Kirjoittaja Aihe: Tikkurila Offroad Challenge I - tulokset ja näppisrallit  (Luettu 15344 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Koiranputki

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tikkurila Offroad Challenge I - tulokset ja näppisrallit
« Vastaus #30 : 15.11.11 - klo: 23.42 »
Kaikesta yksinkertainen sääntö olis että pitoaineet sallittaisi, siis corri luokassa.
Tai sitten yksityyppirengas sääntö joka on se huonoin vaihtoehto ja kukaan ei saa sitä pidottaa.
Jerzi

Jep, Kaikki säännöt tappaa harrastajia pois.
Samoilla linjoilla Jerryn kans et pitoainneet, (hajuttomat "lailliset") ois sallittu ja se siitä. Vois ainakin käyttää niintä vanhoja plisuja pois. Sille tielle kun on jo kerran lähdetty. Ihan niin kuin HOKE totesi, kuka määrittelee koska rengas on pdotettu, on vähän kuin se se veteen vedetty viiva. Joku ykstyyppi sääntö rajottasi ja olisi todelllakin se huonoin valinta.
Yksinkertainen on kaunista.
Mä mitään tiedä. Kunhan löpisen.
R O M P T O R I L L E   tästä

Poissa micsa.fi

  • RIP
    • Profiili
Vs: Tikkurila Offroad Challenge I - tulokset ja näppisrallit
« Vastaus #31 : 16.11.11 - klo: 11.04 »
Kaikesta yksinkertainen sääntö olis että pitoaineet sallittaisi, siis corri luokassa.
Tai sitten yksityyppirengas sääntö joka on se huonoin vaihtoehto ja kukaan ei saa sitä pidottaa.
Jerzi

Jep, Kaikki säännöt tappaa harrastajia pois.
Samoilla linjoilla Jerryn kans et pitoainneet, (hajuttomat "lailliset") ois sallittu ja se siitä. Vois ainakin käyttää niintä vanhoja plisuja pois. Sille tielle kun on jo kerran lähdetty. Ihan niin kuin HOKE totesi, kuka määrittelee koska rengas on pdotettu, on vähän kuin se se veteen vedetty viiva. Joku ykstyyppi sääntö rajottasi ja olisi todelllakin se huonoin valinta.
Yksinkertainen on kaunista.

Tai sitten palautetaan ne matot radalle, kuten viikko sitten ehdotin, niin tarvetta pitoaineille ei enää ole ja rataa voi kiertää melkeinpä millä tahansa renkaalla ja myös aloittelijat voivat ajaa suoraan RTR-pakettien renkailla. Tämä keskustelu pitoaineista ja niiden sallimisesta/kieltämisestä on vain seurausta siitä tosiasta että pitoa on kovin niukanlaisesti jopa savirataan verrattuna.
Wacky Stack Racing Team

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Tikkurila Offroad Challenge I - tulokset ja näppisrallit
« Vastaus #32 : 16.11.11 - klo: 11.20 »
Argh... Noin voi kommentoida ainoastaan kuski joka ei kertaakaan kokeillut kyseisiä mattoja... tuskin edes näki.

Siinä matolla ei todellakaan voinut ajaa millätahansa renkaalla.

Yksi suurin syy meidän radan pito"ongelmiin" on se että lähes jokainen sc kuski on sohlannut ties minkä litkun kanssa.
Renkaat lopulta sellaiset että niissä on pakko käyttää pitoainetta, kun ne on jo pidotuksilla "pilattu"

Minipinnit toimii krossareissa mahtavasti.
Ilman pitoaineita pitoa on selvästi enemmän kuin ulkoradoilla koskaan.

Laita nelkkuusi uudet minipinnit, äläkä pidota niitä koskaan... Aja kaksi akkua ja renkaat ovat sisäänajautuneet.
Toimii loistavasti ja pitoa todellakin on enemmän kuin saviradalla.

Se matto mitä radalla oli, tuskin ikinä tulee edes osittain takas.
Kyseinen matto piti niin paljon että porukalla palo sähköjä, jo pelkän vierintävastuksen takia.
Pitoa oli 2 vuotta vanhoilla kovettuneilla täysin slikseillä minipinneillä niin paljon että mutkassa lensi katolleen... Minipinneillä missä oli nappulaa, täysin mahdoton edes yrittää ajaa.

Pito ongelmia on lähinnä ainoastaan SC kuljettajilla... No niin näyttää olevan ongelmia myös alustan säätöjen ja monesti myös kaasusormen kanssa.
Siihen lisäksi vielä kaikki mahdolliset litkut mihinsattuu renkaisiin ja vielä märillä WD renkailla mennään levittämään radalle märät voiteluainevanat... (viimeksi eilen)
Kauhee soppa... jokatoinen tekee sitä ja toinen tätä...
Mennään niin kammo pidolla että sitä ei voi enää mitenkään kuvailla... Tai sitten mennään täysin saippualla.


Fakta on että tikkurilassa on parempi pito kuin myyrissä oli koskaan.
Myyrissä ei ollut tällaista narinaa.
Ja se johtuu ihan siitä että myyrissä ei kyllä ollut tällaista rengas pelleilyä ja lotraamistakaan.
Siellä joko ajettiin toimivalla renkaalla ilman pidotusta, pienessä luistossa, tai sitten pidotettiin huonompaa gummia... Ei ongelmia.
Eikä itseasiassa levitetty sitä litkua märistä renkaista pitkin rataa aiheuttamaan liukkaita kohtia radalle jne.

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tikkurila Offroad Challenge I - tulokset ja näppisrallit
« Vastaus #33 : 16.11.11 - klo: 12.06 »
Tässä ei tiedä pitäisikö itkea vai nauraa kun seuraa tätä keskustelua.

Pito on ongelma hyvin usealla SC renkaalla. Kaikkitietävä Hoke voisi vaikka vierailla Turun sisäradalla katsomassa kuinka hienosti autot kulkee matolla.. siellä on myös kaksi kallistettua kaarretta.... Vink vink..

Hoken tapa toimia karsii tehokkaasti UUDET SC harrastajat pois radalta. En tiedä kuuluuko se kerhon periaatteisiin?
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Tikkurila Offroad Challenge I - tulokset ja näppisrallit
« Vastaus #34 : 16.11.11 - klo: 12.19 »
Nyt alkaa sitten hiljalleen suoraan sanottuna nyppimään.

Minä en ole kaikkitietävä.

Jokainen jolla ei ole sentinkään kokemusta matoista jotka tikkurilassa oli, voivat pitää naamansa kiinni.
Pito oli täysin eri kuin missään turun mikkihiiribaanalla.

Koettakaa jo ymmärtää että matot olivat vanhat turistiradan matot jotka olivat pikimustana pitoaineesta ja kumista.
Pito oli kymmenkertainen verrattuna mihinkään turun rataan.

Älä lähde olettamaan mitään... se on typerää.
Olen todellakin ajanut turussa ja ympäri suomen mattoratoja jo 80 luvun puolelta asti.
Siksi mulla tuppaa olemaan edes hivenen näkemystä siitä minkälainen tikkurilan mattojen pito oli.
Matot häipyivät lyhyen testin jälkeen... Miksiköhän... mjaa a.

Ymmärtäkää jo että mattoja testattiin ja ne todettiin todella huonoiksi.
Ne ei ollut mitenkään verrattavissa mihinkään toiseen sisärataan.

Hanki hyvä mies edes hivenen tietoa ja kokemusta asiasta mistä alat nokkaasi soittamaan.


Mun tapa toimia EI karsi harrastajia radalta.
Nimenomaan teidän tapa narista ilman parempaa tietoa, karsii niitä harrastajia.
Aiheutetaan ongelma asiasta joka ei edes ole todellinen ongelma jos edes hieman yrittää...
Viimevuonna ei ollut ongelmaa ja silloin sentään pitoa oli vähemmän.

Tehkää "ongelmasta" vielä isompi niin varmasti karsitte yhä enemmän kuskeja pois jotka lukevat tätä ja saavat nyt sellaisen kuvan että kyseessä on luistinrata, eikä tarvitse edes lähteä koko paikkaan ellei omista litran tonkkaa pitoainetta.

Ziiiiiiish

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Tikkurila Offroad Challenge I - tulokset ja näppisrallit
« Vastaus #35 : 16.11.11 - klo: 12.23 »
http://www.facebook.com/video/video.php?v=10150937897250576#

Pikainen video maanantailta.

Aivan uusi auto ja uudet minipinnit ilman mitään pidotuksia.

Jokainen joka on edes sekunnin ajanut ulkona, näkee että pitoa todellakin on enemmän kuin yhdelläkään ulkoradalla.

Poissa *remppa*

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tikkurila Offroad Challenge I - tulokset ja näppisrallit
« Vastaus #36 : 16.11.11 - klo: 12.36 »
OLISIKO MITENKÄÄN MAHDOLLISTA JATKAA TÄTÄ PITOVÄÄNTÖÄ PAIKANPÄÄLLÄ TIKSISSÄ EIKÄ TÄÄLLÄ!!!!

edit: *HOKE* ja Bigbear jatkakaa keskustelua YV:llä pliiis
Pumilio Racing www.pumilio.fi "osat joita et löydä kataloogeista"

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: Tikkurila Offroad Challenge I - tulokset ja näppisrallit
« Vastaus #37 : 16.11.11 - klo: 12.41 »
En edes ymmärrä miks porukka jaksaa vieläkin tuoda asiaa esille että SC autoissa olisi pito-ongelmia. Ei niitä ole, pitoa on loistavasti radalla ja voi hyvin ajaa ilman pitoaineita.

Jos sinulla on ongelmia pidon kanssa SC autossa, ongelma ei ole rata vaan sun auto tai sinä itse. Mites tämä asia hoidetaan?

1) kysy kokeneemmalta, lupaan että kaikki auttavat sinua.
2) vähennä tehoja autosta, säädä expoa maltilliseksi, vähennä kaasusormen käyttöä, käännä rattia hitaammin.
3) rauhoita ajoa ja pyri ajamaan linjaa pitkin missä on reilusti pitoa
4) säädä autoa puskevammaksi (enemmän takapitoa)
5) hanki renkaat jotka on todettu toimivaksi radalla
6) jos ei vielä parane niin palaa kohtaan yksi

Olen itse torstaina paikalla ja lupaan auttaa kaikkia joilla on ongelmia. Nimellä voi kysyä keneltä vaan ja voivat osoittaa missä olen. Uskon että HOKE kans auttaa kaikkia, ja on yleensä melkeen jokaisena päivänä paikalla. Hoke on lempee pikkupoika radalla, joten ei tarvii pelätä vaikka välillä semmoisen kuvan voi forumilla saada.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Tikkurila Offroad Challenge I - tulokset ja näppisrallit
« Vastaus #38 : 16.11.11 - klo: 12.41 »
OLISIKO MITENKÄÄN MAHDOLLISTA JATKAA TÄTÄ PITOVÄÄNTÖÄ PAIKANPÄÄLLÄ TIKSISSÄ EIKÄ TÄÄLLÄ!!!!

Kannatan ehdottomasti.

Jos Bigbearilla on jotain keskusteltavaa minun kaikkitietäväisyydestäni tai mistä tahansa asiasta niin puhumaan suoraan minulle.
Minut löytää lähes jokainen päivä tikkurilasta ja aina saman pöydän ääreltä.


Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Vs: Tikkurila Offroad Challenge I - tulokset ja näppisrallit
« Vastaus #39 : 16.11.11 - klo: 12.43 »
On täällä foorumilla vaan alkanut naurettava asenne.
Pito oli täysin eri kuin missään turun mikkihiiribaanalla.
Minä en ole kaikkitietävä.
http://rc10.fi/index.php?topic=61097

Kiitos jälleen HOKE, miten asenteesi näkyy läpi...

PS: Ei tartte vastata, tässä ei ole kysymystä. Pitoasioissa goos on oikein hyvillä linjoilla...
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Tikkurila Offroad Challenge I - tulokset ja näppisrallit
« Vastaus #40 : 16.11.11 - klo: 12.44 »
Hoke on lempee pikkupoika radalla, joten ei tarvii pelätä vaikka välillä semmoisen kuvan voi forumilla saada.


Älä anna virheellistä tietoa.

Karvan vajaa 34 ei taida olla enää ihan pikkupoika  :roll:

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: Tikkurila Offroad Challenge I - tulokset ja näppisrallit
« Vastaus #41 : 16.11.11 - klo: 12.46 »
Hoke on lempee pikkupoika radalla, joten ei tarvii pelätä vaikka välillä semmoisen kuvan voi forumilla saada.


Älä anna virheellistä tietoa.

Karvan vajaa 34 ei taida olla enää ihan pikkupoika  :roll:

Oot sä kyl aika lyhyt... -> pikkupoika  :police:
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Tikkurila Offroad Challenge I - tulokset ja näppisrallit
« Vastaus #42 : 16.11.11 - klo: 12.50 »
On täällä foorumilla vaan alkanut naurettava asenne.
Pito oli täysin eri kuin missään turun mikkihiiribaanalla.
Minä en ole kaikkitietävä.
http://rc10.fi/index.php?topic=61097

Kiitos jälleen HOKE, miten asenteesi näkyy läpi...

PS: Ei tartte vastata, tässä ei ole kysymystä. Pitoasioissa goos on oikein hyvillä linjoilla...

Näkyy, mikäli poistat asiayhteydet jne.
Sinäkin tunnet minut oikeasti paremmin.

Anteeksi että kutsuin rataanne mikkihiiribaanaksi...
Se ei ollut asenne mitään kohtaan... mikäli turun rataa vertaa tikkurilan rataan niin kyseessä on mikkihiirirata... Tiukkaa mutkaa toisensa jälkeen ja tila on pienempi.
En kuitenkaan tarkoittanut tuolla jo ikivanhalla ilmaisulla yhtään mitään negatiivista.

Ja kyllä... On alkanut naurettava asenne.
Ilman mitään tietoa asiasta, ollaan välittömästi hyppimässä SILMILLE mikäli jokin oma ehdotus ei saa innostunutta vastaantottoa, tai se perustellaan kokemusten kautta miksi idea ei toimi.

Ja nyt mulle riitti tää lässytys.
Lähden radalle... Jos on keskusteltavaa aiheesta.
Tulkaa keskustelemaan... Jos on kysyttävää... tulkaa kysymään.

Keskustelen, vastailen ja autan sen minkä ehdin.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Tikkurila Offroad Challenge I - tulokset ja näppisrallit
« Vastaus #43 : 16.11.11 - klo: 12.52 »
Hoke on lempee pikkupoika radalla, joten ei tarvii pelätä vaikka välillä semmoisen kuvan voi forumilla saada.


Älä anna virheellistä tietoa.

Karvan vajaa 34 ei taida olla enää ihan pikkupoika  :roll:

Oot sä kyl aika lyhyt... -> pikkupoika  :police:

Ei... En ole edes lyhyt.

Sinä olet keskiarvoa reilusti pidempi.

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Vs: Tikkurila Offroad Challenge I - tulokset ja näppisrallit
« Vastaus #44 : 16.11.11 - klo: 13.09 »
Keskustelen, vastailen ja autan sen minkä ehdin.

Tämä on varmasti totta! Tosin lisääkö se asian arvoa, jos minä olen sitä täällä todistelemassa (?)  :shocked:
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa racersrcshop

  • Veteraani
    • Profiili
    • RacersRCshop
Tikkurila Offroad Challenge I - tulokset ja näppisrallit
« Vastaus #45 : 16.11.11 - klo: 14.15 »
Minä henk koht toivon että Turusta revittäisiin loputkin matot pois. eikä sitäpaitsi liukkaallakaan ole Turussa mitään ongelmaa oikeilla renkailla ja setupilla. Ilman pidotusta ollaan aina ajettu. Pidin itse model expon liukkaasta radasta keväällä. Jos mokasit ja jouduit ulos, niin hetken oli todella liukasta. Mutta itsepähän mokasit.

Matto = paljon enemmän mekattavaa ja hajonneita osia/rahankulua. plus kaikenlisäksi matolla olosuhteet on hyvin kaukana oikeasta. Harvemmin ulkoradoilla on tappopito ;) Sitäpaitsi jos auto sutii tai sladittaa, niin painaa niissä pahoissa kohdissa vähän hellemmin sitä kaasua. Ei kokoajan tarvii mennä etusormi koukussa että pärjää.

Janne

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Tikkurila Offroad Challenge I - tulokset ja näppisrallit
« Vastaus #46 : 16.11.11 - klo: 15.43 »
Keskustelen, vastailen ja autan sen minkä ehdin.

Tämä on varmasti totta! Tosin lisääkö se asian arvoa, jos minä olen sitä täällä todistelemassa (?)  :shocked:

haluatko tahallaan ymmärtää asian väärin vai mitä ajat takaa???

Porukka ei tiedä keneltä voi ja viitsii mennä kysymään... Eikä tiedä keneltä voi saada kenties jopa oikeitakin neuvoja.
Tuon heille ilmi että minulta saa jakoainen tulla kysymään neuvoa ilman häpeilyä tai miettimista että viitsiikö häiritä.

Kyllä viitsii ja kehtaa... Tervetuloa jokaiselle setupin tai vastaavan kanssa painiskelevalle.

Mistä kukaan tätä tietäisi jos en sitä täällä monet harrastajat tavoittavalla foorumilla kerro.

Kuitenkin lähes jokainen ekakertalainen miettii mistä kehtaa mitään kysellä, eivätkä siis yleensä kysy sitten keltään yhtään mitään.

Poissa nikoprkl

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
    • http://www.teamentisetkuskit.com
Vs: Tikkurila Offroad Challenge I - tulokset ja näppisrallit
« Vastaus #47 : 16.11.11 - klo: 15.46 »
Meinasin kirjotella lyhyttä kisarapsaa hyvin sujuneista ja järkätyistä tiksin kerhokisoista, mutta näemmä taas tänne kaiken p*skan keskelle vaan häviäisi sekin tarinointi.
Joten jätetään lyhyeksi tällä kertaa ja kiitän vain osaltani Remppaa, Mikkoa, Mattia ja Nikkeä ym. kisan järjestäneitä. Homma toimi hyvin ottaen huomioon uudet tilat ja kiireen. Rata ja _PITO_ oli myös kohdillaan.
Mukava tulla uudestaankin.

-N
EuroRC / TEK

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tikkurila Offroad Challenge I - tulokset ja näppisrallit
« Vastaus #48 : 16.11.11 - klo: 19.10 »
Ehdotan vahvasti pitoaineen kieltoa krossirataan.
Syy miksi näin.
Markkinoilta löytyy helposti renkaita mitkä tuolla toimii ja se ei ole mikään salaisuus mikä rengas siellä toimii.
Pitoaineiden käyttö on todella rasittavaa välillä.

Minun CORR tietämys on todella vähäistä mutta esim eilen ajoin melkein 2sek nopeimpia kierrosaikoja kuin kisassa jossa käytin pitoaineita. Tosin renkaat olivat vaihtuneet.

Ei muuta kuin pitoaine kielto päälle ja niillä jolla ei pitoa niin ostakaa se oikea rengas mikä siellä toimii.
Se mitä GOOS kirjoitti on ihan oikein/totta mutta lisään siihen viellä että renkaan vaikutus pitoon on vähintään 80% ja muut ovat sitten tuo/nuo alustan säädöt.
Eli toisinsanoen näin. Jos sinulla on ajotaidot/autosäädöissä mutta ihan väärät renkaat niin ei ole pitoa, usko minua.

Seuraavan kerran kuin tulen sinne ajelemaan ENOTAMISSÄÄNNIMESSÄPITOAINETTAMUKAAN koska siellä on TODELLA MAHTAVA PITO.

Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Vs: Tikkurila Offroad Challenge I - tulokset ja näppisrallit
« Vastaus #49 : 17.11.11 - klo: 12.04 »
Keskustelen, vastailen ja autan sen minkä ehdin.

Tämä on varmasti totta! Tosin lisääkö se asian arvoa, jos minä olen sitä täällä todistelemassa (?)  :shocked:

haluatko tahallaan ymmärtää asian väärin vai mitä ajat takaa???


Siis tiedän, että jos sinulta kysyy neuvoa rc-asioissa, saa sinulta varmasti vastauksen. Olenko siis ymmärtänyt väärin, en tietääkseni?
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Tikkurila Offroad Challenge I - tulokset ja näppisrallit
« Vastaus #50 : 17.11.11 - klo: 12.25 »
Jeppe... Yritä edes  :tongue:

Kommentoin tähän:
Tosin lisääkö se asian arvoa, jos minä olen sitä täällä todistelemassa (?)  :shocked:

Ja sitten vielä yksinkertaisemmassa muodossa vastaus.

Ei lisää arvoa.
Lisää kyselijöiden tietoa siitä keneltä on tervetullut kyselemään.