Kirjoittaja Aihe: Liitinvertailu: EC5 vs Traxxas High Current  (Luettu 58615 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa allu 6

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Liitinvertailu: EC5 vs Traxxas High Current
« Vastaus #180 : 16.10.11 - klo: 00.45 »
Joo oli tuo tiedossa.Itellä ei ole tällä hetkellä kuin perus nihm akkuja. :cheesy:
Trx slash 2wd,stampede 2wd ja latrax sst

Poissa -SS-

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.rc-foff.net
Vs: Liitinvertailu: EC5 vs Traxxas High Current
« Vastaus #181 : 19.11.11 - klo: 08.26 »
Odottelinkin tuota sokerinpalaa mainituksi, sentään täysin ylivoimanen liitin monessa paikassa.

Forever!

Eikä ole koskaan tielle jättänyt  :wink:

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Liitinvertailu: EC5 vs Traxxas High Current
« Vastaus #182 : 19.11.11 - klo: 10.35 »
Odottelinkin tuota sokerinpalaa mainituksi, sentään täysin ylivoimanen liitin monessa paikassa.

Forever!

Eikä ole koskaan tielle jättänyt  :wink:

JA KUKAAN EI SITTEN KÄYTÄ NÄITÄ SOKERIPALALIITTIMIÄ. NIISTÄ EI OLE KUIN HARMIA KOKO RAHALLA.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: Liitinvertailu: EC5 vs Traxxas High Current
« Vastaus #183 : 19.11.11 - klo: 11.38 »
Ei se sokerinpala ole liitoksena yhtään huonompi jos on oikean kokoinen ja ruuvit kireellä ja sitä ei availla kokoajan.
Mutta en sitä kyllä missään ajoakussa käyttäisi, kerran sitä vähän väliä availlaan, siinä kun johdon säikeet rupeaa pikkuhiljaa menemään poikki, kun ruuvataan aina vähän eri kohtaan.

Eikä niitä 8awg johtoja tarvii tinailla, kun vaihdat suosiolla johdon pienempään, ei se niin isoa tarvii  :wink:
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Liitinvertailu: EC5 vs Traxxas High Current
« Vastaus #184 : 19.11.11 - klo: 11.55 »
Eikä niitä 8awg johtoja tarvii tinailla, kun vaihdat suosiolla johdon pienempään, ei se niin isoa tarvii  :wink:
Kiinasta tulee lipo akkuja 8AWG johdoilla ja ne menee sinne akun sisään, joten niitä on vaikeaa vaihtaa. Siksi niitä pitää tinailla.
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: Liitinvertailu: EC5 vs Traxxas High Current
« Vastaus #185 : 19.11.11 - klo: 12.03 »
Itse olen ainakin Turnigyn kovakuorisista akuista vaihtanut ne 8awg johdot 12awg johtoon (~2,5mm2). Sitä akkua kun vähän aikaa vääntelee käsissä, niin kuoret rupee aukeamaan.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa kaistapää

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Liitinvertailu: EC5 vs Traxxas High Current
« Vastaus #186 : 19.11.11 - klo: 12.57 »
8awg johdot menee vaikka xt60 liittimeen todella kivuttomasti kun kuoritulta osalta "ohentaa" säikeitä sopivasti eli katkoo n. 1/3 osan säikeistä pois ja avot kun on hyvä tinailla.samaa metodia käytin deansseihinkin kun vielä niitä käytin.
sopivasti ohennetuna ei oletettavasti läpi kulkevaa virran kulkua heikennä.

ja mitä tohon sokeripala vääntöön tulee niin itse en moisia käyttäisi kun ei oikeet liittimet paljoo maksa,toki jokainen tekee niikuin tahtoo.itseä ainakin hatuttaisi jos pikkuisen patentin tiimoilta saattaisi palaa auto ja mahdollisesti talo.

joskus voisi noita ec liittimiäkin kokeilla,on vaan aika kynnys alkaa kaikkia,toimivia liittimiä vaihtaa.
Kesämies!

Poissa R/C95

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Liitinvertailu: EC5 vs Traxxas High Current
« Vastaus #187 : 19.11.11 - klo: 20.25 »
Uusia liittimiä etsin ja arvon EC, TRX ja Deansin väliltä. Menee kaikki liittimet vaihtoon, niin ajattelin että mistä noita EC-liittimiä Suomesta saisi. Taitaa juuri saatavuuden vuoksi kallistua päätös kohti deansseja tai traxxasia. Olisko mitään apua et kumpi olis noista parempi; TRX vai deans  :huh:

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Liitinvertailu: EC5 vs Traxxas High Current
« Vastaus #188 : 19.11.11 - klo: 20.27 »
Uusia liittimiä etsin ja arvon EC, TRX ja Deansin väliltä. Menee kaikki liittimet vaihtoon, niin ajattelin että mistä noita EC-liittimiä Suomesta saisi. Taitaa juuri saatavuuden vuoksi kallistua päätös kohti deansseja tai traxxasia. Olisko mitään apua et kumpi olis noista parempi; TRX vai deans  :huh:

Eikö liitintyypistä riippumatta ole järkevää tilata ulkomailta isoa kasaa, joka sitten ei lopu? Yksittäisinä RC-liikkeestä nuo liittimet ovat todella kalliita.
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa R/C95

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Liitinvertailu: EC5 vs Traxxas High Current
« Vastaus #189 : 19.11.11 - klo: 20.35 »
Uusia liittimiä etsin ja arvon EC, TRX ja Deansin väliltä. Menee kaikki liittimet vaihtoon, niin ajattelin että mistä noita EC-liittimiä Suomesta saisi. Taitaa juuri saatavuuden vuoksi kallistua päätös kohti deansseja tai traxxasia. Olisko mitään apua et kumpi olis noista parempi; TRX vai deans  :huh:

Eikö liitintyypistä riippumatta ole järkevää tilata ulkomailta isoa kasaa, joka sitten ei lopu? Yksittäisinä RC-liikkeestä nuo liittimet ovat todella kalliita.

