Kirjoittaja Aihe: Losi 5IVE-T 1/5 Scale 4WD Short Course Truck  (Luettu 441085 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Losi 5IVE-T 1/5 Scale 4WD Short Course Truck
« Vastaus #1140 : 16.11.14 - klo: 18.34 »
Eli losissa tukivarren tappi tasan 6mm ja hubin 5,45mm

Hubin tappia en ole vielä katsonu mutta tukivarren tappi oli tasan 6mm Digitönärillä mitattuna.
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

Poissa Tuhis

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Losi 5IVE-T 1/5 Scale 4WD Short Course Truck
« Vastaus #1141 : 21.11.14 - klo: 16.07 »
Tulihan sitten painettua tilaa nappia, eli nyt odotellaan losia :azn:

Poissa Losi2stoke

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Losi 5IVE-T 1/5 Scale 4WD Short Course Truck
« Vastaus #1142 : 24.11.14 - klo: 10.51 »
No nii. Moro kaikille! Uusi jäsen ja heti mäni tunnus väärin eli piti olla losi2stroke. Anyway, norsu tilataan tänään ja sinne ne joululahja rahat meneekin (ompahan ainakin ittelle ja pojalle..). Kysymys nro.1 Kannattaako vakio pataa virittää vai tupsahtaako syl ala tiiviste? Kys. n:o 2. Tehoputki,mistä halvimmalla Bartolone? Aattelin myös putken tekemistä itse. Kyllä kyllä! Jos jolla kulla ois heittää barton mitat tänne voisin ilta hommina näpräillä.

Poissa Losi2stoke

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Losi 5IVE-T 1/5 Scale 4WD Short Course Truck
« Vastaus #1143 : 25.11.14 - klo: 21.52 »
Norsu vitonen eilen tilattu! Nyt kai se sitten alkoi  loputon miettiminen ja jatkuva osien etsiskely netistä. Heti pistin tilaukseen mutterilla varustetut iskarin varret. Miksikö? No mietin jo valmiiksi kesän rientoja hienoilla hiekkadyyneillä (lue soramontulla) ja norsu kun on niin alusta on kovilla ja vähän veikkaan näin kylmiltään että iskarit ja sitä myöten koko kroppa pohjailee rajummissa hypyissä. Tarkoitus laittaa iskareihin Elconin Snab-valvet, löyty saksasta. Eli ohut muovishimmi sulkee männän reikiä iskarin saadessa nopean tällin. Näin vaimennuksesta tulee progressiivisempi. Jos vielä tekisi teflonista uudet männät vähän isommilla reijillä, tulisi herkkyyttä normiajossa lisää kuitenkin sallien myös rajumman menon. Toinen asia on vetoakselit. Desert buggy xl:ssä vetarit on suojakumeilla, 5ive:ssä eivät. Talviajossa menettelee, mutta miten vetarit kuluvat jatkuvassa hiekkamylläkässä? Nämä asiat ajattelin laittaa ekaks ja sitten varmaan kytkin puoli.

Poissa tonij

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Losi 5IVE-T 1/5 Scale 4WD Short Course Truck
« Vastaus #1144 : 25.11.14 - klo: 22.35 »
Norsu vitonen eilen tilattu! Nyt kai se sitten alkoi  loputon miettiminen ja jatkuva osien etsiskely netistä. Heti pistin tilaukseen mutterilla varustetut iskarin varret. Miksikö? No mietin jo valmiiksi kesän rientoja hienoilla hiekkadyyneillä (lue soramontulla) ja norsu kun on niin alusta on kovilla ja vähän veikkaan näin kylmiltään että iskarit ja sitä myöten koko kroppa pohjailee rajummissa hypyissä. Tarkoitus laittaa iskareihin Elconin Snab-valvet, löyty saksasta. Eli ohut muovishimmi sulkee männän reikiä iskarin saadessa nopean tällin. Näin vaimennuksesta tulee progressiivisempi. Jos vielä tekisi teflonista uudet männät vähän isommilla reijillä, tulisi herkkyyttä normiajossa lisää kuitenkin sallien myös rajumman menon. Toinen asia on vetoakselit. Desert buggy xl:ssä vetarit on suojakumeilla, 5ive:ssä eivät. Talviajossa menettelee, mutta miten vetarit kuluvat jatkuvassa hiekkamylläkässä? Nämä asiat ajattelin laittaa ekaks ja sitten varmaan kytkin puoli.

