Kirjoittaja Aihe: Ansmann X8e / Team C T8E...  (Luettu 105103 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jopi73

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #30 : 24.03.12 - klo: 10.46 »
Kiitos linkistä, oli paljon asiaa kyllä.
No onko teillä mielipiteitä selviääkö ilman :) vai onko pakko hannkia?
Vai tuoko ihan vaan lisää harmia jos ei osaa käyttää?

Näyttää ainakin siistiltä ;))
X-ray my way. Real world sl500 my way.

Poissa Jukis

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #31 : 24.03.12 - klo: 11.01 »
Selviät ilmankin, Tuo vähentää rasitusta voimansiirrolle kun se antaa periksi esim kun hypystä ländää tai kiihdytyksessä. Ländäämisestä on vaikea saada sitä rasittamista pois muulla kuin oikeanlaisella kaasunkäytöllä. Kiihdyttämisestä saa vähennettyä rasitusta kun säätää säätimestä punchin kohalleen.
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #32 : 24.03.12 - klo: 16.20 »
Tuo slipperential on myös RC-Monsterin IP:tä.
Miken patentin astuessa voimaan tuon slipperential kopion ja monen muun piraatti slipperentialin myynnistä tulee laitonta.

 - Hount

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #33 : 24.03.12 - klo: 16.57 »
Tuo slipperential on myös RC-Monsterin IP:tä.
Miken patentin astuessa voimaan tuon slipperential kopion ja monen muun piraatti slipperentialin myynnistä tulee laitonta.

 - Hount
Hiukan offtopicia, mutta yleisesti IP:llä ei ole mitään virkaa jos:

a) ei ole maailmanlaajuinen
b) sulla ei ole fyrkkaa suojata omaa IP:tä

RC-monsterin etusivun julistuksen myötä veikkasin että a ja b eivät täyty. Businessmaailma on kohtuu erilainen tänäpäivänä kuin 20v sitten. Patenttien ylläpitäminen maksaa helposti miljoonia.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #34 : 25.03.12 - klo: 21.05 »
Tuo slipperential on myös RC-Monsterin IP:tä.
Miken patentin astuessa voimaan tuon slipperential kopion ja monen muun piraatti slipperentialin myynnistä tulee laitonta.

 - Hount
Hiukan offtopicia, mutta yleisesti IP:llä ei ole mitään virkaa jos:

a) ei ole maailmanlaajuinen
b) sulla ei ole fyrkkaa suojata omaa IP:tä

RC-monsterin etusivun julistuksen myötä veikkasin että a ja b eivät täyty. Businessmaailma on kohtuu erilainen tänäpäivänä kuin 20v sitten. Patenttien ylläpitäminen maksaa helposti miljoonia.

Ai, eli sinusta on täysin validia varastaa toisen keksintö ja vesittää vuosien työ tuon slipperentialin suunnitteluun? Ihan vaan koska jätkällä ei ole miljoonia rahaa...
Tuokin slipperential olisi todennäköisesti jäänyt suunnittelematta ellei Mike olisi tiennyt että hän voi hakea siihen patenttia. Eli patentti mahdollisti slipperentialin suunnittelun.
a) Miken patentti voimaan astuttuaan koskee vaan USA:aa... tosin sekin tullee riittämään, kun kiinan kopiopajatkaan ei saa sitä enää sen jälkeen laillisesti myydä jenkkeihin, eikä kukaan jenkeistä käsin varsinkaan voi noita piraatti slipperentiaaleja myydä.

 - Hount

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #35 : 25.03.12 - klo: 21.16 »
Ai, eli sinusta on täysin validia varastaa toisen keksintö ja vesittää vuosien työ tuon slipperentialin suunnitteluun? Ihan vaan koska jätkällä ei ole miljoonia rahaa...
Tuokin slipperential olisi todennäköisesti jäänyt suunnittelematta ellei Mike olisi tiennyt että hän voi hakea siihen patenttia. Eli patentti mahdollisti slipperentialin suunnittelun.
a) Miken patentti voimaan astuttuaan koskee vaan USA:aa... tosin sekin tullee riittämään, kun kiinan kopiopajatkaan ei saa sitä enää sen jälkeen laillisesti myydä jenkkeihin, eikä kukaan jenkeistä käsin varsinkaan voi noita piraatti slipperentiaaleja myydä.

