Kirjoittaja Aihe: TULOKSET JA JÄLKILÖPINÄT - M-8 SM 2011 #1 - Jyväskylä  (Luettu 19458 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
TULOKSET JA JÄLKILÖPINÄT - M-8 SM 2011 #1 - Jyväskylä



Lisää kuvia

[youtube]Xk3IYYRcGxA[/youtube]

Katso Youtubessa

Finaalin tulokset:



Loput tulokset: http://rc10.fi/index.php?topic=58118.msg533286#msg533286

EDIT: Video lisätty viestiin.
« Viimeksi muokattu: 28.06.11 - klo: 09.00 kirjoittanut Janne A »

Poissa JiiIii

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: TULOKSET JA JÄLKILÖPINÄT - M-8 SM 2011 #1 - Jyväskylä
« Vastaus #1 : 19.06.11 - klo: 13.46 »
Olipahan makoisa päivä! Kyllä kannatti lähteä aamulla (yöllä) työntämään kohti Jyväskylää, Vantaalla tuli vettä ihan kunnolla ja Jkl:ssä lähes shortsikeli.

Kiitokset "omalle tiimille" mekkaamisesta ja ajo-ohjeista, ensi kerralla on fuililetkujen kiinnitys varmistettu nippusiteillä!

Loistava kuulutus ansaitsee myös erityiskiitokset. Ajaessakin pysyi selvillä tlanteesta, ja vaikka finaalista ei mitään jännitysnäytelmää syntynytkään niin mukavahan sitä oli seurata päivän päätteeksi, meillähän on selvästi "manttelinperijä" Korvenmaalle  :tongue:
I race what ever the marketing department tells me is fast.

Poissa TheJR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: TULOKSET JA JÄLKILÖPINÄT - M-8 SM 2011 #1 - Jyväskylä
« Vastaus #2 : 19.06.11 - klo: 15.42 »
Oli kyllä hyvät ajot ekat sm kisat.

Alkuerät meni ihan hyvin pääsin 1/8 nousufiinaliin saakka mut sit meni varmaan nitro pakokaasut silmiin niin ei pystynyt oikeen ajaa harmi+ auto toimi moitteitta.

Kiitos myös kaikille jotka auttoivat tankkauksessa. Salossa jatkuu :smiley:
Fg Mini#84 White

Poissa hmort

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: TULOKSET JA JÄLKILÖPINÄT - M-8 SM 2011 #1 - Jyväskylä
« Vastaus #3 : 19.06.11 - klo: 16.10 »
Joo kisat on ajettu... Kiitos järjestäjille kisat meni hienosti.
Älkää ottako henkilökohtaisesti vaan ajatelkaa näitä muutamia asioita parannuksina....

Kisoissa oli monta aloittelevaa kuskia jotka eivät ole tottuneet kisarutiineihin...
-Kun erät jaetaan laittakaa ne selvästi paperille ja ilmoitustaululle. Nyt porukka ei tiennyt mikä oli numero mikä oli erä mihin kuuluivat yms yms. jengi arpo eriä ja välillä oli jopa lähdössä 13 kuskia... Ja välillä vissiin puutui porukkaa ... Nämä vaan tulevia kisoja varten ettei uudet kuskit jää sen takia pois kun ei tiedä missä milloinkin ajaa...

Terveisin: Henry Mört
-Henry Mort

Poissa hmort

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: TULOKSET JA JÄLKILÖPINÄT - M-8 SM 2011 #1 - Jyväskylä
« Vastaus #4 : 19.06.11 - klo: 16.12 »
Täältä voi lukea meidän kisapäivästä tarinaa... http://gamblerracing.eu/
-Henry Mort

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: TULOKSET JA JÄLKILÖPINÄT - M-8 SM 2011 #1 - Jyväskylä
« Vastaus #5 : 19.06.11 - klo: 18.04 »
Negatiivisena palautteena että radalla ei ollut tarpeeksi isoa peiliä minkä luokse olisi voinut mennä kiukuttelemaan sille joka syyllistyi aloittelijamaiseen mokaan jonka johdosta varma finaalipaikka sivusuun.

Poissa sakke_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: TULOKSET JA JÄLKILÖPINÄT - M-8 SM 2011 #1 - Jyväskylä
« Vastaus #6 : 19.06.11 - klo: 18.39 »
Olipahan melkonen päivä lievä väsymys vaivas koko päivän kun autoo tuli vielä kasattua klo.4.10 asti kisapäivän aamuna sitten 1h 50min unta ja radalle elämän ekaan polttiskisaan. Kisa sujuikin sitten polttishomman rutiineja opetellessa ja auton moottorin säätöjä ihmetellessä.
Autona oli Mugenin MBX-6 EU kit johon sain hyvät setupit jo kasauksessa Jarelta ja auto toimi kuin junan vessa koko päivän.
Ainut hajonnut osa koko päivänä oli kaasuservo joka päätti elämänsä savuna 3 ajetun gallonan jälkeen ja yksi alkuerä jäikin sen takia kesken.
Itse menos tyssäs semeihin kun auto jäi oman hölmöilyn takia liian rikkaalle ja ajosta tuli melkosta spedeilyä.  :smiley:

Tästä on hyvä jatkaa kohti kesän seuraavia kisoja.
MBX-6, X10-CR, Sanwa M11X.
Team finRC

Poissa jannes28

  • Veteraani
    • Profiili
    • Racers RC Shop
TULOKSET JA JÄLKILÖPINÄT - M-8 SM 2011 #1 - Jyväskylä
« Vastaus #7 : 19.06.11 - klo: 18.49 »
Noniin. Ensimmäinen kisa takana. Auto toimi kuin junan vessa parhaimmillaan. Paljoa ei jaksanut päivän aikana säätää vaan keskityin ajamiseen. Suurimmat ongelmat olikin omassa ajossa. Paljon parempaankin olisi pystyny varmemmalla ajolla. Erissä usein ensimmäisellä kiekalla paras aika ja sitten aloin yrittämään liikaa.

Tie vei alkuerien jälkeen täpärästi 1/8 B. Sade oli lakannut just sopivasti ja ratakin oli suht kuiva. Ekassa mutkassa jäin viimeiseksi ja siitä sitten piti alkaa nousemaan. Moottorikaan ei ollut säädöissä, olikohan olosuhteet muuttuneet sen verran. Viimeisellä tankilla sitten saatiin kone laulamaan. Siihen mennessä oli jo nousua tapahtunut vaikka kämmäilin ihan sairaasti. Takahyppyrikään ei sujunut kuin alkuerissä. Piti ajaa rauhallisemmin muutamassa itselle hankalassa paikassa, mutta ei mennyt kauaa kun alkoi taas yrittäminen yli taitojen. Tuloksena tais olla kuudes sija. Varmemmalla ajolla varmasti olisi 1/4  päässyt.

Positiivinen maku jäi kuitenkin kisoista ja omasta sijoituksesta. Tavoite oli ettei ole viimeinen :)

Varikkoalue oli kyllä aika pieni. Ja olisin myös toivonut selkeämmin alkuerien jälkeen tietoa siitä missä ajetaan. Kyllähän se sieltä selvisi kun jakso kysellä. Hyvät kisathan ne oli jokatapauksessa. Onnea Jyväskyläläisille hyvistä sijoituksista. Pojat on hiukan varmaan treenaillu rataa ;)

Kiitos myös muille Åbo kikkelseille hyvästä seurasta ja mekkaamisesta.

Tuli sellanen fiilis että kai sitä voisi kaikki kisat kiertää tänä kesänä niin oppis ajamaan.
Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: TULOKSET JA JÄLKILÖPINÄT - M-8 SM 2011 #1 - Jyväskylä
« Vastaus #8 : 19.06.11 - klo: 20.21 »
Ekaan viestiin lisätty linkki kuviin.

Poissa _jtr_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: TULOKSET JA JÄLKILÖPINÄT - M-8 SM 2011 #1 - Jyväskylä
« Vastaus #9 : 19.06.11 - klo: 20.51 »
Järjestäjän puolesta kiitän kaikkia kilpailijoita hauskasta päivästä. Suurempia hermojen menetyksiä ei esiintynyt vaikka järjestelyt valitettavasti hieman takkuilivat sähkökatkojen ja ATK-ongelmien muodossa. Suuri kiitos myös talkooväelle kisojen läpiviennistä ja erityiskiitos kuuluttaja/laskenta kaksikolle Riku Toloselle ja Janne Aspiselle, päivä ei varmasti ollut helppo..

Itselle kisa oli ensimmäinen M8-luokassa ja erittäin hauskaa hommaa oli. Varikolla todellakin on rento meininki ja kokeneemmat neuvoivat ja jaksoivat vastailla lukuisiin tyhmiin kysymyksiini ajokaavioista, renkaista, auton säädöistä ja ihan kaikesta mikä mietitytti, kiitokset siitä, helpotti kisapäivää huomattavasti.. :cool:

+Nymannin autonvuokra ja loistavasti toiminut mekkausapu
+Mugen & Alpha A852 oli suorituskykyinen ja varmatoiminen paketti
+Jaren voitto
+rata kesti hyvin koko päivän
+hyvät väännöt pitkin päivää useiden eri kuskien kanssa
+kuulutukset
+Seppälän soramontun paras kanttiini
+varikon yleisfiilis

-Häiriöt järjestelyissä ja päivän venyminen
-Nostohommat tässä luokassa näytti monelle olevan melko ylivoimaista suoritettavaa..
(Nostajille hyvä ajatusmalli on nostaa autoja niin kuin omaakin autoa toivoisi nostettavan)

« Viimeksi muokattu: 19.06.11 - klo: 20.55 kirjoittanut _jtr_ »

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: TULOKSET JA JÄLKILÖPINÄT - M-8 SM 2011 #1 - Jyväskylä
« Vastaus #10 : 19.06.11 - klo: 21.32 »
-Nostohommat tässä luokassa näytti monelle olevan melko ylivoimaista suoritettavaa..
(Nostajille hyvä ajatusmalli on nostaa autoja niin kuin omaakin autoa toivoisi nostettavan)


Sanos muuta...
Jos minä toteaisin tuon niin taas tulis naurettavaa kiukuttelua niskaan ja nostaisin vain entisestään urpo pisteitäni.   :cheesy:

Mutta juuri näinhän se on.
Minutkin nostettiin kerran isolla hyppyrillä alastulossa perä menosuuntaan.
Pikkusen oli tilannetta päällä kun siinä piti yrittää kääntyä ja autoja tippuu taivaalta.

Ja ainiin... joku neropatti vois tietty tähänkin todeta... "ei tarvii kaataa"
Doooh... no niitä tulee jokaiselle... myös sille neropatille. Silloin olis todellakin jokaisesta kuskista mukava kun se auto nostettaisiin nimenomaan siten kuten sen homman toivoisi itsellekin tapahtuvan.

Poissa Bridge

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: TULOKSET JA JÄLKILÖPINÄT - M-8 SM 2011 #1 - Jyväskylä
« Vastaus #11 : 19.06.11 - klo: 21.43 »
Tulokset finaalista, semeista ja 1/4'sta

edit: Lopputulokset lisätty liitteeksi
« Viimeksi muokattu: 23.06.11 - klo: 17.46 kirjoittanut Bridge »
Lentäen olisit jo perillä -- WinterJump

Poissa Bridge

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: TULOKSET JA JÄLKILÖPINÄT - M-8 SM 2011 #1 - Jyväskylä
« Vastaus #12 : 19.06.11 - klo: 21.45 »
Ja sitten 1/8, 1/16....
Lentäen olisit jo perillä -- WinterJump

Poissa Janne Rantaruikka

  • KSPA admin
    • Profiili
Vs: TULOKSET JA JÄLKILÖPINÄT - M-8 SM 2011 #1 - Jyväskylä
« Vastaus #13 : 19.06.11 - klo: 22.17 »
-Nostohommat tässä luokassa näytti monelle olevan melko ylivoimaista suoritettavaa..
(Nostajille hyvä ajatusmalli on nostaa autoja niin kuin omaakin autoa toivoisi nostettavan)
Mutta juuri näinhän se on.
Minutkin nostettiin kerran isolla hyppyrillä alastulossa perä menosuuntaan.
Pikkusen oli tilannetta päällä kun siinä piti yrittää kääntyä ja autoja tippuu taivaalta.

Itse seurasin jotakin lähtöä (taisi olla tuo HOKEn mainitsema tapaus) juuri sieltä takakolmosen luota aidan takaa ja nostaja siinä kohdassa oli kyllä aika väsynyt kaveri. Jos auto kaatui keula tulosuuntaan niin hän käänsi sen vain pyörilleen ja se tapahtui vielä useaan kertaan samassa lähdössä. Eikä nostamisessa ollut mikään kiire vaikka autoja ei tullut hypystä niin rauhallisesti kävellen auton luokse ja jalalla pyörilleen...ja perä menosuuntaan tietenkin.
TT-01D, TT-01, X-Maxx8s, TRX-4, E-revo, Slash 1:16, Mini M-03, LRP Shark RMT, Asso SC10, Asso T4, Gmade R1, Infraction, Ryft, Senton, Element enduro

Poissa CluBBaH

  • Kotkan seudun pienoisautoilijat
    • Profiili
    • Kuvia
Vs: TULOKSET JA JÄLKILÖPINÄT - M-8 SM 2011 #1 - Jyväskylä
« Vastaus #14 : 19.06.11 - klo: 22.30 »
Tosiaan kirjaillaanpa jotain palautetta järjestäjälle, omasta ajosta kun ei paljon kerrottavaa ole.

Plussaa ehdottomasti rata, hauska ja tarpeeksi vaikea..ainakin mulle :)

Parannettavaa löytyy myös radasta että järjestäjän taholta.

-Ratavarikko on aivan liian kapea ja lyhyt, siis se välikkö jossa pitäis mahtua tankkaamaan auto jne.

-kuulutukset, siis niiden kuuluminen.
  Mekkaajana ja korokkeella ois pitän olla peltorit päässä ettei pää irtoa kun kuulutettiin jotain, kun taas samaan aikaan sai arvailla että mikähän erä mahtaa ajaa kun ei varikolle mitään kuullut eikä aikataululappuja ollut ylimääräisiä?!?

-Nostopaikkojen puuttuminen, Kuulutusten selkeys, kilpailunumerot ja ajajakokouksessa asioiden kertominen, toki konkareille riittää tuokin tieto mutta kisoissa ekoja kertoja olevat oli varmasti aika ulapalla pitkin päivää.

-Erät alkaa silloin kun alkaa, eikä sitten kun porukka saa itsensä raavittua paikoilleen.

-Tämä ei koske järjestäjää muilta osin kuin että siitä näköjään pitäisi muistuttaa joka kerta. Eräitä nostosuorituksia seuranneena ei voi kuin ihmetellä miten jotkut luulevat olevansa velvollisuuksien yläpuolella.
Autot heitellään radalle mitenpäin sattuu ja minne sattuu, lompsitaan paikalle ja nepataan kengällä auto pystyyn nenä siihen suuntaan missä nyt sattuu olemaan, toisten autojen eteen ja mitä vielä.

Loppupeleissä varsin hienot kisat, sääkin suosi vaikka kuinka foreca ja ilmatieteenlaitos koittivat yhdessä tuumin sabotoida kisan :)
XRAY 808 2009 Spec |

Poissa jannes28

  • Veteraani
    • Profiili
    • Racers RC Shop
Vs: TULOKSET JA JÄLKILÖPINÄT - M-8 SM 2011 #1 - Jyväskylä
« Vastaus #15 : 19.06.11 - klo: 22.47 »
-Nostohommat tässä luokassa näytti monelle olevan melko ylivoimaista suoritettavaa..
(Nostajille hyvä ajatusmalli on nostaa autoja niin kuin omaakin autoa toivoisi nostettavan)


Sanos muuta...
Jos minä toteaisin tuon niin taas tulis naurettavaa kiukuttelua niskaan ja nostaisin vain entisestään urpo pisteitäni.   :cheesy:

Mutta juuri näinhän se on.
Minutkin nostettiin kerran isolla hyppyrillä alastulossa perä menosuuntaan.
Pikkusen oli tilannetta päällä kun siinä piti yrittää kääntyä ja autoja tippuu taivaalta.

Ja ainiin... joku neropatti vois tietty tähänkin todeta... "ei tarvii kaataa"
Doooh... no niitä tulee jokaiselle... myös sille neropatille. Silloin olis todellakin jokaisesta kuskista mukava kun se auto nostettaisiin nimenomaan siten kuten sen homman toivoisi itsellekin tapahtuvan.

Tähän täytyi vielä tarttua. Itsellä on tapana ottaa mieluummin hieman juoksuaskelia nostohommissa. Rehellisesti sanottuna kyrsii jos joku löntystelee pikkuhiljaa autoa kohti ilman huolen häivää. Siksi itse en  tee niin.

Siinä seiskan loppupäässä oli välillä hankala nostaa kun piti seurata seiskaa ja selän taakse kaatui myös autoja. siinä olisi voinut olla toinen joka katsoo toiseen suuntaan. Mutta se takahynda oli todella hauska paikka nostaa  :azn: Siinä sattui ja tapahtui, ja sai oikeasti tehdä duunia. Kerran sai Thusbergin auton repiä aidan ja vanerin välistä pois. Oli meinaan piukassa. Ja parhaimmillaan siinä oli kolme autoa nurin ja kokoajan tulee lisää. Onneksi on vakuutus.
Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: TULOKSET JA JÄLKILÖPINÄT - M-8 SM 2011 #1 - Jyväskylä
« Vastaus #16 : 20.06.11 - klo: 08.48 »
Ja tarkennuksena ennenkuin joku taas ymmärtää väärin...
Ne nostajat joista täällä porukka yhtään tuppaa mainitsemaan, eivät ole aloittelijoita.
Aloittelijat kyllä hoitavat hommansa kunnialla ja jos virheitä sattuu niin ne menevät aloittelevuuden piikkiin ja lähes aina aloittelija paikkaa virheensä oppimalla siitä.
Eli tuskin kenelläkään on koskaan uusien kuskien toiminnasta ollut moitteen sijaa.

Nämä valituksen aiheet ovat nimenomaan kuskeista jotka omaavat jo vähintään parin vuoden kokemuksen tästäkin luokasta... + ties kuinka pitkä kokemus ylipäätään kisaamisesta.
Se nimenomaan pistää nyppimään kun joku jo vuosia kisaillut hoitaa tehtävänsä täysin vasurilla ja lähtee liikkeelle kuin rampautunut virtahepo suosta... eikä se liikkeelle lähdön jälkeinenkään olemus kyllä kovin yritteleväiseltä vaikuta ja huolellisuus on välillä tasoa 1v.

Toinen mikä pistää myös kiukuttamaan on se jukoliste kaasuttaminen kun nostaja menee ottamaan autosta kiinni.
Ja tämäkin nimenomaan jälleen kokeneilta kuskeilta.
Yksi kysyi hiitin jälkeen että mitä ihmettä mä huidoin enkä heti nostanut. "älä polje kaasua kun autosta pitäis ottaa kiinni... meni savet jo silmille"  Nokun sammuu muuten.
Tällekin henkilölle kerroin jälleen muistin virkistämiseksi että sehän kerrotaan jo lähes joka kisassa ohjaajakokouksessakin että kaasua ei paineta silloin kun nostaja on jo paikalla ja ilmoitin myös että seuraavalla kerralla en sitten nosta mikäli tapahtuu pienikin kaasutus kun olen jo autossa kiinni.
No näköjään meni viesti perille, koska seuraavilla nostokerroilla homma toimi niinkuin kuuluu.
Ja nimenomaan kun tämä ei ollut ainoa tapaus, vaan samassa erässä oli vähintään toinen samaa tekevä.
Tähänkin vielä sitten tarkennus että kyseessähän oli siis se erä 6... eli jokainen tietää että kyseisessä hiitissä ei ole yhtäkään kuskia joka ei tietäisi ettei sitä kaasua poljeta kun nostaja on jo paikalla.
Eli joo... senkus polkee sitä kaasua niin paljon kuin huvittaa siinä vaiheessa kun kaataa... Mutta heti kun nostaja tulee edes lähelle niin jarru päälle.
Tämä homma on ollut selvä ties kuinka monet vuodet ja vuosikymmenet.
Aivan kuten se nostaminenkin.
On toimittu hienosti jo vuosia ja yhtäkkiä näkee joissain henkilöissä sitä "unohtamista"

Kyllä jokainen meistä tekee enemmän ja vähemmän virheitä.
Niistä ei koskaan olekaan kyse.
Vain siitä kun se nostotoiminta ei näytä välillä kiinnostavan tippaakaan...


Todella isoa plussaa aloittelijoille.
Tuli muutaman kerran seurattua miten hommat sujuu.
Näki kuinka oli halua oppia ja toimia oikein... ja miten nimenomaan katsottiin mallia muista eikä sormi suussa ihmetelty mitä pitäis tehdä.
Ja nimenomaan se mikä oli se suurin plussa... teki monia asioita jopa paremmin heti kylmiltään, kuin jotku kokeneemmat.
« Viimeksi muokattu: 20.06.11 - klo: 09.03 kirjoittanut *HOKE* »

Poissa JTH_X

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: TULOKSET JA JÄLKILÖPINÄT - M-8 SM 2011 #1 - Jyväskylä
« Vastaus #17 : 20.06.11 - klo: 09.34 »

Aloittelijan näkökulmasta  :wink:

Harjoitukset ja alkuerät menivät niin kuin ne paperilla oli kerrottukkin ja muutamilta aktiivikuskeilta oli saatu neuvoa. Sitten alkoi arpominen kun 1/16 nousufinaali alkoi, katsottiin tuloslistalta, että ajamme B lohkossa ja haimme oikean numeronkin sen mukaan. No tulokset muuttuivat, muttei tietoa tullut paperille saakka ja meidän olisi pitänytkin ajaa A lohkossa. No tulimme kuitenkin paikalle B ja ajoimme siinä josta sitten Joonas pääsi jatkoon. Tämäkin homma on nyt hanskassa miten nuo nousut menee kunhan tuloslistan on kunnossa.

Ainahan aloittelijat vaativat enemmän paimentamista, olisi hyvä jos kuulutettaisiin ketkä ajavat seuraavassa erässä ja vielä tarkistettaisiin ennen radalle lähtöä, että oikeat ajajat ovat erässä.

Kuopion UA:lta oli nyt kaksi aloittelijaa ensimmäisessä kisassa ja yksi huoltomies  :azn: ja molemmat ajoivat vielä samassa erässä. Varikolla oli vipinää tankkauksessa. Meille savirata oli melkein kokonaan uusi tuttavuus kun meidän keskeneräinen rata on päällystetty kokonaan keinonurmella. Olimme käyneet Jyväskylässä harjoittelemassa kahtena päivänä saviradalla ajamista ja molemmat kuskit pääsivät 1/8 nousufinaaliin. Tänä kesänä kierretään loputkin osakilpailut ja hankitaan kokemusta seuraavaa kautta varten.


T: Jouko ja Joonas Hyvärinen + Tomi Hakonen
    Kuopion UA:n pienoisautoilijat

Poissa Tuukka

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: TULOKSET JA JÄLKILÖPINÄT - M-8 SM 2011 #1 - Jyväskylä
« Vastaus #18 : 20.06.11 - klo: 09.36 »
Ilmatieteen laitoksen kesäkissa oli ruosteessa ennustetta tehdessä. Hyvä niin. Se pieni sade ei tuloksellisesti vaikuttanut, mutta tietysti siivousurakkaa tuli.

Oma ajo oli harrastelua. Yhden kerran ennen kisaa ajettiin uutta autoa ja säädettiin se kohtuutasolle 30 asteisen Lavangon mukaiseksi. Lavangossa on pitoa ja rikkoutunut pinta - Jyväskylässä liukasta ja tasainen pinta. Kisan säätöaihe oli liukas perä, joka saatiinkin omin ja muiden avuin kuntoon, mutta etupää jäi ongelmaksi pidon ja siten kääntyvyyden puutteeseen. Auto ja ajo sujui ulkolinjoilla hyvin, mutta sisäosan liukkaat osat oli luistelua. Toiset ottivat ihan silmin nähden kiinni noilla osuuksilla.

Tuomaksen kaikki isovanhemmat oli katsomossa kannustamassa 1/4 finaalissa. Nelosista selkeä nousu semiin, jossa ei sitten edellä mainitusta setup syystä ajonopeus riittänyt finaalipaikkaan. Ei se kauaksi jäänyt, mutta kerrankin setuppi ratkaisi eikä inhimilliset tekijät. Vertailussa voittaja autoon oman auton etupää muistutti lähinnä tukkirekeä. Siinä aihe, johonka haetaan muutos ennen Saloa.

Jyväskylän rata oli meille uusi, mutta miellyttävä tuttavuus. Hyvä rataprofiili sekä pinta. Täytyy mummolareissuilla käydä ajelemassa.

Kisajärjestelyissä oli hieman puutteita, mutta toivottavasti ei se kohtalokkaasti vaikuttanut. Nousujen lähtöluettelot olisi ehdottomasti pitänyt olla seinällä vaikka sitten kynä+paperiteknologialla.

Itse pidin varikon ahtautta jonkinlaisena ongelmana. Mielestäni sen kontin takapuolen voisi putsata, jotta saataisiin yhdensuuntainen liikenne. Liki kaikilla oli autot käynnissä, kun ahtaaseen väliin mennään. Vahinkoja ei tiettäväsi sattunut, mutta turha riski kuitenkin.

Kilpailijoille annan kiitosta hyvästä käyttäytymisestä. Kerrankin ei ollut äänestämistä. Jatketaan samaan tyyliin.

Nostaminen on vaikea laji. Siksi sarjasääntöjen aloittelijaosioon kirjoitin aiheesta. Lukekaa se. Itseäni ottaa päähän lähinnä autojen "nostaminen" potkaisemalla. Paitsi, että se on epäkohteliasta, se voi olla myös kohtalokasta kaasulinkistölle.

Jarnolle myös erityisonnittelut suvereenista kisasta. Pitkästä aikaa uusi voittaja täysin omin ansioin.

Lisäksi toivon, että nämä uudet nimet saivat lisäpontta kiertää koko kauden kisat.

Ja lopuksi kisajärjestäjille iso käsi. Hyvät kisat!

Poissa Tuukka

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: TULOKSET JA JÄLKILÖPINÄT - M-8 SM 2011 #1 - Jyväskylä
« Vastaus #19 : 20.06.11 - klo: 09.47 »
Kiva kuulla JTH_X, että saitte kipinästä roihun lajia kohtaan. Jos jotain aloittelijaosion tekstiin jäi kirjottamatta, niin ilmoitelkaa. "Konkarin" on joskus paha asettua uuden kisaajan rooliin.

Nousuerien puuttuminen taululta on poikkeuksellista. En muista milloin viimeksi näin olisi käynyt.

Kuulutuksissa tulisi mainita enemmän eränumero varsinkin alkuerissä. Samoin kuin nousufinaalien kuskit on hyvä kuuluttaa.

Ehkä pitäisi kirjoittaa myös osio kilpailun järjestäjien asioista, jotta madalletaan kynnystä kisojen järjestämiseen sekä asiat olisivat tasalaatuisempia. Useinhan M8 kisoja järjestämässä on saman seuran ei "M8-kilpailijat" ja sähkiskisoja M8-kuskit.

Poissa _jtr_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: TULOKSET JA JÄLKILÖPINÄT - M-8 SM 2011 #1 - Jyväskylä
« Vastaus #20 : 20.06.11 - klo: 09.48 »
Paljon hyviä parannusehdotuksia ja aiheellisia huomautuksia järjestäjille, kiitos näistä.. Varmasti tulevaisuuden kisoissa varmistamme ettei printeissä tule enää ongelmia.. Myös rata-aluetta pyritään kehittämään ja siksi nämä maininnat varikosta yms. todella laitetaan korvan taakse. :azn: 

Poissa uijui

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: TULOKSET JA JÄLKILÖPINÄT - M-8 SM 2011 #1 - Jyväskylä
« Vastaus #21 : 20.06.11 - klo: 10.07 »
Näin krapulaisena mekkarina pisti silmään se varikon rännin ulostulo, joka oli ihan karmeessa kunnossa. Ja tuo nostamishomma on semmonen, että hyvä että siitä puhutaan. Itte olen aina pyrkinyt nostamaan vauhdilla, joskus sitä on ilmeisesti vähän liikaakin kun on tanssiaskeleiden otosta mainittu :afro: Joskus näkee myös valitettavasti näitä potkijoita ja viskelijöitä, ja nämä yleensä omaavat juurikin sen sarvikuonon lähtönopeuden. Tuo kaasuttaminen on joku nykyilmiö, viisitoista vuotta sitten kukaan ei todellakaan painanut kaasua kun auto oli selällään ja nostaja sen kimpussa.
Vastaheitolla voittoon.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: TULOKSET JA JÄLKILÖPINÄT - M-8 SM 2011 #1 - Jyväskylä
« Vastaus #22 : 20.06.11 - klo: 10.24 »
Jeps... se varikko oli tosiaan hyvinkin ahdas.
Ja tähän sitten päälle monien mekaanikkojen toiminta taas.

Vaikka ties kuinka moneen kertaan kuulutettiin että mekaanikot selkä konttia vasten niin ei.
Se ei vaan mennyt jakeluun.
Ei siinä mitään että se teki muidenkin mekaanikkojen homman vaikeaksi kun ei nähnyt missä se mekattava auto menee... ja liikkuminen oli lähes mahdotonta kun seistään keskellä väylää eikä missään nimessä suostuta siirtymään ilman äänestystä ja vielä päälle tönäisyä.
Pahin ongelma oli tosiaan kuskeilla kun ei nähnyt omaa autoa.
Itse ainakin kerran ajoin jotain suoraan konttiin varikkosuoralla.
Ei ollut hajuakaan että siinä on auto, ennenkuin osui ja autot pulpahti mekkareiden takaa näkyviin.
Yleensä varikolta tuli lähdettyä ihan puhtaasti mutu tuntumalla... Reilusti kaasua ja sitten kun auto tuli siinä aidan vieressä näkyviin niin arvottiin mihin suuntaan lähdetään tähtäämään.

Toinen ongelma syntyi myös startissa.
Eli kun startti tapahtui niin jokainen mekaanikko joka oli mutkan kohdalla, blokkas aika tehokkaasti näkyvyyden.
Tuli semin startissa vedettyä ties kuinka monta metriä "näin se muistaakseni meni viimeks" tyylillä.
Silmät kii ja fiilispohjalta.

Starttaamiseen äänitorvi... tai torvi äänessä...
Jokatapauksessa äänestä liikkeelle.
Lippumies asettuu siten että jokainen mekaanikko näkee hänet...
Mekaanikon kun tarvitsee nähdä että milloin auto lasketaan maahan.
Ei kuskin tarvitse katsella lippumiestä muten kuin näkee milloin lippu on lähellä maata... siirtää katseen omaan autoon... näkee kun mekkari täräyttää auton maahan... TÖÖÖÖÖT ja kaasu pohjaan.
Nyt näki tosiaan kuinka mekaanikko ei ollut aina varma milloin auto pitää laittaa maahan... päät pyöri ja niskat oli ympäri.
Kuskeille taas erittäin hankala katsella ensin pää oikealle... ja sitten kun lippu pomppaa ylös niin pitääkin kääntää pää vasemmalle ja etsiä oma auto siitä liikkeelle lähteneestä rykelmästä.
Nostopaikkojen merkkaus ja numerointi.
Kuskit oman numeronsa mukaisiin nostopaikkoihin.
Tällä tyylillä voidaan valvoa ketkä ovat nostopaikallaan ja ketkä eivät.

Sinäänsä pieni, mutta minua ja näköjään muutamaa muuta selvästi haitannut asia oli korokkeen kaiteen korkeus.
Oli aivan pakko käyttää koroketta jalkojen alla.
Muuten kun olisi tarvinnut pitää ohjainta leuan korkeudella ja täysin ajotapaan kuulumattomalla tavalla.
Onneksi korokkeella oli jonkun askelma minkä päältä pystyi ajamaan... vaikkakin asento oli aika epämielyttävä kun joutui seisomaan jalat yhdessä.
Semeihin kannoinkin kainalossa leca harkon...  Kyseisessä semissä ainakin kolme kuskia ajoi käyttäen jotain koroketta että yletti nostaa ohjaimen edes kaiteen yli.
Noin 20-30 senttiä kaidetta matalemmaks tai korokkeen lattiaa ylemmäs... vai mitä se leca harkko korkeudeltaan onkaan... Sen korkuisen korotuksen päällä seisten oli kaide tutulla korkeudella.

Ja huom huom... Nämä eivät olleet valitusta tai äänestämistä jne... puhtaasti kehitys ehdotuksia.
Yleisestihän kisat menivät seuralta joka ei ihmeemmin polttis SM kisoja ole järkännyt, erittäin mallikkaasti ja vaikka pieniä kalustollisia ongelmiakin oli niin lopulta niistäkin selvittiin.
« Viimeksi muokattu: 20.06.11 - klo: 10.28 kirjoittanut *HOKE* »

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: TULOKSET JA JÄLKILÖPINÄT - M-8 SM 2011 #1 - Jyväskylä
« Vastaus #23 : 20.06.11 - klo: 11.51 »
EDIT: Kalustokartoitus siirretty toisaalle.
« Viimeksi muokattu: 21.06.11 - klo: 21.13 kirjoittanut Janne A »

Poissa racersrcshop

  • Veteraani
    • Profiili
    • RacersRCshop
TULOKSET JA JÄLKILÖPINÄT - M-8 SM 2011 #1 - Jyväskylä
« Vastaus #24 : 20.06.11 - klo: 15.01 »
Hoke on aivan oikeassa. Kaide oli liian korkealla ja jos olisi halunnut ajaa normaalissa asennossa, olisi pitänyt seistä niin takana että ei näe mitään. Itse en tajunnut ottaa mitään harkkoa mukaan :)

Itselle juurikin 1/8 lähdössä kävi niin että ei nähnyt yhtään mitään ensimmäisessä mutkassa siitä korokkeen oikeasta reunasta kun mekaanikot seisoi edessä. Siinä sitten tapahtui jotain ja olin viimeisenä. Jos mekaanikot olisivat odottaneet kyykyssä että autot pääsevät kunnolla liikkeelle, niin tätä ongelmaa ei varmaan olisi ollut.


Poissa -PM-

  • SaloUA
    • Profiili
Vs: TULOKSET JA JÄLKILÖPINÄT - M-8 SM 2011 #1 - Jyväskylä
« Vastaus #25 : 20.06.11 - klo: 16.21 »
Ihan hyvät kisat oli. Aioastaan yks asia jäi vähän vaivaamaan. Rata oli sileä kuin touring baana ja ei kulunut ollenkaan, niin miksi perjantaina ei saanu reenata? muuten kaikki meni hyvin.  :afro:
-JQ Products- BULLITT -Piranha- -Hobby Factory-

Poissa _jtr_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: TULOKSET JA JÄLKILÖPINÄT - M-8 SM 2011 #1 - Jyväskylä
« Vastaus #26 : 20.06.11 - klo: 17.30 »
Ihan hyvät kisat oli. Aioastaan yks asia jäi vähän vaivaamaan. Rata oli sileä kuin touring baana ja ei kulunut ollenkaan, niin miksi perjantaina ei saanu reenata? muuten kaikki meni hyvin.  :afro:

Viikko ennen kisoja radan kuivuus ja mureneminen oli huolestuttavaa, mutta edeltävän viikon sateet onneksi tekivät radasta yllättävänkin kestävän ja hyvä niin.. Seuraavaksi mennään vuorostaan sitten muiden kotiradalle. :wink:

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: TULOKSET JA JÄLKILÖPINÄT - M-8 SM 2011 #1 - Jyväskylä
« Vastaus #27 : 20.06.11 - klo: 17.31 »
^ Kauden alussa ajetussa Maastosarjan kisassa rata meni huonoon kuntoon jo sähköautoilla. Siitä oletus, että jos radalla oltaisiin ajettu päivä treeniä usean kymmenen polttiksen voimin, niin sitten baana olisi ollut aika raffissa kunnossa.

Edit: jussi ehti ensin.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: TULOKSET JA JÄLKILÖPINÄT - M-8 SM 2011 #1 - Jyväskylä
« Vastaus #28 : 20.06.11 - klo: 17.40 »
Täältä voi lukea meidän kisapäivästä tarinaa... http://gamblerracing.eu/

Hei Henkka, ihan hauska rapsa mutta missä testasitte renkaat ennen alkueriä ? Jossain metsätielläkö?

Lainaus
Ajattelin ettei tästä kisasta tule mitään kun poika oli todella äkäinen. Säädeltiin muutamia pikku juttuja autoon ja Max sanoi että auto on ihan ok ajaa. Nyt alkoi renkaiden testaaminen… Testasimme Aka Cityblock, PL Revolver ja Caliber renkaat. Max valitsi niistä Revolverit. Aika-ajot meni hieman pipariksi koska 1 erässä oli liikaa yritystä. 2 erässä tuli Ok tulos
.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa jannes28

  • Veteraani
    • Profiili
    • Racers RC Shop
TULOKSET JA JÄLKILÖPINÄT - M-8 SM 2011 #1 - Jyväskylä
« Vastaus #29 : 20.06.11 - klo: 17.43 »
Eiköhän ihan treenierissä.  Ja eipä siellä renkaita merkattu ;) itsekin tuli vaihdettua viimeiseen alkuerään kumit...
Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com