Kirjoittaja Aihe: Tulokset ja jälkipulinat - Maastosarja 2011 #1 - Jyväskylä  (Luettu 11742 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Avataampas topikki tuloksille ja pulinoille.

Täällä kuvia tältä päivältä:
http://bit.ly/finRC_m11_1_pics

Tuloksia:

M2-10 SM:

A-finaali
B-finaali
C-finaali
D-finaali

M4-10 kansallinen:

A-finaali
B-finaali

Videolla myös kaikki A-finaalit.
Huomenna karkelot jatkuu!

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Kiitos Jyväshyvän poppoolle kisoista.

Omat ajot sujuivat odotettua paremmin, 7. sijaan täytyy kyllä olla tyytyväinen. Auto toimi ja kulki omaan makuun hyvin ja paremmat sijoitukset oli täysin omissa käsissä. Lisää reeniä ja ehkä suoritukseen saisi lisää varmuutta.

Lyhyt rata oli parempi kuin pitkä, vaikka olisihan ne "pääväärän" loikat ollu jotain.

Seuraavaksi sitten Vaasaan hiukan haistelemaan kansainvälistä meininkiä.
« Viimeksi muokattu: 15.05.11 - klo: 23.10 kirjoittanut Mikko L »
Old fart

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Sunnuntain väännöt ohi.

Lisätty kuvia:
http://bit.ly/finRC_m11_1_pics

Tuloksia:

M4-10 SM:

A-finaali
B-finaali
C-finaali
D-finaali
E-finaali
M2-10 kansallinen:



Nelkun A-finaalit on videolla. Editoidaan alkuviikosta.
Kiitos kaikille talkoolaisille ja kisaajille. Hieno kauden avaus!

Poissa Haze

  • Veteraani
    • Profiili
Rapsa:

+Kerrankin ajettiin kuivissa olosuhteissa
+TQx2 ja hyvä tulos muutenkin
+Petelle onnea ekasta votosta!
+Jannen loistava debyytti nelkun SM sarjassa!
+DEXI
+Uusi layout toimi hyvin ja tarjosi tiukempaa kisailua
+Kaikkia renkaita oli saatavilla
+Cougarin päivitykset
+Jyväskylän talkooporukka oli tehnyt hienoa työtä!

+++LEIJONAT!

-8kk kilpailutauko meinasi näkyä finaali ajossa...
-Grand Slam jäi pienestä kiinni...
| Team RCM | Team Associated | Reedy | Ko Propo  | JConcepts | EuroRC | Vista | RPM |

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
Kiitokset kisoista!

Hauskaa oli taas kovasti ja omassa suorittamisessa pientä parannusta viime kauteen nähden. Keli oli hyvä ja rata ehdottomasti viime vuotista parempi, vaikka vieläkin paikoitellen ehkä turhan röykkyinen näille autoille. Kisapäivän organisaatiossa väen vähyys ikävä kyllä vähän näkyi ja kaikilta osin homma ei sujunut ihan niin hyvin, kuin SM-kisoissa voisi olettaa, mutta selvittiin kuitenkin alusta loppuun ja yleensä lähes aikataulussa.

Tiimille kiitos tuesta ja kannustuksesta ja erityiskiitos Rikulle telttapaikasta!


Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Kiitokset Jyväskylän porukalle kisojen läpiviennistä. Valitettavan pienellä joukolla pojat joutuvat kisat läpi viemään, joten kiitosta niille jotka kisat mahdollistivat vaikka kaikki SM-kisan kriteerit eivät aivan täyttyneetkään, kuten Cale jo mainitsikin. Rata oli ainakin näin kylmiltään ajettuna aikamoinen kraaterikompleksi ja kovin pölyinen, ja soveltuukin ehkä paremmin 1/8 kuin sähköautoille, mutta kuitenkin parannusta aiempaan eli isomman profiilin käyttöön, josta siis plussaa. Miinuksia en halua kisajärjestäjälle jakaa, koska ne jotka tekivät, tekivät monen ihmisen työt. Tosin lauantain kuulutussekoilut aamulla, tulostaulu ja tuloksien viipyminen ovat helposti huolelisella valmistautumisella korjatttavissa pienelläkin porukalla.


Yleisesti fiiliksiä kisoista

Paljon on muuttunut krossikisatouhut vanhoista hyvistä ajoista, jolloin varaosia ja tarvikkeita löytyi kisapaikalta ilman suurennuslasia ja esiselvitystä.

Miksei Suomen maahantuojat ja edustajat ole kamoineen kisoissa näkyvästi esillä, tai ylipäänsä paikalla?

Asson edustajaa ei näkynyt paikalla, ei pahemmin ollut Tamiyaakaan edustettuna kuin tiskin alla ehkä? Durangon osia oli vain satunnaisia joillain kuskeilla, jos tiesi keneltä kysyä, tosin hyvin rajoitetusti. Eskelisen Matin RCM edusti perusvarmasti ja hienoa oli nähdä rcraceshopin Janne heti kisoissa myyntipöytineen. Aika ongelmissa olivat useat kuskit jo perjantain treenissä, kun osia meni rikki ja porukkaa kiersi lakki kourassa kyselemässä osia pöydästä toiseen kun ei osia saanut mistään.

Ainakin itsellä jäi sellainen fiilis, että krossikamat tarvii tosiaan tilata ulkomailta etukäteen jos meinaa että jotain on saatavilla. Ei ole koskaan sitten '95 ollut ongelmaa löytää osia FTT-kisoissa jos joku on jotain rikkonut.

Todettakoon, etten rikkonut yhtään osaa, enkä kitise nyt omasta puolestani, vaan lähinnä ihmettelen eikö maahantuojia kiinnosta tuoda kamojaan esille ja kisapaikalle, jotta niitä voisi ostaa siellä missä niitä osiakin rikkoontuu? Uusille kuskeille aika huono vaikutelma siitä, miten homma toimii. Kaukana ne ajat, jolloin Similän Ainolta löytyi kaikki tarvittavat ja vähän enemmänkin varastostaan.

On ehkä liian rata-automainen kommentti toivoa, että radat olisivat sellaisia, ettei ajettaisi radalla kuljettajia eikä rataa ja sen random-monttuja ja trial-ajolinjoja vastaan. Ainakin viikonloppuna näin, koin ja huomasin omalla ja suurimman osaa kohdalla ellei kaikkien, myös A-finaalissa, että tilanteita järjestyy, kun rata ei ole täysin kondiksessa vaan kuopista autot sinkoilevat miten sattuu.

Maastosarjan statusta pitäisi ehdottomasti saada korkeammalle, koska kyseessä on tällä hetkellä Suomen suurin luokka yli 100 kuljettajan määrällä per viikonloppu.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Hyvää asiaa Vesalta. Radan kuntoon täytyy sanoa, että Jyväskylän rata on lähes aina raffimmassa kunnossa, koska se on pääasiassa polttiskrossareiden käytössä. Toisaalta samat naamat siellä oli kärjessä, ettei sijoitukset tainnut kuitenkaan mennä radan takia ihan lottoomiseksi.

Sitten omaan rapsaan:
Jyväskylän skaba oli mulle nyt ensimmäinen Maastosarjan osakilpailu nelkulla. Ehdin ajamaan ulkona vajaa viisitoista akkua ennen kisaa. Onneksi Kervola oli tehnyt ansiokasta työtä talvella testatessaan ja lähtösetuppi oli jo käyttökelpoinen.Perjantai-iltana kävin haistelemassa vähän ulkopaikkakuntalaisten treenejä ja oma vauhti näytti siinä vaiheessa jo ihan vertailukelpoiselta.

Lauantai: Nelivedon kansallinen
Lauantain nelivedon kansalliseen lähdin hakemaan setuppia ja totuttelemaan "ulkona tosissaan ajamiseen". Vaihtelin osia uudempiin erien välillä ja säädin hieman autoa sunnuntaita varten. Setuppi alkoi olemaan kohtuu hyvässä tikissä. Alkueristä otin TQ:n kahdella nollalla.
Eka finaali meni mulla vähän sählätessä ja tulin kolmanneksi. Seuraavat kaksi finaalia sitten sain niukasti vietyä. Mieleen jäi erityisesti Jussin ja Viljamin kanssa käydyt hyvät väännöt.
Ensimmäinen nelkun kansallinen ja ensimmäinen voitto. Illalla arvuuteltiin omaa vauhtia sunnuntain kisassa ja todettiin, että samalla ajolla oltaisiin A-finaalin vauhdissa.

Sunnuntai: Nelivedon SM

Sunnuntain treenikierrokset ajoin edellispäivän kisarenkailla. Vauhti oli ihan hyvä ja ajamassani, kolmanneksi kovimmassa erässäni olin yksi nopeimpia. Koitin tsempata ekaan kierrokseen, koska se on mielestäni helpoin kierros hankkia hyviä sijoituksia. Ajoin kohtalaisen erän, muutamat virheet tiputtivat minut samaan tahtiin Laitisen Mikon kanssa ja meidän vuoroveto häiritsi vähän molempien ajoa. Mikko puikkasi virheeni takia eräni voittoon ollessani toinen. Onnekseni olimme ajaneet sen verran hyvin, että olimme kierroksen kolmonen ja nelonen.
Ensimmäisen kierroksen sijoituksen jälkeen oli helppo jatkaa toiselle kierrokselle. Ajoin eräni voittoon ensimmäistä paremmalla tuloksella ja olin kierroksen toinen. A-finaalipaikka plakkarissa koitin pitää loput alkuerät vain hyvää flowta päällä.
Kolmas alkuerä meni aika reisille em. pyrkimyksistäni huolimatta, kun koitin hakea vähän attackia.
Neljännellä kierroksella palasin taas vähän varmistelevampaan ajotyyliin ja mummottelin yllätyksekseni kierroksen nopeimpaan tulokseen. Nousin finaalien toiseen lähtöruutuun.
Vaihdoin etuiskareihin jäykemmät öljyt enne finaaleja ja muka tarkistin autoni ajokunnon. Ensimmäisessä finaalissa ajoin normaalisti lämmittelyt ja koitin rauhoitella tärrää. Kisa lyötiin käyntiin, mutta auto jäi jotain tuumailemaan ruutuun vaikka löin napin pohjaan. Jare kuittasi kolmosruudusta ohitseni ja kun autoni heräsi taas pääsin Kervolan ja Jaren perään. Sitä hauskaa sitten riitti vähän yli kierroksen, kunnes huomasin autoni käyttäytyvän jotenkin oudosti. Juuri huoltamani toinen etuiskari oli lähtenyt yläkiinnityksestä irti ja auto meni kylkimyyryä radalla. No ajoin sivuun ja mietin vaan, ettei peli ole vielä kokonaan menetetty.
Laitoin auton kuntoon tauolla ja taas lähettiin yrittämään. Tällä kertaa auto lähti viivasta niin kuin pitikin, mutta eka hyppy heitti auton ihan poikittain ja pari jamppaa kuittasi ohi. Tulimme lössillä alamäkeen kummulle ja jäin sitten siinä rytäkässä Tolosen kanssa solmuun. Tolonen tippui viimeiseksi ja mä tipuin toisiks viimeiseksi. Ei siinä sitten auttanut kun alkaa työntään rauhallisesti kohti kärkeä. Loppuerä menikin tosi hyvin, jossain vaiheessa väänsin Henryn kanssa kunnolla sijoista ja lopulta nousin viimeisillä kierroksilla kolmanneksi. Vauhtia oli ja hieman jäi jossiteltavaa tästä ajosta. Kervola ajoi ensimmäisenä maaliin ja varmisti itselleen samalla kisan voiton. Muut sijat oli vielä hyvin jaossa.
Viimeinen finaali lähti samaan tyyliin liikkeelle. Taas oltiin Tolosen kanssa solmussa, tällä kertaa monen kommervenkin jälkeen meikäläinen niskassa. Siitä piti taas koittaa lähteä hakemaan sijoituksia, tällä kertaa viimeiseltä sijalta. Ajo kulki ajoittain tosi hyvin, mutta yliyrittämisestä johtuneet virheet hidastivat nousua. Ajoinkin finaalin loppupuolella pitkään yksin ja olin jo tyytynyt kohtalooni 7. sijalla, mutta Henry teki pitkän kaadon viimeisellä kierroksella ja pääsin puikkaamaan ohi kuudenneksi. Lopputuloksena oli siis yhdeksän pistettä, joka oikeutti vertailun kautta kuudenteen sijaan.

Nelivedon debyytti meni kuitenkin loppupeleissä yli odotusten ja kuudenteen sijaan pitää olla tyytyväinen. Mielestäni radan profiili oli mainio, kun vain löysi sieltä ne sopivat linjat ja tekniikat.

Plussat ja miinukset:
+ Tiimin kaksoisvoitto nelkun kansallisessa
+ Hyviä vääntöjä rehdisti
+ JConceptit toimi
+ Auto
+ Kepin ja muiden säätöapu
+ Rataprofiili
+ Ei satanut

- Omat mekkaustaidot (mutterit tippuu finaalissa... Noob)
- Rata meni osittain aika raffiin kuntoon, mikä vaikeutti jossain määrin kilpailemista
- Helkatin pitkiä päiviä, kun on järjestyshommiakin
- Varikko pölisi niin pirusti (Vois miettiä jotain päällystettä, ehkä)
- Näin keväällä on vielä kylmä!

Onnea voittajille ja menestyneille.
Suuri kiitos talkoolaisille.
Kiitos myös Oskarille ja Miikalle kuvaamisesta. Videot tulee nettiin tämän viikon aikana.



Team finRC
-Janne A

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Asson edustajaa ei näkynyt paikalla, ei pahemmin ollut Tamiyaakaan edustettuna kuin tiskin alla ehkä? Durangon osia oli vain satunnaisia joillain kuskeilla, jos tiesi keneltä kysyä, tosin hyvin rajoitetusti. Eskelisen Matin RCM edusti perusvarmasti ja hienoa oli nähdä rcraceshopin Janne heti kisoissa myyntipöytineen. Aika ongelmissa olivat useat kuskit jo perjantain treenissä, kun osia meni rikki ja porukkaa kiersi lakki kourassa kyselemässä osia pöydästä toiseen kun ei osia saanut mistään.

Ainakin itsellä jäi sellainen fiilis, että krossikamat tarvii tosiaan tilata ulkomailta etukäteen jos meinaa että jotain on saatavilla. Ei ole koskaan sitten '95 ollut ongelmaa löytää osia FTT-kisoissa jos joku on jotain rikkonut.
Itse en ollut paikalla mutta ajan vähän näppisrallia:

Eikös RCM edusta assoa?, ainakin mainostivat että on asson osat matkassa.

TeamC/Ansmann osaa oli ainakin semmonen laatikko matkassa ettei pitäisi loppua kesken. Tästä olisi voinut toki infota paremmin.

Durangoa taas 3 henkilöllä oli osaa mukana. Selkeesti mainostettu, joten osoite mistä kysyä ei pitäisi olla epäselvä.

Pitää muistaa myös että jos autot ostaa ulkomailta kantsii myös varautua ostamaan osia ulkomailta pitkässä juoksussa.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa _valtsu_

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Kiitoksia jyväskylän poppoolle hienoista kisoista. Mukavaa oli taas kerran ja siitä kiitokset myös muille kisaajille. Oma ajo alkaa jo jotenkin sujumaan, joten suunta on ainakin oikea.

+Radan profiili
+Kelit
+Sähkökrossin suosio nousussa
+Tamiya
+Mukavan letkeä meininki

-Rata vähän liian röykkyinen kymppikrosseille

Poissa Janne Rantaruikka

  • KSPA admin
    • Profiili
Iso kiitos kisojen järjestäjille hienoista hulinoista!
Itselleni tämä oli ensimmäinen kerta kymppikrossarille ulkoradalla (ja toinen kisa kaikkiaan) ja kyllä oli säädötkin sellaiset, että vasta viimeiseen E-finaalilähtöön sain auton toimimaan. Seuraavaa kertaa varten on sitten edes sinne päin säädöt jos sitten vaikka pääsisi D- tai jopa C-finaaliin.

+rataprofiili
+ei satanut
+oma auto...ainakin lopulta
+kerrankin olin varannut tarpeeksi varaosia mukaan
+7 hypyt

-rata röykkyinen
-varikon pöly
-oma sijoitus

Ei kun ensikertaan!
TT-01D, TT-01, X-Maxx8s, TRX-4, E-revo, Slash 1:16, Mini M-03, LRP Shark RMT, Asso SC10, Asso T4, Gmade R1, Infraction, Ryft, Senton, Element enduro

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Tulokset ja jälkipulinat - Maastosarja 2011 #1 - Jyväskylä
« Vastaus #10 : 16.05.11 - klo: 19.40 »
Muistetaanpa siis vielä, että seuraava maastosarjan osakilpailu ajetaan Kiimingin Hannuksen uudella sähkökrossiradalla elokuun 20.-21.

Kisapaikalla tulee olemaan majoittumismahdollisuus radan vierestä vanhalta koululta vain noin 50m radasta, lisätietoa kisasta tulee hyvissä ajoin. Tervetuloa kaikki mukaan!
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa uijui

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Tulokset ja jälkipulinat - Maastosarja 2011 #1 - Jyväskylä
« Vastaus #11 : 16.05.11 - klo: 20.51 »
Asson edustajaa ei näkynyt paikalla, ei pahemmin ollut Tamiyaakaan edustettuna kuin tiskin alla ehkä? Durangon osia oli vain satunnaisia joillain kuskeilla, jos tiesi keneltä kysyä, tosin hyvin rajoitetusti. Eskelisen Matin RCM edusti perusvarmasti ja hienoa oli nähdä rcraceshopin Janne heti kisoissa myyntipöytineen. Aika ongelmissa olivat useat kuskit jo perjantain treenissä, kun osia meni rikki ja porukkaa kiersi lakki kourassa kyselemässä osia pöydästä toiseen kun ei osia saanut mistään.

Ainakin itsellä jäi sellainen fiilis, että krossikamat tarvii tosiaan tilata ulkomailta etukäteen jos meinaa että jotain on saatavilla. Ei ole koskaan sitten '95 ollut ongelmaa löytää osia FTT-kisoissa jos joku on jotain rikkonut.
Itse en ollut paikalla mutta ajan vähän näppisrallia:

Eikös RCM edusta assoa?, ainakin mainostivat että on asson osat matkassa.

TeamC/Ansmann osaa oli ainakin semmonen laatikko matkassa ettei pitäisi loppua kesken. Tästä olisi voinut toki infota paremmin.

Durangoa taas 3 henkilöllä oli osaa mukana. Selkeesti mainostettu, joten osoite mistä kysyä ei pitäisi olla epäselvä.

Pitää muistaa myös että jos autot ostaa ulkomailta kantsii myös varautua ostamaan osia ulkomailta pitkässä juoksussa.

Assoon löytyy Matilta osia, pääasiassa taitaa olla B4.1. Oma kisa olisi jäänyt ajamatta nelkuissa luultavasti jossei olisi osia löytynyt, kiitokset Luopajärvelle osista siis. RC-pisteestä Asson osia ei saa edes tilaamalla. Harmittavaa, koska Similöistä on niin hyvät muistot....nyt se toiminta on pilattu, ja siksi lienee Assot vähissä.

.....Rata oli kyllä liian vaikea röykkyineen mulle ja auton säädöt totaalisen hukassa, takana oli kaksi akullista tänä vuonna ulkona....ja se hyppysuora ei oikein iskenyt, muutenkin omasta mielestä krossiin kuuluu kyllä hyppyrit, mutta joku järki saisi olla niiden määrässä peräkkäin ja koossa. Ulkomaisia ratoja kun katsoo niin siellä on pikkasen inhimillisempiä hyppyreitä pääsääntöisesti.

Krossikisoissa on mukavan rento meininki ja niin oli näissäkin!
Vastaheitolla voittoon.

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Tulokset ja jälkipulinat - Maastosarja 2011 #1 - Jyväskylä
« Vastaus #12 : 16.05.11 - klo: 22.31 »
Kiitokset järjestäjille hyvistä kapinoista! Uusi profiili toimi paremmin sähköautoilla kuin viime vuotinen ja se oli silti riittävän haastava. Jos jotain vielä muuttaisi niin vasemmanpuoleista lenkkiä ajaisi mieluummin lyhyempänä, varsinkin finaalilähdöissä oli aika lottoa kun kallistettuun mutkaan ajoi 10 autoa samassa kasassa kaukana korokkeesta pölyn keskellä.

Onnittelut Petelle ja Harrille voitoista! Punaisessa teltassa (kiitos Rikulle sen järkkäämisestä!) oli loistava meininki läpi viikonlopun ja se tuntui karkoittavan sadepilvet tehokkaasti kisapaikalta. Oma sijoitus Jyväskylässä (nelkun 14) oli sama kuin viime kesänäkin ja hyvää kisaa pääsi ajamaan beessäkin kun oli ennätysmäärä kuskeja ja pienet erot finaalien sisällä. Crossia sitten Vaasassa seuraavan kerran ensi viikonloppuna!

Poissa SS

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tulokset ja jälkipulinat - Maastosarja 2011 #1 - Jyväskylä
« Vastaus #13 : 16.05.11 - klo: 23.06 »
Kiitokset Jyväskylän pienelle mutta ahkeralle porukalle mukavista kisoista!
Oman tiimin sijoitukset tyydyttivät vaikka meikäläisen tuupin kahden kuutossijan jälkeen yhdeksäs tila oli hiukan kylmä suihku.
Rata oli loistava, krossiradalla voi olla joskus kuoppia. Kummasti auttaa kun kokeilee autoa ulkona ennen kisaa :smiley:
Jos jonkun Tamiya -kuskin kisa jäi kesken varaosien puutteen vuoksi olen syvästi pahoillani. En kuitenkaan usko, että näin olisi käynyt, Kenneth kyllä tiedotti meidän pitävän osia mukana.
Tästä on hyvä jatkaa kohti Vaasaa ja tiedoksi että vaikka TRF511 odotti vaihtoaitiossa vuoroaan, 502:lla ajettiin molemmat ja autot toimivat loistavasti!

-Sami- 
Team Associated / Reedy             Sami Salmela Racing             -Make 12th scale great again-

Poissa Stilo

  • Tiim Lahti
    • Profiili
    • S-grafix gallery
Vs: Tulokset ja jälkipulinat - Maastosarja 2011 #1 - Jyväskylä
« Vastaus #14 : 17.05.11 - klo: 00.05 »
Hyvät kisat oli! Rataprofiilin oli nyt todella jees, ehkä se vasen lenkki tosiaan voisi olla lyhyempi. Varsinkin korokkeen oikeasta reunasta se on aika kaukana, mutta eipä se juuri haitannut kun se mutka pysyi hyvässä kunnossa. Radalle muodostuneet muutamat reijät olivat aika isoja, mutta oikealla ajolinjalla niistäkin pääsi kovaa ja varmasti läpi. Kasin tilalle tullut seiska oli loistava, pystyi hyppäämään isosti tai sitten varmasti tai sitten todella varmasti ja rytmiä pystyi vaihtamaan kesken hyppy yhdistelmän. Takatupla oli alkuerissä ja finaaleissa omalla tavallaan hieno kun sielä pystyi hieman taktikoimaan, mutta ehkä vähän turhia kasoja ja päälle hyppäämisiä se muodosti finaaleissa.

Kisat järjestelyiltään oli ihan jees, tuloksia välillä joutui hetken odottelemaan mutta ei mitään tavallisuudesta poikkeavaa. Muutamat tuloksissa olleet virheetkin korjaantui hienosti. Ainoa mikä vähän itseäni häiritsi oli tämä varsinkin sunnuntain ilmoittautumis/katsastus porukka. Ymmärrän tietty kyllä, että porukkaa on vaikea saada hommiin ja vaikka homma hoituikin niin ei ne alakoululaiset silti niitä vakuuttavimpia toimitsijoita SM kisoissa ole...

+++ Kisafiilis
++ Rata
+ Assolla kerkee
+ K-kaupan värinen teltta (kiitos rikulle!)
+ K-kaupan värisen teltan porukka
+ Keli

+/-  Jotain pikkujuttuja jäi vähän harmittamaan omassa suorittamisessa ja muussakin mutta ei anneta niitten lannistaa!

- Pölyn määrä
EuroRC.com | Xray
S-Grafix | Tiim Lahti

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Tulokset ja jälkipulinat - Maastosarja 2011 #1 - Jyväskylä
« Vastaus #15 : 17.05.11 - klo: 00.16 »
Asson edustajaa ei näkynyt paikalla, ei pahemmin ollut Tamiyaakaan edustettuna kuin tiskin alla ehkä? Durangon osia oli vain satunnaisia joillain kuskeilla, jos tiesi keneltä kysyä, tosin hyvin rajoitetusti. Eskelisen Matin RCM edusti perusvarmasti ja hienoa oli nähdä rcraceshopin Janne heti kisoissa myyntipöytineen. Aika ongelmissa olivat useat kuskit jo perjantain treenissä, kun osia meni rikki ja porukkaa kiersi lakki kourassa kyselemässä osia pöydästä toiseen kun ei osia saanut mistään.

Ainakin itsellä jäi sellainen fiilis, että krossikamat tarvii tosiaan tilata ulkomailta etukäteen jos meinaa että jotain on saatavilla. Ei ole koskaan sitten '95 ollut ongelmaa löytää osia FTT-kisoissa jos joku on jotain rikkonut.
Itse en ollut paikalla mutta ajan vähän näppisrallia:

Eikös RCM edusta assoa?, ainakin mainostivat että on asson osat matkassa.

TeamC/Ansmann osaa oli ainakin semmonen laatikko matkassa ettei pitäisi loppua kesken. Tästä olisi voinut toki infota paremmin.

Durangoa taas 3 henkilöllä oli osaa mukana. Selkeesti mainostettu, joten osoite mistä kysyä ei pitäisi olla epäselvä.

Pitää muistaa myös että jos autot ostaa ulkomailta kantsii myös varautua ostamaan osia ulkomailta pitkässä juoksussa.

Sillä erolla että itseasiassa minä en ollut paikalla, vaan kaikki Hobbyfactoryn hyllyssä olleet Durango osat pakattiin mukaan Mikko Laitiselle. (olis toki pitänyt muistaa mainita jossain)
Mikko oli paikalla Sunnuntaina.
Tamiyan osia oli Salmelalla...
Team C osat taisivat olla Halosella.

Toki kukaan tuskin rakensi mitään myyntikojua/pöytää erikseen mihinkään...
Tuskin varaosia tarvitsee mihinkään pöydälle levitelläkään pölyyntymään.

Kysymällä hieman ympäriltä, tällaiset asiat varmasti tulevat esiin, vaikka missään ei mitään myyntipöytiä näykään.
Eikä varmasti kenenkään tarvitse olla kisoja keskeyttämässä sen takia ettei osia olisi ollut saatavilla... varmasti on kun vaan avaa suunsa.... Jos ei muuta niin menee keskelle varikkoa kiljumaan niin eiköhän sieltä nopeasti nouse käsiä pystyyn  :tongue:

No mutta... kai tästä opittiin ainakin että pitää näköjään tiedottaa ennen kisoja paremmin että kenen suuntaan pitää kääntyä osien tarpeessa... Myyjät kun ei kuitenkaan aina ole samoja, mutta varmasti ainakin HF suunnalta on aina varaosat ja tarvikkeet jonkun matkassa.

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tulokset ja jälkipulinat - Maastosarja 2011 #1 - Jyväskylä
« Vastaus #16 : 17.05.11 - klo: 07.58 »
Olisko järkevää että maahantuojat tekisi kyltin missä lukee: "XXXXX Varaosat", tämä kyltti sitten varaosia kuskaavan kisaajan mekkauspöydän kupeeseen niin jokaisen on helpompi löytää varaosamyynti. Kaikilla, varsinkin uusilla tulokkailla, ei ole rohkeutta lähteä metsästämään varaosia ympäri varikkoa tuntemattomilta ihmisiltä.
Kylätason RC-kuski.

Poissa Bondi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tulokset ja jälkipulinat - Maastosarja 2011 #1 - Jyväskylä
« Vastaus #17 : 17.05.11 - klo: 08.37 »
Ekat kesäkrossikisat (itse asiassa 2. kerta ulkoradalla ylipäätään) meikällä ja reissuun on pakko olla tyytyväinen. Kansallisen B-finaalin voiton pohjalta asetin pyhälle tavoitteeksi C-finaalipaikan ja jäin siitä sitten vain yhden sijan. Sekin meni oman kerhon miehelle ni ei parane valittaa. Ja taisin olla nopein HB-kuski? ;)

+ Radassa ei yhtään sellaista paikkaa, joka ois alkanu käydä hermojen päälle
+ Seiskasta löyty kaltaisilleni hitaille kuskeille linja ja rytmi
+ Racersrcshopin Jannelta löyty HB:hen tappeja joita ilman ois sunnuntain ajot jääny ajamatta
+ Vauhti parani päivä päivältä
+ OSPAn meininki
+ Leijonat
+ Porukalla hyvä henki eikä turhaa pipojen tahi hampaiden kiristelyä

- Kansallisen nelkku-B:n voitosta ei tullu pystiä :(
- Sunnuntain finaalin tekniikkamurheet

Varaosia tosiaan löyty kun vaan kyseli, mutta tosiaan ujompien kavereiden voi olla helpompi mennä kyselemään jos on jonku sortin lappu pöydällä.

Kiitokset täältäkin järjestäjille! Vaasassa sitten taas.

Poissa zippola

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tulokset ja jälkipulinat - Maastosarja 2011 #1 - Jyväskylä
« Vastaus #18 : 17.05.11 - klo: 11.50 »
Kiitokset Jyväskylän porukalle kisoista :) Järkkääjiä oli tosiaan vähänlaisesti mut hyvin meni kisat kuitenkin läpi. Omaan ajoon kohtuullisen tyytyväinen kun ekat akulliset tälle kesää tuli ajettua siellä. Auton setuppi sattui kyllä kohdalleen, pientä murhetta oli treeneissä (servo, takabulkit) mut muutenpa ei hajonnutkaan mitään.
Baana oli lyhennettynä ihan jees, mut se vasen reuna jäi tosiaan aika kauas, 7 patti oli makia :) Röykkyjä oli tosiaan 1/10 vähän liikaa, mut kohtuudella sai ajettua.

Plussat:
- DEXI
- Baanan profiili
- Auton setuppi
- Keli

Miinukset:
- Baanan röykyt
- Varikon pölyäminen

Capricorn Reedy Futaba


Poissa RikuRassi

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Tulokset ja jälkipulinat - Maastosarja 2011 #1 - Jyväskylä
« Vastaus #20 : 17.05.11 - klo: 13.21 »
Ei muuta kuin "Kiitos ja Anteeks"...  :laugh:


Kisoissa oli taas ihan hauskaa niellä pölyä ja ottaa aurinkoa hauskassa porukassa! Kylläpä sitä oli kaivannut talven sileiden ratojen jälkeen niitä kuoppia, virhepomppuja ym ym... Tietty ihan vähän vähempikin olisi riittänyt varmaan mutta ainakin tulosten mukaan omalle kalustolle se sopi.

Omat ajot yllätti positiivisesti erityisesti tuupissa jossa pisteet meni todella ristiin niin alkuerissä kuin finaaleissakin. Eka finaali meni vastarille, toinen muuten vaan hermoiluun ja huonoon ajoon, kolmas oli varsinkin videolta katsoen kuin eri miehen ajamaa.

Nelkku oli vähän vaisumpaa mutta silti todella onnellinen finaalipaikasta ja kivasta väännöstä niissä erityisesti Samin kanssa, sorry vaan siitä että olin tällä kertaa se joka näytti aina järkkäävän ohjelmaa alkukierroksilla.  :sad:

Ei muuta kuin Waasan warmuppeja kohti, siellä se taitaa katketa nelkun A-finaalipaikkaputki ulkoradoilla nykysellä kalustolla.. jos ei niin minä tarjoan.

Poissa nikoprkl

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
    • http://www.teamentisetkuskit.com
Vs: Tulokset ja jälkipulinat - Maastosarja 2011 #1 - Jyväskylä
« Vastaus #21 : 17.05.11 - klo: 13.36 »
Ei muuta kuin Waasan warmuppeja kohti, siellä se taitaa katketa nelkun A-finaalipaikkaputki ulkoradoilla nykysellä kalustolla.. jos ei niin minä tarjoan.

Ikävä kyllä se taitaa sulla katketa ku itsekin juuri vielä jälki-ilmosin itseni nelkkuun mukaan.. ;)
EuroRC / TEK

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Tulokset ja jälkipulinat - Maastosarja 2011 #1 - Jyväskylä
« Vastaus #22 : 17.05.11 - klo: 14.44 »
Tein rallienglannilla tällaisen topikin oOplelle mihin kerään kaikki tän kauden kisat samaan nippuun. Jos tekee mieli heittää kommenttia in English, niin senkus rustaileen.

http://www.oople.com/forums/showthread.php?t=70677

Poissa RikuRassi

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Tulokset ja jälkipulinat - Maastosarja 2011 #1 - Jyväskylä
« Vastaus #23 : 17.05.11 - klo: 17.59 »
Olisko järkevää että maahantuojat tekisi kyltin missä lukee: "XXXXX Varaosat", tämä kyltti sitten varaosia kuskaavan kisaajan mekkauspöydän kupeeseen niin jokaisen on helpompi löytää varaosamyynti. Kaikilla, varsinkin uusilla tulokkailla, ei ole rohkeutta lähteä metsästämään varaosia ympäri varikkoa tuntemattomilta ihmisiltä.

