Kirjoittaja Aihe: Diesiliä  (Luettu 7957 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jomppa7

  • Tulokas
    • Profiili
Diesiliä
« : 04.11.11 - klo: 22.18 »
käykö tavan diesel nitro autoon mitenkää. mitä pitäs tehä että kävisi.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Diesiliä
« Vastaus #1 : 04.11.11 - klo: 22.51 »
käykö tavan diesel nitro autoon mitenkää.
Ei käy.


mitä pitäs tehä että kävisi.

Vaihdat sen diesilin nitro polttoaineeksi.

Poissa jomppa7

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Diesiliä
« Vastaus #2 : 04.11.11 - klo: 22.56 »
mitä muutossa pitäsi tehdä sitten?

Poissa nestori

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Diesiliä
« Vastaus #3 : 04.11.11 - klo: 22.59 »
löl luin viäri
« Viimeksi muokattu: 05.11.11 - klo: 00.14 kirjoittanut nestori »

Poissa Peku

  • Veteraani
    • Profiili
    • Large Scale Finland
Vs: Diesiliä
« Vastaus #4 : 04.11.11 - klo: 23.23 »
mitä muutossa pitäsi tehdä sitten?

Puhdistat moottorin täydellisesti ja vaihdat tulpan ja yrität uudelleen...

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Diesiliä
« Vastaus #5 : 04.11.11 - klo: 23.35 »
Ei herranjestas... paranee vaan.

Poissa kimantero

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Diesiliä
« Vastaus #6 : 04.11.11 - klo: 23.46 »
siis rc moottoreitahan on dieseleitä... mutta rc dieselien polttoaine on kerosiiniä, eetteriä ja öljyä eli ei huoltsikka kamaa. Vanhemmat letsikka harrastajat ainaki pitäs tietää tämä. :cheesy:

Poissa kaistapää

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Diesiliä
« Vastaus #7 : 05.11.11 - klo: 09.05 »
jos ja kun saatte toimimaan dieselillä,MUISTAKAA maksaa käyttövoimavero tai valtio rokottaa..... :police:
Kesämies!

Poissa Pastirolli

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: Diesiliä
« Vastaus #8 : 05.11.11 - klo: 11.41 »
käykö tavan diesel nitro autoon mitenkää. mitä pitäs tehä että kävisi.

Ei.

Vaihtaa diesel-moottori nitrokoneen tilalle.
Kaikenlaisia projekteja talon täydeltä

Poissa Peku

  • Veteraani
    • Profiili
    • Large Scale Finland
Vs: Diesiliä
« Vastaus #9 : 05.11.11 - klo: 17.23 »
Ei herranjestas... paranee vaan.

Sarkasmia Hoke, sarkasmia...

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Diesiliä
« Vastaus #10 : 05.11.11 - klo: 22.05 »
Niin...  tuo olikin toteamus että vitsit vain paranee.

Poissa jomppa7

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Diesiliä
« Vastaus #11 : 06.11.11 - klo: 18.49 »
moni kuutioinen dieselkoneen pitäisi olla jotta vastaisi suurin piirtein 3.2cc nitro konetta

Poissa Pastirolli

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: Diesiliä
« Vastaus #12 : 06.11.11 - klo: 19.33 »
moni kuutioinen dieselkoneen pitäisi olla jotta vastaisi suurin piirtein 3.2cc nitro konetta
Ei pysty vertaamaan. Diesel-kone ei ole kierroskone kuten nitrokone. Esim. 3.2 diesel-kone tuottaisi enemmän vääntöä kuin saman kokoinen nitrokone mutta dieselin max 5000rpm takia auto ei kulkisi kovinkaan lujaa. Homma ei vaan toimisi. Diesel-moottorit on tehty hieman suurempiin laitteisiin. Sähkö-nitro-bensa on toimiva rc-auto-mittakaavassa.
Kaikenlaisia projekteja talon täydeltä

Poissa jomppa7

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Diesiliä
« Vastaus #13 : 06.11.11 - klo: 19.48 »
tämäpä valaisi minua. kiitos

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Diesiliä
« Vastaus #14 : 06.11.11 - klo: 20.48 »
Ei ole mitään syytä, että dieselin max. kierrokset olisi tuota 5000 kierroksen luokkaa. Kyllä noissa ns. superturbodieseleissä, joita mm. MB-harrastajat rakentaa otetaan max. teho korkeammalla.

Sitä en ymmärrä, että miksi johonkin rc-autoon pitäisi diesel-kone saada? Kauhea määrä lisää liikkuvia osia, raskaampi kone, josta saadaan vähemmän tehoa.
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Poissa Pastirolli

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: Diesiliä
« Vastaus #15 : 06.11.11 - klo: 21.17 »
Ei ole mitään syytä, että dieselin max. kierrokset olisi tuota 5000 kierroksen luokkaa. Kyllä noissa ns. superturbodieseleissä, joita mm. MB-harrastajat rakentaa otetaan max. teho korkeammalla.


Joo mutta niissä onkin jo turbo jolla kutitellaan lisää tehoa. Tuo 5000rpm on sellainen keskiarvo diesel-koneelle.
Kaikenlaisia projekteja talon täydeltä

Poissa Rahtimies

  • Kotkan seudun pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Diesiliä
« Vastaus #16 : 06.11.11 - klo: 23.47 »
http://www.davisdieseldevelopment.com/home.php

Tuolta voi katsella dieselöintijuttuja, ilmeisestikin normaaliin nitrokoneeseen uusi kansi jolla enemmän puristuksia, ilman hehkutulppaa.

Ja ihan yhtä vähän on liikkuvia osia tuossakin, kuin normi nitrokoneessa.
Brat, Avante, Hornet, Grasshopper, Falcon, 808, SCRT10, M-03, Hyper 7 & 8, DEX410R, TT-01, T2

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Diesiliä
« Vastaus #17 : 07.11.11 - klo: 08.21 »
http://www.davisdieseldevelopment.com/home.php

Tuolta voi katsella dieselöintijuttuja, ilmeisestikin normaaliin nitrokoneeseen uusi kansi jolla enemmän puristuksia, ilman hehkutulppaa.

Ja ihan yhtä vähän on liikkuvia osia tuossakin, kuin normi nitrokoneessa.

Onko tämä nyt sitten joku 2T-Diesel?
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Diesiliä
« Vastaus #18 : 07.11.11 - klo: 09.51 »
Joo kakstahtidieseleitähän on käyttetty vaikka missä, kuorkeissa laivoissa vetureissa jne.jne. RC autossa en oo vielä kuullu olevan, mut miksei? ois ainaki halvat polttoaineet!

Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Diesiliä
« Vastaus #19 : 07.11.11 - klo: 10.52 »
Ei tuo 2T-diesel tosiaan mikään uusi keksintö ole.

Minkähänlainen energiasisältö jossain perusdieselissä on tuollaiseen 25% nitroon verrattuna?
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Diesiliä
« Vastaus #20 : 07.11.11 - klo: 11.34 »
Minkähänlainen energiasisältö jossain perusdieselissä on tuollaiseen 25% nitroon verrattuna?

Nitrometaanin enegiasisältöä en löytäny, mut perusdieseli hakkaa metanolit ja etanolit tuplasti. Siis energiasisällöltään, ei välttämättä muuten, riippuen käyttötarkoituksesta. Alla wikipediasta napattu taulukko.

Polttoaine  MJ/L      MJ/kg
Bensiini      34,83    ~47
Etanoli       23,5       31,1
Metanoli     17,9       19,9
Diesel         38,60     ~48
Biodiesel     35,10     39,89

Ja tehoonhan vaikuttaa ton jälkeen sit se, kuinka paljon moottori pystyy mitäkin polttoainetta polttamaan. Nitrometaanin hyvyyshän taitaa piillä tässä asiassa... kantsii googletella jos asia kiinnostaa enempi.
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa jomppa7

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Diesiliä
« Vastaus #21 : 07.11.11 - klo: 20.20 »
sen takia mietin ja kyselin että käykö nitro koneeseen diesel ja miten muuten toimii kun olisi halvempi ehkä polttaa ja saattas saada helpommin kun ei pohjois suomessa ole oikein rc-liikkeitä :sad:

Poissa Pastirolli

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: Diesiliä
« Vastaus #22 : 07.11.11 - klo: 20.50 »
sen takia mietin ja kyselin että käykö nitro koneeseen diesel ja miten muuten toimii kun olisi halvempi ehkä polttaa ja saattas saada helpommin kun ei pohjois suomessa ole oikein rc-liikkeitä :sad:
Vaihda bensakoneeseen tai tilaa nitroa biltemasta. http://www.biltema.fi/fi/Vapaa-aika/Leikki-ja-harrastus/Radio-ohjattava/Varusteet/Nitrometanoli-16--45720/
Kaikenlaisia projekteja talon täydeltä

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Diesiliä
« Vastaus #23 : 07.11.11 - klo: 21.22 »
Onko tuosta Bilteman bensasta muuten ihmisillä kokemuksia? Onko ihan ok-tavaraa?
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Poissa mascot

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Diesiliä
« Vastaus #24 : 07.11.11 - klo: 21.29 »
Ei ole mitään syytä, että dieselin max. kierrokset olisi tuota 5000 kierroksen luokkaa. Kyllä noissa ns. superturbodieseleissä, joita mm. MB-harrastajat rakentaa otetaan max. teho korkeammalla.

Sitä en ymmärrä, että miksi johonkin rc-autoon pitäisi diesel-kone saada? Kauhea määrä lisää liikkuvia osia, raskaampi kone, josta saadaan vähemmän tehoa.


Öööö Itte asiassa näissä pienoismallidieleissä on hyvin harvoin edes radiolla ohjattavaa tehonsäätöä (toki on muutamia malleja kaukosäädettäviä) vaan teho säädetään kannessa olevalla ruuvilla pienentämällä palotilaa... Ja polttoaineena toimii ainoastaan öljytty eetteri... Ja kierrosluvut harvoin alle tuon 5000rpm ;)  Hehkuja näissä pienois dieseleissä ei oo ollenkaan...


[edittiä]

Jaahans pittäis lukia aina koko threadi loppuun ennen vastaamista, tuli siinä toistettua kaikki mitä oli jo aiemmin kerrottu...

nimim. jos halpaa pienoismallipolttoainetta haluaa nii ainoa "järkevä" vaihtoehto on laittaa bensamoottori, ja sekin vasta sitte ku tarvitaan yli 20cc moottoria...
« Viimeksi muokattu: 07.11.11 - klo: 21.33 kirjoittanut mascot »
TeamC TM2  - Viper VST 8.5T - Xerun V3, Corally RDX Phi 09 - DualSky Z5 10.5T - Xerun Xtreme, Team C TR8E - Xerun 4274 2200kv - Xerun 150A, Axial SCX10 Hummer

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Diesiliä
« Vastaus #25 : 08.11.11 - klo: 00.01 »
Ei ole mitään syytä, että dieselin max. kierrokset olisi tuota 5000 kierroksen luokkaa. Kyllä noissa ns. superturbodieseleissä, joita mm. MB-harrastajat rakentaa otetaan max. teho korkeammalla.

Sitä en ymmärrä, että miksi johonkin rc-autoon pitäisi diesel-kone saada? Kauhea määrä lisää liikkuvia osia, raskaampi kone, josta saadaan vähemmän tehoa.


Öööö Itte asiassa näissä pienoismallidieleissä on hyvin harvoin edes radiolla ohjattavaa tehonsäätöä (toki on muutamia malleja kaukosäädettäviä) vaan teho säädetään kannessa olevalla ruuvilla pienentämällä palotilaa... Ja polttoaineena toimii ainoastaan öljytty eetteri... Ja kierrosluvut harvoin alle tuon 5000rpm ;)  Hehkuja näissä pienois dieseleissä ei oo ollenkaan...


[edittiä]

Jaahans pittäis lukia aina koko threadi loppuun ennen vastaamista, tuli siinä toistettua kaikki mitä oli jo aiemmin kerrottu...

nimim. jos halpaa pienoismallipolttoainetta haluaa nii ainoa "järkevä" vaihtoehto on laittaa bensamoottori, ja sekin vasta sitte ku tarvitaan yli 20cc moottoria...

En nyt ihan täysin ymmärrä. Jos haluaa halpaa polttoainetta, niin ainoa vaihtoehto on ostaa bensiinimoottori.

Eikö luonnollinen vaihtoehto olisi ostaa edullisempaa nitropolttoainetta kalliimman sijaan?

Tämä koko keskustelu on alusta saakka ollut aika"mielenkiintoinen" ja en vieläkään näe mitään syytä, että miksi jonkun pienen auton moottori pitäisi saada dieselillä toimivaksi? Jos se olisi niin mahtava asia, niin eikö nämä olisi jo pitkään olleet ko. polttoaineella pelaavia?

Itse ajan muutaman tunnin vuodessa, joten on lähes sama mitä polttoaine maksaa.
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Poissa mascot

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Diesiliä
« Vastaus #26 : 08.11.11 - klo: 01.42 »
Nojoo.. Nitro aineiden hinta on puhuttanut tuolla rc-taitolentopiireissä (sieltä minäkin autoihin hairahduin) jo vuosikausia. Siellä alettiin tilaamaan öljyt, metanolit ja nitrot tynnyritavarana isommalla porukalla jotta saatiin polttoainekulut kohtuullisiksi...

Itsellänikin kaudella 2007 paloi F3A lennokissa (moottorina YS110fz 18,5cc ahdettu nelitahti) pelkästään n. 120L polttoainetta jonka sisältö on 23% Klotz KL198 HeliGlow matalaviskositeettista öljyä, 30% Nitrometaania ja 47% Metanolia. Kimppatilauksena ja itse sekoitettuna saatin menoveden hinta tippumaan alle puoleen kaupallisten 30% nitrattujen litkujen hinnoista...

Ja Biilteman 12% öljytyn polttoaineen jättäisin itse sinne hyllyyn. En tiedä onko automoottorit tehty jostain yyber materiaaleista mutta vähän isommat lennokkimoottorit joissa kuitennii on potkuri jäähdyttämässä sylinteriä, eivät kestä noin alhaista öljymäärää....

TeamC TM2  - Viper VST 8.5T - Xerun V3, Corally RDX Phi 09 - DualSky Z5 10.5T - Xerun Xtreme, Team C TR8E - Xerun 4274 2200kv - Xerun 150A, Axial SCX10 Hummer

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Diesiliä
« Vastaus #27 : 08.11.11 - klo: 03.19 »
Ei ole tehty mistään yyber aineista.
Erona lentäviin laitteisiin on siinä että kierrokset eivät ole korkealla pitkiä aikoja kerrallaan.
Kierrokset seilaavat jatkuvasti tyhjäkäynnistä korkealle jne.

Suuri öljymäärä keräytyy koneeseen matalilla kierroksilla ja kone ei toimi kunnolla.

En tosin silti omiin moottoreihini Bilteman sotkuja laittelisi.

ja sekin on mielenkiintoista että tässä maassa kun posti ja matkahuolto kieltäytyvät polttoaineen kuljetuksesta, että mitenkä tuota soppaa biltemastakaan tilailee.

Poissa Pastirolli

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: Diesiliä
« Vastaus #28 : 08.11.11 - klo: 08.13 »
Mieluummin laittaisin bilteman litkua kuin dieseliä.  :wink: Olen tilannut netistä vaarallisiksi aineiksi luokiteltuja aineita ja hyvin ovat tulleet perille. Polttoaine lasketaan samaan tavaraan joten normaalina VAK-kuljetuksena tulee. Ei tietenkään kannata tilata suurta määrää kerralla. Zippo-bensakin on polttoainetta ja hyvin kulkee matkahuollolla.
Posti ei kuljeta polttoaineita.
Kaikenlaisia projekteja talon täydeltä

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Diesiliä
« Vastaus #29 : 08.11.11 - klo: 09.08 »
Ei ole tehty mistään yyber aineista.
Erona lentäviin laitteisiin on siinä että kierrokset eivät ole korkealla pitkiä aikoja kerrallaan.
Kierrokset seilaavat jatkuvasti tyhjäkäynnistä korkealle jne.

Suuri öljymäärä keräytyy koneeseen matalilla kierroksilla ja kone ei toimi kunnolla.

En tosin silti omiin moottoreihini Bilteman sotkuja laittelisi.

ja sekin on mielenkiintoista että tässä maassa kun posti ja matkahuolto kieltäytyvät polttoaineen kuljetuksesta, että mitenkä tuota soppaa biltemastakaan tilailee.

Itselläni ei sinänsä ole mitään tarvetta tilata Biltemasta kun se on tossa 2km päässä. Sen takia sieltä olisinkin hakenut tuota, koska näyttää olevan suht. järkevän hintaista ja helposti saatavilla.

Tampereella oli ennen toi Atala RC, mutta sekin on nykyään nurin. En tiedä sitten saako KIdeaparkin Kyosho-kaupasta polttoainetta?
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z