Kirjoittaja Aihe: SC (CORR) moottorit  (Luettu 11907 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
SC (CORR) moottorit
« : 23.10.11 - klo: 09.26 »
Olen aloittelemassa uutta harrastusta ja kohteena otsikon kaltaiset pelit.

Renkaista olikin jo hyvä säie olemassa, mutta moottoreista en löytänyt vastaavaa.

Minkäläisella kokoonpanolla ajelette ja miten/miksi olette päätyneet kyseiseen vaihtoehtoon?
Onko alalla jokin ylivertainen combo vai onko kaikki lähestulkoon samalla viivalla?

Entä pitääkö olla sensoriton vai sensorillinen moottori?

Ajelen Losin STCE autolla ja noparina halpis kamaa kiinasta eli Hobbykingin 150A nopari. Varmaankin hiukan ylimitoitettu ja painava, mutta toimii. Moottoriksi tulossa TenShockin 401.

Minkälaisia virtoja huippumoottorit ottavat ja kuinka suuri merkitys akulla on? Riittääkö esim 4A 20C akku vai pitääkö sen olla 6A ja 60C?

Tuossa hiukan alkua.
« Viimeksi muokattu: 09.06.12 - klo: 16.17 kirjoittanut Bigbear »
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa Hazard

  • PRCA
    • Profiili
Vs: SC (CORR) moottorit ja noparit
« Vastaus #1 : 23.10.11 - klo: 10.04 »
Tuo sinun kaavailemasi moottori ottaa yli 100A kuormia ja on erityisen kova pala akuille. Itse en ajelisi alle 40C purkuvirran akuilla ja kapasiteetiksi riittää 5000mAh hyvin.

Lajin mekassa pitävät tällä hetkellä kovinpana moottorina Tekinin Pro4:n variaatiota. Kallis moottori mutta samalla ainoa sensorillinen 4-pole moottori ja 540 kokoinen eli ehkä 70-90g kevyempi kuin yleisesti käytössä olevat 550 sarjan moottorit. Yleisin nopari foorumin mukaan on saman valmistajan RX8.

Kaks vuotta sitten kun nuo ekat 4x4 SC autot tulivat, useilta valmistajilta tuli 550 koon moottoreita ja niitä yleisesti suositeltiin vaikka moni ajoikin ja ajaa edelleen pienemmillä. Itse valitsin silloin Novakin HV moottorin ja CS Rocket 1/8 noparin. Ajoin parilla laakerin vaihdolla melkein 2 vuotta tuolla moottorilla ja nopari on edelleen käytössä. Nyt moottorina on Novakin uudempi malli tuosta pitkästä moottorista. Käsittääkseni noi 550 moottorit ovat kaikki hyvin samanlaisia eikä niissä ole mitään kehitystä tapahtunut. Vähän enemmän vääntöä kuin perinteisissä ja pitäisi lämmetä hieman vähemmän?

70g eroa valmistajan ilmoittamissa painoissa. 




Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Vs: SC (CORR) moottorit ja noparit
« Vastaus #2 : 24.10.11 - klo: 14.46 »
Tuo moottorin paino on muuten erittäin huomattava muutos, ainakin SC10 4x4:ssä. Hyvä vinkki tuo Pro4, pitää varmaan laittaa jostain sellainen tulemaan :)
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa Jämsä

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: SC (CORR) moottorit ja noparit
« Vastaus #3 : 27.10.11 - klo: 13.20 »
Mitäs kun olette ajaneet näillä "4 pole" moottoreilla, niin paljonko laskee kierrokset
vaikka on 4.5 moottori verrattuna 550 pitkäkannuiseen 4.5 moottoriin?



Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: SC (CORR) moottorit ja noparit
« Vastaus #4 : 27.10.11 - klo: 13.49 »
Kun tuossa otsikossa ei suoraan sanota, että aihe koskisi vain 4WD autoja, niin kerronpa hiukan omista tuuppikorrikokemuksistani:

Olen ollut nyt tosi tyytyväinen HW13.5T sensorimoottoriin Xerun 60A noparin kanssa. Noparin uusilla softilla olen vääntänyt dynaamiset ennakot kaakkoon ja siinä on saman verran huippunopeutta kuin 10.5T koneessa oli kohtuullisilla staattisilla ennakoilla. Sen lisäksi 13.5T moottorissa on pienillä kierroksilla kivampi kaasutuntuma ja enemmän vääntöä - koska se on 13.5T moottori.

Minulla on ollut tuossa autossa siis 8.5T, 10.5T ja nyt tuo 13.5T moottori. Kun ennakoiden säätämiseen on nyt kunnon työkalut, niin tuo laiskin kone on saanut pysyväispestin autossa. Kesvävyydestä en osaa vielä sanoa, mutta lämpöä siinä on aika lailla saman verran kuin noissa muissakin. :smiley:

Mielelläni kuulisin muidenkin tuuppikuskien moottorikokeiluista... onko kukaan esim. kokeillut noita 550 kokoisia moottoreita tai jotain muuta tuupissa?
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa Tapsa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: SC (CORR) moottorit ja noparit
« Vastaus #5 : 27.10.11 - klo: 14.35 »
Mua kiinnostaisi kans kokemukset 550 moottorista tuupparissa.
Itse olen ajellut Blitzillä jossa LRP Vector 10,5 ja LRP Ai -säädin. Akkuna 25c 4amp Lipo.
Nopeutta tuolla paketilla piisaa ainaki toistaiseksi omasta mielestä liikaakin, mutta kaasuun vastaaminen voisi olla jotenki terävämpää.
Hpi Savage 25, Nitro RS4 evo3, E-Savage,  Switch

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC (CORR) moottorit ja noparit
« Vastaus #6 : 27.10.11 - klo: 14.40 »
Itse en laittaisi tuuppiin pidempää konetta. Rasitus moottorilevylle on melkoinen eikä moottoria saa tuettua toisesta päästä. Tai moottorilevy pitäisi tehdä paksummasta materiaalista ja jyrsiä vahvistusuria.

Poissa micsa.fi

  • RIP
    • Profiili
Vs: SC (CORR) moottorit ja noparit
« Vastaus #7 : 27.10.11 - klo: 18.27 »
Itse en laittaisi tuuppiin pidempää konetta. Rasitus moottorilevylle on melkoinen eikä moottoria saa tuettua toisesta päästä. Tai moottorilevy pitäisi tehdä paksummasta materiaalista ja jyrsiä vahvistusuria.

Rasituksen lisäksi ongelmaksi voisi muodostua painopiste. Suurimmassa osassa tuupeista on moottori taka-akselin takapuolella jolloin lisäpaino saattaa tehdä auton takapainoiseksi.
Wacky Stack Racing Team

Poissa kojo

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: SC (CORR) moottorit ja noparit
« Vastaus #8 : 27.10.11 - klo: 20.33 »
Itse ajelin sc10 assolla  7,5-9,5 koneilla ja nopein (radalla) sekä mukavin ajaa oli cs:n 9,5 super sport. Omasta mielestäni juuri väännön takia, pystyi käyttämään melko pitkiä välityksiä ja homma ei mennyt pelkäksi sutimiseksi.
KojoRacing-EastSideRC`s
Team C 02 Evo, Losi 22 SCT

Poissa micsa.fi

  • RIP
    • Profiili
Vs: SC (CORR) moottorit ja noparit
« Vastaus #9 : 31.10.11 - klo: 00.14 »
Onko kukaan testannut Leopard Hobby -nimisen kiinanpajan moottoreita corrissa?

Leopardilta näyttäisi löytyvän kohtuullisen laaja valikoima 4-pole moottoreita sekä lyhyellä kannulla (50mm) että pidemmillä 60mm, 65mm ja 74mm kannuilla. Sekä mikä on poikkeuksellista, että nuo lyhytkannuiset 50mm moottorit on 3.175mm akselilla joka mahdollistaa niiden käytön tuuppicorreissa. Toki sensoreita noissa ei ole. Yleensä kaikki 4-pole moottorit on 5mm akseleilla jolloin niiden käyttö tuupeissa menee hankalaksi kun noita tuupeissa käytettyjä 48dp pinioineita ei juuri löydy 5mm akselille.

http://www.leopardhobby.com/product/index.asp?functionID=01020203

Onko jollain kokonaiskuvaa siitä miten eri tekijät toimivat moottoreissa:

- 4 pole vs. 2 pole
- sensorillinen vs sensoriton
- korkea kv vs. matala kv yhdistettynä dynaamiseen ennakkoon säätimessä
Wacky Stack Racing Team

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: SC (CORR) moottorit ja noparit
« Vastaus #10 : 01.11.11 - klo: 17.39 »
Onko jollain kokonaiskuvaa siitä miten eri tekijät toimivat moottoreissa:
- 4 pole vs. 2 pole
Ei kokemusta.
- sensorillinen vs sensoriton
Hobbywingin noparithan toimivat sensorilla ja vaihtavat automaattisesti sensorittomaan toimintaan, jos sensorijohdon poistaa. Ero ei ole noilla nopareilla kovin iso. Pienillä nopeuksilla sen huomaa, mutta kovemmassa vauhdissa ei. Dynaaminen ennakko vaatii käsittääkseni noilla nopareilla toimivan sensorin.

- korkea kv vs. matala kv yhdistettynä dynaamiseen ennakkoon säätimessä
Olen kokeillut 2300KV+ennakko, 3800KV ja 4000KV moottoreita ja paras minusta on 2300KV+ennakko. Matalammalla KV:llä oleva moottori jaksaa hitailla kierroksilla vääntää autoa eteenpäin ilman mitään nykimistä tai muuta. Noilla isomman KV:n moottoreilla on molemmilla ollut liikkeelle lähdössä pientä nykimistä. Kunnon liikkeessä ei sitten ero enää ole kovin suuri. Pidän siitä että ennakkosäädön turbo -ominaisuus tekee kunnon eron siihen, kun kaasu on pohjassa ja näin muu kaasun säätö on helpompaa.

Aluksi yritin saada dynaamisen ennakon toimimaan tuon 10.5T/3800KV moottorin kanssa, mutta se ei onnistunut ilmeisesti siitä syystä, etten saanut välitystä tarpeeksi lyhyeksi. Eli tuo dynaaminen ennakko vaatii toimiakseen todella kevyen välityksen: muuten moottori ei vain ota kierroksia. Tästä on lisää tuolla Ezrun/Xerun aiheessa.

Olisi kiva kuulla muidenkin kokemuksia, koska tämä nyt ei ollut mitenkään kaikenkattava raportti.  :smiley:
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SC (CORR) moottorit ja noparit
« Vastaus #11 : 01.11.11 - klo: 21.43 »
2wd slash menee kivasti CS:n 4,5 koneella, piisaa kulkua.
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: SC (CORR) moottorit ja noparit
« Vastaus #12 : 09.11.11 - klo: 11.18 »
Tenshock julkaisi näköjään oman koneensa sensorillisiin sc-moottoreihin. Tenshock SC411

Sitä voi sitten vaan veikkailla että mikä on kopio prosentti Tekinin Pro4 koneesta.
Juuri nyt tuota ei taida olla myynnissä kuin CK-Hobbyssa ameerikoissa.
« Viimeksi muokattu: 10.11.11 - klo: 11.12 kirjoittanut Jabe »
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC (CORR) moottorit ja noparit
« Vastaus #13 : 21.11.11 - klo: 21.07 »
hankin Losiin Tekinin pro sc4 myllyn se on 550 kokoinen ja 4600kv nopeuksinen. Minkälaista ennakkoa moottorilla kannattaa käyttää?

Ilmeisesti dynaamista ennakkoa ei näissä saa käyttää?

Onko joku mitannut konkreettisia tehoja eri ennakoilla?
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC (CORR) moottorit ja noparit
« Vastaus #14 : 21.11.11 - klo: 21.13 »
Dynaaminen ennakko ei ole kielletty nyt ajettavien sarjojen säännöissä. Mitään hyötyä siitä tuskin on kun koneitakaan ei ole rajoitettu kuin koon mukaan.

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC (CORR) moottorit ja noparit
« Vastaus #15 : 21.11.11 - klo: 21.57 »
Dynaaminen ennakko ei ole kielletty nyt ajettavien sarjojen säännöissä. Mitään hyötyä siitä tuskin on kun koneitakaan ei ole rajoitettu kuin koon mukaan.

ilmaisin asiani huonosti.

Tarkoitin sitä kun kone kiertää sen 4600kv, niin voiko dynaaminen ennakko rikkoa moottorin vai onko lämpö ainoa rajoittava tekijä näissä laitteissa?
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa Soo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC (CORR) moottorit ja noparit
« Vastaus #16 : 21.11.11 - klo: 22.08 »
Kannattaa rauhassa testata miten kone lämpenee etc ja sen mukaan säätää dynaamista ennakkoa. Perjaatteessa dynaamisen ennakon avulla moottoriin saadaan tasainen vääntö koko kierrosalueelle.

Tässä vielä selitettynä tuo GM ohjeista.


Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC (CORR) moottorit ja noparit
« Vastaus #17 : 21.11.11 - klo: 22.33 »
Ristiriitaista.. novak myy comboa SC autoille ja mainostaa novak prossa mm. Dynaamista ennakkoa. Sitten myöhemmin sen käyttöä ei suositella 3.5-5.5T moottoreissa. Mun motti on 4.5T. Ota nyt sitten selvää..
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: SC (CORR) moottorit ja noparit
« Vastaus #18 : 21.11.11 - klo: 23.26 »
Ristiriitaista.. novak myy comboa SC autoille ja mainostaa novak prossa mm. Dynaamista ennakkoa. Sitten myöhemmin sen käyttöä ei suositella 3.5-5.5T moottoreissa. Mun motti on 4.5T. Ota nyt sitten selvää..

Riippuu paljonko ennakkoa annat, 10.5 ja löysemille voi antaa semmosta 60-80 astetta ennakkoa, kun taas kireemmät ei oikeen tykkää jos sitä on enemmän kuin 30. Mut eipä tuota ennakkao tarvii juuri antaa SC autossa. Itse ajelen 2wd:ssä 10.5t ja todella maltilliset ennakot joku 20-30 astetta.

Normaalisti 10.5t kiertää sen 30-40k, jos annat n 60 astetta ennakkoa oikein niin se kiertää lähemmäs 70k
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC (CORR) moottorit ja noparit
« Vastaus #19 : 23.11.11 - klo: 13.16 »
Ristiriitaista.. novak myy comboa SC autoille ja mainostaa novak prossa mm. Dynaamista ennakkoa. Sitten myöhemmin sen käyttöä ei suositella 3.5-5.5T moottoreissa. Mun motti on 4.5T. Ota nyt sitten selvää..

Minulla käytössä nyt cs 10.5 ja kukaan ei mennyt juurikaan siitä ohi eilen.
Tuo lankamäärä riittänee todella hyvin sc autoihin.
Jerzi

PS 4.5 koneella ei ole mitään järkeä radalla ajella.
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Vs: SC (CORR) moottorit ja noparit
« Vastaus #20 : 23.11.11 - klo: 14.15 »
8.5T - 10.5T Tuuppiin, jos pitoa on rajoitetusti niin sitten säätimen Bunch alas ja slipperiä löysemmälle.


Nelkkuun sitten niin paljon tehoa kun auton paino vaatii, mielummin 550 sarjalainen...
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa lättyäijä

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: SC (CORR) moottorit ja noparit
« Vastaus #21 : 23.11.11 - klo: 22.03 »
Osaiskohan arvon raati suositella tai antaa jotain suuntaa harjattomalle combolle, lähinnä tuolta hobbykingiltä budjetin takia. Autona tuuppi slash ja budjetti varmaan siinä satkun luokkaa.

Oon pelkkiä rtr systeemejä omannut ja nekin hiili pohjasia. Autolla en tosiaan aja minkkään sortin kilpaa, paitsi itteni kanssa, itse tehdyillä ns. radoilla.

Jos olen oikein ymmärtänyt niin kv:t sais olla jotain 2000-4000 luokkaa ja lankoja siinä 10,5 +-. Ja ilmeisesti sensorillinen olis myös hyvä homma, en vaan tiedä miksi  :embarrassed:

Mutta sitten onkin tämä nopari homma, paljonko noita amppeereja pitää olla tai siis ilmeisesti sietää?
Ja entä sitten tässä se sensori homma, kummalla nyt toimii molemmat moottorit, jos vaikka joskus siirrän sen johonkin missä ei olekkaan sensoria?

Juottaminen on hallussa paitsi deansit k*sin aivan totaalisesti  :grin:  joten päädyin EC3 liittimiin, ja noi banaanithan on aika pitkälti samanlaiset.

Joten olisko esim. tällanen setti sielläpäinkään?

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__8993__Hobby_King_Brushless_Car_ESC_100A_w_Reverse_Upgrade_version_.html
ja
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__8861__Turnigy_Mach2_13_5T_Brushless_R_C_Car_Motor_w_timing_adjust.html

Entä onko tollanen ohjelmointi kortti pakkohankita? Ei ne toki mitään maksa, mutta en mä oo tosta radiostakaan mitään muuta oo säätäny ku että menee suoraan.

Ja ilmeisesti tällä budjetilla ei tarvi hirveesti toivoa waterproof luokitusta?
leluja:maverick atomXB, kyosho pureten3gp.
Käyttis: Slash 2WD turnigy trackstar 60A, Tacon 3500kv 10T, 2s LiPo. Asso tc3 ~team :D

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: SC (CORR) moottorit ja noparit
« Vastaus #22 : 23.11.11 - klo: 22.09 »
Osaiskohan arvon raati suositella tai antaa jotain suuntaa harjattomalle combolle, lähinnä tuolta hobbykingiltä budjetin takia. Autona tuuppi slash ja budjetti varmaan siinä satkun luokkaa.

Jos olen oikein ymmärtänyt niin kv:t sais olla jotain 2000-4000 luokkaa ja lankoja siinä 10,5 +-. Ja ilmeisesti sensorillinen olis myös hyvä homma, en vaan tiedä miksi  :embarrassed:

Mutta sitten onkin tämä nopari homma, paljonko noita amppeereja pitää olla tai siis ilmeisesti sietää?
Ja entä sitten tässä se sensori homma, kummalla nyt toimii molemmat moottorit, jos vaikka joskus siirrän sen johonkin missä ei olekkaan sensoria?
60A säädin riittää helposti 2wd autolle. Sopiva käämimäärä on siinä 8.5-10.5t paikkeilla, riippuen säätimen toiminnoista.

Sensorit auttavat toimintaa kun lähdetään paikalta tai pienestä vauhdista. Estää pienen nykimisen. Sensorittomalla pärjää varmasti hyvin piha-ajossa.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC (CORR) moottorit ja noparit
« Vastaus #23 : 23.11.11 - klo: 22.19 »
Lainaus
PS 4.5 koneella ei ole mitään järkeä radalla ajella.

mihin tämä perustuu? Novak ja Tekin mainostaa juuri tuollaisia 4500-5000kv motteja sc4 autoille.
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: SC (CORR) moottorit ja noparit
« Vastaus #24 : 23.11.11 - klo: 22.31 »
Lainaus
PS 4.5 koneella ei ole mitään järkeä radalla ajella.

mihin tämä perustuu? Novak ja Tekin mainostaa juuri tuollaisia 4500-5000kv motteja sc4 autoille.

yks puhuu mummoista ja toinen vaarista. 2wd ja 4wd autoissa on täysin eri vaatimukset.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa Veskuvaan

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC (CORR) moottorit ja noparit
« Vastaus #25 : 23.11.11 - klo: 22.38 »
Novakin 4.5T 540 Ballistic:n kv arvo on 9000 ja 550:n kv on 5000 eli pannuissa ja pannuissa on myös eroja
Tarpeeks ku purkaa nii 16 autoa menee yllättävän pienee tilaa...

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC (CORR) moottorit ja noparit
« Vastaus #26 : 23.11.11 - klo: 22.52 »
all right.

Mä olen tottunut vain kv arvoihin ja en ajatellut moottorin koon vaikuttavan noin eritavalla samalla tavalla langoitettuun mottiin.
Oletin, että kierrosten määrä vastaa aina samaa kv arvoa.
Eli mulla siis 550 kokoinen ja jotain 4600kv kiertävä motti nelkussa kiinni.
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: SC (CORR) moottorit ja noparit
« Vastaus #27 : 23.11.11 - klo: 22.55 »
all right.

Mä olen tottunut vain kv arvoihin ja en ajatellut moottorin koon vaikuttavan noin eritavalla samalla tavalla langoitettuun mottiin.
Oletin, että kierrosten määrä vastaa aina samaa kv arvoa.
Eli mulla siis 550 kokoinen ja jotain 4600kv kiertävä motti nelkussa kiinni.

Moottorin kiintee ennakko (mittaus hetkellä) vaikuttaa myös kv arvoon reilusti mutta nykypäivän säätimillä se ei oikeen realisoidu sit eroksi radalla.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa jannes28

  • Veteraani
    • Profiili
    • Racers RC Shop
Vs: SC (CORR) moottorit ja noparit
« Vastaus #28 : 24.11.11 - klo: 00.02 »
Osaiskohan arvon raati suositella tai antaa jotain suuntaa harjattomalle combolle, lähinnä tuolta hobbykingiltä budjetin takia. Autona tuuppi slash ja budjetti varmaan siinä satkun luokkaa.

Oon pelkkiä rtr systeemejä omannut ja nekin hiili pohjasia. Autolla en tosiaan aja minkkään sortin kilpaa, paitsi itteni kanssa, itse tehdyillä ns. radoilla.

Jos olen oikein ymmärtänyt niin kv:t sais olla jotain 2000-4000 luokkaa ja lankoja siinä 10,5 +-. Ja ilmeisesti sensorillinen olis myös hyvä homma, en vaan tiedä miksi  :embarrassed:

Mutta sitten onkin tämä nopari homma, paljonko noita amppeereja pitää olla tai siis ilmeisesti sietää?
Ja entä sitten tässä se sensori homma, kummalla nyt toimii molemmat moottorit, jos vaikka joskus siirrän sen johonkin missä ei olekkaan sensoria?

Juottaminen on hallussa paitsi deansit k*sin aivan totaalisesti  :grin:  joten päädyin EC3 liittimiin, ja noi banaanithan on aika pitkälti samanlaiset.

Joten olisko esim. tällanen setti sielläpäinkään?

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__8993__Hobby_King_Brushless_Car_ESC_100A_w_Reverse_Upgrade_version_.html
ja
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__8861__Turnigy_Mach2_13_5T_Brushless_R_C_Car_Motor_w_timing_adjust.html

Entä onko tollanen ohjelmointi kortti pakkohankita? Ei ne toki mitään maksa, mutta en mä oo tosta radiostakaan mitään muuta oo säätäny ku että menee suoraan.

Ja ilmeisesti tällä budjetilla ei tarvi hirveesti toivoa waterproof luokitusta?

Jos noparista on säädetty kunnolla löylyä, niin 10.5t moottorillakin tuo minun SC keulii kovalla pidolla. Vaikka moottori on keskellä, eikä takana. Eli eiköhän se ole ihan riittävä. 60A on noparille näissä riittävä arvo, kun harvemmin mennään 8.5t tehokkaampiin motteihin näissä.

Tuolla tavalla kulkee mun 10.5t

TRFT - Venom Gambler Action Footage HD
Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com

Poissa sudittaa

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: SC (CORR) moottorit ja noparit
« Vastaus #29 : 25.11.11 - klo: 14.55 »
Osaiskohan arvon raati suositella tai antaa jotain suuntaa harjattomalle combolle, lähinnä tuolta hobbykingiltä budjetin takia. Autona tuuppi slash ja budjetti varmaan siinä satkun luokkaa.

Oon pelkkiä rtr systeemejä omannut ja nekin hiili pohjasia. Autolla en tosiaan aja minkkään sortin kilpaa, paitsi itteni kanssa, itse tehdyillä ns. radoilla.

Jos olen oikein ymmärtänyt niin kv:t sais olla jotain 2000-4000 luokkaa ja lankoja siinä 10,5 +-. Ja ilmeisesti sensorillinen olis myös hyvä homma, en vaan tiedä miksi  :embarrassed:

Mutta sitten onkin tämä nopari homma, paljonko noita amppeereja pitää olla tai siis ilmeisesti sietää?
Ja entä sitten tässä se sensori homma, kummalla nyt toimii molemmat moottorit, jos vaikka joskus siirrän sen johonkin missä ei olekkaan sensoria?

Juottaminen on hallussa paitsi deansit k*sin aivan totaalisesti  :grin:  joten päädyin EC3 liittimiin, ja noi banaanithan on aika pitkälti samanlaiset.

Joten olisko esim. tällanen setti sielläpäinkään?

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__8993__Hobby_King_Brushless_Car_ESC_100A_w_Reverse_Upgrade_version_.html
ja
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__8861__Turnigy_Mach2_13_5T_Brushless_R_C_Car_Motor_w_timing_adjust.html

Entä onko tollanen ohjelmointi kortti pakkohankita? Ei ne toki mitään maksa, mutta en mä oo tosta radiostakaan mitään muuta oo säätäny ku että menee suoraan.

Ja ilmeisesti tällä budjetilla ei tarvi hirveesti toivoa waterproof luokitusta?

Pistin tonne Slash topicciin esimerkin hyväksi todetusta budjettivoimantuottopaketista:

Lainaus
Halpa ja hyväksi todettu setti:

Hobbywing Ezrun 60A säädin, Ebaystä $41 (~31EUR) kotiin kannettuna.
http://www.ebay.com/itm/Hobbywing-EZRun-60A-SL-Brushless-ESC-1-10-12-RC-Auto-V2-/250927119954?pt=Radio_Control_Parts_Accessories&hash=item3a6c6bfe52

Tacon harjaton moottori, just nyt näyttäis olevan halvennuksessa $24. Tuolla vaan ei ole kovin huokeat postimaksut ulkomaille, niin moottorille tulee hintaa ~$49 (37EUR) posteineen. kv lukemat oman maun mukaan:
http://www.hobbypartz.com/ta11ofmo.html

Eli kombolle tulee hintaa vajaat 70EUR. Toki ulkomailta tilaillessa saa ootella romppeita aina tovin.

Tollaset palikat on omassa Slashissä ja riittää ihan kilvanajoonkin. Moottoriksi suosittelisin 3000 - 4000kv. Noi Taconin 3650 moottorit on sisuskaluiltaan samanlaisia kuin Traxxas Velineon, Velineonissa vaan fiksummat piuhat, mut noittenkin kanssa pystyy elämään. Ja Taconeissa runsaasti eri kv-lukuja valittavaksi.