Kirjoittaja Aihe: Kyosho Inferno MP  (Luettu 639762 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3930 : 20.03.11 - klo: 16.39 »
Oli kyse osien pulttaamisesta rikkoutuneiden tilalle suoraan paketista, ilman dremelöintiä.

Iskarin männät tuskin hajoo?

Akkutelineen sijoittaminen eteen - nykyisin vakiovaruste - tuskin hajoilee?

Kysehän oli sellaisten osien laittamisesta että muita osia pitää dremelöidä, sovittaa, viilata jne. Se ei yksinkertaisesti ole kestävällä pohjalla kilpailukäytössä.

http://www.oople.com/rc/photos/petit2011/index.html

Ellis is racing a near-standard ZX5 FS2

Ellis found the steering wasn't 'right' on the car and in his usual manner it wasn't long before the dremel came out and he'd modified the Ackerman link to create a more even angle between the wheels as they're turning. The regular car apparently turns the outside wheel very little.




PS. Niin pointti lähinnä on että muokkauksia tehdään niin kauan kunnes kyseiset asiat saadaan vakiona. Jos nyt esim tuon akkutelineen saa nykyään vakio-osina, niin sehän vain oikeastaan kuvastaa tuota kehitystä että ensin kilpakuskit tekivät tuon muutoksen tee-se-itse-henkisesti, ja se oli ilmeisesti ihan toimiva ratkaisu jos se päätettiin tuotantoonkin tuoda  :azn:
« Viimeksi muokattu: 20.03.11 - klo: 16.45 kirjoittanut mof »

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3931 : 20.03.11 - klo: 17.04 »
Oli kyse osien pulttaamisesta rikkoutuneiden tilalle suoraan paketista, ilman dremelöintiä.

Iskarin männät tuskin hajoo?

Akkutelineen sijoittaminen eteen - nykyisin vakiovaruste - tuskin hajoilee?

Kysehän oli sellaisten osien laittamisesta että muita osia pitää dremelöidä, sovittaa, viilata jne. Se ei yksinkertaisesti ole kestävällä pohjalla kilpailukäytössä.

Tämähän lähti Hobaon 17mm iskarien laittamisesta MP7.5autoon. Ne voi laittaa dremelöimällä tukivarsia tai sitten ihan ilman viilailua käyttämällä Kyoshon omia alapalloja iskarien alapäissä.
Näin kaikki osat ovat ihan vakiona saatavaa tavaraa ilman viilailua.
Sekin hyvä asia että Hobaon 17mm bigbore iskarit eivät hankaa MP7.5 auton vetareihin kiinni kuten Kyoshon omat 16mm bigbore iskarit tekevät.
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3932 : 20.03.11 - klo: 17.22 »
Lähti mistä lähti niin silti Mikalla on niin hirveästi kokemusta ja tietämystä asiasta että pystyy sanomaan ettei kisakäytössä tällaista tehdä.

Surkuhupaisintahan tässä on se että näin puhuu harrastaja jonka kisakokemus muutamalta viimevuodelta on sadasosa siihen nähden mitä se pelkästään minulla on...

Mutta tietää silti paremmin ja pystyy sanomaan ehdottomasti miten asia on.

Ei siinä mitään... hauskaahan tämä on.

Poissa JiiVee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3933 : 20.03.11 - klo: 17.31 »
pitää tähän sanoa tällänen OT

huvittavaa lukea tälläsiä vääntöjä  :mrgreen: :mrgreen:
pöö

Poissa jucca

  • KUArc admin
    • Profiili
    • KuopioRC.fi     kuopionlennokkikerho.fi
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3934 : 20.03.11 - klo: 18.37 »
Minua ei edes huvita lukea. Se tärkein eli topikien aiheet ja asiat jäävät väännön ym. p****n alle.
« Viimeksi muokattu: 20.03.11 - klo: 22.41 kirjoittanut jucca »

Poissa Tomsson

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3935 : 26.03.11 - klo: 17.48 »
Aika jännä tuo, että isolla rahalla kehitetyssä autossa on noin paljon painopiste uiturallaan, että akku pitää siirtää 15cm eteenpäin ja 5cm ulospäin jotta voi voittaa.
allekiroitus

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3936 : 26.03.11 - klo: 18.29 »
Ajoiko muuten Cody King :kin samalla ratkaisulla?
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3937 : 26.03.11 - klo: 18.47 »
http://rcspecial.com/news/?p=60381

Tais jopa lukea Kyoshon sivuilla tai jossain muussa hehkutuksessa, että MM:ssä ei ollut mitään special-osia käytössä.  :shocked:  :tongue:
---

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3938 : 26.03.11 - klo: 19.24 »
No siinähän se sitten tulikin. Eli ei tarvii.

Tebo ehkä tykkäs enemmän tosta omasta ratkaisustaan mitä Kanai ja King taas eivät käyttäneet.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3939 : 26.03.11 - klo: 19.59 »
Riittääkö tämä linkki lopettamaan ton akkupaikan "ei tarvii" inttämisen?

http://kyoshosan.blogspot.com/2010/11/world-champs-their-mp9-battery-mods.html

http://kyoshosan.blogspot.com/2010/12/new-parts-inferno-mp9-tki-2-cody-king.html

Hyvä blogi muuten ainakin kaltaiselleni Kyosho-fanboylle.
« Viimeksi muokattu: 26.03.11 - klo: 20.03 kirjoittanut jarkkom »
---

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3940 : 26.03.11 - klo: 22.09 »
Se ei koskaan lopu.
Kun Mika saa jotain päähänsä niin se on ainoa totuus... näin se vaan menee.

Ihan sama kuinka paljon sitä tekstiä netistä löytyy mitä kaikkea jampat ovat autoihinsa tehneet ennen MM kisoja...
Silti me ei vaan ymmärretä että ihan vakioillahan ne ajaa...

Vai pitäiskö mielummin sanoa että ei noi isotkaan pojat vaan tajua miten pihalla ovat.
Kun ei autossa kannata olla mitään eri ratkausuja kuin suoraan paketista tulevat.
Tai sit näitä isojen poikien leikkejä ei vaan lasketa mukaan.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3941 : 26.03.11 - klo: 22.15 »
Mites Hoke sinä tulkitset tämän Jarkon viestin:

"Tais jopa lukea Kyoshon sivuilla tai jossain muussa hehkutuksessa, että MM:ssä ei ollut mitään special-osia käytössä. "


Minä en ole yhtä perehtynyt asiaan kuin Jarkko, Kyosho-fanboy

Kun ei ole krossit olleet top-listalla viimeaikoina, enemmän onroad puoli. Sen takia kysyin miten asia oli voittajan eli Kingin autossa koska en tiennyt, siis mieti - en tiennyt!
« Viimeksi muokattu: 26.03.11 - klo: 22.37 kirjoittanut *HOKE* »
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3942 : 26.03.11 - klo: 22.43 »
"New Parts - Inferno MP9 TKI 2 Cody King Ltd Ed."

Mistähän nää editionit aina tulevatkaan...
Hmmmm... ihan vaan keksittyjä vai kenties mestareiden käyttämistä osista.

Poissa jekku

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3943 : 26.03.11 - klo: 22.54 »
"New Parts - Inferno MP9 TKI 2 Cody King Ltd Ed."

Mistähän nää editionit aina tulevatkaan...
Hmmmm... ihan vaan keksittyjä vai kenties mestareiden käyttämistä osista.

Varmasti noissa editioneissa on osa molempia. Ei ne vois tehdä uutta mallia pelkästään tyyliin: WCED keitetyt tukivarret ed. yms.   :grin:  pakkohan niiden on aina jotain näkyvää laittaa oli se sitten keksittyä tai ei. Myyntitykit kyllä osaa..
Kyosho Inferno 777 World Champion Team Edition Orion Wasp CRF .21 | Kyosho Inferno 777 Special 1 edition "e"  MMM V3 | Futaba 2PL 2.4Ghz | Futaba 3PM MX 2.4Ghz | Hitec |

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3944 : 26.03.11 - klo: 23.53 »
Pienet päivitykset ovat hyvin suurilta osin sellaisia joilla nimenomaan isot pojat ovat ajaneet proto osien merkeisså.
Tai jopa itse dremelillä tai millä vaan rakennelleet.

Ei ole olemassakaan yhtään sellaista laitetta mitä ei pystyisi parantelemaan. Sitä kyllä kovasti haetaan ja juuri siksi  sitä viilailua myös tehdään, ja jos satutaan tarpeeksi hyväksi toteamaan niin se tulee sitten jossainvaiheessa näkyviin virityspalikkana tai uutena versiona autosta.
Nimenomaan aivan normaalia touhua kaikilla merkeillä.

Tulikin jo aikaisemmin mieleen että jos tebo olis vieny mm kisat niin tebo edition autossa olis tullu mukana kattila, keittokauha ha kokinhattu...

Poissa jekku

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3945 : 27.03.11 - klo: 00.19 »


Tulikin jo aikaisemmin mieleen että jos tebo olis vieny mm kisat niin tebo edition autossa olis tullu mukana kattila, keittokauha ha kokinhattu...

 :grin:  :grin:

mutta tuota osien keittämistä ei kannata vähätellä ja sen HOKE tietää  :wink: Täältä aikanaan tuosta keittämisestä luin ja nuo kaikki Kanain osat keittelin aikoinaan enkä ole saanut muuta tuhoa kuin murtuman C-palaan (sekin löytyi nyt huoltaessa) vaikka Kanai VE:llä on kierretty Kuopion Heinjoen rataakin (ei mikään ruusuisin rata  :azn: )  Ja siipi kannattaa keitellä myös vaikka jälkkäriksi..  :smiley:

edit: ei siis murtunut etuhubi vaan c-pala (korjattu)
« Viimeksi muokattu: 28.03.11 - klo: 14.24 kirjoittanut jekku »
Kyosho Inferno 777 World Champion Team Edition Orion Wasp CRF .21 | Kyosho Inferno 777 Special 1 edition "e"  MMM V3 | Futaba 2PL 2.4Ghz | Futaba 3PM MX 2.4Ghz | Hitec |

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3946 : 29.03.11 - klo: 13.54 »
Aivan vakio, silti kaikilla erilaiset.









Onko tuota vastari/akkukoteloa saatavana tollasena pätkäversiona kuten Tebolla ja Pavidisilla on vai onko siitä alkuperäisestä vaan napsaistava ylimääräiset itse pois?
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3947 : 29.03.11 - klo: 15.06 »
Tebo oli itse pätkäissyt pois, luin R/C CARista joskus taannoin, siinä oli oikein ohjeet - no tuon nyt varmasti pystyy tekee ilman ohjeitakin  :wink:  :cool:
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa jekku

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3948 : 29.03.11 - klo: 19.36 »
Uuden tulokkaan SP1:sen koppa tuli tänään tarroitettua:
Aukot vielä tekemättä..koppa olikin jo valmiiksi maalattu mutta kaipasi hieman "lookkia"
« Viimeksi muokattu: 29.03.11 - klo: 19.40 kirjoittanut jekku »
Kyosho Inferno 777 World Champion Team Edition Orion Wasp CRF .21 | Kyosho Inferno 777 Special 1 edition "e"  MMM V3 | Futaba 2PL 2.4Ghz | Futaba 3PM MX 2.4Ghz | Hitec |

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3949 : 02.04.11 - klo: 21.48 »
En nyt parempaakaan topikkia keksinyt.. Motors TV:ltä tulee just nyt kuvaa Pattayan MM kisoista. Tebo siellä vetelee keitettyine tukivarsineen komiasti.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Elvis

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3950 : 08.04.11 - klo: 18.50 »
Olin tuossa juuri pörräämässä työpaikan kukkapenkeissä 7.5 sports 4:llä ja samalla testailin erilaisia kytkinkelloja joita kertyi ostoilmoituksen avulla puoltoista kourallista.

Kävi kuitenkin niin, että yli-innokkuuden myötä sattui pieni asennusvirhe ja päärattaan hampaista katosi kärjet. Ebaysta löytyi 46 ja 48-hampaiset muovirattaat muutamalla eurolla, mutta käytetyn RTR-auton mukana ei tietenkään tule pahemmin kasausohjeita, joten mitä kautta minä tuon auton puran, että pääsen vaihtamaan sen rattaan? Kai tuo selviäisi jos saisin auton käteen, mutta nyt auto jäi sinne työpaikan pajalle, on aikaa istua netissä ja tuota tuli tässä pohdittua.

Ja käykö US-mallin diffit sports4-malliin?

Poissa jekku

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3951 : 09.04.11 - klo: 14.39 »
Kyllä käy samat diffit ja osta se teräksinen pääratas niin kestää.
Tuolta löytyy räjäytyskuvat: http://www.kyosho.fi/pdf/01.31279_sprang.pdf
Kyosho Inferno 777 World Champion Team Edition Orion Wasp CRF .21 | Kyosho Inferno 777 Special 1 edition "e"  MMM V3 | Futaba 2PL 2.4Ghz | Futaba 3PM MX 2.4Ghz | Hitec |

Poissa Elvis

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3952 : 09.04.11 - klo: 15.56 »
Kiitos.

Ja kiitos kuvasta, muistin sellaisia olevan sähköisessä muodossa, mutta en enää muistanut missä niistä oli mainintaa enkä tietenkään keksinyt etsiä Kyoshon sivuilta. Ja oli niissä sportsin ohjeissa kasausohjeet sittenkin. Auto tuli minulle käytettynä pikaisen opastuksen kera, joten mitä sitä nyt aikaa haaskaamaan papereita selaten.

Teräsrattaitakin katselin, mutta jostain olen antanut itseni ymmärtää, että pääratas kannattaa pitää muovisena. Mikä on seuraava paikka joka hajoaa jos sen vaihtaa teräksiseen?

Poissa jekku

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3953 : 09.04.11 - klo: 16.33 »
Sen jälkeen ei enää hajoakkaan mitään..  :grin:
Kyosho Inferno 777 World Champion Team Edition Orion Wasp CRF .21 | Kyosho Inferno 777 Special 1 edition "e"  MMM V3 | Futaba 2PL 2.4Ghz | Futaba 3PM MX 2.4Ghz | Hitec |

Poissa jekku

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3954 : 09.04.11 - klo: 19.11 »
Tänään nosti Kyösti ensimmäistä kertaa keulaa todistajien läsnäollessa  :grin:
"Highvoltage" : joko rupes kaasusormea polttelee?  :wink:
Kyosho Inferno 777 World Champion Team Edition Orion Wasp CRF .21 | Kyosho Inferno 777 Special 1 edition "e"  MMM V3 | Futaba 2PL 2.4Ghz | Futaba 3PM MX 2.4Ghz | Hitec |

Poissa DIY-man

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3955 : 10.04.11 - klo: 21.25 »

 :smiley: Onnittelut vaan Jekulle uudesta Sähköseiskasta  :smiley: ! Vieroitusoireet taisi muodostua sietämättömiksi, kun koppasin Kanai-Ve:n kainaloon viime sunnuntaina  :wink: . Alta viikon uusi vastaava tilalla ... :grin:

Niin, kiitokset vaan, Jekku, hyvistä kaupoista  :smiley: ! Pääsin mäkin lopulta käsiksi nykyajan sähköihin ja Kanai-Ve on hyvässä kodissa! Nauti uuden 777:kan tehoista ja tervetuloa mahdollisimman pian 1:5 baja -touhuihin mukaan  :wink: !
Kyosho: Twin Force Trial-Modified 4x4x4, Optima, Inferno Kanai-VE, Zaboon 4wd - Valtra Valmet HiTech 6850 1:18 - Scania 140 Bigfoot 1:10

Poissa High Voltage

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3956 : 11.04.11 - klo: 23.24 »
en mää mitää oo nähnyt...  :angel:
ei kait mitään kuumettakkaan ole havaittavissa  :roll:
kaikesta huolimatta lauantaina näillä näkymin  :evil:
onnea vaan uusille auton omistajille...
Hpi Vorza Flux&hpi baja 5b

Poissa 2fast4u

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3957 : 15.04.11 - klo: 20.20 »
Kyosho tietäjille kysymys eli kardaanin IFW-45 pituus olisi hakusassa.

Poissa jekku

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3958 : 15.04.11 - klo: 20.38 »
Kyosho tietäjille kysymys eli kardaanin IFW-45 pituus olisi hakusassa.

Eipäs ole kyseistä osaa enää hyppysissä...

DIY-man Hoi!

Sulla on Kanaissa juuri tuo IFW45 takakardaani jos jaksat mittailla?  :smiley:

edit: sain tänään vuoden 2002 Kyosholuettelon käsiini ja siinä oli vielä myynnissä Kanai edition.
Tuliko Kanai II 2002 lopulla vai 2003 alussa?
« Viimeksi muokattu: 15.04.11 - klo: 20.47 kirjoittanut jekku »
Kyosho Inferno 777 World Champion Team Edition Orion Wasp CRF .21 | Kyosho Inferno 777 Special 1 edition "e"  MMM V3 | Futaba 2PL 2.4Ghz | Futaba 3PM MX 2.4Ghz | Hitec |

Poissa -Juho-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3959 : 15.04.11 - klo: 21.29 »
Kyosho tietäjille kysymys eli kardaanin IFW-45 pituus olisi hakusassa.
89mm koiranluutapista nivelen tappiin. Koiranluun poikkitapista nivelen kupin ääripäähän n.104mm
Liikaa Kyoshoja