Kirjoittaja Aihe: super size ja touring autojen moottorit  (Luettu 952 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pekka V

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.phnet.fi/virtpe/
super size ja touring autojen moottorit
« : 20.03.04 - klo: 20.39 »
Kertokaa tuon kokoisten moottoreiden hyviä sekä huonoja puolia.
moottorit noissa ole .12 ja .15 kokosia?
Eikös tuon kokosia motteja käytetä 1/10 touringeissa ja super size kokoluokan autoissa? .21 motti olisi ihan liian tehokas noihin autoihin.
sitten myös nelitahdit kertokaa kokemuksia/mielipiteitä niistä.

Mika R

  • Vieras
super size ja touring autojen moottorit
« Vastaus #1 : 20.03.04 - klo: 22.42 »
touring kisa-autoissa koko on rajoitettu .12 :sta
muuten voi tietty ajella millä huvittaa. Pitää paikkansa että .21 on rataoloihin liian tehokas ja iso (ajo-ominaisuudet kärsivät) mutta .21 varustettuja Supereita kyllä löytyy ns. drag racingin puolelta
Nelari on makee mutta vähän tehoton, 2-tahdit ovat kehittyneet niin plajon viime vuosina. Esim. mulla on EPIC .18 kone joka on kooltaan .12 ja tehoa melkein keskiverto .21 :en verran, se on tohon Rallyyn saa nähdä kestääkö auto. Radalle tollaset 1-1,5HP on 1/10 autolle sopiva jotta pysyy lapasessa.

Poissa Pekka V

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.phnet.fi/virtpe/

Mika R

  • Vieras
super size ja touring autojen moottorit
« Vastaus #3 : 21.03.04 - klo: 07.53 »
No minusta toi voi olla radoille vähän liikaa, parkkiksille varmaan ihan hauska kun tehoissa löytyy. Osien kestävyys voi olla hieman kyseenalainen.

Tarkennetaan edelliseen vielä että 1-1,5HP on hyvälle ajajalle sopiva, mutta aloittelijalle 0,5:kin tarpeeksi pillin ja vaihteen kanssa. Tehoja kasvatetaan sitten kun ajotaitoja löytyy.

Poissa Pekka V

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.phnet.fi/virtpe/
super size ja touring autojen moottorit
« Vastaus #4 : 21.03.04 - klo: 10.17 »
onko kisoissa 3-portainen vaihteisto sallittu? :oops:
Haluan vain varmistaa asian, koska olen kuullut että ei saisi, mutta en ole varma!