Kyltit hyvä, edullinen ja järkevä idea, myös yrityksiä/auto-/tarvikemerkkejä edustavien t-paita, takki yms voisi antaa vinkkiä hieman ujommallekin missä se varaosakauppa saattaisi piileskellä.

Myyntitoimintaa hoitaville myös erillinen alue josta kaikkien myyntipöydät löytyvät? Siis en tarkoita että sinne varikolta pitäisi mitenkään lähteä erikseen, mutta siten että ne olisi ryhmitelty yhteen. Varsinkin huonolla kelilla kun telttojen seinät ovat paikoillaan voi tulla pieni kynnys häiritä sisällä askartelevia jos ei yhtään tunne porukkaa.

Varsinkin nyt kun kauden kv-arvokisojen kausi käynnistyy Suomessa warm-upilla, on hieno nähdä kuinka eri maahantuojat ja yritykset hyödyntävät tarjolla olevan näkyvyyden, sillä luulenpa että melkein kaikki kuskit saisi pitämään jotakin mainospaitaa päällään melko pienellä vaivalla..... itsehän olen sen verran tamperelainen että Kummeli-tyyliin maksan kaikista edustusasuista ja tarroista  :grin:

Niko, se oli tosiaan helppo lupaus itseltä, vaikken arvannutkaan että sinäkin tulet..  :wink: toivotaan kuitenkin että edes yksi suomalaiskuski olisi molemmissa finaaleissa!

Poissa kisaaja

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Tulokset ja jälkipulinat - Maastosarja 2011 #1 - Jyväskylä
« Vastaus #24 : 17.05.11 - klo: 22.04 »
Kiitos kisoista! Rata oli paljon parempi ja monipuolisempi fiksujen hyppyjen ansiosta. Pinta vielä liian pomppuinen tälle kokoluokalle ja erot kuskien välillä sen takia suuret. Meininki oli rentoa ja järjestelyt toimi mielestäni hyvin. Tuupista tulikin uran ensimmäinen osakilpailu voitto kun aamun vaihtuessa iltapäivään tajusin muuttaa setuppia ja tatsi löyty :azn: Nelkussa sähköongelmat vei mahikset menestykseen :sad: Vaasaa odotellaan jo täysillä! Kiitokset Vesalle, maalas hemmetin nopeet korit :afro:
-Goldi

Poissa -HL-

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Tulokset ja jälkipulinat - Maastosarja 2011 #1 - Jyväskylä
« Vastaus #25 : 18.05.11 - klo: 19.57 »
OT: Muutitko kuskin vai auton setuppeja? Jos autolle jotain ihmeellistä teit, niin kerro.
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

Poissa kisaaja

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Tulokset ja jälkipulinat - Maastosarja 2011 #1 - Jyväskylä
« Vastaus #26 : 18.05.11 - klo: 20.34 »
OT: Muutitko kuskin vai auton setuppeja? Jos autolle jotain ihmeellistä teit, niin kerro.

Löytyy nyt täältä: http://rc10.fi/index.php?topic=34376.msg527703#msg527703
-Goldi

Poissa pOINTER

  • SaloUA
    • Profiili
Vs: Tulokset ja jälkipulinat - Maastosarja 2011 #1 - Jyväskylä
« Vastaus #27 : 19.05.11 - klo: 17.21 »
Jannelta löytyy viikonlopun ainoat kuvat? Räpsräps.
Kun ei pyydä mitään, ei välttämättä saakaan haluamaansa, mutta kun pyytää paljon, saattaa saada paljon - tai sitten ei.

Poissa Hegetus

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Tulokset ja jälkipulinat - Maastosarja 2011 #1 - Jyväskylä
« Vastaus #28 : 19.05.11 - klo: 20.01 »
Kiitokset Jyväskylän aktiiveille hienoista kisoista!

Ja tässä muutamat plussat ja miinukset.

+lyhyt rata
+seiska patikko
+oma ajo molemmissa luokissa
+Kisaajan set uppi X-6:seen *TOIMII!
+Haatasen Joonan ajo

-Pöly
-Sunnuntain katsastajien ikä.....


Erityis KIITOS Räsäsen Masalle sunnuntaina nostovuorojeni tuuraamisessa, kun durangoa harsin kasaan.
Ansmanni kesti durango ei. :)
Lennokkeja ja autoja..... =) JoeUA
Sponsored by oma ja emännän lompakko.

Poissa Bondi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tulokset ja jälkipulinat - Maastosarja 2011 #1 - Jyväskylä
« Vastaus #29 : 16.06.11 - klo: 22.27 »
Myöhäiset videopostaukset. Näin vesisateessa on mukava muistella Jyväskylän pölyistä tunnelmaa.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=2J30l1f45J8[/youtube]