Kirjoittaja Aihe: KILPAILUKUTSU-FinTrack Tour 2004 III/PM 20-21.3.2004  (Luettu 10089 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jassu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
KILPAILUKUTSU
Fin Track Tour 2004  III SM JA PM 20.-21.3.2004
RIIHIMÄKI FINLAND

RIIHIMÄEN URHEILUAUTOILIJAT RY kutsuu kilpailemaan FINTRACK TOUR 2004 III- osakilpailuun 20.-21.3.2004. Kilpailu on sekä PM-kilpailu, että SM-osakilpailu.

LUOKAT
TJ-10 NM, TS-10 SM ja PM (touring modifield)

KILPAILUN JOHTO
Kilpailun johtaja: Timo Levänen
Valvoja: Jouko Saarinen, LohUA
Katsastuspäällikkö: Jukka Silvennoinen
Kilpailutuomaristo: Olli Andersson ja Heikki Helin
Ratatuomarit: valitaan kilpailupaikalla
Tuloslaskenta: AMB

ILMOITTAUTUMINEN
12.3.2004 klo 16.00 mennessä kirjallisesti ilmoittautumislomakkeella osoitteeseen:

Timo Levänen
Ainikinkuja 4
11120 Riihimäki

tai sähköpostilla:
timo.levanen@kolumbus.fi

ILMOITA:
nimi, seura, luokka, ikä ( yli/alle 16v. muista! alle 16 -vuotiailta holhoojan allekirjoitus!) ja vähintään neljä 27 MHz- tai 40 MHz -radiotaajuutta, halutessasi henkilökohtaisen transponderisi numero sekä yhteystiedot (puhelin tai sähköposti).
Kilpailumaksu on TS-10 25,- € ja TJ-10 20,- €.  Maksetaan kilpailupaikalla.

LISENSSI
Voimassa oleva AKK:n lisenssi 2004

SÄÄNNÖT
Autourheilun Sääntökirja 2004 + FT 2004 -ohjeisto  
Sääntökirjan mukaiset pitoaineet sallittu.

AIKATAULU
Ohjattu harjoitus + ilm. alkaa klo 8.30  
Alkueriä lauantaina 3-4 (osallistujamäärästä riippuen) ja sunnuntaina yksi alkuerä ja finaalit.
Harjoitusaikalista löytyy RC Maailman keskustelufoorumista viimeistään torstai-iltana ennen kilpailua; http://www.kolumbus.fi/heuli/

Kilpailuaikataulu on riippuvainen kilpailijamäärästä ja se on nähtävillä kilpailupaikalla.

RATA

Neulehuopamatto.
Leveys: 2.o – 2,5 m
Kiertosuunta vastapäivään


VASTUU
Jokainen kilpailee omalla vastuullaan ja sitoutuu noudattamaan kilpailun johdon antamia määräyksiä.

KILPAILUPAIKKA
Riihimäen Urheilutalo, Pohjolankatu 6 (www.riihimaki.fi)  

MUUTA
Kilpailupaikalla ei valitettavasti ole pöytiä eikä tuoleja. Sähkö varattu. Varaa mukaan oma jatkojohto.
Urheilutalon ravintolassa mahdollisuus ruokailla, hinta 7,5 €.  Ravintola toivoo ennakkotiedon osallistumistasi, kerro halukkuutesi ilmoittautumisen yhteydessä. Huom. ei sitova.

MAJOITUSTA
Hotelli Linnea (www.linneahotel.fi) 019 7721. Hinnat 1hh; 62 €/vrk, 2 hh 70 €/vrk
Hotelli Seurahuone (www.seurahuone.fi) 019 716 270. Hinnat 1 hh; 59 €/vrk ,2 hh ; 68 € /vrk 3 hh; 88 € /vrk
Varausta tehdessäsi maininta "Pienoisautoilun SM- ja PM-kisat".

Tervetuloa nauttimaan kisatunnelmista!

Poissa artov

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
KILPAILUKUTSU-FinTrack Tour 2004 III/PM 20-21.3.2004
« Vastaus #1 : 24.02.04 - klo: 19.27 »
Ajaako stanuilijatkin 2 päivää ?

Poissa Matias V

  • Fullspeed RC
    • Profiili
KILPAILUKUTSU-FinTrack Tour 2004 III/PM 20-21.3.2004
« Vastaus #2 : 24.02.04 - klo: 20.09 »
Olisi kiva tietää ajetaanko Lauantaina TJ-10 ja TS-10 ja Sunnuntaina PM?

Miten on järjestäjät suunnitelleet?

Jos stanuilijat ajavat 2-päiväiset kisat, niin minulla ainakin tulee hankaluuksia olla mukana.
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

Poissa Tumppi

  • Veteraani
    • Profiili
KILPAILUKUTSU-FinTrack Tour 2004 III/PM 20-21.3.2004
« Vastaus #3 : 24.02.04 - klo: 20.19 »
Olisikos tuosta apua....

->

http://www.akk-motorsport.fi/attachements/2003-12-16T12-08-1612.pdf

kohta 2. ajettavat luokat, viimeinen kappale...

"Riihimäen osakilpailu tullaan ajamaan TS-10 luokan osalta  poikkeavalla kilpailuformaatilla sekä renkaiden lukumäärällä. Tj-10 luokka ajaa kilpailun normaalisti."

edit....
Tähän voipi tulla vielä muutoksia, joten malttakaahan mielenne. Huomenna tai viimeistään perjantaina asia on selvä.

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
KILPAILUKUTSU-FinTrack Tour 2004 III/PM 20-21.3.2004
« Vastaus #4 : 25.02.04 - klo: 15.54 »
Lainaus käyttäjältä: "Tumppi"
"Riihimäen osakilpailu tullaan ajamaan TS-10 luokan osalta  poikkeavalla kilpailuformaatilla sekä renkaiden lukumäärällä. Tj-10 luokka ajaa kilpailun normaalisti."

Kilpailukutsun lukemalla ei tosin voi oikein tulkita muutoin, kuin että myös TJ ajetaan 2-päiväisenä. Vahvistus tähän olisi syytä saada mahdollisimman pian.

Poissa Jassu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
KILPAILUKUTSU-FinTrack Tour 2004 III/PM 20-21.3.2004
« Vastaus #5 : 25.02.04 - klo: 20.52 »
TJ-10 luokan kohdalta kisaformaatti on vielä hieman auki ja toivottavasti epäselviin kysymyksiin saadaan nopeasti vastaus, jonka jälkeen kerron asian tiimoilta lisäinfoa.

Poissa Erkki E

  • Tulokas
    • Profiili
    • http://www.kyttaajat.net
TJ-10:n formaatista
« Vastaus #6 : 25.02.04 - klo: 22.06 »
Olisi erinomaisen hyvä asia kun pidettäisiin kiinni siitä mitä Fin Trackin suhteen on ohjeistoon kirjoitettu! Mielestäni TJ:n venyttäminen myös sunnuntaille ei ole perusteltua. Sen sijaan se on perusteltua, että pidetään sovituista asioista kiinni! Vaikka muut pohjoisen pojat ovat olleetkin jakamassa kisoja myös sunnuntaille, on Oulun suunnallakin ainakin kahta kantaa tähän asiaan. Eli toisaalla keskusteluissa olleeseen kantaan (äänivallattomana kilpailijoiden palstalle) yhtyen: perjantaina treenimahdollisuus ja loput typistettyinä lauantaille!

Poissa Japoff

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
KILPAILUKUTSU-FinTrack Tour 2004 III/PM 20-21.3.2004
« Vastaus #7 : 25.02.04 - klo: 23.34 »
AIVAN! Ehdottomasti yksipäiväiset kisat stanulle!
Ei ole mitään järkeä pilkkoa kisoja kahdelle päivälle.
Kyllä jää ne kaks päiväiset minulta ainakin väliin...on tässä maailmassa muutakin kuin rc-autoilu =)

T: 152
Skoda RS Powah

Poissa artov

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
KILPAILUKUTSU-FinTrack Tour 2004 III/PM 20-21.3.2004
« Vastaus #8 : 26.02.04 - klo: 18.38 »
Mulle kyllä käy ne 2-päiväisetkin, kun vain aikonaan saa siitä tiedon monenko päivän turnajaiset on :wink:

Poissa Arska

  • Jäsen
    • Profiili
KILPAILUKUTSU-FinTrack Tour 2004 III/PM 20-21.3.2004
« Vastaus #9 : 27.02.04 - klo: 15.29 »
Mutta ajatelkaapa, että jos Stanukuski saa kyydin Virikuskilta kisapaikalle niin se ei saa kyytiä, sitten Lauantai-iltana kotiin.

-Ari-

Poissa Jassu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
KILPAILUKUTSU-FinTrack Tour 2004 III/PM 20-21.3.2004
« Vastaus #10 : 27.02.04 - klo: 19.41 »
Riihimäen kilpailun TJ-10 luokka ajetaan samalla formaatilla, kuin TS-10 luokka. Syitä miksi näin halusimme, voin hieman tässä valottaa.

1. Perjantai-iltana ei kukaan pääse harjoittelemaan (johtuen meille  myönnetystä ajasta).

2. Mikäli stanut ajaisi pelkästään lauantaina, he ajaisivat viimeisen aika-ajon ja finaalit ilman viriluokkaa (norm. kaaviolla). Mikäli ja toivottavasti saamme katsojia, heille näky voisi olla hieman aneeminen, kun olisi finaalikierrosten sisällä 20min ajoa ja vähintään 40min olisi rata tyhjänä, ilman mitään tapahtumaa. Kaavion muuttaminen virin osalta toisi aina johonkin kohtaan "tyhjää" ja ei olisi mielekästä viriluokkaa kohtaan.

3. Sunnuntai PM-kilpailuna, olisi saman tilanteen edessä, mikäli ei stanuja olisi mukana. Erälähtöjä noin 4-5kpl (riippuen kilpailijamääristä), jonka seurauksena sama aneemisuus jatkuisi.

Tarkoitus ei ole uhrata kumpaakaan luokkaa kilpailujen takia, vaan rakentaa toimiva kokonaisuus. Koska perjantaina ei saa harjoitella, kilpailu ei mielestäni suuresti poikkea totutusta.

-Jari Salminen/RiiUA-

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
KILPAILUKUTSU-FinTrack Tour 2004 III/PM 20-21.3.2004
« Vastaus #11 : 27.02.04 - klo: 19.48 »
Nykyisen kaavion perusteella lauantaina ollaan ajamassa vain 5 tai 6 akkua. Voisiko kisaan lisätä aamulle vielä yhden harjoittelukierroksen lisää jos perjantaina ei voi treenata?

Poissa Jassu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
KILPAILUKUTSU-FinTrack Tour 2004 III/PM 20-21.3.2004
« Vastaus #12 : 27.02.04 - klo: 19.57 »
Tarkoitus on nimenomaan, että ohjattua harjoittelua on normaalia enemmän.

Poissa artov

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
KILPAILUKUTSU-FinTrack Tour 2004 III/PM 20-21.3.2004
« Vastaus #13 : 27.02.04 - klo: 20.07 »
Alkaako kilpailu 8.30 niin kuin kilpalukutsussa vai myöhempään(ihmisten aikaan) kun ajoa ei kuitenkaan tule kovin paljon ?

Poissa Turhala

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/~turhala
KILPAILUKUTSU-FinTrack Tour 2004 III/PM 20-21.3.2004
« Vastaus #14 : 27.02.04 - klo: 22.29 »
Ensinnäkin synkkä ei kaksipäiväisten kisojen puolesta, sen enemmittä perusteluitta.
Nyt kun sitten kuitenkin mennään kaksipäiväisiin kisoihin, niin äänestän järjen käytön puolesta: henkilökohtaisesti tulen kisoihin ajamaan, en haukottelemaan ja pyörittelemään peukaloita, omia tai muiden... enkä usko olevani ainut. Korjatkaa jos olen väärässä.
Kerran aikaa on käytettävissä, niin se pitää käyttää kahteen asiaan, niiden parantamiseen: ajomäärän lisäämiseen ja kisojen tarpeeksi myöhäiseen aloittamiseen. Jälkimmäinen näistä on kilpailukutsun mukaan jo päätetty... valitettavasti. Ensimmäiseen kuitenkin voidaan vaikuttaa, joten toivoisin reilusti harjoituseriä. Saadaan kunnolliset kisat, kun ehtii treenata & testata kunnolla jo ennen itse alkueriä.

Poissa Yippo

  • Veteraani
    • Profiili
    • Yippo's EBT statistics page
KILPAILUKUTSU-FinTrack Tour 2004 III/PM 20-21.3.2004
« Vastaus #15 : 28.02.04 - klo: 00.33 »
Akullisia on varmasti luvassa enemmän.  Minusta aloitusajalla ei ole niin  suurta merkitystä. Lauantaina sillä periaatteessa on merkitystä, jottei kenenkään tarvitse tulla yöksi kisapaikalle, mutta lauantaina voi lopettaa aika myöhään ja sunnuntaina aloittaa aikaisemmin, koska voidaan olettaa että vähänkin kauempaa tulevat yöpyvät kisapaikan lähistöllä. Sunnutnaina voisi lopettaa ihmisten aikaan jotta pitkämatkailaiset ehtivät seuraavaksi aamuksi töihin/kouluun.

Poissa AssoPoika

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.saikart.fi
KILPAILUKUTSU-FinTrack Tour 2004 III/PM 20-21.3.2004
« Vastaus #16 : 28.02.04 - klo: 14.26 »
Stanuille 1päiväset kilpailut :!: :o  
Ei 3katsojan takia stanuja kannata ajattaa Sunnuntaina :!:
Tulee muuten kalliiksi olla 2yötä hotellissa, kun on pitkä matka kilpailu paikalle :!:

Ps:Äiti ei tykkää 2päiväsistä kilpailuista :!:

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
KILPAILUKUTSU-FinTrack Tour 2004 III/PM 20-21.3.2004
« Vastaus #17 : 28.02.04 - klo: 14.51 »
Taitaa olla vaan kaikki kilpailukutsut lähetetty jo seuroille joten kovin suuria muutoksia tuohon ei voi enää tehdä. Tosin enpä ole itse nähnyt kutsuja paperiversioina viimeseen pariin vuoteen, mitä nyt joskus kisapaikoilla on kutsuja jaettu :P

Poissa CAi

  • Veteraani
    • Profiili
KILPAILUKUTSU-FinTrack Tour 2004 III/PM 20-21.3.2004
« Vastaus #18 : 28.02.04 - klo: 15.29 »
4-5 treeniä erittäin lauantaina, vie  5 tuntia ja sen päälle 4 alkuerää
Sponsored by: Team Associated/Reedy/LRP/XENON racing/Protoform/DHI/JB-foam/V-DeZign/Proline Racing/Ultima 
                      (__\==*==/__)

Poissa Erkki E

  • Tulokas
    • Profiili
    • http://www.kyttaajat.net
Tj:n jako kahdelle päivälle
« Vastaus #19 : 28.02.04 - klo: 19.11 »
Kylläpä etelän miehet teki tempun; yleisön vuoksi jaettiin Tj-kisakin kahdelle päivälle! Yleisön määrän odotamme sitten olevan merkittävästi tavanomaisia lukuja suuremman, jottei mene kasvot tällaisilta päättäjiltä! Uskoakseni tähän saakka on useimmat kisat yritetty järjestää kisaajien ehdoilla, mutta käänne yleisölajiksi alkaa toivottavasti sitten näistä kisoista!

Poissa jallu

  • Jäsen
    • Profiili
KILPAILUKUTSU-FinTrack Tour 2004 III/PM 20-21.3.2004
« Vastaus #20 : 28.02.04 - klo: 19.47 »
Onko minkälaista arviota paljon tulee kuljettajia suomen ulkopuolelta ?

Kuinka suureksi osallistujamäärä voi mahdollisesti kasvaa ?

arvioita ?

Poissa Thormax

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
KILPAILUKUTSU-FinTrack Tour 2004 III/PM 20-21.3.2004
« Vastaus #21 : 28.02.04 - klo: 23.46 »
Miten ihmeessä Vaasassa toimittiin kesällä?
Eikös ne olleet kanssa PM kisat ja stanut ajoivat vain lauantaina...?
See it. Feel it. Drive it.

