Kirjoittaja Aihe: Xray XB9 - The New Platform  (Luettu 24868 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jannes28

  • Veteraani
    • Profiili
    • Racers RC Shop
Vs: Xray XB9 - The New Platform
« Vastaus #30 : 20.04.12 - klo: 14.45 »
Pinkki on komia! Maalailin itsekin pinkkejä autoja kunnes huomasin että eräs suht kova kisakuskikin maalaa samanlaisia niin piti vaihtaa tuohon veriroiskekuvioon  :wink: Pinkki on vain itsevarmoille miehille, vai miten se meni...

Itse olen tykästynyt myös tuohon korimalliin. Joka autoon pitää buldoggi saada jossain vaiheessa päälle.
Auto on komea ilmestys muutenkin.
Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Xray XB9 - The New Platform
« Vastaus #31 : 20.04.12 - klo: 15.29 »
Hah...
Pinkki on nimenomaan itsevarmoille miehille.
Muutamalle kaverille onkin tullut piruiltua kun pitävät pinkkiä "neiti" värinä, että eivät ole vielä varmoja oman suuntautumisensa kanssa  :laugh:

Mun korit on ollu kokopinkkejä nyt kolme vuotta.
Ja kun se pinkki alkoi yleistymään muillakin niin olen vain vaihtanut sävyä sellaiseksi mitä kellään toisella ei ole.

Vaikka nykyiset korit näyttääkin inan vain pinkiltä, on koriin käytetty 4 eri maalia  :tongue:
Pinkkiä, kahta eri helmiäistä ja tietenkin valkoista.

Efektin näkee hieman lähempää katsellessa.

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Vs: Xray XB9 - The New Platform
« Vastaus #32 : 20.04.12 - klo: 16.09 »
Noniin, nyt voi lukea mietteeni kärrystä sivuiltani ->  http://www.lehtojarvi.net/uusi-polttiskrossialusta-xray-xb9-2012/
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Xray XB9 - The New Platform
« Vastaus #33 : 20.04.12 - klo: 23.18 »
Lainaus käyttäjältä: HVoltage
toisaalta 10 asteen palaa ei saa muovisena.

Onko tuossa sattunut kirjoitusvirhes?

10, 12 ja 14 asteen palat saa sekä muovisena että alumiinisena.

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Vs: Xray XB9 - The New Platform
« Vastaus #34 : 21.04.12 - klo: 07.55 »
Lainaus käyttäjältä: HVoltage
toisaalta 10 asteen palaa ei saa muovisena.

Onko tuossa sattunut kirjoitusvirhes?

10, 12 ja 14 asteen palat saa sekä muovisena että alumiinisena.

Juu virhe se on, se 10 asteinen ei ole optio-osa listalla vaan vakio-osana , my bad...  16 asteista ei ole muovisena...

EDIT: Se on hyvä, että ammattilaisetkin lukee noita mun juttuja, niin tulee virheet korjattua :)
« Viimeksi muokattu: 21.04.12 - klo: 08.18 kirjoittanut HVoltage »
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Vs: Xray XB9 - The New Platform
« Vastaus #35 : 22.04.12 - klo: 20.28 »
Tänään tuli ekat kurvailut kurvailtua, ainakin XB9 kestää pommitusta ;)

Vakiosetuppi on kait ihan ok, jyrkkälä kaartuvalla takasuoralla huomaa miten uusi aerodynaaminen body ja siipi pelaa. Progressiiviset jouset on vielä testaamatta, mutta veikkaan, että jyrkkälässä niillä on käyttöä. Kisakone tuli kyllä ajettua sisään, vielä vähän kytkintä itselle mieleisemmäksi ja koneen säädöt kohdilleen niin kaipa se siitä taas lähtee.

Sen verran on vaan aikaa kun on viimeksi vetänyt kunnon kamoilla M8:ia. Ei tahtonut oikein hyppy kulkea kohdilleen, tarkkuutta vähän lisää, niin kaipa se siitä.
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa Aapeli

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: Xray XB9 - The New Platform
« Vastaus #36 : 23.04.12 - klo: 23.21 »
"Mä luotan tähän autoon." oli kuskimme ensikommentti ensimmäisten tankillisten jälkeen. Ja siitä sitten lähdettiin tuttavuutta syventämään. Koko päivä ajettiin eilen hyvässä seurassa loistavassa kunnossa olleella Turun Jyrkkälän radalla eikä mitään ongelmia ollut, ei edes yhtä ruuvia pudonnut. Auto tosiaan kesti innostuneen pommittamisen ja melko mukavia läppiaikojakin tuli.

Perussetapista lähdettiin kokeilemaan jäykempää jousta eteen, maavaran kasvatusta, ulosjouston rajoitusta, löysempää iskariöljyä taakse ja takaiskarien kiinnityspiste alhaalla ulommaisiin reikiin, keskidiffiin paksumpaa öljyä. Ostoslistalle meni aktiividiffi eteen ja progresiiviset jouset. Vakaimien mukaanotto testaukseen ja rollcentteriin tutustuminen alkaa huomenna. Matka on vasta alussa.

Poissa Aapeli

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: Xray XB9 - The New Platform
« Vastaus #37 : 25.04.12 - klo: 15.17 »
Takadiffibboksin korva oli sitten ensimmäinen rikkoutunut paikka meidän XB9:ssä. Jäi oikein leikki kesken varaosan puutteeseen. Enpä muista milloin viimeksi... kop kop.

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Vs: Xray XB9 - The New Platform
« Vastaus #38 : 25.04.12 - klo: 22.43 »
Noniin, tänään oli treeni 2.0. Autoa tuli säädettyäkin, suurimmat ongelmat kulminoitui kuitenkin kahteen särkyneeseen servosvarteen. Toinen oli orkkis muovinen ja toinen alumiininen. Särkyivät silti vaikka servosaver oli selkeästi löysemmällä kuin ohjekirjan opastus + jälkeenäpin xrayn korjaama opastus. Nyt servosaver on noin 3mm kiristetty kierreosan päästä ja näyttäisi toimivan.

Kori alkaa näyttämään särkymisen merkkejä paikka paikoin, kulmikkuuden hinta...

Progressiiviset jouset tuntuivat toimivan paremmin, esikiristystä joutui laittamaan jonkin verran enemmän, takana ehkäpä jopa reilusti enemmän. Iskarien mämmejä tuli pakettisetupista löysättyä ihan ulkolämpötilan takia.
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa -Jari-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Xray XB9 - The New Platform
« Vastaus #39 : 06.05.12 - klo: 22.32 »
Ihan hyvät fiilikset jäi uudesta autosta ensiajon jälkeen, eikä pöytäpomputeltu/fiilispohjalta tehty setuppikaan tuntunut ihan huonolta. 5-asteen ohjauspalat menee hankintaan.
Onkos muut shimmaillu diffejä/pinjoneita?
Jari Valkola
*** www.fullspeedrc.fi ** XRAY T4, ORCA ** XRAY NT1 2015, Novarossi  ***

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray XB9 - The New Platform
« Vastaus #40 : 06.05.12 - klo: 23.30 »
Itse olen tykästynyt myös tuohon korimalliin. Joka autoon pitää buldoggi saada jossain vaiheessa päälle.
Mä haluan saman lääkityksen :grin:
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Vs: Xray XB9 - The New Platform
« Vastaus #41 : 08.05.12 - klo: 09.55 »
Viiden tunnin ajon jälkeen sanoisin XB9:n uuden korin ja siiven olevan pettymys kestävyyden osalta. Kori murtuu moottorin kohdalta poikki ja siipi katkeaa aivan keskeltä, sen keskievän jommalta kummalta puolelta. Murtumia löytyy myös muualta koria, jotenkin oudon haurasta matskua, ainakin tuo minulle osunut.

Korista ne takareijät kannattaa hoonata pidemmiksi kuin mitä merkkiviivat opastavat. Siipi on yläreunasta mielestäni liian ohutta matskua.

Losi 8ight 2.0 autoo tarkoitettu prolinen shift korin pystyy sovittelemaan XB9:n päälle. Tosin tällöin joutuu luopumaan xray:n erinomaisesta filtterirungosta, ottaa reilusti kiinni koriin. http://prolineracing.com/bodies/shift-8ight-2.0/

Jos tuo Xray:n oma kori on joku "coupe" malli, niin tuo prolinen shift on sitten neliovinen sedan :grin:

Muutoin auto on käsittämättömän vahva, takahubien pinnejä olen vähän suoristellut. Tänään menen vielä testaamaan iskarimuutokset, onhan siitä jo toistaviikkoa viime ajokerrasta.
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Xray XB9 - The New Platform
« Vastaus #42 : 25.05.12 - klo: 08.52 »
Siiven kestävyys maininta ihmetyttää.

