Kirjoittaja Aihe: Pienoisautoilun lajiryhmän tiedotuksia  (Luettu 146463 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: Pienoisautoilun lajiryhmän tiedotuksia
« Vastaus #120 : 02.09.13 - klo: 10.09 »
Moottoreiden tehoissa (X12 ja X20) on eroa vaikka ero ei olekaan kovin suuri. 

X20, LRP 50854
RPM 16280
Teho 192W
RPM 2200


X12, LRP 50852
RMP 15 840
Teho 183W
RPM 2200
Tuohan myös riippuu milla ennakkopalalla mittaus on tehty? Paras kierrosluku mitä oon itse nähnyt dynossa x12 moottorista on 19k :) tämä siis ftt palalla.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Pienoisautoilun lajiryhmän tiedotuksia
« Vastaus #121 : 02.09.13 - klo: 10.11 »
Tuossa viestissä mainittu RPM ei voi olla maksimitehon kierrosluku, vaan lähemminkin moottorin kv-arvo, jolloin 8,4 voltin jännitteellä saadaan n. 18500 kierrosta/minuutissa.
Flying Calacucco

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Pienoisautoilun lajiryhmän tiedotuksia
« Vastaus #122 : 02.09.13 - klo: 10.22 »
Kaikille ei ehkä ole selvää, mutta eri dynojen arvoja on turha verrata keskenään. Tietysti samalla dynolla 10 eri moottoria varmasti antaa eri arvot. Dynot ovat kuitenkin pääasiassa ilman kuormitusta mittaavia versioita.

Mielestäni on ihan turhaa spekuloida koneiden välisiä eroja, koska niitä on aina ollut stokkiluokan koneissa, ihan kuin virikoneissakin. Hiilikoneaikoina koneita piti ostaa repullinen jos halusi sen parhaan. Lisäksi oli käytössä magneettien zapperit jne. Kollektoreita ja hiilikanavia käänneltiin jotta saatiin ennakkoa jne. Akseleita suoristettiin, ankkureita porattiin ja uudelleen tasapainotettiin. Mihinkään em. ei ole nykykoneilla tarvetta.

On ihan sama mikä kone valitaan, aina voidaan spekuloida valmistustoleranssien tuomista tehoeroista jne. Ikinä ei ole varmasti niin hyvää konetta että se olisi kaikille mieleen suoraan paketista. Väärän merkkinen, värinen tms. LRP koneissa on ollut ongelmia, mutta kuten on todettua, osa johtuu väärinkäytöksistä/liian pitkistä välityksistä.

On aika vaikea sanoa että moottori x olisi parempi vaihtoehto 3-4v aikasyklilla, kun ei ole kuin muutamien testaajien kokemus asiasta muutamalta viikolta. Ihan varmasti jokin samanmuotoinen valitusrumba tulee, olipa koneena sitten minun, sinun tai hänen myymä merkki. Minun mielestä sinun myymä ja hänen mielestä minun myymä kone ei vaan ole tarpeeksi hyvä ja toisilla on paremmat koneet. Näin aina. Kunnes keskitytään olennaiseen ja todetaan että spekuloimisen sijaan mennään radalle testaamaan ja tekemään se työ jotta voi menestyä. Jostain kumman syystä virin kärkikuski mistä tahansa luokasta ajaa kovempaa niillä "huonommilla" moottoreilla kuitenkin, miksihän näin?

Ne jotka haluaa parhaat yksilöt, ostaa niitä joka tapauksessa kasan. Sama koskee akkuja. Esim moni ei ehkä ole tietoinen että laturinsa ei ehkä edes ole kalibroitu vaikka näytössä onkin oikeat numerot. jo 0.03V ero on aika iso potkussa.

Luokkayhteyshenkilön ja lajiryhmän yhteistuumin katsotaan tuota X12 ja X20 asiaa lähipäivinä ja päätöksistä tiedotetaan täällä.
« Viimeksi muokattu: 02.09.13 - klo: 10.26 kirjoittanut Vesa »
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa MSA

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Pienoisautoilun lajiryhmän tiedotuksia
« Vastaus #123 : 02.09.13 - klo: 10.54 »
En halua vaikeuttaa lajiryhmän hyvää työtä. Halusin vain tuoda esille LRP:n maahantuojana moottoreiden erot. Nämä luvut ovat vertailukelpoisia keskenään ja erot ovat pieniä. Isompi ero tulee jäähdytyksestä joka on X20 moottorissa parempi.

Mutta odotellaan päätöstä, tilaamme päätöksen mukaisesti uusia moottoreita varastoon.
Hobbylinna | LRP Areena

Poissa Bulvaani

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Pienoisautoilun lajiryhmän tiedotuksia
« Vastaus #124 : 03.09.13 - klo: 13.43 »
Älkää hyvät ihmiset lähtekö hölmöilemään näiden välitysjuttujen kanssa! Rajoitetulla välityksellä ei ole saavutettavissa mitään sellaista hyvää, minkä vuoksi siihen pitäisi siirtyä. Ei ole myöskään tullut oman juniorini kanssa vakioluokassa ajetun kuuden vuoden aikana eteen mitään sellaista ongelmaa, joka olisi ratkaistavissa määräämällä maksimivälitys kaikille. Älkää tappako hyvää kasvattajaluokkaa rajoittamalla liikaa niitä säätöparametrejä, joiden oppiminen on keskeistä lajissa menestymiselle.

Sen mitä olen sivusta kuullut, niin 17,5-moottoreita välitetään sillä perusteilla, että koska se kestää 5min sulamattta/hajoamatta ja kuka uskaltaa eniten? Eli tämän ongelman kiinteä välitys poistaa ja luokasta tulee huolettomampi ja voi ajaa fiiliksen mukaan yli 5 minuuttiakin. Myöskin jos kysytään kovemmalta kuskilta välitykset ja sitten laitetaan omaan samat jossa onkin vähän vikaa(jota aloittelijoiden autoissa monesti löytyy), joka tekee liikkumisen raskaammaksi, niin silloin voi tulla konerikko herkemmin. Sittenkun halutaan lisää kulkua niin vaihdetaan luokkaa.

Tässä ollan asian ytimessä kun tunnustetaan, että "olen sivulta kuullut mitä tapahtuu". Minun ei tarvitse kuulopuheisiin luottaa, kun olen sekä itse kilpaillut ja toiminut mekaanikkona TSS-10 -luokassa Novak-aikakaudelta asti.
Koneita on välitysten vuoksi poltettu viimeksi muutama vuosi sitten vapaiden ennakoiden kaudella. Tämäkin oli vain yksi kausi, kunnes siirryttiin kiinteisiin ennakoihin, jonka jälkeen ongelmia ei välitysten vuoksi ole ollut. Ongelmia on ollut muista syistä ja ne johtuivat viallisesta moottorierästä, jolloin konerikoilta ei olisi pelastanut mikään välitys. Kuten RoddeR aikaisemmin totesi, välitys haetaan sellaiseksi, että rajallinen teho saadaan mahdollisimman hyvin hyödynnettyä. Näin ei tapahdu liian pitkällä välityksellä. Ja luonnollisesti koneet välitetään kestämään hyvin viisi minuuttia ja näin tehdään luokasta riippumatta. Jos treeneissä haluaa ajaa 10 minuutin hiittejä, näin on sitten tehtävä ja huomioitava tämä tarve välityksessä. Näin olemme juniorini kanssa tehneen ulkosalla treenatessa ja ihan niillä kisavälityksillä ja koneita polttamatta.

Voi kun voisi nämä kuulopuheet, hevosmiesten tietotoimiston tarinat ja kauppiaiden omat intressit jättää taka-alalle sääntökeskusteluista. Ei menisi lapsi pesuveden mukana.

PS. Tämän vuoden TSS-luokan mestarin moottorivauriosaldo päättyneelle kaudelle oli yksi ylivuotinen vanha kannu joka ajettiin loppuun treenissä ja kaksi vaihdettua roottoria (koneet susierästä). Ja varmasti otettiin irti kaikki mitä laillisesti saatiin. Kun koneet ovat hyviä, eivät välitykset ole minkäänlainen ongelma. Meidän tiimin kisakoneilla ajetaan kilpaa ensikin vuonna!
Tiim Lahti

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Pienoisautoilun lajiryhmän tiedotuksia
« Vastaus #125 : 03.09.13 - klo: 21.32 »

Voi kun voisi nämä kuulopuheet, hevosmiesten tietotoimiston tarinat ja kauppiaiden omat intressit jättää taka-alalle sääntökeskusteluista. Ei menisi lapsi pesuveden mukana.



Juurikin näin
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa Niittari

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: Pienoisautoilun lajiryhmän tiedotuksia
« Vastaus #126 : 03.09.13 - klo: 22.09 »
Oma pointti oli tuossa aikasemmin, että eikö aloittelijan luokka(stanu) kannataisi pitää yksinkertaisena ja aloittelija ystävällisenä? Eipä tästä enää tämän enempää.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Pienoisautoilun lajiryhmän tiedotuksia
« Vastaus #127 : 03.09.13 - klo: 22.44 »
Kelatkaas nyt kuin saataisi johonki kerhokisaan kokeiluun tuo välitys juttu niin silloin olis edes kokemusta edes enemmän kuin mutu tuntuma.
Itse tiedän koska vtr luokassa se toimii todella hyvin.
Ja mikä parata, koneet käyvät viileenä vaikka sen 20min ajaa putkeen.
Ja tasaista on todellakin.
Mitähän tässä nyt pelätään.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Pienoisautoilun lajiryhmän tiedotuksia
« Vastaus #128 : 03.09.13 - klo: 23.01 »
Tiedän parin VTR luokkaa ajaneen suusta suoraan tulleena että akuilla oli väliä kun kaikilla oli sama välitys.
Tuoreet huippuakut kulki kovempaa.


Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Pienoisautoilun lajiryhmän tiedotuksia
« Vastaus #129 : 03.09.13 - klo: 23.03 »
Tiedän parin VTR luokkaa ajaneen suusta suoraan tulleena että akuilla oli väliä kun kaikilla oli sama välitys.
Tuoreet huippuakut kulki kovempaa.

Tämä on ihan selviö, ja kaikkiin autoihin ei vältämättä edes saa juuri tuota maximia riippuen sisäisestä välityksestä.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Pienoisautoilun lajiryhmän tiedotuksia
« Vastaus #130 : 03.09.13 - klo: 23.54 »
Tiedän parin VTR luokkaa ajaneen suusta suoraan tulleena että akuilla oli väliä kun kaikilla oli sama välitys.
Tuoreet huippuakut kulki kovempaa.

Missä luokassa/ luokissa ei ole huippu/tuorreista akuista hyötyä jos VTR luokassa se on niin iso hyöty.
No katsotaan miten minulle käy kuin lähden VARMASTI todella pashkoilla akuilla Hyvinkäälle ajelemaan.
No sanottakoon viellä että alla on yli 20vuotta vanha auto mutta sille en missään nimessä laita painoarvoa että sen takia häviän.
Olis kiva kuin joku taho ottaisi kokeiluun tuo 5 välitys kisaan joka on todettu toimivaksi.
Ja en tiedä nyky auton autoa mihin 5 ei saa kiinni.
Voisko Vesa hiukan valaista tuota todella erikoista autoa.
Tiedän yhden ja se on tamiya ta03f joka on jo wanhus näissä karkeloissa.
Ei nyt lähdetä mutu tuntumalla hieromaan näitä asioita vaan tehdään kokeilu ja sitten ollaan viisaampia.
Nyky stanut kuin kulkee minun mielestä liian kovaa, en tiedä onko se nyt välityksen takia vai akut vai moottorit.
Välityksellä ainakin vauhtia saisi pois ja myös koneen lämmöt.
Miten ne kaverit pystyi suoraan osoittamaan että akuissa ne erot olivat. Olikos muut rc tarvikkeet samat paitsi akut vai.
Jos kaveri vieressä voittaa niin heti ollaan syyttämässä omia huonoja akkuja.
Kyllä mää uskallan väittää että jos HOKE tulee ajamaan minun autolla viikonloppuna noilla minun pashkoilla akuilla hän voittaa kisan mennen tullen.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: Pienoisautoilun lajiryhmän tiedotuksia
« Vastaus #131 : 04.09.13 - klo: 00.06 »
Missä vaiheessa joku TSS luokkaa ajava tuli kertomaan että moottorien lämmöt on ongelma. Tuntuu kun nyt käsiteltäisiin asiaa, mikä ei ole edes tärkeä.

TSP koneet kestää jopa 4.6 välityksen mutta se ei ollut se nopein välitys ainakaan mun taidoilla.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa JanneN

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Pienoisautoilun lajiryhmän tiedotuksia
« Vastaus #132 : 04.09.13 - klo: 00.30 »
Meillä poika reenasi koko kesän ulkona juuri talvikautta ajatellen, ja kun erän pituus kisoissa on se 5min niin ei niiden akkujen, moottorin lämpöjen, välityksen kiinteyttäminen voi olla niin iso haloo.

Tavoite on opettaa nuoria ajamaan, aina jollakin on enemmän taskussa ja saa kovemmat akut/koneet/säätimet.
Niinhän se on maailmallakin, avoin välitys antaa kokemusta säätämään auto oikein ja tulkitsemaan/hallitsemaan asia.

Tarkoituksenahan on opettaa nuorista kuskeista kovia menestyjiä tulevaisuudessa, niitä ei tule jos kaikki pitäisi olla tasa-arvoista ja ettei kokemuksella ja ahkeralla treenaamisella olisi vaikutusta.

Muettikää muita urheilulajeja, ei lätkässä kaikilla ole saman merkkiset mailat ja luistimet, tai futiksessa saman merkkiset nappikset.
Loppujen lopuksi oli säännöt mitkä tahansa, eniten treenaavat ja radalla keskittyvät pärjäävät parhaiten.

Nykyään kaikki tehdään kauhean hankalaksi, väännetään foorumilla ja mihinkään ei olla tyytyväisiä.
Loppujen lopuksi säännöt, olivat ne mitkä tahansa, ovat samat kaikille ja ne keillä halu ja intressit ovat tarpeeksi suuret harrastusta kohtaan, ajavat niillä mitä lajiryhmä päättävät.

Janne


Poissa PMi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Pienoisautoilun lajiryhmän tiedotuksia
« Vastaus #133 : 04.09.13 - klo: 10.52 »
Tämä stanuvääntö kuuluu ihan jonnekkin muualle kuin tänne.  Tällä foorumilla pitäisi olla vain pienoisautoilun lajiryhmän tiedotuksia. Asiat hukku yleiseen huuteluun mitä pitäisi tehdä, hemmetti...joka vuosi sama juttu ja samat vääntäjät.  Ajaakohan päävääntäjistä kukaan edes stanua?
Muitakin isoja muutoksia on tulossa, muunmuassa kuinka kasän, asfalttikauden, kilpailut järjestetään ja mikä on ajoformaatti? Kuka saa kesän 2014 SM-kilpailun? Pitääkö varata kaksi viikonloppua jos satuu märkä jakso (mikä on enemmän kuin todennäköistä)?
Ajoformaatista TSM-10 SM kisoihin kesällä sopisi hyvin viimetalven systeemi ja siihen saisi niin TSS-10 ja TSP-10 hyvin mukaan.
Minusta talven kuviot ovat selvät ja lajiryhmä(t) tekevät päätöksensä sääntöihin liittyvissä asioissa ja toivottavasti eivät hirveästi kuuntele sekavia huutoja sivusta.
Power Racing / Awesomatic  / Sanwa / LRP

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Pienoisautoilun lajiryhmän tiedotuksia
« Vastaus #134 : 04.09.13 - klo: 11.49 »
Kesän TSM-10 SM-kisa on ehdottomasti 2 päiväinen kilpailu. Varaviikonloppu tulisi olla.

Tällä hetkellä ensi kesäksi kisoja on hakeneet:

KyPAK toukokuu
LMM
ATAK

Edellämainituilla seuroilla on kisoja myös seuraavasti:

KyPAK - FTT-talvi, GPT elokuussa, GPT-1 päiväinen toukokuussa (koska ei FTT-kisaa)
LMM - ei muita kilpailuja anottu
ATAK - FTT-sarjan päätöskisa huhtikuun alussa

Eli perustuen ylläesitettyyn, mielestäni Laukaa on "vahvimmin" ehdolla kesän kerta-SM-kisan järjestäjäksi noista kolmesta. Päätös tehdään kuitenkin lajiryhmän sisällä, joten tuo on mun osuus siitä spekuloinnista. Näin saataisiin jotain tuloja kaikille kisoja haluaville seuroille 1-2 kisan muodossa.

Kerta-SM:lle sopiva ajankohta olisi varmaankin heinäkuun alussa ennen KV-kisarumbaa.

Ja se mitä tulee muuhun stanu jne spekulointiin > mielestäni maahantuojan edustajat pitäisi jäävätä koko keskustelusta. Sekä ne jotka eivät ole stanua ajaneet. Teemme lajiryhmässä päätöksen kuitenkin keskenämme.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa copter

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Pienoisautoilun lajiryhmän tiedotuksia
« Vastaus #135 : 23.09.13 - klo: 16.55 »
Tarkennuksena nyt vielä, että X20 moottori ei tule olemaan sallittu. Eli siis mennään X12 moottorilla seuraava kausi vielä, koska koneet tullaan kilpailuttamaan sitten seuraavalle kaudelle. Tarkemmat FTT sarjasäännöt tullaan julkaisemaan piakkoin. Luokkayhteyshenkilö myös vaihtuu samalla, joten pumppu on sen takia ollut hieman tukossa.

Sarjasäännöt tulevat noudattamaan edellisen kauden sääntöjä muilta osin kuin aikaisemmin tiedotettujen muutosten osalta (http://rc10.fi/index.php?topic=60877.msg695017#msg695017).

LISÄYS: Tämä myös tarkoittaa sitä että kiinteää välitystä ei ole tulossa.

Kuten olen aikaisemmin sanonut, niin kiinteän välityksen idea on hyvä, mutta sen valvonta ja katsastus on kaikkea muuta kuin yksinkertaista ja näin ollen ruuhkauttaa helposti katsastuksen. Jos joku tietää helpon, yksinkertaisen ja ennen kaikkea tarkan katsastusmenetelmän jolla homma saadaan toteutettua ilman turhaa hässäkkää niin silloin sitä voidaan harkita otettavaksi käyttöön seuraavien TSS-10 koneiden kanssa.
« Viimeksi muokattu: 23.09.13 - klo: 17.00 kirjoittanut copter »

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Pienoisautoilun lajiryhmän tiedotuksia
« Vastaus #136 : 02.10.13 - klo: 14.51 »
Vuoden menestyneimmät kuljettajat palkitaan lauantaina 30.11.2013 Vierumäellä. Mitaligaala
Tilaisuus järjestetään Vierumäki Areenalla (os. Urheiluopistontie 342, Heinola).
Tänä iltana me kaikki ollaan mestareita!

Tilaisuuteen kutsutaan kaikki palkittavat (liiton arvosarjoissa sekä kansainvälisesti menestyneet urheilijat), palkittavien osallistumista edellytetään. Palkittaville lähetetään kutsu kirjeitse, kutsujen postitus alkaa viikolla 41.
Illan ohjelma

18:00   Juhlatila avataan yleisölle, palkittavien ilmoittautuminen alkaa
18:30   Ruokailu alkaa
19:30   Palkintojenjako alkaa
n. 22:15   Bileet! Bändi aloittaa

Ohjelmaa tarkennetaan lähempänä juhla-ajankohtaa.
Illalliskortit

Illalliskorttien myynti aloitetaan Verkkokaupassa viikolla 39.
Ruokailu ja anniskelu

Buffet-illallinen kuuluu illalliskortin hintaan, ruokailu alkaa klo 18:30. Tiloissa on A-oikeudet.
Majoitukset

Vierumäki tarjoaa useita eri tasoisia ja hintaisia majoitusvaihtoehtoja. Vaihtoehdot on esitelty täällä.

Varauslomakkeeseen, josta näkyvät myös majoitusten hintatiedot, pääset tästä linkistä.


Lisätietoa Mestareiden Illasta:
Ilmoittautumiset ja illalliskortit: Mia Vihavainen ja Anne Kinnunen, 0207 219 400
Palkittavat: Anu Haapalainen, anu.haapalainen@autourheilu.fi, 0207 219 444
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Pienoisautoilun lajiryhmän tiedotuksia
« Vastaus #137 : 17.10.13 - klo: 16.37 »
Tiedoksi FTT-sarjaa koskien:

TSP-10 -luokan moottoreiden saatavuudessa on ilmennyt aiemmin ilmoitetusta poiketen ongelmia, jonka vuoksi GM:n 97350 versio 10.5t moottorista sallitaan tälle kaudelle aiempien rinnalle. Moottorissa erona vain 0.2mm isompi roottori aiempaan verrattuna.

Järjestely on ikävä, mutta välttämätön. Näin varmistetaan kaluston saatavuus kauden alla ja kauden aikana.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa Master Calgar

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
    • Kultasepäksi käy tieni
Vs: Pienoisautoilun lajiryhmän tiedotuksia
« Vastaus #138 : 29.10.13 - klo: 01.52 »
Kysäisen täältä nyt tämmöistä vähän uteliaisuuttani, kun en tohtinut ihan omaa topicia aloittaa vain yhden kysymyksen vuoksi :P

Miksi touring-autoihin sallitaan vain tietyt korit, eli mihin se perustuu?

En kysy tätä siksi, että alkaisin kiukuttelemaan mitään systeemiä vastaan, koska ei minulla ole mitään sitä vastaan että korit on määritelty, mutta ihan uteliaisuudesta tuollaista mietin :) Eli onko esim korien kestävyyksissä sellaisia eroja, että osa on laitettu senkin vuoksi pois listoilta, ettei rata ole sitten täynnä pientä muovisilppua tms?
Katon kautta mutkasta ulos ja oikopolkua hakemaan!
[Slash 4x4 Platinum][Xray T4][Axial SCX-10][TLR 22SCT][Xray XB9E]

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Pienoisautoilun lajiryhmän tiedotuksia
« Vastaus #139 : 03.01.14 - klo: 19.57 »
Aerodynaamisen edun säätelemiseksi tai miten sen nyt lyhyesti sanois. Jos olis vapaa niin kaikki korit olis mattis tyyppisiä lola koreja..
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Spif

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Pienoisautoilun lajiryhmän tiedotuksia
« Vastaus #140 : 17.01.14 - klo: 12.43 »
EFRA julkaisi uudet akkulistat

http://news.efra.ws/index.php?id=232fref=ts
Team Associated | JConcepts | Reedy | LRP | RCM
www.testlogger.info

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: Pienoisautoilun lajiryhmän tiedotuksia
« Vastaus #141 : 20.02.14 - klo: 12.16 »
En ole AKK:n tiedottaja, mutta ehkä joltain muultakin on jäänyt huomaamatta, että PA lajiryhmämme kokoonpano on muuttunut.

Vilkaisin AKK:n sivuilta PA lajiryhmän yhteystietoja ja siellä oli ainakin allekirjoittaneelle kokonaan tuntemattomia uusia nimiä.

Olisi mielenkiintoista kuulla/lukea hieman lisää uusista lajiryhmän jäsenistä, taustaa, rooli lajiryhmässä jne.

Ja konkreettinen kysymys, kuka on tällä hetkellä yhteyshenkilö kilpailukalenterin osalta?


Pienoisautoilun lajiryhmä 2013-2014

Matti Korvenmaa, pj.
Helsinki   

Jussi Luopajärvi
Vaasa   

Arttu Salomaa
Hyvinkää   

Kari Sinisaari
Hyvinkää   

Lajiryhmän asioita liiton toimistolla hoitaa Mika Heinonen.


AKK:n pitäisi päivittää luokkayhteyshenkilöiden listaa ainakin parista kohtaa.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Pienoisautoilun lajiryhmän tiedotuksia
« Vastaus #142 : 20.02.14 - klo: 13.09 »
Minä vastaan kilpailukalenterista, se päivittyy maaliskuun alun palaverin jälkeen viikolla 11.

RC-puolen lajiryhmässä on Jussi, minä ja Matti, muut on ura-autopuolella.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa eurorc.com

  • Veteraani
    • Profiili
    • EuroRC
Vs: Pienoisautoilun lajiryhmän tiedotuksia
« Vastaus #143 : 17.03.14 - klo: 19.00 »
- TSS-10 ja TSP-10 moottorit tullaan valitsemaan uudelleen kilpailukaudelle 2015. Kyselyt moottoreista lähtevät (ja tulevat myös tänne nähtäville) 2014 alkupuolella. Tavoite on testata moottorit sisäkauden 2014 aikana sekä ulkokauden alussa. Päätös moottoreista ilmoitetaan 2014 kilpailukauden lopussa (elokuu).

- TSS-10 luokkaan tullaan valitsemaan moottori ja nopeudensäädin kombinaatio. Eli sis siirrytään yksityyppimoottorin lisäksi myös yksityyppisäätimeen. Moottori ja nopeudensäädin tullaan valitsemaan kokonaisuutena samalta toimittajalta. Moottori ja säädin voivat olla eri merkkisiä, eli siis kyseessä ei välttämättä tarvitse olla valmis paketti vaan maahantuoja voi tarjota haluamaansa kombinaatiota tuotevalikoimastansa.

- Renkaat pysyvät muuttumattomina kaudelle 2014. Renkaiden kilpailutuksen tarve punnitaan 2014 alkuvuoden aikana ja mahdollinen kilpailutus uusista renkaista toteutetaan tarvittaessa 2014 aikana sisä- ja ulkokauden aikana. Nykyinen Sweep rengas touring -luokissa sisällä on ollut hyvä ja mikäli mahdollista, niin sen käyttöä jatketaan myös kaudella 2015 jos ongelmia ei esiinny. Maastosarjan rengatarve 2015 kaudelle tarkistetaan kesän 2014 aikana.

- 2014 tehtävien moottorien, nopeudensäätimien ja mahdollisten renkaiden kilpailuttaminen tullaan tekemään pisteytysperiaatteella. Kullekin osa-alueelle (laatu, hinta, kestävyys jne) tullaan asettamaan paino-arvot joiden perusteella pisteet lasketaan kullekin tuotteelle läpinäkyvällä menettelyllä. Tällä tavoin maahantuojat pystyvät toteamaan valinnan menevän selkeiden sääntöjen mukaan ja pystyvät myös paremmin ymmärtämään minkä tyyppistä tuotetta ollaan hakemassa = millaisella tuotteella kilpailutuksessa voi pärjätä). Pisteytyksen yksityiskohdat julkaistaan ko. valinnan julkistamisen yhteydessä julkisesti.

Onko tietoa koska kysely uusista tuotteista julkistetaan? Testauksen osalta sisäkausi on hiljalleen loppumassa. Varsinkin pisteytys olisi mielenkiintoinen, että osataan ajoissa varata sopivat tuotteet kilpailutukselle.

t. Axel
HobbyWing | Xray| Gens Ace | Pro-Line | Corally | Hudy | Yokomo | FTX | HPI
EuroRc.com - Facebook

Poissa Ender

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: Pienoisautoilun lajiryhmän tiedotuksia
« Vastaus #144 : 21.03.14 - klo: 17.13 »
Onko tietoa koska kysely uusista tuotteista julkistetaan? Testauksen osalta sisäkausi on hiljalleen loppumassa. Varsinkin pisteytys olisi mielenkiintoinen, että osataan ajoissa varata sopivat tuotteet kilpailutukselle.

t. Axel

Oma veikkaus on ettei asia ole hirveästi edennyt. Toivottavasti TSS-10 luokkaan saadaan kuitenkin uusi moottori. Nykyinen säädinsäänto on jo nyt hyvä ja TSP-10 moottorikin varmaan kannattaisi pitää samana.

Ensi kaudella ajetaan varmaan kahden auton voimin (TSS-10 luokkaa) joten kivahan sääntömuutoksista olisi ajoissa tietää.

Poissa Loomis

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Pienoisautoilun lajiryhmän tiedotuksia
« Vastaus #145 : 19.06.14 - klo: 01.35 »
Miten paljon tiedetään pienoisautoilun harrastajamääristä? koitan kehitellä jokinlaista juttuvinkkiä lehdistölle noista turun sm-kisoista ja siihen olisi hyvä kuulemma liittää vähän perustietoa harrastuksesta.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Pienoisautoilun lajiryhmän tiedotuksia
« Vastaus #146 : 27.06.14 - klo: 21.51 »
Parhammillaan m8 luokan polttiskrossikisoissa kuskeja on tainnut olla 80 tai sitä rataa. Noin 6-7v sitten.
En usko että sellaisiin päästään tällä hetkellä. Monet luokat taistelevat min. 15 kuskia kisaan säilyttääkseen sm arvon.
Pihasuttaajia kyllä löytyy, tuhansia?
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Jämsä

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Pienoisautoilun lajiryhmän tiedotuksia
« Vastaus #147 : 28.06.14 - klo: 10.50 »
M8 SM -kisassa Jyväskylässä taisi olla tänä vuonna 40 osallistujaa.
Sarjassa voisi olla sen puolesta arviolta 50-60 osallistujaa, koska kaikki eivät osallistu jokaiseen kilpailuun,
mutta ajavat silti sarjaa.


Poissa PMi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Pienoisautoilun lajiryhmän tiedotuksia
« Vastaus #148 : 05.07.14 - klo: 11.30 »
Terve!

Kesän 2015 Touring SM-kilpailun rengasvalinta on kilpailun järjestäjällä. Ratoja on kolme, ehkä neljä: Kuusankoski, Tattarinsuo, Hyvinkää ja mahdollisesti Raisio/ Uusikaupunki.
Jos on varmaa tietoa millä renkaalla kullakin radalla tullaan ajamaan tai heti testien jälkeen niin tietoa minulle. Kokoan tiedot ja laitan esille jotta kuskit tietäisivät millä renkaalla ajetaan ja treenataan kullakin radalla.
Jos rengasvalinta menee keväälle on renkaan tyyppi oltava riitävän ajoissa selvillä, että kilpailijoilla on aikaa tutustua renkaaseen, mieluiten  vähintää 1,5kk ennen kisaa.

t. Pentti
Power Racing / Awesomatic  / Sanwa / LRP

Poissa KK9

  • SaloUA
    • Profiili
Vs: Pienoisautoilun lajiryhmän tiedotuksia
« Vastaus #149 : 07.07.14 - klo: 01.09 »
M8 SM -kisassa Jyväskylässä taisi olla tänä vuonna 40 osallistujaa.
Sarjassa voisi olla sen puolesta arviolta 50-60 osallistujaa, koska kaikki eivät osallistu jokaiseen kilpailuun,
mutta ajavat silti sarjaa.
37 ja nyt Turun kisan osallistujamäärä näyttää vielä pienemmältä.