Kaipa se niin pitää sitte tehdä ja taitaa noita EC-liittimiä sitte mulle tulla.

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa Jokipoika

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Liitinvertailu: EC5 vs Traxxas High Current
« Vastaus #191 : 26.11.11 - klo: 11.59 »
//Huom lyhyestä pinnasta, ADHD:sta, lukihäiriöistä, kovasta (sokeri)humalatilasta kärsiville boldattu tämän viestin pääpointit valmiiksi//

Mielenkiintoinen keskustelu meneillään ja sattui juuri sopivasti, kun olen harkinnut lipojen hankintaa kevääksi ja  miettinyt pään puhki liittimien eroista. Deansit tällä hetkellä käytössä. Juottaminen, pysyvyys, lämpeneminen tai kesto eivät ole tuottaneet ongelmia. Mut onhan noita nyt chatte oltava parempiakin.

Uskon, että mamyllyn ja IsonKarhun pointti on kuitenkin ollut se, että esitetään etenkin uusille harrastajille liitinvaihtoehto joka on rakenteellisesti, juotettavuudeltaan, sekä käytettävyydeltään parempi kuin esim. kunnioitettavaan ikään päässyt Deans, pelkät aloittelijan käsissä helposti oikariin räpsähtävät Bulletit, tai tarkkaa juottamista vaativat Traxxakset. Ei siis lähdetä siitä perusoletuksesta, että mainstream-porukalla on 10S-lipot ja maximoitu virrankäsittely on se pääasia. E-hei.

Kumpikaan nimimerkeistä ei ole huutanut suoraa kurkkua paremmasta kyvystä kuljettaa virtaa, tai usuttanut noita väkisin niille ketkä ovat omaan liittimeensä tyytyväisiä ja vaihtavat vain jos vanhat liittimet alkavat

a.) lämmetä käytössä
b.) niistä tulee hankalia juottaa paksummilla kaapeleilla

Omaa mielipidettä ja tonttia pitää silti puolustaa ja kundit on kyl hoitanu homman hyvin, täytyy sanoa. Jos joku jaksaa oikeasti kertoa noista ex tempore pitkän selostuksen, vastailla kysymyksiin ja antaa tarpeen vaatiessa takaisin samalla mitalla, niin mulla nousee hattu päästä.


Ison Karhun tekaisema video vaikutti liittimien kasauksen puolesta houkuttelevalta. Mikäli oikein ymmärsin, niin nuo ECx:t ovat bulletteja liitinkuorella, joka vähentää mahdollisuutta väärinkytkentään. Vähentää siksi, että kaikki liittimet on mahdollista kytkeä väärin, ei välttämättä itse liitosvaiheessa, mutta esim. liitintä kasatessa + / - ristiin, ja avot talo palaa, auto räjähtää ja akka huutaa kuin hyeena.

Ja vaikka täällä moni itkeä ruikutti, että "antakaa jotain statistiikkaa, mä haluan tietää erot virrankulussa ja resistanssissa", niin ruikuttakoot. Maalaisjärki sanoo, että liitin jossa on vähänkin tavoiteltu kykyä kuljettaa virtaa, se myös sen tekee. Eroa Tamiya-liittimen, JST:n ja EC5:sen välillä on varmasti, mutta jos otetaan joku perus 1:10 piharässi 2S-3S lipoilla ja Deans ja EC5:sta verrataan pelkän virran kuljettamisen osalta...Sama kuin kattois, et miten maali kuivuis kuusesta ja männystä tehdyissä lauta-aidoissa.
 
Ei, mä en ole haluamassa kenenkään turhan tärkeän inssin tekemää vertailua liittimien välillä. Riittää mulle tiedoksi, että liitin kestää reilusti yli meikäläisen tarpeiden ja se on käytettävyydeltään fiksusti rakennettu.


XT60 verrattuna tuo vaikuttaa rakenteellisesti paremmalta, sillä siinä molemmissa liittimissä molemmat bulletit ovat erillisessä kuoren osassa. XT60:ssa toinen liittimen kappaleista on hazardin oloinen ilman "väliseinää" bullettien välissä ja juottaminen on varmasti samanlaista nautintoa kuin Deansissa. Kutistesukkaakin vaatii samalla tavoin kuin Deans.

Ok, HK alkaa käyttää noita XT60:siä tulevaisuudessa 3000 "mAahiseen" saakka, entäs kun mun ajoakut tulee olemaan 5-6000 ja juottaminen kuuluu joka tapauksessa tähän harrastukseen?