lueskeltuani juttujasi niin malta niiden osien suunnittelua ennen kuin sulla on se auto.
tuossa losissa on jo nyloni männät.
eli losiakin on kaksi eri versiota, uusi ja vanha :azn:
uudemman tunnistaa eloksoitujen osien väristä. vanha semmoinen kullertava ja uusi harhahtava.
käsittääkseni uudemmassa on myös iskarin varressa männän kiinnitys mutterilla.
tuohon venttiili mäntä juttuun en ehkä lähtisi koska kokeiluni perusteella iskarin sisällä syntyy liian suuri paine tuolla venttiili jutulla niin iskarit on miltein mahdoton pitää vuotamattomina.
on jo vakio männilläkin työn takana että saa ne niin ettei tihkua joko varren välistä taikka kupissa olevasta ilmaus reijästä.
tuon takia tlr:n iskarin kupeissa ei ole noita reikiä.

mitä itse suosittelen vaikka jos polttelee ostelut niin " punaiset" losin jouset kannattaa ostaa.

havannointia versioista:

vanhempi


uudempi
TRKMANS racing

Poissa Losi2stoke

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Losi 5IVE-T 1/5 Scale 4WD Short Course Truck
« Vastaus #1145 : 26.11.14 - klo: 00.33 »
No joo, niinhän se suattaapi olla. Tai sitten on keksittävä ihan toisenlaiset tiivisteet mutta sitten joutuu taas sorvailemaan osia.  Mutta toisaalta pienien ongelmien pähkäily on osa tätä harrastusta ja pitää mielen virkeänä! Äsken tuli Hollannista spostia: Bank transfer ok, mutta pahoittelivat kun tavan posti ei ollut ottanut kuljetukseen paketin koosta johtuen.. Tyrkkäävät huomenna dhl:ään. Voi hitto Joulu on jo ovella!

Poissa tonij

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Losi 5IVE-T 1/5 Scale 4WD Short Course Truck
« Vastaus #1146 : 26.11.14 - klo: 04.54 »
Mitä itse veikkaan että se parempien tiivisteiden hommaaminen sorvailu ei auta.
Omat mielipiteet ois että se iskarin "tutti" on suhteessa iskarin varren halkasiaan ja pituuteen liian pieni..
TRKMANS racing

Poissa tonij

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Losi 5IVE-T 1/5 Scale 4WD Short Course Truck
« Vastaus #1147 : 26.11.14 - klo: 05.07 »
mitä itse olen tehnyt niin että olen laittanut eteen korkeemmat tornit niin olen saanut takaiskaritkin eteen.
niiden iskarin putkien pohjiin liimasin mustat superlonin tyyliset pehmikkeet lisukkeeksi tuteille.
sain tuolla sen iskarien hihuttelun poistettuu...
tuntu toimivan ainakin korpilahden kisoissa.
mutta jos näitä kanssa meinaat kokeilla niin omalla vastuulla.

jos jotain hyvää osaa meinaa ostaa losiin ja ei kukkaron pohja näy niin tlr:n kitti sarja kannattaa laittaa ostoskoriin.
itselläni se on joululahja listalla.
TRKMANS racing

Poissa Lehtibakka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Losi 5IVE-T 1/5 Scale 4WD Short Course Truck
« Vastaus #1148 : 26.11.14 - klo: 07.13 »
Lisäksi mulla oli vaivana iskareiden alapään tiivisteiden vuoto lähes joka ajokerran jälkeen. Vakio tiivisteen kun korvaa NRP:n valmistamalla kitillä niin ei tarvitse enää murehtia tästä ongelmasta. Kokemusta on.

Kitin asennuksen jälkeen ei ole tarvinnut tiivisteistä murehtia.

Poissa Losi2stoke

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Losi 5IVE-T 1/5 Scale 4WD Short Course Truck
« Vastaus #1149 : 26.11.14 - klo: 11.15 »
Joo, ymmärsin yskän. Järkevin ja halvin ratkaisu on NRP:n tiivistekitti. Kun katsoo tarkemmin tiivisteitä, nehän on kuin "oikeita" stefoja joissa on tiivistyshuuli. Voipi tulla toimiva ja huoltovapaa paketti.

Poissa tonij

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Losi 5IVE-T 1/5 Scale 4WD Short Course Truck
« Vastaus #1150 : 27.11.14 - klo: 06.37 »
Niin.. Vielä asiasta.
Onko nyt sekään oikea ratkaisu ongelmaan että laittaa nuo jytkymmät tiivisteet?
Onko sitä ketään osan valmistaja tutkinu että onko ongelma ölyn tilan koossa, liian kovassa paineessa vai huonoissa tiivisteissä, iskarin liikematkassa vai vielä jossain muussa.
Siinä minun mielestä on ollut losissa se vaikeus että kun osan valmistajia on miljoona niin löydä nyt sielä se hyvä ja oikea ja toimiva osa.
TRKMANS racing

Poissa Lehtibakka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Losi 5IVE-T 1/5 Scale 4WD Short Course Truck
« Vastaus #1151 : 27.11.14 - klo: 07.36 »
Losin o-rengas tiivisteet ovat kuulemma ihan hyviä muuten, mutta jostain kumman syystä nuo o-renkaat ovat valmistettu sellaisesta materiaalista että tiiviste turpoaa joutuessaan kosketuksiiin silikonin kanssa.

Noh, meidän yleensä iskareissa käyttämät öljyt sisältävät silikonia erinäisiä määriä joka johtaa tiivisteen turpoamiseen. Turvonnut tiiviste aikansa hinkattuaan iskarin vartta vasten lohkeaa tai kuluu epäsymmetriseksi jolloin öljy pääsee ulos. Näin olen ainakin ameriikan topien kirjoituksia lukenut.

Tähänkin on ratkaisu. Muistaakseni Losi myy jotain suojarasvaa jota levitetään o-renkaiden päälle iskaria kasattaessa. Tämä estää aikansa iskariöljyn pääsemistä suoraan tiivisteeseen.

Toinen vaihtoehto voisi olla sen o-renkaiden välissä olevan holkin lyhentäminen jolloin saadaan enemmän tilaa tiivisteiden turpoamiselle. Tätä en ole kuitenkaan itse testannut koska siirryin suosiolla nrp:n tuotteiden käyttöön.

Poissa tonij

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Losi 5IVE-T 1/5 Scale 4WD Short Course Truck
« Vastaus #1152 : 27.11.14 - klo: 19.29 »
Tuohon en kyllä usko.
Losi on kyllä niin paljon tehnyt autoja missä käytetään silikooni öljyjä.
Mitä itse tuohon o-renkaan halkeiluun törmäsin myös omassa autossani niin viaksi paljastu se että iskarin pohjatessa iskarin varressa tehtaalla jyrsitty kolo oli terävä reunoista. Ne kun tremelillä kevyesti pyöristi niin ei enää ole tiivisteet hajonnu.

Nämähän on sitten tyystin minun mielipiteitä ja toivottavasti näistä ei hirveen moni ota herneitä.
TRKMANS racing

Poissa Majuri

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Losi 5IVE-T 1/5 Scale 4WD Short Course Truck
« Vastaus #1153 : 27.11.14 - klo: 20.23 »
Ottakaa ukot huomioon sekin seikka että eri valmistajien/sarjojen kumilaatu saattaa vaihdella, joten
toinen voi kestää silikonia paremmin kuin toinen.
Aikoinaan kaivinkoneen kanssa touhunnut niin huomasin silloin jo että toisen valmistajan sylinteritiivisteet oli"ikuisia"
 ,toisen taas kuluivat / pehmenivät huomattavasti nopeammin.Kosketus ainoastaan hydrauliikkaöljyyn
jota molempien piti kestää muuttumatta.

Tässä iskareissa vastaava asetelma .

Eiköhän Losikin ota o-renkaansa sieltä mistä halvimmalla saavat niin laadussakin saattaa olla isojakin eroja
Toiset tekee mitä osaa , mie teen mitä haluan
Mahdoton vie hieman enemmän aikaa

Poissa Losi2stoke

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Losi 5IVE-T 1/5 Scale 4WD Short Course Truck
« Vastaus #1154 : 27.11.14 - klo: 21.46 »
Jonkun verran ammatissani nuita pumppuja laittelen mp ja kelkkapuolella, siksi ehkä kiinnostus saada nämä pienemmätkin vehkeet toimimaan. Se on ainakin varmaa, että jos sieltä tila loppuu ja liike jatkuu jostain pursuaa ulos. Mutta jos ylätutti on oikein mitoitettu pitäisi varren mennä pohjaan asti rikkomatta/vuotamatta mitään. Luulisin ainakin että huulitiivisteellä on paremmat mahdollisuudet olla vuotamatta koska paineen alla huuli ikäänkuin puristuu varteen kiinni. Näitä laadullisia eroja olen kyllä itsekkin huomannut noissa isommissa stefoissa. Se on ainakin varmaa että juuri tämä osa alue näissä vehkeissä tulee kehittymään lähivuosina. Kyllä valmistajat tietävät tarkkaan kipurajan, minkä verran auto voi maksaa jotta se myisi maailmanlaajuisesti.

Poissa Tuhis

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Losi 5IVE-T 1/5 Scale 4WD Short Course Truck
« Vastaus #1155 : 12.12.14 - klo: 14.46 »
Jaaha, nythän alkoi mietityttämään, millaista kuraa mahtaakaan toi auto olla. Jos myyjän puheet pitää paikkansa, oli kuulema moottori unohtunut autosta :shocked:

Tehtaalta kuulema laitettu uusi tulemaan tilalle, mutta taas odotellaan. Ei taidettu jouluna ajella :angry:

Poissa Lehtibakka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Losi 5IVE-T 1/5 Scale 4WD Short Course Truck
« Vastaus #1156 : 12.12.14 - klo: 14.48 »
Mistä tilasit?

Poissa Tuhis

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Losi 5IVE-T 1/5 Scale 4WD Short Course Truck
« Vastaus #1157 : 12.12.14 - klo: 14.54 »
Suosin ihan kotimaista kauppiasta.

Poissa tonij

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Losi 5IVE-T 1/5 Scale 4WD Short Course Truck
« Vastaus #1158 : 12.12.14 - klo: 15.41 »
Juu. Sitä kanssa kattelin kun näin sun autos.
Kone paketti näytti puuttuvan siitä. Muuten kyllähän oli normisti pakattu ja laatikossaan.
Vahinkojahan myös valmistajille sattuu.eiköhän se setti sitten jälkeenpäin tuu. Sitä en epäile yhtään kun olet todella luotettavasta paikasta auton ostanut.
En sitten tiedä että paljonko noita autoja kasataan päivässä...varmasti paljon.
TRKMANS racing

Poissa Tuhis

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Losi 5IVE-T 1/5 Scale 4WD Short Course Truck
« Vastaus #1159 : 12.12.14 - klo: 16.11 »
Juu, sattuuhan noita :roll:. Täytyy kiusata bajaa siihen asti kunnes saapuu.

No onneksi vielä mahdollisuudet saada jouluksi. Ei nyt muuten mitään, mutta on vaan pirun ikävää, kun joulupukki joutuu ylitöinään kuskaamaan ton yhden paketin tänne savonmaalle joulun jälkeen :grin:.

Poissa Losi2stoke

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Losi 5IVE-T 1/5 Scale 4WD Short Course Truck
« Vastaus #1160 : 12.12.14 - klo: 18.03 »
Mulle vitonen saapui 4.12. Joutuu pitämään jouluun asti piilossa, mutta pitihän se avata ja hiplailla vähän. Kaikki näytti olevan kunnossa ainoastaan ohjaus-servon vipu jätetty kirimättä mietin miksi paljon klapia ohjauksessa. Motti oli kyllä omalla paikallaan ja laatikko oli sinetöity.Värkkäsin myös made in ihan ite pakoputken prototyypin. Yhden illan hitsailut nii ei ainakaa paljoo maksanu. Ei puutu ku kiinnikkeet ja ulostuloputki.Low, mid vai high vääntönen selviää myöhemmin. Jostain syystä ei anna lisätä kuvia tämä sivusto, laitetaan myöhemmin.

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Losi 5IVE-T 1/5 Scale 4WD Short Course Truck
« Vastaus #1161 : 12.12.14 - klo: 23.14 »
Kuullostaa hyvältä. Kun on intoo täynnä kun ilmapallo niin hyvä tulee! Onko auto kenties matkalla pukinkonttiin?  :wink:
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

Poissa ÄmTee

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Losi 5IVE-T 1/5 Scale 4WD Short Course Truck
« Vastaus #1162 : 13.12.14 - klo: 15.31 »
Tervehdys! Laitampas tänne muutaman kuvan omasta Losista. Kohta vuoden ollut itsellä ja on tullut tehtyä lukuisia päivityksiä. Olis melkein valmis talven ajoihin, ainoastaan taakse pitäs vaihtaa NRP:n diffikuppi, edessä ja keskellä on jo. Ja tuo OBR:n kone on vielä sisäänajamatta, ei ole vielä edes käynnistetty. Renkaina talveksi Hostile MXT renkaat jossa takana kold kutterit joka nappulassa ja edessä joka toisessa. Pito ei kyllä loppunut viime talvena vakiokoneella ja Bartolonen putkella.  :azn:




Losi 5ive-T x2 - Losi 5ive-T 2WD - Traxxas X-Maxx - Hpi Savage XL Octane - Hpi Savage Flux - Traxxas Stampede - Traxxas Rustler - Tamiya DF-03RA - Tamiya TT-01D

Poissa Losi2stoke

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Losi 5IVE-T 1/5 Scale 4WD Short Course Truck
« Vastaus #1163 : 13.12.14 - klo: 17.10 »
Juu, kyllä intoo on. Pukinkonttiin tarkotus ku 10v pojalla on mopo kuume nii josko tästä alkais uusi yhteinen harrastus. Mietin jo valmiiks tuota suojausta ettei lunta ois kajuutta täynnä. Muualta voi laittaa tukkoon kunhan etuikkunasta ahmii raitista ilmaa koneelle?? Mistäs sitä Outerwear kangasta voi tilailla? Toimisiko joku muu tiheä verkkotai kangas?

Poissa Losi2stoke

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Losi 5IVE-T 1/5 Scale 4WD Short Course Truck
« Vastaus #1164 : 13.12.14 - klo: 17.42 »
No nyt kuva putken tekeleestä!

Poissa ÄmTee

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Losi 5IVE-T 1/5 Scale 4WD Short Course Truck
« Vastaus #1165 : 13.12.14 - klo: 17.59 »
Juu, kyllä intoo on. Pukinkonttiin tarkotus ku 10v pojalla on mopo kuume nii josko tästä alkais uusi yhteinen harrastus. Mietin jo valmiiks tuota suojausta ettei lunta ois kajuutta täynnä. Muualta voi laittaa tukkoon kunhan etuikkunasta ahmii raitista ilmaa koneelle?? Mistäs sitä Outerwear kangasta voi tilailla? Toimisiko joku muu tiheä verkkotai kangas?

Tuo Outerwearsin suoja on minulla toiminut hyvin. Viimetalvena ajelin puskuria myöten hangessa, eikä päästänyt lunta sisään juuri ollenkaan. Tuosta saa vielä tuon etuosan pois "tuulilasin" kohdalta. Voi ottaa tuon pelkän verkkko-osan irti, jolloin alle vielä jää läpinäkyvä suoja tai sitten kokonaan pois, minkä olen itse tehnyt kesäisin. Tällöin ilma pääsee vapaasti virtaamaan koneelle. Ilma virtaa ainakin talvella tarpeeksi, vaikka siihen jättää tuon verkon paikalleen ja suojaa samalla lumelta. Itse olen tilannu ulkomailta. Esim. TGN:llä 50$ + 5,45$ postit saa tuon suojan. Toinen vähän halvempi vaihtoehto vois olla tämä: http://rc-car-online.de/shop/en/products/y0789-y0789-chassis-mud-flaps-for-losi-5ive-t.html Tästä ei tosin itsellä ole kokemuksia miten hyvin suojaa, mutta varmasti tyhjää parempi.  :wink:
Losi 5ive-T x2 - Losi 5ive-T 2WD - Traxxas X-Maxx - Hpi Savage XL Octane - Hpi Savage Flux - Traxxas Stampede - Traxxas Rustler - Tamiya DF-03RA - Tamiya TT-01D

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Losi 5IVE-T 1/5 Scale 4WD Short Course Truck
« Vastaus #1166 : 13.12.14 - klo: 21.42 »
Itse olen ajatellut tuon kumi version hommata. Yllättävän puhtaana on auto pysynyt tähän saakka ilman mitään erityistä.
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Losi 5IVE-T 1/5 Scale 4WD Short Course Truck
« Vastaus #1167 : 25.12.14 - klo: 00.21 »
Mites tää losi etenee talvella, täytyykö renkaat niputtaa cold cuttereilla vai riittääkö vakiot? Ei ole aikaa lähtee ajelemaan radalle niin tossa olis 200m päässä laskettelurinne jossa vois sutata mahdollisesti. Tai sitten ettiä autiota hiekkaparkkista. Vaihtoehdot olis joku halpis 2wd, esim. Smartec uno tai Amewi, mutta toisaalta polttelis joko Baja 5sc tai tämä Losi 5ive T... 2 iltaa jo netissä vertaillut Bajaa ja losia...
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa Juha-Matti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Losi 5IVE-T 1/5 Scale 4WD Short Course Truck
« Vastaus #1168 : 25.12.14 - klo: 11.19 »
No ei ainakaan minun mielestä ole kuin yksi vaihtoehto ja tottakai se olisi tuo losi.
4wd niin johan se on auto eikä leikkikalu, kuten nuo takapotkuiset pelit ovat.

Poissa Andrimus

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Losi 5IVE-T 1/5 Scale 4WD Short Course Truck
« Vastaus #1169 : 25.12.14 - klo: 11.48 »
No itse pidän takavetoisista.. Se vaatii taitoa viedä kauniisti eteenpäin.
No jokainen tyylillään ...