Kirjoittaja Aihe: Vikaa Kyoshon SuperTenissä  (Luettu 2177 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Midder

  • Veteraani
    • Profiili
    • TeamLrp
Vikaa Kyoshon SuperTenissä
« : 28.02.04 - klo: 10.44 »
Morjesta
Elikkähän ostin tässä Kyosho SuperTenin, mutta empä ole vielä päässyt kauheasti ajelemaan. Ensimmäinen vika kohde on takaiskarit ne eivät palauta kunnolla. Eilikkä ostaessa auton niissä ei ollut yhtään öljyä ja nyt pistin sitä öljyä mitä siinä tuli mukana olen kokeillut myös eri maavaroja ja mitä pienempi maavara niin sitä paremmin palauttaa löysäsin myös hieman ruuveja, koska ne olivat älyttömän kireällä mikä paransikin hieman palautumista, mutta ei täysin itselläni kävi mielessä, että mahtaakohan tuo johtua huonoista jousista, mitä mieltä olette? Niin ja vielä tuosta viasta, että ilmassa iskarit kyllä palauttavat todella hyvin, mutta eivät silloin kun auto on maassa.

Toinen juttu mikä onkin sitten sellainen mihin en ole tähän mennessä löytänyt oikeastaan selitystä. Etupyörät eivät käänny kunnolla, kun koskettavat maata, mutta ilmassa kylläkin kääntyvät hyvin. Lisäksi kuuluu pientä natinaa pyöriä kääntäessä, mutta mistä tämä sitten johtuu, että tarvitseeko joku kohta rasvata vai miten tarvitsisi menetellä? En tiedä yhdistyvätkö nämä asiat toisiinsa nimittäin kävin ajamassa yhden akullisen jos nyt niin edes voisi sanoa nimittäin akku kesti huiman yhden minuutin kun toisessa autossani kestää 10 minuuttia, että onko ideoita mitä kannattaisi tehdä? Niin sitten on vielä sellainen, että mitä pienempi maavara sen paremmin pyörät tuntuvat kääntyvän maassa.

Poissa Mikko M

  • Veteraani
    • Profiili
Vikaa Kyoshon SuperTenissä
« Vastaus #1 : 28.02.04 - klo: 11.19 »
oot sä täyttänyt iskarit "oikein"

onks servo tarpeeks voimakas ja nopea. mikä servo sulla on?

kuinka vanha/mikä/ampeerinen akku sulla on?

Poissa Midder

  • Veteraani
    • Profiili
    • TeamLrp
Vikaa Kyoshon SuperTenissä
« Vastaus #2 : 28.02.04 - klo: 11.27 »
No olen täyttänyt iskarit oikein. Servo on aivan vakio Hitecin servo, mutta kaipa sen nyt luulisi olevan tarpeeksi hyvä, ei kait vakioautoon nyt mitään voimaservoa sentään tähänkään mennessä ole tarvinnut. Akku on todella vähän käytetty 1700/8,4V.

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
Re: Vikoja
« Vastaus #3 : 28.02.04 - klo: 11.32 »
Lainaus käyttäjältä: "Midder"
Niin ja vielä tuosta viasta, että ilmassa iskarit kyllä palauttavat todella hyvin, mutta eivät silloin kun auto on maassa.

Asiat taitavat olla just kohdallaan. Iskareiden pitää mennäkin vähän kasaan, kun auton paino on niiden päällä. Kun kevennät autoa kohottamalla sitä maasta, iskareiden on tällöin "joustettava ulos" koko pituuteensa. Tämä on juuri yksi säätökohde, ulosjousto, jota pitää olla paljon tai vähän, riippuen autosta ja radasta/maastosta.

Lainaus käyttäjältä: "Midder"
Toinen juttu mikä onkin sitten sellainen mihin en ole tähän mennessä löytänyt oikeastaan selitystä. Etupyörät eivät käänny kunnolla, kun koskettavat maata, mutta ilmassa kylläkin kääntyvät hyvin. Lisäksi kuuluu pientä natinaa pyöriä kääntäessä, mutta mistä tämä sitten johtuu, että tarvitseeko joku kohta rasvata vai miten tarvitsisi menetellä?

Vaikuttaa siltä, että ohjauksen liikkuvat osat eivät liiku herkästi. Irrota servon vääntövarsi ja kokeile ohjausmekanismin herkkyyttä käsin. Jos liike ei ole herkkä, etsi se kohta, mikä ahdistaa, ja herkistä se.

Lainaus käyttäjältä: "Midder"
En tiedä yhdistyvätkö nämä asiat toisiinsa nimittäin kävin ajamassa yhden akullisen jos nyt niin edes voisi sanoa nimittäin akku kesti huiman yhden minuutin kun toisessa autossani kestää 10 minuuttia, että onko ideoita mitä kannattaisi tehdä? Niin sitten on vielä sellainen, että mitä pienempi maavara sen paremmin pyörät tuntuvat kääntyvän maassa.

Jos akussa ei ole potkua, ei myöskään servo jaksa kääntää pyöriä. Joko akku on viallinen (yksi sen kennoista on viallinen) tai sitten akku ei ollut kunnolla ladattu. Mittaa yleismittarilla akun jänite, ja kaikkien kennojen jännite (ellei ole pötköakku, jossa kennot ovat kutistesukan sisässä). Jos näyttää olevan ok, laita pieni kuorma esim. hehkulampulla ja mittaa taas. Mahdollinen kennovika selviää näin.
Ehjän kennon jännite on 1,1-1,4V välillä latauksesta ja kuormituksesta riippuen. 6-kennoisen akun vastaavasti noin 6,6-8,4V. Jos akun jännite on alempi, ainakin yksi kenno on viallinen.

Poissa Midder

  • Veteraani
    • Profiili
    • TeamLrp
Vikaa Kyoshon SuperTenissä
« Vastaus #4 : 28.02.04 - klo: 14.03 »
No joo kiitos avusta ton etupään suhteen, että nyt kääntyy hyvin, mutta vieläkin on ongelia iskareiden kanssa. Kävin äskön ajamassa niin epäilen kyllä sitä, että jos painaa lämän tiskiin niin silloin ei kait iskareiden kuuluisi mennä pohjaan, jonka seurauksena oli, että renkaat ottivat koriin kiinni, että onko tämän suhteen jotain ideoita?

Poissa Toni N

  • Veteraani
    • Profiili
Vikaa Kyoshon SuperTenissä
« Vastaus #5 : 28.02.04 - klo: 14.40 »
Lainaus käyttäjältä: "Midder"
No joo kiitos avusta ton etupään suhteen, että nyt kääntyy hyvin, mutta vieläkin on ongelia iskareiden kanssa. Kävin äskön ajamassa niin epäilen kyllä sitä, että jos painaa lämän tiskiin niin silloin ei kait iskareiden kuuluisi mennä pohjaan, jonka seurauksena oli, että renkaat ottivat koriin kiinni, että onko tämän suhteen jotain ideoita?

Jäykemmät jouset, tai jos on liian vähän maavaraa niin paloja väliin.
Tyhjä

Poissa mustavihannes

  • Jäsen
    • Profiili
Vikaa Kyoshon SuperTenissä
« Vastaus #6 : 28.02.04 - klo: 16.22 »
Halåå näiden aiheiden kanssa.... taas vaan pelkkä "vikoja", ei auton mallia eikä mitään muutakaan....  :evil:

Poissa Joona H

  • Veteraani
    • Profiili
Vikaa Kyoshon SuperTenissä
« Vastaus #7 : 28.02.04 - klo: 16.36 »
Lainaus käyttäjältä: "mustavihannes"
Halåå näiden aiheiden kanssa.... taas vaan pelkkä "vikoja", ei auton mallia eikä mitään muutakaan....  :evil:

Ai miten niin?
Jos lukisit ensimmäisen viestin,löytäisit ehkä auton mallin ja nimen :?

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vikaa Kyoshon SuperTenissä
« Vastaus #8 : 28.02.04 - klo: 16.41 »
Jonttu: Täällä foorumissa on tarkoitus kiinnittää huomiota myös otsikkoon että jo etusivulta tiedetään mistä on kysymys. Topic "Vikoja" ei kerro vielä mitään mutta topic "Vikoja Kyosho PureTenissä" on jo paljon parempi ja rajaa aluetta. Samaa tasoa ovat nuo "APUA!!!" topicit...

Poissa ClodZ

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.neppis.com
Vikaa Kyoshon SuperTenissä
« Vastaus #9 : 28.02.04 - klo: 17.12 »
Pisteet kuitenkin siitä että itse viesti oli asiallisimmasta päästä...minusta tällaiset hommat voisi kuitata sillä että joku jolla on mahdollisuus muuttaa otsikoita, tarkentaa otsikkoa, ja lisää viestiin editin kuinka jatkossa toimitaan otsikoinnin kanssa? kymmenen viestin ot-jauhaminen vie tältäkin threadilta merkityksen. Tämän viestin voi poistaa kun sen on joku lukenut.
XC - Poor boys Bruiser

Poissa l150040

  • Veteraani
    • Profiili
    • Ari-Pekan RC-sivut
Vikaa Kyoshon SuperTenissä
« Vastaus #10 : 28.02.04 - klo: 18.18 »
Jousia voi säätää kireämmälle muutamalla eri tavalla mm:

- Hankki kireämmät jouset
- Lisää esijännitystä lisäämällä esijännityspaloja tai sellaisella klemmarilla
- Hankkimalla pitemmät jouset

Poissa Midder

  • Veteraani
    • Profiili
    • TeamLrp
Vikaa Kyoshon SuperTenissä
« Vastaus #11 : 28.02.04 - klo: 18.38 »
Hmm empä välttämättä uskoisi, että löytyy tuollaisia naputtajia ei pahalla, mutta onko sillä otsikolla nyt niin helvekon suurta merkitystä ja pistin ¨vikoja¨ otsikon sen takia, että jos tulee johonkin muuhunkin vikoja ja mielestäni selitin asian hyvin tarkasti ja mistä mallista kyse vai pitäisikö tuo minun kirjoitukseni pistää kokonaan otsikoksi niin on ainakin kunnollinen  :evil:

Poissa hanzu12

  • Veteraani
    • Profiili
Vikaa Kyoshon SuperTenissä
« Vastaus #12 : 28.02.04 - klo: 20.18 »
Onko tossa autossa hihna veto takapäässä ja nelivedolla. On vähän off topiccia. Muuta haluasin tietää. Kun en oo oman auton mallista varma.

Poissa Midder

  • Veteraani
    • Profiili
    • TeamLrp
Vikaa Kyoshon SuperTenissä
« Vastaus #13 : 28.02.04 - klo: 20.47 »
Ei ole et toi on takavetonen.