Kirjoittaja Aihe: HPI Savage XL Octane  (Luettu 75441 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Juha-Matti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage XL Octane
« Vastaus #180 : 14.02.15 - klo: 16.37 »
Minkähän takia tuo kone tuolleen turisee ja tirisee ihan vtusti jus yläkierroksilla?
Tuokin putki on aika hemmetin pieni, vaikka eihän tuossa tosin ole kuin 15cc, mutta silti.
Voihan se olla jotta kun snaijaavat miten tuo kone pitää viilata, niin saavat tuon tirinän loppumaan ja koneesta potentiaalista voimaa ulos.
Hieno pelihän tuo savage on.

Poissa -rcmv-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage XL Octane
« Vastaus #181 : 28.02.15 - klo: 09.07 »
Morjesta
tuli tässä mielee alottaa rc harrastus uudellee pari vuode tau jälkee ja meinasin tän hpi octanen nii onko hintansa arvonen ostos?
Hpi baja 5b ss

Poissa ÄmTee

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage XL Octane
« Vastaus #182 : 01.03.15 - klo: 15.05 »
Morjesta
tuli tässä mielee alottaa rc harrastus uudellee pari vuode tau jälkee ja meinasin tän hpi octanen nii onko hintansa arvonen ostos?

Moro.
Riippuu mitä haluat autolta? Jos et mieli vastaavaa sähkönä tai nitrona niin varmasti hyvä valinta. Vaatii tosin paljon kärsivällisyyttä sisäänajon kanssa ja senkin jälkeen saa tehdä jonkunverran töitä, että saa kunnolla säätöihin, niin koneen kuin vaihteistonkin osalta. Vaikea verrata tehoa nitroon, kun en vastaavaa nitrona omista. Mutta ei tosiaankaan ole Fluxiin verrattavissa, se on ihan omassa sarjassaan.

Mutta jos tykkää monsterista ja 2-tahdin kärystä/äänestä niin ei tämä huono vaihtoehto ole. Jos auton mallilla ei ole niin väliä niin samaan rahaan alkaa jo melkein samaan Losi DBXL:ää, joka on toki sitten jo 1/5 kokoluokan auto. Eli jos haluat 1/8 kokoluokan bensamonsterin niin vaihtoehtoina on ainoastaan tällähetkellä tämä Octane ja Losi LST XXL2, joka on sitten enemmän nitropelin tapainen ja noissa on ollut koneen kanssa kestävyys ongelmia, ilmeisesti kiertokanget pettäneet monista? Eli jättäisin tuon Losi LST XXL2:n pois.

Jos taas ei ole niin väliä minkälainen auto on malliltaan/kooltaan ja haluat bensalla toimivan auton, niin tuo DBXL on aikavarmasti huolettomampi säätöjensä puolesta ja löytyy myös paremmin viripalikkaa jos kulku ei vakiokoneessa riitä.

Tai jos haluat Savagen ja voimanlähteellä ei ole merkitystä, niin Fluxista ei tehot lopu koskaan kesken. Valintoja,valintoja.  :wink: Kun on saanut viimein tuon Octanen jotenkuten säätöihin, niin kyllä se omistajansa varsin hyvin palkitsee.  :azn:

Tuossa on lyhyt videopätkä autosta. Vähän hankala oli ajaa ja kuvata yhtäaikaa. Autossa siis Victory-RC:n putki ja vakioputkella pitää vielä kovempaa ääntä. Ihan puhtaasti ottaa kierroksia myös ylhäällä ja toimii muutenkin hyvin. Meni melkein tankillinen uusien säätöjen hakemiseen tuo putken vaihdon takia, mutta sain sen pelaamaan mielestäni hyvin. Pitoahan tuossa jäälle ei juuri ole.  :cool: Niin ja laitoin myös nuo shockwearsit paikalleen. Pakkimoduuli ja tappokatkaisija odottaa vielä asennusta.

https://drive.google.com/file/d/0BwDJve2Y_CaKQl9GQjN5SWxJWWc/view?usp=sharing
Losi 5ive-T x2 - Losi 5ive-T 2WD - Traxxas X-Maxx - Hpi Savage XL Octane - Hpi Savage Flux - Traxxas Stampede - Traxxas Rustler - Tamiya DF-03RA - Tamiya TT-01D

Poissa SavageRS

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage XL Octane
« Vastaus #183 : 01.03.15 - klo: 16.00 »
En voi kertoa vielä mitään Octanen toiminnasta tai kulkupuolesta, koska en ole omaani vielä edes käyntiin pistänyt...vielä vähän kesken.

Savagesta yleensä voin kertoa että auto on ainakin nitro-käyttöisenä ihan huippu. Sillä voi ajaa käytännössä missä vaan, se on erittäin kestävä, helppo huoltaa, saa paljon vakio ja viriosia useilta eri valmistajilta, osat ovat halpoja ja rekenteeltaan se on todella pätevä (oikea runko)  :cool:
Minulla on ja on ollut reilut 20 Savagea erilaisilla moottoreilla, muutama Savageen pohjautuva HB Truckzilla, sekä jokunen puhtaasti osista kasattu custom versio...ei tosin yhtään sähkökäyttöistä. Octane XL on ensimmäinen bensakäyttöinen ja kasailen parhaillaan toista bensavekotinta eli Nitro -> Bensa conversiota.

Victoryn putkesta...joo, en tiedä mitä tuon kanssa on käynyt, joku ajatus fiba varmaan tai hosuttu suunnittelussa tai kenties viallinen jigi tms ??? Ei se ainakaan tuohon autoon ole sopiva. Tekemällä kokonaan uuden alkukäyrän tai muokkaamalla sitä kuten ÄmTee sen saa jotenkin paikalleen  :evil:

ÄmTee, miltä se vaikuttaa, tuntuuko että se mitenkään vaikuttavan auton tehoihin kun se on ollut sinulla autossa kiinni ja olet ajellut ?
MCD X4 PHR 30.5cc* Rovan Baja 5T CR600FT TWIN 57cc* Rovan Baja 5B OBR 30.5cc* Nutech XT5 Monster* HPI Savage XL Octane* HB Truckzilla .36* HB Truckzilla .46* HB Truckzilla Big Twin w 2 x Losi 454 .28*

Poissa ÄmTee

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage XL Octane
« Vastaus #184 : 01.03.15 - klo: 16.21 »
Joo, siis Savaget on alustaltaan huippupelejä. Kestää kovaa käyttöä ja soveltuu moneen menoon.  :wink:

Niin, mikä lienee tuossa putkessa, kun ei suoraan sopinut, mutta pääasia, että jotenkin sai paikalleen ja toimimaan. Alkukäyrän ja putken välistä tiivistettä en saanut kunnolla paikalleen. Ja jos yritti väkisin työntää putkia yhteen, niin meni hajalle. Tiivisteessä on sisäpuolella yhdessä kohtaa kohouma joka tulee putkessa olevaan uraan(kokonaan putken ympäri ilmeisesti sen takia, että pysyy paremmin paikallaan) niin näyttäisi tuossa VRC:ssä olevan vähän liian matala ura ja tiiviste ei painaudu tarpeeksi hyvin paikallee, vaan jää koholle. Näin ollen putken ulkohalkaisija on liian suuri alkukäyrälle, eikä mahdu kunnolla paikalleen. Laitoin tuon kuitenkin väkisin paikalleen ja se tiiviste on nyt viallinen. Pitää vielä ottaa putki irti ja vaihtaa ehjään. Ei näyttäisi kuitenkaan vuotavan, joten antaa nyt vielä olla toistaiseksi. Aika patentillahan tuo on muutenkin!  :tongue:

Tehoista vaikea vielä sanoa mitään. Pitäisi päästä pitävälle alustalle ja katsoa miten kiihtyy ja kulkee. Vaikuttaa kuitenkin ihan hyvältä tähän asti. Ja kiertää suhteelisen puhtaasti, jota kyllä teki tosin vakioputkellakin.  :grin:
Losi 5ive-T x2 - Losi 5ive-T 2WD - Traxxas X-Maxx - Hpi Savage XL Octane - Hpi Savage Flux - Traxxas Stampede - Traxxas Rustler - Tamiya DF-03RA - Tamiya TT-01D

Poissa -rcmv-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage XL Octane
« Vastaus #185 : 01.03.15 - klo: 17.15 »
juu se on joko tämä tai baja hommattava.on ollu enne 2sähkäsavagee ja baja ja 10 muuta autoo :D nyt tää bensa sava kyl polttelis tai baja ku tuo 2 tahti on vaa nii mukava ku rossii tullu ajettuu nyt
Hpi baja 5b ss

Poissa Juha-Matti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage XL Octane
« Vastaus #186 : 27.03.15 - klo: 12.46 »
Dollarhobbyzillä ois aika edullisesti 3-vaiheine loota valmiina kasattuna, sekä jarruineen päivineen..
http://www.dollarhobbyz.com/hpi/savage-xl-octane/hpi-1-8-savage-xl-octane-assembled-3-speed-metal-gear-transmission-brake-kit.html

Poissa wille86

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage XL Octane
« Vastaus #187 : 03.10.15 - klo: 17.26 »
Mites tän bensa savagen omistajat on tykänneet autosta kun on ollut kovin hiljaista koko kesän? Onko tarpeeksi potkua moottorissa? Joko tähän saa virimoottoria maailmalta?
Savage Flux XL, Savage XL 5.9, Losi 5ive T

Poissa ÄmTee

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage XL Octane
« Vastaus #188 : 03.10.15 - klo: 21.08 »
Mites tän bensa savagen omistajat on tykänneet autosta kun on ollut kovin hiljaista koko kesän? Onko tarpeeksi potkua moottorissa? Joko tähän saa virimoottoria maailmalta?

Tästä ei tullut mitenkään kovin suosittua autoa maailmalla, ainakin kun katsoo optio tarjontaa kyseiseen autoon. Ei juuri mitään viritys palikka löydy esim. mottiin. No sanotaan näin, että eihän tämä mikään hirveä tykki ole, mutta kulkee ihan kohtalaisesti.  :roll: Kiihtyvyys on jotenkin kuminauhamainen. Vähän sellainen olo, että kytkin alimitoitettu (eli kytkin luistaa). Minulla myös vakiota isommat renkaat (Trencherit), joilla negatiivinen vaikutus kiihtyvyyteen ja rasittaa kytkintä. Tosin pitoa näillä enemmän kuin vakioilla. Pitänee kokeilla Fluxin vakiorenkailla, auttais kiihtyvyyteen ja varmaan kytkinkin tykkää.

Mutta kaikki on suhteellista. Fluxi on sitten sitä varten, jos haluaa mennä kovaa, keulia, hyppiä ja heitellä voltteja. Tällä voi ajella aika huoletta sen minkä kulkee, on hyvin hallittavissa. En sanois huonoksi, mutta tehoahan ei ole koskaan liikaa.  :cool: Mielellään tähän jonkun virikoneen laittaisin, nousisi hauskuuskerroin astetta korkeammalle.

Hiljaisuus johtuu omalla kohdalla siitä, että ei ole nyt kesän/syksyn mittaan tullut näiden kanssa puuhasteltua.  :undecided: Säädöiltään tämä on kyllä tarkka ja menee aikaa, että saa koneen toimimaan oikein. Pitkään joutu kaasarin ruuveja kääntämään, että sai kiertämään puhtaasti ja kiihtymään hyvin ja ylipäänsä pysymään käynnissä. Mutta lopulta sain jo ainakin aika lähelle säätöihin, muutaman kerran sammui heti kun päästi kaasun täysiltä nollille. Toinen mistä tuo kone on tarkka niin on vaihteiston säätö, se on minulla vieläkin vähän kesken.

OBR:llä oli joskus vuosi sitten kuvaa missä työstivät tämän konetta, mutta eivät liene saaneet mitään aikaiseksi, kun ei ole nyt mitään sieltä suunnalta kuulunut. Ainoat viritysosat mitä tähän itse tiedän on VRC:n ja Mielke/LRP putket. Noista nyt ei sinällään koneen suorituskykyyn ole niin kauheaa parannusta, mutta saa tuota ainakin niillä hiljaisemmaksi. Vakio putki ei kovin paljon vaimenna. Minulla siis tuo VRC putki, joka ei istunut niin hyvin kuin olis toivonut. Tuolla aiemmissa viesteissä oli siitä kuvia. Auton tekniikka on ollut kestävää, en ole saanut mitään vielä hajalle. Pitää vaihtaa servot esim. Savöxeihin jossain vaiheessa ja samalla kokeilla miten tuo pakkimoduuli toimii, kun sellainenkin pakissa on jo odottelemassa.

Mielke/LRP: https://www.lrp.cc/de/produkte/neu-bei-lrp/produkt/octane-schalldaempfer-set-komplett-aluminium-stahl-by-mielke-modelltechnik/details/

VRC: http://romulco-rc-shop.nl/uitlaten-c-58_507/vrc-savage-octane-big-bore-tunings-uitlaat-p-68783.html

Auto on kokosekseen melko hinnakas, ja tuolla hinnalla alkaa saada jo isompaa 1/5 bensa autoa. Itse sain tämän ennakkotilaajana 100e halvemmalla Hobbylinnasta silloin ennenkuin tämä tuli myyntiin ja siitä huolimatta hintaa jäi jonkin verran.  :roll:

Pitää ottaa itseä niskasta kiinni ja ajaa autoilla enemmän, kun noita kuitenkin on.  :azn:
Losi 5ive-T x2 - Losi 5ive-T 2WD - Traxxas X-Maxx - Hpi Savage XL Octane - Hpi Savage Flux - Traxxas Stampede - Traxxas Rustler - Tamiya DF-03RA - Tamiya TT-01D

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: HPI Savage XL Octane
« Vastaus #189 : 13.10.15 - klo: 17.29 »
Jep ei ole tullut pienemmistä vielä 1:5 koon korvaajaa.
Ei onnistunut sh eikä hpi. Mitenhän tuo losi/dynamite? Sama tilanne?

Ei ainakaan niin että käytön helppous korvaisi nitron.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa ÄmTee

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage XL Octane
« Vastaus #190 : 27.10.15 - klo: 18.31 »
Jep ei ole tullut pienemmistä vielä 1:5 koon korvaajaa.
Ei onnistunut sh eikä hpi. Mitenhän tuo losi/dynamite? Sama tilanne?

Ei ainakaan niin että käytön helppous korvaisi nitron.

Joo ei ole vielä bensakoneet sillä tasolla, että saavuttaisivat suurempaa suosiota 1/8 kokoluokassa.

Käsittääkseni SH valmistaa nuo koneet Losille, jotka on vaan Dynamite tuotemerkillä. Noista Dynamiteistä on mennyt paljon kiertokankia hajalle (murtunut/poikki?). Ei ole suurta suosiota saavuttaneet nekään sillä Horizonilla on reilulla alella bensa kasi truggya ja buggya: http://www.horizonhobby.com/storefronts/stores/losi-price-cuts?clickpath=homepage_rotator1_10262015
Losi 5ive-T x2 - Losi 5ive-T 2WD - Traxxas X-Maxx - Hpi Savage XL Octane - Hpi Savage Flux - Traxxas Stampede - Traxxas Rustler - Tamiya DF-03RA - Tamiya TT-01D

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: HPI Savage XL Octane
« Vastaus #191 : 27.10.15 - klo: 22.12 »
Ohhoh mikä pudotus!
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Andrimus

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage XL Octane
« Vastaus #192 : 27.10.15 - klo: 22.16 »
On menossa joka vuotinen joulun edeltävä alennus kampanja.. Noita diilejä löytyy myös Euroopan jälleen myyjiltä.