Kirjoittaja Aihe: Kyosho Inferno MP  (Luettu 639710 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa matecci

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3720 : 10.08.08 - klo: 16.26 »
Pikkasen sai kyllä "vuolla" palojen reunoja,oli kuitenkin jo jonkin verran kulunu.
Mistä tunnistas hyvin,että ois aika vaihtaa kytkinpalatkin uusiin?


Ps.ostakaa pois multa toi auto,että pääsis jo honkkarin ostoon:)

Poissa Snagge

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3721 : 11.08.08 - klo: 08.42 »
Jepp Onhan se tietsikkaradio paljon parempi kuin vakio kun on ne muistipaikatkin, En halua poiketa keskustelusta, mutta itse omistan tietsikkaradion lentokoneeseen. :afro:
Os, Kyosho, gws ja great planes

Poissa jucca

  • KUArc admin
    • Profiili
    • KuopioRC.fi     kuopionlennokkikerho.fi
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3722 : 11.08.08 - klo: 16.45 »
Mistä tunnistas hyvin,että ois aika vaihtaa kytkinpalatkin uusiin?

Uusina paloissa taitaa olla vähän kapeampi alue (noin 1-2 mm. korkea) joka ottaa kelloon kiinni. Silloin kun "korotus" on kulunut pois ja palat alkavat kulua koko leveydeltään kannattaisi alkaa uusien vaihtamista. Mutta, ainakin ennen kuin jousi alkaa hangata kelloa. Viisaammat korjatkaa jos annan tässä vääriä neuvoja  :smiley:

Poissa INFERNO ST US

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3723 : 15.08.08 - klo: 20.45 »
Sidewinder 16% on hyvää..
Lykkyä pyttyy!

Poissa benkku

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3724 : 18.08.08 - klo: 17.24 »
olen itse infernon uusi uljas omistaja...maksoin 430e siihen polttoainetta ja hehku sekä pikkasen tuli otettua osia niin aika lailla 500e riitti....inferno 7.5 sport 3 ihan hyvä aloitus paketti vaikka tuntuu haukkuja koko ajan saavan..mistä lie johtuu?itse olen päivittänyt autoa hiukan ja hyvin tuntuu toimivan kovempaakin ajoa.... :smiley:

Poissa Lehtonen250

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3725 : 18.08.08 - klo: 18.05 »
olen itse infernon uusi uljas omistaja...maksoin 430e siihen polttoainetta ja hehku sekä pikkasen tuli otettua osia niin aika lailla 500e riitti....inferno 7.5 sport 3 ihan hyvä aloitus paketti vaikka tuntuu haukkuja koko ajan saavan..mistä lie johtuu?itse olen päivittänyt autoa hiukan ja hyvin tuntuu toimivan kovempaakin ajoa.... :smiley:

sama juttu täällä hyvin pelaa :grin:

kolmipalainen kytkytin pitäis vaan lunastaa jotta pääsee tuon benkun auton ohi tuntuu
kuin tuo vakkari kytkin antaisimyöten hieman..

missähän hinnoissa nuo kolmipalaiset kytkimet liikkuvat? ja tarkoitan nyt näitä kyoshon laatukytkyttimiä

ei mitään pilipali juttuja missä jouset katkeilee heti kun antaa runtua

Poissa Jarski

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3726 : 18.08.08 - klo: 18.10 »
Se on hyvä auto, puhukoon mitä puhuu, pääasia että puhuu.


Kolmipala kytkin on jousineen kolmisenkymppiä Pro-Shopista.

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3727 : 18.08.08 - klo: 19.31 »
Kröhm, vai että oikeen laatukytkimiä.. Kaverilla hajosi 2 kytkintä kesässä :mrgreen:
- Tapsa

Poissa Lehtonen250

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3728 : 19.08.08 - klo: 17.07 »
Kröhm, vai että oikeen laatukytkimiä.. Kaverilla hajosi 2 kytkintä kesässä :mrgreen:

sano kaverilles että ostaa sähköauton  :grin:
Kyoshon kytkin + asiallinen autonkäyttö= ikuinen!

Poissa Jarski

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3729 : 19.08.08 - klo: 22.21 »
Kröhm, vai että oikeen laatukytkimiä.. Kaverilla hajosi 2 kytkintä kesässä :mrgreen:

Niin, ja meneehän noita, kilpaa jos ajetaan esim. en montaa kisaa viittii samoilla paloilla vetää. Mutta se on asia erikseen, kyllä ne "normaali" käyttöä kestää. Kyllä niillä voisi moniakin kisoja ajaa, mutta tapana on mulla ainakin vaihtaa uusiin.

Poissa benkku

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3730 : 21.08.08 - klo: 14.11 »
Kröhm, vai että oikeen laatukytkimiä.. Kaverilla hajosi 2 kytkintä kesässä :mrgreen:

Niin, ja meneehän noita, kilpaa jos ajetaan esim. en montaa kisaa viittii samoilla paloilla vetää. Mutta se on asia erikseen, kyllä ne "normaali" käyttöä kestää. Kyllä niillä voisi moniakin kisoja ajaa, mutta tapana on mulla ainakin vaihtaa uusiin.
näinhän se on osat kuluu ja niihin joutuu aina välistä sijoittamaan...onko paha juttu jos muutama kymppi silloin tällöin menee kyse ei ole kuitenkaan suurista summista.....

Poissa Lehtonen250

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3731 : 24.08.08 - klo: 13.25 »
Kröhm, vai että oikeen laatukytkimiä.. Kaverilla hajosi 2 kytkintä kesässä :mrgreen:

Niin, ja meneehän noita, kilpaa jos ajetaan esim. en montaa kisaa viittii samoilla paloilla vetää. Mutta se on asia erikseen, kyllä ne "normaali" käyttöä kestää. Kyllä niillä voisi moniakin kisoja ajaa, mutta tapana on mulla ainakin vaihtaa uusiin.
näinhän se on osat kuluu ja niihin joutuu aina välistä sijoittamaan...onko paha juttu jos muutama kymppi silloin tällöin menee kyse ei ole kuitenkaan suurista summista.....


Saakohan näihin kolmipala kytkimiin painavempia vauhtipyöri itselläni nyt elaksoidusta alumiinistä tehty todella kevyt
vauhtis ja siitä johtuen väännöt hieman putosi?

alkuperäinen vauhtipyörä huomattavasti painavempi

eli jotain sitäluokkaa saisi olla?

Poissa Kyöstimään

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3732 : 24.08.08 - klo: 14.51 »
Siitä en tiedä , mutta luulisi että pienempi paino auttaisi kulkuun?
Hobao Hyper 8,5

Poissa Lehtonen250

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3733 : 24.08.08 - klo: 17.23 »
Siitä en tiedä , mutta luulisi että pienempi paino auttaisi kulkuun?

kulkuun vaan ei vääntöön

mekaaninen vääntö eli,(pyörivien osien massasta aiheutuva pysäytys voiman vastus)
kun, saadan vauhtipyörä kunnolla liikkeelle niin teho/paino suhde olisi hyvä olla kohdillaan
(huom. pyörivien osien paino ei autonpaino)

tilanne nyt: kytkin on hyvä ja optimaallinen auto vastaa kaasuun rauhallisemmin ei niin alhaalta

mutta auto huutaa herkemmin johtuen pyörimisvastuksen alentumisesta ja yläkierrosten vääntö laskenut
huomattavasti sillä osat eivät jaksa kuljettaa painonsa ansiosta autoa yhtä voimakkaasti kuin ennen

yritämme siis löytää painavemman vauhtipyörän ja mielellään myös halkaisijaltaan kookkaamman

ps. nyt ei pidä unohtaa että autossa on vakio rtr moottori.
kisamoottorin vauhtipyörä tietysti saa ja pitääkin olla kevyempi sillä moottorin puristus suhde
on taas ihan eriluokkaa kuin orginaalissa jos, kisamoottori+painava vauhtipyörä niin, tuloksena voiman hävikki
sillä kova vastus saada korkea puristeinen moottori optimaallisiin kierros nopeuksiin sekä vauhtipyörä siinä sivussa
eli jompi kumpi tai ei mitään. ja mielellään siltä väliltä


Poissa benkku

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3734 : 24.08.08 - klo: 19.23 »
laita se grb:kisa moottori sieltä kaapista niin häviää tuokin ongelma.... :afro:
tuo kolmipala kytkin on kyllä ehdottoman hyvä,,,kestävä... :grin:pesee kaksipala kytkimen mennen tullen

Poissa benkku

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3735 : 26.08.08 - klo: 17.39 »
tuo kolmipala kytkin tuntuu olevan kyllä todella hyvä sitten ku se ottaa vain kiinni...saa antaa jonkun verran kaasua ennen kuin toimii kunnolla...en tiedä miten muissa merkeissä noi paremmat kytkimet toimii mut kyoshon sportissa kieltämättä vähän totuttelemista...sit toi vauhtipyörä..ko autossa painavampi vauhti pyörä jo vakiona miks sit niin sanottu kisa pyörä on kevyempi?,vauhtia kyllä autoon saa mutta ala vääntö katoaa ei paljon mutta kuitenkin..(jäsen lehtonen oli hyvin kuvainnallistanut tuon jutun)pientä kritiikkiä on pakko antaa myös noista kytkin kellon neula laakereista..>kolme rata kertaa ja laakerit mäsänä...ko autoon saisi vissiin kuula laakerin mikä pitäisi olla melkein ikuinen mut sitä ennen täytyy ottaa sanoja takaisin kyoshon kytkin kaikkine osineen orginaalina on melkoinen lelu :evil:

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3736 : 26.08.08 - klo: 19.59 »
Jos kytkimesi ottaa kiinni vasta liian korkeilla kierroksilla niin vaihda ohuemmat/löysemmät jouset niihin paloihin. Niitä löytyy yleensä kolmea eri paksuutta: 0.9mm, 1.0mm ja 1.1mm. Ei nuo kuulalaakeritkaan ikuisia ole mutta kestävät kyllä huomattavasti paremmin, eli kannattaa vaihtaa. Ja tosiaan kyseisen merkin 1/8 rtr vehkeissä on lähes poikkeuksetta kytkin malli jota yleensä löytyy vain 1/10 autoista.
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa benkku

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3737 : 27.08.08 - klo: 13.49 »
Jos kytkimesi ottaa kiinni vasta liian korkeilla kierroksilla niin vaihda ohuemmat/löysemmät jouset niihin paloihin. Niitä löytyy yleensä kolmea eri paksuutta: 0.9mm, 1.0mm ja 1.1mm. Ei nuo kuulalaakeritkaan ikuisia ole mutta kestävät kyllä huomattavasti paremmin, eli kannattaa vaihtaa. Ja tosiaan kyseisen merkin 1/8 rtr vehkeissä on lähes poikkeuksetta kytkin malli jota yleensä löytyy vain 1/10 autoista.
kiitos tiedosta theArska!!!!ei tullu ostaessa tollasta mieleen et voisi saada  eri paksusia jousia kytkyttimeen...täytyy käydä ostamassa ja katsoa mitä muutoksia auton lähtöön tapahtuu... :grin:

Poissa Kyöstimään

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3738 : 27.08.08 - klo: 16.38 »
Kytkimestä --------> autoon yleisesti. Kuinka hyvin nuo autot teidän käsissänne kestävät? Mietin vain tässä ex. infernon omistajana , ovatko ne teidän näppylässä yhtä heikkoja?
Esim.  osat hajoilevat useasti mitättömistä iskusta jne. jne.
Hobao Hyper 8,5

Poissa plissken_s

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3739 : 27.08.08 - klo: 17.01 »
Tässäpä mun lista reilun kolmen vuoden ajalta... Saranatappi, tukivarsi, iskarin varsi, raidetangon pää, pinjoni, pari siipeä sekä tietty alkuperänen kytkin (+normi kumit, vanteet ja laakerit mitä kai joka auto kuluttaa merkistä riippumatta).. Nämä siis sportti Infernosta. Kaiken totuuden nimissä täytyy kyllä myöntää että ihan kauheasti ei ole tullut ajettua mutta kun on ajettu, ei ole tosiaan silkkihansikkain käsitelty.
Kyosho - Futaba - Novarossi

Poissa benkku

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3740 : 28.08.08 - klo: 15.54 »
Kytkimestä --------> autoon yleisesti. Kuinka hyvin nuo autot teidän käsissänne kestävät? Mietin vain tässä ex. infernon omistajana , ovatko ne teidän näppylässä yhtä heikkoja?
Esim.  osat hajoilevat useasti mitättömistä iskusta jne. jne.
Täytyy myöntää että vastoinkäymisiäkin on ollut ja osien vaihtoa/yleistä päivitystä mutta muutenon kyllä kestäneet kovaa ja tarkoitan kovaa ajoa..lavangon radalle ei ole kurjista keleistä johtuen päästy mutta tollasella oma tekemällä hiakkamonttu radalla kyllä..siinä on muutama kunnon hyndä mistä saa siinä metrisiä hyppyjä ja auto on ihan hyvin kestänyt ne...tietenkin rata ajo on aina vähän eri juttu...
en tiedä mikä muissa merkeissä tuo suhde on ajamisen ja auton näpräämisen välillä mutta itselläni se on noin puolet!!!onko liikaa?? :grin: :grin:

Poissa Kyöstimään

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3741 : 28.08.08 - klo: 16.01 »
Vähintään sopivasti... :wink: Minun kyoshoni kanssa sohde oli 1/48 eli minuutti ajoa ja loput säätämistä/rassaamista. Auto tosin vanha ja käytetty ---> mahdollinen syy tuohon suhteeseen.
Hobao Hyper 8,5

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3742 : 28.08.08 - klo: 19.59 »
 Ihme juttu: mun inferno kehtas hajota  ku pimeessä ajoin pitkipäin olevaan tukkiin päätyyn !!!
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3743 : 28.08.08 - klo: 21.08 »
lavangon radalle ei ole kurjista keleistä johtuen päästy mutta tollasella oma tekemällä hiakkamonttu radalla kyllä..siinä on muutama kunnon hyndä mistä saa siinä metrisiä hyppyjä

Sanoitko metrisiä hyppyjä? Lavangon takahypystä mennään parhaimmillaan sellaiset 12-15 metriä ilmassa.
Flying Calacucco

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3744 : 28.08.08 - klo: 22.52 »
lavangon radalle ei ole kurjista keleistä johtuen päästy mutta tollasella oma tekemällä hiakkamonttu radalla kyllä..siinä on muutama kunnon hyndä mistä saa siinä metrisiä hyppyjä

Sanoitko metrisiä hyppyjä? Lavangon takahypystä mennään parhaimmillaan sellaiset 12-15 metriä ilmassa.

parhammillaan joo, mutta maatapitkinkin voi ajaa, jota suosittelen vasta-alkajalle auton merkkiin tai laatuun katsomatta.

itse aloitin ei-Kyosho merkkisellä buggyllä 2004 Lavangossa, radan profiili oli silloin tietysti erilainen mutta takavasemmalla oli iso hyndä jonka alastulopaikkaan oli ainakin sellainen 5m lentomatka. kärry levisi aina siihen hyndään kun yritin saada airia riittävästi alastulokohtaan. taisi se muutaman kerran onnistuakin mutta usein kannoin auton kainalossa siipirikkona himaan ja yritin keksiä miten se pysyisi läjässä.

no ei kauhean kauaa mennyt kun hommasin Kyoshon originaalin 7.5:en. sillä olikin sitten aivan eri meininki opetella noita lavangon hyppyreitä ja josaain vaiheessa hyndät taittuivat varsin komeasti, en taida enää niin hyvin osatakaan jostain syystä. kyllä siitä seiskapuolkistakin meni jotain, mm. iskarin hattu korkkasi iskarin rungosta irti pari kertaa

en ole varmaan ihan kartalla mitä eroa nykyisessä 7.5 rtr:ssä on tuolloiseen kisaversioon mutta luulen että iskarit ja moottori ovat olennaisimmat ja teräksen karkaisun laadussa on pientä eroa (moottorihan ostetaan kisaversiossa itse), auton geometriahan on todistetusti hyvä vaikka ei edustaisikaan buggy kehityksen viimeisintä kärkeä. siten suosittelen ajamaan aika lailla maata pitkin niin ja pysymään putkien välissä. aivan pakkohan ei ole muutenkaan hypätä, ainakaan kauhean isosti, tosin se on onnistuessaan erittäin nastaa hommaa! täysipainoiseen treeniin Lavangossa joudut sitten päivittämään autoa näiden osalta tai katsomaan varsinaista kisamallista autoa, jos homma kiinnostaa tosissaan.

Kyoshon RTR buggy ei ole ehkä paras valinta ns. entry buggyksi mutta ei välttämättä huonokaan (jos vertaan omaan entry bugiini aikoinaan), eikä sitä ex-MM mr. Deganikaan aikoinaan tuominnut kuin iskarien osalta - Ja mikä sitten olisi ei välttämättä ole tämän topikin aihe.. olisi kai aina helpointa ostaa se kisa-auto heti kättelyssä vaikka se pikkasen enemmän kirpaiseekin, enkä pidä myös vääränä tapana aloittaa sitä tällä 7.5 Sportsillakaan kunhan huomioi nämä muutamat asiat.

Ison eron tekevät auton sähköt, kunnon servot ja vastariakku tekevät ison eron ajamiseen, samoin renkaat.
« Viimeksi muokattu: 28.08.08 - klo: 23.02 kirjoittanut Mika R »

Poissa Lehtonen250

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3745 : 29.08.08 - klo: 22.12 »
Sport3 ollut mainio auto. vasta gallona ajettu ja melkein saatu jo säädettyä.
tänään hommasimme starttiboxin hieno ja villi vekotin.. hieman joutui rälläköimään auton pohjaa jotta, kumipyörä
mahtuu kunnolla pyörimään. ilo tosin ei ollut tänäänkään kovin pitkä sain auton käyntiin ja kävi todella huonosti
huomasimme että kaasutin oli irronnut paikoiltaan ja imaissut hieman hiekkaa sisäänsä

purin kaasuttimen ja ei voinut todeta kuin, että kylläpä oli väkisin runnotun näköinen. ilmeisesti näitä
ready settejä painetaan urakka hommina jäljestäpäätellen.

no sinäänsä hyvä jotta, autolla ei päässyt ajelemaan sillä tutkiessani autoa huomasin että, kuskin
puoleinen takapyörä oli oudon "veltto" ja poikkinainen vetoakselihan sieltä syliin pullahti

joten kysyisin että, onko tähän autoon jotain "racing" vetareita ja jos on niin minkä hintaisia

ikävä homma sinänsä että olisi ollut kiva tulla hieman lavankoon ajelemaan tänäkin v.loppuna :angry:

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3746 : 29.08.08 - klo: 22.18 »
Onhan niitä. Itsellä meni takavetari koska kuppi oli kulunut ja samoin diffi laakerin kohdalta gt:ssä. Tarkista noi ja laita uusi normi vetari.

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3747 : 29.08.08 - klo: 22.23 »
Mika, kai sul on jo MP9 tulos, saat ton signaturen fiksattua...  :mrgreen:
---

Poissa Lehtonen250

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3748 : 01.09.08 - klo: 17.15 »
voi voi nyt tarttis vanhakin hieman apuja kun, autoa lähes mahdoton saada käyntiin saatika pysymään käynnissä
kaasari oli tosiaan osissa ja nyt kun, auto on taas paketissa niin ei tule mitään. annan ryypyn polttaa kyllä
kaasarin tyhjäks ja nostaa kierrokset erittäin korkealle mutta sitten sammuu?

toinen kysymys koskee tätä starttiboxin kumirullaa joka kuluu siis todella vinhaa vauhtia. auton pohjaa
sorvattu oikein urakalla vaa missä menee raja? auton vauhtis on niin pieni ja kaukana auton pohjasta
ettei rulla meinaa kovin herkästi saada kosketusta

rupee usko loppumaan tästä touhusta.

Poissa YLI-G

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3749 : 01.09.08 - klo: 17.38 »
vaihda moottoriin isompi vauhtipyörä,ja dremelöi pohjalevyn reunat viistoiksi niin helpottuu starttaaminen.
hobao hyper 8