Kirjoittaja Aihe: Ansmann X8e / Team C T8E...  (Luettu 104500 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vihku

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #90 : 30.03.13 - klo: 09.58 »
Oisko tää hyvä combo autoon? http://fi.eurorc.com/product/1151/hobbywing-xerun-m6b-combo-18-car-sensored-blue

Mites muuten kestää noi Hobbywingit? 3s lipoilla olis tarkotus ajella.

EDIT: Ja miten kestäis voiman siirto sitten?
Hyvin kestää, m6b on yksi suosituimmista comboista tuohon autoon, mutta 4s:llä ajettuna.

3s:n laittaminen ei oo ehkä se helpoin kun on saddle paikat.
Nii no kun konversoin tuon polttiksen ja teen siitä yksi akku paikkaisen nii siksi 3s lipot. Saakos niillä akuilla tehoa irti?
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

Poissa JUkka-san

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #91 : 30.03.13 - klo: 10.27 »
3s akuilla tarvitsee todella kireän koneen, joka aiheuttaa sen että akusta tarvitaan paljon tehoa ja ajoaika on lyhyempi kuin 4 kennolla. Lisäksi kone kuumenee enemmän ja on huomattavasti tarkempi oikealle välitykselle.

Paras olisi ajaa 6 kennolla ja todella miedolla moottorilla (joku 1200-1300 kV). Silloin olisi ajoaika pitkä ja kone pysyy viileänä sekä kulkua riittää tarpeeksi.

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #92 : 30.03.13 - klo: 10.35 »
Paras olisi ajaa 6 kennolla ja todella miedolla moottorilla (joku 1200-1300 kV). Silloin olisi ajoaika pitkä ja kone pysyy viileänä sekä kulkua riittää tarpeeksi.
Toki 6S on hyvä miedolla setupilla, mutta ei ehkä ole ihan noin jyrkkää ettei muilla tarvitse ajaa. 4S setupit toimivat myös ihan hyvin käytännössä, vaikka paperilla jäävätkin vähän jälkeen.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa vihku

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #93 : 30.03.13 - klo: 13.26 »
Eli siis oisko rata-ajossa 6s myöskin hyvä jos sittenkin tekisin saddlen. Viime vuonna kun Tampereella oli M8E kisat nii käytettiin 3s lipoa. Oisko tää sitten parempi combo 6s setupilla: http://fi.eurorc.com/product/3394/hobbywing-xerun-m6c-combo-18-car-sensored-blue
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #94 : 30.03.13 - klo: 16.56 »
Eli siis oisko rata-ajossa 6s myöskin hyvä jos sittenkin tekisin saddlen. Viime vuonna kun Tampereella oli M8E kisat nii käytettiin 3s lipoa. Oisko tää sitten parempi combo 6s setupilla: http://fi.eurorc.com/product/3394/hobbywing-xerun-m6c-combo-18-car-sensored-blue
Jep mutta pitää ymmärtää että tossa on ihan hulluna powerii 6s:llä
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa McJones

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #95 : 30.03.13 - klo: 18.09 »
Vähän vieraisiin pöytiin huutelua, mutta kerran tuli käytyä Lavangon 1/5 rataa koestamassa E-Revolla 6s-lipojen kanssa, kun aattelin, että iso paana tarvis tehoo. Erittäin työläs ajaa, kun tehoa on ns. Reilusti Liikaa. Touhu päättyi aika nopeasti kalustorikkoon, mutta lähtökohtaisesti aika harvassa taitaa olla radat, joissa 6s on hyvä.
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Poissa vihku

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #96 : 30.03.13 - klo: 20.38 »
Eli siis 4s jos ajelisin niin kumpi combo oisi sitten parempi? Ihan monttu ajeluun ja rata-ajoon!
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

Poissa topcat

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #97 : 30.03.13 - klo: 21.00 »
Viime vuonna kun Tampereella oli M8E kisat nii käytettiin 3s lipoa.

Taisi olla tasan yksi kuski joka ajoi osan kisasta 3s:llä, muilla oli 4s akut käytössä.
edit: pidetyissä kisoissa on sääntönä ollut max 4s akut.
« Viimeksi muokattu: 30.03.13 - klo: 21.03 kirjoittanut topcat »

Poissa JUkka-san

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #98 : 30.03.13 - klo: 21.47 »
Tässä vielä muutama ajatus miksi itse tykkäisin ajaa 6 kennon set-upilla:
-Isommalla jännitteellä tarvitaan vähemmän virtaa. Virta taas aiheuttaa moottorin ja säätimen kuumenemista ja kuumeneminen rikkoo em. laitteita.
-Matalampi kV-kone on hyötysuhteeltaan parempi kuin korkean kV-arvon kone, joten saavutetaan pitempi ajoaika
-Ei olisi tarvetta ajaa suuren purkuvirran akuilla, joten akut olisivat suhteessa kevyempiä.

Tietenkään kuuden kennon autossa ei ole koneena 2000 kV vaan joku 1200 kV kone. Silloin huiput on riittävät kun välitys on riittävän pitkä ja auto on ajettavuudeltaan helppo. Harmi että sääntöjä keksineet ihmiset eivät tätä ymmärrä.

jones, ratakaseillakin saataisiin kunnollinen ajoaika yhdellä akulla jos niillä ajettaisiin kuudella kennolla. Ainakin Hyvinkäällä Ofna Ultra kulki mukavasti 21 sekunnin kierrosaikoja ajoajan ollessa noin 7 minuuttia kuuden kennon 3300 mAh:n akuilla ja Tekin 1300 kV moottorilla.

Poissa vihku

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #99 : 31.03.13 - klo: 00.12 »
Tuota ostan sitten varmaan ton M6C combon ja alottelen 4s lipoilla ja sitten siirryn 6s lipoihin kun tutustuu noihin sähkö vermeisiin!
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

Poissa McJones

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #100 : 31.03.13 - klo: 12.54 »
jones, ratakaseillakin saataisiin kunnollinen ajoaika yhdellä akulla jos niillä ajettaisiin kuudella kennolla. Ainakin Hyvinkäällä Ofna Ultra kulki mukavasti 21 sekunnin kierrosaikoja ajoajan ollessa noin 7 minuuttia kuuden kennon 3300 mAh:n akuilla ja Tekin 1300 kV moottorilla.
OT:
Itsellä ratakasissa viime kauden pinjonivalikoima oli 16-20t, koneina 2200kv (6s:lle) ja 2650 (4s:lle). 6...7 minsaa pääsee molemmilla, noheva ehkä valitsisi radan mukaan kummalla ajaa, sillä tuo 4s setuppi on ainakin omilla hiluilla paljon kevyempi (n. 3,7 kg vs 4.2kg muistaakseni). Mutkakäytös ja suoranopeudet on aika erilaiset. Hyvinkäällä ajoin 4s (2x 2s 5800mAh) 20t pinjonilla, lujempaakin ois saanu mennä. Sisäisen välityksen takia 1300kV kone ei oikein olisi toiminut.

Alkavan kauden karkeloihin ajatus lähteä Traxxas Rallyllä, 4s 5000 mAh 2200kv.
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Poissa vihku

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #101 : 31.03.13 - klo: 14.33 »
Tuota kauankos ajaa sitten 2x4000mah 2s lipoilla ja vaikka sillä M6C combolla?
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #102 : 31.03.13 - klo: 16.13 »
Tuota kauankos ajaa sitten 2x4000mah 2s lipoilla ja vaikka sillä M6C combolla?

riippuen kaasusormesta ja alustasta mutta ~10minuuttia lienee hyvä arvaus.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa vihku

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #103 : 31.03.13 - klo: 16.34 »
Aika hellä kaasusormi on eli 15min voi olla iha jees. Huono homma vaa ku joutuu ostaan läjän akkuja...
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

Poissa Hiekkamonttu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #104 : 31.03.13 - klo: 16.56 »
Voiko team c tätä stoke buggya käyttää yhdellä 6s lipolla?
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

Poissa Katala

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #105 : 05.06.13 - klo: 10.05 »
Miten on, onko porukka laittanut diffikotelon sisään hammaskehille rasvaa? Manuaalissa ei maittu mitään liukasteita ko. koteloihin. Kärsiikö päästellä kuivilla?

Poissa andetee

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #106 : 10.06.13 - klo: 20.29 »
Miten on, onko porukka laittanut diffikotelon sisään hammaskehille rasvaa? Manuaalissa ei maittu mitään liukasteita ko. koteloihin. Kärsiikö päästellä kuivilla?

En oikein keksi mitään syytä*, miksei sinne laittais rasvaa :) Eli joo, molyrasvaa sinne olen itse laittanut. Parin vuoden päästelyiden jälkeen ei ole vieläkään mitään kulumisen merkkejä!

*) Katot vaan sitten sen, että kallistuksenvakaajan kaikki ruuvit on rempan jälkeen kiinni. Mulla ei kerran ollut ja diffikotelossa oli rasvahiekka-hiomatahnaa...
XRay XB4, Tekno SCT410.3, EB48.3

Poissa andetee

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #107 : 20.07.13 - klo: 17.01 »


Aion ajaa tolla spurrilla siihen saakka, kun joku kivi sen tuhoaa. Katotaan kauanko siihen menee...

Eipä se vieläkään ole lauennut... Tosin, Jyrkkälän kisoja ennen uusin sen ihan vaan varmuudeksi. Yhdestä hampaasta oli pieni pala nirhautunut rikki  :azn: Muutaman euron osaksi siis ihan pätevä viriosa!
XRay XB4, Tekno SCT410.3, EB48.3

Poissa vihku

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #108 : 21.07.13 - klo: 18.59 »
Saako suomesta tähän autoon tuota moottorilevyä mistään?

EDIT: Vai olisiko jollakin myydä sellaista?
« Viimeksi muokattu: 22.07.13 - klo: 09.27 kirjoittanut vihku »
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

Poissa vihku

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #109 : 27.07.13 - klo: 19.43 »
Kysyn varmuuden vuoksi... Näilläkö kamoilla saan tuon spurrin kiinni?
- http://fi.eurorc.com/product/4135/teamc-gear-mount
- http://fi.eurorc.com/product/4136/teamc-plastic-diff-gear-44t
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

Poissa Hiekkamonttu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #110 : 27.07.13 - klo: 21.31 »
Onko kokemuksia kovinkaan täällä tosta team c stoke rtr autosta? Siis mitä myydään rceet netissä. Miten se poikkeaa eurorc vastaavasta rtr tr8e?
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

Poissa KooBee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #111 : 27.07.13 - klo: 23.32 »
Onko kokemuksia kovinkaan täällä tosta team c stoke rtr autosta? Siis mitä myydään rceet netissä. Miten se poikkeaa eurorc vastaavasta rtr tr8e?

Villi veikkaus olisi että sähköt on eri, rceet.net tulee Absiman kautta ja EuroRC tulee suoraan TeamC:ltä.

Sitä en sitten osaa sanoa että mitä eroa niissä on, mutta kuitenkin arvelisin että ovat eri laitteet, ei pelkästään eri tarrat.

Voin toki olla väärässäkin :)

Poissa Hiekkamonttu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #112 : 28.07.13 - klo: 11.56 »
Ainaki ite mitä pengoin, ni stokessa on kireempi kone ja wp säädin. Mut onkohan esin ruuvien kovuudessa eroja?
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

Poissa Hiekkamonttu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #113 : 29.07.13 - klo: 10.25 »
http://www.modellbau-metz.com/absima-truggy-torch-e-tr8te-rtr-1-8-spar-set.html , onkohan liian hyvä tarjous ollakseen totta? ymmärsin et tossa tulee kaks lipoo ja toi laturi on näköjään sellane mitä eurorc myy 70 euron hintaan, auttakee...
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #114 : 29.07.13 - klo: 11.33 »
http://www.modellbau-metz.com/absima-truggy-torch-e-tr8te-rtr-1-8-spar-set.html , onkohan liian hyvä tarjous ollakseen totta? ymmärsin et tossa tulee kaks lipoo ja toi laturi on näköjään sellane mitä eurorc myy 70 euron hintaan, auttakee...
Laturi ei ole sama, mutta saman näköiset kuoret näyttäisi olevan. Ihan passeli setti kyllä. Suomessa on yleensä parhaat pakettitarjouset saanut kun kysyy sitä kauppiaalta.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa Hiekkamonttu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #115 : 29.07.13 - klo: 11.39 »
Jaah, päätin kuitenkin nyt kannattaa suomalaisia ja jättää ton väliiin.
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

Poissa vihku

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #116 : 18.08.13 - klo: 19.20 »
Moro!

Mihin korin kohtiin kannattaa tehdä ilmareikiä että moottori ja nopari saisi jäähdytystä?
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

Poissa JUkka-san

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #117 : 18.08.13 - klo: 19.55 »
Mulla ei ole ollut ongelmia lämpöjen kanssa vaikka korissa ei ole yhtään reikiä.

Parhaat reikien paikat on varmaan siten että moottorille saa "läpivedon", eli edestä tuoretta ilmaa sisään ja takaata kuuma ilma pois.

Poissa vihku

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #118 : 18.08.13 - klo: 20.32 »
Mulla ei ole ollut ongelmia lämpöjen kanssa vaikka korissa ei ole yhtään reikiä.

Parhaat reikien paikat on varmaan siten että moottorille saa "läpivedon", eli edestä tuoretta ilmaa sisään ja takaata kuuma ilma pois.
Juu ei minullakaan ole lämmöt noussu kuin että nopari ja moottori lämpenevät noin 45 asteiseksi.
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

Poissa TeroP

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #119 : 18.08.13 - klo: 20.59 »
Mullon vähän semmosta ongelmaa TR8E kanssa, etten oikein saa autoa käyttäytymään kunnolla radalla. Tuntuu että auto luisuu kurveissa liian pitkälle (ja jarrutettaessa) mutta välillä vehje pyörähtää melkein kuin takatuuppari. Vaihtelin iskareihin 45WT öljyt ja puhdistelin/korjailin takaripusteiden akselit koska olivat ihan jumissa eivätkä toimineet/palauttaneet yhtään, mutta siltikin varsinkin peräpää tuntuu silti ehkä hieman liian jäykältä.

Sain käyttäytymistä hillittyä hieman säätämällä steering d/r:ää jotta renkaat kääntyvät vähemmän ja sainkin ajettua puhtaita kierroksia näin, mutta yleisesti ottaen autosta puuttuu pahasti pitoa JoeUA RC:n (kivikovalla) saviradalla. Renkaina aika kuluneet TeamC:n omat SQ2 sekä Louisen B-pioneer uudet offroadit, joilla pitoa oli hieman enemmän, vaikkeivat ne kuvioltaan ehkä kovalle saviradalle käykkään.

Miten saisin tuota autoa hallittavammaksi, iskareita löysemmälle? Punch sekä ennakko oli tänään nollilla ajoissa, jottei repisi renkaita niin paljon irti radasta mutta enpä tiedä auttoiko yhtään.
Absima TR8TE (kit): HW Xerun 150A / 4274SD 1800KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 40C 2*3s
TeamC TR8E (rtr): HW SCT Pro 120A / 4274SD 2200KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 50C 2*2s