Kirjoittaja Aihe: FinTrack Tour + C-12 SM 2012 Ohjeisto  (Luettu 9540 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
FinTrack Tour + C-12 SM 2012 Ohjeisto
« : 12.12.11 - klo: 19.15 »
FinTrack Tour + C-12 SM 2012 –ohjeisto
TSM-10, TSP-10, TSS-10, C-12, CS-12

Päivitetty 3.1.2011

1   Osakilpailut ja yhteyshenkilöt


1.1   FinTrack Tour talviosakilpailut

FTT I 14.-15.1.   Kymen pienoisautokerho
      Yhteyshenkilö: Kalle Lehto, kalle.lehto (a) gmail.com
      Tuomariston puheenjohtaja: Matti Korvenmaa

FTT II 25.-26.2.   Oulun seudun pienoisautoilijat
      Yhteyshenkilö: Vesa Yli, vesa_yli (a) hotmail.com
      Tuomariston puheenjohtaja: Pentti Minkkinen

FTT III 14.-15.4.   Laukaan Moottorimiehet   
      Yhteyshenkilö: Pentti Minkkinen, pentti.minkkinen (a) luukku.com
      Tuomariston puheenjohtaja: Sami Munck


1.2   FinTrack Tour kesäosakilpailut

FTT IV 26.-27.5.*   Kymen pienoisautokerho
      Yhteyshenkilö: Kalle Lehto, kymenpienoisautokerho (a) gmail.com
      Tuomariston puheenjohtaja: Matti Korvenmaa

FTT V 9.6.      Laukaan Moottorimiehet
      Yhteyshenkilö: Pentti Minkkinen, pentti.minkkinen (a) luukku.com
      Tuomariston puheenjohtaja: Arto Lehto

FTT VI 14.7.   Uusikaupunki
      Yhteyshenkilö: Arto Lehto,  arto.lehto (a) pp.inet.fi
      Tuomariston puheenjohtaja: Heikki Helin

*TSM-10 luokan PM-osakilpailu, TSS-10 ajaa normaalisti 1-päiväsen kilpailun


1.3   C-12 SM-osakilpailut

C-12 SM I 28.1.   Etelä-Pohjanmaan Urheiluautoilijat
      Yhteyshenkilö: Ari-Pekka Kyykkä, ari-pekka.kyykka (a) nic.fi
      Tuomariston puheenjohtaja: Ville Sipola

C-12 SM II 25.2.   Oulun seudun pienoisautoilijat
      Yhteyshenkilö: Vesa Yli: vesa_yli (a) hotmail.com
      Tuomariston puheenjohtaja: Pentti Minkkinen

C-12 SM III 24.3.   Tampereen Urheiluautoilijat
      Yhteyshenkilö: Heikki Helin, heikki.helin (a) kolumbus.fi
      Tuomariston puheenjohtaja: Arto Lehto

C-12 SM IV 21.4.   Kymenpienoisautokerho
      Yhteyshenkilö: Kalle Lehto, kalle.lehto (a) gmail.com
      Tuomariston puheenjohtaja: Matti Korvenmaa


1.4   Sarjojen yhteyshenkilö

Sarjojen yhteyshenkilönä toimii Kalle Lehto
eMail: kalle.lehto (a) gmail.com
puh: O4O 728 6533


2   Ajettavat luokat

TSM-10 (Touring Saloon Modified) avoin Suomen Mestaruus -sarja
TSP-10 (Touring Saloon ProStock) FinTrack -sarja
TSS-10 (Touring Saloon Stock) FinTrack sekä Nuorten Mestaruus –sarja
C-12 (12th Modified) avoin Suomen Mestaruus –sarja
CS-12 (12th Spec) FinTrack -sarja

Tämä sarja ja sen osakilpailut järjestetään AKK-Motorsport ry:n luvalla, Autourheilun Sääntökirja 2012 ja näiden sarjasääntöjen mukaisesti. Tulkintatapauksissa nämä sarjasäännöt ovat määräävät.

Lisäluokkien ajaminen aikataulullisista syistä on ilman erillistä lupaa sarjan yhteyshenkilöltä kielletty.


2.1   Osallistumisrajoitukset

Kilpailija saa osallistua vain yhteen 1/12 -luokkaan samassa osakilpailussa. TSM-10 –luokkaan osallistuvat, eivät saa osallistua muihin touring-luokkiin samassa osakilpailussa. TSS-10 ja TSP-10 –luokissa osallistumisrajoitukset sääntökirjan mukaan. Lisäksi TSS-10 –luokassa yli 18-vuotiaiden osallistumista rajoitetaan seuraavasti.

TSS-10 FinTrack-sarjan osakilpailuihin yli 18 vuotiaista ei saa osallistua...
-   kahden edellisen kauden aikana jossain sähkö rata SM-sarjassa (C-12, TSM-10) parhaaseen puolikkaaseen sijoittunut kilpailija
-   kahden edellisen kauden aikana muissa ROA SM-sarjoissa (TP-10, M2-10, M4-10, M-8, LS-5) parhaaseen kolmannekseen sijoittunut kilpailija
-   kahden edellisen kauden aikana ROA EM/MM -kilpailuissa parhaaseen puolikkaaseen sijoittunut kilpailija
-   edellisellä kaudella TSP-10 FinTrack-sarjassa parhaaseen kolmannekseen sijoittunut
-   edellisellä kaudella TSS-10 FinTrack-sarjassa kolmen parhaan joukkoon sijoittunut yli 18 v kilpailija


3   Ilmoittautuminen

Kilpailuihin ilmoittaudutaan AKK:n KITI-järjestelmän kautta. KITI-ilmoittautuminen on sitova!

Osakilpailujen virallinen ilmoittautumisaika päättyy torstaina reilua viikkoa ennen varsinaista kilpailupäivää. Ilmoittautumisen yhteydessä tulee ilmoittaa nimi, seura, osoite,  puhelinnumero/sähköpostiosoite, lisenssinumero, luokka, kilpailijanumero, vähintään neljä 27 MHz tai 40 MHz taajuutta (tai 2,4 GHz) sekä henkilökohtaisen transponderin numero mikäli mahdollista. Alle 18 vuotiailla kilpailijoilla tulee olla huoltaja ja ilmoittautumisen yhteydessä tulee  ilmoittaa myös huoltajan nimi ja huoltajalisenssin numero.

Osanottomaksu on TSM-10 ja C-12 -luokissa 30 €, TSP-10, TSS-10 ja CS-12 luokissa 25 €. Jälki-ilmoittautumismaksu on 40 € kaikissa luokissa.


4   Kilpailuformaatti

• 2 ohjattua harjoitusta
• 4 alkueräkierrosta
• 3 x A-finaalit, 2 x muut finaalit

Vähintään jälkimmäinen ohjattu harjoitus tulee ajaa transpondereilla, mutta molemmat ohjatut harjoitukset suositellaan ajettavaksi transpondereilla.

Poikkeuksena TSM-10 –luokka ajaa Kuusankosken (FTT I) ja Laukaan (FTT III) talviosakilpailuissa, sekä Kuusankosken PM-kilpailussa (FTT IV) 2-päiväisellä formaatilla.

Lauantaina
• 3 ohjattua harjoitusta
• 3 alkueräkierrosta

Sunnuntaina
• 1 ohjattu harjoitus
• 2 alkueräkierrosta
• 3 x finaalit


4.1   Talvella

Talvella luokat on jaettu kahdelle päivälle. Touring-luokista lauantaina ajetaan TSS-10 ja sunnuntaina TSP-10. TSM-10 ajetaan Kuusankosken ja Laukaan osakilpailuissa 2 päiväisenä ja Oulussa sunnuntaina. C-12 ja CS-12 –luokat ajetaan lauantaina. Suurin alkueräryhmien määrä päivää kohden on kahdeksan. Rajan ylittyessä vähennetään yksi alkueräkierros.

Perjantaina ei ole vapaata harjoitusta. Kisaradan tulee olla profiililtaan uusi ja ajamaton.

Finaalipaikat (alkuerätulokset) touring-luokissa määräytyvät seuraavasti

Jos ajetaan 5 alkueräkierrosta (TSM-10)
-   pistelasku 2/5 (EFRA “Round by Round”)

Jos ajetaan 4 alkueräkierrosta
-   pistelasku 2/4 (EFRA “Round by Round”)

Jos ajetaan 3 alkueräkierrosta
- paras tulos (EFRA “Fastest Time”)

C-12 ja CS-12 riippumatta alkueräkierrosten määrästä
- paras tulos (EFRA "Fastest Time")

4.2   Kesällä

• 2 ohjattua harjoitusta
• 4 alkueräkierrosta
• 3 x A-finaalit, 2 x muut finaalit

FTT–kilpailupäivä on lauantai, jolloin ajetaan luokat TSM-10, ja TSS-10. Suurin alkueräryhmien määrä on yhdeksän. Rajan ylittyessä vähennetään yksi alkueräkierros.

Kesällä kaikissa luokissa finaalipaikat (alkuerätulokset) määräytyvät seuraavasti:

Jos ajetaan 4 alkueräkierrosta

-   pistelasku 2/4 (EFRA “Round by Round”)

Jos ajetaan 3 alkueräkierrosta
- paras tulos (EFRA “Fastest Time”)

Eri alkuerätavat on esitelty sääntökirjassa.


4.3   Lähetystapa

Alkueriin autot ryhmitetään riviin järjestäjän määräämään paikkaan lähtöjärjestyksen  mukaisesti. Autot lähetetään erään lähtöjärjestyksen mukaisesti yksitellen lipulla tai kuulutuksella. Lähtöjärjestys ensimmäisellä eräkierroksella on erälistojen järjestys (FTT Ranking). Seuraaviin eriin lähdetään parhaan ajetun tuloksen mukaisessa järjestyksessä.

Finaalilähetys tapahtuu lipulla / äänimerkillä. Finaalien lähetystapa: Lippu ylhäällä 30 s lähtöön, lippu vaakatasossa 15 s lähtöön, lippu laskee maahan, lähtökäsky äänimerkillä (lippu jää edelleen maahan). Myös laskentaohjelman automaattista äänilähetystä voidaan käyttää. Finaaleissa lähtöruutujen väli pitää olla vähintään 3 metriä. Finaalien lähtöpaikat tulee olla merkittynä rataan (tai radan reunaan) ennen kilpailun alkua. Lähetystapa ja lähtöruudut tulee esitellä kilpailijoille ajajakokouksessa ennen kilpailun alkua.


5   Kilpailunumerot

Numerot sijoitetaan touring-luokissa auton molempiin kylkiin etu- tai takaoveen ja C-12 luokassa molempiin kylkiin sekä auton keulaan. Numerotarroja on saatavilla katsastuksessa.

Lista kilpailijanumeroista löytyy ohjeiston liitteestä 1 ja listaa pitää yllä sarjan yhteyshenkilö. Uudet kilpailijat ja luokkaa vaihtaneet hakevat kilpailijanumeronsa ennen kilpailuun ilmoittautumista sarjan yhteyshenkilöltä (kalle.lehto (a) gmail.com).


6   Katsastus


Kilpailulle tulee olla nimettynä katsastuspäällikkö ja hänen apunaan tulee olla riittävästi avustavia henkilöitä riittävän katsastuksen suorittamiseksi (suositus kaksi henkilöä). Kilpailijalla tulee olla oikeus tarkastuttaa autonsa laillisuus ennen erää sekä pakollinen jälkikatsastus erän jälkeen. Auto ja radiolaitteet tulee aina olla sääntöjenmukaiset.

Auto on tuotava erän jälkeen katsastukseen. Mikäli autoa ei tuoda katsatukseen on rangaistuksena parhaan alkuerätuloksen/pisteiden menetys.

Seuraavia kohteita tulee tarkkailla autoista kilpailuerän jälkeisessä katsastuksessa katsastuspäällikön harkinnan mukaan: paino, korkeus, leveys, siiven koko, korin tyyppi, renkaiden merkinnät sekä akkujen laillisuus

Lisäksi ennen erää voidaan katsastaa LiPo-akkujen jännite sekä vakioluokissa (TSS, TSP, CS) säätimien asetukset. C-12 ja CS-12 -luokissa auton maavara (min. 3 mm) tarkastetaan ennen jokaista erää. Ennen erää tehtävä katsastus on läpäistävä, ennen radalle pääsyä.

Mikäli kilpailijan auto on erän jälkeen sääntöjenvastainen tulee kyseinen alkuerä-/finaalitulos hylätä ko. kilpailijalta. Rengasmerkintöjen puuttuessa kilpailijan kyseinen erä hylätään sekä ajetut renkaat merkitään sääntöjenmukaisesti, mikäli kilpailija on jo merkkauttanut kaikki renkaansa, niin silloin kilpailijan paras alkuerä-/finaalitulos hylätään ja renkaita ei merkata. Riippuen vilpin vakavuudesta asia lähetetään AKK:n käsiteltäväksi, joka päättää asianmukaisista seuraamuksista.

Kaikissa kilpailuissa käytetään samaa katsastusvälineistöä.


6.1   Lisäykset sääntökirjan tietoihin

Touringluokkien renkaat

Talvi
Schumacher Sorex 28R (FinTrack 2012)
- Sorex 28R+ JB + Revlite24 Stiff

Kesä
Kuivan kelin rengas:
Schumacher # XG-32RY (Sorex 32R+Yellow+Revlite24)
Sadekelin rengas:
65055 VTEC Rain Tire Dunlop D20 pre-glued

Valmiiksi liimattujen rengassettien renkaiden ja vanteiden muokkaaminen kielletty (pois lukien renkaan pinnan hiominen ja liimaaminen).

Renkaiden kemiallinen käsittely

Ainoastaan kaupallisesti saatavilla olevat hajuttomat pitoaineet ja pienoisauton renkaiden puhdistukseen tarkoitetut hajuttomat puhdistusaineet sallittu. Jarrukliinerit, moottorisprayt yms. auto- tai apteekkikemikaalit ehdottomasti kielletty!

Korilistat

EFRA-korilistat on esitetty liitteissä 3 ja 4.

TSP-10, CS-12 ja TSS-10 moottorit

TSP-10 ja CS-12:
CS Super Sport Brushless Motor 10,5T
- Valmistajan osanumero: C110304
CS Magnetic Pro2 BL Motor 10,5T
- Valmistajan osanumero; C110231
GM PRO STOCK 10,5T STAR W. ANT.
- Valmistajan osanumero: 97290 tai 104468

Moottoreissa käytettävä vakioennakkoa.

Moottorien muokkaaminen laakerien vaihtoa lukuunottamatta kielletty, Roottorin saa vaihtaa täysin alkuperäisen kaltaiseen


CS Magnetic Pro2 BL Motor 10,5T -mottorin sallittu ajoitus (CS)
 

GM 10.5 -moottorin sallittu ajoitus.


TSS-10:
LRP X12 Vector Stock Spec 17.5
- Valmistajan osanumero: 50852
Nosram PURE Evolution 17.5T
- Valmistajan osanumero: NS-91851

Molemmissa moottoreissa on käytettävä neljän pisteen (oooo) ennakkopalaa.

Moottorien muokkaaminen laakerien vaihtoa lukuunottamatta kielletty, Roottorin saa vaihtaa täysin alkuperäisen kaltaiseen.

TSS-10, TSP-10 ja CS-12 Nopeudensäätimet

TSS-10, TSP-10 ja CS-12 –luokissa on käytettävä ROAR-hyväksyttyä ns. 0-ennakkosäädintä ja säätimessä hyväksynnässä mahdollisesti mainittua profiilia. ROAR hyväsytyt säätimet on nähtävillä ROARin nettisivuilla “ROAR Approved Sportsman ESC’s” osoitteessa http://www.roarracing.com/?page_id=737

LiPo-akut

Sallitut akut sekä lataussäännöt on esitelty liitteessä 5.


6.2   Renkaiden merkkaus

Touring-luokissa talvella kilpailija ostaa kisarenkaansa järjestäjältä ilmoittautumisen yhteydessä. Renkaat merkitään sinetillä renkaan ja vanteen saumaan tässä vaiheessa.  Kilpailijalle annetaan ilmoittautumisen yhteydessä tarvittava määrä rengastarroja. Kun kilpailija haluaa hyväksyttää tietyn renkaan tulee hänen käydä katsastuksessa merkkaamassa rengas sinetillä rengastarran ja vanteen päälle. Renkaat tulee merkitä ennen ajoa.

Kuivan kelin kisarenkaat ostetaan ilmoittautumisen yhteydessä kilpailun järjestäjältä. Hinta 30 € / rengassarja. Sadekelin renkaat voi jokainen kilpailija hankkia itse. Sadekelin rengas on sama kuin esim. viime kesänä, joten vanhoillakin saderenkailla voi ajaa.

TSS-10 ja TSP-10 –luokissa saa käyttää myös edellisessä kilpailuissa käytettyjä renkaita (pitää löytyä aikaisemman kisan tarrat ja sinetit), mutta nämä lasketaan myös sallittuun maksimirengasmäärään kilpailua kohti. TSM-10 –luokassa edellisissä kilpailuissa käytettyjä renkaita ei saa käyttää.

Sallitut rengasmäärät  (kpl) yhtä kilpailua kohti
Luokka    Normaali      Sade
TSM-10   8   4
TSP-10   sis. 4 / ulk. 8   4
TSS-10   sis. 4 / ulk. 8   4



6.3   Ympäristö

Kilpailun järjestäjän tulee hankkia kilpailualueelle pattereiden/akkujen sekä öljyn keräyspiste.


7   Tuloslaskenta

Kilpailulla tulee olla nimetty tuloslaskentapäällikkö ja hänen apunaan on oltava riittävä määrä avustavia henkilöitä (suositus kaksi avustavaa henkilöä). Kilpailuissa on suositeltavaa olla mahdollisuus ns. ”personal transpondereiden” käyttämiseen. Tuloslaskentapäällikön tulee varata riittävästi resursseja erätulosten kuljetukseen ilmoitustaululle sekä finaalitulosten laskemiseen. Kilpailukutsussa on mainittava, mikäli kilpailussa käytetään lainattavia tai vuokrattavia personal transpondereita. Mikäli ponderivuokraa peritään on sen suuruus 5 eur/ponderi.


7.1   Lopputulokset

Kilpailun lopputuloksista tulee näkyä vähintään sijoitus, kilpailijanumero, nimi, seura, finaalisijoitukset sekä yhteispisteet finaaleista. Kaikkien luokkien lopputulokset toimitetaan  sarjan yhteyshenkilölle ja SM-luokkien (C-12 ja TSM-10) tulokset AKK:n Ralf Petterssonille ralf.pettersson@gmail.com

 
8   Tuomarointi

Kilpailuerien tuomarointi tapahtuu kilpailunjohtajan ja tuomareiden toimesta. Vastuualueet tulee jakaa ensimmäisessä tuomariston kokouksessa.


8.1   Tuomarointikohteet

Sääntökirjassa mainittujen asioiden lisäksi tulee huomioida seuraavaa:

1. Väärään suuntaan ajo (ei kolarista johtuva sinkoutuminen) kilpailuerän aikana: Liputus pois erästä.

2. Tilan antaminen: Nopeammalle (alkuerissä parempaa tulosta ajavalle ja finaalissa kierroksella ohittavalle) kilpailijalle on annettava tilaa nopeamman ajoa häiritsemättä. Tilan antamatta jättämisestä rangaistaan stop and go -rangaistuksella ja jos tilanne on tahallinen niin lisäksi annetaan estäjälle varoitus.

3. Lähitilanteessa (ns. hiostaessa) peräänajo: Lievässä tapauksessa jos odottaa ja antaa kärsineen osapuolen mennä edelle ei anneta rangaistusta, mikäli edellä oleva ei päästä kärsinyttä osapuolta edelle, niin rangaistukseksi annetaan stop and go. Kilpailun johto kirjaa myös "hiostustilanteen" ajorikkeet muistiin. Jos kilpailijan tai kilpailijoiden häiritseminen (toistuva häirintä) vastaavanlaisella ajolla jatkuu, tuomitaan päälleajajalle stop and go -rangaistus siitä huolimatta että hän antaisi tilaa kolhitulle.

