Kirjoittaja Aihe: Kyosho KT-201 Syncro 2,4Ghz  (Luettu 45264 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Chevy

  • Jäsen
    • Profiili
Kyosho KT-201 Syncro 2,4Ghz
« : 26.05.11 - klo: 07.27 »
Kyosholta on ilmestynyt uusi 3-kanavainen 2,4Ghz radio

http://www.rcjkl.fi/product.asp?sua=1&lang=1&s=4033&nav=6002009&q=y

Onko kellään vielä käyttökokemuksia ko. radiosta?

Poissa Joel

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho KT-201 Syncro 2,4Ghz
« Vastaus #1 : 26.05.11 - klo: 14.10 »
Toi radio on varmaa ihan helppo käyttää ja sit siin vastaris joka tulee mukana on aika lyhkäne antennijohto joka olis kyl hyvä  :cheesy:
Ei riemulla rajaa kun Kyosholla ajaa!!  Kyosho Ultima DB, Kyosho DRT, Kyosho Mini Inferno EP, Velineon VXL-3s, Team Orion, AKA, GRP

Poissa Chili

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Kyosho KT-201 Syncro 2,4Ghz
« Vastaus #2 : 26.05.11 - klo: 22.03 »
Itse ajattelin ostaa tämän radion muutaman viikon sisään.
Taittuukohan vastarin antenni rikki yhtä helposti kuin kiinaradioissa, koska ~70e vastari kirvelee lompakossa aika pahasti.
Thunder Tiger dt-10 - Axial ax10 - Slash 2wd - Blitz ese - Axial EXO - Axial wraith

Poissa Joel

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho KT-201 Syncro 2,4Ghz
« Vastaus #3 : 27.05.11 - klo: 12.22 »
En ainakaan usko et taittuis auton alle ku kaatuu ku on aika lyhkäne antenni
Ei riemulla rajaa kun Kyosholla ajaa!!  Kyosho Ultima DB, Kyosho DRT, Kyosho Mini Inferno EP, Velineon VXL-3s, Team Orion, AKA, GRP

Poissa Chili

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Kyosho KT-201 Syncro 2,4Ghz
« Vastaus #4 : 27.05.11 - klo: 14.12 »
Joo, alle kuukauden käytöstä (vaihtaa antennipilliä jne, kun antenni taipuu hieman jyrkimmin) olen saanut jo kiina vastarit parin metrin kantama alueelle.
Uskoisi että laatu voittaa 5e vastarit.
Thunder Tiger dt-10 - Axial ax10 - Slash 2wd - Blitz ese - Axial EXO - Axial wraith

Poissa Chevy

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho KT-201 Syncro 2,4Ghz
« Vastaus #5 : 27.05.11 - klo: 21.16 »
Itsellänikin olisi uuden radion osto edessä, koska tuo kopio Futaban 3PM:stä lakkasi toimimasta.

Tällä hetkellä arvon tuon Kyoshon/Futaban 2PL välillä.

Sinällään tuossa kyoshossa olisi 3-kanavaa + vastarit siihen ovat halvempia, mutta toisaalta
olen hieman "allerginen" kaikille Kyosho merkkisille tuotteille...

Toisaalta taasen nuo Futaban radiot on käytössä hyväksi havaittuja, joten vaikea päättää...

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Kyosho KT-201 Syncro 2,4Ghz
« Vastaus #6 : 29.05.11 - klo: 11.01 »
Tällä hetkellä arvon tuon Kyoshon/Futaban 2PL välillä.
Älä osta Futaban 2PL:ää. 3PL on parempi ja maksaa saman verran. Kai olet huomannut, että noissa Futaban malleissa ei ole EXP -säätöä? Jos tuossa Kyoshossa on, niin tuolle perusteella itse ottaisin sen. (Ja minulla siis on 2PL, joka kyllä tekee sen mitä lupaa, mutta ei lupaa liikoja.)
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa Chevy

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho KT-201 Syncro 2,4Ghz
« Vastaus #7 : 31.05.11 - klo: 03.31 »
Auta tyhmää, ja kerro mitä tuo EXP säätö tarkoittaa?

Ja toisaalta yksi syy miksi tuo Kyosho myöskin vähän kiinnostaisi on se, että siihen ovat nuo vastarit ovat tuohon radioon huomattavasti halvempia.

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho KT-201 Syncro 2,4Ghz
« Vastaus #8 : 31.05.11 - klo: 08.22 »
EXP on exponentiaalinen ohjauskäyrä. kaasua/jarrua ja/tai ohjausta voidaan muuttaa epälineaariseksi jos haluaa. Eli esim. renkaat kääntyy ratin keskialueella hitaammin kuin äärilaidoissa...
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa Chevy

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho KT-201 Syncro 2,4Ghz
« Vastaus #9 : 01.06.11 - klo: 03.39 »
Jees... kiitoksia selvennyksestä.

Poissa Chevy

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho KT-201 Syncro 2,4Ghz
« Vastaus #10 : 04.06.11 - klo: 11.04 »
Tuli nyt sitten vierailtua paikalisella K-kauppiaalla, ja mukaan tarttui kaikista ennakkoluuloista huolimatta ko. lähetin...

Säädöiltään tuo on melkoisen rajoitettu, sisältäen perus kaasu/jarru/ kääntö trimmin lisäksi:

- Dual rate control (D/R)
- EPA säädöt kaasulle/ohjaukselle
- ABS on/off säädöt
- 15 mallin muisti
- 3-kanava 3-asentoinen. (hyvä asia, koska omistan Highliftin)..

Omat havainnot:

- Bindaus onnistui todella nopeasti/ ensi yrittämällä.
- Tuntuu melko lelulta/kevyeltä käteen, mutta toisaalta tuo radio syö vain 4 kpl aa pattereita normaalin 8kpl sijaan...
- Ei antennia, joten yksi rikkoutuva osa vähemmän...
- Vastarit suhteellisen halpooja 4-kanavainen vastari n. 50e.
- Vastari todella pienikokoinen.








Poissa Chili

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Kyosho KT-201 Syncro 2,4Ghz
« Vastaus #11 : 04.06.11 - klo: 18.29 »
Mahtavaa, pistähän kovat testit päälle niin voimma kuulla kokemuksia, jo noilla havainnoilla radio alkoi kiinnostamaan enemmän.
Thunder Tiger dt-10 - Axial ax10 - Slash 2wd - Blitz ese - Axial EXO - Axial wraith

Poissa Chevy

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho KT-201 Syncro 2,4Ghz
« Vastaus #12 : 05.06.11 - klo: 05.51 »
Vielä en ole tuota radiota kerennyt kunnolla testaamaan, poislukien muutamat olohuoneessa tapahtuneet ajelut, mutta löytyipä tuosta radiosta vielä yksi positiivinen yllätys.

Eli tuossa radio/vastari yhdistelmässä on jo itsessään Failsafe toiminto joka jopa ihan testatusti toimii.

Ja mitä muuten olen tuota laitetta näprännyt, niin ainakin säätöjensä puolesta vaikuttaa todella yksinkertaiselta vehkeeltä käyttää.

Poissa Chevy

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho KT-201 Syncro 2,4Ghz
« Vastaus #13 : 11.06.11 - klo: 21.52 »
Nyt on tuota lähetintä testattu 2wd Slash:sillä 2-akullista ja Axialin Honcholla 1-akullinen, ja ainakaan vielä en ole löytänyt mitään valittamisen aihetta ko. laitteesta.

Ainakin tähän asti toiminta on ollut vailla minkäänlaisia häiriöitä/muita ei toivoittuja ilmiöitä ei ole ilmennyt.

Joten ainakin toistaiseksi olen aivan tyytyväinen ostokseeni.
« Viimeksi muokattu: 12.06.11 - klo: 02.30 kirjoittanut Chevy »

Poissa Chili

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Kyosho KT-201 Syncro 2,4Ghz
« Vastaus #14 : 13.06.11 - klo: 15.13 »
Oletkos testannut vinssiä, jos sinulla on sellainen?
Thunder Tiger dt-10 - Axial ax10 - Slash 2wd - Blitz ese - Axial EXO - Axial wraith

Poissa Chevy

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho KT-201 Syncro 2,4Ghz
« Vastaus #15 : 18.06.11 - klo: 05.15 »
Vinssiä en omista, joten sellaisen käyttöä ei ole tullut testattua, mutta ainakin Highliftin vaihteet toimivat ihan nätisti tuolla radiolla.

Ja olen nyt ajellut tuolla Slashillä sekä Honcholla muutaman akullisen lisää tuon edellisen viestin kirjoittamisen jälkeen, ja radio on toiminut täysin ilman ongelmia.

Kävin hakemassa siihen vielä toisen vastarin (50e), joten nyt ei tarvitse enään siirrellä vastaria autosta toiseen.

