Kirjoittaja Aihe: HPI Savage XL Octane  (Luettu 75442 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa R/C95

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI 1/8 bensapeli tulossa
« Vastaus #120 : 07.06.14 - klo: 14.27 »
https://www.youtube.com/watch?v=yWQytW84F14 Nyt on Hemistorm saanut omansa toimimaan. Ilmeisesti sisäänajon aikana kannattaa tulppia vaihtaa ahkeraan, sillä sammuminen loppui ainakin hänellä tulpan vaihtaessa. Sisäänajo oli myös aika pitkä eli noin 20 tankillista. Videon perusteella on myös tosi tarkka säädöistä, mutta kun saa säädöt kerran kohdilleen, niin hyvin kulkee. Ei taida kellään Suomessa vielä olla tätä vehjettä?

ps. modet vois vaihtaa varmaan otsikoksi HPI Savage XL Octane

Poissa TTRP

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: HPI 1/8 bensapeli tulossa
« Vastaus #121 : 12.06.14 - klo: 17.38 »
Tervehdys!!

Uutena täällä foorumilla  :laugh:
Täältä löytyy kaks octanee, tuli tilattua ennakkoon jo 15.3.
Molemmat autot juuri sisäänajettu (3 tankillista). Alussa meinas olla vähän hankaluuksia saada autoja käyntiin, mutta kyllä ne siitä rupes sit käynnistymään :tongue: Eikä oo tulppia tarvinnu vaihtaa vielä.
Asialliselta laitteelta kyllä vaikuttaa. Yks iso miinus että ei voi samaan aikaan ajaa :shocked: tai sit ei vaan osaa.
Täytyy kirjotella lisää kun pääsee oikeen kunnolla ajamaan ja säätämään konetta.

-TTRP-

Poissa sopuli3

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI 1/8 bensapeli tulossa
« Vastaus #122 : 19.06.14 - klo: 00.20 »
Tervehdys!!

Uutena täällä foorumilla  :laugh:
Täältä löytyy kaks octanee, tuli tilattua ennakkoon jo 15.3.
Molemmat autot juuri sisäänajettu (3 tankillista). Alussa meinas olla vähän hankaluuksia saada autoja käyntiin, mutta kyllä ne siitä rupes sit käynnistymään :tongue: Eikä oo tulppia tarvinnu vaihtaa vielä.
Asialliselta laitteelta kyllä vaikuttaa. Yks iso miinus että ei voi samaan aikaan ajaa :shocked: tai sit ei vaan osaa.
Täytyy kirjotella lisää kun pääsee oikeen kunnolla ajamaan ja säätämään konetta.

-TTRP-

siis 2 autoa samaan aikaan eri ohjaimilla?

Poissa Andrimus

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI 1/8 bensapeli tulossa
« Vastaus #123 : 19.06.14 - klo: 00.24 »
Taitaa tarkoittaa että kun tuossa auton ohjaimissa on ollut lapsus, eli kaksi tai useampi samaa lähetintä häiritsevät toisiaan .. Tämä on bugi on kuulema työn alla.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: HPI 1/8 bensapeli tulossa
« Vastaus #124 : 19.06.14 - klo: 08.40 »
Ja sytytysjärjestelmän takia sitä ei voinu edes vaihtaa toiseen ihan tosta noin vaan, oliko se niin?
Siis lähinnä vastarin takia?
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Andrimus

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage XL Octane
« Vastaus #125 : 19.06.14 - klo: 08.56 »
Tuossahan sen suurin vika taitaa olla.. Näin ainakin isot pojat on kertonut

Poissa Matti Niemelä

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage XL Octane
« Vastaus #126 : 21.06.14 - klo: 00.18 »
Tohon sytytyksen ja vastarin väliseen yhteyteen tunnutaan viittaavan netissäkin usein..

Miten vastari voi olla sidoksissa jotenkin tuon sytytysjärjestelmän kanssa? Tarkoitus olisi vaihtaa se heti alkuun Futaba 4PL:n vastariin. Eikö se sitten ole mahdollisesti mahdollista?

Poissa R/C95

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage XL Octane
« Vastaus #127 : 25.06.14 - klo: 15.11 »
Mun käsittääkseni jos vaihtaa mihin tahansa gigaradioon niin aina on häiriötä jos ajaa näillä autoilla samaan aikaan saman valmistajan mankoilla. Eri valmistajien toimii samaan aikaan. En tiedä miten on mahdollista mutta näin kuulin...

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: HPI Savage XL Octane
« Vastaus #128 : 25.06.14 - klo: 21.12 »
Jossain videossa puhuttiin futaban ja spektrumin yhteensopivuuksista orkkis vastariin jos oikein muistan.
Jätkillä olisi ollut kaikilla eri merkin ratit mutta nikn se ei toiminut..jotenkin kuulosti että nimen omaan pakko
käyttää sitä orkkis vastaria.. Mutta tämä siis puolihuolimattomasti videioilta kuultuna.. Olis kiva kuulla kunnon selitys asiaan.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage XL Octane
« Vastaus #129 : 25.06.14 - klo: 22.09 »
Laitetta sen enempää tuntematta, tuskin eka cdi sytkällä oleva auto tuo, eiköhän noi radioongelmat gassereissa oo koluttu joku 15vuotta sitten? Vai onks tässä joku superuutuushäiriölähde?
Samaa kyllä veikkaan että aika ihmevehje pitää olla jossei vastaria ja mankkaa voi vaihtaa.