4. Vaarallinen ja toisia haittaava ajotapa on kielletty. Tahallinen kiilaaminen radan reunaa kohti, mutkittelu puolelta toiselle, päälleajo tms. ovat ankarasti kiellettyjä. Rangaistuksena stop and go sekä tahallisuudesta ja virheen toistamisesta ja törkeydestä riippuen tuomariston harkinnan mukaan kilpailusta sulkeminen.

5. Kilpailun johtaja / ratatuomarit valvoo kärkikuljettajien (+ muut nopeammat) etenemistä ja hoitaa, että tilaa on ajaa omaa suoritusta alkuerissä.

6. Nostovuorosta pois jäänti -> paras alkuerätulos tai finaalisijoitus hylätään.

7. Varaslähdön tuomitseminen on ainoastaan lähettävän tuomarin käsissä.

8.   Radalle paluu ilman kolhimista.

9.  Korokekäyttäytyminen. Kanssakilpailijoille tulee antaa keskittymisrauha. Korokkeelta poistuminen kesken erän sekä turha metelöinti on ehdottomasti kielletty.

Näitä asioita pitää painottaa ajajakokouksessa ja tuomariston kokouksessa.

9   Palkinnot

Sarjan jokaisessa osakilpailussa palkitaan kaikissa luokissa 6 parasta, B-finaalin 3 parasta ja alempien finaalien voittajat. Lisäksi TSS-10 –luokassa palkitaan kaikki alle 18 vuotiaat kilpailijat erillisillä Nuorten Mestaruus –palkinnoilla (esim. mitalein)..

Jokaisesta osallistumisesta maksetaan sarjan yhteispalkintoihin 2 €. Sarjan yhteyshenkilö kerää palkintorahat järjestäjiltä ja hankkii sarjapalkinnot, jotka jaetaan viimeisessä osakilpailussa.

Lisäksi kauden päätyttyä AKK-Motorsport ry palkitsee mitaligaalassaan luokkien C-12 ja TSM-10 yhteispisteiden kolme (3) parasta SM-mitalein.

Touringluokissa ensimmäistä kautta luokassaan ajavat kilpailijat kilpailevat Vuoden Tulokkaan tittelistä ja kiertopalkinnosta. Palkinnot jaetaan sarjapisteiden mukaisesti.


10   Sarjapisteet

Pisteet lasketaan eri luokissa seuraavasti:
C-12 SM-sarja 3 / 4
CS-12 FinTrack-sarja 3 / 4
TSM-10 SM-sarja 5 / 6
TSS-10 NM-sarja 5 / 6 vain alle 18 vuotiaat huomioidaan
TSS-10 FinTrack-sarja 5 / 6
TSP-10 FinTrack-sarja 3 / 3 (talvi)

TSM-10 ja C-12 SM-osakilpailuissa jaetaan SM-pisteitä, mikäli ko. osakilpailun kyseiseen luokkaan on hyväksytty (= KITI-ilmoittaumisten määrä) vähintään 15 kilpailijaa. Luokassa jaetaan SM-arvo, jos ko. luokan sarjan vähintään puolet osakilpailuista täyttää kyseisen miniosallistujamäärä vaatimuksen.

TSP-10, TSS-10 ja CS-12 –luokkien osakilpailuissa jaetaan FinTrack-sarjapisteita, mikäli ko. osakilpailun kyseiseen luokkaan on hyväksytty (= KITI-ilmoittaumisten määrä) vähintään 10 kilpailijaa. TSS-10 NM-pisteitä jaetaan riippumatta alle 18-vuotiaiden osallistujien määrästä.


Jokaisesta osakilpailusta jaetaan pisteitä seuraavasti:


       
11   Kilpailijoiden jako alkueräryhmiin

Maksimissaan 10 kuljettajaa/alkueräryhmä. HUOM! Radat tulee rakentaa siten, että tuo mainittu maksimimäärä autoja on mahdollista sijoittaa eriin.

Kuljettajat jaetaan alkueräryhmiin FTT Ranking –listan mukaisessa järjestyksessä. FTT-rankin löytyy rc10.fi –foorumilta. Sarjan yhteyshenkilö avustaa tarvittaessa eräjakojen muodostamisessa. Kilpailunjärjestäjä voi kilpailun valvojan ja luokkayhteyshenkilön luvalla tehdä yksittäisiä poikkeuksia erälistoihin.

Vapaa harjoittelu ajetaan alkueräryhmittäin, jolloin varsinaista eräharjoitusta ei enää ajeta. Mahdolliset radiohäiriöt selvitetään 1. ja 2. vapaaharjoituksen aikana. Kuljettajat jaetaan finaaleihin oheisen kaavion mukaan.

Kuljettajien jako finaaleihin



Liitteet

Liite 1 - Kilpailijanumerolista
Liite 2 - 1/12 korilista
Liite 3 - EFRA 1/10 korilista
Liite 4 - Harjattomat sähkömoottorit
Liite 5 - LiPo-akut
Liite 6 - Nollaennakkosäätimet


* * *

Edit 19.12.: Lisätty tuomariston puheenjohtajat
Edit 3.1.: Lisätty kuva CS Pro2 -moottorin sallitusta ajoituksesta (TSP-10 ja CS-12)
Edit 16.5.: Liitettä 6 (Nollaennakkosäätimet) päivitetty
« Viimeksi muokattu: 16.05.12 - klo: 14.00 kirjoittanut Mr Cale »

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: FinTrack Tour + C-12 SM 2012 Ohjeisto
« Vastaus #1 : 12.12.11 - klo: 19.15 »
FinTrack Tour 2011 Ohjeisto
LIITE 1 - Kilpailijanumerolista


Uudet kilpailijat:
Kilpailu numero pyydetään sarjan yhteyshenkilöltä. Ilmoita nimi, seura ja luokka. kalle.lehto (a) gmail.com

Vanhat kilpailijat:
Ilmoita, jos olet vaihtanut/vaihtamassa luokaa tai seuraa.

Virallisia EuroRC numerotarroja on saatavilla kilpailupaikalla katsastuksessa.


TSM-10
1    Matias Kuusinen              PKSRCA
2    Viljami Kutvonen             PKSRCA
3    Kalle Lehto                  KyPak
4    Miko Teponoja                TamUA
5    Pauli Helin                  TamUA
6    Joni Minkkinen               LMM
7    Eetu Luukkonen               MäntsMK
8    Ari-Pekka Kyykkä             EPUA
9    Toni Niinivirta              MäntsMK
10   Karri Salmela                PKSRCA
11   August Poutiainen            TUA
12   Lasse Ilvessalo              PKSRCA
13   Valtteri Eklund              KyPak
14   Janne Kiiski                 RiiUA
15   Henry Salmén                 LahUA
16   Kirill Trofimov              RUS
17   Matias Riekkinen             HyUA
18   Markus Riekkinen             HyUA
19   Teemu Leino                  UAU
20   Tomi Mairue                  SRC
21   Teemu Rytsy                  KyPak
22   Jani Hovi                    HyUA
23   Niko Vuorenmaa               HyUA
24   Teemu Toivonen               PKSRCA
25   Sami Salmela                 PKSRCA
26   Ari Heinonen                 PKSRCA
27   Petri Oksanen                RiiUA
28   Harri Lukkari                MäntsMK
29   Jörg Tiit                    EST
30   Kenneth Södergård            VUA
31   Iina Mäkelin                 KyPak
32   Christer Andersson           MMRc
33   Jesse Kähkönen               HyUA
34   Jukka Häkämies               LohUA
35   Markus Åfelt                 LohUA
36   Niko Sinervo                 RiiUA
37   Georgy Chmigal               RUS
38   Teppo Savolainen             TUA
39   Ivan Laptev                  RUS
40   Mihail Tsistovski            LahUA
41   Jethro Lehtojärvi            TUA
42   Tero Kupari                  LohUA
43   Tuomas Åfelt                 LohUA
44   Taneli Erkkilä               FED
45   Miika Rinne                  VUA
46   Matti Korvenmaa              PKSRCA
47   Juha Ahola                   LahUA
48   Jukka Penttinen              LahUA
49   Janne Mäkynen                JklSRK
50   Joel Valander                RiiUA
51   Jaakko Louhi                 RaiSRK
52   Kirill Kiselev               RUS
53   Niko Hujanen                 LMM
54   Juha Menna                   TUA
55   Sami Haapsaari               TUA
56   Arto Heinonen                PKSRCA
57   Tommi Pausio                 RaiSRK
58   Niko Lindvall                KyPak
59   Jyrki Lehto                  ATAK/UA


TSP-10
1    Arto Heinonen                PKSRCA
2    Janne Valtanen               Ospa Ry
3    Markku Honkanen              PKSRCA
4    Alexandr Naumov              RUS
5    Jomi Pulli                   KyPak
6    Sami Takkinen                LahUA
7    Jari Valkola                 PKSRCA
8    Alexey Egorov                RUS
9    Tommi Wiksten                PKSRCA
10   Mika Anttonen                Ospa Ry
11   Thomas Sojakka               PKSRCA
12   Juha Menna                   TUA
13   Marko Vähäkuopus             Ospa Ry
14   Axel Toivonen                PKSRCA
15   Sami Haapsaari               TUA
16   Pekka Kuronen                KUA
17   Ossi Kaario                  PKSRCA
18   Tuukka Tiainen               PKSRCA
19   Ville Sipola                 Ospa Ry
20   Kenneth Södergård            VUA
21   Teemu Toivonen               PKSRCA
22   Jonni Kotola                 PKSRCA
23   Antti Luoto                  Ospa Ry
24   Petri Oksanen                RiiUA
25   Niko Laineaho                PKSRCA
26   Antti Kanniainen             Ospa Ry
27   Björn Södergård              VUA
28   Joni Hiltunen                TUA
29   Niko Lindvall                KyPak
30   Henry Kanerva                TamUA
31   Mikko Vuolteenaho            Ospa Ry
32   Jani Seppälä                 Ospa Ry
33   Jukka Laine                  VUA
34   Ville Hyppönen               UAU
35   Georgy Chmigal               RUS
36   Janne Kiiski                 RiiUA
37   Kari Tamminen                PKSRCA
38   Tommi Pausio                 RaiSRK
39   Harri Valli                  VääUA
40   Jari Itävuori                PKSRCA
41   Sami Huhta                   PKSRCA
42   Tuomo Otsavaara              PKSRCA
43   Jani Hovi                    HyUA
44   Jukka Häkämies               LohUA
45   Niko Vuorenmaa               HyUA
46   Jethro Lehtojärvi            TUA
47   Max Mört                     PKSRCA
48   Juha Söderholm               PKSRCA
49   Mihail Kuznecov              RUS
50   Sauli Ylösmäki               KyPak
51   Mihail Tsistovski            LahUA
52   Niko Sinervo                 RiiUA
53   Petri Ström                  JoeUA
54   Miika Laurila                OSPA


TSS-10
1    Joel Valander                RiiUA
2    Jaakko Louhi                 RaiSRK
3    Eetu Pesonen                 LahUA
4    Lauri Malinen                LahUA
5    Janne Mäkynen                JyvSRK
6    Niko Hujanen                 LMM
7    Juha Söderholm               PKSRCA
8    Tino Eriksson                MäntsMK
9    Jyrki Malinen                LahUA
10   Tommi Pausio                 RaiSRK
11   Matti Iivonen                KyPak
12   Marko Jussila                KyPak
13   Pekko Iivonen                KyPak
14   Jan Öhman                    KyPak
15   Valtteri Pausio              RaiSRK
16   Jona Oksanen                 RiiUA
17   Antti Louhi                  RaiSRK
18   Petteri Jäntti               PKSRCA
19   Max Mört                     PKSRCA
20   Petteri Kauppinen            RiiUA
21   Antti Laurinkoski            JärvSRK
22   Erkko Ylösmäki               KyPak
23   Juho Hattunen                PKSRCA
24   Sauli Ylösmäki               KyPak
25   Tuomo Otsavaara              PKSRCA
26   Petri Hoffman                PKSRCA
27   Eemeli Anttonen              Ospa Ry
28   Riku Teräväinen              KyPak
29   Timo Levänen                 RiiUA
30   Kari Siik                    TamUA
31   Nikke Pitkä                  RiiUA
32   Björn Södergård              VUA
33   Anssi Heikniemi              TUA
34   Juho Mikkelä                 KyPak
35   Keijo Kaattari               Ospa Ry
36   Juha Rintala                 EPUA
37   Jaakko Huhmarsalo            VUA
38   Jukka Määttä                 Ospa Ry
39   Isto Lehtinen                VihUA
40   Matti Korkiakoski            Ospa Ry
41   Nico Haapalehto              Ospa Ry
42   Mika Pylväläinen             LahUA
43   Sauli Lehtimäki              PKSRCA
44   Joonas Laipio                LahUA
45   Mika Honkonen                OSPA
46   Ari Junkkari                 OSPA
47   Esa Sarkimo                  LohUA
48   Ari Sarkimo                  LohUA
49   Jarmo Kiiski                 KyPak
50   Tapio Matikainen             VääUA
51   Axel Toivonen                PKSRCA
52   Jari Järviluoma              ATAK/UA
53   Rami Maikola                 ATAK/UA
54   Mika Niiranen                LahUA
55   Altti Heikkinen              RiiUA
56   Antti Savolainen             KyPak
57   Jukka Laine                  RiiUA


C-12
1    Simo Ahoniemi                HyUA
2    Vesa Yli                     Ospa Ry
3    Teemu Saarinen               HyUA
4    Panu Vehniäinen              TamUA
5    Tony Raikas                  KyPak
6    Antero Kivijärvi             PKSRCA
7    Miko Teponoja                TamUA
8    Viljami Kutvonen             PKSRCA
9    Jarno Siltanen               Rccjkl
10   Pauli Helin                  TamUA
11   Ari-Pekka Kyykkä             EPUA
12   Henri Fredriksson            PKSRCA
13   Sami Munck                   TamUA
14   Miika Rinne                  VUA
15   Tommi Torikka                ATAK/UA
16   Joni Minkkinen               LMM
17   Antti Ollinmäki              JärvSRK
18   Mika Anttonen                Ospa Ry
19   Matias Kuusinen              PKSRCA
20   Marko Vähäkuopus             Ospa Ry
21   Pasi Lento                   Ospa Ry
22   Niko Putkonen                TamUA
23   Harri Peltomaa               TamUA
24   Lassi Salo                   HyUA
25   Jarkko Mustonen              PKSRCA
26   Miika Laurila                Ospa Ry
27   Jörg Tiit                    EST
28   Taneli Erkkilä               FED
29   Sami Huovinen                Ospa Ry
30   Aarre Sillanpää              TamUA
31   Risto Koskinen               TamUA
32   Juha Menna                   TUA
33   Lari Jäppinen                TamUA
34   Pekka Koivula                TamUA
35   Jani Hovi                    HyUA
36   Teppo Savolainen             TUA


CS-12
1    Janne Valtanen               Ospa Ry
2    Risto Koskinen               TamUA
3    Sami Haapsaari               TUA
4    Antti Luoto                  Ospa Ry
5    Janne Liinkangas             PKSRCA
6    Juha Menna                   TUA
7    Ville Sipola                 Ospa Ry
8    Sami Huovinen                Ospa Ry
9    Jani Seppälä                 Ospa Ry
10   Axel Toivonen                PKSRCA
11   Ari Lappi                    PKSRCA
12   Jukka Laine                  VUA
13   Jani Hovi                    HyUA
14   Taneli Erkkilä               FED
15   Ilpo Koivisto                PKSRCA
16   Jaakko Mursula               PKSRCA
17   Keijo Kaattari               OSPA     
18   Pasi Lento                   OSPA
19   Jari Virtanen                PKSRCA
20   Markku Rinne                 VUA
21   Janne Aspinen                RccJkl
22   Jussi Rinne                  RccJkl
23   Miikka Rahikainen            RccJkl
24   Marko Vähäkuopus             OSPA
25   Aake Kutvonen                PKSRCA
26   Miika Laurila                OSPA
27   Marko Eklund                 TamUA
28   Aarre Sillanpää              TamUA
« Viimeksi muokattu: 30.05.12 - klo: 09.46 kirjoittanut Mr Cale »

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: FinTrack Tour + C-12 SM 2012 Ohjeisto
« Vastaus #2 : 12.12.11 - klo: 19.16 »
FinTrack Tour 2012 Ohjeisto
LIITE 2 - 1/12 korilista



Andys
#8217   Sauber Mercedes

Associated
#3169   Jaguar GTP
#3171   Corvette GTP
#3174   Nissan GTP90

Black Art
#BA001  Audi R10
#BA003  Pacemaker (R10)
#BA004  AM
#BA05   Black Market

Bolink
        Nissan NPT90
        Ferrari WSC
        Buds Nissan NPT90
        Nissan NPT90
#2018   Porsche 962

CEFX
#14501  DBA4 (Reynard 02S)
#14502  Courage Peugeot

Corally
#78100  Nissan GTP (Long)
#78105  Nissan GTP (Short)
#78110  Ferrari WSC (Hot)
#78115  Nissan GTP (Hot)
#78120  Mercedes
#78135  Speed 10E

CRC
#4160   Courage Peugeot C60 Evo3

Hot Bodies
#12202  Ferrari WSC
#12201  Nissan GTP
#?????  Toyota GT1
#66831  Reynard 02S
#66832  Moorespeed 908

Kawada
#K071   Sauber

Parma
        Nissan NPT90
#10210  Zytec
#10207  EE1

Protoform
        Courage C-41 WSC
#1603   Nissan P-35
#1607   LMP Speed 8 ( Bentley )
#1609   Speed 12 GTP ( Bentley )
#1611   AMR12

Yokomo
        MS-2


* * *

Uudet EFRA 2012 korit punaisella

« Viimeksi muokattu: 14.12.11 - klo: 10.44 kirjoittanut Mr Cale »

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: FinTrack Tour + C-12 SM 2012 Ohjeisto
« Vastaus #3 : 12.12.11 - klo: 19.16 »
FinTrack Tour 2012 Ohjeisto
LIITE 3 - EFRA 1:10 korilista


Tämän listan mukaiset korit ovat käytössä kaikissa touringluokissa talvikaudella.

Kesäkaudella sallitaan uuden keväällä julkaistavan EFRA-listan mukaiset korit.
 
AeroRaceTech
4026  MOMENTUM EL

Blitz
4023   Lexus ISF
4025   Audi S5 (60210)

East Coast Bodies Tune/King Golden Ltd.
4006   Euro-R
4007   M-Speed 6
4008   IS 250
4009   Evolution-X
4010   320 SI
4021   Mazda 6

Frewer
FR29N  Dodge Stratus

GM
93430  Alfa Romeo

HPI
7316   Dodge Stratus
7381   Vauxhall Astra
4013   HB type C
4014   Alfa Romeo 159
4015   Mazda 6
4016   Mazda 6 MPS

Parma International
10124  MG X-20
10089  Alfa Romeo 156
4011   M-Type Mazda 6

Protoform
1427    Dodge Stratus
1429    Vauxhall Vectra
1460    Alfa Romeo 156 2,0
1463    Vauxhall Astra BTCC
1467    MG ZS
1449    Stratus 2,0 (190mm), Protoform
1476    Stratus 3.0 (All Purpose) Protoform
1465    Mazda 6 (190mm) Protoform
4012    Mazda Speed
4017    Mazda Speed 6
4018    Lexus ISF
4019    Saab Concept Vehicle
4020    Audi A4 DTM Version
4024    P37-R
 
Slipstream-Trickbits
TB7100 Alfa Romeo

Titan
T600260002 Alfa Romeo 156
4025  Audi S5 (60210)

TRT/SLB
4022 SLB Audi A5 ConCept

Yokomo
ZR-YSB Dodge Stratus Type A
ZR-TCB Toyota Chaser

Rayspeed
RS-26  Honda Accord


« Viimeksi muokattu: 12.12.11 - klo: 19.23 kirjoittanut Mr Cale »

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: FinTrack Tour + C-12 SM 2012 Ohjeisto
« Vastaus #4 : 12.12.11 - klo: 19.16 »
FinTrack Tour 2012 Ohjeisto
LIITE 4 - Harjattomat sähkömoottorit



EFRA Brushless motor
Suom. J. Luopajärvi
Päivittänyt kaudelle 2010 K. Lehto

HARJATTOMAT SÄHKÖMOOTTORIT:

Harjattoman moottorin yleinen määritelmä:

a) Sekä sensoreilla että ilman olevat moottorit ovat sallittuja.

b) Moottori täytyy olla uudelleen rakennettavissa. Kuulalaakerit ovat sallittu.

c) Mikäli moottori toimii sensoreiden avulla:

- Moottorin tulee käyttää kuusi nastaista JST ZH liitintä mallinumeroltaan ZHR-6 tai SZH-002T-P0.5, joka on sopiva 26-28 awg mitoitetuille johdoille.

Johdin järjestys tulee olla seuraava:
Nasta #1 - Musta johdin: maapotentiaali
Nasta #2 - oranssi johdin: vaihe C
Nasta #3 - valkoinen johdin: vaihe B
Nasta #4 - vihreä johdin: vaihe A
Nasta #5 - sininen johdin: lämpötila-anturi, 10k termistori maapotentiaalin suhteen
Nasta #6 - punainen johdin + 5.0 VDC +/- 10%.

Yhteensopivan nopeudensäätimen täytyy käyttää kuusi nastaista JST:n naarasliitintä osanumeroltaan X-6B-ZR-SMX-TF (missä X merkitsee liittimen tyyppiä), tai vastaavaa.

- Virtaliitin tulee olla selkeästi merkattuna kirjaimilla A, B, C.
Kirjain A vaiheelle A
Kirjain B vaiheelle B
Kirjain C vaiheelle C

d) `05` kokoisen moottorin määritelmä:
Kannu:
Suurin sallittu halkaisija on 36,02 mm mitattuna kohdasta, joka antaa suurimman halkaisijan, juotoskorvakkeita tai johtoja ei mittauksessa oteta huomioon. Pienin sallittu halkaisija on 34,00 mm mitattuna kohdasta, joka antaa pienimmän halkaisijan, juotoskorvakkeita tai johtoja ei mittauksessa oteta huomioon. Suurin sallittu pituus on 53,00 mm mitattuna moottorin kiinnitys tasosta päädyn uloimmaiseen kohtaan, juotoskorvakkeita, johtoja tai valmistajan merkintöjä ei oteta huomioon. Pienin sallittu pituus on 50,00 mm mitattuna moottorin kiinnitys tasosta päädyn uloimmaiseen kohtaan, juotoskorvakkeita, johtoja tai valmistajan merkintöjä ei oteta huomioon. Moottorin kiinnitys reiät tulee olla 25,0 – 25,4 mm etäisyydellä toisistaan moottorin keskilinjan suhteen.

Staattori:
Staattorin vähimmäispituus on 19,30 mm ja enimmäispituus 21,00 mm. Sisähalkaisijan pitää olla vähintään 12,50 mm ja enintään 16,00 mm.Jos staattori muodostetaan levyjen avulla, täytyy sen kuitenkin olla yhtenäinen. Levyjen tulee olla toisissaan suoraan kiinni, kaikki väliaineet levyjen välissä ovat kiellettyjä. Levyjen paksuus on 0,35 +/- 0,05 mm. Kaikki levyt tulee olla samaa materiaalia.

Käämitys:
Ainoastaan kolmihaaraiset staattorit ovat sallittuja. Käämitysten tulee olla tähti- tai delta-mallisia. Ainoastaan pyöreä kuparijohdin on sallittu. Kierrosmäärää ei ole rajoitettu.

Roottori:
Akselin halkaisijan tulee olla 0,125 tuumaa (3,175 mm). Ainoastaan yksiosaiset neodyymi- tai ferriittimagneetit ovat sallittuja. Magneetilla saa olla vain kaksi magneettista napaa. Magneetin pituus tulee olla vähintään 23,00 mm ja enintään 27,00 mm. Magneetin halkaisijan täytyy olla vähintään 12,00 mm ja enintään 15,50 mm.

e) Kaikissa moottoreissa täytyy olla alkuperäisen valmistajan logo tai nimi pysyvästi merkittynä moottorin päädyssä.
« Viimeksi muokattu: 12.12.11 - klo: 19.23 kirjoittanut Mr Cale »

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: FinTrack Tour + C-12 SM 2012 Ohjeisto
« Vastaus #5 : 12.12.11 - klo: 19.16 »
FinTrack Tour 2012 Ohjeisto
LIITE 5 - LiPo akut


LiPo-akkujen lataussäännöt AKK-Motorsport ry:n alaisissa PA kilpailuissa 2012

1.   Käytettävän akun tulee olla kovakuorinen ”hard case” akku (ABS tai muu vastaava materiaali), joka täyttää seuraavat kriteerit:
a.   1S (3.7V) akut
- joko EFRA- tai ROAR-hyväksytty kovakuorinen akku tai hyväksyttyä akkua vastaava malli samalta valmistajalta, jonka kapasiteetti on maksimissaan 7000 mAh
- uudet EFRA- ja ROAR-listan akut otetaan käyttöön heti sen julkaisun jälkeen seuraavaan kilpailuun, jonka ilmoittautumisaika ei ole vielä umpeutunut listan julkaisemishetkellä.
 
b.   2S (7.4V) akut
- joko EFRA- tai ROAR-hyväksytty kovakuorinen akku tai hyväksytty akkua vastaava malli samalta valmistajalta, jonka kapasiteetti on maksimissaan 7000 mAh (ROAR listalla on myös ns. ”soft pack” akkuja, jotka eivät ole sallittuja)
- uudet EFRA- ja ROAR-listan akut otetaan käyttöön heti sen julkaisun jälkeen seuraavaan kilpailuun, jonka ilmoittautumisaika ei ole vielä umpeutunut listan julkaisemishetkellä.

2.   Akusta ei saa poistaa mitään alkuperäisiä merkintöjä tai tarroja.
   a.   Mikäli akun merkinnät ovat kuluneet normaalin käytön yhteydessä siinä määrin, että akkua ei voida todeta niiden perusteella lailliseksi voidaan akun laillisuus todeta esikatsastuksessa katsastuspäällikön toimesta.
      i.   Tässä tapauksessa kilpailijalla on velvollisuus todistaa akun laillisuus ja päätös akun laillisuudesta sekä päätökseen johtaneista tekijöistä kirjataan katsastuspöytäkirjaan kilpailijan sekä katsastuspäällikön allekirjoituksilla varustettuna.
      ii.   Katsastuspäällikkö voi ajosuorituksen jälkeisessä katsastuksessa todeta akun laittomaksi mikäli sitä ei ole esikatsastuksessa aiemmin todettu lailliseksi, vaikka kilpailija pystyisikin todistamaan akun lailliseksi tässä vaiheessa.

3.   Akkukoteloon ei saa tehdä mitään muutoksia. Kotelon tulee olla ehjä ja alkuperäisen muotoinen.
   a.   Poikkeuksena akun pohjassa olevat jalat (”tabs”) saa lyhentää, mikäli akun kuori ei heikkene leikkauksen yhteydessä.

4.   Akut on ladattava standardilla CC/CV (Constant Current/Constant Voltage) –latausohjelmalla
   a.    Maksimi jännite latauksen jälkeen:
      i.   4.20 V (1S akut) (mittaustoleranssi +/- 0.02 V)
      ii.   8.40 V (2S akut) (mittaustoleranssi +/- 0.04 V)

5.   2S akkujen latauksen yhteydessä on käytettävä jännitteen tasaajaa (balanseri). Jännitteen tasaajan tulee olla:
   a.   Sisäänrakennettu laturiin, jolloin akku kytketään + ja – napojen lisäksi laturin tasausliittimeen.
   b.   tai ulkoinen niissä tapauksissa, joissa laturissa ei ole sisäänrakennettua jännitteen tasaajaa. Soveltuvia tuotteita ovat mm.:
      i.   Graupner LiPo Balancer Plus
      ii.   JP EnErG Li-Poly In-Line 2-5 Cell Balancer
      iii.   LRP Precision Parallel LiPo Balancer
      iv.   tai vastaava muu kaupallinen tuote.

6.   Akkujen lämmittäminen on kielletty.

7.   Akkujen lataus ja säilytys suorassa auringonpaisteessa on kielletty.

8.   Akun latausvirta max. 1C (1C = akun yhden kennon kapasiteetti, esim. 5300mAh = 5.3A)

9.   Akku tulee sijoittaa latauksen ajaksi käyttöön tarkoitettuun latauspussiin. Soveltuvia tuotteita ovat mm:
   a.   Speed Passion Lipo Safe Bag
   b.   MaxAmps Lipo Sack
   c.   tai vastaava muu kaupallinen tuote.

10.   Akkujen sääntöjen vastaisesta latauksesta seuraa kilpailun johdon päättämä rangaistus, joka voi tilanteesta riippuen olla:
   a.   Musta lippu
   b.   Tuloksen hylkäys
   c.   tai muu tilanteen vakavuuden mukainen rangaistus
« Viimeksi muokattu: 12.12.11 - klo: 19.24 kirjoittanut Mr Cale »

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: FinTrack Tour + C-12 SM 2012 Ohjeisto
« Vastaus #6 : 12.12.11 - klo: 19.16 »
FinTrack Tour 2012 Ohjeisto
LIITE 6 - Nollaennakkosäätimet


TSS-10, TSP-10 ja CS-12 –luokissa on käytettävä ROAR-hyväksyttyä ns. 0-ennakkosäädintä ja säätimessä hyväksynnässä mahdollisesti mainittua profiilia. ROAR hyväsytyt säätimet on nähtävillä ROARin nettisivuilla “ROAR Approved Sportsman ESC’s” osoitteessa

http://www.roarracing.com/?page_id=737


* * *

ROARin säädinlistan huonon päivittyvyyden vuoksi lajiryhmä yhdessä luokkayhteyshenkilön kanssa on päättänyt tehdä ROARin listan rinnalle myös oman listan sallituista 0-ennakkosäätimistä.

HUOM MAAHANTUOJA! Jos haluat saada tälle listalle jonkun edustamasi 0-ennakkosäätimen, mitä ei ROAR-listalta löydy, ota yhteyttä lajiryhmään / Vesa Yli.


CS
CS-Rocket Competition Modified CX 120A            C130250
- keltainen, punainen ja vihreä ledi vilkkuu neutraaliasennossa


DualSky
Track & Field XC800                               XC800TF
Track & Field XC550                               XC550TF
Track & Field XC550                               XC550-MJ
- vihreä ledi vilkkuu neutraaliasennossa


Hobbywing
XERUN-120A-1S                                     81020211
XERUN-120A-SD V2.1                                81020170
XERUN-60A-SD V2.1                                 81020050
Xtreme  Stock ESC / Blue                          81020000
Xtreme  Stock ESC / Black                         81020001
Justock CluB SPEC ESC / Blue                      81020010
Justock CluB SPEC ESC / Black                     81020011
Xerun 120A V3 / Blue edition                      81020310
Xerun 120A V3 / Black edition                     81020320
Xerun 120A V3 / Red edition                       81020330

- punainen ledi vilkkuu neutraaliasennossa, paitsi CluB SPEC-
säätimissä, jotka ovat aina nollaennakkotilassa



LRP
Zero Brushless Speed Control                      80705
SXX Stock Spec Brushless Speed Control            80910
SXX Competition Version 2 Brushless Speed Control 80905
SXX TC Spec Version 2 Brushless Speed Control     80955
SXX StockSpec Version 2 Brushless                 80915
- sininen ledi vilkkuu neutraaliasennossa


Nosram
Pearl Evolution Version 2 Brushless ESC           90905
Pearl ISTC Version 2 Brushless ESC                90955
- ledi vilkkuu neutraaliasennossa


Speed Passion
GT V2.1 EX (Blue)                                 EXT98802LPFSB   
GT V2.1 EX (Carbon Black)                         EXT98802LPFSCB
GT V2.1 EX (Silver)                               EXT98802LPFSCS   
Cirtix Stock Club Race ESC                        12280 
GT2.1 Prostock ESC (Blue)                         EXT98802PROSb
GT2.1 Prostock ESC (Black)                        EXT98802PROscb
GT2.0 LPF (Carbon Black)                          EXT98802LPFcb
GT2.0 Pro (Carbon Black)                          EXT98802PROcb
GT2.0 LPF (Blue)                                  EXT98802LPFb 
GT2.0 Pro (Blue)                                  EXT98802Prob     
GT2.0 LPF (Silver)                                EXT98802LPFcs
GT2.0 Pro (Silver)                                EXT98802Procs
- punainen ledi vilkkuu neutraaliasennossa, paitsi Citrix Stock Club Race
ESC -säätimessä, joka on aina nollaennakkotilassa



Team Wave
RB-0
- aina nollaennakkotilassa



Vampire Racing
SR1                                                                                   VR-5002
SR1+                                                                                 VR-5001
- ledi vilkkuu, kun nollaennakkotila on käytössä

* * *

16.5.2012 lisätyt säätimet punaisella
« Viimeksi muokattu: 16.05.12 - klo: 13.58 kirjoittanut Mr Cale »