Kirjoittaja Aihe: Ansmann X8e / Team C T8E...  (Luettu 105253 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JUkka-san

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #60 : 14.08.12 - klo: 20.22 »
Olen katsellut tota Teknon autoa...kova hehkutus mutta en ole löytänyt siitä suuremmin mitään mullistavaa?

Käytin aikaisemmin buutseja vetarin nivelissä mutta niiden kesto oli niin huonoa että dumppasin ne pois. Olen kuullut että kestäviäkin olisi, mutta en ole enää jaksanut niitä hommailla.

Poissa Jukis

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #61 : 14.08.12 - klo: 20.36 »
eipä siinä hirveästi mullistavaa ole jos vertaa teknon v4 konversioihin. lähinnähän siinä on vaan hyvä layout ja se on kevyt, kapea ja tasapainoinen.
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

Poissa JUkka-san

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #62 : 14.08.12 - klo: 21.13 »
Teknon osat ovat ainakin todella hyvälaatuisen näköisiä.

Poissa MarttiVainaa

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #63 : 18.08.12 - klo: 11.01 »
Moi ostin elokuun alussa Team-c t8te, siisti peli ja hyvin kulkee, mutta onko mitään ratkaisuja. Kun ajelee niin edestä vetarista  "rear-cvd" renkaan puolelta lähtee kiinnitys kiilat irti ja meno loppuu siihen.
Löysin eurorc sivulta viriosista "cvd lightweight outdrive" mietin onko se oikea osa. Ainakin siinä oli seger rengas jolla tuo kyseinen kiila voisi pysyä. :-)

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #64 : 18.08.12 - klo: 11.13 »
Moi ostin elokuun alussa Team-c t8te, siisti peli ja hyvin kulkee, mutta onko mitään ratkaisuja. Kun ajelee niin edestä vetarista  "rear-cvd" renkaan puolelta lähtee kiinnitys kiilat irti ja meno loppuu siihen.
Löysin eurorc sivulta viriosista "cvd lightweight outdrive" mietin onko se oikea osa. Ainakin siinä oli seger rengas jolla tuo kyseinen kiila voisi pysyä. :-)

Tapeille pitäisi olla renkaat kaikissa akseleissa, otahan kuva niin ymmäretään paremmin että varmasti  mikä osa on kyseessä.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa MarttiVainaa

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #65 : 18.08.12 - klo: 11.31 »
Moi ostin elokuun alussa Team-c t8te, siisti peli ja hyvin kulkee, mutta onko mitään ratkaisuja. Kun ajelee niin edestä vetarista  "rear-cvd" renkaan puolelta lähtee kiinnitys kiilat irti ja meno loppuu siihen.
Löysin eurorc sivulta viriosista "cvd lightweight outdrive" mietin onko se oikea osa. Ainakin siinä oli seger rengas jolla tuo kyseinen kiila voisi pysyä. :-)

Juu elikkäs tämä osa pettää tuolta oikealta puolelta "renkaanpuoli"
http://fi.eurorc.com/product/838/teamc-rear-cvd-2 . Ensin lentää kiila irti ja sitten kiilan pidike.

Tätä osaa katselin viriosien puolelta, mutta en usko sen olevan oikea osa.
http://fi.eurorc.com/product/2192/teamc-cvd-light-weight-outdrive-2 Tässä osassa on tuo seger rengas hyvä keksintö jonka voisi patentoida myös noihin vetareihin.  :cool:

Poissa MarttiVainaa

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #66 : 18.08.12 - klo: 11.33 »
Juu elikkäs tämä osa pettää tuolta oikealta puolelta "renkaanpuoli"
http://fi.eurorc.com/product/838/teamc-rear-cvd-2 . Ensin lentää kiila irti ja sitten kiilan pidike.

Siis vasemmalta puolelta lentää... Ei oikealta aivopieru. :shocked:

Poissa Diese-listi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #67 : 18.08.12 - klo: 12.13 »
Juu elikkäs tämä osa pettää tuolta oikealta puolelta "renkaanpuoli"
http://fi.eurorc.com/product/838/teamc-rear-cvd-2 . Ensin lentää kiila irti ja sitten kiilan pidike.

Siis vasemmalta puolelta lentää... Ei oikealta aivopieru. :shocked:

Niin onko se nyt edestä (front) vai takaa (rear)?? Ja siis mitkä osat sieltä lentää kun ei sielä mitään kiilaa pitäis olla? Ja mikä se kiilan pidike on?
SCX10, T3 2011, TS2, DF-03Ra, Micro-T

Poissa Diese-listi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #68 : 18.08.12 - klo: 12.28 »
Juu elikkäs tämä osa pettää tuolta oikealta puolelta "renkaanpuoli"
http://fi.eurorc.com/product/838/teamc-rear-cvd-2 . Ensin lentää kiila irti ja sitten kiilan pidike.

Siis vasemmalta puolelta lentää... Ei oikealta aivopieru. :shocked:

Niin onko se nyt edestä (front) vai takaa (rear)?? Ja siis mitkä osat sieltä lentää kun ei sielä mitään kiilaa pitäis olla? Ja mikä se kiilan pidike on?

Tarkemmin katottuani ohjekirjaa niin jos se vetoakselin ulkopää leviää niin sieltä puuttuu jotain koska sen tapin päälle tulee laakeri ja ei voi oikein kasattuna lähteä sieltä mihinkään. Sitten se hexin tappi lukitaan kuusiokolo tappiruuvilla sieltä vetoakselin päästä... Ja sen hexin päälle tulee vanne niin ei sekään tappi voi karata...

Ja tuo linkittämäsi viriosa on kardaanin päähän...

E: Typoja ja pikkasen lisää tekstiä...
« Viimeksi muokattu: 18.08.12 - klo: 12.34 kirjoittanut Diese-listi »
SCX10, T3 2011, TS2, DF-03Ra, Micro-T

Poissa MarttiVainaa

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #69 : 18.08.12 - klo: 12.45 »
Juu elikkäs tämä osa pettää tuolta oikealta puolelta "renkaanpuoli"
http://fi.eurorc.com/product/838/teamc-rear-cvd-2 . Ensin lentää kiila irti ja sitten kiilan pidike.

Siis vasemmalta puolelta lentää... Ei oikealta aivopieru. :shocked:

Niin onko se nyt edestä (front) vai takaa (rear)?? Ja siis mitkä osat sieltä lentää kun ei sielä mitään kiilaa pitäis olla? Ja mikä se kiilan pidike on?

Siis edestä front. Se kiila on semmoisessa mustassa tapissa sisällä ja pitää vetaria koossa. Tämä koko osa on toiselta puolelta kiinni sillä renkaan kiinnitys alumiininen yhdistin "wheel hex hub" . Ja tämä hexikin on kiinnitetty tapilla, mutta minulta irtoaa juuri se toisella puolella oleva tappi :-). Anteeksi sekavat kirjoitukset kun olen ihan keltanokka näissä asioissa. Koitan laittaa kuvia kunhan käyn tänään vähän ajelemassa. Luultavasti taas vetari irtoaa ja ei yksi pyörä vedä :-(. Juu totta siellä on laakerit molemmilla puolilla ja hexi lukitaan kuusiokolo ruuvilla. Ei pitäisi karata sen tapin sieltä mihinkään kun on laakerin välissä, mutta kyllä karkaa. Olen pistänyt lukitetta ja tiukannut niin juma kuusiokoloruuvia pyörä kiinnitetty räikällä oikeen kunnolla. Silti se kiila karkaa. Juu omistan lukihäiriön ja koitan kirjoittaa mahdollisimman selkeästi sori.

Poissa Diese-listi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #70 : 18.08.12 - klo: 12.57 »
Osissa täytyy olla jotain vikaa jos se tappi pääsee karkaamaan. Onko kasattuna väljää kuinka paljon? Olethan katsonut ohjekirjasta että miten osat tulisi kasata? Siitä näkee samalla onko jossain osassa eroa...
SCX10, T3 2011, TS2, DF-03Ra, Micro-T

Poissa MarttiVainaa

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #71 : 18.08.12 - klo: 13.06 »
Osissa täytyy olla jotain vikaa jos se tappi pääsee karkaamaan. Onko kasattuna väljää kuinka paljon? Olethan katsonut ohjekirjasta että miten osat tulisi kasata? Siitä näkee samalla onko jossain osassa eroa...

Juu olen ohjekirjan mukaan kasannut. Väljää on pikkasen "cvd connecting cupissa". Se väljyys on tosi vähäistä, mutta sille en voi mitään koska kiinnitys on kiiloilla elikkäs kiinnitys on vakio/ei säädettävä. Taka ja etu kiinnitys kupit ovat identtiset jotenka ei voi siinäkään mokata.

Poissa Diese-listi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #72 : 18.08.12 - klo: 13.09 »
Jos se vielä irtoaa niin ota kuva ja laita tänne niin ihmetellään sitten lisää. Yks vaihtoehto voi olla että se vetoakselin pienempi tappi on liian lyhyt ja pääsee tulemaan sisäpuolelta ulos kun menee toiseen laitaan.
SCX10, T3 2011, TS2, DF-03Ra, Micro-T

Poissa MarttiVainaa

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #73 : 18.08.12 - klo: 19.11 »
Jos se vielä irtoaa niin ota kuva ja laita tänne niin ihmetellään sitten lisää. Yks vaihtoehto voi olla että se vetoakselin pienempi tappi on liian lyhyt ja pääsee tulemaan sisäpuolelta ulos kun menee toiseen laitaan.
Noniin elikkäs kävin huristelemassa kaks settiä akkuja tuossa koulun hiekka kentällä. Tehoa piisas sutii hyvin ja osat pysy kiinni. Ihme homma en mitään muuta kun ohjaus servon liikettä lyhensin ohjaimesta. Nyt auton purkaminen ja puhdistus. :-)

Poissa JUkka-san

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #74 : 08.09.12 - klo: 22.28 »
Auton kestävyydestä lisää juttua täyden ajetun kauden jälkeen...

Aikaisempaan rikkoutuneiden osien listaan lisään yhden etuvetoakselin ja kaksi kpl etuiskarin männän varsia. Olinkin jo odotellut voimansiirron osien rikkoutumista, kun kuvittelen että sähköautossa ne joutuisivat kovemmalle kuin polttiksessa. Etuvetari menikin rikki hubin päästä.

Iskarin männät ovat 3,5 mm paksut ja taipuvat kolarissa helposti. Varsinkin, jos auto johon törmätään on katollaan, etuiskarin männänvarsi on vaarassa.

Kokonaisuutena kuitenkin erittäin vähän hajonneita osia.

Poissa TeroP

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #75 : 09.09.12 - klo: 23.47 »
Auton kestävyydestä lisää juttua täyden ajetun kauden jälkeen...

Kokonaisuutena kuitenkin erittäin vähän hajonneita osia.
Itsellä tuppaa menemään renkaiden ulompia 8x16x5mm laakereita TR8E:stä. Siellä on renkaan hex-hubin ja laakerin ulkokehän tiivisteen välissä aina vaikka mitä hiekasta ja ruohosta lähtien, joka sitten lopulta tuhoaa tuon tiivisteen ja moska pääsee sisään tekemään hallaa laakerin kuulille.
Absima TR8TE (kit): HW Xerun 150A / 4274SD 1800KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 40C 2*3s
TeamC TR8E (rtr): HW SCT Pro 120A / 4274SD 2200KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 50C 2*2s

Poissa next

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #76 : 15.01.13 - klo: 18.54 »
Tollanen T8TE on itsellänikin mutta pari vaivaa on tullut.

Kuluu yllättävän nopeasti noi linkkien päät väljiksi onko muilla samaa?
Nyt on ajeltu joku 6 akullista ja väljää aika pahasti vaikka aikasemmin oli tiukat.

Toinen on noi axel carrierit sekä edessä että takana. Takapäässä kuluu se alatapin silmä väljäksi joten alkaa rengas klapata aika pahasti. Etupäässä sama alapää kuluu puhki vaikka onkin pystyasennossa siinä se akseli.

Onko tosiaan noin nopeasti kuluvaa toi muovi?

Poissa JUkka-san

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #77 : 15.01.13 - klo: 19.10 »
Yllättävää toi linkkipäiden kuluminen! Mulla on vertailuna uusi ja ajamaton auto ja koko viime kesän ajettu auto ja ylätukivarsien linkkien klappi on käytännössä yhtä pieni molemmissa. Vanhoilla osilla on kuitenkin ajettu aika paljon... ehkä trukki on kovempi linkkipäille kuin buggy.

Poissa nikoprkl

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
    • http://www.teamentisetkuskit.com
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #78 : 18.01.13 - klo: 17.17 »
Tollanen T8TE on itsellänikin mutta pari vaivaa on tullut.

Kuluu yllättävän nopeasti noi linkkien päät väljiksi onko muilla samaa?
Nyt on ajeltu joku 6 akullista ja väljää aika pahasti vaikka aikasemmin oli tiukat.

Toinen on noi axel carrierit sekä edessä että takana. Takapäässä kuluu se alatapin silmä väljäksi joten alkaa rengas klapata aika pahasti. Etupäässä sama alapää kuluu puhki vaikka onkin pystyasennossa siinä se akseli.

Onko tosiaan noin nopeasti kuluvaa toi muovi?

On kyllä ollut itsellä ja muulla tiimillä aivan päinvastaisia kokemuksia noista muoviosien kulumisesta. Oletko ajanut autolla märällä/pakkasella? Omat kokemuksemme rajoittuvat kesällä ajamisiin ja siellä ei ole tosiaan kulumista tullut nimeksikään.

-Niko, EuroRC
EuroRC / TEK

Poissa next

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #79 : 22.01.13 - klo: 08.32 »
Märällä en mutta pakkasella on ollut sen max viitisen astetta.

Ei noissa aikasemmissakaan purkeissa ole kulunut pakkasessa muoviosat, korkeintaan murtuvat herkästi.

Täytyy purkaa noi kaikki väljät pois ja tilailla uudet tilalle ja seurailla kun olihan toi jo ajettu auto kun mulle tuli kuten niko tietää ;)
Muistelin tossa vielä että noi väljisty ihan selkeesti enemmän kahdella viime ajolla mutta syöpyyhän ne nopeammin kun lisää välystä tulee.

Krossissa varmaan aika eri asia kun lyhyemmät hexit ja pienemmät massat renkaissa niin eivät niin rasitu edes.

Poissa Katala

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #80 : 30.01.13 - klo: 19.46 »
Olisiko TR8TE kit (http://www.absima.com/index.php?id=112) 215€ hinnalla kannattava hankinta ensimmäiseksi nelivedoksi? Ko. kitti on käytännössä karvalakkimallli T8TE autosta (n. 450€). Muoviosien pitäisi olla samaa kampetta pro version kanssa. Mitä olen tutkinut niin alumiini osat on huonompi laatuisia ja iskarit. Jos osaatte myös sanoa muita eroavaisuuksia, niin antaa paukkua.

Poissa Koppa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #81 : 30.01.13 - klo: 21.06 »
muoviosat on samoja, mitä "kilpaversiossakin" ja on ehkä "väärin" sanoa, et alu-osat ois huonompi laatuisia, ne on ainoastaan hieman pehmeämpää versiota, mitä noissa pro-autoissa...
muista eroavaisuuksista, niin tuossa on koiranluu kardaanit ja takavetarit, kun taas pro autoissa ne on nivelmalliset...
iskarit on ihan yhtä hyvät tuossa, mitä prossakin... ei klipsisäätö ole sen huonompi, mitä on kierresäätöinen...
moottoripukit on erilaiset sekä pro-autoissa diffien ulostulot on kevennettyjä...
taka-alatukivarsien sisemmät kiinnikeet on muovia, prossa ne on alua sekä mukana tulee holkit, joilla saa säädettyä aurausta & antisquattia... sekä sisemmät & ulommat saranatapit on erilaiset perus ja pro autoissa...
ackermannlevyt on erilaiset...

siis suurin osa noista eroavaisuuksista on sellaisia, mitkä ei todellakaan tee perusautosta yhtään sen huonompaa, mitä on kilpaversio...
ja ainahan perusvessasta saa tehtyä kilpurin... :wink:

Poissa Katala

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #82 : 03.02.13 - klo: 11.47 »
Kiitosta vastauksesta. Tulihan sieltä eroavaisuuksia. Alan silti kallistumaan TR8TE:n puoleen. Sopiva moottori- esc- kombo olis varmaankin Hobbywingin: http://www.eurorc.com/product/3394/hobbywing-xerun-m6c-combo-18-car-sensored-blue

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #83 : 03.02.13 - klo: 11.55 »
Kiitosta vastauksesta. Tulihan sieltä eroavaisuuksia. Alan silti kallistumaan TR8TE:n puoleen. Sopiva moottori- esc- kombo olis varmaankin Hobbywingin: http://www.eurorc.com/product/3394/hobbywing-xerun-m6c-combo-18-car-sensored-blue
Tai sitten m6b riippuen millä akuilla ajattelit ajaa.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa Katala

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #84 : 03.02.13 - klo: 12.38 »
4 - 5S olis tarkoitus.

Poissa Benihill

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #85 : 25.03.13 - klo: 19.50 »
Kiperä kysymys ansmannin moottorista kuvan kera, näkyy vain kv luku 1845 ja muuta tietoa ei ole mulla..Nopari oli 80a S8A 2-4s lipo teksteillä ja ulkoinen bec. Ois hyvä tietää minkä noparin ostais kun ei tuon HK100a kanssa ole montaa minuuttia ajettu ja nyt enää vaa nykii ja nykii..Mikähän tuo auto on malliltaan?
« Viimeksi muokattu: 25.03.13 - klo: 20.07 kirjoittanut Benihill »

Poissa KooBee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #86 : 25.03.13 - klo: 20.20 »
Pikaisella googlauksella Ansmann Hogzilla on auton malli...

Poissa Benihill

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #87 : 26.03.13 - klo: 19.43 »
Pikaisella googlauksella Ansmann Hogzilla on auton malli...
Tänks! Oisko muuta tietoa? Minkälainen tämmösen alkuperäinen moottori on?

Poissa vihku

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #88 : 29.03.13 - klo: 18.44 »
Oisko tää hyvä combo autoon? http://fi.eurorc.com/product/1151/hobbywing-xerun-m6b-combo-18-car-sensored-blue

Mites muuten kestää noi Hobbywingit? 3s lipoilla olis tarkotus ajella.

EDIT: Ja miten kestäis voiman siirto sitten?
« Viimeksi muokattu: 29.03.13 - klo: 18.53 kirjoittanut vihku »
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #89 : 30.03.13 - klo: 08.27 »
Oisko tää hyvä combo autoon? http://fi.eurorc.com/product/1151/hobbywing-xerun-m6b-combo-18-car-sensored-blue

Mites muuten kestää noi Hobbywingit? 3s lipoilla olis tarkotus ajella.

EDIT: Ja miten kestäis voiman siirto sitten?
Hyvin kestää, m6b on yksi suosituimmista comboista tuohon autoon, mutta 4s:llä ajettuna.

3s:n laittaminen ei oo ehkä se helpoin kun on saddle paikat.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook