Kirjoittaja Aihe: Virallinen MM warm up topikki  (Luettu 13772 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Spif

  • Veteraani
    • Profiili
Virallinen MM warm up topikki
« : 17.05.11 - klo: 08.57 »
Sähköcrossin MM warm up lähestyy kovaa vauhtia ja ensimmäiset ruotsalaiset saapuvat jo tänään pelipaikalle. Huomenna tulee ensimmäiset tehdastiimit paikalle. Ilmoittautuminen on päättynyt, mutta muutamia peruutuksia on tullut eli mukaan pääsee vielä.

Aikataulu on julkaistu ja tässä linkki http://www.mm2011.fi/uutiset.html?13

Usein kysytyt kysymykset:
K: Onko telttapaikkoja riittävästi?
V: Kaikille osallistujille on telttapaikka.

K: Onko pöydät ja tuolit?
V: Kaikille löytyy 1m2 pöytätilaa ja yksi tuoli.

K: Saako renkaita kisapaikalta?
V: Kyllä saa, mutta on suositeltavaa tehdä varaus, niin meidän elämä helpottuu renkaan myyjinä. Tässä linkki varauslomakkeeseen http://www.ifmar2011.com/lomake.html?id=3

Tervetuloa Vaasaan!
Team Associated | JConcepts | Reedy | LRP | RCM
www.testlogger.info

Poissa kisaaja

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Virallinen MM warm up topikki
« Vastaus #1 : 19.05.11 - klo: 22.25 »
AAaawww! Brian Kinwald ja Jared Tebo mukana!! Isolla nimmari tussilla lähdettävä ksoihin!! :afro: :laugh:
Tuleeko tänne erälistat vai arvotaanko ne paikanpäällä?
-Goldi

Poissa APK

  • Ylläpitäjä
    • Profiili
Vs: Virallinen MM warm up topikki
« Vastaus #2 : 21.05.11 - klo: 08.23 »
« Viimeksi muokattu: 21.05.11 - klo: 09.01 kirjoittanut APK »
Myytävänä. http://rc10.fi/index.php?action=profile;area=showposts;sa=topics;u=6
Team Xray X12 2023, Team Xray XB8e 2023, Hobbywing& Sanwa/Highest


Poissa hmort

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Virallinen MM warm up topikki
« Vastaus #4 : 21.05.11 - klo: 22.51 »
HYVÄ JQ !!!!!!!!!!!!!!!!!  Hieno suoritus.........
-Henry Mort

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Virallinen MM warm up topikki
« Vastaus #5 : 21.05.11 - klo: 23.58 »

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com

Poissa Midder

  • Veteraani
    • Profiili
    • TeamLrp
Vs: Virallinen MM warm up topikki
« Vastaus #7 : 22.05.11 - klo: 10.25 »
Onkos kellään tietoa mitä autoja A-Finalisteilla oli?

Poissa Aland

  • ETMKUA Admin
    • Profiili
Vs: Virallinen MM warm up topikki
« Vastaus #8 : 22.05.11 - klo: 11.22 »
Losi
Asso
Kyosho
Tamiya
Losi
Kyosho
Losi
Asso
??
Asso
Monster Energy Off-Road Team
ʞooן uǝʌǝ ʎɯ ǝɹnʇɐubıs sı uo sʇı ɟooɹ


Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Virallinen MM warm up topikki
« Vastaus #10 : 23.05.11 - klo: 00.54 »
Kuvia tältä päivältä:



Lisää: http://bit.ly/Worlds2011_WarmUp
Huomenna julkaisen nelivedon A-finaalivideot.

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Virallinen MM warm up topikki
« Vastaus #11 : 23.05.11 - klo: 06.49 »
Jaa etteikö Suomesta löydy kansainvälisellä tasolla nopeita kuskeja? Jumalaut Jose ja Ari, hieno suoritus!!!
Kylätason RC-kuski.

Poissa JyrkiL

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: Virallinen MM warm up topikki
« Vastaus #12 : 23.05.11 - klo: 07.40 »
Lainaus
Onkos kellään tietoa mitä autoja A-Finalisteilla oli?
RedRC:stä kun katsoin, niin siellä merkit oli seuravanlaisesti:

Losi
Asso
Kyosho
Tamiya
Asso
Kyosho
Losi
Asso
Durango
Asso

Eli erona vain tuo Maifieldin ajama Asso, Alandin listalla merkitty Losiksi. Ja RedRC:llä "tiesivät", että Neumann ajoi Durangon protolla.
AE/Destiny/TLR

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Virallinen MM warm up topikki
« Vastaus #13 : 23.05.11 - klo: 08.18 »

Poissa Midder

  • Veteraani
    • Profiili
    • TeamLrp
Vs: Virallinen MM warm up topikki
« Vastaus #14 : 23.05.11 - klo: 09.42 »
Entäs mitä autoja nelkun A-finalisteilla oli? Olin jostain lukevinani ettei A-finaaliin päässyt yhtään Losi kuskia. Lisäksi, että pojat olisivat vieläkin ajaneet vanhoilla XX4 kaaroilla mikä itselleni hieman järkytys  :shocked:

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Virallinen MM warm up topikki
« Vastaus #15 : 23.05.11 - klo: 09.48 »
Losin tiimi ajoi XXX-4 ei tupla-X:llä.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Virallinen MM warm up topikki
« Vastaus #16 : 23.05.11 - klo: 10.23 »
No senkus kattoo kuvan A finalisteista.
Paidoissa lukee... Ja ne joilla ei teksti ihan näkysällä ole, on hyvin helppo kuitenkin heittää...
Ari ja Jose Durangolla.
Eli autot järjestyksessä


Tamiya
Asso
Asso
Durango
Kyosho
Durango
Durango
Asso
Durango
Schumacher

Poissa RikuRassi

  • PRCA
    • Profiili
« Viimeksi muokattu: 23.05.11 - klo: 13.40 kirjoittanut RikuRassi »

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Virallinen MM warm up topikki
« Vastaus #18 : 27.05.11 - klo: 12.22 »
Kommentoidaan nyt todella hienoa tapahtumaa näin rapsan ja plussien/miinuksien muodossa!

Vaikka paikkaa MM:issä ei ollut vielä plakkarissa, niin silti halusin päästä kokeilemaan vauhtia ja fiilistä ns. isoja poikia vastaan ajaessa. Reissu tehtiin lyhyellä kaavalla: lauantaina päivällä Vaasaan, sunnuntaina nelivedon kisat ja illalla himaan.

Kerkesimme suunnitelmien mukaan Vaasaan sopivasti takavedon alkuerien aikana. Finaaleja odotellessa kerkesi liimailla pari kierrosta kisoissa käytettäviä JConcepts:in Flip Outseja. Yhdet oli tarkoitus käyttää perjantain vapaissa treeneissä ja sunnuntaille oli varattu kaksi kierrosta.

Kuvasin A-finaalit takavedosta ja mieleen jäi isojen poikien ajon eleettömyys. Autot kiersivät siististi rataa tekemättä ylimääräisiä kommervenkkejä, kokoajan täysi kontrolli.

Lauantain treenit:
Kun takaveto oli ajettu ja palkinnot jaettu, päästiin tositoimiin. Lähdin Jyväskylän kisan setupilla haistelemaan pitoa ja auton käytöstä. Heti kävi ilmi, että auto oli liian löysä ja kömpelön oloinen, auto ei suoristunut hyvällä pidolla tarpeeksi nopeasti mutkasta lähtiessä. Autoa piti saada myös kääntymään lisää, Flip Outsien passiivisuus Double Dees:eihin oli selkeä. Autoa jäykentämällä ja perää keventämällä sain mielestäni kohtuu ajettavan setupin aikaiseksi. Kerkesin vetää illan aikana kahdeksan stinttiä ja kellon mukaan ajo näytti ihan hyvältä. Illalla kävästiin safkaamassa ja sitten editoin takavedon videot julkaisukelpoisiksi.

4WD: Alkuerät:
Aamu alkoi Youtuben kanssa pelatessa, mutta nopean aamupalan kautta selvittiin radalle. Treenit meni rauhallisesti ajellessa ja koitin hakea varmaa linjaa. Tein eräni parhaan tuloksen ja pääsin lähtemään ensimmäiseen alkuerään piikiltä. Flip Outsit osoittautui ensimmäisellä akulla liukkaiksi. Koitimme vähentää tätä efektiä sutimalla ennen erää savella, toisen kaverin pitäessä siivestä kiinni. Se näyttikin tepsivän ja pito oli huomattavasti parempi jo lämmittelyjen jälkeen.

Ensimmäinen alkuerä meni muuten hyvin, mutta tein pitkän kaadon ja 36 sekunnin kierroksen, muiden läppien pysyessä 25,5 sekunnin tienoolla. Kierroksen sijoitus oli 31:s, mutta samaa vauhtia ilman kaatoja olisin 15.-25. nopeimman joukossa.

Toinen alkuerä oli ensimmäisen erän kopio, mutta pitkää kaatoa  ei tullut. Tulos olikin jo hyvällä tasolla 12k 14,322s ja se oikeutti 17. sijaan kierroksella. Auto toimi hyvin ja "mummottelumentaliteetillä" ajelu näytti riittävän yllättävän korkealle tuloksissa. Kävin liimaamassa toisen kierroksen kumeja valmiiksi finaaleja varten.

Kolmannella kierroksella alku meni hyvin käydessä tiukkaa sekunttikamppailua eräläisteni kanssa. Loppupuolella kävi vähän huono tuuri, kun osuin kierroksella ohitettavaan kaatuneeseen, joka oli vielä nostajan takana. Läpistä tuli 7 sekkaa ekstraa, joka riitti pudottamaan tiukassa sekunttitaistossa kierrossijoitukseni 33:nneksi. Olin tässä vaiheessa pisteissä menossa C-finaalin viimeisille paikoille, mutta parempi tulos oli saatava, että tavoitteeksi asetettu C-finaali pysyisi hyppysissä.

Viimeiseen alkuerään lähdin hyvin, mutta pari virhettä tiputti minut kärjestä. Pienten konfliktien jälkeen sain ajon kulkemaan ja ajan täyttyessä tulin lopulta eräni parhaalla tuloksella viivan yli. Eräkierroksen tulos riitti alun sähläilystä huolimatta 22. sijaan ja yhteistulokseksi tuli pisteet 17 + 22 = 39 pistettä. Tämä tulos oikeutti C-finaalin 8. ruutuun.

4WD: Finaalit:
Finaaleihin vaihdoin uudet renkaat ja olo oli lauteilla yllättävän "tärrätön". Lähtö meni rauhallisesti ja pääsin muutaman sijan ylöspäin. Autoja keskeytti edestä ja sijoitus nousi kokoajan. Olin erän loppupuolella parhaimmillaan kolmantena, mutta virhe keskialueella päästi Oskar Levinin ohi. Vielä viimeisellä kierroksella tulin normaaliin tapaan pääsuoran päähän, mutta paikoitellen raffiin kuntoon kulunut rata lennättikin autoni yllättäen kärrynpyörin kohti reuna-aitoja. Tässä rytäkässä ohi kuittasi vielä Chris Jarosz ja sudittelin maaliin viidentenä.

Toiseen finaaliin koitin lähteä varovasti, mutta tökkäsin Chrisua neulansilmässä. Jäimme kiinni toisiimme ja tipuimme joukon hännille. Onni onnettomuudessa tämä jätti sen verran gäppiä edessä meneviin, että kun triplan jälkeiseen monttuu kerääntyi hirveä suma kaatuneita autoja, puikkasin toiseksi. Truhe ajoi edessä ja hetken jo elättelin toiveita, että saisin hänet kiinni, mutta vauhtini ei aivan riittänyt siihen. Loppuerän köröttelin yksinäisyydessä puhtaalla radalla toiseksi.

Ensimmäisen finaalin 5. ja toisen finaalin 2. antoivat seitsemän pistettä, joka oikeutti pistevertailun kautta kolmanteen sijaan.

Summa summarum koko kisat meni hyvin ja Vaasan rata oli mainio niin pidoltaan, hypyiltään, kuin profiililtaan. Oli hauska ajaa nyt viimein nelivedolla ns. oikealla 1:10 sähkökrossiradalla, jossa auto meni pääsääntöisesti sinne, minne sen käskee menevän. Näitä sais olla enemmänkin Suomessa.

Maanantaina Heuli soitti ja ilmoitti minulle varatusta MM-paikasta.  :afro:

Plussat ja miinukset:
+ Rata oli mainio
+ Järjestelyt
+ Auto
+ Kuskin otteet ajoittain
+ Isot pojat ajaa hienosti
+ Ennakkokatsastus
+ Meininki varikolla
+ Korvenmaan selostukset
+ Aurinko paisto

- IFMAR:in hölmö sääntö, että akun jännite pitää olla tasan 8.40v
- Triplan jälkeinen kuoppa oli oikeastaan ainoa elementti, mitä ei MM-radalla mielellään näkisi.

VaasanUA saa varmasti unohtumattomat kisat aikaiseksi heinäkuussa. Nyt eikun kovaa treeniä!

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Virallinen MM warm up topikki
« Vastaus #19 : 27.05.11 - klo: 12.54 »
Vinkki VUA:n ja kisajärjestäjän scrutineering tiimille akkujen mittaamiseen, jotta ei tule arpomista, ja ilmoitatte jännitteen selkeästi ennen katsastuksen aloitusta.

Hommatkaa katsastukseen yleismittari, mielellään Fluken kalibroitu ja tsekattu malli, josta siis saa enemmän kuin 2 digittiä ulos. Viimeisimmissä kahdessa C-12 EM- ja MM-kisoissa järjestäjästä riippuen akun jännite on ollut 4.209V tai 4.200V.

Yleensä viimesellä digitillä ei ole ollut merkitystä kunhan on alle 4.21V ollut 1S luokassa.

Suomessahan maximi on 8.44 ja 4.22V eli +-0.02V nimellisjännitteeseen. Useimmat tai poikkeuksetta kaikki laturit eivät lataa akkuja "oikein".

Mitään hylkäyksiä ylijännitteestä ei todellakaan tule antaa jos jännite tsekataan ennen erää, latureissa on eroja ja jostain syystä jännite heittelee vaikka laturi olisikin kalibroitu. Se että hylkää kuskin kisasta jännitemittauksen takia on ihan hullu ajatus jota on kuulemma jossain turistikisoissa käytetty. Sitä vartenhan se mittaus on että vielä voidaan vaikuttaa asiaan.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Virallinen MM warm up topikki
« Vastaus #20 : 27.05.11 - klo: 14.38 »
Jännitemittaukseen kommentoin sen verran, että säännöt sanoo näin:

2S LiPo/LiFe batteries may be charged to a maximum of 8.40v (LiPo) resp. 7.40v (LiFe).
Overcharging is a safety hazard and will not be tolerated.

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: Virallinen MM warm up topikki
« Vastaus #21 : 27.05.11 - klo: 14.54 »
Hommatkaa katsastukseen yleismittari, mielellään Fluken kalibroitu ja tsekattu malli, josta siis saa enemmän kuin 2 digittiä ulos. Viimeisimmissä kahdessa C-12 EM- ja MM-kisoissa järjestäjästä riippuen akun jännite on ollut 4.209V tai 4.200V.

Yleensä viimesellä digitillä ei ole ollut merkitystä kunhan on alle 4.21V ollut 1S luokassa.

Numerot näytöllähän ei kerro laitteen tarkkuutta, joten kannattaa myös huomioida mikä laitteen oikea tarkkuus on.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Virallinen MM warm up topikki
« Vastaus #22 : 27.05.11 - klo: 14.56 »
Jos muissakin luokissa on käytetty tuota em. mallia jonka mainitsin, olettaisin että se olisi hyvä soveltaa myös täällä. Briteissä 8 kisaa talven aikana ajaneena siellä toimittiin em. tavalla joka erässä (akut mitattu 48 kertaa), ja samat tyypit olivat rataluokkien EM ja MM-kisoissa myös katsastuksessa päsmäreinä. Ranskan EM-kisoissa jänniteraja vaihteli riippuen mittaajasta. Kunhan katsastuksessa on yhteinen linja niin se on ok. Pointti vaan oli, että jos raja on 8.400V niin aika monta kertaa saa katsastus ehkä mitata että jengi saa laturinsa kalibroitua koska muualla on ajettu eri rajalla. Mitä korkeampi raja, sitä vähemmän työtä.

Krossissa sinänsä ei ole merkitystä suorituskykyyn onko jännite 8.400V vai 8.409V. Mutta jos sääntö on ilmoitettu 2 desimaalin tarkkuudella, niin kolmas ei ole sillon merkitsevä.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Virallinen MM warm up topikki
« Vastaus #23 : 27.05.11 - klo: 14.59 »
Kun nyt säännöistä oli puhe, niin MM-kisoihin osallistuvien kannattaa myös tarkistella korisäännöt, ettei turhaan joudu teippailemaan liian isoja reikiä sitten kisoissa korista umpeen.

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Virallinen MM warm up topikki
« Vastaus #24 : 27.05.11 - klo: 15.00 »
Joo, ei kerro tarkkuutta mutta kisoissa tulee olla vain yksi mittari ja selkeästi ilmoitettu raja. Warmupissa aika monet normijampat joilla latureita ei tietentahtoen ole modattu, joutui jatkuvasti rukkaamaan rajaa alemmas, koska ilmeisesti mittari oli hyvin epätarkka ja vain 0.01 V tarkkuudella ilmoittava.

Yhdet MM-kisat on tullut katsastuksessa työskenneltyä, ja voin kertoa, että jos hommat ei ole selvillä ennen kuin ruletti alkaa, niin saattaapi tulla hässäkkää. Lipojen kanssa kun on muitakin oleellisia mittoja kuin jännite.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa Zakko

  • Veteraani
    • Profiili
    • VaasanUA
Vs: Virallinen MM warm up topikki
« Vastaus #25 : 27.05.11 - klo: 15.05 »
Joltain nelkun E-Finalistilta jäänyt radio Vaasaan. Tunto merkkejä vastaan voidaan sopia luovutuksesta.

Yhteyttä maililla: jaakko.huhmarsalo(a)vaasanua.net


MM-kisoihin tulee kalibroitu mittari. Kaikki kisa vermeet leimataan katsastus päivänä akut, koneet, rungot, siivet, korit yms. yms.

Poissa Spif

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Virallinen MM warm up topikki
« Vastaus #26 : 31.05.11 - klo: 14.37 »
No niin, itsekin on selvitty kisoista ja sen jälkeisestä reissusta. Isot kiitokset kaikille osallistujille ja tuollaisia osallistujamääriä ei ole nähtykään hetkeen. Hienoa, että suomalaiset lähtivät joukolla mukaan tähän esikilpailuun! Tämä oli meille järjestäjinä todella hyvä testikilpailu.

Meillä ei ollut edes tarkoitusta järjestää kaikkia osa-alueita viimeisen päälle, vaan kokeilla ja testata erilaisia käytäntöjä MM-kisoja varten. Tätä tavoitetta vasten esikilpailu onnistui odotusten mukaan. Osa asioista sujui mallikkaasti ja osaa asioita pitää muuttaa. Valitettavasti warm up tuli loppuun asti matalamalla prioriteella, koska tämän kokoisella seuralla meinaa loppua rahkeet vetää kunnialla läpi sekä warm up että MM-kisat. Haluankin osoittaa todella suuren kiitoksen koko järjestävälle porukalle!

Nyt alkaakin hurja kuuden viikon puristus, että kaikki saadaan valmiiksi ennen kisoja. Itse MM-kisoihin tarvitaan vielä vapaaehtoisia mukaan eli osoitteesta http://www.mm2011.fi/19 löytyy lisäinfoa.

Joo, ei kerro tarkkuutta mutta kisoissa tulee olla vain yksi mittari ja selkeästi ilmoitettu raja. Warmupissa aika monet normijampat joilla latureita ei tietentahtoen ole modattu, joutui jatkuvasti rukkaamaan rajaa alemmas, koska ilmeisesti mittari oli hyvin epätarkka ja vain 0.01 V tarkkuudella ilmoittava.

Yhdet MM-kisat on tullut katsastuksessa työskenneltyä, ja voin kertoa, että jos hommat ei ole selvillä ennen kuin ruletti alkaa, niin saattaapi tulla hässäkkää. Lipojen kanssa kun on muitakin oleellisia mittoja kuin jännite.
Eiköhän tuo jänniteraja ole sääntökirjassa mainittu. Tässä kilpailussa ei ollut ajatustakaan hommata Flukea riittävän pienellä toleranssilla, mutta itse MM-kisoihin niitä on tulossa jo jonoksi asti. Tiedossa ovat nuo muutkin mitat akuista ja miten niitä tullaan tulkitsemaan eli ei syytä huoleen. Katsastusta on käyty läpi moneen kertaan Paul Worsleyn kanssa ja omalla porukalla on asioita mietitty aika moneen kertaan. Ítse luulen, että meidän katsastusporukalla nimenomaan on hommat selvillä ja hyvin tarkkaan tiedossa ne haasteet, joita MM-kisoissa tulee. Toki alan ammattilaisille on aina lisätarvetta, että tervetuloa joukkoon  :wink:
Team Associated | JConcepts | Reedy | LRP | RCM
www.testlogger.info

Poissa JQ

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • JQ Products
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

Poissa AAKE K.

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Awesomatix-RS5-Traxxas-Team Durango-Nosram-LRP-Sanwa, www.power-racing.net

Poissa RikuRassi

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Virallinen MM warm up topikki
« Vastaus #29 : 03.06.11 - klo: 14.03 »
Joo, ei kerro tarkkuutta mutta kisoissa tulee olla vain yksi mittari ja selkeästi ilmoitettu raja. Warmupissa aika monet normijampat joilla latureita ei tietentahtoen ole modattu, joutui jatkuvasti rukkaamaan rajaa alemmas, koska ilmeisesti mittari oli hyvin epätarkka ja vain 0.01 V tarkkuudella ilmoittava.

Yhdet MM-kisat on tullut katsastuksessa työskenneltyä, ja voin kertoa, että jos hommat ei ole selvillä ennen kuin ruletti alkaa, niin saattaapi tulla hässäkkää. Lipojen kanssa kun on muitakin oleellisia mittoja kuin jännite.

Jeps, itse luin myös juuri läpi IFMAR säännöt, ja esim tuo jänniterajan ylityksestä tuleva rangasitus on mukavasti heti kilpailusta sulkeminen, jos kirjan mukaan mennään. Se nimenomaan ilmoitettu siten että mikäli havaitaan edes että joku lataa yli niin suljetaan ulos. Pitänee katsoa mitä laturin näytössä lukee jos Dallas tms kiertää tarkistelemassa...

Toinen aika mielenkiintoinen on tuo Lipojen mitta. IFMAR antaa hyväksyntää varten maksimipaksuuden ilman akun asemointikyhmyjä 25,1mm.
Esim Intellectin ja GM:n akku uusimmassa listassa ilmoitettuna paksuudeksi valmistajan taholta 25,1mm, mutta IFMARin hyväksyntää varten saamassa setissä mitta ollut 25,4mm. Jos kisassa mitataan paksuus, ja saadaan tulos 25,4mm tai jotain muuta yli 25,1mm niin mitenkäs sitten toimitaan? Akku toki listalla, mutta ei täytä määräyksiä... edes sen setin osalta minkä avulla se on listoille saatu..  :shocked:

Painot näyttää olevan aika hyvin haarukassa kaikilla merkeillä.