Täällä on nyt paukuteltu muutaman auton voimin testiä ja taitaa mun siipi olla huonoimmassa kunnossa meidän porukasta.
Siipi on vain taipunut.
Päivän päätteeksi otan kaksinkäsin kiinni ja väännän siiven takaisin suoraksi.
Ei halkeamia tai repeämiä.

Olisko sulla vaikuttanu siiven hajoamiseen kevään kylmä keli ja turun armottomat turffit

Poissa -Jari-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Xray XB9 - The New Platform
« Vastaus #43 : 25.05.12 - klo: 16.41 »
Huomasin itsekin siivessä jo hajoamisen merkkejä, on lähtenyt katkeamaan just siitä keskievän kohdalta. Korista myös sama huomio, useita murtumia just siinä moottorin tienoolla. Ajettu ainoastaan yksi päivä treeniä Turussa + Turun kisa, eli kaksi kylmää päivää.
Jari Valkola
*** www.fullspeedrc.fi ** XRAY T4, ORCA ** XRAY NT1 2015, Novarossi  ***

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Xray XB9 - The New Platform
« Vastaus #44 : 25.05.12 - klo: 22.28 »
Tuota viileää epäilin, koska tosiaan omalla siivellä on ajeltu lähinnä vain lämpimässä ja todella rajuja paukkujakin on ottanut, mutta ei pienintäkään tietoa halkeamisesta.
On jopa yllättävän fleksaava ja tosiaan pystyy vääntämällä oikomaan ropeliksi menneen siiven.
Kavereiltakin samaa palautetta, että on pirullisen kestävä.
"vanha siipi olis jo hajonnut näillä pommituksilla"

Korista ei kokemuksia, mutta on niin kulmikas etten epäile etteikö halkeilisi helpommin kuin vanhat pyöreälinjaiset.

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Vs: Xray XB9 - The New Platform
« Vastaus #45 : 01.06.12 - klo: 20.25 »
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Xray XB9 - The New Platform
« Vastaus #46 : 01.06.12 - klo: 22.43 »
Voisko joku kertoa omakohtaisiin kokemuksiin perustuen, mikä on muuttunut Xray krossarissa kolmen viimeisen vuoden aikana? Siis tarkoitan asioita, mitkä tekevät siitä paremman ja nopeamman kilpa-auton? En kaipaa tähän vastaukseksi listaa ns. päivityksistä, jotka löytyy valmistajan sivuilta, vaan kokemuspohjaista tietoa siitä, missä suhteessa auto on edeltäjäänsä parempi ja millä perusteella?
Flying Calacucco

Poissa HYPER 11 WRC

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: Xray XB9 - The New Platform
« Vastaus #47 : 02.06.12 - klo: 00.17 »
Headline News : XB9 Composite Rear Wing
Päivitys tullut siivelle...

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Xray XB9 - The New Platform
« Vastaus #48 : 02.06.12 - klo: 00.37 »
Voisko joku kertoa omakohtaisiin kokemuksiin perustuen, mikä on muuttunut Xray krossarissa kolmen viimeisen vuoden aikana? Siis tarkoitan asioita, mitkä tekevät siitä paremman ja nopeamman kilpa-auton? En kaipaa tähän vastaukseksi listaa ns. päivityksistä, jotka löytyy valmistajan sivuilta, vaan kokemuspohjaista tietoa siitä, missä suhteessa auto on edeltäjäänsä parempi ja millä perusteella?

Auto kääntyy paremmin kuin vanha, ollen silti vanhaa jopa vakaampi ajettava.
Yksi vaikuttava tekijä on painopisteen muutos.
Uudet iskarit ovat paremmat.
Sisähalkaisijaa on kasvatettu ja muita pikkuviilauksia pituudessa sekä tiivisteiden välisissä prikoissa jne.
Iskari ottaa paremmin pienet patit vastaan kuin vanhat.

Kenties rungon fleksaaminenkin toimii paremmin ja sitäkautta autoon on tullut enemmän kääntyvyyttä, silti vakauden ollessa jopa parempi.

Tätä rungon fleksailua pitää vielä testata.
Mutta hyvää vertailua on pystynyt täällä saamaan kun itse olen ajanut viimevuotisella autolla ja sitten on säädelty ja testailtu esim Halosen ja Husun autoja.
Eli hyvin väälitöntä vertauspohjaa on saanut, eikä siis ole vain fiilisten mukaan olleita tuntemuksia.
Kello myös tykkää uudesta autosta paremmin.
Vaikka uusi auto olis setuppinsa puolesta vähän metsässä niin silti sekkari tykkää siitä vanhempaan autoon verrattuna.


Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Vs: Xray XB9 - The New Platform
« Vastaus #49 : 02.06.12 - klo: 11.17 »
Tuohon peitsamon kysymykseen:

Vertailen alkuperäiseen XB808 versioon.
Ehkä konkreettisin muutos on nuo mustat iskarit, ne ovat halkaisijaltaan 1mm isommat. Sikäli se kokomuutos ei tässä nyt ole mikään avainasia. Avainasia on se, että uudet iskarit ovat myös pidemmät ja ulosjousto on saatu huomattavasti isommaksi, hyppykäytös alastuloissa ja käytös röykyissä on vakaampi. XB9:llä hyppääminen on mielestäni joutusampaa ja helpompaa. Ysi on, kuten Hoke totesi, paljon vakaampi.

Toki tämä kaikki on muistiperäistä hölynpölyä (siis vertailu vanhaan) ...

Niin, se integroitu takatukivarren pituuden säätö on ihan ok, auto muuttuu tuntuvasti ja on nopea muuttaa, tosin pitkänä on parempi. Uusi radiolevy on ehkä satamiljoonaa kertaa parempi kuin mikään aiempi rakennelma. Ne muut uudistukset ovat mielestäni kosmetiikkaa...
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Xray XB9 - The New Platform
« Vastaus #50 : 02.06.12 - klo: 11.32 »
Exkuuseme...

Iskarit eivät ole ysissä pidemmät.
Ne ovat jopa useita millejä lyhyemmät.

Iskaritornit ovat matalemmat ja iskareiden joustovaraa on saatu kasvatettua erimittaisilla varsilla ja alapäillä jne.
Joustovara ei ole kasvanut kovinkaan kummoisesti loppujenlopuksi, mutta torneja tuomalla alas on saatu ulosjoustoa lisää ja joustovaraa on saatu karvanverran enemmän iskariin niin sekään ei pohjaa ennen alustaa.

Pieniä tviikkauksia joilla auto tullut jälleen selvästi paremmaksi.

Ja monesta näistä kehityksistä kuuluu pisteet mielestäni eräälle suomalaiselle joka vielä viimekaudella ajoi reiskalla.
Hän ajoi pari vuotta iskareilla jotka oli itse viritelty lähes samanlaisiksi kuin nämä uudet.
Unohtamatta nykyistä servojen asentoa ja akunpaikkaa jne, mitkä näin parhaimmillaan home made virityksenä tehtynä.
Tuo takatukivarren pituus juttukin.

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Vs: Xray XB9 - The New Platform
« Vastaus #51 : 02.06.12 - klo: 11.36 »
Exkuuseme...

Iskarit eivät ole ysissä pidemmät.
Ne ovat jopa useita millejä lyhyemmät.

Lainaus käyttäjältä: TeamXray

The new longer shock shafts and new shock collar combine to give increased downtravel.

Korjataan, iskarivarret...    "mulla oli viila kateissa"

BTW: Vertaan alkuperäiseen 808:siin, käsitykseni mukaan, joka versiossa oli eri iskarit(?) Ainakin joltain osin,  se asia on kuitenkin selvä, että nämä on parhaat mihin Xray on pystynyt.
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Vs: Xray XB9 - The New Platform
« Vastaus #52 : 02.06.12 - klo: 11.48 »
Niin, sitä vielä, jotta en tule väärinymmärretyksi.

Ysi on kaikinpuolin oikein hyvä krossi, nopea, vahva ja vakaa ajettava, ei mitään suurempaa moitittavaa. Pikku miinukset ovat jo ketjussa tulleet esille.

Niin no joo, tankin olisivat vielä saaneet päivittää klunssitankiksi.

Tuolla vähän syvällisemmin ajatuksiani -> http://www.lehtojarvi.net/uusi-polttiskrossialusta-xray-xb9-2012/
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Xray XB9 - The New Platform
« Vastaus #53 : 02.06.12 - klo: 14.33 »
Exkuuseme...

Iskarit eivät ole ysissä pidemmät.
Ne ovat jopa useita millejä lyhyemmät.

Lainaus käyttäjältä: TeamXray

The new longer shock shafts and new shock collar combine to give increased downtravel.

Korjataan, iskarivarret...    "mulla oli viila kateissa"

BTW: Vertaan alkuperäiseen 808:siin, käsitykseni mukaan, joka versiossa oli eri iskarit(?) Ainakin joltain osin,  se asia on kuitenkin selvä, että nämä on parhaat mihin Xray on pystynyt.

Ei ollu.
Niissä oli lähinnä vain päivitetty esim tiivistystä joka vuosi erilaiseksi.
Ekassahan ei ollut edes suojakumeja varsille.
Sittemmin tuli suojakumit, tämän jälkeen tiivisteet meni uusiks ja bladderit myös vaihtuivat jossain välissä.
Pituus niissä oli alusta asti sama.

Joo, tosiaan iskarinvarret ovat pidemmät... nyt en ihan näin lonkalta muista oliko rungot saman mittaiset edelleen vai oliko niitä sitten taas vastaavasti lyhennetty että saadaan sisäänjoustokin vielä kohdalleen vaikka torneja on laskettu.
Mutufiilis muistelo olis että rungot ovat karvan lyhyemmät ja varret taas pidemmät.
Ainakin mäntä tulee sisäänpainettuna aika ylös, kun se vanhassa iskarissa jäi syvälle iskariin.

Eniveis... kaikenlaisia pikkuviilauksia millä hommaa saatu paremmaksi, ja ne isoimmat ovat lähinnä vain runko ja radiodecki.

Siiven kestävyydestä.
Nyt olen nähnyt ensimmäisen hajonneen siiven.
Ja hajoamista yhdisti edelliseen miettimiseeni se että kelit olivat viileitä.
Halosen siipi rupeaa olemaan aika morjens muutaman päivän kylmässä kelissä ajelun seurauksena.
Ei tarvinnut olla kuin sellainen keli että piti olla pitkähihainen päällä ja ehkä jopa takkikin niin kestävyydessä oli ero.
Eli nyt ymmärrän maininnat että siipi on hajonnut.... Silloinhan oli viileää, ja taas omakohtaiset kokemukset olivat vain lämpöiseltä keliltä kuten mainitsin.

Lämpöisellä kelillä missä pärjää T paidalla ja shortseilla, kestävyys on ollut moitteetonta ja jopa ihmeteltiin että kylläpäs kestää rajuja tällejä.

Setuppeja on hierottu ja autosta saatu vielä enemmän irti.
Kauhavalle lupailee erittäin hyvää.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Xray XB9 - The New Platform
« Vastaus #54 : 13.06.12 - klo: 10.31 »
Tuosta iskarista vielä.

Eli tosiaan iskari kokonaisuudessaan on lyhyempi kuin ennen.
Sekä etu että taka iskareiden kokonaispituus on usean millin vähemmän kuin edellisen vuoden iskarissa.

Varret on pidemmät, mutta rungot lyhyemmät.
Pidemmällä iskarivarrella on saatu iskarin joustovaraa kasvatettua.

Vanhoissa iskareissa oli siis lyhyemmät varret ja pidemmät rungot sekä kokonaispituus oli muutaman millin enemmän.
Vanhoissa jäi iskari kasaan painettuna mäntä noin sentin iskarinrungon yläreunasta, joten sieltä oli tosiaan varaa vähän joustovaraa kasvattaakin.

Iskaritornit monta milliä matalemmat, eli tästä tulee se ulosjouston määrä.
Ja kun rungot ovat lyhyemmät kuin ennen niin sisäänjousto on silti kohdallaan vaikka torneja on tuotu paljon alaspäin.

Uusi auto toimi Kauhavan radalla todella nätisti.
Varsinkin uudet iskarit ovat aivan mielettömät.
Voi käyttää löysempää öljyä kuin vanhoissa.
Voi siis säätää alustan pehmeäksi, ilman että auto kuitenkaan pohjaa.
Iskariin syntyy packia paremmin kuin vanhaan.
Toisinsanoen ottaa radan epätasaisuudet pehmeästi vastaan, mutta hypystä alastullessa tulee packi todella hienosti esiin ja auto tulee alas kuin kissa.
Vanhaa autoa vaivannut ongelma on vähentynyt niin paljon että voidaan sanoa sen poistuneen.
Eli kun vanhalla autolla tuli hyppyristä flatille alas niin auto tuntui kuolevan... tennarit eivät ottaneet alustasta pitoa vaan auto vikuroi pahasti tai nousi kahdelle pyörälle.
Samaa esiintyy edelleen mikäli käytetään tehdas setuppia.

Männät 6 reikäisiksi ja ero auton toiminnassa on huikea.
Rauhoittuu kaikissa tilanteissa, pito paranee ja hyppyjen alastuloissa myös selkeä ero.

Kauhavalla iskariöljyinä mulla oli Semifinaaleihin asti edessä UR45 ja takana UR55
Muutin semiin 40 / 50
Finaaliin olisin vaihtanut saman mikä on haloselle ruuvattu jo lavangossa vilpoisilla keleillä ja joka näytti yllätykseksi toimivan kauhavan lämmössä myös, eli  40 / 45

Tänään saatan testata vielä löysempää setuppia... 35 / 40
Katsotaan meneekö liian löysäksi lämpöisellä kelillä.

Alla setuppi joka tällähetkellä on autoon asennettu.

http://forum.teamxray.com/xform/index.php?act=view&ID=157&setup=xb9

Auto oli todella nopea ilman että sillä yritti ajaa kovaa.
Tasaisenvarmaa suorittamista ja huomasin semissä ajaneeni Myllärin ja JQ:n kiinni... Alla vieläpä vanhat puoleenväliin kulutetut renkaat.
Harmi että tuli keskeytys semissä täysin i*ioottivarmalta jatkopaikalta.
Meni yksi ruuvi poikki.
Koko autossa oli tasan 2 käytettyä ruuvia joilla oltiin ajettu turun turffeilla.
Jälkiviisaana olis ehdottomasti pitänyt vaihtaa... kävikin mielessä päivän aikana, mutta ei ollut siihen ruuvaamiseen aikaa.
Speciaali osa, joten ruuvin vaihtaminen ei olisi ollut se perinteinen parikymmentä sekuntia.
Ja kun ei ole vastaavasta kohdasta koskaan aikaisemmin oman harrastusuran aikana mennyt ruuvi poikki niin päätin tehdä muut setupit jne ja säästää ruuvinvaihdon semin jälkeen.
Olis ilmeisesti taas kerran tarvinnut sen kokovartalopeilin mistä olis voinu vilkaista taas muistinvirkistämiseksi kaveria jonka tuuri on tasan niin huono että näin siinä käy.

Tästä lähtien jos olen käynyt turussa ajamassa (mikäli rataa ei ole muutettu reilusti) niin autossani on jokaikinen osa täysin uutta...
Ei tankillistakaan turun radan jäljiltä.
Kyseinen rata on kironnu mut jo monta vuotta peräjälkeen, koska olen sillä radalla ajanut aina kesän ekat tankit.  :roll:
« Viimeksi muokattu: 13.06.12 - klo: 10.44 kirjoittanut *HOKE* »

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Xray XB9 - The New Platform
« Vastaus #55 : 13.06.12 - klo: 10.56 »
Headline News : XB9 Composite Rear Wing
Päivitys tullut siivelle...


Onkos kaverit huomannut että tämä on Xrayn tapa ollut jo vuosia.
Uusi siipihän tuli XB9 malliin.
No vasta hetki ennen tuota mainosta, pistivät eriväriset varaosasiivet myyntiin.

Mitäilmeisemmin samalla on myös lopetettu ikivanhan jo XB8 ajoilta olevan siiven valmistus.
Mainoksessa mainitaan vahvistuksista... Joo... niinhän ne on tuossa auton mukana tulevassakin  :wink:

Uskallan melkein laittaa toisen nyytin pantiksi että XB9 siivelle ei ole tehty yhtään mitään muutosta, vaan tämä mainos on aivan samaa tyyliä kuin reiskalla aina ollutkin.
Ilmoittelen kunhan saan uutta patchia olevan siiven käsiini että löytyykö siitä mitään eroa.

Tähänasti tosiaan siivet ovat kestäneet loistavasti kun keli on ollut edes 15 asteen kohdilla tai siitä ylöspäin.
Vilpoisammalla kevätkelillä on huomattu siiven olevan heikompi, mutta kestävyys silti tutulla tasolla mihin on totuttu.

Sainpahan kuulla myös että diffiboksit paukkuu tahdilla 1 per viikko.
No kyseessä kaveri joka ajaa kohtalaisen aktiivisti turun radalla.
Missään muualla ei tarvitse bokseja hajoitella ellei onnistu ajamaan tornia suoraan kiinteään esteeseen.
Ei hajoa vaikka tulee hyppyristä katolleen alas.

Hieman koleahko keli ja turffilla peitetty puuhyppyri on näköjään koetellut jokaisen merkin kestävyyden rajoja.

Poissa jhelen

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: Xray XB9 - The New Platform
« Vastaus #56 : 18.07.12 - klo: 23.07 »
Terve
Onkos kukaan kokeillut XB9:n tai 808:n "uusia" progressiivisia jousia

http://www.teamxray.com/teamxray/products/proddesc.php?prod_id=4013&kategoria=4150&catName=XRAY%20XB9%20%20-%20XRAY%20Front%20Spring%20Set%20Progressive%20C=0.7-0.8%20(2)

http://www.teamxray.com/teamxray/products/proddesc.php?prod_id=4014&kategoria=4150&catName=XRAY%20XB9%20%20-%20XRAY%20Rear%20Spring%20Set%20Progressive%20C=0.5-0.6%20(2)

Tuoko ne lisää pehmeyttä röykkyihin ja kovuutta vastaavasti hyppyjen alastuloihin, kun tuntuu HOKEn perus setupilla Ulvilan radalla alastulot olevan melkoisen kovia eli pohja aina maahan. Pikku röykyt menee  kyllä nyt jo ihan siististi.

Jarno
 
xray808e, xray 808 10 spec konversio
Mielipide on kuin P***ereikä, kaikilla on sellainen.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Xray XB9 - The New Platform
« Vastaus #57 : 18.07.12 - klo: 23.34 »
Mikäs mun setuppi on kyseessä?

Kasikrossarihan pohjaa aina hyppyreissä varsinkin jos tulee tasaiselle, ja se kuuluu asiaan.


Jousia on kokeiltu jokaiset läpi, jopa uudet joita ei ole vielä edes Xray sivuilla.

Nuo linkittämäsi jouset ovat erittäin pehmeät.
Kyseisillä jousilla ajoin Jyväskylän liukkailla.
Uudet ehdin testaamaan vasta jyväskylän jälkeen ja toimivat kuin unelma.


Tällähetkellä mun iskarisetuppi on:

Pistetäänpäs setuppilappu näkysälle.
Salasana: torsti

http://forum.teamxray.com/xform/index.php?act=view&ID=200&setup=xb9



Setuppilapussa on näköjään joitain bugeja, eli kaikki merkinnät eivät jää talteen vaikka moneen kertaan yrittää.

Keulalla on 60g paino

C palat on uudet missä on 3 kiinnityspistettä ylälinkille.
Käytössä pisin kiinnityspiste
« Viimeksi muokattu: 18.07.12 - klo: 23.40 kirjoittanut *HOKE* »

Poissa jhelen

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: Xray XB9 - The New Platform
« Vastaus #58 : 19.07.12 - klo: 11.16 »
Millaiset nuo uudet julkaisemattomat jouset ovat / onko tietoa koska olisi tulossa markkinoille.
Autona tosin on 808, mutta tulossa xb9:n iskarit.
Jarno
xray808e, xray 808 10 spec konversio
Mielipide on kuin P***ereikä, kaikilla on sellainen.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Xray XB9 - The New Platform
« Vastaus #59 : 19.07.12 - klo: 13.58 »
En mä ny äkkiseltään osaa paremmin selittää millaiset, kuin että kierteiset  :tongue:

Etu ja takajouset ovat samat, eli ei ole erimittaisia eri päihin.

Nämä itsessään eivät oikeastaan auta auton pohjaamiseen hyppyrissä.
Sen tekee XB9 iskarit jotka ovat selvä parannus 808 iskareihin jotka nekin toki olivat hyvät.

3 stripes  358277
2 stripes  358276
1 stripes  358275

Jäykin siis tuo 3 stripes joita setuppilapun mukaan myös käytän.

Jouset ovat aivan näillä näppäimillä tulossa julkaisuun.
Näitä on myös eka satsi suomenmaallekin pyynnöstäni saatu.
Eiköhän seuraavan tilauksen yhteydessä saada maahantuojalle lisää  :wink: