Kirjoittaja Aihe: Hpi Savage XS  (Luettu 119080 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Re: Hpi Savage XS
« Vastaus #180 : 15.12.12 - klo: 21.56 »
Ajaako näillä kukaan?
Mulla vieläkin jotenkin kummittelee ostoslistalla..
/ Jere Siirilä

Poissa nnikkem

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: Hpi Savage XS
« Vastaus #181 : 15.12.12 - klo: 22.21 »
Onkohan tämä sitten kuinka mukava ajettava talvella. Onhan auto kumminkin suht pieni ja pieni maanvara. Jos siksi ei kukaan aja.. :D
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Re: Hpi Savage XS
« Vastaus #182 : 17.12.12 - klo: 06.25 »
Om sitä pienemmilläkin ajettu.
Ei kukaan ois luopumassa?, pikaisesti yv! :)
/ Jere Siirilä

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage XS
« Vastaus #183 : 21.12.12 - klo: 22.15 »
Nonii.

Ei kekää halunny myyrä mulle autoo, joten tilasin towerista.
Kittiin päädyin pitkän hankinnan jälkeen.

Säädin: Hobbywing EzRun SC-8 (120a/4s/100% waterproof).
Kone: Hobbywing EzRun SL3656 (4000kv/36-56mm/4-pole).
Servo: Align DS610 (~ Savox 1258tg).
Akut: Turnigy nano-tech 6600mah/2s/65-130c / Gens Ace 4000mah/3s/25c.
Mankka: Flysky FS-GT3C.


Josko noilla sutis talven tms, kattoo ku pitoja löytyy nii pienempää kveeta, ehkä sensorillista settiä, mutta josko näillä ny alkuunsa.



/ Jere Siirilä

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage XS
« Vastaus #184 : 23.12.12 - klo: 17.27 »
Töpseli vaihdettu akkuun:


Servotesterin kanssa savut otettu:



Lipomittari vesitiivistettynä, kiinteä asennus autoon:
/ Jere Siirilä

Poissa diezel

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hpi Savage XS
« Vastaus #185 : 23.12.12 - klo: 19.53 »
Meinasitko tota moottorin johtojen kohtaa jotenkin tiivistää?

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage XS
« Vastaus #186 : 23.12.12 - klo: 20.13 »
En oo vielä koneeseen puuttunut, ajattelin siitä petsata ylimääräiset reijät umpeen ja vetoja sitten.




Multicopter esc in water...
Alunperin meinasin laittaa castlen säätimen ja tiivistää sen tuolla menetelmällä, mutta sattu tuo vesitiivis hobbywingi haaviin.

Autokin odottelee parhaillaan hki vantaalla, eli ehtinee tänne mansesteriin kun arki koittaa.
Mankka ja 2s akut vielä maailmalla tulossa :(


Servokin valmistu:





Lipomittari:
/ Jere Siirilä

Poissa diezel

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hpi Savage XS
« Vastaus #187 : 23.12.12 - klo: 20.26 »
Plastidippiäkö käytät? Mistäs hommasit?

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage XS
« Vastaus #188 : 23.12.12 - klo: 20.28 »
Tota nestemäistä sähköteippiä:
http://store.autovisionfinland.com/plasti-dip-nestemainen-teippi-sahkon-eristykseen-musta-118ml-p-3217.html#.UNdGZXc8NcY

Toki servon akseliin tulee o-rengastus ja vaseliini.
/ Jere Siirilä

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage XS
« Vastaus #189 : 30.12.12 - klo: 12.48 »
Voi morjesta pöytään!

En tiedä onko mulla joku maanantaikappale vai mikä, mutta uskomatonta kuraa tää kitti.
Pussit on hienosti numeroitu yms, ohjekirja sitä vastoin ei ole.

Ja sen lisäksi ruuveja saa haeskella vähän sieltä sun täältä eri pusseista, aika näyttää saako edes kasaan koko pyydystä.

Tossa ysin aikoihin aloittelin hommaa ja nyt ollaan vasta tässä vaiheessa noin klo 13:


Em murheiden lisäksi ohjekirja itsessään ei ole kovin auttavaa sorttia, monessa kohtaa pitänyt laittaa joku paikka kasaan ja katsoa näyttääkö ja tuntuuko oikealta.

Ja diffirumpuun oli tuskaa saada shimmejä ja laakeria paikalleen, käytännössä joutu molemmat hakkaamaan paikalleen.


Ei ihan rennosta terapiasta käy tämän kasaaminen, kahvia ja tupakkia menee, josko kohta korkattava kossupullo.
/ Jere Siirilä

Poissa kojo

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Hpi Savage XS
« Vastaus #190 : 30.12.12 - klo: 18.08 »
Ulkomaan foorumeiltakin olen lukenut mm. osapuutteista kit versiossa. Sääli, sillä jostain syystä kyseinen auto kuitenkin tekisi mieli hankkia, on vain niin paljon negatiivista lukenut. Tuohon Jesin kasailun tulokseen perustankin pitkälle oman mahdollisen hankintani, sillä minua kiinnostaa lähinnä tuleeko siitä rakentamalla soiva peli  vai jääkö hyllynkoristeeksi.
KojoRacing-EastSideRC`s
Team C 02 Evo, Losi 22 SCT

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage XS
« Vastaus #191 : 30.12.12 - klo: 22.58 »
Kyllä tuosta kriisistä pääs eteenpäin suklaan ja kaljan voimin, toisinsanoen jätti ohjekirjan lukemisen vähemmälle.

Auto on nyt tässä tilassa:



Matkan varrelta huomioita:

- Shimmit ja laakerit sai hakata molempiin rumpuihin väkisin:


- Tappien pidätinruuvien jenka lähes olematon, käytännössä pyhällä hengellä kiinni:


- Jos diffin casen veti ns momenttiin kiinni, peukalon alla oleva osa ei mene paikoilleen ennen koko rakennelman löysäämistä:


- Kuvan rauta ei mene hahloihinsa ellei löysää muutamia paikkoja:


- Tilkitsin hieman ettei niin kauheasti mene velliä diffikoteloon:


- Puuttuu molemmin puolin valusta ohjaintapit, vasemmalla puolella pitäisi olla pieni tappi, oikealle puolelle tulee pultti. Myöskin mitätön jenka molemmin puolin:


- Ohjekirjan mukaan edetessä kardaanien asennus on hankalaa.
Manuska sanoo että loota kiinni ja myöhemmin päädyt kardaanien kera.
Helpompi laittaa päädyt ensin ja lootan kanssa uittaa kardaanit väliin.


- Moottoria ja askia hieman tilkitty, varsinkin tuo pinjonin asennusluukun kansi irvistää useita millejä:



-Takaperän inputtiakseli nousee laakereineen casesta ulos kun hieman kaasuttelee (näinköhän tuo poikii ekalla vedolla):


--->





- Manuska ei näytä tähän tulevan ruuvia, vaikka selvä kiinnityspiste (eikä tähän mennessä kyllä joutilasta ruuviakaan):



- Aski oli valmiiksi kasattu, purkasin ja lisäsin rasvaa.

- Slipperyn säätöakselissa heikko jenka (myös valmiiksi kasattu)

- Äkkiselteen manuskaa aikoinaan tavasin, niin jäin käsitykseen että mukana yksi pinjoni ja spurri, mutta mukana molempia kaksi, tilasimpa turhaan samat palikat.


Mitä tuossa äsken vähän pyörittelin moottorin voimin, niin kova mekaaninen ääni lähtee...

Pöydälle jäi pari laakeria ja yks stoppiruuvi pyörimään ylimääräisenä.



edit:
tosiaan valmiita kierteitä ei ole missään, että kun kirjoittelin että "mitätön jenka", niin tarkoittanen että ruuvia ruuvatessa ei ollut paljoa materiaalia mihin ruuvi jenkaa tekisi itselleen.
Ts: alamittanen ruuvi tai horo reikä.


edit 2:
väliaikaraportti nikkaroinnista:
Sequence 01 1
« Viimeksi muokattu: 31.12.12 - klo: 00.23 kirjoittanut jesi »
/ Jere Siirilä

Poissa kojo

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Hpi Savage XS
« Vastaus #192 : 31.12.12 - klo: 07.41 »
Tuollaiset irvistelyt ja valuviat eivät kyllä saisi kuulua tänä päivänä tuon hintaiseen laitokseen. Etenkin kun kittien taso on mielestäni yleisesti parantunut melko paljon viime vuosien aikana. Assotkin sai ennen kasata viila/pora/leka yhdistelmällä, nykyiset ovat kuin legoja napsisi paikalleen... No, toivottavasti vaikeuksien kautta voittoon, pääasiahan olisi että kestää ajoa.
KojoRacing-EastSideRC`s
Team C 02 Evo, Losi 22 SCT

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage XS
« Vastaus #193 : 31.12.12 - klo: 10.37 »
Juu, ei mua nyt niin syletä, toi takaboksin laakeri nyt hieman mietityttää.
Tiedä sitten viitsiikö perää ampua irtikään, kun ei sielä ole mitään tehtävissäkään...
/ Jere Siirilä

Poissa koivistonkylä

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage XS
« Vastaus #194 : 31.12.12 - klo: 15.00 »
 Komeeta luettavaa, hyvä tieto paketti Jesi. Tällaisia lisää!!
Hpi Savage XL-E & Vorza, Trx erevo 1/16, Kyosho XXL

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage XS
« Vastaus #195 : 31.12.12 - klo: 16.17 »
Perkasin perän auki, mutta eipä sieltä mitään puuttunut/väärin ollut, mikä olikin jo toki tiedossa.
Tsekkasin paperimanuskan, pdf manuskan ja vielä rtr manuskan, kaikissa samat kuvat.


Laakeriliima ei tarttunut rasvaiseen muoviin, joten hyvä yritys kymppi.

- Varmaan jollain metrin shimmillä tuon välin saisi tilkittyä:


Vetäsin laakeriliimalla laakerit akseliin kiinni ja tuohon aleksiin tulevan pinjonin myös, aika näyttää tarttuuko.
Toinen kysymysmerkki on toki, että saako koskaan enään purettua  :cool:

- Purkkaviritys:


--->

Palat tuonne kuppeihin tungettuna:



- Radioboksin läpivientikumia hieroin varmaan tunnin ruuvarilla kohdilleen, mutta ei siitä hyvä tullut:


--->





Ääninäyte, ei videolla niin paha:
Hpi Savage XS SS - Sound
/ Jere Siirilä

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage XS
« Vastaus #196 : 31.12.12 - klo: 23.30 »
p*skartelut jatkuneet.

- Säätimen tellinkistä joutui tuon oikeassa reunassa olevan lipan nappasemaan pois:


--->



Jäi pienestä kii etteikö olisi vakio esc kiinnikkeet yltänyt, mutta ei sattunut olemaan mukana nylon holkkeja jne jne, joten jätin askartelematta.


- Vanhoista tottumuksista iskarit molemmist päistä liimalla kiinni:



- Ohjekirja ei kertonut tätäkään, että on kahden sortin männät mukana (olis voinu sylettää kun lätkiny vaa kamat kasaa ja eri männät joka iskarissa):



- Pikkunen mistake kävi kasatessa, topparit nro 3 unehtu pöydälle. Topparit nro 2 on paikallaan:



- Kipasin puuttuvat O-renkaat servoon, toki servo piti suolistaa autosta ulos asennuksen vuoksi:



- Pari fotoa:







- Virtanamiska eksyi auton taakse:



- Renkaat oli ohjekirjasta poiketellen nipussa, eli foumit sisässä ja gummit vanteella, liimata piti.


- Maalata kun en osaa, niin jätin sen tekemättä:





- Tämmösiä jäi käteen:


(isompana: https://lh3.googleusercontent.com/-y4gohcqvOsI/UOH1WyOWCVI/AAAAAAAAgAY/DiGHIfnzlpg/s1200/20121231_222702.jpg )


- Lopputulema:
311212 - Hpi Savage XS SS - First Run



« Viimeksi muokattu: 02.01.13 - klo: 20.21 kirjoittanut jesi »
/ Jere Siirilä

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage XS
« Vastaus #197 : 02.01.13 - klo: 20.27 »
Nopeampi video tässä:
020113 - HPI Savage XS SS - build & mod - Timelapse (fast version) - 1080p

Noin 30k fotoo tuohon tarvi syöttää :)


Mankka ja 2s akut tuli:



2s akuille tein kepposen että mahtuu koteloon:




Eli tarvii auto suolistaa vielä mankan vuoksi :(
/ Jere Siirilä

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage XS
« Vastaus #198 : 05.01.13 - klo: 18.31 »
Mankka tuli vaihdettua ja samalla todettua joku haistavattu bugi:
Lainaus käyttäjältä: jesi
Tuli todettua että kiina-mankka rc-autossa voi aiheuttaa tuskaa.
Tein setupin ok, vaihdoin ohjaimesta muistipaikkaa, nopari oli mykkä tämän jälkeen.

Kalibroin noparin uudestaan, samantein kun nopari kuittas homman ok, niin löikin lutun lattiaan.
Auto oli mulla puoliksi sylissä puoliksi pöydällä, pieni painiotteluhan siitä tuli:


auto vs jesi: 1-0.
Rengas söi syvät railot plus poltti rystysen.


Paikkailun ja manaamisen jälkeen, sain tilanteen toistumaan, tosin auto nyt pukkien päällä.
Eli muistipaikka #1 jolle bindasin / failsafetin = ok, muistipaikka #2 jolle en ole em temppuja tehnyt = antaa härökomentoja säätimelle.


- Ensihätään mallailin axial xr10 wanteita alle, mutta eihän ne mahtunut edessä pyörimään:




Töissä vingulla avarsin vannetta, mutta kai seo levyvanteet vaa tilattavat, eivät painakkaan tonnia.


Pikku vimpstaakeja, kuten salainen kolmas liitin:







Lopputulema:
050113 - Hpi Savage XS SS - Gyro test on ice



Kävin tänään ajelemassa noilla pitävemmillä gummeilla:
Lainaus käyttäjältä: jesi
nyo nikkoa ajettu, 2s akulla heittää voltin pyörilleen jos jostain puolesta kaaasusta avaa läpän, 3sällä, noh, niinno, ehkä 1/4 kaasu on jees. nostaa hytin pystyyn/ympäri ~mistä vauhdista vaan.


(oli kamerassa väärät asetelmat)


2s akulla sahasin pihaa eessuntaas vartin verran, kori alko olemaan aika kovilla jo sillä, 3s akkua en ehtinyt ajaa loppuun kun rengas lähti vanteelta.


So far: Eppisen hauska suditin!, suosittelen!
/ Jere Siirilä

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage XS
« Vastaus #199 : 06.01.13 - klo: 13.10 »
Alko sylettää ku sokkia menee kuin pakseja:






edit:
Ynnäilin tuossa hieman, että jos ei lasketa pientarvikkeita yms, niin rahaa on mennyt noin:
- 493eur (auto, combo, servo, gyro, radiot)
- kolme akkua: 124eur.

Autoa tilatessa käytin -45usd alekoodin.
RTF versio ilman koodeja näyttäisi olevan 352eur.

Kaikki mainitut eurosummat sisältää postikulut ja alv.
« Viimeksi muokattu: 06.01.13 - klo: 13.51 kirjoittanut jesi »
/ Jere Siirilä

Poissa -rcmv-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage XS
« Vastaus #200 : 06.01.13 - klo: 14.21 »
Alko sylettää ku sokkia menee kuin pakseja:






edit:
Ynnäilin tuossa hieman, että jos ei lasketa pientarvikkeita yms, niin rahaa on mennyt noin:
- 493eur (auto, combo, servo, gyro, radiot)
- kolme akkua: 124eur.

Autoa tilatessa käytin -45usd alekoodin.
RTF versio ilman koodeja näyttäisi olevan 352eur.

Kaikki mainitut eurosummat sisältää postikulut ja alv.

Ai tollanen systeemi korisokille.ite oon tehny kuminauhasta.
Hpi baja 5b ss

Tomppeli84

  • Vieras
Vs: Hpi Savage XS
« Vastaus #201 : 07.01.13 - klo: 01.13 »
Oisko yhtään halukasta myyjää autolle?
Voisin ostella joltain pois, kun vaikuttaa kiinnostavalta  :cheesy:

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Re: Hpi Savage XS
« Vastaus #202 : 07.01.13 - klo: 12.06 »
/ Jere Siirilä

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage XS
« Vastaus #203 : 11.01.13 - klo: 10.47 »
Kopteriin ja autoon tein tämmöttii akun ja säätimen väliin testailun/setupin teon ajaksi:



Jotta käsi ei näyttäisi toistamiseen tältä:
/ Jere Siirilä

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage XS
« Vastaus #204 : 11.01.13 - klo: 16.30 »
Joo tosiaa, wheelspinnistä tilasin osia 8pvä ja 10pvä postipate soitteli ennen puolta päivää että ois kamat oven takana.

- Slippery oli ottanut pientä damagea:







- Pistin uudet palat ja 2-kompontenttiliimalla koko roska kasaan (mikä lie seuraavaksi hajoo):




- Vaikka tuossa kitissä on paremmat ohjausvantit mitä rtr mallissa, pistin traxxasin kamat silti (läpipultti rules):







- Hpi vanteiden mukana tuli monen sortin adaptereita, yksillä niistä sai tuotua rengasta pari milliä ulos per puoli (saa kääntyvyyttä lissää noilla ylikokoisilla renkailla):




- Autoa kasatessa päivittelin että slipperyn jousella on huono jenka (tehdaskasattu), tämä tieto osottautui slipperiä purkaessa virheelliseksi.
Kun jousi on vedetty kireimmilleen, niin mutteri tulee jengalta ulos.

- Kolmas vai neljäs kerta kun oon koneen laittanut jakolaatikkoon kiinni, vetäny nesteteipit ja kaikki niskaan ja todennut että moottorin johdot ottaa runkoon kiinni = teipit pois, kone irti, jne.

- Lootan saa helpoiten autosta pois kun ottaa pari ylintä takabulkin piiiiitkää pulttia pois, saa sen verran venytettyä perää että tulee tilaa.

- Sama homma jakolaatikkoa paikalleen sovittaessa, uittaa etukardaanin paikalleen, parilla ruuvilla nopariteline irti, takakardaani paikalleen, venyttää runkoa ja työntää laatikon keppien väliin.

-Olin tilannut suutuspäissäni liian pienelle akselille, joten auton mukana tullut 60t spurri meni 56t tilalle, pinjoni pysy samana kun 24t voi olla liian pieni näille keleille.

- Pari irtonaista laakeria jotka jäi kasauksen jälkeen, kuuluu tuohon isoon spurriin.
Jännästi vaan pienemmässä spurrissa on isommat laakerit :)

- "setup failsafe" toimii tarkoituksen mukaisesti:
110113 - Setup failsafe with fuse


- Hpi levyvanteet alla:
« Viimeksi muokattu: 11.01.13 - klo: 16.38 kirjoittanut jesi »
/ Jere Siirilä

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage XS
« Vastaus #205 : 12.01.13 - klo: 15.55 »
Vaikka kuinka koitti varovasti annostella kaasua 3s akun kanssa, niin ei tässä kohtaa riittänyt tiessä (peilijäinen) pituus saamaan pitoja autoon ja sitäkautta vauhtia.
Toki voi olla että jäi välistäkin sopivasti huiput kun gpsi tallenti vain sekunnin välein ja vedot oli aika lyhkäsiä.





https://dl.dropbox.com/u/8663526/gpstest.jpg
/ Jere Siirilä

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage XS
« Vastaus #206 : 13.01.13 - klo: 16.40 »
Nyt kävi se mitä kasatessa jo arvelinkin, kun takadiffin inputti kuppi laakereinen mulju diffin kotelossa kuin hullu puurossa.

Rohkeasti jätin kardaanien päissä olleen vaahtokumitäytteet pois ja lopputulema:




Auto muuttui etuvetoiseksi äsken noin minuutin ajon jälkeen.
Sudittelin etuvedolla 6600mah akun loppuun, ettei jää epäselväksi mikä on rikki :)

Ostoskorissa nyt tarvittavat osat (diffiboksi, lautanen + pinjoni + akseli + laakerit) + diffiin yks kierros ulommaisia ja sisuskaluja varalle. + läjä shimmejä yms.
Pitää naulata noi perät niin tiukaksi kuin saa.

Komean hintaiset ohjekirjan mukaiset laakerit tuolle inputtiakselille, vaatimattomasti 18eur parilta, jää ostamatta sillä osanumerolla.

Enivei, sadan euron remontti tuli osineen posteineen, näillä puheilla, on ensimmäinen ja viimeinen tuon hintainen remppa tähän autoon, kerran kun vielä naukuu tämmösen hintalapun kera niin lähtee kiesi paremmille kalavesille tai ajan pyöräkuormaajalla yli ja jämät ajan hiekoittimen telojen läpi ja poltan hilut jäteöljyssä.
/ Jere Siirilä

Poissa SavageXL

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Hpi Savage XS
« Vastaus #207 : 13.01.13 - klo: 17.39 »
Kylläpäs on jesillä ongelmia pikku savan kanssa  :shocked:
Ettei olis herkän kaasusormen syndrooma?
Pistä jesi yv:tä jos haluat autosta eroon!
Monta lelua pyörillä ja ropelleilla....

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage XS
« Vastaus #208 : 13.01.13 - klo: 17.42 »
Noh, slippery on ihan basic failure autossa kun autossa.
Ja tää peräremontti ei ihan yllätyksenä tullut puskasta, kun jo kasatessa kävi ilmi että ei tuu toimimaan.

Se vaan on hauskaa ettei mitään huoltotiedoitetta tai päivitettyä manuskaa ole aiheesta tullut vastaan.
/ Jere Siirilä

Poissa SavageXL

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Hpi Savage XS
« Vastaus #209 : 13.01.13 - klo: 21.47 »
Jesillä näkyy olevan hk:n gyro autossa kiinni?
Toimiiko miten hyvin tässä projektissa?
Kävi itseäkin tuo gyro kiinnostamaan autohommissa!
Monta lelua pyörillä ja ropelleilla....