Voi olla että oon missannu nykyvehkeistä jotain.
/ Jere Siirilä

Poissa Andrimus

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage XL Octane
« Vastaus #130 : 25.06.14 - klo: 22.54 »
No sen enempää kuin nettiä selaneena ja niiden räpellysten yhteenvetona . Hpi ei ole sitä vaan saanut toimimaan.
En tiedä mikä siinä sytkärissä mättää ja miksi autot sekoilevat keskenään, näin vaan on.
Tehdas on ja varmasti yrittää edelleen hoitaa asiaa.
Luulisin että myös rc nörtit ovat ympäri maailman kilvan yrittäneet ratkaista ongelmaa.
Nämä nyt vaan on tämän urpon höpinöitä ja toisen kädentietoa.

Poissa SavageRS

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage XL Octane
« Vastaus #131 : 28.11.14 - klo: 13.58 »
Oktaania putkeen vai miten se nyt meni...tuli kuitenkin hankittua tollanen Savage XL Octane  :roll:



Laitoin heti tilaukseen joitakin hop-up osia...paljonhan tuohon ei vielä saa, mutta jos nyt renkaita/vanteita ja voimansiirtoa päivittelisi aluksi mieleisempään suuntaan.
Väitetään ettei tuossa toimi kun HPI:n radiot...no se kokeillaan, Sanwa MT-4 tai Futaba 3PM-MX / 4PKS testataan. Kuulostaa aika utopistiselta, koska tuossa ei ole mitään yhteyttä radiolla ja CDI-sytkällä, jopa omat akut ja katkasimet...olisiko kyse sitten jostain sähköistä häiriöistä ?

Kanavia tarvitaan kuitenkin vähintään se kolme...
MCD X4 PHR 30.5cc* Rovan Baja 5T CR600FT TWIN 57cc* Rovan Baja 5B OBR 30.5cc* Nutech XT5 Monster* HPI Savage XL Octane* HB Truckzilla .36* HB Truckzilla .46* HB Truckzilla Big Twin w 2 x Losi 454 .28*

Poissa Andrimus

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage XL Octane
« Vastaus #132 : 28.11.14 - klo: 17.17 »
Mielenkiinnolla odotan tuloksia tuosta radion vaihdosta. Eiköhän tuo kuitenkin sinulta suju :wink:

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: HPI Savage XL Octane
« Vastaus #133 : 28.11.14 - klo: 18.34 »
Olikos näissä ainakin alkuunsa jotain sytkä/sähkö ongelmia..?  Ilmeisesti nää nyt kuitenkin toimii niinkuin pitää?
(rc-kympissä ei ole paljon kokemuksia näkynyt)

Ihmettelin livenä moista taannoin hobbylinnassa, siinä oli kiiltävä alumiinirööri, mutta nää taitaa kuitenkin yleensä tulla tuolla mustalla putkella... Tuota "kiiltävää" putkea ei löydy edes hpi:n sivuilta optioista tms.
Noi renkaat on kyllä kunnon "donitsit".  :laugh:
Vilkaisin huvikseen tuon koneen hintaa erikseen ostettuna, törkeän kallis, tulee kaikkine tilpehöörineen maksamaan apaut saman kuin koko auto, ellei enemmän.

Eikös tuo ole niin lähellä muita savageja että esim. nitro version hop-up palikat natsaa aika pitkälle, tietenkin pois lukien koneeseen liittyvät.

Mutta ihan mielenkiintoinen "uutuus".
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: HPI Savage XL Octane
« Vastaus #134 : 28.11.14 - klo: 18.35 »
sori sain tupla viestin aikaan...
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa tuplaesa1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage XL Octane
« Vastaus #135 : 29.11.14 - klo: 10.37 »
Dollarilta taitaa saada ton koneen vähän halvemmalla kuin muualta. Kalliiksi se silti tulee. Moottori + sytkäboksi + tankki ja putki+alkukäyrä = 364,95 USD (tuuletin ja ilmanputsari ei laskettu hintaan)


http://www.dollarhobbyz.com/hpi/savage-xl-octane/hpi-1-8-savage-xl-octane-gt15c-complete-15cc-gasoline-engine.html
-= ( Pro-Line | Castle Creations | Spektrum | RPM | Savöx | V-Dezign | Alza-Racing | Savage Flux HP | Durango DNX408T ) =-

Poissa SavageRS

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage XL Octane
« Vastaus #136 : 29.11.14 - klo: 13.59 »
Putkea näyttää olevan kahta, musta ja kiiltävä...Hobbylinnassa esillä olevassa on kiiltävä, mutta paketissa on musta. En tiedä onko tuossa mitään logiikkaa kuin se että musta on yleisempi...olisiko se uudempi versio ja kiiltävät tarkoitettu alunperin optio-osiksi ?
Autossahan on nyt jo vakiona viriputki kiinni ja optiona se perinteinen sikarilaatikko...aika erikoista.
Putki on kuulemma erittäin äänekäs ja sikarilaatikoita on sen takia vaihdeltu noihin.

Renkaiksi tilasin ProLine 40-series 3.8 Trencher:t ja vanteiksi Axial 8 Hole Black Chrome bead lock:t 17mm hexillä. Ennestään löytyy erilaisia ProLine 40-series pyöriä 23mm hex:lla...voi sitten kokeilla.

Kysyin Killeriltä mielipidettä Killer Super Been käyttämisestä CDI-sytkän kanssa, ei voi käyttää, ei toimi...tiedä onko tyypillistä jenkkien vastuuasioiden pelkoa vai tietoa, vaikka kerroinkin ottavani täyden vastuun. No laitoin tilaukseen juuri tälläiselle CDI-sytkälle tarkoitetun Remote Kill Switch:n "kaukomailta"...siinä pitäisi olla automaatti sammutus jos signaali katoaa tai vastarin jännite tippuu tai voit sammuttaa auton radiosta.

Kyllähän tähän normaalit Savagen osat muuten käy ja niitä on saatavilla runsaasti, käytännössä runkoa, moottoria ja vaihdelaatikkoa lukuunottamatta ihan kaikki, mutta ainakaan moottoripuolen viriosia ei saa juuri mitään ainakaan tällä hetkellä. Kuka uskaltautuu ekaksi viilaamaan pyttyä ?
Muutamia muita optio-osia arvelen ainakin tulevan vuoden sisällä myyntiin, sillä autossa on asioita jotka viittaavat siihen...saa nähdä sitten  :wink:
« Viimeksi muokattu: 12.12.14 - klo: 16.20 kirjoittanut SavageRS »
MCD X4 PHR 30.5cc* Rovan Baja 5T CR600FT TWIN 57cc* Rovan Baja 5B OBR 30.5cc* Nutech XT5 Monster* HPI Savage XL Octane* HB Truckzilla .36* HB Truckzilla .46* HB Truckzilla Big Twin w 2 x Losi 454 .28*

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HPI Savage XL Octane
« Vastaus #137 : 29.11.14 - klo: 19.18 »
Kuka uskaltautuu ekaksi viilaamaan pyttyä ?

Ei liene yllätys että OBR yrittää olla ainakin yksi ensimmäisistä joilta tulee octaneen virikoneet tarjolle. Viilailut ja testit on jo parasta aikaa kovassa käynnissä

https://scontent-a-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/v/t1.0-9/10407901_854300927948512_9101023170567678280_n.jpg?oh=6a80143e39942017ccf248d4546e5f61&oe=55180FCD
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

Poissa SavageRS

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage XL Octane
« Vastaus #138 : 12.12.14 - klo: 17.04 »
Octane projekti ei ole oikein edennyt, koska viime aikoina on ollut vähän yhtä sun toista. Posti on kantanut osia maailmalta tasaiseen tahtiin ja pikku hiljaa alkaa tarvittavat kilkkeet olemaan kasassa.

Kasailin tänään kokeeksi renkaat ja vanteet.

Axial 40-series 8-hole Black Chrome bead-lock vanteet ja Proline 40-series 3.8 Trencher renkaat.


Pitoa luulisi ainakin löytyvän Trencher:lla ihan eri malliin kun vakioilla.


Raideväli kasvoi 43cm -> 47cm, pyörän laakereitahan tuo tietty vähän rasittaa, koska XL:ssa on aina pidemmät akselit ja väliholkit pyörien välissä...tarvittaessa sen voi korjata helposti vaihtamalla Flux:n lyhyemmät akselit.
« Viimeksi muokattu: 03.01.15 - klo: 22.00 kirjoittanut SavageRS »
MCD X4 PHR 30.5cc* Rovan Baja 5T CR600FT TWIN 57cc* Rovan Baja 5B OBR 30.5cc* Nutech XT5 Monster* HPI Savage XL Octane* HB Truckzilla .36* HB Truckzilla .46* HB Truckzilla Big Twin w 2 x Losi 454 .28*

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage XL Octane
« Vastaus #139 : 12.12.14 - klo: 17.21 »
On kyllä paremman näköinen noilla uusilla renkailla. Oletko vielä käynnistänyt moottoria?
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa SavageRS

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage XL Octane
« Vastaus #140 : 12.12.14 - klo: 18.38 »
En ole käynnistellyt, enkä pidä mitään kiirettä sen suhteen...sillä kaikki sähköt vaihtuu. Käytännössä koko auto menee ensin purkuun moottoria lukuunottamatta, osia vaihtuu ja tulee myös muutamia muutoksia. Näkee sitten toimiiko se enää ollenkaan...lennokkikaupan heppu piti kyllä outona väitettä ettei radioita muka pystyisi vaihtamaan. Bensalennokeissa vastaavat sytkävermeet, eikä mitään ongelmia...ja voihan siihen vaihtaa ne sytkävermeetkin  :wink:

Virtakytkimiksi ostin tuollaiset electroniset Sky-RC:n kytkimet, ei pitäs olla herkät tärinälle, jännitenäyttö ledillä ja kestää 10A virtaa.
MCD X4 PHR 30.5cc* Rovan Baja 5T CR600FT TWIN 57cc* Rovan Baja 5B OBR 30.5cc* Nutech XT5 Monster* HPI Savage XL Octane* HB Truckzilla .36* HB Truckzilla .46* HB Truckzilla Big Twin w 2 x Losi 454 .28*

Poissa ÄmTee

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage XL Octane
« Vastaus #141 : 13.12.14 - klo: 16.18 »
Octane löytyy täältäkin ja on ollut jo heinäkuusta asti. Nyt en ole sillä pariin kuukauteen ajellut. Noin 17 tankillista tuli ajeltua ennenkuin kytkinkelloa kiinni pitävä ruuvi katkesi. En saanut sitä porattua pois, joten hommasin sitten kokonaan uuden kampiakselin. Kone oli ihan uudenveroinen kun sen avasin.

Veikkaan, että tuo ruuvin katkeaminen johtui siitä, että ruuvin alla olevia prikkoja oli vaan yksi ja kytkinkello pääsi liikkumaan syvyys suunassa ja kulutti kytkinpalatkin epätasaisesti. Samalla hajotti myös molemmat laakerit. Ohjekirjan räjäytyskuvissakin prikkoja oli vaan yksi, mutta jouduin kytkintä kasatessa laittamaan ruuvin alle kolme prikkaa jotta paketista tuli tukeva. Tuli myös samalla homattua kokonainen kone varalle ja siinäkin oli kolme prikkaa kytkinkellon etupuolella ruuvin alla.

Muuten auto toiminut hyvin. Aluksi joutui tosi pitkään nykimään, jotta sain sen käyntiin, mutta sen jälkeen lähtenyt muutamalla nykäisyllä. Autohan on todella kova ääninen ja olen pitänyt kuulosuojaimia ajettaessa. Jopa kovempi mekkalla, kuin Losissa vaimentamattomalla putkella!  :roll: Joutuu sen 5-6 tankkia ajamaan, että alkaa ottamaan kunnolla kierroksia ja vaihtamaan isommalle.

Eihän tää mikään tykki ole esim. fluxiin verrattuna, mutta ihan kivasti kulkee kuitenkin. Päivityksiä oon tehnyt jonkin verran: FLM:n iskaritornit LST2 konversiolla ja LST2 XXL-2:sta otetut iskarit (astetta jytkymmät!). Outerwearsin suoja ilmansuodattimelle, Proline Trencherit Desperado vanteilla, Snappy RC fuel line kit (ei sinäänsä kyllä mitään merkitystä), Venom 5000mah akku joka on haaroitettu sekä sytkälle, että myös kaasulle/jarrulle ja ohjaukselle. Reilusti lisää kapasiteettia, kun vakiot on 2x 1200mah ja sopii just sopivasti akkukoteloon.

Integyn takahubit joutu kanssa hommaamaan, jotta sain nuo LST iskarit mahtumaan. Nuo hubit mahdollisti takalinkin poiston tukivarren takapuolelta, olis muuten tullut iskarin tielle. Lisäksi on myös nuo "oikeat" hexit 17mm mutterilla. Voin tuosta laittaa tarkempaa tietoa kuvan kanssa huomenna. Tulossa on myös vaimennettu putki VRC:ltä, eipähän tarvitse sitten ainakaan kuuloa suojata sen jälkeen. Katsotaan nyt mitä tuo OBR saa aikaiseksi, jos sitten vielä saisi koneeseen lisää potkua.

Laitoin palan lexania vetokäynnistimen taakse (vetonarun kohdalle), kun siellä on sormen mentävä reikä kaikelle lialle. Eipähän pääse startti jumiutumaan niin helposti. Tässä vielä muutama kuva:
Losi 5ive-T x2 - Losi 5ive-T 2WD - Traxxas X-Maxx - Hpi Savage XL Octane - Hpi Savage Flux - Traxxas Stampede - Traxxas Rustler - Tamiya DF-03RA - Tamiya TT-01D

Poissa SavageRS

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage XL Octane
« Vastaus #142 : 13.12.14 - klo: 18.30 »
Asiallisia päivityksiä olet tehnyt ja muutenkin on hauska huomata että joku toinenkin virittelee näitä  :cool:

Tuota akku hommaa olen pähkäillyt kanssa, kokeilisiko yhtä isompaa 1:5 autojen hump-akkua vai pysyykö edelleen kahdessa...onko se toiminut sinulla ongelmitta ?
Mistä tilasit muuten Victoryn putken, Hollannistako ? En ole löytänyt vielä muualta sitä. Oma visioni on kokeilla Bajaan tarkoitettua Dominatorin vaimenninta orkkisputkessa, putki pitää tosin pätkästä ja kääntää toiseen asentoon.

MCD X4 PHR 30.5cc* Rovan Baja 5T CR600FT TWIN 57cc* Rovan Baja 5B OBR 30.5cc* Nutech XT5 Monster* HPI Savage XL Octane* HB Truckzilla .36* HB Truckzilla .46* HB Truckzilla Big Twin w 2 x Losi 454 .28*

Poissa ÄmTee

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage XL Octane
« Vastaus #143 : 13.12.14 - klo: 18.55 »
Asiallisia päivityksiä olet tehnyt ja muutenkin on hauska huomata että joku toinenkin virittelee näitä  :cool:

Tuota akku hommaa olen pähkäillyt kanssa, kokeilisiko yhtä isompaa 1:5 autojen hump-akkua vai pysyykö edelleen kahdessa...onko se toiminut sinulla ongelmitta ?
Mistä tilasit muuten Victoryn putken, Hollannistako ? En ole löytänyt vielä muualta sitä. Oma visioni on kokeilla Bajaan tarkoitettua Dominatorin vaimenninta orkkisputkessa, putki pitää tosin pätkästä ja kääntää toiseen asentoon.

Kiitos!  :azn:

En ole tuolla isommalla Venomin akulla koittanut muuta kuin koe käyttää hetken, mutta näytti toimivan ihan mallikaasti. Ajanut en ole vielä kertaakaan, kun kelit on ollut huonoja. Pitää katsoa josko huomenna ihan ajamalla pääsis testaamaan kunnolla. Tämä akku siis kyseessä: http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXVTG1&P=7

Victoryn putken tilasin suoraan valmistajalta eli VRC:n David de Grootilta. Lupasi tiistaina, että on uusi erä valmiina keskiviikkona ja lähettää sen tällä viikolla, mutta vielä ei ole mitään ilmoa tullut sieltäpäin. Hintana 110e posteineen. Pitää viimeistään maanantaina kysellä perään. Tuossa videota tuolla putkella: https://www.youtube.com/watch?v=gr5UOTeCXe8  Tuo Dominatorin vaimennin varmasti ajaa asiansa, itse tosin päädyin tuohon valmiiseen ratkaisuun kun ei ole taitoja/välineitä tehdä itse.
Losi 5ive-T x2 - Losi 5ive-T 2WD - Traxxas X-Maxx - Hpi Savage XL Octane - Hpi Savage Flux - Traxxas Stampede - Traxxas Rustler - Tamiya DF-03RA - Tamiya TT-01D

Poissa SavageRS

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage XL Octane
« Vastaus #144 : 13.12.14 - klo: 20.02 »
Olen nähnyt videon ja kyseisen videon laittajalta olen kysellytkin putkea, RC-liike Hollannissa, myy ja lähettää kyllä tänne, mutta maksaminen ei toimi kun sivusto ei lisää rahtikuluja (TNT rahtaa  :undecided: )...no täytyy kysellä VRC:lta josko vastaavat sähköpostiin. Eipä tuolla putkella mitään kiirettä ole, kerkiää sen vielä hommaamaan.

Tuossa olisi Bajan 4300mAh akku jota voisi kokeilla...lennokkipuolen harrastajalta kyselin ja suositteli eri akkua häiriöiden välttämiseksi. Hommasin myös juuri CDI-sytkälle tarkoitetun Remote Kill Switch:n, joka sammuttaa moottorin jos signaali katoaa tai radio sammutetaan. Saa nähdä toimiiko kun on tehty Kiinassa, mutta samanmoisia käyttävät lennokeissakin.

Remote Kill switch RCD3027

Outerwears Pre Filterin:n hommasin myös ilmanputsariin, sama kun sinullakin. Olen myös mittaillut että autoon sopii kallistettu Bajan "Angled Short Stack Uni Air Filter (1.75" height)". Ainoa vaan että se voi haitata hieman jäähdytystä.

http://www.davesmotors.com/af301.html

Jäähdytyksestä puheen ollen laitoin myös tilaukseen TTO:n lämpömittarin jonka anturi tulee tulpan alle...Sanwan radiossa on telemetria, mutta ompahan mahdollisuus vertailla lämpöjä, koska lämpö lienee ollut tämän moottorin ongelma jo HPI:lla.

TTO DIigital Temperature Meter
MCD X4 PHR 30.5cc* Rovan Baja 5T CR600FT TWIN 57cc* Rovan Baja 5B OBR 30.5cc* Nutech XT5 Monster* HPI Savage XL Octane* HB Truckzilla .36* HB Truckzilla .46* HB Truckzilla Big Twin w 2 x Losi 454 .28*

Poissa ÄmTee

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage XL Octane
« Vastaus #145 : 13.12.14 - klo: 20.35 »
Olen nähnyt videon ja kyseisen videon laittajalta olen kysellytkin putkea, RC-liike Hollannissa, myy ja lähettää kyllä tänne, mutta maksaminen ei toimi kun sivusto ei lisää rahtikuluja (TNT rahtaa  :undecided: )...no täytyy kysellä VRC:lta josko vastaavat sähköpostiin. Eipä tuolla putkella mitään kiirettä ole, kerkiää sen vielä hommaamaan.

Tuossa olisi Bajan 4300mAh akku jota voisi kokeilla...lennokkipuolen harrastajalta kyselin ja suositteli eri akkua häiriöiden välttämiseksi. Hommasin myös juuri CDI-sytkälle tarkoitetun Remote Kill Switch:n, joka sammuttaa moottorin jos signaali katoaa tai radio sammutetaan. Saa nähdä toimiiko kun on tehty Kiinassa, mutta samanmoisia käyttävät lennokeissakin.

Remote Kill switch RCD3027

Outerwears Pre Filterin:n hommasin myös ilmanputsariin, sama kun sinullakin. Olen myös mittaillut että autoon sopii kallistettu Bajan "Angled Short Stack Uni Air Filter (1.75" height)". Ainoa vaan että se voi haitata hieman jäähdytystä.

http://www.davesmotors.com/af301.html

Jäähdytyksestä puheen ollen laitoin myös tilaukseen TTO:n lämpömittarin jonka anturi tulee tulpan alle...Sanwan radiossa on telemetria, mutta ompahan mahdollisuus vertailla lämpöjä, koska lämpö lienee ollut tämän moottorin ongelma jo HPI:lla.

TTO DIigital Temperature Meter

Itsekkin yritin kyseisestä paikasta ensiksi tilata, mutta huomasin saman, että eivät toimita Suomeen (tai juurikin, ettei saa lisättyä rahtikuluja). Kysyin suoraan sitten VRC:ltä ja vastaus on kyllä tullut ainakin viikolla tunnin tai parin sisällä. Myös silloin reilu viikko sitten perjantaina tuli vastaus vielä puolen yön jälkeen.

Periaateessa kun on sama akku molemmille, niin eikös kaiken järjen mukaan sekä ohjaus ja kaasu/jarru lakkaa toimimasta sytytyspuolen kanssa samanaikaisesti kun akku tyhjenee? En sitten tiedä miten käytännössä on, mutta testataan nyt kuitenkin. Saattaa tietysti myös olla, että aiheuttaa häiriöitä servoille ja/tai radiolle.

Niin, tuosta ilmanputsarista. Hommasin juurikin tuollaisen kallistetun Uni filterin punaisella esisuodattimella ja Outerwearsin suojalla. Yritin sitä jo mallailla paikoilleen ja kokonsa puolesta näyttäisi sopivan, mutta kaasarin pultit ei olleet riittävän pitkät edes 3/4" velocity stackillä. Pitää katsoa jos jostain saisi pidemmät pultit, niin tuon saisi paikoilleen.

Lämmöistä en osaa sanoa, mutta ainakin silloin kesähelteillä heinäkuussa tuli luukuteltua tuolla ihan huolella ja ei aiheutunut ongelmia. Löytyy kyllä infrapuna lämpömittari, muttei tullut kokeiltua koneen lämpötiloja. Varmasti pätevä hankinta tuollainen lämpömittari. Pitää varmaan hommata kevätpuolella MT4S, jota käyttäs sitten näiden Octanen ja Fluxin kanssa. Ja miksei myös tuollainen lämpömittari sitten vielä erikseen.  :wink:
Losi 5ive-T x2 - Losi 5ive-T 2WD - Traxxas X-Maxx - Hpi Savage XL Octane - Hpi Savage Flux - Traxxas Stampede - Traxxas Rustler - Tamiya DF-03RA - Tamiya TT-01D

Poissa SavageRS

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage XL Octane
« Vastaus #146 : 13.12.14 - klo: 21.09 »
Näköjään menee aika samaa rataa suunnitelmat  :smiley:

Häiriöitä voi tulla kuulemma jos ovat samassa virtapiirissä...ilmeisesti sen takia alunperin on kaksi akkua. Toisaalta noita akkuja on yhdistelty yhdeksi isoksi jenkkilässäkin.
Tietty se hyytyy kun akku loppuu, mutta voi olla että servot hyytyy silti ennen kun kipinän tuotto...
Jännitteen näen Sanwan radiolta ja noihin elektronisiin Sky-RC:n virtakytkimiin sisältyy lisäksi jännitevahti ja merkkiledi.

Minulla oli sama ongelma tuon Velocity Stack:n kanssa Bajassa keväällä, kun väliin tuli teflon tilkkeet...tilasin pidemmät pultit, muistaakseni siihen tuli 55mm pitkät. Niitä saa pulttikaupasta ja myös täällä RC.10 sivustolla vaikuttavalta ruuvikauppiaalta...löytyy myydään palstalta.

Hyvä kuulla ettei lämpöjen kanssa ole ollut ongelmia...olen aina ollut vähän arka lämpöjen kanssa kaikissa laitteissa. Sanwa MT-4:ssa on kaksi lämpöanturia, mutta hieman olen skeptinen niiden paikkansa pitävyydessä. Siksi ajattelin hommata tuon TTO:n...siihen saa kätevästi vara-antureita, myös erityyppisiä anturieta ja sitä käytetään monissa laitteissa, prätkät, ATV:t, pienkoneet...sen saa melkein mihin tahansa.
MCD X4 PHR 30.5cc* Rovan Baja 5T CR600FT TWIN 57cc* Rovan Baja 5B OBR 30.5cc* Nutech XT5 Monster* HPI Savage XL Octane* HB Truckzilla .36* HB Truckzilla .46* HB Truckzilla Big Twin w 2 x Losi 454 .28*

Poissa ÄmTee

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage XL Octane
« Vastaus #147 : 13.12.14 - klo: 21.55 »
Kill switch pitää varmaan kanssa hommata. Varmasti viisas ratkaisu kunhan vaan toimii niinkuin pitää. Kerrothan kokemukset kun saat testiin. Kävi nimittäin kerran niin, että bensa alkoi loppumaan ja sai sitä mukaa enemmän ilmaa-> kierrokset nous itsekseen äkillisesti. Tuli vähän kiire lyödä jarrut pohjaan ja juosta katkaisemaan virrat.  :grin:

Tuossa kahden akun järjestelmässä onkin se hyvä puoli, että sytkä puoli (ainakin omien käyttökokemuksien perusteella) vie enemmän virtaa kuin servot. Ainakin alkoi sytytys pätkimään, eikä auto ottanut enään kunnolla kierroksia. Servot ei oo vielä lakannut toimimasta ennen sytytystä, onneksi.  :azn:

Pitää hommata tosiaan nuo pidemmät pultit ja tarkistaa vakioden mitta ensin, niin saa sitten tuon uuden putsarin kokeiluun. Miten mahtaa toimia tuolla, mietin vaan kun vakiossa oli sellainen reikälevy siellä sisällä. On ilmeisesti sitä varten, että tasoittaa virtauksia sopivammaksi. Oisko sen takia laitettu, kun tuo kuminen varsi on kaareva, niin ilma ei virtaa tasaisesti kaasarille? Mutuilua...

Itse olen kyllä kanssa tarkkaillut lämpöjä etenkin noiden sähkö vehkeiden kanssa ja myös Losissa, jossa oli myös lämpötila anturi. En kyllä tosin ihan tuohon Losin (Spektrum) anturiin luota, koska mittaa lämmön kannen jäähdytysripojen välistä, eikä tulpan juuresta niinkuin tuo TTO. Joten tuon mittarin vois laittaa kyllä noihin molempiin jossain vaiheessa. :cool:

Ainiin, hommasin sillon alkuun myös 3kpl Rcexl iridium tulppia Ebay:sta (sama valmistaja kuin vakio). Pitäis olla pitempi käyttöikä ja vahvempi kipinä kuin vakiossa. Kannattaa myös katsoa tulpan kärkiväli kuntoon. On jenkkifoorumeilla ollut keskustelua, että ei tule kunnon kipinää kun kärkiväli on liian suuri. Aluksi epäilivät, että CDI yksikkö olis viallinen. Sopiva välys on 0.3-0.4mm välillä.
Losi 5ive-T x2 - Losi 5ive-T 2WD - Traxxas X-Maxx - Hpi Savage XL Octane - Hpi Savage Flux - Traxxas Stampede - Traxxas Rustler - Tamiya DF-03RA - Tamiya TT-01D

Poissa SavageRS

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage XL Octane
« Vastaus #148 : 14.12.14 - klo: 13.21 »
OK, hyvä tietää että sytkä vie noinkin paljon virtaa. Noita Iridium tulppia voisi kokeeksi hankkia, eivät edes maksa eBay:ssa kummosia, halvempia kun vakio tulpat.

En ole purkanut ilmanputsaria, mutta kuvissa se näyttää sisältä hieman erilaiselta kun nitro-mallin putsari. Nitromallissa sisällä on verkkomainen holkki ja tässä sivuilta avoin. Toisaalta itse suodatin patruuna lienee ihan sama. Katselin että tuohon voisi laittaa lyhyemmän nitro mallin 45* imukaulan siihen kaasarin etupuolelle samalla tavalla kun nitrokoneessa. Ilmeisesti putsari on siirretty alas että se ei haittaisi jäähdytystä ja saisi vähän viileämpääilmaa korin ulkopuolelta...huono puoli on että pyörät heittävät siihen kaiken irtoavan kuran ja moskan. Onpa noissa käytetty ihan vakiota Bajan putsariakin, mutta se on hieman liian pitkä ja ryttääntyy kasaan turvakaarta vasten.

Jep, laittelen kyllä käyttökokemuksia sitten kun auto on valmis.

MCD X4 PHR 30.5cc* Rovan Baja 5T CR600FT TWIN 57cc* Rovan Baja 5B OBR 30.5cc* Nutech XT5 Monster* HPI Savage XL Octane* HB Truckzilla .36* HB Truckzilla .46* HB Truckzilla Big Twin w 2 x Losi 454 .28*

Poissa SavageRS

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage XL Octane
« Vastaus #149 : 03.01.15 - klo: 21.55 »
Päivitetäänpä tätäkin projektia taas vähän...kuvia on aika paljon, toivottavasti ei haittaa..eiköhän nuo hitaammat mobiililaitteetkin ole jo kohtalaisen nopeita yhteydeltään ja lataavat kuvat.

Koska Savagella ajellaan pääsääntöisesti pitkin "pöpelikköjä", niin ehdoton varustehan on pakki, joten pitihän se saada tähänkin. Octanen laatikossa lisäksi olemassa jo valmius sille, vaikka sitä ei lisävarusteena myydäkään. Hommasin HPI reverse modulen ja purin vaihdelaatikon. Yllätyin kuinka paljon laatikossa oli rasvaa sisällä, sinistä ja ruskeaa...normaalisti Savagen laatikot ovat täysin kuivia  :shocked:



Pakkimoduuli ja orkkis akseli jonka tilalle se tulee, kuvan ratas siirtyy moduuliin. Akseli on sama kun nitro-versiossa.



Lisäksi laatikon kuorissa on varattu tila moduulille ja siirtohaarukan, sekä vivuston paikat. Moduuli paikallaan ja kiinnitysruuvilla varmistettuna.



Nämä osat jäävät ylimääräiseksi. Mustan pyöreän osan sisällä oleva laakeri siirretään kotelon toiseen päätyyn pienemmän laakerin päälle tukemaan akselia, katso alempi kuva.


Laakeri paikallaan.



Servoiksi vaihtui Savöxin 20kg SC-1256RG ohjaukselle ja pakille tuli SC-0254MG 7.4kg. Pakki servollekin on valmis paikka servotelineessä tankin alla. Ainoastaan vivustolle joutuu hieman tekemään lisää tilaa Dremelillä...periaatteessa muotoilemalla kokonaan uudet siirtovivut senkin voisi kiertää. Mukana tulevista siirtovivuista käy alempi vipu suoraan. Pakin siirtohaarukka näkyy keskellä, kiiltävä osa ja päällä keskellä tekemäni siirtovivusto.


Vaihdoin myös bulk head bracet alumiinisiksi, tukevoittavat hieman runkolevyjen kiinnitystä ja jäykistää alustaa. Kuvassa näkyy jo Octanessa vakiona oleva servo saverin HD-jousi, muissa lisävaruste, kiristin sitä lisää. Vaihdoin myös servo saveriin kuulalaakerit niiden typerien muovihelojen tilalle...ohjaus herkistyy sillä tavalla huomattavasti.


Alkuperäiset muoviset bulk head bracet uusiokäytin tekemällä niistä tulevan pohjapanssarin kiinnityksen poraamalla runkolevyihin sopivalle kohtaa 4mm reiät ja kiinni niiden omilla ruuveilla.



Monenlaista tilpehööriä...elektroniset päävirtakytkimet, servojohtoja, Kill Switch, Savöx SC-0245MG 7.4kg  kaasu/jarruservo, latauspistokkeet ja RX-461 vastari.



Koska alkuperäiset virtakatkaisimet jäivät pois elektronisten myötä, niin asensin niiden tilalle latauspistokkeet. Pistokkeet sopivat pienellä kotelon viilauksella suoraan paikalleen.

.



Lisäksi itse liittimien sisäosaa piti hieman viilata että akku-laturin Futaba-tyyppinen naaras liitin sopii paikalleen. Nyt lataus onnistuu kätevästi radiokoteloa aukomatta



Elektoniset virtakytkimet sijoitin radiokotelon kylkeen, josta niihin pääsee helposti käsiksi. Etummainen on radioille ja takimmainen sytkälle. Lisäksi katkasijat näyttävät akkujännitteen vihreä-> oransii- > punainen. Vastariksi tuli Sanwa RX-461 jossa mahdollisuus telemetrialle, 2 x lämpö + kierrosluku. Radiokoteloon tuli myös Opto Kill Switch jonka PITÄISI sammuttaa moottori jos radiosignaali katoaa tai jännite tippuu liian alas...saa nähdä miten "kiinanpojan" tekele toimii...  :roll: ...harmittaa vähän kun myyntikuvassa siinä on merkkivalona erillinen punainen led, mutta eihän näissä ole sellaista, joten toimintaa ei näe.



Servoille menevät johdot  täytyy vielä laittaa suojasukan sisään etteivät hankaa runkoon itseään puhki ja ilmanputsariin Outer Wears ym ym...onhan tuossa vielä kaikenlaista säätöä, kuten nuo iskarit. En kuitenkaan lähde kopioimaan toista, enkä laita tähän Losi LST2-pumppuja...mennään HPI:n omilla alumiini Big Boreilla, ehkäpä ne tuplana sopivilla jousilla :wink:
« Viimeksi muokattu: 03.01.15 - klo: 22.09 kirjoittanut SavageRS »
MCD X4 PHR 30.5cc* Rovan Baja 5T CR600FT TWIN 57cc* Rovan Baja 5B OBR 30.5cc* Nutech XT5 Monster* HPI Savage XL Octane* HB Truckzilla .36* HB Truckzilla .46* HB Truckzilla Big Twin w 2 x Losi 454 .28*