Kirjoittaja Aihe: Nuoruusmuistojen innoittamana, aloitan RC-autoharastuksen uudestaan  (Luettu 76763 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa KHS77

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
ISKAREIDEN SÄÄTÖ/HYPPYRI ALASTULO?

Voisko joku antaa oppitunnin otsikosta? Eikö iskarit olisi hyvä säätää niin, että auto laskeutuu neljälle pyörälle ja miten se vaikuttaa ohjattavuuteen?



P.S. Hieno sivu  bytheway  http://www.eloajailoa.fi/index.php?page=luukku14
« Viimeksi muokattu: 09.07.11 - klo: 14.17 kirjoittanut KHS77 »
Mugen MBX8--Alpha--Sanwa--SRT--Avid--Jconcepts--Stickit1 racing.com--ARQ paint--Rc-Project--HB

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
ISKAREIDEN SÄÄTÖ/HYPPYRI ALASTULO?

Voisko joku antaa oppitunnin otsikosta? Eikö iskarit olisi hyvä säätää niin, että auto laskeutuu neljälle pyörälle ja miten se vaikuttaa ohjattavuuteen?

Suurin säätö auton neljälle renkaalle laskeutumiseen tulee kaasusormelta.
Jos perä pohjaa tai nokka tökkää, niin se tietysti vaikuttaa auton käyttäytymiseen hyppyrin nokalla.
Mites se menikään. 50% renkaat, 30% iskarit, 10% diffit ja loput 10% kaikki muu.

Siinä menee oma aikansa kun oppii säätämään autoa omaan ajotyyliin mieleisekseen. Jos setuppi on täysin kateissa, niin jonkin kokeneemman kuljettajan setupista voi katsoa jotain osviittaa kunhan varmistuu että ajoalusta & rata on samanlainen ja setuppi on ns. helposti ajettava eikä kovin kaatoherkkä.

 - Hount

Poissa Voyager

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Autoa voi ohjata ilmassa kaasulla.

Kaasuttamalla saa keulan nousemaan ylös ja jarruttamalla saa keulan tippumaan alas,
nämä toiminnot siis ilmalennon aikana.

Toni
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...

Poissa saku123

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Niin ja kääntämällä voi kallistella autoa.
Älä aja hiljaa, jos kovempaakin voi mennä! - Inferno MP 7.5

Poissa lamppu8

  • Jäsen
    • Profiili
ISKAREIDEN SÄÄTÖ/HYPPYRI ALASTULO?

Voisko joku antaa oppitunnin otsikosta? Eikö iskarit olisi hyvä säätää niin, että auto laskeutuu neljälle pyörälle ja miten se vaikuttaa ohjattavuuteen?

Suurin säätö auton neljälle renkaalle laskeutumiseen tulee kaasusormelta.
Jos perä pohjaa tai nokka tökkää, niin se tietysti vaikuttaa auton käyttäytymiseen hyppyrin nokalla.
Mites se menikään. 50% renkaat, 30% iskarit, 10% diffit ja loput 10% kaikki muu.

Siinä menee oma aikansa kun oppii säätämään autoa omaan ajotyyliin mieleisekseen. Jos setuppi on täysin kateissa, niin jonkin kokeneemman kuljettajan setupista voi katsoa jotain osviittaa kunhan varmistuu että ajoalusta & rata on samanlainen ja setuppi on ns. helposti ajettava eikä kovin kaatoherkkä.

 - Hount

Miten kannattaisi alkaa korjaamaa turhan helposti pohjaavaa perää?
Olen ihan noviisi näissä asioissa, 4wd Slashilla olen sen kymmenisen akullista suditellut menemään. Vakioasetuksilla tuo kaatui aika herkästi, alustaa laskettuani jousten esijännitysprikkoja vähentämällä kaatuilu väheni, mutta uutena ilmiönä tuli kuvaan perän pohjaamisesta johtuvat nokan kautta ympäri lentämiset. Näitä ei siis tapahdu vain hypyn jälkitilanteena vaan myös sopivan kiven tai juuren osuessa kohdalle.

Maavaraa ei varmaankaan kannata ensimmäiseksi lisätä, mutta olisiko uusi jousi, toisenlaiset vaimenninnesteet tai iskunvaimentajan asennon muuttaminen se ensimmäinen askel tämän ongelman ratkaisemisessa? 

