Kirjoittaja Aihe: KILPAILUKUTSU Tikkurila Offroad Challenge II - 11.12.2011 *** SUNNUNTAINA ***  (Luettu 21452 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa nikoprkl

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
    • http://www.teamentisetkuskit.com
En sanonut etten aja kisoissa jossei saa ajaa pitoaineilla.. Tarkoitin, etten ole ajamassa kisoissa jos ei baanaan saada järkeä ja ajaminen ilman pidotusta olisi mahdollista.
Olisiko liikaa pyydetty tosiaan että edes kokeilisi pari viikkoa noita matonpätkiä..? Mutta oma baananne, oma valintanne. Kunhan yritän tässä ehdotella... Ei se nyt oikein hyvä tilanne ole, jos pito vaihtelee päivien välillä nollasta sataan..

-N
EuroRC / TEK

Poissa Ekkuli

  • TamUA
    • Profiili
Nokian radalle levitettiin Colaa n.3litraa ennen kisaa.
Cola lantattiin kuumaan veteen n.1:3(1 osa colaa) ja levitettiin sumuna koko radan leveydelle.
...ku ny vaa ei sattus mitää....

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Tuodaan nyt omakin kauha tähän soppaan. Jos sääntöjä ei tulkita niinkuin ne on kirjoitettu niin onko se pelkästään kisajärjestäjän päätettävissä kuka on aloittelija ja ku ei. Torstai skaboja pari kertaa tällä kaudella vetäneenä olen huomannut että radalla on ollut paljon uusia naamoja jotka voidaan helposti tulkita aloittelijoiksi koska kuljettaja ei ole osallistunut virallisiin kisoihin ja on uusi naam pksrca:n radoilla. Missä vaiheessa kilpailunjärjestäjä ilmoittaa kuka on aloittelija kuka ei? Jos aamulla päätetään ketä saa käyttää pitoaineita niin jos nämä kuskit on top 3:ssa kisoissa aika-ajojen jälkeen niin onko heillä edelleen lupa käyttää pitoaineita finaaleissa? Tässä vaiheessa on tullut kaikille selväksi että kyseessä ei ole aloittelija vaan uusi naama pksrca joka on jo kerennyt harrastaamaan ehkä jo useamman vuoden. Oma mielipiteeni on että pitoaineet on kilpailussa joko sallittu tai kielletty kaikille/lta.
Kyosho, elämäni auto.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kysely vaikka se ei tänne kuullukkaan.

Ketkä eivät missään nimessä halua ajaa pitoaineella ja ketkä haluaa ajaa vain pitoaineella???

Tästä tulee huutoäännestys varmasti mutta se mitä olen jutellut kavereiden kesken niin tuo pitoaine on selvästi se millä haluataan ajaa.

Haluan ajaa pitoaineella.

Syy on selvä. Silloin kaikkien pito on samalla tasolla (ainakin näin sen voisin kuvitella).

Toinen syy. Silloin minun pitää panostaa uusiin toimiviin renkaisiin jotka on hinnaltaan reilut 70e.

Kolmas syy. Ketä se häiritsee että pitoainetta käytetään. Olikos ekassa kisassa joku sitä ehdottomasti vastaan.

Ja tässä on nyt kyse SC luokasta.

Reilua keskustelua kiitos. Ei anneta karkaa käsistä tämä homma.

Jerzi

SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa PaavoNokkava

  • TamUA
    • Profiili
En halua ajaa pitoaineella!

Pitoaine kuuluu mielestäni turistiautoihin ja en halua pilata kalliita renkaitani pitoaineilla, jos sitä muualla ei tarvitse käyttää kuin Tikkurilassa.

Halvempi ratkaisu on tuo Ekkulin esittämä cola-vesi sekoitus koko rata alueelle. Toimii ainakin Nokialla, niin miksi ei Tikkurilassakin.


Ja vähän aiheen ulkopuolelta:
Yleensäkin koko aloittelijoiden rengasvapaus homma wj säännöissä on mielestäni tarkoitettu siihen että olisi helpompi lähteä kisoihin, niillä renkailla mitkä autosta sattuvat löytymään, eikä vauhdin kasvattamiseen..?

-Henkka
[PRCA] [TamUa]

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
EDIT: Avautuminen renkaista poistettu, tämähän on Kilpailukutsu eikä rengassääntö topic.

« Viimeksi muokattu: 01.12.11 - klo: 08.39 kirjoittanut Koheltaja »
Kylätason RC-kuski.

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Mulle ihan sama onko pitoaineet sallittu vai ei kunhan säännöt on samat kaikille.
Kyosho, elämäni auto.

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Pitoura on niin kapea, että pitoaineella kilpailusta tulisi mielekkäämpi. Ohituspaikkoja tulisi lisää eikä pitoa menettäisi käymättä radan ulkopuolella. Myöskään päivän aikana tapahtuva pidon vaihtelun vaikutus jäisi pienemmäksi.
Ja kaikki em. kommentit SC2-10 luokkaan, nelkuilla on eri meininki.
Ja vaikuttaako tämä keskustelu sääntöihin mitenkään ei vaikuta meidän osallistumiseen.

Poissa micsa.fi

  • RIP
    • Profiili
Kysely vaikka se ei tänne kuullukkaan.

Ketkä eivät missään nimessä halua ajaa pitoaineella ja ketkä haluaa ajaa vain pitoaineella???


Itse en halua ajaa pitoaineella, ja mielestäni olisi toivottavaa että Tiksussa sitä ei käytettäisi. SC-luokan henkeen ei kuulu moiset kemikaalit, ne on turistipuolen touhuja.

Mielestäni viimeisten viikkojen aikana radalle on muodostunut riittävä pitoura jotta siellä voi ajaa ilman myrkkyjä. Testasin viimeksi tiksussa SC-tuupissa sekä Schumin minipinniä, ja Losin Strikeä, ja molemmilla pystyi ajamaan ilman pitoainetta. Ainakin pitouralla pitoa on enemmän kuin 1,5 viikkoa sitten Nokialla.

Wacky Stack Racing Team

Poissa Mice

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
En halua ajaa pitoaineella.

Vaikka pitoaineen käyttö olis sallittua, ei vaikuta minun tulemiseeni kisoihin.
Ajan ilman pitoainetta vaikka muut käyttäisivätkin. Otetaan sit vaan enemmän pataan.  :grin:

-Mikko P.

ps. ajan nelkulla
JB-Design ja West Coast Interior tarjoavat mittatilaustöitä ja ajoneuvoverhoilua ympäri Suomea. www.jb-design.fi

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Mielestäni viimeisten viikkojen aikana radalle on muodostunut riittävä pitoura jotta siellä voi ajaa ilman myrkkyjä. Testasin viimeksi tiksussa SC-tuupissa sekä Schumin minipinniä, ja Losin Strikeä, ja molemmilla pystyi ajamaan ilman pitoainetta. Ainakin pitouralla pitoa on enemmän kuin 1,5 viikkoa sitten Nokialla.
Ura on niin kapea, että ohittaminen ja tilan antaminen on lähes mahdotonta tehdä toisen joutumatta pois pitouralta (SC2-10). Pito myös vaihtelee, maanantaina sitä ei ollut, tiistaina parani illan mittaan. Miten pitoa on kisoissa, on vaikeampi ennustaa kun kukaan ei tiedä, mistä vaihtelu johtuu.

Poissa Hazard

  • PRCA
    • Profiili
Osallistujalistaa voisi välillä päivittää, itse ilmoittauduin perjantaina eikä nimeä vielä näy listalla.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Mielestäni viimeisten viikkojen aikana radalle on muodostunut riittävä pitoura jotta siellä voi ajaa ilman myrkkyjä. Testasin viimeksi tiksussa SC-tuupissa sekä Schumin minipinniä, ja Losin Strikeä, ja molemmilla pystyi ajamaan ilman pitoainetta. Ainakin pitouralla pitoa on enemmän kuin 1,5 viikkoa sitten Nokialla.
Ura on niin kapea, että ohittaminen ja tilan antaminen on lähes mahdotonta tehdä toisen joutumatta pois pitouralta (SC2-10). Pito myös vaihtelee, maanantaina sitä ei ollut, tiistaina parani illan mittaan. Miten pitoa on kisoissa, on vaikeampi ennustaa kun kukaan ei tiedä, mistä vaihtelu johtuu.

Antakaapas selitys miten pitoaine auttaa siihen että pito ei katoa kun käy linjan ulkopuolelta hakemassa pölyä?
Vaikuttaa krossareissa ja turisteissa, oli pitoainetta tai ei.
Ja itseasiassa kun on käytetty pitoainetta niin se radan ulkopuolella oleva pöly on vielä suurempi ongelma.
Linjalla kun pitoa on järjettomästi ja heti kun osuukin liukkaalle pölylle niin auto lähtee totaalisen lapasesta.
Pitoaine pehmittää kumin ja tekee pinnasta tahmaisen... Tahmaisen joka imee vielä pahemmin pölyn itseensä.

Tarttisko pitää mielummin pienet moppitalkoot????
Kosteella koko rata-alue läpi niin saadaan ne pölyt taas hetkeksi pois.
Kiinostaako, vai halutaanko miettiä edelleen jotain vaikeammin toteutettavaa toimenpidettä?

On ehdotettu koneella pesemistäkin... No mun puolesta ihan vapaasti.
Ongelmana vaan on se että silloin lattiasta irtoaa siinä tällähetkellä oleva kumi joka tuo pitoa...

Samalla irtoaa myös se vähäinen kola mitä rataan on sumutettu kenenkään tietämättä.

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Moppitalkoot hyvä idea. On kyllä varmasti haastavaa pitää paanaa pölyttömänä tommosessa hallissa.
Mutta kannattanee kokeilla sitä moppausta. Ja kolaa vois levittää baanalle kans jos se kerran jeesais. Paljonko sitä tarvitaan? Tietty jos pitovaikutus perustuu sokerin tahmeuteen, niin oliskohan jossain halpis mehukatissa parempi hyötysuhde?!  :laugh: Mulle kyl kelpää rata vaik tollasenaankin, tuleepahan enempi tilanteita ku auto vähän luisuukin, mut vähempi kaatoja pidosta.
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa speedo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
rata colattiin ennen ensimmäistä kilpailua,eikä sillä ollut mainittavaa vaikutusta

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
rata colattiin ennen ensimmäistä kilpailua,eikä sillä ollut mainittavaa vaikutusta

Tätä hain takaa...

Oli loistava idea kolata rata kertomatta siitä yleisesti mitään.

Kolan perään huudeltu, vaikka sitä on radassa ja huomattu että ei merkittävää vaikutusta.

Olisikohan itseasiassa se irronnut kolasumu joka tarttuu renkaisiin sieltä likaiselta alueelta ja kiillottaa krossarin renkaat.
Samanlaista ilmiötä huomasin viimevuonna jyväskylän wj kisoissa.
Pito oli linjalla hyvä, mutta kun kävi pölyllä niin oli pitkään kusessa.


Eli voitaisko tästä nyt päätellä että unohdetaan se kola, koska kukaan ei ole edes huomannut että sitä on radassa ollut ekasta kisasta lähtien.

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Cola ei siis toimi. Hyvä niin.
Jotain pitäisi kuitenkin keksiä pidon vaihteluita tasaamaan, muuten kisoista tulee jonoajoa F1-tyyliin.

Poissa Loffe_

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Eikö vois sallia F1 tyyliin avattavat takasiivet joita sais suoralla avata, niin ohitukset helpottuis!
Heh heh...
Mielestäni radan pitäminen puhtaana olisi se ratkaisu! Ajolinjan ulkopuolella on aika paljon pölyä ja kumi murskaa joka on liukasta jos sinne ajolinjan ulkopuolelle eksyy!
Muutenhan radalla on todella kova pito oikeilla renkailla!
-Löffe-
(Asso B4 FT, Asso SC10, JQ THE CAR, XRay XB8EC Brushless, XRay T1FK05(Drifter), XRay T2-009(stanu), Tamiya Terra Scorcher, Spektrum DX3R, DX3S, E-Sky Robin 22..

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
juuri näin.
Kuten jo edelläkin olen sanonut niin se lika siellä linjan ulkona on se ongelma.

Ja siihen on ratkaisuna säännölliset moppitalkoot.
Ei siihen sen ihmeempiä ratkaisuita tarvita.
Vaatii vain sitä siivoomista mikä tuntuu nykyään olevan toki ihmisillä hieman outo käsite.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
juuri näin.
Kuten jo edelläkin olen sanonut niin se lika siellä linjan ulkona on se ongelma.

Ja siihen on ratkaisuna säännölliset moppitalkoot.
Ei siihen sen ihmeempiä ratkaisuita tarvita.
Vaatii vain sitä siivoomista mikä tuntuu nykyään olevan toki ihmisillä hieman outo käsite.

Kukas siellä tiksissä olikaan se siivooja :grin:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Laatta on pitouran ulkopuolella liukas vaikka pölyt olisikin poissa. Tähän auttaa pitoaine.

Poissa *remppa*

  • Fullspeed RC
    • Profiili
juuri näin.
Kuten jo edelläkin olen sanonut niin se lika siellä linjan ulkona on se ongelma.

Ja siihen on ratkaisuna säännölliset moppitalkoot.
Ei siihen sen ihmeempiä ratkaisuita tarvita.
Vaatii vain sitä siivoomista mikä tuntuu nykyään olevan toki ihmisillä hieman outo käsite.

Kukas siellä tiksissä olikaan se siivooja :grin:
Jerzi

Ei ole tarkoitus, että HOKE siivoaa radat, SE ON TEHTÄVÄ MEIDÄN KAIKKIEN YHDESSÄ!!
Pumilio Racing www.pumilio.fi "osat joita et löydä kataloogeista"

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Laatta on pitouran ulkopuolella liukas vaikka pölyt olisikin poissa. Tähän auttaa pitoaine.

Vaikka pitoaine tekeekin renkaasta tahmean jolloin pöly tarraa renkaaseen kiinni pahemmin kuin ilman pitoainetta.

Tämä moneen kertaan kokeiltu sähkökrossareilla.
Esim tiksissä kokeiltu holeshotteja pitoaineella.
Pito on tautinen, mutta kun käyt kerran pölyllä niin renkaat on harmaat, eikä lika lähde irti kuin kliinerillä.
Jos taas ajaa pidottamattomalla holarilla niin pito on huono pitouralla.
Pölyllä pitoa on vähemmän, mutta pöly ei tarraa renkaaseen ja se toimii taas pitouralla kuten toimi aikaisemminkin.

Täysin tuttu asia jokaiselle joka on ajanut oikeastaan mitä tahansa esim oikeaa rata-autoa.
Tahmeilla renkailla kun ajaudut ulos pidolta niin olet ongelmissa jonkin aikaa, ennenkuin se lika on irronnut siitä tahmeasta kumista.
Ja siis... pitoaine ainoastaan pahentaa tätä asiaa.

Kokeile vaikka tuoreilla kössön renkailla niin huomaat.
Pölyssä on liukasta joo... pito palautuu parin mutkan jälkeen.
Aja sen jälkeen pidotetulla renkaalla... Pito on tajuton... pölyllä käynnin jälkeen taas hyvin liukas ja pidon palaaminen kestää pidemmän ajan, eikä monesti edes palaa koko akullisen aikana samaksi kuin se oli puhtaalla pidotetulla renkaalla.

Tänään tuli taas ajeltua torstaikisoissa.
Pidottamattomilla renkailla... Narske ja natina kävi.
Ajauduin pölylle...
Olen nesteessä muutaman mutkan ja sen jälkeen mentiin taas kuten aikaisemminkin.
Ja vauhti oli tänäänkin jälleen kärkikastia ja täysin pidottamattomalla renkaalla... Eikä rengas ollut edes kössö, minipin tai losi.

Radalla saa JOKAINEN ottaa mopin käteen aina kun siltä tuntuu, ja käydä pyyhkimässä pölyt pois radalta ja suuntana ROSKIS.
Tai sitten ottaa imurin ja tekee pienen imurijumpan.
Ei kiellettyä keneltäkään.
Näyttää vaan siltä että mielummin vikaa etsitään jatkuvasti jostain muusta kuin siitä faktasta että pölyä on ajolinjan ulkopuolelle, ja jos sinne ajat niin liukasta on... ja liukasta on jokaisella autolla.
Jopa turistilla turistibaanalla, kun käväset linjan ulkopuolella hakemassa renkaisiin pölyä... Siinähän ajelet läpin ennenkuin pito on taas kohdallaan.
Ilman pitoainetta jos ajais turistia niin pölyllä käynnin jälkeen pito olis sama kuin ennen pölyllä käyntiä, jo heti ekan mutkan jälkeen.
Tämänkin voi jokainen ihan itse vaikka kokeilla jos ei usko.

Mutta pitoaine ei ole ratkaisu siihen ongelmaan ettei pysy linjalla, ja linjalta poistumisen jälkeen on aikansa liukasta.

Poissa Fullspeed RC

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Fullspeed RC
Ilmoittautuneet päivitetty - ei vielä kovin montaa, eli laittakaahan niitä ilmoja tulemaan.

Viimeaikaisten kokemusten perusteella pitoaineet on kielletty kaikilta. Päätöstä tukee myös se että moni ajaa myös SCW ja/ tai WJ sarjaa joissa molemmissa on myös pitoaineet kielletty.

Rengassäännöt:
Pitoaineet kielletty kaikilta.

SC luokissa renkaat vapaat, erinäisistä keskusteluista selvinnee mitkä renkaat ovat hyvät.

M4-10 mini pin tai mini spike (saa ajaa molemmilla, mini pin tosin toimii paremmin)
M2-10 takarengas mini pin tai mini spike, eturengas vapaa.

WJ säännön mukaan aloittelijoilla rengas vapaa.

Poissa Fullspeed RC

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Fullspeed RC
Josko nyt olisi jo riittävän vähän ilmoittautumisaikaa jäljellä, jotta loputkin voisi jo ilmoittautua!

Ilmoittautuminen: mikko_laitinen(at)welho.com, 7.12.2011 mennessä.
•   Nimi
•   Seura
•   Luokka/ luokat
•   Taajuudet/ 2.4 GHz
•   Transponderin numero (jos ajat kahta luokkaa eri pondereilla, erittele numerot luokan mukaan)

Poissa Mice

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Onnistuiskohan tuo osallistujalistan päivitys, ni tietäis ittekin onko ilmo menny perille?
JB-Design ja West Coast Interior tarjoavat mittatilaustöitä ja ajoneuvoverhoilua ympäri Suomea. www.jb-design.fi

Poissa Hazard

  • PRCA
    • Profiili
Vs: KILPAILUKUTSU Tikkurila Offroad Challenge II - 10.12.2011
« Vastaus #56 : 07.12.11 - klo: 16.00 »
Voidaanko ajaa kilpailu sunnuntaina kun perjantaina 9.12 on JQProductsin pikkujoulut. Niistä tulee ilmoitus kohtapuolin. Voi jäädä aika moni pois muuten. Siis kisoista  :afro:

Niin niin, olisiko ollut paljonkin vähemmän osanottajia jos kilpailut olisikin ollut lauantaina? Enpä taida lähteä täältä (melkein) lapista ajelemaan sinne tsadiin jos yksi lähtö on per luokka.

Poissa JQ

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • JQ Products
Mitä väliä sillä on montako lähtöä on per luokka?

Mikko, etkö saanut ilmoittautumista?
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

Poissa foursquare

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Itekin voisi tulla jos ois la.
| JQracing Black Edition | Team Durango DEX410 v3 | Associated B5m | Traxxas  |

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Kyllä on kärsimätöntä porukkaa, on niitä ilmoja tullut, ei vaan kerkeä vartin välein päivittämään...

Todennäköisesti ajetaan kaikissa luokissa

2 x treeni
3-4 x alkuerät
3 x finaalit
Old fart