kohtia, mistä pystyy nipistämään painoa pois, heikentämättä kuitenkaan kestävyyttä...

siis jatkoa tarinalle seuraa, ensin dietin muodossa ja sitten sillä tavanomaisemalla tavalla, eli ajamalla...

lisäsin myös kansiooni kuvia rakennuksesta, eli ne löytyvät täältä...


summa summarum...
auto/osat vaikuttavat varsin laadukkailta, ns. markan autoksi... vaikka auton hinta onkin hyvin pitkälti samaa tasoa, mitä kilpailevilla valmistajilla, omissa vastaavissa tuotteissaan...

ja mitä noihin yhteneväisyyksiin muihin merkkeihin verrattuna tulee, niin kyllähän niitä tästäkin autosta löytyy... :roll:
mutta toisaalta, miksi turhaan keksiä pyörää uudestaan... :wink:

Poissa Koppa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #1 : 22.04.11 - klo: 22.01 »
päivitetääs tätä hiukan...
elikkäs "projekti" on edennyt puuttuvien tavaroiden tilaamisella, omien kätköjen tutkimisella sekä pohjalevyn kevennyksellä...
vaaka näytti orkkispohjalle 308g ja täyteen koloja kaivetulle 244g... siis 64g pois painosta tässä vaiheessa...

tarkoitus tai siis tavoite on, että paino ajokunnossa olisi siellä 3000g-3200g nurkilla... :roll:

vastarin virkaa hoitaa Futaban R203HF ja servoksi valikoitui tuttu ja turvallinen, Futaba S9452 digiservo... klick

tästä on hyvä jatkaa...

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #2 : 22.04.11 - klo: 22.29 »
Miten maltoit diffien kolot jättää tehtaan jäljille? :grin:
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa ghhgtd

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #3 : 22.04.11 - klo: 22.38 »
Mistä muuten ostit tuon kitin ja paljonko maksoi?
Ansmann X2 evo | Losi ten-scte | Ar C.O.R.E
"Ei rc-auto tervettä päivää nää"

Poissa Koppa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #4 : 22.04.11 - klo: 22.46 »
Miten maltoit diffien kolot jättää tehtaan jäljille? :grin:
heh, pitäähän sitä jotain jättää tehtaan tekemäksikin... :wink:
ei vaan, noi etu- ja takadiffien lautasrattaiden kolot on jo leveyssuunnassa "oikean" kokoiset, et ainoastaan, jos ois halunnu, niin pituussuunnassa ois voinu kaivaa vähän pois...

Mistä muuten ostit tuon kitin ja paljonko maksoi?
kitti tuli täältä ja hinta sille oli 410€ + pk:t...

Poissa Koppa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #5 : 27.04.11 - klo: 18.58 »
jatketaas päivitystä...
seuraavassa juttua hiukan "päänvaivaa" aiheuttaneista iskunvaimentimien ja vakaajien alapalloista...

autoa jo kasatessa tuli mieleen, että voisin käyttää kevennysosina, esim. HoBaon alupalloja tukivarsissa, iskareissa ja vakaajissa, koska ne omaavat samat mitat...
ja noita HoBaon osia sattuu löytymään nurkista... :roll:

eikun tuumasta toimeen ja orkkispallot pois ja HoBaon versiot tilalle...
no nehän sopivat, kuin nenä päähän, mutta kun yritin sovittaa vakaajien kiinnikeitä ja iskareita tukivarsiin, niin eihän ne sinne sopineet... :sad:

mitta käteen ja mittaus... HoBaon pallot on 6.3mm leveitä ja Ansmannin omat 5.8mm...
siis puoli milliä liian leveitä...

hetken mietittyäni asiaa ja pari viestiä eräälle tämän foorumin kaverilleni lähetettyäni asiaan tuli ratkaisu... :afro:

itse ajattelin, että olisin vaan hiukan jyrsinyt tavaraa pois tukivarresta, mutta kaveri meinasikin, että parempi vaihto-ehto on poistaa tarvittava materiaali palloista, koska jos sattuisi tulemaan tukivarren hajoaminen, niin joutuisin uudestaan tekemään tuon saman aineenpoiston...

no ei muuta, kuin pallot yksitellen varovasti penkkiin kiinni ja pieni jyrsintä kummallekin puolelle...

uusi sovitus ja homma pelasi, kuin junan vessa... :cheesy:

loppuun vielä pari kuvaa edellisestä aiheesta...
kuva 1 (pallot vasemmalta oikealle: Ansmann oma, HoBao no mod ja HoBao mod)
kuva 2 (takavakaajan kiinnike)
kuva 3 (etuvakaajan kiinnike)

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #6 : 27.04.11 - klo: 23.14 »
Montako grammaa tuli säästöä?
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa Koppa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #7 : 28.04.11 - klo: 10.35 »
Montako grammaa tuli säästöä?
en tiedä vielä tässä vaiheessa, kun en ole punninnut erikseen muita osia, kuin pohjalevyn...
mutta eiköhän sekin asia selvinne tässä pikkuhiljaa...

Poissa Koppa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #8 : 02.05.11 - klo: 20.10 »
päivitys jatkuu jälleen...

eli Answer-RC:n valikoimista löytyi alumiiniset, kovapinnotetut pyöränakselit, tosin Xray:n 808:iin tarkoitetut, mutta kun aiheen autossa on täysin samat mitat kyseisissä osissa, niin sellaiset ilmestyivät tänään postilaatikkoon... klick

ja mitä tuohon painoeroon tulee, niin kyllähän nuo alumiiniset luonnollisesti kevyemmät ovat ja tässä tapauksessa painoa lähtee pois pyörivästä osasta, mikä ainakin oman järjen mukaan on enemmän, kuin hyvä asia...
alkuperäiset akselit versus alu akselit

aika näyttää tai siis ajamallahan se sitten selvii, että kuinka kestävät nuo alu-versiot oikeasti ovat, mutta ainakin tässä vaiheessa mennään niillä eteenpäin...

edit. yksi kuva lisää aiheeseen liittyen... klick
« Viimeksi muokattu: 02.05.11 - klo: 20.59 kirjoittanut Koppa »

Poissa JUkka-san

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #9 : 02.02.12 - klo: 20.51 »
Miten pitkä moottori tähän mahtuu...meneekö Tekin?

Poissa Jukis

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #10 : 02.02.12 - klo: 20.56 »
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

Poissa jopi73

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #11 : 09.02.12 - klo: 18.01 »
Moi

Tuli myös pitkällisen tutkimisen jälkeen
Päädyttyä otsikon mukaiseen X8e:hen.
Tällä hetkellä ei todellakaan ole kaduttanut osto päätös
ja todella asiallista palvelua olen saanut
autoa myyvältä rcliikkeeltä.

Kasannut olen iltaisin ja muutama päivä
Vierähtänyt ja melkolailla sähköjä vaille kasassa.
Paitsi että keski diffin joutuu shimmaileen kuhan saan
Tarvikkeet. Loppuja osia venaillaan niin pääsee kasaileen ja
Testaileen.
« Viimeksi muokattu: 10.02.12 - klo: 08.22 kirjoittanut jopi73 »
X-ray my way. Real world sl500 my way.

Poissa andetee

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #12 : 20.02.12 - klo: 23.09 »
Mulla on käytettynä ostettuna juurikin tämä Kopan virittelemä Ansmanni ja se kyllä oli voittamaton peli Nokian M8e-kisoissa. Auto toimi (ainakin omiin käsiin) juuri sopivan rauhallisesti ja sillä oli kiva körötellä. Auto on ollut mulla viime kesästä saakka (siinä on kaikki mun m8-kokemus) ja ainoa* asia, jonka olen saanut rikki, on hiilarinen etuiskaritorni, kun piti treenata erästä hyppyä Nokialla ja yksi ländi ei mennyt ihan putkeen, kun hyppy lähti hieman vituralleen... Ihme sinäänsä, sillä muuten auto hyppää todella nätisti!

Jahka saan kisaketjuun laitettua tuubi linkit, niin niitä voi käydä ihmettelemässä ja katsomassa, millai se valkoinen Anssi kulkee. Ei ole muakaan ko. ostos kaduttanut tippaakaan!

*) tulikin mieleen, että toinen sideguard muuten antautui erään sivuluisun jälkeen... Eli siis kaksi osaa rikki!
XRay XB4, Tekno SCT410.3, EB48.3

Poissa jopi73

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #13 : 29.02.12 - klo: 20.03 »
Moro

Nyt pääsin oikeesti eka kertaa x8e:tä kokeileen koko akullisten verran ja täytyy sanoa että mukavaa oli :)
Auto käyttäyty yli odotusten ohjattavuuden ja alusta suhteen.

Moottoriksi nyt aluksi eksy kaverilta tollainen turnigyn 2000 kv 1770w ja escinä trac star 150a
Katellaan noilla miten pelittää 4s:nä. Noparin pitäis kestää 6s mutta toista olen lukenut foorumeilta joten ajellaan
4s.
Mikä on oikea tapa valita toi pinjoni ettei tarvis arpoa vai onko
Siihen mitään lasku/ mittaus kaavaa?

Jukkis
X-ray my way. Real world sl500 my way.

Poissa Jukis

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #14 : 29.02.12 - klo: 20.14 »
http://www.scriptasylum.com/rc_speed/top_speed.html tuolla saat laskettua halutun nopeuden mukaan pinionin koon. sun tarvii tietää perän välityssuhde sitä varten tosin. spurri taitaa olla 44t ja perä 43/10

15t pinionilla taitaa tulla noin 50kmh nopeudeksi tuolla moottorilla 4S ja 18t pinionilla 60kmh.
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

Poissa jopi73

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #15 : 01.03.12 - klo: 10.14 »
Moi
Kiitoksia Jukis linkistä ja infosta.
Tuossa ihan mielenkiinnolla ajattelin kokeilla väsätä jonkinlaista penkkiä johon vois auton laittaa ja kokeilla
laittaa vastusta rattaisiin jolloin voisin moottorin vaiheesta mitata pihtiampeerimittarilla paljonko haukkaa eri välityksillä  :smiley:
Joo tällä hetkellä on 16T ja ajattelinkin tilailla isompaa ja kokeilla eri vaihtoehtoja.
Ja vauhtia on kyllä nytkin ihan riitävästi ja eihän siellä tällä hetkellä ole edes pitoja.
Nyt kolme Bashhaus reissua takana ja yhä enenmänkuin tyytyväinen  :tongue:

Jukkis
X-ray my way. Real world sl500 my way.

Poissa jopi73

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #16 : 05.03.12 - klo: 08.56 »
Tervehdys

Eilen pikaisesti kokeilin moottorin johdoista tuota amppeerin määrää ja tulos oli äkkiseltään tällainen.
Renkaat ilmassa purstina noin 16A ja sitten kuormitettuna 31A. Nämä lukemat siis moottorin yhdestä vaiheesta mitattuna. Akut on turnigyn 2*2s 5200ma 30C.
Tästä on hyvä lähtä kehitteleen ;)

Niin voisiko ken minulle kertoa tuon spurrin dp luvun? (48p, mod.1 vai mikä)

Ja ei muutako lataileen akkuja.
Jukkis
X-ray my way. Real world sl500 my way.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #17 : 05.03.12 - klo: 09.13 »
Missäpäin ajelet?
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Jukis

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #18 : 05.03.12 - klo: 10.01 »
Olen 99% varma että siinä on mod1 rattaat. Ainakin Tr8e:ssä on.
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

Poissa jopi73

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #19 : 05.03.12 - klo: 10.23 »
Missäpäin ajelet?
Kemissä/ Keminmaassa.
Olis keväällä tarkoitus laittaa rata tonne Paattion hallin pihalle.
X-ray my way. Real world sl500 my way.

Poissa jopi73

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #20 : 05.03.12 - klo: 10.25 »
Olen 99% varma että siinä on mod1 rattaat. Ainakin Tr8e:ssä on.
Niin mullakin, oli tälläinen käsitys mutta kun uusia pinjoneita tuli niin jotenkin net vain sopi kaverin infernon spurriin paremmin ja meillä käsitys että siinä on 48P?
No tutkaillaan olisko tullut kaupasta vahingossa väärät, nimittäin on ikävän kuulonen mutta ei kuitenkaan mitenkään ihmeellisesti kuluneet jos väärää mallia?

Jukkis
« Viimeksi muokattu: 05.03.12 - klo: 10.36 kirjoittanut jopi73 »
X-ray my way. Real world sl500 my way.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #21 : 05.03.12 - klo: 10.26 »
Missäpäin ajelet?
Kemissä/ Keminmaassa.
Olis keväällä tarkoitus laittaa rata tonne Paattion hallin pihalle.

Ok. Elättelin toiveita että saattaisit olla PKSRCA:n sisäradan käyttäjiä  :wink:
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa andetee

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #22 : 05.03.12 - klo: 19.58 »
Olen 99% varma että siinä on mod1 rattaat. Ainakin Tr8e:ssä on.
Niin mullakin, oli tälläinen käsitys mutta kun uusia pinjoneita tuli niin jotenkin net vain sopi kaverin infernon spurriin paremmin ja meillä käsitys että siinä on 48P?
No tutkaillaan olisko tullut kaupasta vahingossa väärät, nimittäin on ikävän kuulonen mutta ei kuitenkaan mitenkään ihmeellisesti kuluneet jos väärää mallia?

Jukkis

Mod1 pinionit mä omaani tilasin ja ei ne kovin väärät voi olla, kun auto oli yksi Nokian kisojen hiljaisimpia  :roll:
XRay XB4, Tekno SCT410.3, EB48.3

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #23 : 05.03.12 - klo: 20.09 »
Infernossa on kanssa Mod1 spurri
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa jopi73

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #24 : 05.03.12 - klo: 20.48 »
Moi

Kyllä vai, mod.1 näissä on, kiitos vielä varmistuksesta.
Pitää vielä tutkailla tuota äänimailmaa kun kaverin deucessa ei lähellekkään yhtä
Metelöivä vetopuoli.
X-ray my way. Real world sl500 my way.

Poissa jopi73

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #25 : 09.03.12 - klo: 21.51 »
morot

no kun pihalla pikkasen huono keli niin laitetaanpa muutama kuvatus laitteesta tänne.



Jukkis
X-ray my way. Real world sl500 my way.

Poissa jopi73

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #26 : 19.03.12 - klo: 15.31 »
Moro

Jokin menin pieleen :huh: Eilen lähin kaverin kanssa kokeileen miten pelit kulkee. Akut kiinni ja virrat päälle auto maahan ja heti kun koski liipasimeen auto ei kerinnyt kuin puolenmetrin päähän ja kopan alta aikas tuhdit savut.   :cry: Äkkiä johdot irti ja akut vekeen, vahinko olijo sattunut. Nopari otti niin pahasti itseensä että oli sisuksista sulanunna kaikki tinat irti. Lauantaina viimeksi suhhauttelin ja ei mitään oiretta ja ei kyllä kopan sisälläkään lunta juuri nimeksi. Mutta ei taida muutakaan selitystä keksiä kuin että vettä/kosteutta jossain noparin syövereissä. No tästä viisastuneena nyt tilauksessa Hobbywing Ezrun 150A ja kunnon kosteus suojaus siihen.

Jukkis
X-ray my way. Real world sl500 my way.

Poissa jopi73

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #27 : 22.03.12 - klo: 08.32 »
Moro

Tuossa selailin Ansmannin sivuja ja törmäsin tällaiseen uudistukseen X8e:n uudessa esittelyssä.
Onko kellään tietoa miten toimii ja miten eroaa vanhasta mallista?
http://www.rc-car-magazin.de/mag_berichte/berichte/9_berichtbild18.php?shownews=85
« Viimeksi muokattu: 22.03.12 - klo: 08.38 kirjoittanut jopi73 »
X-ray my way. Real world sl500 my way.

Poissa Koppa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #28 : 22.03.12 - klo: 16.31 »
tuossa sun linkittämän sivun kuvassa on slipperential, eli diffin ja slipperin (luistokytkimen) risteytys...

ainakin tuossa AR X8e:ssä, minkä itse vuosi sitten ostin&kasasin, niin oli aivan perinteinen diffi, mut jos ovat tuolla AR:n & Team C:n puolella päättäneet laittaa tuon optiona saatavan osan jo vakiona autoon, niin pisteet siitä heille...

täältä voi lueskella lisää tuosta slipperentiaalista...

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #29 : 22.03.12 - klo: 21.46 »
Itseasiassa tuo slipperential on tehty vanhoille 8 autoille jotka oli RTR:iä. Eli slipperential on vanhempi tuote kuin TeamC T8e
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook