Kirjoittaja Aihe: Kyosho Inferno MP  (Luettu 639542 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3660 : 19.06.08 - klo: 23.32 »
eteen 5000 keskelle 10000 taakse 7000.

Iskari öljyä löytyy ainoastaan 50 wt.
Vaiha etu ja taka diffien paikkoja keskenään.. kokeile oisko sitten parempi kääntymään.
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa aashoul

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3661 : 01.07.08 - klo: 21.16 »

Kaippa tämä on oikea threadi.. :)

Äsken kävästiin testailemassa omaa 7.5 pro:ta. Viiimeisin tutkasta saatu lukema oli 74 km/h,et aika rivakka paketti.. :)

Itsellä olis kans noiden diffiöljyjen vaihto edessä,kun tuntuis auto takavetoiselta. Pitäis varmaan lavangossa käydä joku päivä testaamassa,et miten kulkee/kääntyy..  :shock:

Poissa kesseli

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3662 : 02.07.08 - klo: 21.00 »
Juu itte vaihtelin noi diffit toisinpäin eli 7000 edessä 10000 keskellä 5000 takana.

vieläki sutii liikaa täytyy vielä säädellä.
Takaiskarit on ainaki liian jäykät ja etu iskarit liian lödöt.
Nutech thunderboltII CY26 Dolphin hydrov42 RCMK R254 EVO  FSRV-15 CMB90 03EVO Team c 4wd x2
Hong Nor X2 Alpha 28 Axial Wraith Traxxas slash 2wd Durango desc10 2wd

Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3663 : 03.07.08 - klo: 23.58 »
Tämän päivän saldoksi jäi sitten rikkoontunut pääratas..  :cry:

Onkos tässä mitään järkeä: vaihdoin levyvanteet tuollaisten avoinaisempien tilalle ja tuntui auto keräävän kaiken hiekan ja pölyn korin sisäpuolelle??? Ilmeisesti tuo pääratas hajosi jonkun kiven takia,onneks pinjoni säilyi ehjän,ettei sitä tartte alkaa vaihtamaan..

Mitäs eroa esim. näillä on: http://www.jr-hobby.com/shop/catalog/index.php?cPath=30_63

Täytyy varmaan tuonne Keravan suuntaan huomenna soittaa,aika kivasti sieltäkin tuntuu varaosia löytyvän.

Ps. Niin ja ajettavuuskin tuntui parantuneen viime kerrasta rutkasti,johtuiko sitten renkaiden vaihdosta,diffiöljyjen vaihdosta vai iskarien asentojen muuttamisesta.. Alkaa auto tottelemaan jo aika kivasti ohjainta. Vielä kun oppis hyppäämään tuolla autolla,niin kehtais lavankoonkin tulla joku päivä..  :embarrassed:
-

Poissa Tonyyyy

  • Tulokas
    • Profiili
Kyosho Inferno 7.5 sport 3
« Vastaus #3664 : 04.07.08 - klo: 22.48 »
Alottelevana harrastajana kysässy kauanko hehkua tarvii ladata? :huh:
Ja onx normaalia jos antaa apuhuikkaa kuumalle koneelle niin polttoaine kiehahtaa kaasarissa? :shock:

Poissa kesseli

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3665 : 04.07.08 - klo: 23.32 »
Tämän päivän saldoksi jäi sitten rikkoontunut pääratas..  :cry:

Mitäs eroa esim. näillä on: http://www.jr-hobby.com/shop/catalog/index.php?cPath=30_63


Onko noi rattaat metallia, jos on ei ainakaan kalliita ole.
Mä ostin vuosia sitten omaani hobaon teräksisen päärattaan sen koomin ei sitä ole tarvinnut stressailla.
Nutech thunderboltII CY26 Dolphin hydrov42 RCMK R254 EVO  FSRV-15 CMB90 03EVO Team c 4wd x2
Hong Nor X2 Alpha 28 Axial Wraith Traxxas slash 2wd Durango desc10 2wd

Poissa kesseli

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 7.5 sport 3
« Vastaus #3666 : 04.07.08 - klo: 23.43 »
Alottelevana harrastajana kysässy kauanko hehkua tarvii ladata? :huh:
Ja onx normaalia jos antaa apuhuikkaa kuumalle koneelle niin polttoaine kiehahtaa kaasarissa? :shock:

Hanki sellanen hehku, jota ei tarvitse ladata, mulla on starttiboksissa sellanen paneeli, josta hehku saa virran
piuhoilla enää ei tarvii huolehtia onko hehkussa virtaa.
Paneleita on ainakin hobbylinnassa.

Onkos tossa uudemmassa kyöstissä kaasari metallia vai miten se muka kiehahtelee.
Nutech thunderboltII CY26 Dolphin hydrov42 RCMK R254 EVO  FSRV-15 CMB90 03EVO Team c 4wd x2
Hong Nor X2 Alpha 28 Axial Wraith Traxxas slash 2wd Durango desc10 2wd

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3667 : 04.07.08 - klo: 23.46 »
Paneeli on huono sateella. Lataa hehkua yön yli. Metallinen pääratas kestää. Radalla ei ole pakko hypätä ja senkin oppii sitten siellä.

Poissa kesseli

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3668 : 05.07.08 - klo: 00.05 »
Paneeli on huono sateella.

Niin no mulla on aina ollut auton konepelti suojana, mutta hyv tuokin on tietää.
Nutech thunderboltII CY26 Dolphin hydrov42 RCMK R254 EVO  FSRV-15 CMB90 03EVO Team c 4wd x2
Hong Nor X2 Alpha 28 Axial Wraith Traxxas slash 2wd Durango desc10 2wd

Poissa Tonyyyy

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3669 : 05.07.08 - klo: 00.10 »
Metallia on.Ajoin tovin autolla ja sammutin,ei sovinnolla käynnistyny ja annoin huikkaa kaasariin niin alko kiehuu.

Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3670 : 06.07.08 - klo: 00.24 »

Team Magicin oli tuo vanha päärataskin,aika huono tuuri kävi,että sai tuollaisen teräsrattaan rikki. uusi kun oli niin ihanan halpa,26 euroa.. :)

Nuo mitä linkitin,oli varmaan muovisia,kun olivat niin halpoja.

asiasta kolmanteen,mikä olis tällä hetkellä sellainen kustannustehokkain moottori kokoa .21-.28? Kaveri tuossa miettii koneen vaihtoa,kun sillä nyt aika luuska -mikälie kone. Soon katellut O.S:n konetta,mutta eikös samoja tehoja sais halvemmallakin?
-

Poissa kesseli

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3671 : 06.07.08 - klo: 00.39 »
Mä olen myös katellut noita koneita, mutta en oikeen usko noihin teho juttuihin, helposti säädettävä perusmoottori riittävällä teholla.
Ajaa normi-harrastajan tarpeet hyvin.
Nutech thunderboltII CY26 Dolphin hydrov42 RCMK R254 EVO  FSRV-15 CMB90 03EVO Team c 4wd x2
Hong Nor X2 Alpha 28 Axial Wraith Traxxas slash 2wd Durango desc10 2wd

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3672 : 06.07.08 - klo: 12.59 »
Itseasiassa O.S:n koneet ovat luokkassa "maailman parhaimmat" - polttomoottorit. Eli, nuo teho jutut O.S:n , tai muun vastaavan kisakone - merkin moottorien tehomäärät eivä ole kusetusta, vaan ne voi itse todeta. Tällaisia merkkejä ovat esim. SH, O.S, Vega, Ninja, LRP jne. Eli, hyviä merkkejä riittää, jotka tekevät huippumoottoreita. Kisamoottorit maksavat sen 150eurosta aina satoihin euroihin.

Toki eihän nuo heppamäärät aina pidä paikkansa, mutta kun puhutaan käyntivarmuudesta ja kierrosmääristä sekä laadusta, niin suurin osa näistä puheista pitää hyvinkin paikkansa huippumerkiien kohdalla.
- Tapsa

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3673 : 06.07.08 - klo: 16.23 »
Näistä moottoriasioista voisi kirjoittaa kirjan. Ei ole yhtä ta kahta oikeaa tapaa. Kisakoneet ovat hienoja mutta koneen hankintahinta ei ole ainoa kulu. Ne vaativat huoltoa ja myös rahaa. Tavis kuski voi päästä helpommalla yhdellä tai kahdella sportkoneella per kausi ja halvemmalla. Mutta en väitä en niinkään kannattaa tehdä. Itse olen gt autossa todella tyytyväinen readyset pannuun mutta krossissa pitää yrittää saada kisakoneet toimimaan 100% jatkuvasti jotta homma tyydyttää itseä.

Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3674 : 06.07.08 - klo: 23.34 »
Lähinnä tuota ajattelin,että onko se pakko olla juuri O.S,jotta auton saa ottamaan kierroksia reilusti ja nopeasti? Nuo kuitenkin maksavat aika reippaasti (siis O.S). Vai ovatko nuo "kisakoneet" kaikki yhtä arvokkaita?

Miten sellaisen ylipäätänsä huomaa,että kone on kisakäyttöön suunniteltu? Siitäkö,että kierroksia saa ruuvattua koneesta 40000 tai jotain?

Topikkiin,omalla kävin tuossa paikallisella kentällä pöristelemässä muutaman tankillisen,alkaa v*t*ttamaan tuo,kun auto kääntyy vasempaan huomattavasti paremmin kuin oikealle.. Kun ei vaan osaa säätää..  :grin:
-

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3675 : 06.07.08 - klo: 23.44 »
Lähinnä tuota ajattelin,että onko se pakko olla juuri O.S,jotta auton saa ottamaan kierroksia reilusti ja nopeasti?

Ei missään tapauksessa. Kaikki koneet saa toimimaan hyvin, kun säätää ne kohdilleen.
Flying Calacucco

Poissa kesseli

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3676 : 07.07.08 - klo: 10.11 »
Mistäs saisin Moottoripukit edullisesti, mulla on yks fioronin kisa alusta ja tahtoisin rakentaa siitä itelleni auton.
Olen jostain kuullut, että Cen matrixin pukit kävivisivät.

Olisin kiitollinen linkistä taikka tiedosta mistä saisin itelleni pukit.
Nutech thunderboltII CY26 Dolphin hydrov42 RCMK R254 EVO  FSRV-15 CMB90 03EVO Team c 4wd x2
Hong Nor X2 Alpha 28 Axial Wraith Traxxas slash 2wd Durango desc10 2wd

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3677 : 07.07.08 - klo: 13.31 »
Matrixin pukit käy kyöstiin. Kisakoneessa on paremmat materiaalit kierrosten lisäksi. 

Poissa rctruck

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3678 : 09.07.08 - klo: 21.33 »
Mikä nyt on vikana autossa kun käynnistän se käynnistyy heti ja pysyy päällä eli toimii normaalisti mutta kun lähtee ajaa niin vähän ajan päästä kun päästää kaasun niin auto sammuu :angry: on yrittetty säätää mutta ei auta eli mikä siis on vikana ja autohan on inferno mp 7.5 sports 2.
Mad force, inferno mp 7.5 sports 2, traxxas emaxx, revo 3.3

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3679 : 09.07.08 - klo: 21.59 »
Vaihda tulppa ja kokeile laittaa tyhjäkäyntiä lisää jos sitä ei vielä kokeiltu.

Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3680 : 10.07.08 - klo: 00.32 »
Mulla on sama ongelma tällä hetkellä. Ei pysy käynnissä,jos hetken kaasuttelee ahkerasti ja sitten päästää kaasun tai painaa jarrua. Perhana,kytkimestä laukes pari jousta poikki ja ennenkuin tuon huomasin,ehdin koneen säätöihin koskea aika tavalla,enkä löydä niitä enää takaisin..  :embarrassed:

Noh täytyy vaan jatkaa ruuvaamista.
-

Poissa rctruck

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3681 : 10.07.08 - klo: 12.59 »
Vaihda tulppa ja kokeile laittaa tyhjäkäyntiä lisää jos sitä ei vielä kokeiltu.
Tulppa on vaihettu kylmempää ei auta ja tyhjänkäyntiä on säädelty ei auta ollenkaan. Oisko bensas jotain vikaa ku vaihoin bensan 25prosenttiseen?
Mad force, inferno mp 7.5 sports 2, traxxas emaxx, revo 3.3

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3682 : 10.07.08 - klo: 22.12 »
Tossa on kyse vääristä kaasuttimen säädöistä.

Silloin jos vehje parkuu hyvin kaasu pohjassa ja osakaasulla niin yläneula on melko kohdillaan, tosin vain siinä tapauksessa että jatkuva huudattaminen ja luukuttaminen ajamalla ei nosta moottorin lämpötilaa yli noin 130 astetta. JA SITTEN kun lasketaan se tyhjäkäynnille ja se sammuu voi johtua joko yhdesta tai useammasta tai kaikista seuraavista:

-alaneula on liian laihalla (sammuessaan päästää "vinkauksen") tai paksulla (sammuessaan "tuhauttaa"). Noi äänikuvaukset kestää vaan sekunnin murto-osan ja ne on vaan osattava kuulla.
-tyhjäkäyntimäärä kaasarin luistista on säädetty liian pieneksi (oikee määrä on siten että auto ei yritä tyhjäkäynnillä lähteä eteenpäin ja renkaat ilmaan nostettuna pyörittää niitä vain aavistuksen tai ihan siinä hilkulla ettei ollenkaan. Jos tyhjäkäynti on säädetty ohjaimen trimmillä niin silloin se yleensä sulkee kaasarin luistin aina kokonaan ja se on sit siinä.
-ilma- tai polttoainevuoto letkuissa tai tankinkorkin tiivisteessä (kosteutta näkyvissä)
-väljät moottorin laakerit (kosteutta näkyvissä)
-ilmanputsari ihan tukossa
-kaasarin haitarikumi on rikki tai vuotaa

Vuodot saat paikallistettua helposti siten että suihkutat käyvään moottoriin jarrukliineriä jokaiseen mahdolliseen vuotokohteeseen paitsi ilmanputsariin ja jos kone jossain kohtaa kiljaisee tai stumppaa niin vuoto itse moottorissa on siinä. Tää ei päde letkuihin ja tankinkorkkiin. Tarkasta letkut myös murtumien varalta, ne saattaa ne murtumat olla just alapuoililla eli niitä ei pelkästään vilkaisemalla näe.

Näillä eväillä luulisin sun pääsevän moottorisi herraksi  :grin:
 
Just joo.

Poissa Inkku

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3683 : 10.07.08 - klo: 23.15 »
-väljät moottorin laakerit (kosteutta näkyvissä)

-kaasarin haitarikumi on rikki tai vuotaa

Jaahans. Mulla on lähes uudenkarhea Revo, ajettu n.2,5 litraa ja näyttäs kone hikoilevan vauhtipyörän kohilta..voiko mennä tosiaan jo noin vähästä väljiksi?  :shock: Myös haitarikumi on hikoillut ja kerännyt pölyä alapuolelta.

Säätö-ongelmia on ollut ja ihan sikana, autoa ei saanut pari kokeneempaa kaveriakaan säädettyä kohilleen.

- syynä tähän ainakin (oletus) se että itse kaasarista, mihin tulee pääneula, on kierteet sökönä.

Tiedä onko ollut uudesta lähtien, tai kuuluuko olla noin, mutta ei sitä ainakaan minun mielestä tarpeeksi kiinne saa.


Oireina siis ollut vaeltava tyhjäkäynti ja myöhempänä koneen stumppailu.



P.s. Sori offtopic.. 





Revo3,3
Sportwerks chaos Burns 4wd (saa tarjota varaosia, etenkin diffin)

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3684 : 11.07.08 - klo: 08.55 »
Laakerit vaihtoon ja haitarikumin tiivistys tai uusiminen. Ja tarkasta ne neulan kierteet, neula irti vaan.

Pikku vikoja, helppo korjata.
Just joo.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3685 : 11.07.08 - klo: 09.45 »
On kyllä rajusti pitänyt vääntää jos kierteet saa rikki.

Oko neula kenties löysä kääntää.
Mikäli se on hyvin löysä niin neula tuppaa aukeamaan itsestään kun kaasuttaa.
Helppo korjata... Ruuvaa pääneula ulos putkestaan... vaihda O rengas.
Sopiva iskarin tiiviste käy.

Neulan pitää olla jämäkkä kääntää, jotta se ei pääse moottorin värinästä johtuen kääntymään itsestään.
Ja silloin se ei myöskään vuoda.

Hyvin tyypillinen vika näissä kyseisissä RTR autoissa.

Poissa Inkku

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3686 : 11.07.08 - klo: 10.30 »
Siis pääneula on jämäkkä ja o-rengas on kondiksessa, mutta juurikin se pääneulan "putki" joka on itse kaasarissa kiinni, ei tosiaan ole tarpeeksi kireällä. Sen saa meinaan ihan sormilla ruuvattaessa pyörimään tyhjää  :undecided:

Lisään siis laakerin(kin) ostoslistaan.

Taitaa kyllä olla melkoinen maanantai kappale tuo meikäläisen vessa  :angry:
Revo3,3
Sportwerks chaos Burns 4wd (saa tarjota varaosia, etenkin diffin)

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3687 : 11.07.08 - klo: 10.40 »
Katso ohjekirjan kuvasta rakenne tai ruuvaa auki. Itse just laitoin pienen o-renkaan lisää sinne neulan ympäri jotta ei pyöriny sen holkin sisällä ja tiivis. Näissä asioissa kannattaa käyttää järkeä eikä hätäillä. Jos joku on sinnepäin se ei voi toimia kunnolla.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3688 : 11.07.08 - klo: 10.53 »
Mjaha... eli siis sulla on se koko pääneulan putki löysällä itse kaasarin rungossa...
Siitä saattaa pahalla tuurilla kierteet saadakin korkkaamaan jos vaikkapa joku on siihen kaatuessa osunut.
Pahimmillaan menee kaasari uusiks mikäli sekä kaasarin rungosta on kierteet pilalla.

Poissa Inkku

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3689 : 11.07.08 - klo: 11.26 »
Mjaha... eli siis sulla on se koko pääneulan putki löysällä itse kaasarin rungossa...
Siitä saattaa pahalla tuurilla kierteet saadakin korkkaamaan jos vaikkapa joku on siihen kaatuessa osunut.
Pahimmillaan menee kaasari uusiks mikäli sekä kaasarin rungosta on kierteet pilalla.

Bingo  :laugh:

Meinasin hommata koko kaasarin, en usko että esim. liimaamalla tulis kovin kestävä ratkaisu.

Omasta mielestä sitä ei saa tarpeeksi tiukkaan siihen. Täytynee ottaa irti koko roska ja marssia johonkin liikkeeseesn sen kanssa ja kysyä mielipidettä.
Revo3,3
Sportwerks chaos Burns 4wd (saa tarjota varaosia, etenkin diffin)