EC5 tuntuu imevän AWG8 piuhaakin ihan kiltisti ja muidenkin kuin pohjolan piirirallimestarien kokemuksia lukemalla maailmalta, vaikuttaisi että tuo kestää myös virtaa oikein mainiosti.


Olen valmis vaihtamaan kaikki liittimeni, mutta ainoa kysymys ECx-liittimistä tietäville:

-Taivuttakaa mulle rautalangasta, poikkeaako aito ja esim. hobbykingin myymä EC5-liitin poikkeaa toisistaan käytännön tasolla? Ei nimittäin huvita maksaa hunajaa ja kuukiviä noista liittimistä, jos niitä saa maailmalta edullisesti muiden pakollisten ostosten ohessa. Näyttäis ainakin asiakaspalautteiden pohjalta kestävän ihan tarpeeksi hyvin tuo HK:kin versio. Toinen vaihtoehto tietty alkaa metsästää edullisesti tuota ns. parempaa EC5-liitintä, Suomessa hinnat aika riistoa.

Ja kaiken toisten flamettamisen ja naljailun keskeltä mä tein omat päätelmäni:

Deans:

+Suht yleinen edelleen, saa käsiinsä melkein mistä vaan ja kopiotkin usein toimivaksi koettuja
-kokonsa ja muotoilun takia hankala irroittaa toisistaan ja soo-soo johdoista ei saa kiskoa
-kuuluu juottamis-metodin puolesta huonoimpaan kastiin XT60-liittimen kanssa

XT60:

+Parempi muotoilu kuin Deansissa, ei tartte kiskoa johdoista
+Jotkut valmistajat käyttävät tehtaalta saakka näitä liittimiä (akut suoraan ajoon, ei liitin-swappia)
-Kopiot usein aivan onnettomia laadultaan
-Uros-liittimen rakenne, jossa ei ole väliseinää makes me a paranoid parrot

TRX:

+Hyvä grippi ja muotoilu, ei tartte kiskoa johdoista
+Parempi juottaa kuin Deans tai XT60
-Juotettavuudelta silti huonompi kuin ECx tai Bulletit, vaatii tarkkuutta


Bulletit:

+Helppo juotella, tekniikka sama kuin IsoKarhun videossa
-kokonsa ja muotoilun takia hankala irroittaa toisistaan ja soo-soo johdoista ei saa kiskoa

ECx:t

+Helpoin kasata luotettavaksi liitin-kokonaisuudeksi
+Kuin Deans, joka on helppo juottaa, jonka kontaktit on kuin bulletista, rakenne on parempi kuin XT60 ja liitettävyys ja irroitettavuus kuin Traxxaksen liittimestä
-Uusi liitin, ei vielä niin kovin yleinen


Loppukaneetti:

Deansin seiskytlukuistaminen vs. kaapista ulos astuva EC5 näytti vaan ottavan välillä aika piikikkäästi yhteen, mielestäni ihan turhaan. Keskustelu, mielipiteet, jne. on jees. Se, että porukka dissaa henkilökohtaisella tasolla toisiaan, kutsuu toisiaan kädettömiksi, pätee omalla harrastusvuosien määrällä, juotostaidoilla, vertailee Ladaa ja Audia, sitä onko paksu johto helpompi juottaa liittimeen x vs y ja itkuparkuu turhasta on totally mental.

Free your minds, bros...Pyöritelkää niit liittimii handuissa, kolvatkaa pari jokaista, valkatkaa itselle sopivimmat ja vetäytykää Zen-tilaan takapihalle auton/lennokin/helikopterin/veneen/härvelin kanssa. Niin mäkin ajattelin tehdä, kun tuol paistaa näemmä aurinko.  :azn:


//Huom lyhyestä pinnasta, ADHD:sta, lukihäiriöistä, kovasta (sokeri)humalatilasta kärsiville boldattu tämän viestin pääpointit valmiiksi//
« Viimeksi muokattu: 26.11.11 - klo: 13.23 kirjoittanut Jokipoika »
"Listen son...This ain´t no icehockey. This is a lifetime deal"

Poissa Jokipoika

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Liitinvertailu: EC5 vs Traxxas High Current
« Vastaus #192 : 26.11.11 - klo: 13.06 »
tuntuu hauskalta tämä keskustelu kun tuntuu että  ihmiset aikoo käyttää sitä samaa liitin-yksilöä loppu elämänsä. :D
Ja juu tälle mäkin nauroin... Kun kuvittelin niitä sataan otteeseen purettuja löysiä ECx-liittimiä, mustaksi tummuneita Deanseja ja muodottomiksi sulaneita XT60:sia. Sokeripala se vain jaksais ja jaksais...  :wink:






P.S. Älkää käyttäkö sokeripalaa 4 real, eikä mitään mikkihiiri-jeesusteippi-purukumi-sinitarra-virityksiä.
"Listen son...This ain´t no icehockey. This is a lifetime deal"

Poissa mamyllyn

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Re: Vs: Liitinvertailu: EC5 vs Traxxas High Current
« Vastaus #193 : 26.11.11 - klo: 14.17 »
//Huom lyhyestä pinnasta, ADHD:sta, lukihäiriöistä, kovasta (sokeri)humalatilasta kärsiville boldattu tämän viestin pääpointit valmiiksi//

Mielenkiintoinen keskustelu meneillään ja sattui juuri sopivasti, kun olen harkinnut lipojen hankintaa kevääksi ja  miettinyt pään puhki liittimien eroista. Deansit tällä hetkellä käytössä. Juottaminen, pysyvyys, lämpeneminen tai kesto eivät ole tuottaneet ongelmia. Mut onhan noita nyt chatte oltava parempiakin.

