Kirjoittaja Aihe: Pienoisautoilun lajiryhmän tiedotuksia  (Luettu 61824 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Pienoisautoilun lajiryhmän tiedotuksia
« Vastaus #150 : 15.09.14 - klo: 12.07 »
FinTrack Tourin TSS-10 moottori-säädin -combo on valittu.

Moottori: MR-FZX215WF FLETA ZX 21.5T Brushless Motor Type-W Fixed Timing Version
Säädin: ME-FLEK FLETA Euro Brushless ESC Black (Suomen FTT-varten tehty combo, tuotenumero tulee myöhemmin)
 
Comboon hinta: 139,90€


FinTrack Tourin TSP-10 moottori on valittu.


Moottori: ORCA 13.5t TX (tuotekoodin lisään myöhemmin. Kiinteä ennakko.

Hinta: ilm myöhemmin

Maahantuoja: Hobbyfactory Oy


Viralliset FTT-renkaat touring-luokkiin kausille 2015-2016  on valittu.

Valmistaja: Volante (Muchmore)
http://www.volantetire.com/volante/

Rengastyyppi: V3-PGC28R     Volante V3 Pre-glued 28R 4pcs (Closed Cell Tire Inserts)
 
Rengassarjan myyntihinta: 27e

Suomen maahantuoja: Racingfactory Oy


AKK:n pienoisautoilun lajiryhmän puolesta,

Vesa Yli
Sähköluokkien vastuuhenkilö
« Viimeksi muokattu: 15.09.14 - klo: 13.19 kirjoittanut Vesa »
Sponsored by  Destiny | Reedy | V*DZN | Nosram | Team Associated | Sanwa | Xenon | JFT | BlackArt | TQ Wire | RC Dynamics

Poissa r1205

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Pienoisautoilun lajiryhmän tiedotuksia
« Vastaus #151 : 14.10.14 - klo: 21.46 »
Joko on tuotekoodi tiedossa tsp10 luokan moottorille ja noparille?

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Pienoisautoilun lajiryhmän tiedotuksia
« Vastaus #152 : 14.10.14 - klo: 22.00 »
Koneen tuotekoodi on OTM135TX. Nopari on ollut haussa vain TSS-luokkaan.

Päätöksistä on infottu 15.9. tuolla:

http://rc10.fi/index.php?topic=84023.msg730663#msg730663

Päivitin tuotekoodin ja hinnan ORCA:n koneelle, sekä tarkennuksen ennakosta.
Sponsored by  Destiny | Reedy | V*DZN | Nosram | Team Associated | Sanwa | Xenon | JFT | BlackArt | TQ Wire | RC Dynamics

Poissa r1205

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Pienoisautoilun lajiryhmän tiedotuksia
« Vastaus #153 : 14.10.14 - klo: 23.25 »
eli säädintä ei tarvitse vaihtaa?

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Pienoisautoilun lajiryhmän tiedotuksia
« Vastaus #154 : 14.10.14 - klo: 23.27 »
Ei, kunhan säädin on "speksien mukainen" eli se on ns. nollaennakkosoftalla tai moodilla varustettu.
Sponsored by  Destiny | Reedy | V*DZN | Nosram | Team Associated | Sanwa | Xenon | JFT | BlackArt | TQ Wire | RC Dynamics

Poissa r1205

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Pienoisautoilun lajiryhmän tiedotuksia
« Vastaus #155 : 14.10.14 - klo: 23.31 »
Kiitos vesa sulle :D

Poissa copter

  • Ylläpitäjä
    • Profiili
    • RC10.FI
TSP-10 luokan moottorivalinta kaudelle 2015
« Vastaus #156 : 19.10.14 - klo: 22.14 »
TSP-10 luokan moottorivalinnan valintaprosessissa on tapahtunut inhimillinen virhe, joka on aiheuttanut keskustelua harrastajien sekä maahantuojien keskuudessa.

Alkuperäisessä valinnassa päädyttiin ORCA:n valmistamaan moottoriin ja tätä tehtyä sekä 15.9.2014 julkistettua päätöstä ei tulla muuttamaan. Tämä johtuen siitä, että harrastajat ovat jo ostaneet koneita omaan käyttöönsä sekä jälleenmyyjät ovat aloittaneet tuotteiden jakelun varastojensa kautta.

Inhimillisen erehdyksen kautta käyttäjille toimitetuissa koneissa on todettu olevan muutettava ennakko. Testiin toimitettu kone oli myös varustettu muutettavalla ennakolla, mutta käsitys oli että lopullisessa koneessa on kuitenkin tästä poiketen kiinteä ennakko. Testien yhteydessä asiaan ei tämän johdosta kiinnitetty huomiota käydyssä kommunikaatiossa eri tahojen välillä. Tämän johdosta lajiryhmä on päättänyt, että moottoria tulee kilpailuissa käyttää 10 asteen kiinteällä ennakolla (säätöasento keskellä). Lajiryhmä tutkii vaihtoehtoja ennakon nopeaan mittaamiseen ja ilmoittaa käyttöön tulevista katsastuskäytännöistä.

Valintaprosessissa oli mukana neljä vaihtoehtoa eli ORCA, Much More, Hobbywing ja Speed Passion. Näistä ORCA ja Much More olivat pisteiden suhteen hyvin tasavertaiset. Hobbywingin moottori hajosi noin 5 akullisen jälkeen, jonka jälkeen päätettiin yhdessä maahantuojan kanssa hylätä vaihtoehto valintaprosessista. Speed Passion kävi kuumempana kuin ORCA ja Much Moren kone. Lisäksi moottorissa oli liittimet, jotka todettiin huonoksi pitkällä aikavälillä. ORCA:n ja Much Moren välillä valinnassa päädyttiin ORCA:n moottoriin, koska Much Moren combo oli jo valittu stanuluokkaan. Näin saataisiin jaettua kilpailutetut laitteet useamman maahantuojan kesken. Saatavuuden ja hinnan suhteen ei valintatilanteessa ollut tiedossa eroja.


Terveisin,
AKK PA lajiryhmä
COYASSO HIGH PERFORMANCE ENGINEERING PRODUCTS

Poissa PMi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Pienoisautoilun lajiryhmän tiedotuksia
« Vastaus #157 : 31.10.14 - klo: 17.02 »
Pienoisautoilun lajiryhmä 2015 -2016:

Tuomo Iso-Aho, pj.
Riku Akkanen
Arttu Salomaa
Kari Sinisaari
Vesa Yli

Power Racing / Awesomatic  / Sanwa / LRP

Poissa Tumppi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Pienoisautoilun lajiryhmän tiedotuksia
« Vastaus #158 : 19.10.15 - klo: 11.13 »
http://www.autourheilu.fi/uutiset/pienoisautoilun-koulutuspaiva-7.11/

Lauantaina 7.11.2015 järjestetään pienoisautoilun perinteinen koulutuspäivä Tampereella, Cumulus Hotelli Pinjassa osoitteessa Satakunnankatu 10, 33100 Tampere.

Tilaisuus alkaa klo 9. Osallistuminen on suositeltavaa sekä tuomariston puheenjohtajille että kauden 2016 kilpailun järjestäjille. Tuomariston puheenjohtajille tilaisuus on ilmainen ja muille osallistujille hinta on 60 euroa.  Koulutusta voi hyödyntää pienoisautoilun päätoimitsijalisenssiä haettaessa.

Kerrothan ilmoittautumisen yhteydessä mahdollisista ruoka-aineallergioista. Ilmoittautumiset 26.10. mennessä lajikoordinaattori Mia Vihavaiselle, mia.vihavainen@autourheilu.fi, 050 528 3022.


--- Suotavaa olisi että SM kilpailujen järjestäjät sekä niissä toimivat kilpailun tuomariston puheenjohtajat ainakin tulisivat paikan päälle. Päivän päätteeksi on tarkoitus löytää kaikkiin kilpailuihin ko. vastuulliset tahot, luokan SM sarjasääntöjä ei myöskään hyväksytä ennen kuin niihin on myös saatu vastuulliset tekijät nimettyä, tämä helpottaa sekä nopeuttaa käytännön asioita sitten myöhemmässä vaiheessa.

T:Tumppi

Poissa V6

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Pienoisautoilun lajiryhmän tiedotuksia
« Vastaus #159 : 26.10.15 - klo: 15.07 »
Viime viikonloppuna oli Sähkötouringin PM-kilpailut Norjassa. Itselleni kilpailu tuli tietoon n. viikko ennen kisoja kun vahingossa satuin näkemään kilpailun myrcm:ssä.

Haluaisin nyt saada selvyyden kenen vastuulla on näiden arvokilpailujen tiedottaminen eteenpäin? Käsitykseni mukaan PM-kilpailujen järjestäjä ilmoitetaan EFRA-kokouksessa (?) ja sen jälkeen kilpailusta tiedotetaan omalle maalle eteenpäin. Norjassa kilpailunjärjestäjä oli hieman pettynyt kun kuuli ettei kukaan suomalaisista edes tiennyt koko kilpailusta..

Olisiko mitenkään mahdollista parantaa näiden kisojen tiedottamista lajiryhmän puolelta?

Kiitos.
« Viimeksi muokattu: 26.10.15 - klo: 15.41 kirjoittanut V6 »
power-racing.net | Awesomatix | LRP | Protoform |

Poissa Spif

  • Tiimikuljettaja
    • Profiili
Vs: Pienoisautoilun lajiryhmän tiedotuksia
« Vastaus #160 : 26.10.15 - klo: 16.45 »
Viime viikonloppuna oli Sähkötouringin PM-kilpailut Norjassa. Itselleni kilpailu tuli tietoon n. viikko ennen kisoja kun vahingossa satuin näkemään kilpailun myrcm:ssä.

Haluaisin nyt saada selvyyden kenen vastuulla on näiden arvokilpailujen tiedottaminen eteenpäin? Käsitykseni mukaan PM-kilpailujen järjestäjä ilmoitetaan EFRA-kokouksessa (?) ja sen jälkeen kilpailusta tiedotetaan omalle maalle eteenpäin. Norjassa kilpailunjärjestäjä oli hieman pettynyt kun kuuli ettei kukaan suomalaisista edes tiennyt koko kilpailusta..

Olisiko mitenkään mahdollista parantaa näiden kisojen tiedottamista lajiryhmän puolelta?

Kiitos.
Tämä hommahan putoaa meikäläisen pöydälle KV-vastaavana. Homma ei mene ihan niin kuin tuossa mainitsit. EFRA-kokouksessa päätetään kuka maa järkkää minkäkin kilpailun ja mikäli järjestävä seura ei ole silloin tiedossa, niin se ilmoitetaan myöhemmin. Yleensä myös kisojen päivät jäävät auki EFRA-kokouksessa. Tämä siitä syystä, että EFRA-kalenteri yleensä sekoittaa alkuperäiset suunnitelmat ja eri maiden liitot sitten selvittävät vaihtoiset päivät. Toisin sanoen EFRA-kokouksen infolla ei vielä paljon tiedoteta.

Tämän jälkeen se on kilpailunjärjestäjän vastuulla, että tieto menee eteenpäin. Tyypillisesti järjestäjä tai liitto laittaa infoa sähköpostitse muille maille ja siitä sitten tieto leviää eteenpäin. Esim tästä kisasta ei ole tullut yhtään sähköpostia. Tarkemmin selvittelin, niin Pohjoismaiden facebook-ryhmän yhden viestiketjun kommentissa on ollut linkki kilpailukutsuun. Ihan nyt ei voi pistää lajiryhmän ja meikäläisen piikkiin huonoa tiedottamista tästä kisasta. Otetaan toki opiksi ja pyritään saamaan tieto paremmin julki. Esim kilpailukalenterissa on kaikki ns tiedossa olevat PM-kisat ja pyritään jatkossa päivittämään kalenteria muutosten pohjalta. Voin jatkossa laittaa kaikista PM-kisoista oman topicin esim heti EFRA-kokouksen jälkeen ilman tarkempaa infoa ja päivittämään topiccia sitä mukaa kuin infoa tulee (lue kutsu). Sitten on porukka ainakin tietoisia tarjolla olevista kisoista ja osaa tarvittaessa kysyä lisäinfoa.

Omaa aktiivisuutta ei kannata unohtaa. Voisin kuvitella, että lajiryhmä mielellään ottaa apuja mukaan homman pyörittämiseen eli viestiä vain lajiryhmälle, niin pääsee mukaan vaikuttamaan ja auttamaan lajin eteenpäin viemisessä. Valitettavasti ainakin omalta osalta asioita menee ohi pelkästään ajan puutteen takia ja voisin kuvitella tilanteen olevan näin useammalla muullakin. Asiat halutaan hoitaa hyvin, mutta valitettavasti käytettävissä oleva aika on rajallinen.
Team Associated | JConcepts | Reedy | LRP | RCM
www.testlogger.info

Poissa V6

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Pienoisautoilun lajiryhmän tiedotuksia
« Vastaus #161 : 26.10.15 - klo: 17.02 »
Kiitos selvennyksestä. Lähinnä halusin tietää mitä kautta informaation PM-kilpailuista pitäisi tulla kilpailijoille.

Tokihan sitä voisi yrittää olla itsekkin aktiviisempi PM-kisojen löytämisen suhteen, mutta ei sitä tajua tehdä kun keskittyy vain tuleviin ja tietoon tulleihin kilpailuihin.

Koitetaan olla valmiimpia ensi vuonna.
power-racing.net | Awesomatix | LRP | Protoform |

Poissa nitropaimen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Pienoisautoilun lajiryhmän tiedotuksia
« Vastaus #162 : 01.11.15 - klo: 22.25 »
Kannattaa olla aktiivisesti kansainvälisillä foorumeilla. Varmaan joka lajille on sellainen (esim FB forumi) Nitro ratakaseille on esimerkiksi useita, siellä monet asiat otetaan hyvissä ajoin keskustelun piiriin. Sattuu vaan että kaverit siellä ovat myös niitä jotka sitten esittävät asioita eteenpäin omissa kuvioissaan. Politiikassa tällaista kutsutaan "lobbaukseksi"
No nitro, no fun....siispä kaikki joukolla kannua kallistamaan , ja "jäätä särkemään"

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: Pienoisautoilun lajiryhmän tiedotuksia
« Vastaus #163 : 02.11.15 - klo: 14.28 »
Viime viikonloppuna oli Sähkötouringin PM-kilpailut Norjassa. Itselleni kilpailu tuli tietoon n. viikko ennen kisoja kun vahingossa satuin näkemään kilpailun myrcm:ssä.

Haluaisin nyt saada selvyyden kenen vastuulla on näiden arvokilpailujen tiedottaminen eteenpäin? Käsitykseni mukaan PM-kilpailujen järjestäjä ilmoitetaan EFRA-kokouksessa (?) ja sen jälkeen kilpailusta tiedotetaan omalle maalle eteenpäin. Norjassa kilpailunjärjestäjä oli hieman pettynyt kun kuuli ettei kukaan suomalaisista edes tiennyt koko kilpailusta..

Olisiko mitenkään mahdollista parantaa näiden kisojen tiedottamista lajiryhmän puolelta?

Kiitos.
Tämä hommahan putoaa meikäläisen pöydälle KV-vastaavana. Homma ei mene ihan niin kuin tuossa mainitsit. EFRA-kokouksessa päätetään kuka maa järkkää minkäkin kilpailun ja mikäli järjestävä seura ei ole silloin tiedossa, niin se ilmoitetaan myöhemmin. Yleensä myös kisojen päivät jäävät auki EFRA-kokouksessa. Tämä siitä syystä, että EFRA-kalenteri yleensä sekoittaa alkuperäiset suunnitelmat ja eri maiden liitot sitten selvittävät vaihtoiset päivät. Toisin sanoen EFRA-kokouksen infolla ei vielä paljon tiedoteta.

Tämän jälkeen se on kilpailunjärjestäjän vastuulla, että tieto menee eteenpäin. Tyypillisesti järjestäjä tai liitto laittaa infoa sähköpostitse muille maille ja siitä sitten tieto leviää eteenpäin. Esim tästä kisasta ei ole tullut yhtään sähköpostia. Tarkemmin selvittelin, niin Pohjoismaiden facebook-ryhmän yhden viestiketjun kommentissa on ollut linkki kilpailukutsuun. Ihan nyt ei voi pistää lajiryhmän ja meikäläisen piikkiin huonoa tiedottamista tästä kisasta. Otetaan toki opiksi ja pyritään saamaan tieto paremmin julki. Esim kilpailukalenterissa on kaikki ns tiedossa olevat PM-kisat ja pyritään jatkossa päivittämään kalenteria muutosten pohjalta. Voin jatkossa laittaa kaikista PM-kisoista oman topicin esim heti EFRA-kokouksen jälkeen ilman tarkempaa infoa ja päivittämään topiccia sitä mukaa kuin infoa tulee (lue kutsu). Sitten on porukka ainakin tietoisia tarjolla olevista kisoista ja osaa tarvittaessa kysyä lisäinfoa.

Omaa aktiivisuutta ei kannata unohtaa. Voisin kuvitella, että lajiryhmä mielellään ottaa apuja mukaan homman pyörittämiseen eli viestiä vain lajiryhmälle, niin pääsee mukaan vaikuttamaan ja auttamaan lajin eteenpäin viemisessä. Valitettavasti ainakin omalta osalta asioita menee ohi pelkästään ajan puutteen takia ja voisin kuvitella tilanteen olevan näin useammalla muullakin. Asiat halutaan hoitaa hyvin, mutta valitettavasti käytettävissä oleva aika on rajallinen.

Viime vuonna valmisteltiin PM:iä kauden ensimmäisen FTT-kilpailun yhteyteen.
Muihin maihin kutsun levittämistä varten sain meidän lajiryhmältä muiden maiden yhteyshenkilöiden yhteystiedot ja laitoin kutsun heidän kauttaan eteenpäin noin 6 viikkoa ennen kisaa.

En tiedä kuinka eri maissa laittoivat kilpailukutsua esille. Norjasta tuli 2 ilmoittautumista, muualta ei mitään. Tämä oli pettymys.
Ilmoittautumisten vähäisyyden ja kotimaan puolelta tulleiden runsaiden toivomusten vuoksi kilpailun formaatti muutettiin takaisin kaksipäiväiväiseen FTT-formaattiin.

Myöhemmin kuulin historiasta kumpuavaa taustaa sille, että ruotsalaisia lienee turha toivoa ajamaan touringin PM:iä Suomeen ennenkuin sukupolvi siellä vaihtuu nuorempaan.
Capricorn | Novarossi | CRC F-1 | CRC WGT

Poissa MrOllinmaki

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Pienoisautoilun lajiryhmän tiedotuksia
« Vastaus #164 : 02.11.15 - klo: 15.56 »
Myöhemmin kuulin historiasta kumpuavaa taustaa sille, että ruotsalaisia lienee turha toivoa ajamaan touringin PM:iä Suomeen ennenkuin sukupolvi siellä vaihtuu nuorempaan.

Jos joku luki Myrbergin blogia RedRc:stä, saattoi huomata että Suomea ei mainittu herran historiassa sanallakaan.

-A-

Poissa nitropaimen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Pienoisautoilun lajiryhmän tiedotuksia
« Vastaus #165 : 02.11.15 - klo: 16.07 »
Myöhemmin kuulin historiasta kumpuavaa taustaa sille, että ruotsalaisia lienee turha toivoa ajamaan touringin PM:iä Suomeen ennenkuin sukupolvi siellä vaihtuu nuorempaan.

Jos joku luki Myrbergin blogia RedRc:stä, saattoi huomata että Suomea ei mainittu herran historiassa sanallakaan.

-A-
kyllä se on nykypolven ihan oma vika. faijan Anders Myrbergin kanssa käytiin kovia kapinoita aikanaan niin slotti kuin sitten Rc autoilla, taidat Antti olla ainoa suomalainen joka edes seuraa noita FB foorumeita meidän tiimijässien lisäksi... kaikki Svedut ja norskit kyselee vieläko Kalveksen veljekset  ajaa kisaa... Montakohanvuotta siitä on kun Danny ja Tomppa pani pillit pussiin ?? Jos se on niiten viimeisin kontakti, niin...??? Mitäs siihen edes voisi sanoa ???
No nitro, no fun....siispä kaikki joukolla kannua kallistamaan , ja "jäätä särkemään"

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Pienoisautoilun lajiryhmän tiedotuksia
« Vastaus #166 : 02.11.15 - klo: 16.21 »
Nyt ollaan niin pihalla että ei mahdu edes samalle hehtaarille nämä jutut ja "tiedot". Däni ja Tomppa ei ole ajaneet nyt muutamaan vuoteen, mutta eipä taida olla kuin alle 5v kun viimeksi kisoissa olivat.

Andreas kyllä tietää suomalaiset, ja suomalaiset Myrbergit. Samoja kisaja kierretty vuosikaudet ja samoissa finaaleissa ajettu vuosikaudet useiden suomalaisten toimesta. Joel ja Andreas kävi Suomessa 2001 PM-kisoissa Vaasassa jossa tuli ns. pataan, sitä ennen ei tietääkseni -  tai ainakaan  sen jälkeen ei ole Suomessa kisanneet varmuudella.

Ei näitä kommunikointeja tai tietoisuutta perusteta kenenkään 30 vuotta vanhoihin kokemuksiin, FB-ryhmien kommentteihin, kyllä se pro-scene kisoissa tuntee kaikki toisensa viimeisen vuosikymmenen jos toisenkin ajoilta. Aika harva pro-kuski joutaa jappasemaan missään Facebookin ryhmissä juoruilemassa, kyllä ne naamat tehdään tutuksi ajamalla kovaa kisoissa maailmalla. Ja Suomesta on tunnetusti tullut kärkikuskeja vuosi toisensa perään joka luokkaan, vaikkei sitä joku osaa FB-ryhmään linkittääkkään :)
Sponsored by  Destiny | Reedy | V*DZN | Nosram | Team Associated | Sanwa | Xenon | JFT | BlackArt | TQ Wire | RC Dynamics

Poissa Tumppi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Pienoisautoilun lajiryhmän tiedotuksia
« Vastaus #167 : 05.09.16 - klo: 15.37 »
Tiedoksi:

Haku liiton laji- ja työryhmiin on parhaillaan käynnissä vuosille 2017-18. Hakuaika päättyy 30.9.2016.

http://www.autourheilu.fi/uutiset/haku-liiton-laji-ja-tyoryhmiin-on-avattu/

Poissa PMi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Pienoisautoilun lajiryhmän tiedotuksia
« Vastaus #168 : 16.10.16 - klo: 10.24 »
Pienoisautoilun koulutuspäivä 12.11.2016 Tampereella:

http://www.autourheilu.fi/uutiset/pienoisautoilun-koulutuspaiva-12.11-tampereella/

Laittakaa kalenteriin heti!

t. Pentti
Power Racing / Awesomatic  / Sanwa / LRP