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Iskariöljy on eka asia.
Ja itseasiassa myös maavaran nosto.

Maasto autot toimivat yleensä parhaiten kun tukivarret ovat lähellä vaaka asentoa auton ollessa asetetussa maavarassaan.
Eli kun tiputat auton vaikkapa kymmenen sentin korkeudelta niin tukivarsien pitäisi olla suunnilleen vaaka asennossa.
Tämä varsinkin takana.
Etumaavaran saa helposti alueelle sen jälkeen kun perä on säädetty...
Tiputa auto pöydälle ja katso sivusta päin että maavara on edessä ja takana sama, tai edessä vain karvan pienempi.

Iskariöljyinä sopiva on jossain 40-55 välillä...
Muistelisin että 40 on aikalailla lähellä vakiota.
Eli kokeile vaikkapa 50 öljyä.

Jousia ei kannata lähteä jäykentämään.

Ps: vakaaja setti parantaa kyseisen auton ajettavuutta merkittävästi.
Vakaajien kanssa alusta voi olla edelleen pehmeä, mutta auto ei tietysti kallistu ja sitäkautta kaadu lähellekään niin herkästi.
Löytyy ainakin tuolta
http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-varaosat-kallistuksenvakaajat/kranghammare-slash-4x4-set-mc426898
« Viimeksi muokattu: 10.07.11 - klo: 23.57 kirjoittanut *HOKE* »

Poissa lamppu8

  • Jäsen
    • Profiili
Selvä homma ja kiitoksia, hankin vakaajasetin samalla kun ostan paria erijäykkyyksistä iskariöljyä.

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Miten olisi jos säätäisi takatukivarsia niin, että roll center nousee ja camber gain lisääntyy. Ainakin itse olen tällaiset säädöt hyväksi kokenut: kun auto on kaarteessa se laskee alemmas kaatumisen sijaan, mutta suoralla olevissa hypyissä maavaraa on silti enemmän.

Eli siis takarenkaiden ylätukivarret lyhyemmiksi kuin alatukivarret ja ylätukivarsi keskeltä ylös ja renkaasta alas.

Täältä lisää: http://www.teamxray.com/teamxray/showfile.php?file_id=4461
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa KHS77

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Maanataina alkais 3 viikon kesäloma :grin:

Loman aikana olisi tarkoitus hankkia tietoja korin maalaamisesta ja maalaustekniikoista. Itseäni kiinnostaa marmori pinnan jäljittäminen koriin ja utubesta löytyikin hyviä pätkiä siihen. 1/8 korien hinnat pyörivät siellä 20-50 eurossa ja ajattelinkin hankkia yden ylimääräisen korin/maaleja ja maalata sen suunnitelmien mukaan.  :afro:
Mugen MBX8--Alpha--Sanwa--SRT--Avid--Jconcepts--Stickit1 racing.com--ARQ paint--Rc-Project--HB

Poissa salkku00

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Maanataina alkais 3 viikon kesäloma :grin:

Loman aikana olisi tarkoitus hankkia tietoja korin maalaamisesta ja maalaustekniikoista. Itseäni kiinnostaa marmori pinnan jäljittäminen koriin ja utubesta löytyikin hyviä pätkiä siihen. 1/8 korien hinnat pyörivät siellä 20-50 eurossa ja ajattelinkin hankkia yden ylimääräisen korin/maaleja ja maalata sen suunnitelmien mukaan.  :afro:

Kannattaa lukea tätä topikkia :wink: :http://rc10.fi/index.php?topic=29175.0
Nyky rc autoilijan viimeiset sanat: Jos kaikki olis mekaanista...  Traxxas Stampede 4x4 vxl

Poissa lamppu8

  • Jäsen
    • Profiili
Iskariöljy on eka asia.
Ja itseasiassa myös maavaran nosto.

Maasto autot toimivat yleensä parhaiten kun tukivarret ovat lähellä vaaka asentoa auton ollessa asetetussa maavarassaan.
Eli kun tiputat auton vaikkapa kymmenen sentin korkeudelta niin tukivarsien pitäisi olla suunnilleen vaaka asennossa.
Tämä varsinkin takana.
Etumaavaran saa helposti alueelle sen jälkeen kun perä on säädetty...
Tiputa auto pöydälle ja katso sivusta päin että maavara on edessä ja takana sama, tai edessä vain karvan pienempi.

Iskariöljyinä sopiva on jossain 40-55 välillä...
Muistelisin että 40 on aikalailla lähellä vakiota.
Eli kokeile vaikkapa 50 öljyä.

Jousia ei kannata lähteä jäykentämään.

Ps: vakaaja setti parantaa kyseisen auton ajettavuutta merkittävästi.
Vakaajien kanssa alusta voi olla edelleen pehmeä, mutta auto ei tietysti kallistu ja sitäkautta kaadu lähellekään niin herkästi.
Löytyy ainakin tuolta
http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-varaosat-kallistuksenvakaajat/kranghammare-slash-4x4-set-mc426898

Olen pari akullista ajanut uusilla säädöillä ja vakaajilla, ja täytyy sanoa muutoksen olleen paljon suuremman mitä olisin odottanut, ja nimenomaan parempaan suuntaan. Auto ei kaatuile, perä ei pohjaa ja heitä autoa ympäri ja muutenkin vekottimesta tuli mukavampi ajettava. Tukivarret olin joskus olevinaan säätänytkin suunnilleen vaakatasoon, mutta siinä on tapahtunut jokin perustavaa laatua oleva virhe ja maavara laitettu selvästi liian pieneksi. Luultavasti akku ei ollut paikallaan silloin kun tein säädöt...

Tukivarsia yritän vielä jossain vaiheessa säätää pijokela:n ohjeiden mukaisesti.

Poissa KHS77

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Tarvis vähän apuja!

Siskon pojalle kunnostin Kyoshon 2wd Triuphin ja autossa on Futaban sähköt 27mhz ja nopeudensäädin MC210CB 30A sulakkeella sekä Team Orionin hiilellinen mosa 21turns. Auto oli vain yhtäkkiä lopettanut kulkemisen.

Johdot,liittimet ja akku on tarkistettu. Auto ei reagoi mitenkään (ohjaus/kaasu), kun laittaa virrat päälle.

Missä vois olla vika...(vastaanotin/nopeudensäädin)??? Aikaisemmin oli pientä kosketushäikkää nopparissa, mutta kun sulaketta hieman liikutteli, niin auto toimi taas.




AUTEKAA MINUA! :undecided:



Sulakkeen toinen kanta oli sulanut täysin ja toinen puoli sulakkeesta oli pullistunut, mutta ei ollut menny poikki kuitenkaan. Äsken kolvasin sulakkeen kannan, mutta ei toimi. Noppari on täysin pimee. Nopparin pohjalta löytyi sulanut tinamöntti, joka oli siis irronnut siitä sulakkeen liittimestä. Siskon mies oli mitannut sulakkeen pohjan ja sinne oli tullut virta.
Mugen MBX8--Alpha--Sanwa--SRT--Avid--Jconcepts--Stickit1 racing.com--ARQ paint--Rc-Project--HB

Poissa JiiVee

  • Veteraani
    • Profiili
uusi nopari
pöö

Poissa KHS77

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
uusi nopari

 :cheesy: :cheesy: :cheesy: Hyvin sanottu! :grin: Oon kans samaa mieltä.

Mugen MBX8--Alpha--Sanwa--SRT--Avid--Jconcepts--Stickit1 racing.com--ARQ paint--Rc-Project--HB

Poissa KHS77

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
37 päivää jäljellä Turkin matkaan :smiley: Matkan jälkeen olis tarkoitus alkaa kerää rc-harrastukseen tarvittavia asioita ja rahaa tulen tarvitsemaan sen 1500€, jotta saan harrastuksen käyntiin. Rc-prokkis lähtee liikkeelle seuraavassa järjestyksessä->

1. Auto + renkaat
2. Mosa+esc
3. Ohjain + servo
4. Laturi
5. Akut
6. Muut tarvikkeet


Toukokuussa 2012 BAANALLE FOR SURE! :cheesy:

Toiseksi haluan kiittää kaikkia avusta/neuvoista foorumilla! :smiley: :smiley: :smiley:

Kun saan MBX6 ECOn tai jonkun vastaavan hankittua, niin siirryn foorumin sähköautot puolelle kirjottelemaan autostani/projektistani tarkemmin.

 :cool: :cool: :cool: HYVÄÄ KESÄÄ KAIKILLE! :cool: :cool: :cool:
« Viimeksi muokattu: 20.07.11 - klo: 16.51 kirjoittanut KHS77 »
Mugen MBX8--Alpha--Sanwa--SRT--Avid--Jconcepts--Stickit1 racing.com--ARQ paint--Rc-Project--HB

Poissa KHS77

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Huomena pitäisi hakea Siskon pojan autoon uus noppari rcjkl:stä http://www.spmodels.co.uk/p37077/Fusion_Podium_17T_ESC_%28P-FS-POD17T%29/product_info.html

Nopparin ohjeitakin jo tutkailin ja ne sanoo seuraavaa:

Before you begin this step, the ESC should be connected to the throttle channel on the
Rx, and the Tx should have already been adjusted. Before connecting the battery pack
to the ESC, make sure the ESC switch is turned off.

1. Set the Tx throttle reversing switch to the reverse position, and leave the throttle
trigger in the neutral position.

2. Connect the battery pack to the ESC, and turn on the Tx.

3. When the ESC is on, the position of the throttle trigger will be neutral position.
The Green LED will light up for about 1 sec.

4. Move the throttle trigger to the full forward, the red LED will light up to indicate
the full forward can be now operated.

5. Move the throttle trigger to the full reverse, the green & red LEDs will light up to
indicate the Reverse can be now operated.

5. Move the throttle trigger again to the neutral position, the green LED will light up to
indicate the ESC is now ready to run.

6. Repeat these procedures if the green light will not come on when the throttle is at neutral.

7. If the motor operates in reverse when applying forward throttle, the throttle
reversing switch on the Tx must be moved to the opposite position.


Ohjaimena on tikkuradio Futaban ATTACK-R ja ohjeen 1. kohta mietityttää? Olenko ymmärtänyt oikein...?

Pitääkö minun laittaa eteen/taakse ohjaintikun trimmi taakse ääriasentoon ja jättää eteen/taakse ohjaintikku neutraalille? Vai pitääkö minun kääntää ohjaimen pohjassa oleva kytkin rev. asentoon?

Mugen MBX8--Alpha--Sanwa--SRT--Avid--Jconcepts--Stickit1 racing.com--ARQ paint--Rc-Project--HB

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
rev tarkoittaa reverseä eli juuri sitä käännettyä kaasun ja jarrun suuntaa, eli kytkin pohjasta rev asentoon, sitten trimmi tikusta nollaksi...
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa KHS77

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
rev tarkoittaa reverseä eli juuri sitä käännettyä kaasun ja jarrun suuntaa, eli kytkin pohjasta rev asentoon, sitten trimmi tikusta nollaksi...

Yes,KIITOS! :smiley:
Mugen MBX8--Alpha--Sanwa--SRT--Avid--Jconcepts--Stickit1 racing.com--ARQ paint--Rc-Project--HB

Poissa KHS77

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Siskon pojalle korjasin entisen autoni toisen kerran, kun noppari Futaba MC210CB + mosa Orion Method 2x21 oli palanu siitä! Nyt nopparina Fusion Podium 17T

Tässä kuvia entisestä autostani (Kyosho Triumph 2wd hihnavetonen) Buggy kori on ollu jo roskiksessa yli kymmenen vuotta, en muista mistä tilasin ton Porschen korin + koritolpat??? :huh:

http://imageshack.us/g/15/spa53292.jpg/

Löysin vanhan OVAL MAN-mosan (en muista moni kääminen,mutta välitykset on tällä hetkellä 23/100, mosa käy liian kuumana, joten vaihdan 18T pinionin takas), jossa oli sorvauksessa käynny kollektori ja sain sen asennettua metohdin runkoon ja auto toimii kuin UNELMA! :azn: Siskon poika on taas haltioissaan ja kaverit kateelisena....Hehee! :laugh:

Palaneesta kollektorista on kans kuva ja niin, hiilipinta oli aivan naarmuilla/urilla + lisäksi käämilangat oli ydestä kohtaa aivan mustana :shocked:

On todella mukavaa puuhata rc-autojen kanssa ja naapurillakin olis muutama vanha polttis auto tallin perällä pahvilaatikossa, kaikista on mosa leikannu kiinni... :huh: KINNOSTUS HERÄS HETI,JOS NIISTÄ SAIS JOTAIN AIKASEKS ELI TOIMIMAAN!?
« Viimeksi muokattu: 26.07.11 - klo: 00.09 kirjoittanut KHS77 »
Mugen MBX8--Alpha--Sanwa--SRT--Avid--Jconcepts--Stickit1 racing.com--ARQ paint--Rc-Project--HB

Poissa KHS77

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
37 päivää jäljellä Turkin matkaan :smiley: Matkan jälkeen olis tarkoitus alkaa kerää rc-harrastukseen tarvittavia asioita ja rahaa tulen tarvitsemaan sen 1500€, jotta saan harrastuksen käyntiin. Rc-prokkis lähtee liikkeelle seuraavassa järjestyksessä->

1. Auto + renkaat
2. Mosa+esc
3. Ohjain + servo
4. Laturi
5. Akut
6. Muut tarvikkeet


Toukokuussa 2012 BAANALLE FOR SURE! :cheesy:

Toiseksi haluan kiittää kaikkia avusta/neuvoista foorumilla! :smiley: :smiley: :smiley:

Kun saan MBX6 ECOn tai jonkun vastaavan hankittua, niin siirryn foorumin sähköautot puolelle kirjottelemaan autostani/projektistani tarkemmin.

 :cool: :cool: :cool: HYVÄÄ KESÄÄ KAIKILLE! :cool: :cool: :cool:

Mieli voi muuttua vielä :wink: http://www.serpent.com/news/13388/Serpent-Cobra-E:-Eastons-final-test.html
Mugen MBX8--Alpha--Sanwa--SRT--Avid--Jconcepts--Stickit1 racing.com--ARQ paint--Rc-Project--HB

Poissa KHS77

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Löysin tämmösen http://www.eaimport.net/product_details.php?p=123 Mitä mieltä porukka on autosta ja mitä eroa on RTR ja ARR? Lähinnä kiinnostaa mikä toi ARR tarkoittaa? RTR on esikasattu.

RTR hinta 559€ ja ARR hinta 485€

Pääsis huomattavasti halvemmalla harastukseen kiinni! :tongue:
Mugen MBX8--Alpha--Sanwa--SRT--Avid--Jconcepts--Stickit1 racing.com--ARQ paint--Rc-Project--HB

Poissa nestori

  • Veteraani
    • Profiili
ARR=Almost ready run eli yleensä puuttuu radiot.

Poissa KHS77

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
ARR=Almost ready run eli yleensä puuttuu radiot.

Kiitos! Nyt vaan pitäs puntaroida asioita, että kannattaako ostaa tommonen vai sijottaa se 1500€. Kyllähän tolla autolla varmaan pärjää ajella, mutta saako halvalla hyvää?
Mugen MBX8--Alpha--Sanwa--SRT--Avid--Jconcepts--Stickit1 racing.com--ARQ paint--Rc-Project--HB

Poissa topcat

  • TamUA
    • Profiili
RTR hinta 559€ ja ARR hinta 485€

Pääsis huomattavasti halvemmalla harastukseen kiinni! :tongue:
Halvalla pääsee kiinni joo, mutta jatkossa tulee lisäkustannuksia. 80A nopari 1/8 autossa ei tule olemaan pitkä ikäinen.

Poissa nestori

  • Veteraani
    • Profiili
Hyvää ei saa halvall mutta parhaan saa. :D Mut en tiiä minkälainen laitos on.

Poissa KHS77

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
RTR hinta 559€ ja ARR hinta 485€

Pääsis huomattavasti halvemmalla harastukseen kiinni! :tongue:
Halvalla pääsee kiinni joo, mutta jatkossa tulee lisäkustannuksia. 80A nopari 1/8 autossa ei tule olemaan pitkä ikäinen.

Mietin ihan samaa. Jos tohon hankkis sen tekinin combo RX8 n.350€ ja 2.4Ghz radion n. 160€ + akkuja,laturi ja virtalähde, niin hinta on jo varmaan lähellä 1200€. Ensimmäinen kuva autosta oli kuvia katellessa, että aika paljon muovilta näyttäviä osia :huh:
Mugen MBX8--Alpha--Sanwa--SRT--Avid--Jconcepts--Stickit1 racing.com--ARQ paint--Rc-Project--HB

Poissa nestori

  • Veteraani
    • Profiili
Varman ihan järkevää panostaa kerralla kunnon laite.Kuitenkin paljon kivempa jos se auto ei oo kokoajan palasina.

Poissa Joginen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Itse suosittelisin tälläistä:
Funtsi missä radalla käyt eniten ajamassa, käy radalla muutama kerta tutkailemassa mitä autoja hepuilla on-> valitse suosituin. Näin pääset helpommalla säätöjen kanssa + jos jotain hajoaa on mahdollista että jollain olisi juuri kyseinen osa ylimääräisenä.
Ja vaikka kyseessä onkin polttikset, saa käytännössä kaikkiin polttiksiin konversio kitin. Myös käytettyjä vehkeitä kannattaa tiirailla. Kohtahan vetomiehet luopuvat kamoistaan :)

Tuollaiset "noname" autot jättäisin omaan arvoonsa. Varaosat yleensä kiven alla + toteutuksissa heikkoja kohtia. Alottelijalle riittävä, mutta parin kk päästä ominaisuuksia tahtoo lisää.

RTR hinta 559€ ja ARR hinta 485€

Pääsis huomattavasti halvemmalla harastukseen kiinni! :tongue:
Halvalla pääsee kiinni joo, mutta jatkossa tulee lisäkustannuksia. 80A nopari 1/8 autossa ei tule olemaan pitkä ikäinen.

Mietin ihan samaa. Jos tohon hankkis sen tekinin combo RX8 n.350€ ja 2.4Ghz radion n. 160€ + akkuja,laturi ja virtalähde, niin hinta on jo varmaan lähellä 1200€. Ensimmäinen kuva autosta oli kuvia katellessa, että aika paljon muovilta näyttäviä osia :huh:

Poissa KHS77

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Itse suosittelisin tälläistä:
Funtsi missä radalla käyt eniten ajamassa, käy radalla muutama kerta tutkailemassa mitä autoja hepuilla on-> valitse suosituin. Näin pääset helpommalla säätöjen kanssa + jos jotain hajoaa on mahdollista että jollain olisi juuri kyseinen osa ylimääräisenä.
Ja vaikka kyseessä onkin polttikset, saa käytännössä kaikkiin polttiksiin konversio kitin. Myös käytettyjä vehkeitä kannattaa tiirailla. Kohtahan vetomiehet luopuvat kamoistaan :)

Tuollaiset "noname" autot jättäisin omaan arvoonsa. Varaosat yleensä kiven alla + toteutuksissa heikkoja kohtia. Alottelijalle riittävä, mutta parin kk päästä ominaisuuksia tahtoo lisää.

RTR hinta 559€ ja ARR hinta 485€

Pääsis huomattavasti halvemmalla harastukseen kiinni! :tongue:
Halvalla pääsee kiinni joo, mutta jatkossa tulee lisäkustannuksia. 80A nopari 1/8 autossa ei tule olemaan pitkä ikäinen.

Mietin ihan samaa. Jos tohon hankkis sen tekinin combo RX8 n.350€ ja 2.4Ghz radion n. 160€ + akkuja,laturi ja virtalähde, niin hinta on jo varmaan lähellä 1200€. Ensimmäinen kuva autosta oli kuvia katellessa, että aika paljon muovilta näyttäviä osia :huh:

Tällä hetkellä Jyväskylässä on suosituin auto Mugenin MBX6 polttis ja tarkoitus olis ajella Murskaamontien rc radalla + Vihtavuoren soramontuilla ja vähän omassa pihassa. Itse haluan ehdottomasti sähkö buggyn 1:8. Joo pitäs lähteä käymään radalla tutustuun tarjontaan, sillä syksy/talvi tulee kovaa vauhtia. Kiitos kommentista valaisi asioita itselle paljon! :azn:
Mugen MBX8--Alpha--Sanwa--SRT--Avid--Jconcepts--Stickit1 racing.com--ARQ paint--Rc-Project--HB

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Tällä hetkellä Jyväskylässä on suosituin auto Mugenin MBX6 polttis ja tarkoitus olis ajella Murskaamontien rc radalla + Vihtavuoren soramontuilla ja vähän omassa pihassa. Itse haluan ehdottomasti sähkö buggyn 1:8. Joo pitäs lähteä käymään radalla tutustuun tarjontaan, sillä syksy/talvi tulee kovaa vauhtia. Kiitos kommentista valaisi asioita itselle paljon! :azn:
Sit vaan MBX6:n konversiokitti ja se on sähköinen, eli ei mikään ongelma.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook