Kirjoittaja Aihe: Nitrokoneet yleisesti  (Luettu 10012 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jokuajaja

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Nitrokoneet yleisesti
« : 28.09.11 - klo: 18.52 »
Tämmöistä topiccia en hausta huolimatta vielä löytänyt, ja ajattelin että mielestäni oleellinen ja hyödyllinen.
Polttomoottoriautot osioon tätä ei voinut mielestäni laittaa koska niihin liittyy paljon muutakin kuin pelkkä moottori.
 Aiheena siis nitrokoneet yleisesti, huolto, ongelmat, omat välineet yms .  :smiley:

Itselläni ollut talvea varten hankinnassa jokin reilusti .21 kokoista isompi mieluusti ainakin .28, reilusta saisi olla alakierroksilla vääntöä ja pienehkö kulutus plussaa. Pieni hintakaan ei olisi pahitteeksi. Tämä kaikki pitäisi istuttaa kyoshon buggyyn.

E: jos vastaava topic on jo olemassa niin olkaa hyvä ja laittakaa linkkiä, oma haku ei tuottanut tulosta
« Viimeksi muokattu: 30.09.11 - klo: 17.15 kirjoittanut jokuajaja »
Kyosho Inferno wannabe FOFF, 3PRKA

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Manny

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Nitrokoneet yleisesti
« Vastaus #2 : 30.09.11 - klo: 07.40 »
Ford F350 Uplift mofo party plan
ɹǝʎɐןs sɐxxɐɹʇ

Poissa R3VO

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Nitrokoneet yleisesti
« Vastaus #3 : 30.09.11 - klo: 07.51 »
itelle tuli mieleen et voiko näit nitrovehkeit 'viritellä' niinkuin mopoja sillon joskus viritetty eli imu aukkoa viilattu ym.
Tamiya M03L | TRAXXAS 1/16 E-REVO vxl | Tamiya TT-01D Type E
Joskus viisas mies sanoi 'Less Traction, More action'

Poissa nestori

  • Veteraani
    • Profiili

Poissa jokuajaja

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Nitrokoneet yleisesti
« Vastaus #5 : 30.09.11 - klo: 17.15 »
Nuo on sivut olen jo puhki lueskellut, noista itselleni oli ainakin tosi paljon hyötyä näin alkuun.

Eikö kellään tosiaankaan ole (ollut?) yhtään .28 konetta jota voisi suositella...?
Kyosho Inferno wannabe FOFF, 3PRKA

Poissa Pekka_h

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Nitrokoneet yleisesti
« Vastaus #6 : 30.09.11 - klo: 19.03 »
Go .28 pro:sta hyviä kokemuksia. Mahtava moottori, perhanasti tehoa ja löytyypi alavääntöäkin mukavasti. Force .28 koneesta myös hyvät kokemukset. Alavääntöä enemmän kuin Go:ssa mutta ei ihan niin paljon kierroksia. Lisäksi Force on halpa. Lisäksi voin kyllä suositella Alphan koneita vaikka itsellä ei niitä ole ollutkaan. Hyvä hinta - laatu suhde. Mulla on ollut noi koneet kiinni inferno 7.5 sp3:ssa ja vei kyllä autoa enemmän kuin oli autossa ominaisuuksia.
*OCM rally kustom & Go pro .28* OCM kaos dt-19 & Go massive mods .21 *

Poissa Pekka_h

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Nitrokoneet yleisesti
« Vastaus #7 : 30.09.11 - klo: 19.06 »
Ja kannattaa varmistaa jos olet k-kaupan autoon laittamassa tollasia koneita niin kannattaa varmistaa ettei perien rattaat ole sinkkivalu kamaa... Muuten lentävät hampaat kuuseen  :smiley: Mulla oli käytössä hpi:n teräksiset rattaat. Ja .28 koneitten kulutus on sitten ihan eri luokkaa kuin .21 kokoisten. Sanoisinko että 125ml tankki kesti noin 4-7 minuutia.
*OCM rally kustom & Go pro .28* OCM kaos dt-19 & Go massive mods .21 *

Poissa nassikka10

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Nitrokoneet yleisesti
« Vastaus #8 : 30.09.11 - klo: 19.31 »
Ja kannattaa varmistaa jos olet k-kaupan autoon laittamassa tollasia koneita niin kannattaa varmistaa ettei perien rattaat ole sinkkivalu kamaa... Muuten lentävät hampaat kuuseen  :smiley: Mulla oli käytössä hpi:n teräksiset rattaat. Ja .28 koneitten kulutus on sitten ihan eri luokkaa kuin .21 kokoisten. Sanoisinko että 125ml tankki kesti noin 4-7 minuutia.

Sullahan oli .28Forcen pannu. Ei sattuis lojumaan pelkkää ylimääräistä lohkoa siihen? Virittely on mielessä ja tarttis yhden lohkon lisää... :wink:
XRay T3-11, Sanwa MT-4

Poissa Pekka_h

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Nitrokoneet yleisesti
« Vastaus #9 : 30.09.11 - klo: 19.49 »
Eipä loju nurkissa kuin yksi risa lohko.
*OCM rally kustom & Go pro .28* OCM kaos dt-19 & Go massive mods .21 *

Poissa jokuajaja

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Nitrokoneet yleisesti
« Vastaus #10 : 30.09.11 - klo: 20.11 »
Ai perhana, mikä kulutus. Tämä muutti kyllä mielipiteeni. Taidan sittenkin pysyä .21 kokoisissa ja orkkis kyosho lähtee huisheleveddiin kun se onpi sen verran laiska. Entäpä onko suositella jotain .21 kokoisista halpaa ja vääntävää konetta? :D
Kyosho Inferno wannabe FOFF, 3PRKA

Poissa Manny

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Nitrokoneet yleisesti
« Vastaus #11 : 01.10.11 - klo: 10.58 »
Ai perhana, mikä kulutus. Tämä muutti kyllä mielipiteeni. Taidan sittenkin pysyä .21 kokoisissa ja orkkis kyosho lähtee huisheleveddiin kun se onpi sen verran laiska. Entäpä onko suositella jotain .21 kokoisista halpaa ja vääntävää konetta? :D
Totaalinen vertailukohta kaikkiin muihin autoihin puuttuu mutta Traxxasin Slayer lähtee ko kuppa töölöstä. Riittää mulle eka polttikseksi vallan mainiosti nyt kun alkaa olemaan säätämisenkin kanssa edes samalla kartalla  :grin:
Ford F350 Uplift mofo party plan
ɹǝʎɐןs sɐxxɐɹʇ

Poissa horna

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Nitrokoneet yleisesti
« Vastaus #12 : 12.10.11 - klo: 22.15 »
Tämmöistä topiccia en hausta huolimatta vielä löytänyt, ja ajattelin että mielestäni oleellinen ja hyödyllinen.
Polttomoottoriautot osioon tätä ei voinut mielestäni laittaa koska niihin liittyy paljon muutakin kuin pelkkä moottori.
 Aiheena siis nitrokoneet yleisesti, huolto, ongelmat, omat välineet yms .  :smiley:

Itselläni ollut talvea varten hankinnassa jokin reilusti .21 kokoista isompi mieluusti ainakin .28, reilusta saisi olla alakierroksilla vääntöä ja pienehkö kulutus plussaa. Pieni hintakaan ei olisi pahitteeksi. Tämä kaikki pitäisi istuttaa kyoshon buggyyn.

E: jos vastaava topic on jo olemassa niin olkaa hyvä ja laittakaa linkkiä, oma haku ei tuottanut tulosta
Budjetti koneena voin itse suositella go28:sia. Helppo käynnistyvyys ja helppo säädettävä. Vääntöä hyvin alhaata. Kone ei kierrä mahdottomia, siis ei voi verrata esim LRP 28. Mutta talvella kun ei pitoa yleensä kauheasti ole niin ei paljoa merkitse. Onkos tuo Kyoshon kone pukilla kiinni vai suoraan koneeseen? Jos suoraan, tarvitset vielä mootoripukin joka käy autoosi.
MFR,Robin 25, 3xJConsepts bj4, Tamiya tt01E, 2x Thunder Tiger MTA4+LRP, Corally RDX PHI+novak brushless, LRP S8TXe, Losi LST, SV27, GWS Beaver, Losi 1:10 comp crawler+losi brushless, Atlas 1:16 hydro.

Poissa jokuajaja

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Nitrokoneet yleisesti
« Vastaus #13 : 13.10.11 - klo: 13.27 »
Täytynee sitten hommata moottoripukkikin. Vähän kyllä viivästyy mopon takia tuo koneen ostaminen, josko sitä tämän talven vielä ajelisi kyoshon omalla tekeleellä.
Kyosho Inferno wannabe FOFF, 3PRKA

Poissa Manny

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Nitrokoneet yleisesti
« Vastaus #14 : 13.10.11 - klo: 17.04 »
Sitten jos jollakulla alkaa kone käydä "tehottomaksi" ja ottaa kierroksia laiskasti, kantsii vaihtaa/ladata vastarin akut  :wink: ERÄÄLLE TOOPELLE kävi juuri näin tänä aamuna. Sain siis hilattua kaikki tarpeellinen ja 50 kiloo tarpeetontaki roinaa mukana montulle nii eiköhän vastarin akut ollu tyhjät  :evil: Eikä vara akkuja mukana tietenkään.... Ei ees pattereita.

PS. Ei ollu eka kerta kun montulta on saanu lähtä tyhjin mielin takas kotia.  :angry:
Ford F350 Uplift mofo party plan
ɹǝʎɐןs sɐxxɐɹʇ

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: Nitrokoneet yleisesti
« Vastaus #15 : 13.10.11 - klo: 17.05 »
Sitten jos jollakulla alkaa kone käydä "tehottomaksi" ja ottaa kierroksia laiskasti, kantsii vaihtaa/ladata vastarin akut  :wink: ERÄÄLLE TOOPELLE kävi juuri näin tänä aamuna. Sain siis hilattua kaikki tarpeellinen ja 50 kiloo tarpeetontaki roinaa mukana montulle nii eiköhän vastarin akut ollu tyhjät  :evil: Eikä vara akkuja mukana tietenkään.... Ei ees pattereita.

PS. Ei ollu eka kerta kun montulta on saanu lähtä tyhjin mielin takas kotia.  :angry:
PS laturin voi kytkee auton akkuun ja ladata tarvittavat akut :=)
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa Manny

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Nitrokoneet yleisesti
« Vastaus #16 : 13.10.11 - klo: 17.15 »
Sitten jos jollakulla alkaa kone käydä "tehottomaksi" ja ottaa kierroksia laiskasti, kantsii vaihtaa/ladata vastarin akut  :wink: ERÄÄLLE TOOPELLE kävi juuri näin tänä aamuna. Sain siis hilattua kaikki tarpeellinen ja 50 kiloo tarpeetontaki roinaa mukana montulle nii eiköhän vastarin akut ollu tyhjät  :evil: Eikä vara akkuja mukana tietenkään.... Ei ees pattereita.

PS. Ei ollu eka kerta kun montulta on saanu lähtä tyhjin mielin takas kotia.  :angry:
PS laturin voi kytkee auton akkuun ja ladata tarvittavat akut :=)
Toki tiedän  :wink: Mutta arvaappa vain onko mulla sellasta laturia???  :laugh:
Jos ostolistaa ei huomioida...  :undecided:
Ford F350 Uplift mofo party plan
ɹǝʎɐןs sɐxxɐɹʇ

Poissa jokuajaja

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Nitrokoneet yleisesti
« Vastaus #17 : 25.10.11 - klo: 18.46 »
Nyt oikeesti apua ton koneen kanssa, nyt loppuu ymmärrys.
 Koneen saa suht helposti käyntiin, mutta sammuu sekuntin kuluttua, kun ottaa hehkun pois, ja ottaa hieman reippaammin kierroksia ennen sammumista. Ehkäpä vielä isompi ja oudompi ongelma on koneen käyminen väärinpäin, SIIS IHAN OIKEESTI, SITÄ EI SAA KÄYMÄÄN OIKEINPÄIN, kaasua painettaessa renkaat pyörivät väärinpäin. Vika ei ole vetokäynnistimessä, sitä ei edes voi laittaa paikalleen väärinpäin.

Taas tekis mieli heittää inferno, kyoshon kalliit varaosat ja harrastus järveen...
Kyosho Inferno wannabe FOFF, 3PRKA

Poissa Pastirolli

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: Nitrokoneet yleisesti
« Vastaus #18 : 26.10.11 - klo: 20.38 »
Ehkäpä vielä isompi ja oudompi ongelma on koneen käyminen väärinpäin, SIIS IHAN OIKEESTI, SITÄ EI SAA KÄYMÄÄN OIKEINPÄIN, kaasua painettaessa renkaat pyörivät väärinpäin. Vika ei ole vetokäynnistimessä, sitä ei edes voi laittaa paikalleen väärinpäin.

Eikö kone pyöri samaan suuntaan mihin käynnistin sitä pyörittää? Tuskin kone yhtäkkiä pysähtyy ja alkaa pyörimään takaperin.  :shocked:
Kaikenlaisia projekteja talon täydeltä

Poissa ajv

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Nitrokoneet yleisesti
« Vastaus #19 : 26.10.11 - klo: 20.41 »
Renkaiden väärin päin pyörimisen voi aiheuttaa myös väärin päin asennettu diffi.
Team Durango DESC410 || MCD RRV4
Riihimäen PA-klubi

Poissa jokuajaja

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Nitrokoneet yleisesti
« Vastaus #20 : 26.10.11 - klo: 21.56 »
No, käytin kyoshon liikkeessä tänään, mallailemassa tiger drivea tohon vetokäynnistimen tilalle, kysäisin tota samaa sieltä, ja vastaukseksi annettiin että saa liikaa polttoainetta, oli niin outo vastaus että en älynnyt kysyä kuinka se oikein vaikuttaa siihen mutta luotetaan nyt sitten tuohon.
Kyosho Inferno wannabe FOFF, 3PRKA

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Nitrokoneet yleisesti
« Vastaus #21 : 26.10.11 - klo: 22.43 »
Voisitko pitää kysymykset yhdessä paikassa, ettei tartte tulla kaikenlaista arvontalaulua peräjälkeen.

Unohda kokemattoman myyjän kommentti liiasta polttoaineesta.
Loput vastaukset annan ainoastaan topikissa missä sinulle jo vastasinkin.

Poissa jokuajaja

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Nitrokoneet yleisesti
« Vastaus #22 : 28.10.11 - klo: 17.22 »
Juu, anteeksi Herra!

Toivottavasti selveni homma tuolla, että hain OS:n kasin, josko sillä lähtis pelittämään, arvelivat medasecilla sitä että pidempikantainen tulppa (FirePower) lisää puristuksia, mikä taasen aiheuttaa ennenaikaisen sytytyksen joka taas aiheuttaa sitä joka taas aiheuttaa tätä jne, eli lyhyempikantaista tulppaa kokeilemaan.
 Jos ei sekään auta renkaiden väärinpäin pyörimiseen niin sitted vaihdan diffit toiste päin.
Kyosho Inferno wannabe FOFF, 3PRKA

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Nitrokoneet yleisesti
« Vastaus #23 : 28.10.11 - klo: 19.38 »
Kokeiles ihan oikeesti pyörittää sitä moottoria vauhtipyörästä väärään suuntaan.

Yksisuuntalaakeri estää vetokäynnistimellä olevan moottorin pyörimisen väärään suuntaan.

Ja diffit pystyy tarkistamaan parissa minuutissa.
Ei tarvitse kuin toisesta päästä vilkaista niin selviää homma samantien.

Jos haluat päästä erittäin helpolla ja nopeasti niin teet kuten olen sanonut.
Vilkaise jompikumpi diffeistä ja kokeile vauhtipyörästä kääntämällä onko moottoria ylipäätään mahdollisuus pyörittää molempiin suuntiin.

Yksisuuntalaakerin tehtävä on tarrata akselista kiinni kun narusta vedetään ja taas se pyörii vapaasti kuten laakeri silloin kun narusta päästetään irti (jotta naru pääsee edes kelautumaan takaisin)
Ja samasta syystä yksisuuntalaakeri rullaa vapaasti silloin kun moottori käy ja pyörii oikeaan suuntaan...
Mikäli sitä käännetään väärään suuntaan tai moottori kävisi väärinpäin niin silloin yksisuuntalaakeri tarraa jälleen kiinni ja kiskoo narua sisään... Eli ei ole mahdollista moottorin käydä väärään suuntaan.

Tee palvelus itsellesi ja ruuvaa perästä noin 6 ruuvia irti jolloin saat diffikotelon auki ja näet mitenpäin diffi on paikoillaan.
Takadiffi perästä katsottuna lootassaan siten että iso lautasratas on vasemmalla... Eli yleisesti sähköautoihin verrattuna toisinpäin.

Poissa ampperi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Nitrokoneet yleisesti
« Vastaus #24 : 28.10.11 - klo: 19.50 »
Tai vielä simppelimmin: renkaat ilmaan, pyörität kytkikelloa vastapäivään ja kátsot, mihin suuntaan renkaat alkaa nykimään. Nitrokoneet käy aina vastapäivään.

Jos renkaat pyörii taaksepäin, diffit on väärin päin.
JQ Products The Car Yellow Edition - Hobao Hyper 8.5 Pro - Kyosho MFR

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Nitrokoneet yleisesti
« Vastaus #25 : 28.10.11 - klo: 21.09 »
Krhöm...

Riippuu jälleen täysin siitä mistä suunnasta katsoo.
Polttomoottorihan kun pyörii myötäpäivään  :wink:

Eli koneen takaa katsottuna myötäpäivään.

Polttiskrossarista kun on kyse niin spurria jos pyörittää siten että sieltä kaasuservon puolelta nostaa ylöspäin niin auton pitäisi liikkua eteenpäin.

Toisaalta... En edes ymmärrä miksi tätä asiaa pitää arpoa.
Vetokäynnisteinen moottori kun ei pysty pyörimään väärään suuntaan niin vika löytyy etu ja taka diffeistä.

Poissa jokuajaja

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Nitrokoneet yleisesti
« Vastaus #26 : 28.10.11 - klo: 23.07 »
Iltoja!

Niin hullulle kuin se kuulostaakin, koneen laittaminen piikimälle sai renkaiden pyörimissuunnan vaihtumaan, vetokäynnistimestä huolimatta... Älkääkä kysykö kuinka, ehkä nää kyoshot on jotenkin fysiikan lakien vastaisia vempeleitä. Siinä säätöjä haeskellessa loppui polttoaine, en tiedä milloin saa lisää, eipä nyt vielä hirveä kiire ole. Antakaas vinkkiä että mitä ruuvia säädän, kun kierrokset tuntuvat jäävän ''päälle'', eli kun päästää ohjaimesta takaisin neutraalille niin kierrokset eivät laske, vika ei ole kaasuttimen luistissa. Siitä käyntiäänestä tulee samalla hieman katkonainen, niinkuin esim: moottorijarrutuksessa.
Kyosho Inferno wannabe FOFF, 3PRKA

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Nitrokoneet yleisesti
« Vastaus #27 : 29.10.11 - klo: 09.56 »
Ei mene kyseinen selitys läpi ennenkuin todistat että kyseisen moottorin on edes mahdollista pyöriä väärään suuntaan.

Vähän kuin sanoisi hylsysarjan räikkäavaimen pyörivän väärään suuntaan ja yhtäkkiä pyöriikin oikeaan suuntaan.

Autolla ei ymmärtääkseni oltu ajamalla todettu edes että se pakittaa, koska tais olla ongelmana ettei kone käy paria sekuntia pidempään.

Mistälie saatu päähän että yksisuuntalaakerilla varustettu moottori käy väärään suuntaan, vaikka sen ei pitäisi edes olla mahdollista.
Kertaakaan ei ole edes kokeiltu vauhtipyörästä kääntämällä että onko tuo edes kyseisen moottorin kanssa mahdollista.

Olisko seuraavaks ongelmana että etupää pyörii taaksepäin ja takapää eteenpäin, ja siihen ratkaisu löytyykin säätämällä camppeeria.

Poissa jokuajaja

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Nitrokoneet yleisesti
« Vastaus #28 : 29.10.11 - klo: 11.24 »
No ootappas jos innostuisin ottamaan videota ja laittamaan vaikka youtubeen.
 Joillekkin käynyt samalla tavalla myös rapakon takana.

http://www.rcuniverse.com/forum/m_6054040/anchors_6055715/mpage_1/key_/anchor/tm.htm#6055715
Kyosho Inferno wannabe FOFF, 3PRKA

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Nitrokoneet yleisesti
« Vastaus #29 : 29.10.11 - klo: 12.55 »
Ei tähän nyt mitään videoita tarvita.

Vastaa nyt vihdoin yksinkertaiseen kysymykseen jonka olen jo pariin kertaan esittänyt.
Oletko kääntänyt moottoria vauhtipyörästä väärään suuntaan ja todennut että se onnistuu??????

Ton homman olis voinu tässä muutaman päivän aikana kokeilla jo moneen kertaan.
Mut ei.
phuuh  :cheesy:


Edit.
Mielestäni en ole nähnyt vielä kertaakaan edes mainittavan mikä kone on kyseessä.
Kaupoissa pyöritään ja otetaan vaikka video, mutta ei kertaakaan edes harkittu tekevän mitä on pyydetty.
Noh... anti olla. :huh:
« Viimeksi muokattu: 29.10.11 - klo: 13.06 kirjoittanut *HOKE* »