Eli kaikkiaan radio vaikuttaa yksinkertaiselta helppokäyttöiseltä perusradiolta, josta ei aivan kaikkia mahdollisia säätöjä löydy, mutta toisaalta vaikuttaa huomattavasti varmatoimisemmalta/huomattavasti yksinkertaisemmalta käyttää kuin saman hintaluokan "kopio Futaba 3pm":stä, jonka omistin ennen tätä radiota.
« Viimeksi muokattu: 18.06.11 - klo: 05.23 kirjoittanut Chevy »

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho KT-201 Syncro 2,4Ghz
« Vastaus #16 : 18.06.11 - klo: 10.34 »
Mukava kuulla. Siinä "Kyosho on p*ska ja kallis oli kyse mistä tuotteesta hyvänsä" vähän luettavaa yllä. Vaikka eihän ne usko kun eivät kuitenkaan itse "sorru" kokeilemaan.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Joel

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho KT-201 Syncro 2,4Ghz
« Vastaus #17 : 18.06.11 - klo: 14.58 »
Kyoshon huollostakaan ei ole mitään pahaa sanottavaa mun käynneiltä. Yksikin kerta kun menin viemään autoa huoltoon ja sami sano et se on valmis kahen viikon päästä. :shocked: Tais olla sillein et se soitti seuraavana tai kahen päivän päästä et auto on valmis.  :laugh: Nopeesti kyosho mun kohalla ainakin toimii.
Ei riemulla rajaa kun Kyosholla ajaa!!  Kyosho Ultima DB, Kyosho DRT, Kyosho Mini Inferno EP, Velineon VXL-3s, Team Orion, AKA, GRP

Poissa Maxpaine

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho KT-201 Syncro 2,4Ghz
« Vastaus #18 : 19.06.11 - klo: 20.36 »
Itselläni ollut kyseinen ohjain käytössä kuukauden päivät, eikä ole ollut valittamista. Olen vieläpä käyttänyt normi paristoja, eikä ole vielä jännite laskenut alle 6.0V ja paljon tullut ajettua rataa ympäri. Elikkäs omakohtainen kokemukseni radiosta hyvä. Ainut huomio oli, että toi abs toiminto on aika turha, varsinkin radalla.
Kaiken kokoista menopeliä

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho KT-201 Syncro 2,4Ghz
« Vastaus #19 : 19.06.11 - klo: 22.21 »
ABS voisi toimia paremmin asfaltilla, on käynyt itsellä mielessä kokeilla mutta aina unohtuu.. ? kumpaa ajat, on vai offroad? (vaikka en ole edes katsonut löytyykö mun dx3r kapulasta abs..)
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Maxpaine

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho KT-201 Syncro 2,4Ghz
« Vastaus #20 : 20.06.11 - klo: 20.01 »
ABS voisi toimia paremmin asfaltilla, on käynyt itsellä mielessä kokeilla mutta aina unohtuu.. ? kumpaa ajat, on vai offroad? (vaikka en ole edes katsonut löytyykö mun dx3r kapulasta abs..)
Asfaltti rataa ajelen. Mun mielest tos on ainut vaan se, että jarrutus matka pitenee, kun kapula katkoo servon toimintoa. Eli ei oikein sopinut omaan ajotyyliin, eli siis ei paras vertailu kohta. Toisille siis voipi olla ihan ok.
Kaiken kokoista menopeliä

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho KT-201 Syncro 2,4Ghz
« Vastaus #21 : 20.06.11 - klo: 23.07 »
Näinhän se on, ehkä nopeella servolla? (en tiedä vaikuttaako se pulssitukseen)  ABS:ää en löytänyt Spektrumin valikoista.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa 2Late1

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho KT-201 Syncro 2,4Ghz
« Vastaus #22 : 21.06.11 - klo: 15.18 »
Itselläni ollut kyseinen ohjain käytössä kuukauden päivät, eikä ole ollut valittamista. Olen vieläpä käyttänyt normi paristoja, eikä ole vielä jännite laskenut alle 6.0V ja paljon tullut ajettua rataa ympäri. Elikkäs omakohtainen kokemukseni radiosta hyvä. Ainut huomio oli, että toi abs toiminto on aika turha, varsinkin radalla.

Tuli kans hankittua moinen. Ootko huomannu että onko kovin häiriöaltis. Ohjeessa puhutaan aika isoista varoetäisyyksistä. Mun autossa (Kyosho Fazer EP) oletuspaikka vastarille on noparin ja moottorin välissä ja nyt vaihdon jälkeen moottori ei lähde pyörimään ilman apuja. Tietysti asentaja-käyttäjässäkin saattaa olla vikaa... :-) Pitää vielä yrittää nopari 'kalibroida' uudestaan ja kokeilla megahertsisellä että onko kaikki ookoo
« Viimeksi muokattu: 21.06.11 - klo: 15.27 kirjoittanut 2Late1 »

Poissa Voyager

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho KT-201 Syncro 2,4Ghz
« Vastaus #23 : 21.06.11 - klo: 15.43 »
Itselläni ollut kyseinen ohjain käytössä kuukauden päivät, eikä ole ollut valittamista. Olen vieläpä käyttänyt normi paristoja, eikä ole vielä jännite laskenut alle 6.0V ja paljon tullut ajettua rataa ympäri. Elikkäs omakohtainen kokemukseni radiosta hyvä. Ainut huomio oli, että toi abs toiminto on aika turha, varsinkin radalla.

Tuli kans hankittua moinen. Ootko huomannu että onko kovin häiriöaltis. Ohjeessa puhutaan aika isoista varoetäisyyksistä. Mun autossa (Kyosho Fazer EP) oletuspaikka vastarille on noparin ja moottorin välissä ja nyt vaihdon jälkeen moottori ei lähde pyörimään ilman apuja. Tietysti asentaja-käyttäjässäkin saattaa olla vikaa... :-) Pitää vielä yrittää nopari 'kalibroida' uudestaan ja kokeilla megahertsisellä että onko kaikki ookoo

Mä veikkaan, et sun pitää kalibroida nopari uudelleen,
kun lyöt sen gigasen ratin ja vastarin käyttöön.

Toni
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...

Poissa 2Late1

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho KT-201 Syncro 2,4Ghz
« Vastaus #24 : 21.06.11 - klo: 16.02 »
Kalibroitu on, mutta tossa kun kerkee niin aloitan tarkemmat tutkimukset

Poissa Chili

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Kyosho KT-201 Syncro 2,4Ghz
« Vastaus #25 : 28.06.11 - klo: 14.29 »
Nyt tuli moinen vehje ostettua
95e (99.70 - 4.70), hieman hiplailin ohjainta ja nopeasti katsottuna asiat ovat enää vain lievästi hepreaa jopa minulle, pitää ruveta säätämään autoa niin eiköhän ne ymmärrä.
15min ajoaikaa takana, toimii ihanasti, antenni on vain n. 8cm, josta puolet kiemurtelee vastarilaatikon pohjalla, ja silti kantamaa oli ainakin yksi urheilukentällinen, enemmänkin todenäköisesti, tila vain loppui kesken.
« Viimeksi muokattu: 28.06.11 - klo: 23.23 kirjoittanut Chili »
Thunder Tiger dt-10 - Axial ax10 - Slash 2wd - Blitz ese - Axial EXO - Axial wraith

Poissa Chevy

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho KT-201 Syncro 2,4Ghz
« Vastaus #26 : 03.07.11 - klo: 02.02 »
Nyt tuli moinen vehje ostettua
95e (99.70 - 4.70), hieman hiplailin ohjainta ja nopeasti katsottuna asiat ovat enää vain lievästi hepreaa jopa minulle, pitää ruveta säätämään autoa niin eiköhän ne ymmärrä.
15min ajoaikaa takana, toimii ihanasti, antenni on vain n. 8cm, josta puolet kiemurtelee vastarilaatikon pohjalla, ja silti kantamaa oli ainakin yksi urheilukentällinen, enemmänkin todenäköisesti, tila vain loppui kesken.

Jos meikäläinen oppii käyttämään tuota radiota, niin silloin oppii kaikki....  :grin:

Itselläni on taasen takana muutama akullinen lisää molemmilla autoilla, ja edelleenkin ongelmilta ollaan vältytty.

Tosin tänään oli 2kpl läheltä piti tilanteita, mutta kumpikaan niistä ei ollut radion vika...

Aluksi tuli testattua tuon lähettimen kestävyyttä tiputtamalla sen auton katolta suoraan sorakentälle (ei tullut naarmuja/vikoja).

Toinen taasen oli sellainen omaa hölmöyttä tilanne =

Slash + skeittiramppi + rampin taakse pysäköity auto + "pieni" ajovirhe = jokainen muodostakoon itse lopputuloksen...

Poissa Chili

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Kyosho KT-201 Syncro 2,4Ghz
« Vastaus #27 : 07.07.11 - klo: 16.22 »
Radio vieläkin potkii ja kestää hyvin, yhden hiekanjyväseen kompastumisenkin kesti hiekkakuopalla.
Hieno radio, ei ehkä sisällä liikaa tavaraa, mutta laadukas ja simppeli!
Thunder Tiger dt-10 - Axial ax10 - Slash 2wd - Blitz ese - Axial EXO - Axial wraith

Poissa Pekka_h

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho KT-201 Syncro 2,4Ghz
« Vastaus #28 : 19.07.11 - klo: 17.24 »
No tuli sitten itekkin tilattua moinen kapula. Saas nähdä toimiiko paremmin ku markan gigat. Aika huonoja kokemuksia Eurclesta.
*OCM rally kustom & Go pro .28* OCM kaos dt-19 & Go massive mods .21 *

Poissa nestori

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho KT-201 Syncro 2,4Ghz
« Vastaus #29 : 22.07.11 - klo: 19.54 »
Melko varmasti lähtee kohta modelsportista 80eurolla tulemaan.Ja vastari varman amainhobbiesilta.Kun säästää yht 40euroa yhen lisävastarin kanssa kun tilaan ulkomailta.