Kirjoittaja Aihe: DHI-CUP 2012 - Offroad ja Touring samassa kisassa!!  (Luettu 10746 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: DHI-CUP 2012 - Offroad ja Touring samassa kisassa!!
« Vastaus #30 : 13.01.12 - klo: 13.46 »
Videoita DHI-Cupin finaaleista.

Tässä aluksi Super Stock, joka siis tarkoittaa LRP:n 17.5T moottori ja kaikki muu vapaata. Käytännössä tämä siis on "17.5T Modified", jossa luokan voittajan sekä erätuloksella että bestläpillä olisi päässyt virin A-finaalissa 8-9 sijoille.
Moottorit olivat kovilla ja parin minuutin ajon jälkeen radan reunalla tuntui jo kypsymässä olevan moottorin haju. Moottoreita hajosi runsaasti, esim. kaikkien suomalaisten hand-out moottorit "sanoivat sopimuksensa irti".
Tähän hyvä laittaa huomautus että DHI cupissa ollut erä oli huono ja roottorit sanoivat sopimuksensa irti, toisista eristä tulleet moottorit kestivät normaaleja lämpötiloja. Kuulin myös että Suomessa ollut vastaavia vaikeuksia moottoreiden kanssa. LRP korvasi kaikki moottorit kisapaikalla, mutta se ei taas estänyt sitä että qualifierit meni vähän penkin alle :(

Muuten oma matka oli ihan onnistunut ja finaalitki oli ihan hauskoja vaikka nopeuserot olivat kohtuu isot, 7 paikalta vaan on pitkä matka keulille. Sijoitukset finaaleissa taisi olla 3 4 ja 3. Ensi vuonna sitten ehjällä moottorilla ajelemaan B-finaaliin.

Suosittelen lämpimästi tätä matkaa ensi vuonna kenelle tahansa joka on ajanut vähnkin enemmän tourign autoilla.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: DHI-CUP 2012 - Offroad ja Touring samassa kisassa!!
« Vastaus #31 : 13.01.12 - klo: 13.55 »
Tähän hyvä laittaa huomautus että DHI cupissa ollut erä oli huono ja roottorit sanoivat sopimuksensa irti, toisista eristä tulleet moottorit kestivät normaaleja lämpötiloja. Kuulin myös että Suomessa ollut vastaavia vaikeuksia moottoreiden kanssa. LRP korvasi kaikki moottorit kisapaikalla, mutta se ei taas estänyt sitä että qualifierit meni vähän penkin alle :(

Niin, tai ainakin melkein kaikki. Mulle sanottiin, että hommaa uus roottori, niin kone pelaa taas  :cry:

Mulla meni hommat taas päinvastoin; alkuerissä auto kulki hyvin ja sain itseni D-finaaliin, joka oli itselleni positiivinen sijoitus. Sitten finaaleissa auto (moottori) oli yli sekunnin hitaampi/kierros, joten jäin jokaisessa finaalissa viimeiseksi, mitää saumaa ei ollut taistella yhdestäkään sijoituksesta viallisella roottorilla.

Ongelma noissa oli se, että roottorin magnetointi "antautui", vaikka kaikissa tapauksissa kyse ei ollut edes mistään huippukorkeista lämmöistä, mulla alkuerien aikana lämmöt oli luokkaa 80 astetta, joka pitäs olla vielä ihan siedettävissä rajoissa tuolle moottorille, etenkin kun ajettiin LRP:n suosittelemilla välityksillä ja ennakoilla. Nooh, ne ennakko-suositukset sitten tiputettiin paria naksua alemmaksi sunnuntaina, kun moottoreita alkoi paukkua reppukaupalla.

Selvästi parempi vaihtoehto stokkiluokkaan on valita hieman tehokkaampi kone ja 0-ennakko. Tuollaisessa virittelyssä ei ole kyllä mitään mieltä.

"Tää homma haisee ihan stokkiluokalle" :shocked:
Flying Calacucco

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: DHI-CUP 2012 - Offroad ja Touring samassa kisassa!!
« Vastaus #32 : 13.01.12 - klo: 13.56 »
Saiko tuolla ajaa muilla kuin vakioroottorilla? Tarkastettiinko roottorit? Se vakioroottori ei ole paras mahdollinen jos on muitakin valittavana.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: DHI-CUP 2012 - Offroad ja Touring samassa kisassa!!
« Vastaus #33 : 13.01.12 - klo: 13.58 »
Saiko tuolla ajaa muilla kuin vakioroottorilla? Tarkastettiinko roottorit? Se vakioroottori ei ole paras mahdollinen jos on muitakin valittavana.

Ei saanut muokata moottoria millään tavalla.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: DHI-CUP 2012 - Offroad ja Touring samassa kisassa!!
« Vastaus #34 : 13.01.12 - klo: 15.59 »
Saiko tuolla ajaa muilla kuin vakioroottorilla? Tarkastettiinko roottorit? Se vakioroottori ei ole paras mahdollinen jos on muitakin valittavana.

Katsastus tapahtui ennen erää. Vein aika monen kuskin auton katsastukseen ennen erää enkä nähnyt kertaakaan mitään roottorin tarkistamiseen viittaavaa.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: DHI-CUP 2012 - Offroad ja Touring samassa kisassa!!
« Vastaus #35 : 13.01.12 - klo: 16.07 »
Jos lämmöt on korkeet, niitä on helpohko hallita eri roottorilla ja softalla/moodeilla.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: DHI-CUP 2012 - Offroad ja Touring samassa kisassa!!
« Vastaus #36 : 13.01.12 - klo: 17.07 »
Jos lämmöt on korkeet, niitä on helpohko hallita eri roottorilla ja softalla/moodeilla.

Ei ne lämmöt ollu ongelma, vaan se että roottorit oli huonoa laatua, sulivat noin reilussa 80 asteessa.

Ja tuolla on ihan turha ajaa eri softalla kuin sillä mikä kulkee :) eli softa vaihtoehtoja tasan tarkkaan se 4.4.

Moodeja pysty sitten vaihtamaan 6 ja 8 välillä riippuen siitä mimmoisella välityksellä halusi ajaa. Kummatki toimi ihan hyvin.

6:lle 6.1-6.3 välitys ja 8:lle jotain 6.4-6.6, tämäkin täysin kiinni kuskin taidoista ja huippukuskit ajoivatkin selkeesti pidemmillä välityksillä koska pystyivät ajamaan mutkat lujaa.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: DHI-CUP 2012 - Offroad ja Touring samassa kisassa!!
« Vastaus #37 : 13.01.12 - klo: 18.39 »
v4.4 ei ole se ainoa joka liikahtaa ;)

Jos lämmöt on 80+ niin ei ihme jos sulaa, on se lämpötila siellä koneen sisällä kuitenki jotain muuta.
Roottorilla saa lämpöjä 20-30astetta pienemmäksi, voi myös välittää pidemmäksi.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC