Kirjoittaja Aihe: Touring auton osto  (Luettu 5677 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Midder

  • Veteraani
    • Profiili
    • TeamLrp
Touring auton osto
« : 10.03.04 - klo: 10.48 »
Olisin tässä mielenkiinnolla kysellyt et mitä hyviä touring autoja on millä voisi ruveta käymään kisoissa? Ja vielä huomautus siihen, että en halua lainkaan Asso ehdotuksia sillä olen kuullut paljon suosituksia Assosta ja toki varmaan onkin todella hyvä auto, mutta haluisin kuulla mielellään jotain muita vaihtoehtoja  :mrgreen:  Niin ja vielä sellainen ehto, että sellaisia autoja pitäisi löytyä käytettynä, kun uuteen ei ole varaa enkä nyt tarkoita, että joka päivä on sellainen myynnissä vaan suht usein, että ehdotuksia ja mieluusti vielä niin, että kertoo mikä siinä autossa olisi hyvää ja mikä huonoa?

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Touring auton osto
« Vastaus #1 : 10.03.04 - klo: 15.31 »
Jos haet hyvää käytettyä autoa niin osta http://www.dantom.fi/T1%20raycer.htm jos jollain on vaan myynnissä. Hintaluokka varmaan jossain 150-200 euron tietämillä riippuen mitä tulee paketissa mukana.

Poissa Tatti

  • Veteraani
    • Profiili
Touring auton osto
« Vastaus #2 : 10.03.04 - klo: 15.35 »
Xrayt ovat varmasti hyviä, halpoja ja nopeita. Miinuksena ehkä, että on varmasti vaikeampi säätää kuin esim. Asso.

Assot ja Xrayt ovat suosituimpia autoja ainakin TJ:ssä.

Poissa CAi

  • Veteraani
    • Profiili
Touring auton osto
« Vastaus #3 : 10.03.04 - klo: 15.35 »
Heuli: Midder kysyi kisa-autoista :mrgreen:
Sponsored by: Team Associated/Reedy/LRP/XENON racing/Protoform/DHI/JB-foam/V-DeZign/Proline Racing/Ultima 
                      (__\==*==/__)

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Touring auton osto
« Vastaus #4 : 10.03.04 - klo: 15.37 »
CAi: Kisa-auto se on Skodakin  :wink:

Poissa Mikko M

  • Veteraani
    • Profiili
Touring auton osto
« Vastaus #5 : 10.03.04 - klo: 16.01 »
yokomo kannataa ostaaa
-kestävä
-nopea (assoa paljon parempi)
-helppo saada varaosia
-edulliset varaosat
-paljon säätö mahdollisuuksia
-paljon viriosia

en jaksa enään luetella hyviä ominaisuuksia :mrgreen:

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Touring auton osto
« Vastaus #6 : 10.03.04 - klo: 16.39 »
Rakentavat kommentit olisivat tervetulleita. Suorastaan **tuttaa lukee näitä viestejä, joissa kehutaan sitä omaa suosikkimerkkiä maasta taivaaseen vain siksi, että itsellä sattuu olemaan sellainen.

Käytetyn auton ostossa kannattaa sitten varautua ostamaan varaosia. Helposti voi käydä niinkin, että auton ostohinnan ja pakollisten varaosien hinnalla olisikin kaupasta saanut jo uuden vastaavan.
---

Poissa Midder

  • Veteraani
    • Profiili
    • TeamLrp
Touring auton osto
« Vastaus #7 : 10.03.04 - klo: 23.27 »
Toi Xray kuullostaa mielenkiintoiselta jo hintansakkin puolesta, mutta millaiset siinä on säätömahdollisuudet? Olen kyllä samaa mieltä Jarkkomin kanssa, että ois kiva et puhuttais muistakin autoista eikä vain omista siinäkin yksi syy miksen halunnut Assoa tähän keskusteluun mukaan. Mitäs mieltä ootte sittne Corallystä ja Team Losista?

Poissa copter

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC10.FI
Touring auton osto
« Vastaus #8 : 11.03.04 - klo: 00.46 »
Itse ajan Team Losin autolla (XXX-S Graphite) tällä hetkellä. En ole siitä löytänyt mitään vikaa, mutta tosiasiahan tällä hetkellä Suomessa on se, että tällä merkillä ei ole montaa kuljettajaa ja varaosien toimituksissa on vielä jotain häikkää (maahantuoja on vaihtunut juuri), mutta saamani tietojen mukaan osien toimitukset tulevat normalisoitumaan muutaman viikon sisällä. Säätöjä on enemmän kuin tarpeeksi, virityspalikoita ja muita osia myöskin löytyy maailmalta tarvittavissa määrin sekä niitä pystyy myöskin tilaamaan suomalaisten liikkeiden kautta.

Hyvänä puolena myöskin pitäisin auton poikkeavaa suunnittelua rungon osalta, joka on edukseen ulkona ajettaessa. Auton vetokoneisto on täysin suojattu ja näin ollen sen rikkoutuminen taikka jumiutuminen esim. pienten kivien takia on teoriassa mahdotonta ellei runko mene rikki sitä ennen. Tämä tietysti tuo taas puolestaan painoa lisää marginaalisesti. Missään muussa vastaavan luokan autossa ei tietääkseni ole täysin suojattua vetokoneistoa.

Kuvia autostani löytyy allekirjoituksestani löytyvän linkin takaa (Klamath Racing -> Pictures) ja jos kysymyksiä herää, niin mielelläni vastailen ja kerron lisää.

Itse jokin aika sitten tutkiskelin tuota Corallyn Master Assasin autoa ja sen perusteella mitä luin, niin sen pitäisi olla nyt varsin pätevä peli kun sitä vaivanneet lapsukset ovat ratkaistu korvaamalla one-way sekä tukivarret uudemmilla versioilla. Varaosien saatavuus on erittäin hyvä myöskin. Auton säädöistä en osaa sanoa tarkemmin, mutta sain käsityksen että auton säätäminen ei välttämättä ole helpoin mahdollinen operaatio. Säätöjä kuitenkin ihan varmasti on tarpeeksi ja uskon että sen säätäminen onnistuu hyvin kun vain asiaan perehtyy ensiksi hieman. Autosta on kaksi versiota. Muuten versiot ovat samat, mutta toisessa moottori on sijoitettu keskemmäksi. Periaatteena voidaan pitää sitä, että takana oleva moottori on vakiokoneille ja keskimoottorinen sitten virikoneille.

Xray puolestaan on kovasti viime aikoina valloittanut markkinoita ja yleistynyt räjähdyksellisesti harrastajien keskuudessa. Uskon että tätä autoa kommentoimaan löytyy muita ihmisiä jotka tuntevat auton paremmin kuin minä. Säätöjä tästä autosta myöskin löytyy enemmän kuin tarpeeksi. Sanoisin että auton menestys ja laaja kuljettajamäärä kertovat sen että se on ns. "varma valinta".

Kaikilla näistä mainitsemistani autoista ihan varmasti pääsee pitkälle ja loppu on sitten ajotaidoista ja säädöistä kiinni. Losi ja Corally kuitenkin vaihtoehtoina ovat "eksoottisempia" ja näin ollen aloittelevana kuskina voi olla ehkä parempi hankkia auto, joka on yleisemmin käytössä (Asso taikka Xray). Tällä tavoin on helpompi saada apua auton säätämiseen ja muihin merkkiin liittyviiin asioihin. Itse kuitenkin aloitin tällä "eksoottisella" Losilla ja hyvin on hommat kulkenut, eli siis en nyt tarkoita sitä että välttämättä noista kahdesta merkistä tarvitsee valita.

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Touring auton osto
« Vastaus #9 : 11.03.04 - klo: 14.54 »
Copterin eksoottisten autojen listaan pitää vielä ehdottomasti lisätä uudet Schumacher Mission 2 ja HPI pro 4.

Cruisaaja voisikin kertoilla ensikokemuksia HPI:stä?

Keppi-Yokomollakin on kannattajansa ja ainakin säätömahdollisuuksia riittää. Myös voimansiirron herkkyys ansaitsee erityismaininnan.

Sitten on vielä nämä Suomessa todella harvinaiset vehkeet: Alex racing Barracuda 3 ja Tamiya TRF415...
---

Poissa Midder

  • Veteraani
    • Profiili
    • TeamLrp
Touring auton osto
« Vastaus #10 : 14.03.04 - klo: 18.07 »
No mitäs mieltä ootte näistä autoista pärjääkö jne: Corally C4.1, Kyosho KX -One ja HPI RS4 Pro?

Poissa Cruisaaja

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Touring auton osto
« Vastaus #11 : 14.03.04 - klo: 21.27 »
Lainaus käyttäjältä: "Midder"
No mitäs mieltä ootte näistä autoista pärjääkö jne: Corally C4.1, Kyosho KX -One ja HPI RS4 Pro?


Midder: Kyllä noilla jokaisella pääsee varmaan ihan hyvin. Corallyn C4.1:llä on ajettu kovia tuloksia ainaskin Ahoniemen veljesten toimesta, mutta tuosta Kyoshon KX -One:sta ei ole tietoa muilla kuin Jalaksen Timpalla jonka olen nähnyt ko mallilla ajaneen Rajatorpalla joskus viime syksynä.

jarkkom: Omasta kokemuksesta voin kertoa että HPI:n uutuus Pro4 tuntuu myös hyvältä ajaa suoraan paketista set-up:lla ja autossa on varmasti potententiaalia parempaankin. Pitäisi vaan olla enemmän aikaa ajaa autolla testiä jotta voisi kokeilla eri säätöjen vaikutuksia.
Sponsored by own wallet

Poissa Yippo

  • Veteraani
    • Profiili
    • Yippo's EBT statistics page
Touring auton osto
« Vastaus #12 : 14.03.04 - klo: 22.06 »
Jos uutta autoa olet investoimassa niin ehdoton on XRayn Factory Kit. Siihen pakettiin ei oikeasti tarvi ostaa yhtään viriosaa ja sillä voi voittaa. Ykssuunta ja kaikki mukana. Ja hinta ei ole kuin 380e. Varmasti kulutuskestävin ja luotettavin auto. Perussetup toimiva lähes joka olosuhteessa ja muutenkin helppo säätää! Jos et uutta ole hakemassa niin EVO2:nen on lähes yhtä hyvä vaikka onkin pitkillä tukivarsilla. Oulun Blue Carpetissa pestiin muu porukka T1 Raycerilla ja pitkillä tukivarsilla, vaikka mukana oli EVO2:nen lyhyillä tukivarsilla. Molempien autojen kuskit stanun kärkitasoa.

Poissa tommilk

  • Jäsen
    • Profiili
Touring auton osto
« Vastaus #13 : 15.03.04 - klo: 21.00 »
Näyttää tuo XRayn Factory Kit löytyvän vielä huokeammalla Oulusta, JR-Hobby 325,-

Poissa matti

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
.
« Vastaus #14 : 15.03.04 - klo: 21.58 »
Lainaus käyttäjältä: "Yippo"
Jos uutta autoa olet investoimassa niin ehdoton on XRayn Factory Kit. Siihen pakettiin ei oikeasti tarvi ostaa yhtään viriosaa ja sillä voi voittaa. Ykssuunta ja kaikki mukana. Ja hinta ei ole kuin 380e. Varmasti kulutuskestävin ja luotettavin auto. Perussetup toimiva lähes joka olosuhteessa ja muutenkin helppo säätää! Jos et uutta ole hakemassa niin EVO2:nen on lähes yhtä hyvä vaikka onkin pitkillä tukivarsilla. Oulun Blue Carpetissa pestiin muu porukka T1 Raycerilla ja pitkillä tukivarsilla, vaikka mukana oli EVO2:nen lyhyillä tukivarsilla. Molempien autojen kuskit stanun kärkitasoa.


Kaikilla Xrayn nykyisillä autoilla voi voittaa, loppupeleissä omista mieltymyksistä ja kuskista itsestään kiinni. Esimerkiksi hiilikuitupohjalevy  (Evo2) vs. muovialustainen (Raycer) on väännetty virallisessa Xray-topicissa paljonkin, eikä lopullista voittajaa taida vielä olla nimetty ;)
Masami is back

Poissa hylijoki

  • Tulokas
    • Profiili
Touring auton osto
« Vastaus #15 : 16.03.04 - klo: 14.25 »
Kyosho KX -One mulla on sellainen auto että kyllä mä oon ainakin ollut tyytyväinen siihen ja en oo kyllä päässyt sillä kauheesti ajamaan koska on ollut muita hommia koko talven mutta kyllä se muuten ihan hyvin pelittää

Poissa Midder

  • Veteraani
    • Profiili
    • TeamLrp
Touring auton osto
« Vastaus #16 : 12.04.04 - klo: 10.57 »
Eikös noita Losin osia sitten saa JR-Hobbysta?

Poissa TeroK

  • Veteraani
    • Profiili
Touring auton osto
« Vastaus #17 : 12.04.04 - klo: 11.05 »
Kysymys ei ole kisoissa pärjäämisestä aina kiinni autosta aloittelijoilla, vaan ajotaidosta. Mutta en usko ihan helpolla, että millään Nikoilla siellä pääsee  :mrgreen:
http://co2.s4.bizhat.com
Suomalainen ConquerOnline-yhteisö. Tervetuloa! :)

Poissa copter

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC10.FI
Touring auton osto
« Vastaus #18 : 12.04.04 - klo: 11.38 »
Lainaus käyttäjältä: "Midder"
Eikös noita Losin osia sitten saa JR-Hobbysta?

Kaipa niitä saa. Omien kokemusten perusteella se on hieman onnen kauppaa, eli siis jos tähdet ovat oikeessa asennossa taivaalla ja jumalat ovat muuten suotuisia, niin siellä ehkä vastataan puhelimeen ja osia ehkä löytyy hyllystä ilman kahden kuukauden toimitusaikaa. ;)

Poissa Midder

  • Veteraani
    • Profiili
    • TeamLrp
Touring auton osto
« Vastaus #19 : 12.04.04 - klo: 12.13 »
Vai niin huonosti on asiat  :(  Nii kuinkas paljon oot jo ajellut sillä Xrayllä?

Poissa reittila

  • Veteraani
    • Profiili
Touring auton osto
« Vastaus #20 : 12.04.04 - klo: 17.10 »
Lainaus käyttäjältä: "Cruisaaja"
Lainaus käyttäjältä: "Midder"
No mitäs mieltä ootte näistä autoista pärjääkö jne: Corally C4.1, Kyosho KX -One ja HPI RS4 Pro?


Midder: Kyllä noilla jokaisella pääsee varmaan ihan hyvin. Corallyn C4.1:llä on ajettu kovia tuloksia ainaskin Ahoniemen veljesten toimesta....


Mitäs ne pojat oikein höpäjää.
Corallyn nykyinen mallihan on toki Assasin, vaikka kyllähän Simo ja Sakke ajoivat toki kovaa jo C4.1:lläkin ;)
Ja mitä voimansiirron herkkyyten tulee niin passaa käydä hiplaamassa Assasinin voimansiirtoa kisa/treeniapikoilla.
-Pekka

Poissa Cruisaaja

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Touring auton osto
« Vastaus #21 : 13.04.04 - klo: 16.52 »
Lainaus käyttäjältä: "reittila"
Lainaus käyttäjältä: "Cruisaaja"
Lainaus käyttäjältä: "Midder"
No mitäs mieltä ootte näistä autoista pärjääkö jne: Corally C4.1, Kyosho KX -One ja HPI RS4 Pro?


Midder: Kyllä noilla jokaisella pääsee varmaan ihan hyvin. Corallyn C4.1:llä on ajettu kovia tuloksia ainaskin Ahoniemen veljesten toimesta....


Mitäs ne pojat oikein höpäjää.
Corallyn nykyinen mallihan on toki Assasin, vaikka kyllähän Simo ja Sakke ajoivat toki kovaa jo C4.1:lläkin ;)
Ja mitä voimansiirron herkkyyten tulee niin passaa käydä hiplaamassa Assasinin voimansiirtoa kisa/treeniapikoilla.



Reittilä: No.. niin.. no... lämpimikseenhän täällä höpistään. Minä nyt vaan yritin tuolloin vastailla kun sinua ei näkyny, että pärjääkö Corollan C4.1:llä? Ei kukaan halunnut silloin vielä tietää Assasinista mitään, mutta nythän tuon toit julki :mrgreen:

Pitääpä käydä seuraavan kerran, kun sinua näkyy kisapaikalla kokeilemassa herkkää voimansiirtoa :wink:  

Oletko kerennyt ajelemaan viimeaikoina?
Sponsored by own wallet

Poissa Midder

  • Veteraani
    • Profiili
    • TeamLrp
Touring auton osto
« Vastaus #22 : 14.04.04 - klo: 17.14 »
Nonni nyt on sitten touring auto mullakin  :)

Poissa Pekka V

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.phnet.fi/virtpe/
Touring auton osto
« Vastaus #23 : 14.04.04 - klo: 17.15 »
Lainaus käyttäjältä: "Midder"
Nonni nyt on sitten touring auto mullakin  :)
Minkäs ostit?

Poissa Midder

  • Veteraani
    • Profiili
    • TeamLrp
Touring auton osto
« Vastaus #24 : 14.04.04 - klo: 17.46 »
No kaikkeista parhaimman eli Losin  :D  No zoukki tuskin parhaimman, mutta varmastikkin ihan hyvä  :)

Poissa TeroK

  • Veteraani
    • Profiili
Touring auton osto
« Vastaus #25 : 22.04.04 - klo: 17.01 »
Sori, taas oli omaa tyhmyyttäni... :oops:  Saan kyllä johdot kytkettyä rinnan, mutta en saa niitä kiinni virtaliittimeen  :cry:. Ne kennot on siis semmosissa kuorissa  :oops: . No, ei mitään, osaanpahan nyt kytkeä muiden sähkövälineiden johdot rinnan ja sarjaan. Kiitos kaikille!
http://co2.s4.bizhat.com
Suomalainen ConquerOnline-yhteisö. Tervetuloa! :)

Poissa TeroK

  • Veteraani
    • Profiili
Touring auton osto
« Vastaus #26 : 22.04.04 - klo: 17.02 »
Hups! Tuli isompi virhe! Kirjoitin väärään topikkiin!  :oops:  :oops: Aijai! Jos modet viittis siirtää... Rinnan kytkeminen-osioon, kiitos... :oops:
http://co2.s4.bizhat.com
Suomalainen ConquerOnline-yhteisö. Tervetuloa! :)