Uskon, että mamyllyn ja IsonKarhun pointti on kuitenkin ollut se, että esitetään etenkin uusille harrastajille liitinvaihtoehto joka on rakenteellisesti, juotettavuudeltaan, sekä käytettävyydeltään parempi kuin esim. kunnioitettavaan ikään päässyt Deans, pelkät aloittelijan käsissä helposti oikariin räpsähtävät Bulletit, tai tarkkaa juottamista vaativat Traxxakset. Ei siis lähdetä siitä perusoletuksesta, että mainstream-porukalla on 10S-lipot ja maximoitu virrankäsittely on se pääasia. E-hei.

Kumpikaan nimimerkeistä ei ole huutanut suoraa kurkkua paremmasta kyvystä kuljettaa virtaa, tai usuttanut noita väkisin niille ketkä ovat omaan liittimeensä tyytyväisiä ja vaihtavat vain jos vanhat liittimet alkavat

a.) lämmetä käytössä
b.) niistä tulee hankalia juottaa paksummilla kaapeleilla

Omaa mielipidettä ja tonttia pitää silti puolustaa ja kundit on kyl hoitanu homman hyvin, täytyy sanoa. Jos joku jaksaa oikeasti kertoa noista ex tempore pitkän selostuksen, vastailla kysymyksiin ja antaa tarpeen vaatiessa takaisin samalla mitalla, niin mulla nousee hattu päästä.

Ison Karhun tekaisema video vaikutti liittimien kasauksen puolesta houkuttelevalta. Mikäli oikein ymmärsin, niin nuo ECx:t ovat bulletteja liitinkuorella, joka vähentää mahdollisuutta väärinkytkentään. Vähentää siksi, että kaikki liittimet on mahdollista kytkeä väärin, ei välttämättä itse liitosvaiheessa, mutta esim. liitintä kasatessa + / - ristiin, ja avot talo palaa, auto räjähtää ja akka huutaa kuin hyeena.

Ja vaikka täällä moni itkeä ruikutti, että "antakaa jotain statistiikkaa, mä haluan tietää erot virrankulussa ja resistanssissa", niin ruikuttakoot. Maalaisjärki sanoo, että liitin jossa on vähänkin tavoiteltu kykyä kuljettaa virtaa, se myös sen tekee. Eroa Tamiya-liittimen, JST:n ja EC5:sen välillä on varmasti, mutta jos otetaan joku perus 1:10 piharässi 2S-3S lipoilla ja Deans ja EC5:sta verrataan pelkän virran kuljettamisen osalta...Sama kuin kattois, et miten maali kuivuis kuusesta ja männystä tehdyissä lauta-aidoissa.
 
Ei, mä en ole haluamassa kenenkään turhan tärkeän inssin tekemää vertailua liittimien välillä. Riittää mulle tiedoksi, että liitin kestää reilusti yli meikäläisen tarpeiden ja se on käytettävyydeltään fiksusti rakennettu.


XT60 verrattuna tuo vaikuttaa rakenteellisesti paremmalta, sillä siinä molemmissa liittimissä molemmat bulletit ovat erillisessä kuoren osassa. XT60:ssa toinen liittimen kappaleista on hazardin oloinen ilman "väliseinää" bullettien välissä ja juottaminen on varmasti samanlaista nautintoa kuin Deansissa. Kutistesukkaakin vaatii samalla tavoin kuin Deans.

Ok, HK alkaa käyttää noita XT60:siä tulevaisuudessa 3000 "mAahiseen" saakka, entäs kun mun ajoakut tulee olemaan 5-6000 ja juottaminen kuuluu joka tapauksessa tähän harrastukseen?

EC5 tuntuu imevän AWG8 piuhaakin ihan kiltisti ja muidenkin kuin pohjolan piirirallimestarien kokemuksia lukemalla maailmalta, vaikuttaisi että tuo kestää myös virtaa oikein mainiosti.


Olen valmis vaihtamaan kaikki liittimeni, mutta ainoa kysymys ECx-liittimistä tietäville:

-Taivuttakaa mulle rautalangasta, poikkeaako aito ja esim. hobbykingin myymä EC5-liitin poikkeaa toisistaan käytännön tasolla? Ei nimittäin huvita maksaa hunajaa ja kuukiviä noista liittimistä, jos niitä saa maailmalta edullisesti muiden pakollisten ostosten ohessa. Näyttäis ainakin asiakaspalautteiden pohjalta kestävän ihan tarpeeksi hyvin tuo HK:kin versio. Toinen vaihtoehto tietty alkaa metsästää edullisesti tuota ns. parempaa EC5-liitintä, Suomessa hinnat aika riistoa.

Ja kaiken toisten flamettamisen ja naljailun keskeltä mä tein omat päätelmäni:

Deans:

+Suht yleinen edelleen, saa käsiinsä melkein mistä vaan ja kopiotkin usein toimivaksi koettuja
-kokonsa ja muotoilun takia hankala irroittaa toisistaan ja soo-soo johdoista ei saa kiskoa
-kuuluu juottamis-metodin puolesta huonoimpaan kastiin XT60-liittimen kanssa

XT60:

+Parempi muotoilu kuin Deansissa, ei tartte kiskoa johdoista
+Jotkut valmistajat käyttävät tehtaalta saakka näitä liittimiä (akut suoraan ajoon, ei liitin-swappia)
-Kopiot usein aivan onnettomia laadultaan
-Uros-liittimen rakenne, jossa ei ole väliseinää makes me a paranoid parrot

TRX:

+Hyvä grippi ja muotoilu, ei tartte kiskoa johdoista
+Parempi juottaa kuin Deans tai XT60
-Juotettavuudelta silti huonompi kuin ECx tai Bulletit, vaatii tarkkuutta


Bulletit:

+Helppo juotella, tekniikka sama kuin IsoKarhun videossa
-kokonsa ja muotoilun takia hankala irroittaa toisistaan ja soo-soo johdoista ei saa kiskoa

ECx:t

+Helpoin kasata luotettavaksi liitin-kokonaisuudeksi
+Kuin Deans, joka on helppo juottaa, jonka kontaktit on kuin bulletista, rakenne on parempi kuin XT60 ja liitettävyys ja irroitettavuus kuin Traxxaksen liittimestä
-Uusi liitin, ei vielä niin kovin yleinen


Loppukaneetti:

Deansin seiskytlukuistaminen vs. kaapista ulos astuva EC5 näytti vaan ottavan välillä aika piikikkäästi yhteen, mielestäni ihan turhaan. Keskustelu, mielipiteet, jne. on jees. Se, että porukka dissaa henkilökohtaisella tasolla toisiaan, kutsuu toisiaan kädettömiksi, pätee omalla harrastusvuosien määrällä, juotostaidoilla, vertailee Ladaa ja Audia, sitä onko paksu johto helpompi juottaa liittimeen x vs y ja itkuparkuu turhasta on totally mental.

Free your minds, bros...Pyöritelkää niit liittimii handuissa, kolvatkaa pari jokaista, valkatkaa itselle sopivimmat ja vetäytykää Zen-tilaan takapihalle auton/lennokin/helikopterin/veneen/härvelin kanssa. Niin mäkin ajattelin tehdä, kun tuol paistaa näemmä aurinko.  :azn:

//Huom lyhyestä pinnasta, ADHD:sta, lukihäiriöistä, kovasta (sokeri)humalatilasta kärsiville boldattu tämän viestin pääpointit valmiiksi//

Melkein pääsee itku kun iso mies liikuttuu:
Joku vihdoin ymmärsi meidän pointtimme!

Sitten tärkeä kommentti ainakin EC5:n liittyen:
Näistä on eri versioita, niin aitoja kuin kopioita. Omasta mielestäni parhaat saat Liquidrc:stä jotka on Losille brandatty. Niissä on hyvä muovimateriaali ja lukee "Batt" sekä "Device" rungoissa.

Edellä mainittuun kommenttiin liittimien avauksesta ja uudelleen liitoksesta: avasin itse Losille brandatyn liittimen kolmesti. Se toimii edelleen aivan yhtä hyvin kuin uusi.

Ps. Suomesta näitä kannattaa kysyä Sabelta, ne varmaan saavat näitä. Kyselkää ja saadaan "paikallista" palvelua.

Poissa lättyäijä

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Liitinvertailu: EC5 vs Traxxas High Current
« Vastaus #194 : 26.11.11 - klo: 15.30 »
  :grin: Tais olla todella liikuttavaan kun oikeen kuudesti piti postata.  :roll:

Ei vaa, ite koitin noita deansseja ja en dikannu, mun pitkissä laihoissa sormissa niitä oli tosi hankala käyttää. Juottaminen ilman apukäsiä oli aivan suolesta ja kyllä se muovikin aika kivasti suli kun 80w kolvilla suhistelin.

Multa lähtee kyllä ääni noille ECx liittimille, todella helpot asentaa paitsi niiden lonttien saaminen siitä itse liittimestä irti. Muuten oivat värkit.

Näitä käytän jatkossa kaikkeen. Pistän vielä näkkileivän ja laturin väliinki ni saadaan näkkärille paremmat energia arvot.
leluja:maverick atomXB, kyosho pureten3gp.
Käyttis: Slash 2WD turnigy trackstar 60A, Tacon 3500kv 10T, 2s LiPo. Asso tc3 ~team :D

Poissa mamyllyn

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Liitinvertailu: EC5 vs Traxxas High Current
« Vastaus #195 : 27.11.11 - klo: 14.06 »
  :grin: Tais olla todella liikuttavaan kun oikeen kuudesti piti postata.  :roll:

Ei vaa, ite koitin noita deansseja ja en dikannu, mun pitkissä laihoissa sormissa niitä oli tosi hankala käyttää. Juottaminen ilman apukäsiä oli aivan suolesta ja kyllä se muovikin aika kivasti suli kun 80w kolvilla suhistelin.

Multa lähtee kyllä ääni noille ECx liittimille, todella helpot asentaa paitsi niiden lonttien saaminen siitä itse liittimestä irti. Muuten oivat värkit.

Näitä käytän jatkossa kaikkeen. Pistän vielä näkkileivän ja laturin väliinki ni saadaan näkkärille paremmat energia arvot.

Tulipa lieviä teknisiä ongelmia, kun sama posti lähti kuudesti ;-)

Mitä tarkoitat kohdalla: "Lonttien saaminen siitä itse liittimestä irti". Jos tarkoitat bullettien saamista irti kotelosta, niin se onnistuu seuraavasti: laita vastakkaisen sukupuolen pelkkä bullet kiinni irroitettavaan osaan. Purista liitin sisään vaikka pihdeillä ja naps...sieltä se lähtee.
Huom: Tässä kohdassa huomaa eri valmistajien koteloiden eron. Hyvästä lähtee kohtuullisella voimalla ja lukkiutuu hyvin uudelleen.

Poissa vms

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Liitinvertailu: EC5 vs Traxxas High Current
« Vastaus #196 : 27.11.11 - klo: 18.38 »
Voiko jollain keinolla vähentää kitkaa EC5-liittinten välillä?

Tavanomainen akun irrottaminen autosta on hieman liian suuren tuskan takana.
Slash 4x4 Monster

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Liitinvertailu: EC5 vs Traxxas High Current
« Vastaus #197 : 27.11.11 - klo: 19.44 »
mulla oli joskus xt60 liittimien kanssa samaa ongelmaa jolloin hioin kevyesti urosliittimen ulkopintaa. Johtuuko sulla kireys itse rungosta vai bulleteista? Onko sama ongelma kaikilla akuilla? Onhan liittimet painettu kunnolla runkoon eli ovat keskellä ja yhtä syvällä.
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Liitinvertailu: EC5 vs Traxxas High Current
« Vastaus #198 : 27.11.11 - klo: 19.47 »
Voiko jollain keinolla vähentää kitkaa EC5-liittinten välillä?

Tavanomainen akun irrottaminen autosta on hieman liian suuren tuskan takana.

Kyllähän ne käytössä herkistyy sopiviks ja voihan niihi suhnauttaa jotain wd:tä tai crc:tä ni alakaa luistaa!.
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa Jokipoika

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Liitinvertailu: EC5 vs Traxxas High Current
« Vastaus #199 : 27.11.11 - klo: 20.06 »
Kyllähän ne käytössä herkistyy sopiviks ja voihan niihi suhnauttaa jotain wd:tä tai crc:tä ni alakaa luistaa!.
Luistaa kyllä, mutta en mene suosittelemaan. CRC:llä kun tuppaa olemaan pitkällä aikavälillä metalleja syövyttävä vaikutus ja mä en tota laita 1:1 autonkaan sähköihin. Mikäli en väärin muista, niin johtaa jopa sähköäkin jonkin verran.

Porukka on pilannut tolla aineella meikäläisen kokemusten mukaan niin paljon sähkölaitteita trailerin pistokkeista, auton BC-moduuleihin, ruiskubokseihin ja herra ties mihin...

Jos haluaa käyttää jotain rasvaa, niin sit mä laittasin DOW:in DC-4:sta, joka

a.) Ei maksa maltaita
b.) Saatavuus Suomessa hyvä
c.) On toiminut mulla henk. koht. paintball-mutkan solenoideissa, ym. ja noilla on tullut ryvettyä niin metsässä, kuin kilpakentälläkin
d.) Lentomekatsut käyttää tota samaa myrkkyä

Jos liitin on puhdas (puhdistukseen käytän itse Würthin kontaktisprayta ja paineilmaa), niin sit pitää tarkistaa se et se on ehjä ja bulletit liittimen sisällä oikeassa asennossa. Puhdas ja toimiva liitin ei oletusarvoisesti tarvitse rasvaa.  :smiley:
"Listen son...This ain´t no icehockey. This is a lifetime deal"

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Liitinvertailu: EC5 vs Traxxas High Current
« Vastaus #200 : 27.11.11 - klo: 21.14 »
Kyllähän ne käytössä herkistyy sopiviks ja voihan niihi suhnauttaa jotain wd:tä tai crc:tä ni alakaa luistaa!.
Luistaa kyllä, mutta en mene suosittelemaan. CRC:llä kun tuppaa olemaan pitkällä aikavälillä metalleja syövyttävä vaikutus ja mä en tota laita 1:1 autonkaan sähköihin. Mikäli en väärin muista, niin johtaa jopa sähköäkin jonkin verran.

Porukka on pilannut tolla aineella meikäläisen kokemusten mukaan niin paljon sähkölaitteita trailerin pistokkeista, auton BC-moduuleihin, ruiskubokseihin ja herra ties mihin...

Jos haluaa käyttää jotain rasvaa, niin sit mä laittasin DOW:in DC-4:sta, joka

a.) Ei maksa maltaita
b.) Saatavuus Suomessa hyvä
c.) On toiminut mulla henk. koht. paintball-mutkan solenoideissa, ym. ja noilla on tullut ryvettyä niin metsässä, kuin kilpakentälläkin
d.) Lentomekatsut käyttää tota samaa myrkkyä

Jos liitin on puhdas (puhdistukseen käytän itse Würthin kontaktisprayta ja paineilmaa), niin sit pitää tarkistaa se et se on ehjä ja bulletit liittimen sisällä oikeassa asennossa. Puhdas ja toimiva liitin ei oletusarvoisesti tarvitse rasvaa.  :smiley:

Pitääpä laittaa tallilla erilaisia liittimiä kanneliiseen lasipurkkiin ja ruiskuttaa CRC 556 yleisöljyä perään ja tutkia kuinka syöpyy. Lisäksi voin testata WD40 syövytys ominaisuudet. :grin: Testin tuloksia odotellessa voidaan vaikka pohtia oisko ne persvaunun pistokkeet syöpyny tiesuolan ja muun p*skan vaikutuksesta jokatapauksessa.
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa Diese-listi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Liitinvertailu: EC5 vs Traxxas High Current
« Vastaus #201 : 27.11.11 - klo: 21.43 »
Kyllähän ne käytössä herkistyy sopiviks ja voihan niihi suhnauttaa jotain wd:tä tai crc:tä ni alakaa luistaa!.
Luistaa kyllä, mutta en mene suosittelemaan. CRC:llä kun tuppaa olemaan pitkällä aikavälillä metalleja syövyttävä vaikutus ja mä en tota laita 1:1 autonkaan sähköihin. Mikäli en väärin muista, niin johtaa jopa sähköäkin jonkin verran.

Porukka on pilannut tolla aineella meikäläisen kokemusten mukaan niin paljon sähkölaitteita trailerin pistokkeista, auton BC-moduuleihin, ruiskubokseihin ja herra ties mihin...

Jos haluaa käyttää jotain rasvaa, niin sit mä laittasin DOW:in DC-4:sta, joka

a.) Ei maksa maltaita
b.) Saatavuus Suomessa hyvä
c.) On toiminut mulla henk. koht. paintball-mutkan solenoideissa, ym. ja noilla on tullut ryvettyä niin metsässä, kuin kilpakentälläkin
d.) Lentomekatsut käyttää tota samaa myrkkyä

Jos liitin on puhdas (puhdistukseen käytän itse Würthin kontaktisprayta ja paineilmaa), niin sit pitää tarkistaa se et se on ehjä ja bulletit liittimen sisällä oikeassa asennossa. Puhdas ja toimiva liitin ei oletusarvoisesti tarvitse rasvaa.  :smiley:

Pitääpä laittaa tallilla erilaisia liittimiä kanneliiseen lasipurkkiin ja ruiskuttaa CRC 556 yleisöljyä perään ja tutkia kuinka syöpyy. Lisäksi voin testata WD40 syövytys ominaisuudet. :grin: Testin tuloksia odotellessa voidaan vaikka pohtia oisko ne persvaunun pistokkeet syöpyny tiesuolan ja muun p*skan vaikutuksesta jokatapauksessa.

 Ja crc:ltä on olemassa elektroniikalle tarkoitettu 2-26 voitelu/hapettumisenesto ainetta...
SCX10, T3 2011, TS2, DF-03Ra, Micro-T

Poissa Jokipoika

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Liitinvertailu: EC5 vs Traxxas High Current
« Vastaus #202 : 27.11.11 - klo: 21.43 »
Pitääpä laittaa tallilla erilaisia liittimiä kanneliiseen lasipurkkiin ja ruiskuttaa CRC 556 yleisöljyä perään ja tutkia kuinka syöpyy. Lisäksi voin testata WD40 syövytys ominaisuudet. :grin: Testin tuloksia odotellessa voidaan vaikka pohtia oisko ne persvaunun pistokkeet syöpyny tiesuolan ja muun p*skan vaikutuksesta jokatapauksessa.
Laita toki. CRC:n Heavy duty muistaakseni sisälti asetonia yllättävän runsaastikkin, 556 ja WD40 taitanevat olla molemmat maaöljypohjaisia, elikkäs teollisuusbensiiniä. Tietyt muovilaadut ei noista myrkyistä tykkää ja mikäli sattuu olemaan vielä joku silikonia sisältävä aine, niin vielä parempia kokeita saat.
Monet silikonipohjaiset rasvat sisältävät sekä etikka, että typpihappoa ja molemmilla on metalleja syövyttävä vaikutus. "Weidari" taitaa olla nykyisin silikonivapaa, CRC:n 556:sta en mene vannomaan. Yleisesti ottaen noi kaikki ns. "naftarasvat" on sähköhommis vähän huonoja.  :undecided:

Vikiseviin oven saranoihin on olemassa parempia aineita, laakereille on olemassa parempia aineita ja niin on myös sähköliittimillekkin.

Ruostuneet pultit, mutterit, ruuvit , ym. on taas "Weidarin" ja 556:sen tyyppisten aineiden hommia. Siinä en kiistä niiden tehokkuutta, ovat meinaan vähän helkkarin hyviä. Pitkäikäiseen voiteluun niistä ei kuitenkaan ole, kun tuppaavat haihtumaan koostumuksensa ansiosta melko äkkiä.

Eikä ne varmaan ole turhaan tehny CRC:llä useampaa eri ainetta, jotta jokaiseen tarkoitukseen olisi mahdollisimman hyvä aine. Jopa sähköliittimiin, kuten vaikka Kontaflon 85 joka on rasvaton + silikonivapaa kuivavoiteluaine, jonka mäkin kelpuuttaisin.  :wink:

DOW:ia satuin ehdottamaan siksi, että se on käytännöllisessä muodossa ja sattu olemaan ensimmäinen pöydällä vastaan tullut purkki mistä yleensä tulee sipaistua liittimiin, kun kasaan akut, tai teen johtosarjoja,ym, ym.

Se siitä, jatketaanko liittimistä? :smiley:

edit: Ja juu, toi 2-26 on kans ihan hyvää myrkkyä. On monin verroin 556:sta ja WD40:sta parempi yllämainittuun käyttötarkoitukseen.
« Viimeksi muokattu: 27.11.11 - klo: 21.49 kirjoittanut Jokipoika »
"Listen son...This ain´t no icehockey. This is a lifetime deal"

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Liitinvertailu: EC5 vs Traxxas High Current
« Vastaus #203 : 27.11.11 - klo: 22.11 »
Se siitä, jatketaanko liittimistä? :smiley:

Ei pysty, liittimet syöpyikin jo ihan kokonaan.  :grin:  Alkuperäiselle liittimien kitkaa ihmetelleelle kysyjälle onnea ongelman ratkaisuun, olikin näköjään vähän vaikeempi keissi.  :tongue:
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa savo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Liitinvertailu: EC5 vs Traxxas High Current
« Vastaus #204 : 03.12.11 - klo: 18.19 »
Pojot annan tuolle (aidolle) TRX High Current liitimelle.

-erittäin varmatoiminen
-helppo juottaa
-todella hyvä saatavuus Suomesta kuin ulkomailtakin
-helppo käytössä

TRX:n liitintä olen käyttänyt jo vuosia ilman ainuttakaan ongelmaa ja aion jatkaa myös niiden parissa.
Ja HUOM! ainoastaan aitoja!

EC5 liitintäkin kokeilin jonkun aikaa mutta ei tärpännyt omaan makuun.
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

Poissa fergu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Liitinvertailu: EC5 vs Traxxas High Current
« Vastaus #205 : 24.12.11 - klo: 13.14 »
Tulipa nyt sitten noita EC5 liittimii tilattua 12 kipaletta. Ajattelin et olis helpompi juottaa ku deanssit, mutta kun eilen ostin uuden kolvin niin huomasin että deansitkin on helppo juottaa. No katsotaan onko nuo EC5 parempia.
Hpi Savage Flux HP|Kyosho DBX|Hong Nor  scrt10

Poissa tomppa82

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Liitinvertailu: EC5 vs Traxxas High Current
« Vastaus #206 : 04.02.13 - klo: 01.41 »
Varmasti päteviä liittimiä nää EC5:t. Sikahintaisia vaan (IMHO), ainakin kotimaassa. Ulkomaan liikkeistä vilkaisin Giantshark.co.uk:n ja Hobbykingin, kummallakin olisi ollut muutakin tarvitsemaani, joten olisi samalla voinut tilata noitakin. Varastosaldot molemmilla kuitenki 0. Ja taas esim. Liquid RC:llä sen verta kalliita, että sitten taas jo mielluummin ostan kotimaasta...

Löytyisiköhän nätä EC5:sia kotimaasta jostain muualtakin kuin EuroRC:ltä (4,3€/ pari) tai ProRC:ltä (2.9€ kpl]? Ja mieluusti siis edullisemmin, kuin ko. liikkeiltä. Ei siinä muuta, mutta sen verta monelle parille tarve, että noilla hinnoilla vaan alkaa tuleen mokomille hintaa... Google löysi EC5-hakusanalla kyllä paikkakunnalla olevan Lapin Akut, mutta varastosaldo niilläkin näytti nollaa ja toisaalta sen verta huonoja kokemuksia ko. liikkeestä, etten mielelläni siellä muutenkaan tykkää asioida.

Ai niin, aloitusviestissä mainitusta Trex-store.com:ista ei näkyny löytyvän...


Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

Poissa MJMuhis

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Liitinvertailu: EC5 vs Traxxas High Current
« Vastaus #207 : 20.02.13 - klo: 22.31 »
Topicista aattelin että tämä topicci olisi omattu EC5 ja Traxxas liittimien vertailulle,
Ctrl+f:llä pläräsin topiccia niin bullet liittimistä on paljon puhetta mutta tarkkalleen ottaen HXT-liittimistä ei ollut minkäänlaisia kokemuksia, ainoastaan löytyi HXT liittimen juotos-video.

Bullet-tyyppisiä liittimiä on montaa erilaista mut kaipaisin kokemuksia nimenomaan HXT Bullet-liittimistä.
Niin onko teillä minkälaisia kokemuksia nimenomaan noista HXT-liittimistä?
Kiinnostaa sen takia nuo HXT Bullet liittimet, kun todella monet hobbykingin myymät akut ovat noilla HXT-liittimillä, joita ajattelin Mt4 G3:ssa käyttää.
miljoonas edit: Anteeksi jos lauseita hankala lukea tms. flunssa ja kuumeinen olo
« Viimeksi muokattu: 21.02.13 - klo: 16.33 kirjoittanut MJMuhis »

Poissa Miksu L

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Liitinvertailu: EC5 vs Traxxas High Current
« Vastaus #208 : 21.02.13 - klo: 00.04 »

Poissa tomppa82

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Liitinvertailu: EC5 vs Traxxas High Current
« Vastaus #209 : 21.02.13 - klo: 00.43 »
Noh kun siis ostamieni akkujen mukana vaan tuli EC5-liittimiset piuhat. Ja toisaalta kerkesin jo muutaman parin EC5:sia tilaan ja saamaankin...
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja