Kirjoittaja Aihe: Kyosho Inferno MP  (Luettu 638408 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3360 : 11.11.06 - klo: 15.59 »
Tuli testattua tuo flekti ja mukavastihan se toimi, puhalsi ilmaa ihan kohtuu hyvin.

Sen sijaan vauhtipyörä hajos :(
Siinä on semmonen D leikkaus ("hammas") joka istuu kampiakselin hahloon, ei siis tavallisella kartiokiinnityksellä.

Vauhtipyörä on rautaa ja painava. Kun tutkin asiaa niin tuli hähän sellanen tunne että se "hammas" jolla renkaasta on tehty D oli tehty siihen jälkeenpäin.

Kysymys ammattimiehille - voisiko tuon "hampaan" hitsata tai juottaa tuohan rautaiseen vauhtipyörään uudestaan ? .. Vaikka ei se varmaan kyllä onnistu.

Vastaavan vauhtipyörän löytäminen on hankalaa ja tietysti vaihtoehtona on kartiokiinnityksen laittaminen jota tutkin myös. Viimeksi kun kokeilin en saanut sopimaan kartiota kampiakselille, se taitaa on 15mm eikä 14mm kuten .21 koneissa, tosin en oo ihan varma

Kiitos

Poissa .21

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3361 : 11.11.06 - klo: 16.17 »
Mika pläjäytäs kuvalla siitä vauhtipyörästä, saattaisi löytyy service päkkii.

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3362 : 11.11.06 - klo: 16.19 »
Osanumero on GTW-50-04





Tos alemmas näkyy miten metalli on murtunut siististi..

Funtsin että tuskin tuota saa korjattua ja poraa kartion mallin tuohon ja paksummalle kammelle kartio niin eiköhän se sillä mene.. Täyty katella.

Juttelin Brutaleksen kanssa niin hänellä on kartio kiinnityksellä hänen FS40 koneessa ..

Poissa .21

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3363 : 11.11.06 - klo: 19.31 »
Mika tutkiskelin rc laatikkoni läpi ja en ainakaan vielä löytänyt tuon mallista vauhtipyörää, voi olla että ne landmax projektin kaikki osat meni kaverille takaisin. Varmaksi en sano että niissä tavaroissa oli tuon mallinen vauhtipyörä, muistelisin että silloin kun rakentelin siihen saitoon kytkintä kiinni niin sen vauhtipyörän kiinnitin semmoisella lennokin propellin "kaksi" osaisella lukitus mutterilla. Ja jos en ihan väärin muista niin siinä vauhtipyörässä oli myös moottorin puoleisella puolella lukko sokka tappi estämässä ettei vauhtipyörä pääse pyörimään tyhjää.

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3364 : 13.11.06 - klo: 10.51 »
Ok.. no mä koitan tehdä kartiokiinnityksen, dremelöin tosta sisäpinnan kartiolle sopivaksi ja yritän löytää 8-9mm kartion

Poissa .21

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3365 : 13.11.06 - klo: 13.59 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika R"
Ok.. no mä koitan tehdä kartiokiinnityksen, dremelöin tosta sisäpinnan kartiolle sopivaksi ja yritän löytää 8-9mm kartion


Mika poraa se senkkaus terällä, varmaan löytyy sopivan kokoinen ihan lähimarketistakin. Jos ei niin lainaan töistä semmoista.

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3366 : 13.11.06 - klo: 14.09 »
Jees..se on toinen vaihtoehto. No pikkuhiljaa niin tulee hyvä..

Taidan saada kuitenkin uuden tilalle.. uudemman mallisen LM2.. ja kasan osia päälle (koko konversiosetti). Eli jos jotakuta kiinnostaa rakennella vastaavaa niin osia löytyy.. paitsi ei toista moottoria, se pitää hommata itse.

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3367 : 23.11.06 - klo: 14.09 »
Kaverin ST US Sports Proline korilla ja 17mm hexit


Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3368 : 30.11.06 - klo: 14.59 »
Nyt on tuo FS projekti taas back in business
Tos pari videota (Apple QuickTime) jos kiinnostaa, ajovideo kestää varmaan vähän downlodata.

http://www.snrt.net/STUS/FS_starting.mov

http://www.snrt.net/STUS/FS_fan.mov

http://www.snrt.net/STUS/FS_running.mov

edit: http://www.snrt.net/STUS/FS_running.wmv (pakattu windows media)

Flektin hihnaa pitää vielä hieman kiristää (laitoin pidemmän hihnan jolloin flekti sijoittuu hieman ylemmäs). Mutta ihan vieläkään en ole tyytyväinen tuohon jäähdytykseen.. no sen näkee paremmin sitten kun saa enemmän ajoa alle.

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3369 : 02.12.06 - klo: 12.47 »
Olin testaa tänään Lavangossa, suht kuiva rata, arskakin näyttäytyi

Jäähdytin toimi hyvin (hihna kiristetty) enkä havainnut ylikuumenemisongelmia enää.. Välitykset oli vaan vähän turhan pitkät, täytyy palata edelliseen. Veikeetä. Ei tolla kisoihin kyllä taida olla asiaa mutta päristelyyn realistinen trukki. Tekniikkakin toimi kaikinpuolin mainiosti. Hyvä show peli, etenkin jälkikasvun kanssa ku ei huuda sillee.

edit: ei se ollutkaan välitykset, tarkastelin pataa niin huomasin että toinen venttiili oli löysällä --> tehoa hukkui

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3370 : 03.12.06 - klo: 12.33 »
Poistin flamet katosta:



Lisää kuvia http://www.snrt.net/gallery.html

Kyoshon Samilta yritän saada vielä vaihdelaatikon tähän. Korkea alusta, isot renkaat kaukana rungosta.. ei näytä lika osuvan keskidiffiin eikä sisälle juuri muutenkaan joten semmosen uskaltaisin vielä laittaa. Saa vähän tehoaluetta lisää tuohon FS:ään

Poissa Harri88

  • Tulokas
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3371 : 03.12.06 - klo: 19.33 »
Itsellänikin on 7,5, ostin juuri viikko sitten.. meinaa olla vähän pientä hakemista sen koneen säädön kanssa, tänään sain ekaa kertaa vasta sen toimimaan niin että voi ajella jotenkin.. vika oli että kun jarrutti mutkaan tultaessa tai muuten vain, niin kone sammui.. en tiedä mikä oli ja on, mutta jos joku viisaampi haluaisi valaista missä on vika  :D  :?:
///Inferno mp 7.5///

Poissa Joel P

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3372 : 03.12.06 - klo: 19.39 »
Tarkistappa kaasuservon asento ohjaimen ja vastarin virtojen ollessa päällä ja pukkaa eteenpäin, jos tuntuu että jarru on päällä, servon ratas on väärässä asennossa...

Poissa camshaft6

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3373 : 03.12.06 - klo: 19.52 »
Tietenkin jos alaneula on rikkaalla niin kuin uusissa autoissa yleensä on,niin koneen kierrokset saattaa pudota liian nopeasti ja moottori sammuu.
Mutta tarkasta ensin se että kun kaasu on neutraalilla niin kurkku menee kokonaan kiinni(edit:tietenkin sen pitää olla auki n 1mm,mutta kurkku ei sulkeudu lisää jos painaa jarrua),jos menee niin sitten säädä moottoria ja tyhjäkäyntiä,muuten säädä vivustoa.

edit:
[corally rdx][speedpassion gt2.0 lpf]
[gm10,5][eurgle 2,4ghz] [zippy lipo]

Poissa Harri88

  • Tulokas
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3374 : 03.12.06 - klo: 19.57 »
Juups no pitää koitella taas huomenissa säädellä lisää :) tack
///Inferno mp 7.5///

Poissa Harri88

  • Tulokas
    • Profiili
Lähettimen lataus
« Vastaus #3375 : 13.12.06 - klo: 20.09 »
Elikkäs kun löysin tuosta lähettimeni taikka ohjaimen takaa sellaisen liitin aukon mihin saa sellaisen nokian puhelin laturin tapaisen liittimen kiinni, niin että pystyykö siitä lataamaan jos on akku paristot siinä lähettimessä?? ei uskalla kokeilla jos sattuukin että se on joku tietokone liitos systeemi... ohjaimen malli : Kyosho Perfex KT-3DX
///Inferno mp 7.5///

Poissa tux10

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3376 : 13.12.06 - klo: 21.57 »
Kyoshon ohjaimessa ei ole mitään mikä liitty tietokoneisiin tai ydinvoimalaan.
Lataus siitä hoituu nätisti  :wink:
THE Car - OS - Savöx - Sanwa

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3377 : 13.12.06 - klo: 22.19 »
Mutta ei sillä Nokian laturilla.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa blaah

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3378 : 16.12.06 - klo: 13.35 »
Voisiko joku Inferno ST:n omistaja tsekata mikäli tuo alustalevy on täysin suora, tai onko edessä pientä taivutusta diffiboksin kohdalla (olisko nimellä kickup..?)

Itselläni nimittäin tuo Kyöstin alusta aivan mutkalla, ja pitäisi takoa suoraksi taas jälleen. Tosin nyt epäselvänä että oliko tuossa edessä jo vakiona hieman kulmaa...
Tällä kertaa mukaan vahvikkeeksi 4mm alu-levyt molemmille puolille, pitäisi ainakin pysyä suorassa ;)

Poissa tux10

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3379 : 16.12.06 - klo: 13.53 »
Alusta etupää on ainaki Mp777 ja Mp7.5 taitettu hitusen ylöspäin.
Luulis että on siinäkin aivan normaalia.

Ps. Inferno 777 SP2 olis myynnissä alustana jos jtn kiinnostaa niin yv.
THE Car - OS - Savöx - Sanwa

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3380 : 19.12.06 - klo: 18.53 »
Palaan tähän vauhtipyörä asiaan vaikka FS (nelari) kyseessä onkin, tiedän että on kuitenkin porukkaa jota tämäkin aihe kiinnostaa

Eli sain hommattua FS kampiakselille sopivan vauhtipyörän kartion (aavistuksen stanu .21 collettia isompi halkaisijaltaan) ja porasin Ekin edellä neuvomalla kartioterällä (K-Rauta) vauhtipyörän keskiön. Hyvin tuntuu istuvan sovitus ja vaikuttaa tiukalta --> kampiakseli pyörii vauhtipyörästä. Siis kiinnitys samaan tyyliin kuin krossipadoissa. Kiitos Ekille vinkistä!

Samalla on vaihteen asennus loppusuoralla joka sekin tuntuu lupaavalta, sopiva etukardaani (vakio ei mahdu) löytyi 7.5 Infernon takapyörän vetarista ja kardaanin diffin holkki Mad Forcen pidennetystä.

Eli taas ollaan vauhdissa tämän kanssa. Katotaan kun pääsen testaa niin päivitän sivuille kuvaa, tekstiä ja videoo ku sää sallii taas (+ asteita).

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3381 : 20.12.06 - klo: 13.56 »
Lisätään yks kuva aiheesta tänne


Poissa MakeH

  • Jäsen
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3382 : 25.12.06 - klo: 23.58 »
wtf!

Oon ollu ~vuoden poissa harrastuksen parista, ja nyt jo porukka änkee nelareita nFrenoihinsa :D

noh,  mikäs siinä. Mielenkiintoista

-MakeH

ps. vanha kunnon MP-6 kunniaan
Kyosho Inferno MP-6

Poissa Mäksi

  • Jäsen
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3383 : 26.12.06 - klo: 10.51 »
Täältä löytyy yksi mp777 omistaja. Tuli viimeviikolla postissa

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3384 : 26.12.06 - klo: 23.28 »
MP-6 on muinaisjäänne ;-) Tuo FS moottori on sellasesta (Land max I) alunperin

Onko Mäksillä tietoa mikä 777 versio (ihan perus sellanenko, niitä ei suomesta saakaan, vai SP2 ?) entä onko moottori ja muut hilut jo valittu? Aiempi näyttää olleenkin 7.5 RTR Sports..

Poissa Mäksi

  • Jäsen
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3385 : 27.12.06 - klo: 09.41 »
Moro

http://www.tietonikkari.fi/niks/tuotteet.htm

Tosta rullaat jonkin matkaa alaspäin niin löytyy se paketti jos on motit radiot ja muut hilppeet. Siinähän ne tiedot jo näkyyki.  :D

edit: Ei tullutkaan aivan suoraa linkkii joten meet toho kyosho, sit autot ja sit alaspäin.

Poissa Harri88

  • Tulokas
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3386 : 28.12.06 - klo: 01.38 »
Tämä ei nyt mitenkään liity aiheeseen, mutta hieman tässä vain tiedustelisin.. että kun on mennyt tuo kaasu servo pimeäksi.. niin että jos tilaa uuden vaikkapa futaban servon mikä on samoilla stantardi mitoilla, niin toimiiko se suoraan kyoshon vakio vastarissa ja onko liitokset samat johdoissa  :|  ?
///Inferno mp 7.5///

Poissa Jonni

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3387 : 28.12.06 - klo: 08.47 »
Kyllä menee ihan suoraan.

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3388 : 31.12.06 - klo: 15.57 »
Tossa pari videoo, nyt vauhtipyörä kartiolla kiinni ja vaihde. Pöydällä vaihteen huomaa mutta alimmaisessa ei taida vaihtaa. Otettiin hiekkatiellä vielä tyypit ja siinä vaihtoi mut täytyy aikaistaa vähän. Brutales, tarkistan kytkinpalojen kunnon kun ehdin, nyt on ne uudemmat 2-palaiset.

http://www.snrt.net/STUS/2speed1.wmv

http://www.snrt.net/STUS/2speed2.wmv

(pakkasin tolla eval convertterillä wintoosa muotoon)

Kyoshon 3-palainen kytkin toimii yhtä hyvin kuin muutkin. En ymmärrä kommenttia "kyösti kytkin on p*ska" tuolla kytkinkeskustelussa paitsi jos tarkoitetaan 2-palaista muovista kytkintä joka taitaa olla joissakin malleissa, se poislukien muut toimivat hyvin. Sartesuo ajoi pitkään kyöstin 2-palaisella hyvällä menestyksellä

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3389 : 03.01.07 - klo: 16.27 »
Tos vielä kuva 2-palaisesta - eipä siinä mitään kulumaa näy