Kirjoittaja Aihe: Kyosho Inferno MP  (Luettu 638379 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3480 : 07.05.07 - klo: 10.41 »
Eikös U.S.-mallissa pääratas ole terästä tms. ja "perus" rtr:ssä se on muovinen.
-Ilmari

ST US malleissa kytkinkello ja pääratas ovat terästä. Mutta teräksisiä on monenlaisia, tavallinen ja hardened (SP) kello. Pääratas ei ole myös kevennetty. Mutta ei se ollut aikoinaan Inferno 7.5:ssakaan.

Poissa Tomsson

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3481 : 13.05.07 - klo: 13.01 »
Noniin, propsit sille joka tähän nopeesti heittää vastauksen. Sopiiko Fioronin Universal Turbo Slide 777:aan lainkaan? Mistä kiristää? Hyllystä löytyy kyllä Fioronin omat säätövaralliset moottoripukit, auttaako ne asiaan?
allekiroitus

Poissa Pete T

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3482 : 13.05.07 - klo: 18.37 »
Noniin, propsit sille joka tähän nopeesti heittää vastauksen. Sopiiko Fioronin Universal Turbo Slide 777:aan lainkaan? Mistä kiristää? Hyllystä löytyy kyllä Fioronin omat säätövaralliset moottoripukit, auttaako ne asiaan?

Tämä nyt on olettamus, tuo Universal mallin vauhtipyörä ei käy jos käytetään Kyoshon pukkeja. Fioronilla on Slideen MP-7.5 vauhtipyörä jonka luulisi käyvän.
« Viimeksi muokattu: 13.05.07 - klo: 20.12 kirjoittanut Pete T »

Poissa Tomsson

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3483 : 13.05.07 - klo: 19.12 »
Probleema tässä olikin se, että Inferno-version turboslideä ei ole saatavilla tähän hätään.
allekiroitus

Poissa Pete T

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3484 : 13.05.07 - klo: 20.14 »
Jeps, sitten kokeilisin noita Fioronin pukkeja.

Poissa Joel P

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3485 : 19.05.07 - klo: 15.03 »
Ootko koskaan harkinnut TigerDriveä? En ole 100% varma meneekö...

Edit: Siis Mikolle tarkoitettu message...

Poissa mikko93

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3486 : 20.05.07 - klo: 10.23 »
Pitäs uutta konetta alkaa miettimään pikkuhiljaa tuohon 7.5 sport 2:seen.
Mitä konetta suosittelisitte? (max hinta ~150€) Kanttisko .28 vai .21?

Poissa Pete T

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3487 : 20.05.07 - klo: 12.19 »
Hyvä vaihtoehto olisi Ossin MAX 21VG-P. Hinta taitaa olla 160-170 Eur. Itselläni on Ossin V-Spec ja täytyy vain kehua moottoria. Toimii kuin kello :)

Poissa opax

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3488 : 20.05.07 - klo: 13.36 »
Mitenkäs käykö edellämainittuun koneeseen gx21:sen vauhtipyörä/kytkinasetelma / pakokäyrä ja vetostartti vai tarviiko olla jotain muuta mallia?

Ps. Hihat palannu totaalisesti kyoshon koneisiin!

Poissa Pete T

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3489 : 20.05.07 - klo: 16.52 »
Ossin koneeseen ei käy Kyoshon pakokäyrä jos on se ruuvikiinnityksellä oleva käyrä. Kyoshon 3-pala kytkinasetelma käy, mutta sportti Infernojen mukana tulevista kytkimistä minulla ei ole kokemusta.

Poissa mikko93

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3490 : 20.05.07 - klo: 18.09 »
Nyt en ihan tajunnut?  :huh:
Jos minulla on sport2:sen mukana tullut Gx-21 kone kaksipalaisella vakiokytkimellä ja pakokäyrä ilmeisesti ruuveilla kiinni?? (Oisko tuosta kuvasta apua) Voisiko joku listata mitä kaikkia pitää ostaa tuon yllämainitun koneen lisäksi?  :angel: Tarvitseeko esim. moottoripukkia yms.??

edit: Kone tulee siis kiinni inferno 7.5 sport2 RTR:ään  :afro:

Poissa CL

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://rm-motorsport.net
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3491 : 20.05.07 - klo: 19.43 »
Moottoripukin ja pakokäyrän tarviit ainakin, kytkimestä en osaa sanoa.
- Inferno MP 7.5 YK III | HPI Proceed -
rm-motorsport.net

Poissa mikko93

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3492 : 20.05.07 - klo: 22.11 »
Oisko muita kone-ehdotuksia? Mielellään vähän halvempaa luokkaa.  :roll:
Sekin olisi hyvä jos ei paljon muuta tarvitsisi koneen lisäksi ostaa, mutta ei välttämätöntä.

Poissa Jaate

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3493 : 24.05.07 - klo: 21.13 »
katoppas tietonikkari.fi. mainostaa nyt gxr28 konetta .21 tilalle...141 euroa

Poissa mikko93

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3494 : 25.05.07 - klo: 07.23 »
katoppas tietonikkari.fi. mainostaa nyt gxr28 konetta .21 tilalle...141 euroa
Juu-u. Oon ajatellut jr-hobystä tuota Force 26/25R Big Bore (4.1 cc) vetokäynnistys -moottoria.
(Linkkiä en saa laitettua, koska on suojatut nuo sivut) Mitä mieltä olette tuon sopivuudesta 7.5:iin ja ylipäätään onko
kone kestävä yms.??

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3495 : 25.05.07 - klo: 09.01 »
Ota sitten Hobbystä samalla CEN Matrixin moottoripukit, moottoripukkien aluslevyt ja pakokäyrä sekä pakokäyrän kiinnitysjousi. Mahdollisesti samalla myös pakoputki yhdessä käyrän kanssa. Vauhtipyörä ja kytkin sekä kytkinkello saat nykyisestä (pitäisi sopia). Näillä saat istutettua moottorin autoon uskoakseni. CENin osat on yhteensopivia Kyoshon kanssa mitoitukseltaan.

Poissa mikko93

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3496 : 29.05.07 - klo: 22.07 »
Ota sitten Hobbystä samalla CEN Matrixin moottoripukit, moottoripukkien aluslevyt ja pakokäyrä sekä pakokäyrän kiinnitysjousi. Mahdollisesti samalla myös pakoputki yhdessä käyrän kanssa. Vauhtipyörä ja kytkin sekä kytkinkello saat nykyisestä (pitäisi sopia). Näillä saat istutettua moottorin autoon uskoakseni. CENin osat on yhteensopivia Kyoshon kanssa mitoitukseltaan.

Nämä aattelin käydä ostamassa jos hyvään hintaan saan. Voinko huoletta ostaa, että varmasti sopii? Vai onko mahdollista, että kyseiset osat eivät sovi?

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3497 : 29.05.07 - klo: 22.12 »
Itse olen käytänyt Kyoshon ja CEN Matrixin osia ristiin joten kyllä uskaltaisin näin väittää eli että sopivat ja niillä saat homman hoidettua. Varmin tapa on tietty ostaa Kyoshon omat osat. Shimmilevyillä sovitetaan sitten kytkinkello kohilleen päärattaan kanssa. Katso sitten asentaessa että moottoripukkien reiät ovat niin että pidempi "offset" on auton menosuuntaan päin.

Poissa mikko93

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3498 : 30.05.07 - klo: 13.10 »
Itse olen käytänyt Kyoshon ja CEN Matrixin osia ristiin joten kyllä uskaltaisin näin väittää eli että sopivat ja niillä saat homman hoidettua. Varmin tapa on tietty ostaa Kyoshon omat osat. Shimmilevyillä sovitetaan sitten kytkinkello kohilleen päärattaan kanssa. Katso sitten asentaessa että moottoripukkien reiät ovat niin että pidempi "offset" on auton menosuuntaan päin.
Ok. Mitä muuten ovat shimmilevyt?  :roll:

Poissa blaah

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3499 : 30.05.07 - klo: 13.15 »
Shimmi = käytännössä prikka.

Poissa murrli

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3500 : 30.05.07 - klo: 16.53 »
Laitoin äsken 7.5 Sports 2:een Kyoshon SP-kytkinkellon ja ihmettelin, kun se ei asetu päärattaan kanssa samaan linjaan. Moottorina on alkuperäinen GX-21. Kytkinkellon hammastuksen etureuna on pari milliä päärattaan etupuolella eli moottoria pitäisi periaatteessa saada taaemmaksi, mutta pohjalevyssä olevien reikien avulla säätö onnistuu vain sivuttaissuunnassa. Ei kai tuohon nyt moottoripukkeja joudu hommaamaan? Ei tuo heitto varmaan auton toimintaan vaikuta, mutta periaattessa pääratas kuluu kai vähän epätasaisesti, kun kytkinkellon hammastus ei ota siihen kiinni koko leveydestään. Onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa?
Giga Crusher SF .28 | Inferno MP 7.5 Sports 2

Poissa Ilmari_S

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3501 : 30.05.07 - klo: 16.57 »
Tuossa edellä on juuri puhuttu kyseisestä "ongelmasta". Sinun pitää yksin kertaisesti kohdistaa etäisyys shimmeillä (prikoilla), jotta rattaat osuvat "oikein" toisiinsa.
Huehue

Poissa murrli

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3502 : 30.05.07 - klo: 17.14 »
Tuossa edellä on juuri puhuttu kyseisestä "ongelmasta". Sinun pitää yksin kertaisesti kohdistaa etäisyys shimmeillä (prikoilla), jotta rattaat osuvat "oikein" toisiinsa.

Niin shimmeillä saa varmasti kytkinkelloa siirrettyä eteenpäin, mutta kun nyt sitä pitäisi saada taaksepäin. Shimmejä ei siis tällä hetkellä ole välissä, mutta silti kytkinkello on liian edessä päärattaaseen nähden. Kytkinkellon ja vauhtipyörän välissä ei kuitenkaan ole suurta rakoa eli kello on varmaankin paikallaan. Eli joko moottoria pitäisi saada taaksepäin tai pääratasta eteenpäin.
Giga Crusher SF .28 | Inferno MP 7.5 Sports 2

Poissa Ilmari_S

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3503 : 30.05.07 - klo: 17.17 »
Tuossa edellä on juuri puhuttu kyseisestä "ongelmasta". Sinun pitää yksin kertaisesti kohdistaa etäisyys shimmeillä (prikoilla), jotta rattaat osuvat "oikein" toisiinsa.

Niin shimmeillä saa varmasti kytkinkelloa siirrettyä eteenpäin, mutta kun nyt sitä pitäisi saada taaksepäin. Shimmejä ei siis tällä hetkellä ole välissä, mutta silti kytkinkello on liian edessä päärattaaseen nähden. Kytkinkellon ja vauhtipyörän välissä ei kuitenkaan ole suurta rakoa eli kello on varmaankin paikallaan. Eli joko moottoria pitäisi saada taaksepäin tai pääratasta eteenpäin.
Onko vauhtipyörän ja moottorin välissä shimmejä?
Huehue

Poissa murrli

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3504 : 30.05.07 - klo: 17.24 »
Onko vauhtipyörän ja moottorin välissä shimmejä?

Eipä sielläkään taida olla. Vauhtipyörän ja moottorin välissä on n. millin rako eikä vauhtipyörää ole tehtaan jäljiltä irroitettu.
Giga Crusher SF .28 | Inferno MP 7.5 Sports 2

Poissa Ilmari_S

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3505 : 30.05.07 - klo: 17.26 »
Sorry, no can I do.  :embarrassed:
Huehue

Poissa Jaate

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3506 : 08.06.07 - klo: 01.11 »
vauhtipyörän alla olevan kartion ja moottorin välissä on n. 1 mm prikka...sen poistamalla saat vauhtipyörää ja kytkinkelloa ainakin sen millin taaksepäin.

Poissa mikko93

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3507 : 16.06.07 - klo: 17.23 »
Miten tuo Team Infinity samurai 521 sopii Kyosho Inferno 7.5 sportin vakio koneen tilalle? Ainakin pakokäyrä pitää ostaa? Käykö vanhat kytkimet yms.? Vai pitääkö ostaa?
Ja sitte vielä, että sopiiko tuolla JP-nitroracingissa oleva Blitz Buggy II kori tuohon kyseiseen autoon?
« Viimeksi muokattu: 16.06.07 - klo: 17.33 kirjoittanut mikko93 »

Poissa hesus

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3508 : 16.07.07 - klo: 19.31 »
Täälä ilmottautuu uusi Inferno MP 7.5 Sports omistaja.
Ostin serkkupojalta käytettynä.
Lähinnä mennyt aika säätöjen opettelussa/hakemisessa, ja murto-osa käytetystä ajasta on ollut täysipainoista ajamista.
Lämpöjen kurissa pitäminen tahtoo olla ongelma. Mutta eiköhän se siitä...

Poissa tux10

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3509 : 20.07.07 - klo: 23.33 »
Noniiiin, nyt on piiiiiiitkän tauon jälkeen kaivettua auto kaapista ja alettu laittamaan kuntoon.
Hommattuna Proline kori, K-Factory saranatapit, ym sälää.
Nyt auto aivan atomeina huomenna kokoamaan, kuviakin voisi räpsiä kun alkaa koossa olemaan, kaikki uudet palikat eivät kylläkään ole vielä tulleet.
« Viimeksi muokattu: 21.07.07 - klo: 11.49 kirjoittanut tux10 »
THE Car - OS - Savöx - Sanwa