Kirjoittaja Aihe: Kyosho Inferno MP  (Luettu 638436 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3840 : 08.09.10 - klo: 12.18 »
Tosiaan diffeissä on nyt vaan 2 kpl niitä pikkurattaita eli ne pitää jossain välissä
tuplata. Ja runkojäykkärit varmaan on siinä mielessä järkevä ostos, että säästävät sitten
myös pohjalevyä isommilta vaurioilta. Pääratas onkin jo vaihtunut teräksiseen, kun alkuperäinen ryhtyi hampaattomaksi...

Noihin diffeihin ei kannata turhaan lisätä niitä pikku rattaita, vaikkei ne juuri mitään maksakaan. Noissa  SP2 -3 ja -4 versioissa on ne lautaspyörät ja pinjonit sitä kuluvaa "sinkkipainevalu-alumiinia" joka hajoaa tai hyvällä tuurilla vain kuluu loppuun. US malleissa on ne paremmat teräksiset vinohampaiset lautaspyörät ja pinjonit jotka sitten kestääkin mitä vaan.
Ajele vaan noi diffitki loppuun ennenkuin alat parantelemaan. Nekin saattaa kyllä kestää pitkään, riippuu ihan tuurista.
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa InfernoSP4

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3841 : 08.09.10 - klo: 12.48 »
GT Warrior - Tarkoitin luotettavuudella tuossa kohtaa sitä, että kun kaasuliipasimesta painaa niin tehoa kanssa tulee heti. Minusta tuo Kyoshon vakiokone on aika hankalasäätöinen
ja mulla on ainakin ollut haasteellista saada se toimimaan niin, että vastaa kasuun nätisti
kaikissa tilanteissa. Voi olla kyllä osittain sitäkin, että kisakoneeseen verrattuna tuo on aika hengetön ja alavääntöä ei ole ihan hirveästi. Mutta jos auto booaaa hyppyrin alla,
niin tiedossa on hankaluuksia... :smiley:
Traxxas Slash Platinum, Team Associated sc10, Losi 8ight 3.0

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3842 : 08.09.10 - klo: 13.19 »
Ok. Siihen ei auta kuin kilpakone ja nekään ei aina toimi niinkuin toivoisi. Muutenhan meillä ei olisi stumppeja krossikisojen A-finaalissa lainkaan (kaikki stumpit eivät johdu polttoaineen loppumisesta).

Miksi et kokeilisi tuota V-specciä Infernossa ? Luulisin sen menevän samoilla moottoripukeilla kytkimillä kuin mitä Honkkarissa on (sullahan on sekin vai mitä), tai ainakin lähelle? Aluslevyt voi olla eri ja kytkintä joutua vähän shimmaamaan pituussuunnassa. Yleensä noi menee aika hyvin autosta toiseen..kai (ainakin mulla olleissa autoissa ja on siinä joku muukin krossari kuin Kyosho).
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa InfernoSP4

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3843 : 08.09.10 - klo: 14.41 »
Juu, Honkkari on ja siinä v-specci.

Voisihan sitä tosiaan sovittaa Kyoshoon. Jotenkin ajattelin, että nuo moottoripukit on
taas jotain Kyoshon omia juttuja. Eli ei tullut edes mieleen vaihtoehto, että Honkkarin
pukit voisi mahdollisesti käydä... Pitääpä kokeilla kun seuraavan kerran iskee ruuvailuinto!

Ja tosiaan, tavoitteena mulla on se, että radalle mentäessä olisi pari ajokelpoista autoa
matkassa. Sitten, jos jotain menee rikki, homma jatkuu toisella autolla!  :azn:
Traxxas Slash Platinum, Team Associated sc10, Losi 8ight 3.0

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3844 : 08.09.10 - klo: 14.48 »
Yleinen harhaluulo - samat osat sopii paikalleen niin redisettiin kuin kisamalliin. Pukkien aluslevyt saatat tarvita, ja onhan se toki mahdollista että jotain eroja on joten ei menekään suoraan paikalleen. Inferno 7.5 tuli ulos joskus 2000 ja sen jälkeen sen rakenneratkaisuja on viety moniin autoihin.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3845 : 08.09.10 - klo: 15.36 »
Ei käy honkkarin ja kyostin pukit ristiin. Ei auta edes aluslevyt siihen asiaan.
Pukkien ristiin sopimis harhaluulo on saattanut syntyä jos on joskus kokeillu Cenin ja Kyoshon pukkeja ristiin :wink: (nehän menee)
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3846 : 08.09.10 - klo: 15.45 »
Tarkoitin harhaluulolla sitä että olis sellanen viritys redisetissä ettei vastaavan kilpa-auton (version) osat sopisi - kyllä ne sopii. Ja sitä kautta lähes kaikki .21 moottorit mitä markkinoilta löytyy.

Ai ei HN osat sovi - ok. Kuten sanoin edellä eroja voi olla ja näköjään sitten onkin. Sitten pitää hommata Kyoshon omia tai after-market osia. Muistelin että CENin ohella ainakin Hobaon osat olis joku menny ristiin aika hyvin. No ehkä ei sekään pidä paikkaansa.

e:pieni korjaus
« Viimeksi muokattu: 08.09.10 - klo: 15.54 kirjoittanut GT Warrior »
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa .TS.

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3847 : 27.02.11 - klo: 02.49 »
Mahtaisiko Hong Norin big bore (16mm) iskarit käydä MP seiska puokkiin? Kyösyin omat bit boret ovat melko kalliit.
OFNA X1-CR - Alpha S852 - Savöx - Spektrum

Poissa -Juho-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3848 : 27.02.11 - klo: 13.29 »
Käyhän ne. Tukivartta saatta pikkusen joutua dremelöimään. Yhdet olisi jouten allekirjoittaneella.
Liikaa Kyoshoja

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3849 : 27.02.11 - klo: 14.17 »
Tai sitten alapalloja kaventamaan :wink:
Hongnor alapallot 5,7mm leveät, Kyoshossa 5,0mm...
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa jekku

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3850 : 27.02.11 - klo: 14.39 »
Nyt kun vaan lumet sulais..  :azn:
Kyosho Inferno 777 World Champion Team Edition Orion Wasp CRF .21 | Kyosho Inferno 777 Special 1 edition "e"  MMM V3 | Futaba 2PL 2.4Ghz | Futaba 3PM MX 2.4Ghz | Hitec |

Poissa InfernoSP4

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3851 : 27.02.11 - klo: 18.48 »
Ei muuta kun ylös, ulos ja lumille driftaamaan! :smiley:

Vakavasti ajatellen en kyllä ihan ymmärrä, miksi suuri osa ajokalustosta on visusti naftaliinissa koko pitkän talven. Lumien pöllyttelyhän on ihan huippuhauskaa!
Traxxas Slash Platinum, Team Associated sc10, Losi 8ight 3.0

Poissa 2fast4u

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3852 : 27.02.11 - klo: 19.21 »
Aika jännä juttu tuo talvi ja rc-autoilu. Kun minulla oli MP-7.5 niin en edes tullut ajatelleeksi talvella ajoa. Auto tuli syksyllä huollettua ja laitettua visusti säilöön  :grin:

Poissa Tomsson

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3853 : 27.02.11 - klo: 19.35 »
Sitä kummasti ajattelee erilailla kun servoissa on kiinni 100eur kpl ja moottorissa vaikka 300eur :) Puhumattakaan veden vaikutuksesta auton liikkuviin osiin.
On mullakin markan crawleri markan hiilisähköillä, joka on harva se päivä lumen peitossa, eikä kauheesti ahista. Mutta voin ilmoittaa, että MP9 ei lunta tule näkemään, eikä noi sähkövehkeetkään, joissa on ropeleita pyörimässä.
allekiroitus

Poissa jekku

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3854 : 27.02.11 - klo: 20.14 »
Ei muuta kun ylös, ulos ja lumille driftaamaan! :smiley:

Vakavasti ajatellen en kyllä ihan ymmärrä, miksi suuri osa ajokalustosta on visusti naftaliinissa koko pitkän talven. Lumien pöllyttelyhän on ihan huippuhauskaa!

Kyllä talvisinkin ajeltua tulee mutta saa tuo triplaseiska ja VE odotella kuivempia kelejä  :wink:
Kyosho Inferno 777 World Champion Team Edition Orion Wasp CRF .21 | Kyosho Inferno 777 Special 1 edition "e"  MMM V3 | Futaba 2PL 2.4Ghz | Futaba 3PM MX 2.4Ghz | Hitec |

Poissa .TS.

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3855 : 01.03.11 - klo: 00.33 »
Käyhän ne. Tukivartta saatta pikkusen joutua dremelöimään. Yhdet olisi jouten allekirjoittaneella.

Tai sitten alapalloja kaventamaan :wink:
Hongnor alapallot 5,7mm leveät, Kyoshossa 5,0mm...

Kiitoksia vastauksista. Katsotaan nyt mitkä iskarit tuohon tullaan hankkimaan.
Tässä tapauksessa ollaan GT:tä muuttamassa seiska puokiksi, joten keskidiffi täytyy myös ostaa ja mahtaisiko Hobao hyper 7 keskidiffi käydä tuohon paikalleen? vai täytyykö kylmästi ostaa Kyoshon oma?
Aika saman näköinen on ainakin..(Hobao)


(Kyosho)

Onko noi vakio iskaritornit muuten kestäneet hyvin vai onko kannattavaa ostaa paremmat suoraan? 7.5/Neo vakio iskaritornit siis.
« Viimeksi muokattu: 01.03.11 - klo: 00.37 kirjoittanut .TS. »
OFNA X1-CR - Alpha S852 - Savöx - Spektrum

Poissa jekku

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3856 : 01.03.11 - klo: 07.57 »
Takana menee varmasti ihan orkkis iskaritorni koska siipi suojaa hyvin mutta eteen laittaisin suoraan kestävämmän niin ei tarvitse koko ajan olla oikomassa  :wink:
Kyosho Inferno 777 World Champion Team Edition Orion Wasp CRF .21 | Kyosho Inferno 777 Special 1 edition "e"  MMM V3 | Futaba 2PL 2.4Ghz | Futaba 3PM MX 2.4Ghz | Hitec |

Poissa Viltsu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3857 : 01.03.11 - klo: 08.43 »
Tässä tapauksessa ollaan GT:tä muuttamassa seiska puokiksi, joten keskidiffi täytyy myös ostaa ja mahtaisiko Hobao hyper 7 keskidiffi käydä tuohon paikalleen? vai täytyykö kylmästi ostaa Kyoshon oma?

Mulla on Inferno MP 7,5:ssä Hobao Hyper ST:n keskidissi, mikä lienee aika sama kuin Hyper 7:ssa. Meni paikalleen heittämällä.
Crt.5e pro. Team Magic M8e-projekti, Inferno MP 7,5e, E-Revo, E-Firestorm, Tamiya TRF 415 MRE, Stampede, Nitro 4-Tec "e"-tekele, Losi MRC, NanoDragon ja Minirave.

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3858 : 01.03.11 - klo: 12.50 »
Tässä tapauksessa ollaan GT:tä muuttamassa seiska puokiksi, joten keskidiffi täytyy myös ostaa ja mahtaisiko Hobao hyper 7 keskidiffi käydä tuohon paikalleen? vai täytyykö kylmästi ostaa Kyoshon oma?

Kyllä sopii Hobao 7/8/8.5/ST diffit Kyoshoon, samoin HongNorin diffit.
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa perr

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3859 : 01.03.11 - klo: 23.11 »
Sitä kummasti ajattelee erilailla kun servoissa on kiinni 100eur kpl ja moottorissa vaikka 300eur :) Puhumattakaan veden vaikutuksesta auton liikkuviin osiin.
On mullakin markan crawleri markan hiilisähköillä, joka on harva se päivä lumen peitossa, eikä kauheesti ahista. Mutta voin ilmoittaa, että MP9 ei lunta tule näkemään, eikä noi sähkövehkeetkään, joissa on ropeleita pyörimässä.
Itseä/MP9:siä ei talvi/lumi haittaa.. saahan siinä auton/tekniikan suojauksessa käyttää maalaisjärkeä :wink:.

http://www.youtube.com/watch?v=Yzs8ApleLDc
ST-RRe / OFNA GTP/ HN DM-one

Poissa InfernoSP4

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3860 : 02.03.11 - klo: 12.33 »
Minkäslaiset renkaat tuossa videossa on auton alla? Näyttää olevan pitoa kuitenkin ihan
mukavasti!
Traxxas Slash Platinum, Team Associated sc10, Losi 8ight 3.0

Poissa perr

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3861 : 02.03.11 - klo: 12.59 »
Tämän tyyliset, mutta ruuvit on 2-rivissä. Nuo Badlandssit olivat niin pehmeät että ruuveja on jo alkanut lähteä. Nuo toiset ovat Team Cobra pythonit, ja niissä on ruuvit pysyneet mukavasti.
ST-RRe / OFNA GTP/ HN DM-one

Poissa InfernoSP4

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3862 : 02.03.11 - klo: 13.24 »
Niinpä tietysti, piikit pitää olla että tuollaisen pidon saa aikaiseksi! Tuossa viikonloppuna yritettiin kiertää
pulloilla merkattua "rataa", mutta eihän siitä oikein mitään tule vakio crossi renkailla. Pito loppuu heti, jos
vähänkin yrittää saada vauhtia autoon.  :cry:
Traxxas Slash Platinum, Team Associated sc10, Losi 8ight 3.0

Poissa Tomsson

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3863 : 02.03.11 - klo: 14.00 »
Itseä/MP9:siä ei talvi/lumi haittaa.. saahan siinä auton/tekniikan suojauksessa käyttää maalaisjärkeä :wink:.

Mitenköhän tämä maalaisjärki tässä kohtaa tulee esiin? Niitä perinteisiä ilmapalloja, elmukelmua, sutataan laitteet silikonilla?
Sähkökrossiin saa korin toki tiiviisti kiinni, mutta se lieneenkin ainoa auto jossa näin saa tehtyä riittävähköllä tarkkuudella. Ettei tosiaan sitä lumipöllyä lennä sinne vipperöihin.
Mulla riittää syyksi jo se, että suojatut laakerit ei oikeesti ole kovin suojattuja, kun aletaan veden kanssa lutraamaan. Ei niiden vaihtaminen niin kivaa ole. Pääosassa kuitenkin nitromoottori, jolle ei voi taata talviajossa suotuisia olosuhteita. Ja 115C moottorin vesittävä/jäädyttävä vaikutus kautta koko auton.

Crawlerissa ei haittaa. Niin kauan kunhan akseli pyörii laakerin sisäkehässä, niin hyvin menee :)

Mitä enemmän on pakkasta, niin sitä turvemmassa on sähköauto. Kunhan muistaa auton jäädyttää ennen kun lähtee lumeen pöllyyttelemään. Parhaimmillaan ei ole jääny lunta kiinni kuin hieman moottori kannun nurkkaan, joka on lämmennyt ajossa sen verran, että lumi on tarttunut kiiinni. Nollakelillä auto onkin sitten kattoon asti lumessa.
allekiroitus

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3864 : 02.03.11 - klo: 15.20 »
Tekeekö muuten puhdas vesi laakereille kovin pahaa? Kuravelli kesällä taatusti, mutta jos lumi sulaa laakereihin ja sitten kuivaa pois ajon jälkeen kuivaushuoneessa niin miten on? Eihän lumi välttämättä sula kovin pahasti sinne laakereihin kun auto on vielä kylmässä ulkona? Monsussa en ole havainnut mitään vahinkoa eikä ruostetta ainakaan näy ulospäin. WD:tä tms en ole laittanut laisinkaan ja hyvin toimii ainakin vielä..
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa JiiVee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3865 : 02.03.11 - klo: 17.57 »
ei se kuulissa oleva ruoste näykkään päälle päin kun vesi on niin mielenkiintoinen aine että se saatta tunkeutua sinne rasvan ja kuulien väliin ja ruostuttaa/nopeuttaa kulumista.
pöö

Poissa jekku

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3866 : 05.03.11 - klo: 12.19 »
Tämän aamuisen parin tunnin askartelun tulos:   :smiley:

e: pointsit Mikalle Kuopion AK:hon maaleista  :wink:
Kyosho Inferno 777 World Champion Team Edition Orion Wasp CRF .21 | Kyosho Inferno 777 Special 1 edition "e"  MMM V3 | Futaba 2PL 2.4Ghz | Futaba 3PM MX 2.4Ghz | Hitec |

Poissa Tomsson

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3867 : 05.03.11 - klo: 12.51 »
Jos mäkin sitten rohkenen paljastaa ton eilisen tuherruksen, vaikkei siitä kyllä kovin erikoinen tullu. Tulee varmaan liikaa mieleen orkkis 7.5rtr:n väritys  :roll:
allekiroitus

Poissa FAT97

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3868 : 05.03.11 - klo: 12.56 »
Oikein komea koppa eikä minulle ainakaan tullut yhtään mieleen se orkkis väritys.

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3869 : 05.03.11 - klo: 13.20 »
Jos mäkin sitten rohkenen paljastaa ton eilisen tuherruksen, vaikkei siitä kyllä kovin erikoinen tullu. Tulee varmaan liikaa mieleen orkkis 7.5rtr:n väritys  :roll:

Hyvältä näyttää, eikä tule mikään rtr-korin väritys mieleen. Onko tämä nyt se Reckward tuningin kori?
Kyosho Inferno  VE  Race Spec