Kirjoittaja Aihe: Kyosho Inferno MP  (Luettu 425448 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Ysi
« Vastaus #3900 : 11.03.11 - klo: 03.36 »
No joo. Mulla nyt vaihtuu autot ja silleen, osa tätä hommaa. Hyvään kotiin meni.
Kyosho - Inferno mp9 EVO - Sanwa - HW - Performa - Savox
Fullspeed RC - RCJKL.fi - Inferno GT - Vintage remakes - Fantic 125cc supermoto + Scalvini racing pipe

Poissa .TS.

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3901 : 11.03.11 - klo: 13.50 »
Iskaritornit tuli ja kiitokset niistä Jekulle. Hobao Hyper 9 big boret tilattu ja nyt odotellaan niitä kovasti.
Keskidiffi pitäis tilailla vielä, niin sen jälkeen voi alkaa tilailemaan jo moottoeipukkia ja muuta tavaraa.
Oljyt vois myös tilailla valmiiks, mutta kysymysmerkki on että.. Mitä keskelle, taakse ja eteen diffeihin? Mistä olis hyvä lähteä liikkeelle?

Mitkä on MP 7.5:den koritolppien osanumerot? eteen ja taakse siis nuo pitäisi ostaa.

OFNA X1-CR - Alpha S852 - Savöx - Spektrum

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3902 : 11.03.11 - klo: 13.53 »
Diffit edestä taakse 5-7-2. Varma valinta.
Kyosho - Inferno mp9 EVO - Sanwa - HW - Performa - Savox
Fullspeed RC - RCJKL.fi - Inferno GT - Vintage remakes - Fantic 125cc supermoto + Scalvini racing pipe

Poissa jekku

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3903 : 11.03.11 - klo: 14.53 »
Iskaritornit tuli ja kiitokset niistä Jekulle. Hobao Hyper 9 big boret tilattu ja nyt odotellaan niitä kovasti.
Keskidiffi pitäis tilailla vielä, niin sen jälkeen voi alkaa tilailemaan jo moottoeipukkia ja muuta tavaraa.
Oljyt vois myös tilailla valmiiks, mutta kysymysmerkki on että.. Mitä keskelle, taakse ja eteen diffeihin? Mistä olis hyvä lähteä liikkeelle?

Mitkä on MP 7.5:den koritolppien osanumerot? eteen ja taakse siis nuo pitäisi ostaa.

IF135 ja IF121  mutta ei taida saada pelkkiä tolppia vaan mukana on ostettava siipiteline ja radiokotelo..
Käyn penkomassa laatikoita jos löytyis pelkät tolpat  :wink:

e: löytyy multa pelkät koritolpat ja olis myös VE:n komposiitti runkojäykkärit ym.. Pistä YV:tä jos tarviit  :wink:
« Viimeksi muokattu: 19.03.11 - klo: 19.04 kirjoittanut jekku »
Kyosho Inferno 777 World Champion Team Edition Orion Wasp CRF .21 | Kyosho Inferno 777 Special 1 edition "e"  MMM V3 | Futaba 2PL 2.4Ghz | Futaba 3PM MX 2.4Ghz | Hitec |

Poissa .TS.

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3904 : 19.03.11 - klo: 02.41 »
Iskarit sitten tulivat tänään (Hobao Hyper 9 BB) ja ovat isot! Yhden iskarin tuossa ehdin äsken kasailemaan. Eihän tuo kuva tuolle nyt oikeutta anna, mutta menkööt. Mitään hyvää iskariakaan en nyt tähän hätään löytänyt, että olisi voinut verrata. 4mm männänvarret on oikeasti paksut, noita tuskin hevillä ajaa kieroksi.

Näissä on 6.8mm alapallo, joten joutuu hieman noita kaventamaan/- ja tukivarsia dremelöimään jotta mahtuvat kiinni.


OFNA X1-CR - Alpha S852 - Savöx - Spektrum

Poissa Ile__

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3905 : 19.03.11 - klo: 10.13 »
Näissä on 6.8mm alapallo, joten joutuu hieman noita kaventamaan/- ja tukivarsia dremelöimään jotta mahtuvat kiinni.

Kyoshossa on myös samankokoinen 6.8mm alapallo. Hobaossa se on vain 6,0mm leveä ja Kyoshossa 5,0mm leveä, eli riittää kun kavennat siitä alapallosta 0,5mm molemmilta puolilta pois tai helpoimmalla pääset, kun otat niistä Kyoshon orkkis iskareista alapallot näihin, niin ei tarvi viilailla mitään.
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa -Juho-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3906 : 19.03.11 - klo: 14.50 »
Tai sitten viilaa tukivarresta reiän vähän leveämmäksi. Saattaa parantaa iskarin asentoakin samalla.
Liikaa Kyoshoja

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3907 : 19.03.11 - klo: 16.33 »
Jees. Mua aina hieman huvittaa toi kaikki viilaaminen sun muu, itsekin sitä tehneenä. Kyllähän se piha suttauksessa menee mutta ei kilparadalla. Osien pitää olla sellaset että pakasta vedetty sopii rikkoutuneen tilalle. Ei siellä radalla, etenkään kisoissa, ole aikaa sovitella osia yhteen ja etukäteen niitä ei kuitenkaan jaksa pakkiin tehdä. Näin se vaan on.
Kyosho - Inferno mp9 EVO - Sanwa - HW - Performa - Savox
Fullspeed RC - RCJKL.fi - Inferno GT - Vintage remakes - Fantic 125cc supermoto + Scalvini racing pipe

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3908 : 19.03.11 - klo: 16.45 »
Jaa näinkö on...

Paljonkin kokemusta  :roll:

En edes muista kuinka monta viilausta mulla on tälläkin hetkellä autoissani, mutta monesti on kisapäivän aikana tarvinut dremeliä kun on sattunut hajoittamaan osan jota on modannut.
Kyllä monista autoista löytyy sellaista mitä tarvitsee vähän muokata kun sitä optimaalista setuppia etsii.

Itseasiassa kun nyt tarkemmin mietin niin tällähetkellä jokaisessa mun kisa autossa on vähintään yksi kohde mihin näytän dremeliä heti kun uuden osan paikalleen asennan.
Ja jos kisoissa onnistun kyseisen kohteen hajoittamaan niin sitten ruuvaria heilumaan ja dremeli laulamaan... Hyvin ehtii kun tietää mitä tekee.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Osat
« Vastaus #3909 : 19.03.11 - klo: 17.35 »
Kiva ;)
Kyosho - Inferno mp9 EVO - Sanwa - HW - Performa - Savox
Fullspeed RC - RCJKL.fi - Inferno GT - Vintage remakes - Fantic 125cc supermoto + Scalvini racing pipe

Poissa jekku

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Osat
« Vastaus #3910 : 19.03.11 - klo: 18.46 »
Kyosho Inferno 777 World Champion Team Edition Orion Wasp CRF .21 | Kyosho Inferno 777 Special 1 edition "e"  MMM V3 | Futaba 2PL 2.4Ghz | Futaba 3PM MX 2.4Ghz | Hitec |

Poissa jekku

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3911 : 19.03.11 - klo: 19.08 »
Iskarit sitten tulivat tänään (Hobao Hyper 9 BB) ja ovat isot! Yhden iskarin tuossa ehdin äsken kasailemaan. Eihän tuo kuva tuolle nyt oikeutta anna, mutta menkööt. Mitään hyvää iskariakaan en nyt tähän hätään löytänyt, että olisi voinut verrata. 4mm männänvarret on oikeasti paksut, noita tuskin hevillä ajaa kieroksi.

Näissä on 6.8mm alapallo, joten joutuu hieman noita kaventamaan/- ja tukivarsia dremelöimään jotta mahtuvat kiinni.





mistä tilasit ja mitä maksoi? Oishan nuo ainakin "katu-uskottavat"  :cool:
« Viimeksi muokattu: 19.03.11 - klo: 20.35 kirjoittanut jekku »
Kyosho Inferno 777 World Champion Team Edition Orion Wasp CRF .21 | Kyosho Inferno 777 Special 1 edition "e"  MMM V3 | Futaba 2PL 2.4Ghz | Futaba 3PM MX 2.4Ghz | Hitec |

Poissa Ile__

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3912 : 19.03.11 - klo: 21.09 »
Ei siellä radalla, etenkään kisoissa, ole aikaa sovitella osia yhteen ja etukäteen niitä ei kuitenkaan jaksa pakkiin tehdä. Näin se vaan on.

Eikös sitä silloin ole paras pitäytyä tehtaan paketin tuomissa ratkaisuissa, jos ei jaksa tehdä myös varalle paranneltuja osia :wink: Näinhän se on.
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3913 : 19.03.11 - klo: 21.30 »
Niinku mä sanoin sitä rata kokemusta todellakin on ja ..  :cool:

Mut kukin tyylillään.
Kyosho - Inferno mp9 EVO - Sanwa - HW - Performa - Savox
Fullspeed RC - RCJKL.fi - Inferno GT - Vintage remakes - Fantic 125cc supermoto + Scalvini racing pipe

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3914 : 19.03.11 - klo: 21.42 »
Ihan sama vaikka sulla olis 40 vuotta rata kokemusta.

Aika eri asia näyttäis olevan ajaa näillä autoilla kovaa ja hakea hyvää setuppia.

Miten tahansa tästä asiasta neppaillaan tai väännetään niin aikamoinen ero meidän kahden tasoissa on jos sille linjalle lähdetään että kommentoidaan miten asiat vaan ovat.
Jo monella suomen kärkipään kuskeista on aina jotain pientä viritystä autoissa...
Saati sitten kansainvälisellä tasolla korkealla olevilla...
Vielä oma lukunsa tehdaskuskit jotka tuntuvat jatkuvasti muokkaavan autojaan dremeleillä ja sovittavan vaikka omatekoisen osan paikoilleen jos ei sellaista saa jo olemassa olevista osista muokattua...
Näitä pieniä muokkauksia jne saa sitten jokainen harrastaja nähdä aina kun uusi auto tulee... silloin tehdastekoisina.

Sitä ennen ne muutokset tehdään ihan itse osia muovaamalla.

Perus suddaaja ja keskikastin kisaaja toki harvemmin mitään tällaisia virityksiä tekee, tai niitä kaipaakaan.
Mutta kyllä siellä suomenkin kärkiporukassa aika paljon kaikenlaista pikkuviilausta näkyy aikalailla luokasta riippumatta.

Sinäänsä jännä myös että se porukka joka kisoissa kuhisee siellä kärjessä ja jolla on eniten muokkauksia osissaan, saavat myös autonsa nopeiten huollettua ja vaikka tehtyä sen uuden osan kesken kisojen mikäli tarvis.

Jos et sinä Mika osaa/kykene tähän niin ei se tarkoita että näin se vaan menee ettei muokattuja osia kannata käyttää, eikä niitä kisakuskejen kesken käyteltäis.

On sulla kokemusta joo monelta vuodelta... mutta ei kokemusta siltä tasolta että ihan noin suoria totuuksia pystyisit laukomaan.
Olkoot kokemusta vaikka 10 vuotta niin silti se ratakokemus on aika marginaalinen edes minuun verrattuna.

Pyörisit nyt edes kisoissa tai edes radalla treenaamassa hieman tiheämpään tahtiin... Ennenkuin viimekesänä aloittaneet menevät jo ratakokemuksessaan sinusta ohi.

Myöntäisit mielummin vaikka joskus että aikalailla vähän sulla on parina vuotena sitä kokemusta karttunut...
Saati siltä tasolta että edes ymmärtäisit pitkälti autojen säädöt ja miksi mitään edes tarvitsisi muokata.
Kuulostaa jotenkin hupaisalta muuten tuollaiset "näin se vaan on" heitot.
« Viimeksi muokattu: 19.03.11 - klo: 21.49 kirjoittanut *HOKE* »

Poissa Ile__

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3915 : 19.03.11 - klo: 21.48 »
Ei se jaksa, sehän tuli esille jo aiemmin :grin:
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3916 : 19.03.11 - klo: 21.52 »
En, en todellakaan  :wink:

Se vaan on niin että helpottaa elämää x100 kun otat osan paketista ja laitat autoon. Kaikenlaiset dremelöinnit ja viilaamiset tekee homman pitkässä juoksussa todella työlääksi. Tietty jos muuta tekemistä ei ole niin..

Itse kannatan puhtaasti tehdas ja after-market osia jotka menevät paikalleen viilaamatta. Jos auto ei sellaisenaan ole hyvä, niin vaihdan autoa. Aiko moni muukin voi tämän allekirjoittaa - on, on juteltu asiasta. Muunlainen toiminta lähinnä hymyilyttää nykyään  :wink:

Olen kyllä viilannut tota BMT:tä mutta se meneekin osin mallauksen puolelle. Jos sillä ajaisin 100% kisaa niin miettisin todella tarkkaan lähdenkö muokkaamaan osia. Puhumattakaan noista muista projekteista.. nelari Spada, vuoden -85 assault jne. Niitä on kyllä viilattu ja rakenneltu.  :cool:  :cool:
Kyosho - Inferno mp9 EVO - Sanwa - HW - Performa - Savox
Fullspeed RC - RCJKL.fi - Inferno GT - Vintage remakes - Fantic 125cc supermoto + Scalvini racing pipe

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3917 : 19.03.11 - klo: 22.07 »
Hupaisaa höpinää.

Ihan sama vaikka rakentelisit ja viilaisit mitä vaan autoja... Ei sua silti radoilla näe, saati kisoissa millään tavoin pärjäämässä.
Saati pysty yhtäkään setuppivinkkiä antamaan miten porukka sais kisoissa vauhtia lisää jne.

Kai se pitää itsekin huvittautua seuraavan kerran kun tehdään autoihin muutoksia ja kehitetään niitä paremmiksi...

Nyt on tullut nähtyä ja tehtyä viimeisen kuukaudenkin aikana monta fiilailua ja muutosta joita porukka jopa kesken EM kisojen autoihinsa teki.

Autoja muokataan nopeammiksi ja kestävimmiksi.
Se ei ole työlästä eikä missään nimessä turhaa.
Harvassa on ne autot joita kärkipään kisakuskit eivät millään tavoin rakentelisi erilaisiksi kuin ne tehtaalta tullessa on.

Sitä kutsutaan kehitykseksi...
Ja sitä pystyy tekemään vasta kun sitä oikeaa kokemusta karttuu... tai sitten saa ne ohjeet kokeneilta.

Kuten sanoin.... Jos et sinä jaksa/osaa niin se ei todellakaan tarkoita sitä etteikö se kannattaisi ja etteikö sitä hyvin yleisesti tehtäisi.

Sinä kasaat auton... ruuvaat siihen korkeintaan jotain viritysosia kiinni ja ajelet parkkipaikoilla... harvakseltaan käyt radalla ajamassa...
Lasken tuon puhtaaksi perus harrasteluksi.
Ei kovin vankaksi kokemuksen karttumiseksi.

Ps: olen varmasti kartuttanut omaa kokemustani vuoden aikana enemmän kuin sinä 2000 luvulla yhteensä.
Mutta sinähän nämä jutut kuitenkin paremmin tiedät  :kiss:

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3918 : 19.03.11 - klo: 22.10 »
No mutta.. voititko?

Veikkaan että voittajat esim. PM:ssä ajoivat täysin tehdastekoisella autolla. Niin ajoi mm. Jari Eklund ja hyvin ajoikin.

Eiköhän tämä jo riitä aiheesta.
Kyosho - Inferno mp9 EVO - Sanwa - HW - Performa - Savox
Fullspeed RC - RCJKL.fi - Inferno GT - Vintage remakes - Fantic 125cc supermoto + Scalvini racing pipe

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3919 : 19.03.11 - klo: 22.11 »
Jos joku haluaa autoaan parannella ja rakennella esim tuolla tasolla kuin nyt yllä nähdään niin siinä ei ole mitään huonoa.
Niin pienillä viilan vilautuksilla tuo homma onnistuu että vaikka kisoissa tarttis just ennen A finaalia vaihtaa hajonnut osa niin tuon viilauksen tekemiseen ei paria minuuttia enempää saa aikaa tuhlattua vaikka samalla kahvia jois.

Hyvin perus settiä mitä moni kisaa ajava tekee.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3920 : 19.03.11 - klo: 22.13 »
Voihan sitä toki. Ja samalla säästää muutaman euron ei siinä mitään.

Mutta silti: jos "oikeesti" ajaa niin osat ja kilkkeet samasta osoitteesta ja pakasta vedettyinä. Sillon se homma toimii - oikeesti.

Ainakin kun niinkin kovasta lajista kun krossista puhutaan. (lisäys)
Kyosho - Inferno mp9 EVO - Sanwa - HW - Performa - Savox
Fullspeed RC - RCJKL.fi - Inferno GT - Vintage remakes - Fantic 125cc supermoto + Scalvini racing pipe

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3921 : 19.03.11 - klo: 22.14 »
No mutta.. voititko?

Veikkaan että voittajat esim. PM:ssä ajoivat täysin tehdastekoisella autolla. Niin ajoi mm. Jari Eklund ja hyvin ajoikin.

Eiköhän tämä jo riitä aiheesta.

Mitä ihmettä sä taas jauhat.

Veikkaat... Mutta siinä se ero onkin että sinulla ei kokemusta tästäkään asiasta ole, joten et tiedä.

Olen minä voittanut kisoja... Niin on myös moni kaveri voittanut kisoja.
Niin on jätkät vieneet SM titteleitä.... PM titteleitä jne ja hyvin paljon itse muokatuilla autoilla.

Kuten sanottua... Ole edes mukana harrastamassa ja näkemässä omin silmin että pysyt ajantasalla, äläkä elä omassa haavemaailmassasi jossa toki asiat menevät juuri kuten sanot.

Todellisuudessa kun se ei vaan niin ole.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3922 : 19.03.11 - klo: 22.16 »
Voihan sitä toki. Ja samalla säästää muutaman euron ei siinä mitään.

Mutta silti: jos "oikeesti" ajaa niin osat ja kilkkeet samasta osoitteesta ja pakasta vedettyinä. Sillon se homma toimii - oikeesti.

Ainakin kun niinkin kovasta lajista kun krossista puhutaan. (lisäys)

Jestas sä oot vaan pahasti pihalla.  :laugh: :grin:

Noh... onneksi moni tietää että sinun tietotasosi tästäkin asiasta karttuu kotona...
Minun karttuu radalla ja kisoissa.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3923 : 19.03.11 - klo: 22.30 »
Peukku  :wink:

Hyvin sä vedät kotimaisten jätkien kanssa. Kärkipäässä no doubt.

Mutta isojen poikien kyytiin sulla ei ole mahiksia. Fakta. Johtunee vääristä välineistä ja jostain. Rattia kyllä käännät hienosti, jos ruskeeta kieltä terveeseesi kaipaat  :cool: Sait. Oikeilla välineillä menisit vaikka päätyyn asti.

Ja toivottavasti näistä kehuista ei sitten hilata tauolle.
Kyosho - Inferno mp9 EVO - Sanwa - HW - Performa - Savox
Fullspeed RC - RCJKL.fi - Inferno GT - Vintage remakes - Fantic 125cc supermoto + Scalvini racing pipe

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3924 : 19.03.11 - klo: 22.40 »
Ihmetyttää vaan kovasti miksi yrität päteä perus harrastajille.
Sulla kun ei oikeasti ole pienintäkään käryä asioista...
No eikä toki ihmekään... Ei se tieto asioista kartu kotona.

Mistään kalustosta tai muusta vastaavasta ei ole kyse mun pärjäämisen tasossa.
Kyse on puhtaasti korvienvälin kestosta ym vastaavasta... Mitä saavutetaan vain sillä kokemuksella.
Sitä on kyllä hankitukin harva se päivä ja kehitystäkin on huomattu... Vielä kun saisi sen vähänväliä kummittelevan naurettavan huonon tuurin kääntymään naurettavan hyväksi tuuriksi niin vois vaikka vähän paremmin pärjätäkin.
Tai sitten en koskaan pääse tätä tasoa korkeammalle... Kalustosta se ei johdu... Syy siihen löytyy vain peilistä.

Ja jos lukisit kunnolla niin en minä puhu vain itsestäni.
Minäkään kun en ole vielä lähelläkään sitä tasoa mitä ovat he joilta monia modaus juttuja olen kopioinut... proto osaa käyttänyt jne.
Onneksi saan olla asemassa että tällaiseen minulla on mahdollisuus.
Monia nykypäivän uusissa autoissa olevia osia olen päässyt käyttämään jo paljon ennen tuotantoon tuloa.

Ja juuri se mitä et tosiaan ymmärrä, on se että se ei ole merkistä eikä kalustosta muutenkaan kiinni onko autoja muokattu.
Jokaista on enemmän tai vähemmän.
Nämä asiat sinä näet siinä vaiheessa kun kyseiset parantelut ovat ilmestyneet tuotantomalleina.
Silti jopa tämän Kyoshon tehdaskuskit muokkailevat autojaan ja ajavat harva se kerta jollain proto tai muokatulla osalla.

Huom... Joka merkillä enemmän tai vähemmän.

Eikä niinkuin sinä kuvittelet.


Mitä noihin "kehuihisi" tulee niin en ihmettele vaikka joku tuollaisesta tauolle laittaisikin.
Provosointia ja turhaa merkkeihin liittyvää viittausta.
Noh... kunhan et taas ala kerskumaan rahoillasi, iälläsi tai millään muullakaan turhanpäiväisellä.

Minä en tule kertomaan miten sinun allallasi asiat ovat... Siitä minulla ei rehellisesti sanottuna hajua ole.
Miksi ihmeessä sinä tulet sanomaan miten tässä touhussa asiat ovat vaikka olet yhtä heikoilla jäillä kuin minä vastaavasti asioista jotka sinä tiedät ja hallitset.
« Viimeksi muokattu: 19.03.11 - klo: 22.52 kirjoittanut *HOKE* »

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3925 : 19.03.11 - klo: 22.41 »
Ei muuta kuin Kyosho ja Orion alle niin tulosta tulee!  :cool:
---

Poissa mof

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3926 : 20.03.11 - klo: 07.45 »
Aivan vakio, silti kaikilla erilaiset.



Tukivarretkin on aivan vakiot, suoraan pakasta autoon.  :azn:


Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3927 : 20.03.11 - klo: 10.39 »
Isoja poikia jotka ajavat boxstock autoilla... tuskin yhtään viri osaakaan.
Kukaan noista ei varmasti koskaan ole porannut yhtään männän reikääkään.
Taitavat itseasiassa ajaa RTR autoilla ilman mitään säätömuutoksia.

Näin se vaan on.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3928 : 20.03.11 - klo: 14.12 »
Oli kyse osien pulttaamisesta rikkoutuneiden tilalle suoraan paketista, ilman dremelöintiä.

Iskarin männät tuskin hajoo?

Akkutelineen sijoittaminen eteen - nykyisin vakiovaruste - tuskin hajoilee?

Kysehän oli sellaisten osien laittamisesta että muita osia pitää dremelöidä, sovittaa, viilata jne. Se ei yksinkertaisesti ole kestävällä pohjalla kilpailukäytössä.

Kyosho - Inferno mp9 EVO - Sanwa - HW - Performa - Savox
Fullspeed RC - RCJKL.fi - Inferno GT - Vintage remakes - Fantic 125cc supermoto + Scalvini racing pipe

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3929 : 20.03.11 - klo: 15.06 »
Hah...
Kyllä männätkin hajoo...

Jos nyt ihan oikeesti dremelillä tai poralla muokkaa jonkin kiinnityksen paikan toisaalle tai näitä muita perus pikkuviilauksia tekee niin ei se nyt hyvä mies heikommaks sitä osaa tee.

Itseasiassa koskaan ei ole hajonnut yhtäkään osaa mitä on itse tullut modifioitua... Eikä siis varsinkaan siitä muokkauksesta johtuen tai muokkauskohdasta ylipäätään.
Vakio osia sitäkin enemmän.

Iskarin alapäitä joutuu joskus hieman lyhentämään että saa lisää sisäänjoustoa.
Iskarinvartta joutuu välillä lyhentelemään että iskarista saa lyhyemmän.

Yksi esimerkki löytyy multa sähkökrossarista.
Tukivarret on vaihdettu kestävämpiin... paksumpiin.
Iskarin alapäätä on myös hieman lyhennetty jotta on saatu sisäänjoustoa lisää, iskarin pituuden silti muuttumatta.
Jousilautanen osuu tukivarteen mikäli ei dremelillä tee jousilautaselle tilaa.
Varsinkin tuo jousilautaselle tilan tekeminen tai esim joissain autoissa C palan muokkaus on hyvinkin tyypillistä.

Jos kyseisen osan hajoittaa niin siinä ei dremelillä mene minuuttiakaan kun homma on tehty.

Kyllä näitä vastaavia virityksiä löytyy näiden K kuskejenkin autoista...
Kuten muillakin merkeillä ajavien kuskejen autoista aina enemmän tai vähemmän.

Sun pitäis ihan oikeesti hommata sitä kokemusta... Pyörisit edes joskus kisoissa katsomassa mitä kaikkea nämä isotkin pojat tekevät... Ja vieläpä kun isot pojat näitä tekee aina eniten.
Muut perässätulevat sitten tekevät perässä mikäli saavat tällaiset asiat tietoonsa tai keksivät ite...
Toisen hommaa viri osaa sitämukaa kun niitä aina ilmestyy... niitä osia jotka pohjautuvat hyvin monesti juuri näihin kisakuskejen muokkauksiin.

Perus harrastajat harvemmin näistä viilailuista mitenkään suuresti hyötyvät

Mutta silti näitä muokkauksia tehdään hyvin paljon... ja asia todellisuudessa menee juuri niin.

Vaikka sinä et sitä näköjään tiedä (eikä ihmekään kun et ole sitä kokemusta radoilla kartottamassa) niin ei se tarkoita etteikö asia olisi juuri näin.