Kirjoittaja Aihe: Kyosho Inferno MP  (Luettu 638363 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa wictro

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://personal.inet.fi/perhe/vakivalta/
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3810 : 21.03.09 - klo: 00.08 »
Mitäs koppia on saatavilla Infernoon? Tai siis mitkä istuvat autoon hyvin?

Esim käykö Hyper 7:n koppa miten?

.w
-Lithium Love Racing-

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3811 : 21.03.09 - klo: 07.36 »
MP7.5:sen korit käy, MP777:n ei käy(lähes 2cm kapeampia), Hyperin koreista ei ole muuta tietoa, kuin että ne sopii Hypereihin ja saa mun puolesta jäädäki Hypereihin...
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa kesseli

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3812 : 12.05.09 - klo: 16.39 »
Käykö 777 Muoviset hiekkasuojat MP7.5, itellä on 777 kori mutta joutuu aika paljon kikkailemaan että sen saa paikalleen.
Nutech thunderboltII CY26 Dolphin hydrov42 RCMK R254 EVO  FSRV-15 CMB90 03EVO Team c 4wd x2
Hong Nor X2 Alpha 28 Axial Wraith Traxxas slash 2wd Durango desc10 2wd

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3813 : 12.05.09 - klo: 16.44 »
Käy ne kuhan poraa reiät kohilleen.
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa kesseli

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3814 : 12.05.09 - klo: 16.49 »
Jaa no sitten täytyy hankkia sellaset.

Alkaa pian olemaan kuoseissa se vanhus jonka sulta viime kesänä ostin.
Puuttuu pakoputken jouset ja kytkin, sit mennää ja lujaa.

http://img220.imageshack.us/my.php?image=p1020380.jpg
« Viimeksi muokattu: 12.05.09 - klo: 17.15 kirjoittanut kesseli »
Nutech thunderboltII CY26 Dolphin hydrov42 RCMK R254 EVO  FSRV-15 CMB90 03EVO Team c 4wd x2
Hong Nor X2 Alpha 28 Axial Wraith Traxxas slash 2wd Durango desc10 2wd

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3815 : 24.05.09 - klo: 11.10 »
Vihdoin vähän ajoa ulkona   :grin:

Onpa mieletön kärry  :grin: .. keulii siististi  :cool:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=3P-B7rEgZkk[/youtube]

Poissa juhku1

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3816 : 24.05.09 - klo: 14.54 »
Ihmeen paljon tehoa noin vanhassa moottorissa!  :shocked:  :mrgreen:
Onkos siinä minkäänlaista tasauspyörästöä?
Ex rc harrastaja. Muistakaa olla ostamatta niitä kyosoja.

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3817 : 24.05.09 - klo: 16.05 »
On, takana ihan normi tasauspyörästö mutta sinänsä erikoinen yksityiskohta on että tasauspyörästö ja muut vetoakseliston rattaat kytkinkelloa ja pinionia lukuunottamatta ovat kannellisessa "pöntössä" joka täytetään öljyllä ennen ajoa, heh.. no itse en ole täyttänyt kylläkään.

Ihan hyvin paukkua vielä tosiaan, oletan ettei koneella ole juuri mitään ajettu aikoinaan.

Poissa juhku1

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3818 : 24.05.09 - klo: 20.52 »
Joo, ihme laite  :p
Ex rc harrastaja. Muistakaa olla ostamatta niitä kyosoja.

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3819 : 30.08.09 - klo: 00.14 »
Tästäkin näköjään tulossa harjaton rtr-versio Team Orionin sähköillä.
Amainissa on jo ennakko myynnissä... Vähäsen halvempi jopa kuin rullaava Hyper 9e...



Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa Toppe

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3820 : 09.09.09 - klo: 19.55 »
Olisin ostamassa kyosho inferno 7.5 us sport 2. Onko hyvä meneekö helposti rikki? http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_44_48/products_id/28088/n/Kyosho-Inferno-US-Sports-2-Ready-Set-Buggy-MP-75 Saa aika halvalla tuolta. Myydään kylläkin vaan amerikkaan mut tilaan isän veljen kautta.  :smiley: Toppe

Poissa infernooo

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3821 : 02.06.10 - klo: 22.18 »
http://www.kyosho.fi/modell_detaljer.aspx?ArtNr=07.80670&familj=FamMotBrBil&BildLopNr=01
Onko riittävän teokas tohon inferno us sporttiin. Vakiokone on kokoa 28.Onko kellään omakohtaisia kokemuksia näistä orionin pannuista.
Ainakin niitä kyoshon sivuilla kehutaan maasta taivaisiin.


inferno 7,5 us sports 2 Lazer zx5 ja mini z awd.

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3822 : 02.06.10 - klo: 23.01 »
On riittävän tehokas - itseasiassa liian tehokas buggyyn.
Osta joku laadukas 21 kisakone esim O.S V-Spec, niin saat huomattavasti tehokkaamman koneen kuin se vakio Kyoshon 28 kone.
Orioniltakin löytyy sopivia 21-kisakoneita buggyyn, jos haluaa välttämättä tuon merkkistä konetta...
Orion21
Orion21
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa Tomsson

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3823 : 16.06.10 - klo: 19.44 »
Niinhän siinä taas kävi. Keusmo tuli taloon. Ja nyt...

allekiroitus

Poissa rmakez

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3824 : 18.06.10 - klo: 19.30 »
Hieno auto varmasti, onnea valinnasta!
Kävin tänään katsomassa kun kaveri kasaili MP9e mallia, ja olihan se kieltämättä houkuttavan näköinen!
Omaankin ve:n tulossa ebay tuliaisina MP9 big boret...
MP9 tkie, st-usse,  Axial Ax-10,  1.9 Scale RR Sport

Poissa Tomsson

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3825 : 19.06.10 - klo: 01.37 »
Nojuu, eikähän tällä pääse.
Pisti kyllä ihmetyttämään kun huippumallin oikein tiimiversiota tuossa kasaili, niin olis nyt luullu, että radiolevyn ja siipituen tolpat olisivat olleen jotain muuta kuin valumuotti ämpärimuovia. Ei päässyt mitään waude-efektiä tulemaan kasausvaiheessa. CNC ohjauspalat sentään jo löytyy. Kanai3 aikoinaan huomattavasti "PRO":mpi.

Tässä se nyt sitten. Hyllyssä vaan .28 motteja tällä hetkellä, eli ajellaan vaikka GRP:llä auto sisään.

allekiroitus

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3826 : 19.06.10 - klo: 01.47 »
Ainakin joidenkin muidenkin merkkien uusissa malleissa on jotkin osat, esim. jäykkärit vaihtuneet johonkin muovi/komposiitti malleihin, vaikka aikasemmissa malleissa oli cnc alua(esim. hong nor). Kai se muotia nykyään..tai sitten ne on jotenkin paremmat?  (ainakin kevyempää, jotkin osat kenties vaikuttaa fleksaamiseen..?)
Kyllähän se cnc alu näyttää ainakin aina kivalta.
« Viimeksi muokattu: 19.06.10 - klo: 01.52 kirjoittanut TheArska »
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa Antti M

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3827 : 19.06.10 - klo: 12.05 »
Pisti kyllä ihmetyttämään kun huippumallin oikein tiimiversiota tuossa kasaili, niin olis nyt luullu, että radiolevyn ja siipituen tolpat olisivat olleen jotain muuta kuin valumuotti ämpärimuovia. Ei päässyt mitään waude-efektiä tulemaan kasausvaiheessa. CNC ohjauspalat sentään jo löytyy. Kanai3 aikoinaan huomattavasti "PRO":mpi.


Kaiken lisäks se siipituki tuppaa vääntymään helposti kun ne tolpat irtoilee ittestää pois  :embarrassed:
|Kyosho|Tamiya|GRP|STS|Orion|SP|Savöx|Sanwa|
Räps!

Poissa -Juho-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3828 : 19.06.10 - klo: 12.58 »
Syksyllä tulevassa TKI2-mallissa on alua radiolevyn tolpat, kierresäätöiset iskarit ja muuta pientä..
Liikaa Kyoshoja

Poissa Tomsson

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3829 : 19.06.10 - klo: 14.16 »
Kas, katotaas hinta ni voishan ne poistaa kauppiaalta jotta saa sen pienen arvokkuudentunteen autoon ;)
Aikoinaan tykkäs siipituen alumiinitolpat putoilemaan vaikka pisti hentoa lukitettakin. Ne oli pyöreässä kolossa tottakai, niin helpotti kummasti löystymistä. Kunnon lukitteella toki nekin pysyi. Sen suhteen kummallista, että kohtuu piukkasovitteiset muoviruuvauksetkin löystyisivät, kun tolpatkin on kantikkaissa koloissa.
Muovikomposiittirunkojäykkääjät kössissä myös ihmetyttää. 777:ssän oli kovat teräs(/alu)jäykkääjät isoilla pallokupeilla. Salli fleksin siis hienosti eikä se hieno pling-aluosa varmaan painon puolesta raskas ollut. Eikä ainakaan mennyt mutkalle.
Nämä mietteet siis ihan vain sen suhteen, että TKI:han on ihan törkeän kallis listahinnaltaan. Luulis, että olis vähän näköäkin.
Nyt säätämään starttipoksi uudelle autolle.
« Viimeksi muokattu: 19.06.10 - klo: 14.19 kirjoittanut Tomsson »
allekiroitus

Poissa Tomsson

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3830 : 20.06.10 - klo: 13.49 »
« Viimeksi muokattu: 20.06.10 - klo: 16.55 kirjoittanut Tomsson »
allekiroitus

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3831 : 04.08.10 - klo: 14.31 »
Uudet Inferno NEO komposiittiiskarit pihasutatussa RDS kössissä. Joo ei oo alumiinia :grin:

Jos kävis huomenna vähän pomputtelee baanalla



Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kyosho Inferno MP7.5 NEO
« Vastaus #3832 : 07.09.10 - klo: 15.46 »
Jaahas, otti näköjään kuukauden ennenkuin pääsi kunnolla kokeilemaan radalla.

Oli kaunis syysaamu että päätin ottaa takas vähän kesälomalla tehtyjä työtunteja ja suunnata Lavangon nykyiselle radalle viimeistä kertaa (menihän tässä melkein 10 vuotta, no ei ihan ehkä). PM kisojen jäljiltä varsin "smuutti" ja oikein mukavassa kunnossa. Ilma raikas ja lämmin, kerrassaan loistava ajosää.

Autona siis tämä Inferno 7.5 rediset, jossa Inferno NEOn komposiittiset bigboret, runkojäykkärit ja muutenkin pitkälle sama setuppi.

Moottorina Orion CRF21 "usspecci" ja 2066 paoputkisto, servoina & radioina samat mitä olen käyttänyt GT:ssä eli Hitecin High Voltage servot 2300mAh lipoakulla ilman regua sekä Spektrumin vastari (menee helposti siirtämällä radiolevy autosta toiseen, 6 ruuvia). AKA renkaat, 3-pala alumiinikytkin, ei vakaimia. Autolla painoa ihan kohtuulliset 3.475g

Alku oli otettava iisisti pitkän krossitauon jälkeen, mutta pikkuhiljaa konfidenssi kasvoi ja samalla auton nopeus sekä hypyt alkoi kulkea. Ajoin pari tuntia, kymmenkunta tankillista eikä alun jälkeen tarvinnut mennä nostamaan autoa. Hyväkuntoinen rata auttoi, mutta kiitos myös auton, joka käyttäytyi kuin kalliimpikin kisa-auto (MP9:stä kun on ajokokemusta jonkin verran, vanhasta MP7.5:stä runsaasti enemmän).

Ehkä nyt ihan samalla tavalla ei uskalla tykittää mutta tällaiseen harrastaja-tason ajokokemukseen mainio peli. Koska kuitenkin on aika hidas, niin voi sitten hyvällä syyllä syyttää hitaudesta autoa LOL. Ja jos cash$$$ on vähissä niin hieman päivittämällä (esim. noi big boret) ja sijoittamalla kunnon moottoriin kokonaisen kisa-auton sijaan niin lopputulos nykyisellä Inferno redisetilläkin on aika hyvä. Nostalgisesta ajosessiosta lopuksi pari kuvaa ;-)





« Viimeksi muokattu: 07.09.10 - klo: 15.50 kirjoittanut GT Warrior »
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa InfernoSP4

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3833 : 08.09.10 - klo: 09.06 »
Jeps, muutama ratakierros on sillä omallakin readysetillä tullut ajettua ja eipä pääse
auton käytöstä moittimaan. Ainakin siis näin kokemattomalle kuljettajalle auton ajettavuus
riittää mainiosti ja hypytkin auto ottaa nätisti.

Se mikä tuossa hiukan korpeaa, on vakiomoottori. Tosin se ei taida olla juurikaan kummoisempi muissakaan rtr-kieseissä. Mutta moottori tosiaan ainakin pitäisi päivitää
vaikkapa Alphan tai OS:n laitokseen. Mutta mitä muuta? Jos moottorin vaihtaa, pitää ostaa
moottoripukit ja varmaan vaihtaa jotain palikkkaa voimansiirtoon? Ja kallistuksen vakaimet
ja runkojäykkärit taitaa olla myös ostoslistalla, samoin ne kestävämmät iskarit. Mutta jospa vaikka tuosta moottorista aloittaisi, saisi sillä sen suurimman heikkouden korjattua kuntoon.

Traxxas Slash Platinum, Team Associated sc10, Losi 8ight 3.0

Poissa Stail

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3834 : 08.09.10 - klo: 09.23 »
Mutta moottori tosiaan ainakin pitäisi päivitää
vaikkapa Alphan tai OS:n laitokseen. Mutta mitä muuta? Jos moottorin vaihtaa, pitää ostaa
moottoripukit ja varmaan vaihtaa jotain palikkkaa voimansiirtoon?

Eiköhän siellä ole ihan vakiopukit mihin menee mikä tahansa moottori.
Vauhtipyörä ja kytkimen siirto vaan uuteen koneeseen ja lujaa ajoa.

Tosin jos nyt on vetostartti niin starttiboxin osto myös edessä.
JQ

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3835 : 08.09.10 - klo: 10.08 »
Ei ole vakio koneessa moottoripukkeja, mutta starttiboksi häneltä kyllä löytyy :azn:
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa InfernoSP4

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3836 : 08.09.10 - klo: 10.35 »
Näin on! :azn:

US-mallin .28 kone taitaa olla vakiopukeilla. Mutta tuo .21 -kone on suoraan kiinni pohjalevyssä.

Tosiaan tuossa olen vähän aprikoinut, mitä tämän Kyoshon kanssa nyt tekisi. Auto ei taida mennä kaupaksi ainakaan järkevällä hinnalla joten vaihtoehdoksi jää rakennella siitä hiljakseen paremmin radalle soveltuva laite. Ehkäpä tuo vakiokone saa olla paikallaan niin kauan, kun se käy ja kukkuu. Mutta kulutusosia siihen en taida vaihtaa vaan koko moottori vaihtuu parempaan siinä kohtaa, kun tunnit tulee Kyoshon koneelle täyteen.
Traxxas Slash Platinum, Team Associated sc10, Losi 8ight 3.0

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3837 : 08.09.10 - klo: 10.48 »
Näin mäkin tekisin moottorin suhteen. Harjoittelet tuolla siihen asti kun toimii.

Auton suhteen se on vähän sellainen illuusio että vaihtamalla paranee.
Kaikissa autoissa kun on jotain, niistä ei vaan puhuta.
Ja sitten jos auto on helvetin hyvä niin sillä ei viitsi ajaa kuin radalla ja silloin se tahtoo jäädä hyllyyn jos rata ei ole kauhean lähellä. Ja sitten tulee tuskaa että sen pitäs olla koko ajan priima kunnossa.

Vähän keskinkertaisemmalla rassilla se ei ole "niin justiinsa" .. Kisa-auto = enemmän kuluvia säätöpaloja jne.

Vakaimia et tarvitse.
Moottoripukki ja aluslevyt, kunnon moottori ja 3-pala alumiinikytkin 1.0mm jousilla.
Sitten jos tykität isoja hyppyreitä niin runkojäykkärit, vaikka nuo Inferno VE:n / NEOn komposiittiset, kevyet ja toimii.
Metallinen pääratas ja diffeihin 4 pikkuratasta jos ei jo ole, uudemmissa malleissa taitaa olla vakiona, halpa juttu.
Servot ovat tärkeät kaikissa autoissa ja tekevät ison eron ajamiseen.
Noita uusia komposiittisia Big bore iskareita voi suositella, ne tekevät autosta todella hyvän ajaa. Lisäksi niissä on kevyt rakenne joten painoa ei tule lisää autoon.
Puhun kokemuksesta, ei mainospuheena, ok

E: Paitsi jos tähtäät korkealle, niin sitten auto on tärkeä niinku kaikki muukin välineistö. Todellä tärkeä. Ja tietenkin jos auto ei pysy nipussa ja käyttöä on paljon niin sitten kandee alkaa miettimään kisaversion hankintaa.
« Viimeksi muokattu: 08.09.10 - klo: 11.02 kirjoittanut GT Warrior »
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa InfernoSP4

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3838 : 08.09.10 - klo: 11.18 »
Kiitos taas vastaajille!

Tosiaan diffeissä on nyt vaan 2 kpl niitä pikkurattaita eli ne pitää jossain välissä
tuplata. Ja runkojäykkärit varmaan on siinä mielessä järkevä ostos, että säästävät sitten
myös pohjalevyä isommilta vaurioilta. Pääratas onkin jo vaihtunut teräksiseen, kun alkuperäinen ryhtyi hampaattomaksi...

Tavoitehan mulla on se, että auto nyt pysyisi edes muutaman kierroksen putkeen radalla. :embarrassed: Eli ajelua silloin tällöin omaksi ilokseen. Siihen tuo readysetti riittää vallan mainiosti. Pihasuttailuun vakiokonekin riittää kyllä, mutta radalla kaipaisi potkua ja luetettavuutta sillä hypyt on haasteellisia ilman tehopulaakin!
Traxxas Slash Platinum, Team Associated sc10, Losi 8ight 3.0

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3839 : 08.09.10 - klo: 11.30 »
Jees. Siinä tapauksessa alkaisin katselemaan noita edellä manittuja juttuja. Myös mitä enemmän meinaat hypätä, sitä tärkeämmäksi muodostuvat auton kestävyys/toimivuus ja moottorin säädöt.

Maatapitkinkin saa ajaa, vaikka onhan hyppääminen toki hauskaa ja komean näköistä, ja joskus jopa välttämätöntä (=nopein tapa edetä).

Luotettavuus tulee monesta tekijästä. Yksityiskohtana onhan sulla kunnon PA-letkut ja ulkoinen PA-suodatin, joka toimii myös varasäiliönä kun auto on katollaan. Letkut saa olla aika pitkät.

Tarkoitatko luotettavuudella jotain tiettyä asiaa vai noin yleisesti?
Kiitos 20 vuodesta!