Poissa matti

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
KILPAILUKUTSU-FinTrack Tour 2004 III/PM 20-21.3.2004
« Vastaus #22 : 29.02.04 - klo: 01.44 »
Olis ihan kiva, jos laadittuja Fintrack-ohjeistoja noudetettaisiin, eikä lähdettäisi sooloilemaan stanukisan pituuden suhteen. Eikös ohjeistuksessa ihan selkokielellä sanota ainoiden muutosten olevan:

"Riihimäen osakilpailu tullaan ajamaan TS-10 luokan osalta poikkeavalla kilpailuformaatilla sekä renkaiden lukumäärällä. Tj-10 luokka ajaa kilpailun normaalisti."

Ymmärtääkseni tässä kohtaa sanotaan Tj-10 luokan ajavan kilpailun normaalisti yhtenä päivänä. Kuka Riihimäen kisajärjestäjistä on saanut valtuuden poiketa ohjeistuksesta?

Kyselee Matti Nevala, numero 81.
Masami is back

Poissa copter

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC10.FI
KILPAILUKUTSU-FinTrack Tour 2004 III/PM 20-21.3.2004
« Vastaus #23 : 29.02.04 - klo: 11.56 »
Olen Nevalan kanssa ihan samaa mieltä. Mielestäni ennalta tehtyjä aikatauluja taikka suunnitelmia ei pitäisi muuttaa, varsinkaan jos ne muutetaan suurimmilta osin vain katsojien takia.

Olin itse Kuusankoskella ensimmäistä kertaa mukana kisapaikalla, tosin kylläkin vain ottamassa tuntumaa touhuun, eli siis en kisaamassa. En voi rehellisesti väittää että siellä olisi istunut hetkellisestikään yli 10 katsojaa samanaikaisesti. Jos katsomossa oli ihmisiä, niin ne oli toisia kuskeja taikka mekkaajia jotka vain sieltä seurasivat kisan kulkua.

Paljon on käyty keskustelua siitä että pitäisi saada uusia harrastajia lajin pariin sekä ottamaan osaa kilpailuihin. Tälläinen aikataulujen ja muiden ennalta sovittujen asioiden muuttaminen ei ainakaan auta asiaa millään tapaa. Itse olin suunnitellut osallistuvani ensiimmäistä kertaa kilpailuun juuri Riihimäellä, sen takia varannut aikaa _alkuperäisen_ aikataulun mukaisesti tietenkin. Nyt kun kisa venyy toisellekin päivälle, niin se voi olla täysin mahdollista että ensimmäinen kisani onkin vasta Laukaalla.

Mielestäni jos muutoksia kilpailun formaattiin tehdään niin suurella kädellä, että ihan päivämääriin tulee muutoksia. Niin silloin niistä tulee tiedoittaa hyvissä ajoin, mielellään vähintään 5-6 vko ennen varsinaista kilpailua.

Poissa CAi

  • Veteraani
    • Profiili
KILPAILUKUTSU-FinTrack Tour 2004 III/PM 20-21.3.2004
« Vastaus #24 : 29.02.04 - klo: 13.47 »
Vähän ylireagointia ilmassa.
Ei se maailma, eikä budjetti kaadu yhteen kaksipäiväiseen kisaan.
Osa Oululaisistahan haluaisi vallan sellaisia.

Isot kisat pidetään kaksipäivisinä ja se on OK. Mielestäni koko homma fiiliksineen on parempi kun kaikki ajaa homman yhdessä kaksipäiväisenä.

Normaalit FT kisat tulisi pitää kylläkin nykyisenä eli pe treenit ja lauantaina kisat finaaleineen, ihan kulujenkin puolesta. Salivuokra kun yhdessä keski-suomalaisessa paikassa on 800€ päivä ja kaksi päivää 1600 €.
800€ / 80 kuskia = 10€ nousua osallistumismaksuun. Ajetaan luokat sitten samana tai eri päivänä.

Vähän joustoa ja nautitaan enemmän 8)
Sponsored by: Team Associated/Reedy/LRP/XENON racing/Protoform/DHI/JB-foam/V-DeZign/Proline Racing/Ultima 
                      (__\==*==/__)

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
KILPAILUKUTSU-FinTrack Tour 2004 III/PM 20-21.3.2004
« Vastaus #25 : 29.02.04 - klo: 13.52 »
Offtopic, joskin aiheeseen liittyen.
Aikatauluja ja ennakkoilmoituksia on totuttu lajissamme heittelemään. Olen täysin samaa mieltä, että tästä tavasta pitäisi alkaa päästä eroon, ellei tarve ole pakottava.

Esimerkki SM-kisoista 2002: kisan ajankohta muutettiin yhtäkkiä, ilman mitään selityksiä. Kun asiasta ihmettelin, muotoilulla "mitäs pelleilyä tämä on", sain oikein kunnolla turpiini, ja keneltäs muulta kuin lajiryhmän pj:ltä. Minun ei kuulemma olisi pitänyt kirjoittaa asiasta, josta en tiedä mitään. Että silleen.
Siirron syyksi osoittautui lopulta Sveitsissä pidettävät EM-kisat, josta syystä kotimaisille huipuillemme haluttiin järjestää sopivampi ajankohta omiin SM-kisoihimme. Mutta mitenkäs kävi? Yksikään näistä huipuista ei osallistunut SM-kisaan, vaikka se vain heitä varten väännettiin eri paikkaan.
Olisi kannattanut kysyä ensin ja toimia vasta sitten.

Samasta kisasta toinen esimerkki: kisakutsu oli määritellyt SM-kisapäiväksi lauantain ja NM-päiväksi sunnuntain (!!!). Kisakutsussa tiedotettiin, että mikäli lauantai on sadepäivä, molemmat kisat ajetaan samana päivänä, sunnuntaina. Ja kuinka kävi? Lauantaina satoi, mutta SM-kisat ajettiin, ja tuhansia euroja paloi nopareiden ja vastareiden muodossa Laukaan pilviselle taivaalle.
Sunnuntain kisa oli sitten aurinkoa aamusta iltaan, TJ-luokan onneksi.

Opetukset:
1. Sovittuja kisa-ajankohtia ei pidä siirtää olemattomista syistä. Eikä varsinkaan kesäaikaan, jolloin muutakin ohjelmaa ja suunnitelmia on jokaisella.
2. Kisaformaattia on noudatettava. Jos kisalle on ilmoitettu varapäivä ja ehdot sen käytöstä, siitä on pidettävä kiinni.
3. Edustusoikeus kansainvälisiin kisoihin pitäisi edellyttää näyttöjä omissa kisoissa.
4. Asiasta ihmettelevien riviharastajien mollaaminen on ala-arvoista, varsinkin kun he kyselevät todellisista asioista, ja ovat ihmettelyineen lopulta täysin oikeassa.

Onko näistä opittu mitään? Ei siltä näytä.

Sinänsä kaksipäiväinen TJ- ja avoimen luokan kisa Riihimäellä osuu kokeiluna oikeaan aikaan, kun asia on ollut muutenkin esillä.
Kaksipäiväisessä kisassa on oma erityinen tunnelmansa, eikä sen kokeminen yhden kerran ole huono juttu.

Poissa copter

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC10.FI
KILPAILUKUTSU-FinTrack Tour 2004 III/PM 20-21.3.2004
« Vastaus #26 : 29.02.04 - klo: 18.20 »
Lainaus
Ei se maailma, eikä budjetti kaadu yhteen kaksipäiväiseen kisaan.

Tällä asialla ei minun kannaltani ole mitään tekemistä budjetin kanssa, eikä myöskään sillä että onko kisa 1 vaiko 2 päivää. Kyse tässä on minunkin puoleltani ainoastaan siitä, että pidetään kiinni ennakkoon ilmoitetuista kisapäivistä ja jos niihin tulee muutoksia, niin niistä informoidaan riittävän aikaisin.

Kyllä varmasti jokainen suunnittelee omia viikonloppujaan enemmän taikka vähemmän sen mukaan milloin on kisat, treenit taikka muut vastaavat. Nyt kun alunperin piti olla kisat lauantaina (TJ), niin tietenkin sunnuntaille on monilla suunniteltuna jotain muuta ohjelmaa, joka ei välttämättä ole peruttavissa taikka siirrettävissä.

Vielä kun tullaan siihen faktaan että kyse on SM-arvon omaavasta kilpailusta, niin luulisi että ennaltailmoitetuista ja -sovituista päivämääristä pidetään kiinni. Onhan tämä tietysti pienemmän mittakaavan juttuja, mutta mitäköhän siitä tulisi jos vaikka Neste Rally päättäisi muuttaa ajankohdan toiselle päivälle vain sen takia että järjestäjät niin haluavat. Tämä tietysti käytännössä vaikuttaisi kaikien osanottajien matka- ja hotellivarauksiin sekä muihin suunnitelmiin uudelle ajankohdalle. Toki tässä esimerkissä muutokset esim. katsojien takia ovat ymmärrettävämpiä, mutta lähinnä nyt vain spekuloin tilannetta osanottajien kannalta.

Mielenkiintoisen asiasta myöskin tekee se, että alkuperäisessä kilpailukutsussa ei mainittu asiasta suoranaisesti mitään. Asiaan puututtiin vasta kun osanottajat alkoivat asiasta kyselemään ja suora vastaus asiaan saatiin vasta 3 vko ennen kisaa. Mitäpä jos kukaan ei olisi asiasta mitään sanonut, vaan kaikki kuskit olisivat luottaneet siihen että kilpailut pidetään alkuperäisen suunnitelman mukaan? Olisi varmasti ollut mukava huomata kisapaikalla, että viikonlopun aikataulu on totaalisesti muuttunut ja joutuu alkaa varailemaan hotelleja sun muita vasta Riihimäellä.

Poissa Yippo

  • Veteraani
    • Profiili
    • Yippo's EBT statistics page
KILPAILUKUTSU-FinTrack Tour 2004 III/PM 20-21.3.2004
« Vastaus #27 : 01.03.04 - klo: 17.06 »
Lainaus käyttäjältä: "Jassu"
2. Mikäli stanut ajaisi pelkästään lauantaina, he ajaisivat viimeisen aika-ajon ja finaalit ilman viriluokkaa (norm. kaaviolla). Mikäli ja toivottavasti saamme katsojia, heille näky voisi olla hieman aneeminen, kun olisi finaalikierrosten sisällä 20min ajoa ja vähintään 40min olisi rata tyhjänä, ilman mitään tapahtumaa. Kaavion muuttaminen virin osalta toisi aina johonkin kohtaan "tyhjää" ja ei olisi mielekästä viriluokkaa kohtaan.

Miksi näin. Mihin aikaan virikuskeilla loppuu ajot lauantaina?

Lainaus käyttäjältä: "Jassu"
3. Sunnuntai PM-kilpailuna, olisi saman tilanteen edessä, mikäli ei stanuja olisi mukana. Erälähtöjä noin 4-5kpl (riippuen kilpailijamääristä), jonka seurauksena sama aneemisuus jatkuisi.

5 erälläkin erälähtöjen väli ei olisi 6-7minuuttia jolloin eräväli olisi noin tunnin. Siitä seuraisi vain enemmän aikaa laskennalle pitää hommat aisoissa ja vähentäisi sählinkiä erien vaihtuessa...

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
KILPAILUKUTSU-FinTrack Tour 2004 III/PM 20-21.3.2004
« Vastaus #28 : 01.03.04 - klo: 17.14 »
Yippo:

Mutta eihän Suomen kisoissa ole aikaisemminkaan ollut ongelmia laskentalaitteiden kans.  :lol:  :wink:
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa CAi

  • Veteraani
    • Profiili
KILPAILUKUTSU-FinTrack Tour 2004 III/PM 20-21.3.2004
« Vastaus #29 : 01.03.04 - klo: 20.28 »
Lainaus käyttäjältä: "Vesa"
Yippo:

Mutta eihän Suomen kisoissa ole aikaisemminkaan ollut ongelmia laskentalaitteiden kans.  :lol:  :wink:


Tuli mieleen procar open 2002 jolloin ajanotto oikeesti meni rikki-
Seurauksena 4 tunnin tauko ja yksi ajamaton alkuerä. viimeinen alkuerä hiitti lähti klo 22.40.

Yippo: käsittäkseni viri loppuu tottakai kun 3-4 alkuerää on ajettu ja sen jälkeen ajettaisiin pelkät stanun finaalit, ei hyvä.

Ajetaan nyt vaan kivat ja kovat kisat :)
Sponsored by: Team Associated/Reedy/LRP/XENON racing/Protoform/DHI/JB-foam/V-DeZign/Proline Racing/Ultima 
                      (__\==*==/__)