 - Hount
Ei se minusta ole oikein, imho rahaa kuuluu valuta siihen suuntaan minne sitä kuuluu. Ikävä kyllä maailma ei vaan näin toimi. Ja jos Miken patentti on vaan USA:ssa niin se ei kyllä Kiinan poikia estä myymästä sitä joka paikkaan, mitään virallista maahantuontia tuotteilla tosin ei varmaan tule.

Nähtiinhän me miten Castle vesitti Hobbywingin ekan tulon USA:an, toisella kerralla ei onnistunut uhkaukset vaan olis pitänyt mennä raastupaan tai sitten jotain maksetaan kulissien takana.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #36 : 26.03.12 - klo: 11.43 »
Ai, eli sinusta on täysin validia varastaa toisen keksintö ja vesittää vuosien työ tuon slipperentialin suunnitteluun? Ihan vaan koska jätkällä ei ole miljoonia rahaa...
Tuokin slipperential olisi todennäköisesti jäänyt suunnittelematta ellei Mike olisi tiennyt että hän voi hakea siihen patenttia. Eli patentti mahdollisti slipperentialin suunnittelun.
a) Miken patentti voimaan astuttuaan koskee vaan USA:aa... tosin sekin tullee riittämään, kun kiinan kopiopajatkaan ei saa sitä enää sen jälkeen laillisesti myydä jenkkeihin, eikä kukaan jenkeistä käsin varsinkaan voi noita piraatti slipperentiaaleja myydä.

 - Hount
Ei se minusta ole oikein, imho rahaa kuuluu valuta siihen suuntaan minne sitä kuuluu. Ikävä kyllä maailma ei vaan näin toimi. Ja jos Miken patentti on vaan USA:ssa niin se ei kyllä Kiinan poikia estä myymästä sitä joka paikkaan, mitään virallista maahantuontia tuotteilla tosin ei varmaan tule.

Nähtiinhän me miten Castle vesitti Hobbywingin ekan tulon USA:an, toisella kerralla ei onnistunut uhkaukset vaan olis pitänyt mennä raastupaan tai sitten jotain maksetaan kulissien takana.

Tässä slipperentialin tapauksessa vaakakupissa painaa myös hieman tuo epäreilu asetelma.
Siinä missä HobbyWing vs Castle tapauksessa patentit omaava taho on vakavarainen ja maailmalla hyvin tunnettu iso yritys. Niin Mike tekee noita about yksin ja piraatti slipperentialin tapauksessa Mikelle ei jää mitään ns. valttikorttia, kun fyysisesti tuon slipperentialin pystyy kopioimaan hyvinkin tarkkaan. Nopeudensäätimissä asia on taas täysin eri, kun Castle voi edelleen "ratsastaa" heidän päivitettävillä firmiksillä, tuella, maailmanlaajuisella takuulla, laadulla ja pc-link & field-link palikoilla... RC Monsterin Mikelle ei jää käteen kuin vetoomus, että ostakaa häneltä, koska kyseessä on alkuperäinen ja hänen suunnittelema slipperential... kopiopajat pystyvät nykyisin jo ihan helposti riittävän hyvään laatuun ja varmasti pienempään hintaan kuin Mike... Kopiopajoilla on jo valmiiksi sopimukset metallipajojen kanssa ja CNC:n tuntihinta on murto-osa Miken kustannuksista. Ja kun otetaan huomioon vielä Miken käyttämä (oman puheen mukaan "vuosien") suunnittelutyö, mistä pitäisi saada joskus omat pois noita slipperentiaaleja myymällä...

Eli pyydän että jätetään nuo kopiot hyllyyn ja jos tuollaista haluaa käyttää, niin ostetaan ko. palikka Mikeltä.

 - Hount

Poissa Jukis

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #37 : 26.03.12 - klo: 12.03 »
Kisailijoillehan tuo palikka ilmeisesti onkin mutta Miken palikan hinta 119$ vs kopio 49$. Ei taida kovin moni Mikea tukea jollei oikeasti löydy turhaa hilloa perstaskusta. Niin se vaan tuppaa käymään että kun jotain (varsinkin hyvää/potentiaalista) tuotetta myydään ylihinnalla niin siitä tehdään hyvin äkkiä halpiskopioita.
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

Poissa jopi73

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #38 : 26.03.12 - klo: 15.17 »
Moro

Elikkäs jos Ansmannilta tilaa/ Matilta niin saa kopion?  Ja jos Mikeltä suoraan Niin silloin alkuperäinen?
No ei vielä tarvis mutta kunhan vain opiskelen mitä näihin on saatavilla ja pitäähän se aina ostaa hilloimmat jutut vaikka ei olis tarvis  :cool:

Jukkis
X-ray my way. Real world sl500 my way.

Poissa jopi73

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #39 : 11.04.12 - klo: 13.10 »
Moro

tuossa vähän tullut enenmänkin kokeiltua ja kyllä vieläkin tuntuu ihan mukavalta peliltä tämä x8e! Muutamia osia omaa tyhmyyttä tullut rikottua  :sad: kuten etu altukivarsi törmäilyn johdosta jäämötikkään tienreunassa.
Perän diffikotelo meni uusiksi kun tonnttasin huolella liianpitkän hypyn johdosta (noin 18metriä) tasamaalle repesi iskaritorni perästä. Mutta muuten  toiminut hyvin.

Eilen vaihdoin pinjonin 19:seen kun oli tarkoitus kävästä isolla alueella (laskettelu rinteessä) vähän hyppimässä ja suttailemassa, jotta olisi vähän enenmän vauhtia. kokeilin paljon tällä välityksellä sitten haukkaa amppeereja, niin tulos oli purstina 80A ja 30A kun kevyesti rasitti rattaita rullia vasten. Eli ihan kiitettävästi se kyllä ottaa tehoja. :cool:
X-ray my way. Real world sl500 my way.

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #40 : 05.05.12 - klo: 11.14 »
Kisailijoillehan tuo palikka ilmeisesti onkin mutta Miken palikan hinta 119$ vs kopio 49$. Ei taida kovin moni Mikea tukea jollei oikeasti löydy turhaa hilloa perstaskusta. Niin se vaan tuppaa käymään että kun jotain (varsinkin hyvää/potentiaalista) tuotetta myydään ylihinnalla niin siitä tehdään hyvin äkkiä halpiskopioita.

Mike tuskin on laskenut tuohon hintaan mukaan ihan kaikkea tuotekehittelyyn kulunutta aikaa.
Uskoisin että hänellä ole myöskäään 24/7 lastuavaa CNC-konetta ja kilpailutettua sopimusta materiaalitoimittajan kanssa.
Kopiopajat varastivat tuotekehittelyn Mikeltä. Kopiopajoilla on halpatuotantomaassa hallit täynnä CNC-jyrsimiä joihin (kärjistys) "lyödään vain ohjelma sisälle, niin palikkaa alkaa valua ulos toisesta päästä"
Mike asuu puolestaan hieman eri elintason maassa, tekee tuota hommaa varmasti asiakkaan kannalta kohtuullisella katteella. Vaikka kopiopajan slipperentialeja saisi (ja saakin) kaksi tuohon hintaan, niin minun euroni (dollarit) menevät vastaisuudessakin tuotekehittelyn ja osan jyrsineen tehneen tyypin taskuun eikä IP:n varastaneelle yritykselle joka teettää kyseenalaiset kopio-osat halpatuotantona muualla.

 - Hount

Poissa andetee

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #41 : 19.06.12 - klo: 18.14 »
Ei liity enää slipperential-keskusteluun, vaan jotain ihan muuta. Huomasin tänään (yllätyksekseni), että X8e:n alkuperäisten iskaritornien ja hiilikuituisten tornien välillä ei käytännössä ole mitään painoeroa. Mun kohtalaisen laadukas keittiövaaka näytti vain yhden gramman eroa hiilikuidun eduksi. Oma käsi siis tuntui olevan aika hyvin kalibroitu, kun tuntui ensin siltä, että eihän näissä ole mitään eroa  :azn:

Toisen, jossain määrin negatiivisemman, oho-hetken koin, kun avasin takadiffiboksin ja se oli täynnä hiekka-öljyhiomatahnaa. Olin sitten unohtanut yhden vakaajan ruuvin laittaa ja siitä reiästä on (miksi, oi miksi?) yhteys takaboksin sisään. No, olihan se kerennyt ajojen aikana imee sinne hyvän kasan jaskaa sisään. Rattaat tosin oli kunnossa, mut jos olisinkin ajanut 15 akkua enkä 1,5 ennen tätä avausta...

Tekemällä oppii!  :laugh:
XRay XB4, Tekno SCT410.3, EB48.3

Poissa JUkka-san

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #42 : 21.06.12 - klo: 22.57 »
Virittelin uutta setuppia Lavangon röykkyiselle baanalle... best lap parani vaikka rata oli uuden hyndäyhdistelmän jäljiltä hitaampi.

Iskareihin Ansmannin Hard jouset eteen ja taakse, taakse 8-reikäiset männät ja UR 45wt öljyt, eteen 5-reikäiset männät ja UR 25 wt öljyt. Toimi aika mukavasti.

Camberit noin 4 astetta ympäriinsä, maanvara takaa tukivarret vaakasuorassa ja edessä hieman matalampi.

Etuylälinkki sisäpäästä ylimmässä reiässä, takaylälinkki pitkänä keskimmäisessä reiässä rungon puolelta. Tukivarret edessä, hubit keskellä.

Voimansiirrossa diffiöljyt UR 7000/6000/2000.

Renkaina aivan loppuun ajetut AKA I-beam softit.

Moottorina Tekin T8 1900 kV 14-piikkisellä pinionilla. Kymmenen minuutin jälkeen lämmöt oli vain 65 astetta, 15-piikkinen olisi ehkä ollut parempi. Kokeilen sitä seuraavalla kerralla.

Poissa andetee

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #43 : 16.07.12 - klo: 22.34 »
Ihan kurillani kokeilin, että miten X8e:hen menee muovispurri ja kyoshon VE:n 44T (oli melkein ilmasia amainissa) spurri menee heittämällä. Ajelin jkl:n radalla viisi akullista putkeen ja spurri on yhä miltei kuin uusi. Hyviä puolia asiassa on se, että auton ääni vaimeni varmaan tuhannesosaan ja about 20 grammaa lähti nopeasti pyörivää massaa pois. "Huonona puolena" tietty voimansiirron muut rutinat ja vinkunat kuuluu nyt  :tongue:

Aion ajaa tolla spurrilla siihen saakka, kun joku kivi sen tuhoaa. Katotaan kauanko siihen menee...
XRay XB4, Tekno SCT410.3, EB48.3

Poissa JUkka-san

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #44 : 17.07.12 - klo: 09.29 »
Täydennystä tuohon aikaisempaan setuppiin...

Muutin jouset takaisin mediumeiksi, taakse 6 reikäiset männät ja UR45 wt öljyt. Pinionin pidensin 16 hampaiseksi. Maavaraa takana tukivarret vaakatasossa ja edessä hieman alempana. Renkaina ooli AKA Cityblock soft. Kierrosaika Lavangossa oli 39,6 s shorty-akuilla ja 39,8 normilipoilla. 4300 mAh shortyillakin ajelee kymmenen minuuttia kisavauhtia. Harva polttis ehti samaan vauhtiin  :azn:

Jälkeenpäin uusin vielä ohjausservon. Sulakerattaasta muutama hammas päätti ottaa lopputilin. Laitoin HV-servon, jolle otan virran suoraan toiselta akulta.

Tuota muovispurria täytyy kokeilla...

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #45 : 17.07.12 - klo: 10.29 »
Kovia läppejä äijä heittäny  :cool:

Itselläkin on tuo muovispurri kokeilussa
heti kun palaan täältä rigasta ja saan auton
nippuun uusilla diffien ulostuloilla ja lakuilla
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa andetee

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #46 : 17.07.12 - klo: 11.28 »
Onko sulla Jukka muuten akut pystyssä vai lappeellaan? Mä muutin ne lappeelleen (hieman piti sideguardeja dremelöidä, niin istui nätisti pehmustefoamin päälle) ja auto on entistä mukavampi ajaa.

Harmittaa, kun oon puhunut siitä lavangon keikasta niin pitkään ja vieläkään en ole päässyt sinne saakka ajaa. Tässä on kuitenkin hyvää haastetta heitetty, 41s Mikalta ja Jukalta sitten alle 40s. Tää viikonloppuhan oli ne m8-kisat, joten ens viikolle uusi yritys. Vanha laturi korkkas ja uutta odottelen...

Shortyilla mun Anssi heilauttaa viisarin 3250 grammaan, btw  :angel:
XRay XB4, Tekno SCT410.3, EB48.3

Poissa JUkka-san

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #47 : 17.07.12 - klo: 11.54 »
Olen ajanut tähän asti akut lappeellaan. Nyt seuraavaa kertaa varten virittelen johdot siten että akut voi laittaa pystyynkin.

Kahdella viime kerralla on ollut Tekinin uusin ohjelma noparissa ja koneen lämmöt putosi taas hieman. 10 minuutin täysiä ajon jälkeen kone on ollut noin 60 asteinen. Nopari saattaa lämmetä ehkä 40 asteeseen.

Mun auto on täysin vakiokuntoinen ja painoa oli shortyilla 3350 g.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #48 : 17.07.12 - klo: 12.38 »
Andella kevyt auto.

Ajoin viimeks 40s mutta alle en vielä
hieman uusitulla rataprofiililla päässy
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa andetee

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #49 : 17.07.12 - klo: 13.07 »
Se on se 100 grammaa varmaan niitä Koposen kaiverruksia  :azn:

No, olihan Tero tähän vaihtanut titaanivantit ja jotain muuta pientä sälää. Hobbywingin nopari ja motti voi olla painavammat kuin Tekinit, siitä en tiedä. Mut eiköhän se 100 gramman ero noilla selity.

Lämpöjä en ole edes viittinyt mitata, kun 5800 mAh akkujen jälkeen moottorista pystyy pitää sormilla kiinni ja en ole edes seppien suvusta... Noparissa sama homma. tuolla perusteella varmaan vois pinionia isontaa, mut se kulkee nytkin jo riittävästi. 15 piikkinen on kiinni ja HW:n 2200 kV kone.
XRay XB4, Tekno SCT410.3, EB48.3

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #50 : 17.07.12 - klo: 13.17 »
Mulla viimeks ysissä 14t ja 60 astetta.

Auto on painava kuten Kallen losikin, 3600 ja päälle,
taitaa olla melkein 3700

terveiset aurinkoisesta Rigasta, olutta ja kauniita.. Rakennuksia  :cool:

Nää wlanit on mukavia myös
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #51 : 19.07.12 - klo: 15.18 »
Hain suutarilasta noita VE spurreja mutta
eihän ne mee ysiin ilman että uusii koko diffin.
Joten voin laittaa teille jakoon ..
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Jukis

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #52 : 19.07.12 - klo: 18.28 »
D8/ve8/vorzaan sopii kanssa tuo VE:n muovispurri ja niin taitaa käydä myös assoon ja varmaan hong noriin kans. montako spurrii ostit? ja paljon maksoi suomes? ite tarviis hommata yks varalle
« Viimeksi muokattu: 19.07.12 - klo: 18.32 kirjoittanut Jukis »
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #53 : 19.07.12 - klo: 21.46 »
Mul ois kolme uutta 46T, 7€ kappale niin olen omillani + postit

lähetänkö?
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa andetee

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #54 : 24.07.12 - klo: 21.17 »
Muovispurrilla on nyt päästelty menemään 12 akullista ja yhä on kuin uusi...
XRay XB4, Tekno SCT410.3, EB48.3

Poissa JUkka-san

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #55 : 28.07.12 - klo: 20.59 »
Tein tuossa laajempaa huoltoa autolle, tässä muutamia huomioita noin 100 Lavangon radalla ajetun akun jälkeen.

Pelkäsin sähköauton kuluttavan diffien kulmavaihteita huomattavasti enemmän kuin nitrojen. Pelko osoittautui vääräksi. Pinionissa oli havaittavissa pientä hampaiden terävöitymista, lautasrattaat olivat käytännössä uudet. Samoin diffien sisusrattaat olivat erittäin hyvässä kunnossa. Vetoakselien nivelet rasvasin huolella grafiittirasvalla kootessani auton ja yhden kerran tässä välillä. Ne olivatkin aika hyvässä kunnossa. Laiskuuttani en jaksanut rasvata etukardaanin niveltä ja se onkin kulunut vaihtokuntoon. Laakerit ovat erittäin tiukat sekä muovi- että metalliosiin. Toleranssit ovat osuneet hyvin kohdalleen.

Muoviosat eivät ole juurikaan väljistyneet. Tukivarret ovat suorat. Klappia on tullut lisää oikeastaan vain ylätukivarsien palloihin tai pallokuppeihin.

Osia on mennyt rikki muutamia. Yhdestä laakerista hajosi ulkokehä! Takasiiven tuki murtui ja edestä hajosi c-pala. Etuiskaritorni on vääntynyt kevyesti.

Alumiiniset pinionit eivät kestä teräksisen vetorattaan kanssa kuin kymmenkunta akkua ajoa. Nyt olen hommannut täyden setin Robinson Racingin teräksisiä pinioneja ja ne eivät ole kuluneet ollenkaan.

Kokonaisuuten olen ollut erittäin tyytyväinen autoon. Hinta-laatusuhde on ollut todellakin kohdallaan. Maksoin autosta 290 euroa uutena :wink:

Poissa Gerri

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #56 : 14.08.12 - klo: 09.40 »
Tein tuossa laajempaa huoltoa autolle, tässä muutamia huomioita noin 100 Lavangon radalla ajetun akun jälkeen.

Pelkäsin sähköauton kuluttavan diffien kulmavaihteita huomattavasti enemmän kuin nitrojen. Pelko osoittautui vääräksi. Pinionissa oli havaittavissa pientä hampaiden terävöitymista, lautasrattaat olivat käytännössä uudet. Samoin diffien sisusrattaat olivat erittäin hyvässä kunnossa. Vetoakselien nivelet rasvasin huolella grafiittirasvalla kootessani auton ja yhden kerran tässä välillä. Ne olivatkin aika hyvässä kunnossa. Laiskuuttani en jaksanut rasvata etukardaanin niveltä ja se onkin kulunut vaihtokuntoon. Laakerit ovat erittäin tiukat sekä muovi- että metalliosiin. Toleranssit ovat osuneet hyvin kohdalleen.

Muoviosat eivät ole juurikaan väljistyneet. Tukivarret ovat suorat. Klappia on tullut lisää oikeastaan vain ylätukivarsien palloihin tai pallokuppeihin.

Osia on mennyt rikki muutamia. Yhdestä laakerista hajosi ulkokehä! Takasiiven tuki murtui ja edestä hajosi c-pala. Etuiskaritorni on vääntynyt kevyesti.

Alumiiniset pinionit eivät kestä teräksisen vetorattaan kanssa kuin kymmenkunta akkua ajoa. Nyt olen hommannut täyden setin Robinson Racingin teräksisiä pinioneja ja ne eivät ole kuluneet ollenkaan.

Kokonaisuuten olen ollut erittäin tyytyväinen autoon. Hinta-laatusuhde on ollut todellakin kohdallaan. Maksoin autosta 290 euroa uutena :wink:

Kestävä laite tuntuu olevan. Mistä ostit auton kun noin hyvään hintaan olet sen saanut?
Team durango DESC410R, HPI Baja 5B Flux

Poissa JUkka-san

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #57 : 14.08.12 - klo: 15.37 »
Omani ostin JeSparesin Ansmann-loppuunmyynnistä. Tällä hetkellä noita taitaa saada edullisimmin Ebay-kaupoista Saksasta noin 390 euroon posteineen. Kannattanee kysyä tarjousta myös EuroRC:stä...auton hintahan ei ole koko paketista kuin noin kolmannes (jos täytyy ostaa myös akut, laturi, nopari ja moottori yms...).

Poissa Gerri

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #58 : 14.08.12 - klo: 18.18 »
Kyl kyl. Tekin rx8 ja radiot on valmiina, motti ja uudet akut pitäisi kyllä hommata. No täytyy katella rauhassa josko vaikka joku teistä päättää laittaa kitin myyntiin.. Jos nyt ensi kesäksi saisi jonkun m8e auton hommattua.
Team durango DESC410R, HPI Baja 5B Flux

Poissa Jukis

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #59 : 14.08.12 - klo: 19.19 »
jos ensi kesäksi meinaat hommata niin kannattaa unohtaa kaikki nämä nykyiset m8e autot. on tulossa niin erilaisia autoja nyt, tai yksi juuri tuli eli teknorc eb48.
jottei nyt ihan täysin OT:ksi mene niin tuo vikalista nyt vaikutti aika normaalille 100 akun jälkeen.. vetarit ja kardaanit vois kestää jos hommaat bootsit ja laitat rasvat sisään.
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia