Kirjoittaja Aihe: Kyosho Inferno MP  (Luettu 638411 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #2700 : 30.03.06 - klo: 21.43 »
Onkos jostain menny vai miks... Mulla on Hobaon ruuvarit ... titaaniruuvit on Jartsalta...

Poissa inferno mp777

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://www.twinpartner.fi
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #2701 : 30.03.06 - klo: 22.04 »
Lainaus käyttäjältä: "4Chassis"
:)

10K on aika jäykkä, 5-7 on varmaan suositeltava...kesällä..mitä jäykempi keskidiffi sitä enemmän vetoa välittyy eteen... ja siitä vähemmän diffi antaa periksi kaarteissa ym. keskellä.. Irtonaisella radalla löysempi keskidiffi

mä en tykänny tcd:stä.. mut jos laitat (eteen) niin keskelle löysä diffi vaikka 4K..ehkä...
Mul oli aikasemmin 4-6-1, piti sit lähtee kokeilee ja vaihtelee. Eipä siin mitään eroo huomannu, pitäis vaan malttaa odottaa kesään ja värkkäillä sitten. Mitäs suosituksia ois iskareihin? Nyt o edessä 60 ja takana 35 siniset jouset 1.4*2 männät..?
MP 777 sp1 sp2 Axe Rossi Cmb rs 21pro Novarossi p5x m11-spectrum

Poissa driver

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #2702 : 30.03.06 - klo: 22.10 »
se on ihan hyvä iskari setuppi :D  tai sit voi kokeilla taakse 1.5 männän reikiä ja 50/45 öljyä! ne ainakin toimii röykkysellä... ja kyl niitä muitakin hyviä setuppeja on! etupäässä on omasta mielestä ihan hyvä se 1.4 ja 60 öljyt.
CEN | RB | FUTABA |

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #2703 : 30.03.06 - klo: 22.14 »
Joo, toi sun iskarisetuppi on ihan jees tässä vaiheessa.
Diffierot ei varmaan tuu esille enneku vasta kesällä sitten tosi toimissa radalla. Ihan hyvä kuulla kokemuksia täällä! Autohan pitää säätää sen mukaan mistä ITSE tykkää eikä sen mukaan miten muut. Ja sen oppii vaan kokeilemalla. Jostain on tietty hyvä lähtee ja siinä voi kuunnella muita.

Kaidella on tarkka näkö ku huomas että mulla on kuuskolot :D

Poissa inferno mp777

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://www.twinpartner.fi
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #2704 : 30.03.06 - klo: 22.28 »
Juu ei oppi ojaan kaada, joka on terve tullutta. Hommasin toisen kierroksen iskareita ja ajattelin niihin kokeilla vähän löysempää settiä...
Ei vaan malta millään odottaa kesää :)
MP 777 sp1 sp2 Axe Rossi Cmb rs 21pro Novarossi p5x m11-spectrum

Poissa Olbe

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #2705 : 30.03.06 - klo: 22.33 »
Lainaus käyttäjältä: "inferno mp777"
Ei vaan malta millään odottaa kesää :)


No et ole ainoa  :mrgreen:
Junnumestari 2007

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #2706 : 30.03.06 - klo: 22.39 »
Lainaus käyttäjältä: "4Chassis"
..mitä jäykempi keskidiffi sitä enemmän vetoa välittyy eteen...


Kuka huomaa epäkohdan??

Jep... Juurikin toisinpäin.
Eli löysempi keskidiffi antaa vetoa enemmän nimenomaan eteen, koska kiihdyttäessä takarenkailla on parempi pito eturenkaiden taistellessa maassa pysymisen kanssa.

Reiskaan en missään nimessä suosittele laitettavaksi jäykempää kuin 6000 öljyä keskelle, ja tämäkin ainoastaan sileällä radalla jossa tarvitaan lyhyitä nopeita kiihdytyksiä.

Röykkyisellä radalla keskelle löysempää tavaraa niin auto toimii pehmeemmin varsinkin kiihdyttäessä röykyissä.

Reiskaan setupiks tietysti ajotyylistä riippuen suositteleen 5,5,3 (huom GS öljyjen asteikolla).
Toimii jokapaikan höylänä oikein hyvin.
Mikäli tarvitsee hieman paremmin sisään kääntyvää autoa niin etudiffiä hieman löysemmäksi, mutta ei kuitenkaan missään nimessä alle 3000 jos edes aivan niinkään löysään viitsii mennä.

Itsellä parhaiten toimivaksi setupiksi sain diffejen osalta asetuksen 4,6,3...

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #2707 : 30.03.06 - klo: 22.56 »
Lainaus käyttäjältä: "4Chassis"
Kyllä se oli Reiskassa 5-5-1 edestä taakse ku kävin tunnustelee - eli outous johtui jostain ihan muusta ku diffeistä :D


Siis tunnustelemallako selvitit että on just 5000,5000,1000 öljyt vai onko ihan tietoakin mitä öljyjä siellä on?
Jos on tieto niin miksi ihmettely mitä on ja missä?

Poissa Futaba

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #2708 : 30.03.06 - klo: 22.58 »
Noniin, huomenna tai ensi viikon alussa  pitäisi Infernoon saapua uusi moottori. Odottavan aika on pitkä :mrgreen:
| Academy | Axial |

Poissa tumppi91

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #2709 : 30.03.06 - klo: 23.22 »
Lainaus käyttäjältä: "Futaba"
Noniin, huomenna tai ensi viikon alussa  pitäisi Infernoon saapua uusi moottori. Odottavan aika on pitkä :mrgreen:

Mikäs mottori on tulossa? :roll:

Poissa -PM-

  • SaloUA
    • Profiili
k
« Vastaus #2710 : 31.03.06 - klo: 07.47 »
tietääkö joku että meneekö BBF diffit kokonaan lukkoon?
-JQ Products- BULLITT -Piranha- -Hobby Factory-

Poissa tux10

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #2711 : 31.03.06 - klo: 09.01 »
Tietääkseni sen saa menemään kokonaankin lukkoon...
THE Car - OS - Savöx - Sanwa

Poissa Futaba

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #2712 : 31.03.06 - klo: 09.32 »
Lainaus käyttäjältä: "tumppi91"
Lainaus käyttäjältä: "Futaba"
Noniin, huomenna tai ensi viikon alussa  pitäisi Infernoon saapua uusi moottori. Odottavan aika on pitkä :mrgreen:

Mikäs mottori on tulossa? :roll:
Infinity Samurai 521. Ensi viikkoon menee :(
| Academy | Axial |

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #2713 : 31.03.06 - klo: 10.17 »
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Lainaus käyttäjältä: "4Chassis"
Kyllä se oli Reiskassa 5-5-1 edestä taakse ku kävin tunnustelee - eli outous johtui jostain ihan muusta ku diffeistä :D


Siis tunnustelemallako selvitit että on just 5000,5000,1000 öljyt vai onko ihan tietoakin mitä öljyjä siellä on?
Jos on tieto niin miksi ihmettely mitä on ja missä?


Ihan kokeilemalla - mä tunnen käsin mitkä öljyt on diffeissä  :lol:

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #2714 : 31.03.06 - klo: 10.20 »
edit: toi mitä Kalle alla sanoo on aivan totta

edit2: funtisin tossa miten auto käyttäytyy eri tilanteissa enkä ole ihan varma siltikään

jäykällä keskidiffillä: kiihdyttäessä paino siirtyy taakse...takapyörät työntää rajusti.. ne myös sutii ... koska ei pitoa jäykkä keskidiffi siirtää vetoa eteen...

löysällä keskidiffillä: kiihdyttäessä paino siirtyy taakse... takapyörät vetää mutta myös etupyörät, takapää ei sudi niin paljon.. joka tarkoittaa enemmän pitoa takana.. siirtää vetoa enemmän taakse..

aika teoreettista...

Poissa kallek

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • http://www.hut.fi/~kkyyro
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #2715 : 31.03.06 - klo: 10.28 »
jäykempi diffi vie enemmän vetoa sinne missä on pitoa.

Poissa Futaba

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #2716 : 31.03.06 - klo: 12.23 »
Minkä levynen tuo 777 kori on? Onko se nyt paljon MP-6 koria kapeempi? MP-6 kori on 22,5cm levee.

Oisko kellään ideoita, miten irrotan vanhan maalin korista? Lakkabensiiniä kokeilin, mutta sillä nyt ei ollut mitään vaikutusta.
| Academy | Axial |

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #2717 : 31.03.06 - klo: 12.28 »
Lainaus käyttäjältä: "Futaba"
Oisko kellään ideoita, miten irrotan vanhan maalin korista? Lakkabensiiniä kokeilin, mutta sillä nyt ei ollut mitään vaikutusta.


Nitrometanolilla lähtee, kokeiltu juttu, asetoni voi olla vähän liian styrkkyä lexanille.

 - Hount

Poissa JQ

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • JQ Products
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #2718 : 31.03.06 - klo: 12.40 »
Siis ei se löysä keskidiffi siirrä enemmän vetoa taakse mika. Nimenomaan siksi se on helpompi ajaa kun veto välittyy eturenkaille jotka sutii tyhjää. Jäykällä keskidiffillä takarenkaatkin sutii koska sinne välittyy enemmän vetoa.
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

Poissa inferno mp777

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://www.twinpartner.fi
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #2719 : 31.03.06 - klo: 12.53 »
777 kori on aika tarkkaan 20cm ja 7.5 kori on sen 22.5cm
MP 777 sp1 sp2 Axe Rossi Cmb rs 21pro Novarossi p5x m11-spectrum

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #2720 : 31.03.06 - klo: 13.45 »
Lainaus käyttäjältä: "JQ"
Siis ei se löysä keskidiffi siirrä enemmän vetoa taakse mika. Nimenomaan siksi se on helpompi ajaa kun veto välittyy eturenkaille jotka sutii tyhjää. Jäykällä keskidiffillä takarenkaatkin sutii koska sinne välittyy enemmän vetoa.


Näin varmasti on!

Poissa Futaba

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #2721 : 31.03.06 - klo: 16.27 »
Moottori tulikin jo tänään :) pitää kävästä sabessa hakemassa vähän ruuveja ni sitten pääsee asentelemaan.
| Academy | Axial |

Poissa Henko

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #2722 : 31.03.06 - klo: 16.30 »
En äkkiseltään muuten löytänyt threadia noista iskariöljyistä. Onko sellaista, vai haluisko joku kertoa niistä perusasiat, esim. asteikoista  ja sopivuudesta jotain? Miten esim. Kyoshon 500- jäykkyys vertautuu johonkin Mobilin öljyyn, jota saa samaan hintaan neljä litraa, kuin "virallista" öljyä desin?
Tai sit linkki johonkin ölhykeskusteluun.

Poissa Matias V

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #2723 : 31.03.06 - klo: 16.35 »
Lainaus käyttäjältä: "4Chassis"



...

edit2: funtisin tossa miten auto käyttäytyy eri tilanteissa enkä ole ihan varma siltikään

jäykällä keskidiffillä: kiihdyttäessä paino siirtyy taakse...takapyörät työntää rajusti.. ne myös sutii ... koska ei pitoa jäykkä keskidiffi siirtää vetoa eteen...

löysällä keskidiffillä: kiihdyttäessä paino siirtyy taakse... takapyörät vetää mutta myös etupyörät, takapää ei sudi niin paljon.. joka tarkoittaa enemmän pitoa takana.. siirtää vetoa enemmän taakse..

aika teoreettista...



Tohon sutimisratkasuun..:


-Pitää olla tarkka kaasusormi  

TAI

-Kone joka ei jaksa sutii

TAI

-Sudittaa ja näyttää hienolta "MUL ON PADAS RUUTII ENEMMÄN KU SULLA"
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

Poissa juska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #2724 : 31.03.06 - klo: 17.06 »
mut mä oonki keulinu belgiassa pääsuoralla 20metriä. OIKEESTI.

spider keskellä ja 3000 rasva
Racers Group Finland Team

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #2725 : 31.03.06 - klo: 17.11 »
Ei huono Juska!!!!

Ota uudestaan sit kesällä

Tuntuu vaan olevan niin surullisen kaukana - siis kesä

Poissa Jaani

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #2726 : 31.03.06 - klo: 18.14 »
Lainaus käyttäjältä: "Henko"
En äkkiseltään muuten löytänyt threadia noista iskariöljyistä. Onko sellaista, vai haluisko joku kertoa niistä perusasiat, esim. asteikoista  ja sopivuudesta jotain? Miten esim. Kyoshon 500- jäykkyys vertautuu johonkin Mobilin öljyyn, jota saa samaan hintaan neljä litraa, kuin "virallista" öljyä desin?
Tai sit linkki johonkin ölhykeskusteluun.


TWF8.WS -saitilla on hyvää tietoa eri iskariöljyjen asteikoista ja vertautuvuudesta. Unohda kuitenkin täyssynteettiset 1:1-autojen moottoritöljyt ja osta vain rc-autoihin tarkoitettuja silikoniöljyjä. Ei kannata ostaa Kyosholta, se on pirun kallis. Kaikilla hobbyliikkeillä on hyllyssä silikoniöljyjä halvemmalla ja taitavat olla isompia pakkauksiakin.

Tuossa on linkki, mutta TWF taitaa nykyään vaatia rekisteröitymisen. Etusivulla on ohjeet. Saitti toimii huonosti Mozillalla, käytä Internet Exploreria. Iskariöljyohjeet löytyy kun menet TIPS -> CARS -> SHOCK OILS

http://www.twf8.ws/php/index.php?option=com_wrapper&Itemid=175

Poissa Futaba

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #2727 : 31.03.06 - klo: 19.42 »
Nyt kun yritän asentaa moottoria, tuli pieni ongelma moottoripukin kanssa. Kun siinä on vain pitkä rako, johon ruuvit ilmeisesti tulevat, mutta pitäisikö sinne väliin tunkea jokin mutteri, että pysyy ruuvit kiinni?

| Academy | Axial |

Poissa Futaba

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #2728 : 31.03.06 - klo: 20.34 »
No laitoin ne mutterit sinne ja nyt on tiukasti kiinni pukit moottorissa. Autossa ne ei vielä oo kiinni.



| Academy | Axial |

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #2729 : 31.03.06 - klo: 20.56 »
Noni, ei ku Lavankoon sit kesällä! Espoolainen ku näytät olevan sinäkin