Kirjoittaja Aihe: 200mm GT : muovipulkkaiset RTR keppivetomallit  (Luettu 12276 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
200mm GT : muovipulkkaiset RTR keppivetomallit
« : 20.12.11 - klo: 16.15 »
Moro!

Tommosta muovipulkkaa olis tarkoitus testata sisäradalla talven ja kevään aikana ja sitten myöhemmin kesällä ulkona jos kestää siihen asti.

Vakiosähköt korvasin Orionin keskihintaisella "touring" tekniikalla ja ajoakkuna Orion 4200 25C pötköakkulipo. Ohjausservoksi vakiota nopeampi servo joka löytyi pakista.

Muovinen kardaani pitää vielä korvata alumiinisella, muovinen rupee vispaa täyskaasulla. Oli vaan out-of-stock joten meni tilaukseen. K kauppias osasi suositella ja suositus piti paikkaansa.

Renkaiksi 30mm leveät taakse ja eteen normi 26mm kumirenkaat. Mitattu ja pitäs mahtua leveät taakse (kokeilin 30mm foameilla ja oli ok).

Hintaa autolle tuli alle 300 ajokunnossa, ei sisällä ohjauslaitteita (DX3R) eikä laturia.
Pinjoni on vakio; selviää sitten myöhemmin pitääkö sitä lyhentää ja miten paljon.





Edullinen vaihtoehto niin sisä- kuin ulkoradoille ja etenkin kesällä ajamaan parkkiskisaa.
Keppiveto, yksinkertainen suojattu alustarakenne, kumirenkaat
Kyosho Fazer
HPI E10
Asso TC4 RTR
Tamiya TT01

jne.
« Viimeksi muokattu: 04.01.12 - klo: 17.29 kirjoittanut GT Warrior »
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: 200mm GT
« Vastaus #1 : 20.12.11 - klo: 16.31 »
Onko nollaofsetin vanteilla siis 200mm levee?

Jos on, niin on taas hieman vaikeeta nähdä järkeä laitteessa jolla ei voi oikein kisata kuin korkeintaan driftingissä..
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa Riku.F

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 200mm GT
« Vastaus #2 : 20.12.11 - klo: 16.47 »
kai ne kisavehkeet on sit erikseen..  siisti kori mun mielestä :cool:
niin moni lankainen kone sul on kiinni tossa?
V-one RRR evo,  IGT,Team-c GT8L, LAB 801&802 Schumacher MI4lp,Tamya 416x ,416we(x), 418 , Giga Crusher DF, Sledgehammer S50, LRP S10 SC .Ym..

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: 200mm GT
« Vastaus #3 : 20.12.11 - klo: 16.50 »
Mitkä ovat pituus ja paino? Olisiko se vähän pitempi kuin 1/10 normituristi?
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 200mm GT
« Vastaus #4 : 20.12.11 - klo: 17.22 »
Sori ei ole nyt mittoja tarjota. 1/10 mitoissa kutakuinkin ja raideväli 190mm

Jees Riku, mennään ajelee sit noilla. Näillä näkymin ei ennen joulua, mutta sitten tammikuun vois hoitaa "sisään" radalle. En ole ihan sale mikä toi "touring" moottori on, taisi olla 13T jos oikein katsoin kun selailin lapuskaa

Joo ei tuo mihinkään kategoriaan mene - muuhun kuin "200mm GT" kategoriaan korin ulkomittojen mukaan
Kisavehkeet tosiaankin erikseen.

Rengas levenee siis sisällepäin kuten vastaava rengas GT8 autoissa, joten ripustuksissa pitää olla tilaa vanteelle. Kaikissa ei tunnu olevan, tässä Fazerissa on kun katselin ja sitten kokeilin. Yritetään saada toi muovipulkka toiminaan niillä.
« Viimeksi muokattu: 20.12.11 - klo: 17.27 kirjoittanut GT Warrior »
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 200mm GT
« Vastaus #5 : 20.12.11 - klo: 20.02 »
Tuohan näyttää päivitetyltä TT-01:ltä!
Onko säätöjä vai tehtaalla laitettu sopivaksi?

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 200mm GT
« Vastaus #6 : 20.12.11 - klo: 20.59 »
Linkit on laitettu tehtaalla sopiviksi eikä niitä voi säätää, joten se on sitten siinä niin hyvässä kuin pahassa  :wink:

Tosin mulla on tollanen MIW03 josta voi tehdä esim. camber linkit helposti jos tuntuu ettei vakioilla toimi.


Tässä kun on paljon ollut puhetta touring kuskien puutteesta niin ehkä tällaisella budjettipulkkaluokalla voisi olla tilausta. Ihan vaan ajamismielessä autojen näköisillä autoilla ilman mitään sääntöjä tai kisoja.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa vato

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: 200mm GT
« Vastaus #7 : 20.12.11 - klo: 21.24 »
Mikäs vika VTR tai FWD luokissa on?
Jos pitää autojen näköisillä saada ajaa?
http://www.youtube.com/user/qmile
Tamiya 417x vtr,TamiyaMiniM05/M03 Classic+Comp,Huge FF11,TRF417 V5,Huge FF12,Tamiya F104

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 200mm GT
« Vastaus #8 : 20.12.11 - klo: 21.36 »
No ei kai mikään, mutta eiks VTR ole "Vintage" eli periaatteessa moderneja GT autoja vanhemmat korit?
FDR ei mitään hajua, onko se etuvetoluokka?

Tuskinpa tästä mitään luokkaa tulee, mutta keskustelua toivottavasti tulee.
Hyvä jos ajamaankin ehtis joskus. Lähinnä ostin kaveriks pojan Ken Blockille omaan käyttöön.

Riku oli ainakin miettinyt samaan aikaan tahollaan jotain GT koria omaan kymppitourinkiinsa?
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa vato

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: 200mm GT
« Vastaus #9 : 20.12.11 - klo: 21.57 »
FWD on tarkoitettu etuvetotouringeille.Toistaiseksi on ajettu vain testikisa Casinolla,mutta autoja ja kuskeja rupeaa olemaan jo reipas 10kpl.
Mutta se on oikeastaan suunniteltu 4-seater koreille,joten toi jagge ei ainakaan käy.Toki siinäkin luokassa on tietyt säännöt mutta aika löyhät kuitenkin.

VTR:n korit tosiaan pitäis olla max -89 mallisia.
http://www.youtube.com/user/qmile
Tamiya 417x vtr,TamiyaMiniM05/M03 Classic+Comp,Huge FF11,TRF417 V5,Huge FF12,Tamiya F104

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
200mm GT
« Vastaus #10 : 26.12.11 - klo: 13.12 »
Olisko kiinnostusta ajattaa GT kisat näillä muovipulkilla vaikka VTR luokan yhteydessä jos sponsaisin osallistumismaksuun kierroksen GT renkaita joilla ajetaan. Sopivat ainakin Fazeriin, pitäs katsoa että sopivat myös esim. TT01 kun saan niitä tänne. Jos ei keväällä ehdi niin esim. Kesällä tattiksella. Mitäs olette mieltä? Olisko halukkaita mukaan tällaiseen? Jerry, vato ja muut toki kommentoikaa..
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 200mm GT
« Vastaus #11 : 27.12.11 - klo: 14.17 »
Luokan osallistumismaksulla tarkoitan jotain luokkaa 10-15 euroa johon sisältyis siis kierros Ipanema 200mm GT renkaita, 30 milliset taakse ja 26 milliset eteen, seos jotain 35 shore ehkä.

Sääntöpuolelta ei mielellään hiilikuituvehkeitä koska niille on omat FTT luokkansa, promotoisin tässä lähinnä näitä aidon näköisiä mutta muuten alustaltaan vaatimattomampia autoja eli näitä komposiittirunkoisia RTR autoja ja GT koreja. Myös Traxxas rally (harjaton) sopisi varmaankin kuvaan myös. Säädin ja moottori siis puolestani vapaa, koska olisi mukava saada autoja runsaslukuisesti viivalle.

YV tavoittaa jos joku haluaa ottaa yhteyttä asian tiimoilta. Renkaita tilailen tässä kevään aikana ja pyrin koeajamaan niitä piakkoin. Mulla on renkaita piikissä USAssa ja olis kiva saada niille käyttöä vaikka tätä kautta, omassa käytössä saan niitä tuskin kulumaan isoa määrää (kai). Kisapaikkana näkisin mieluiten jonku lähialueen radan, joiksi luen Tattiksen, Raision ja Hyvinkään asfalttiradat, tosin ovatko ne liian isoja, siitä en osaa varmasti sanoa..
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa pm69

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: 200mm GT
« Vastaus #12 : 27.12.11 - klo: 22.38 »
Pääsisikö sinne ajamaan 2010 mallin Camaroilla ja Mustangeilla?
Onko ne tarrpeeksi GT autoja?
Täällä voisi olla muutama kiinnostunut kun
ei oikein noi "mazda 6:set" sytytä.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
200mm GT
« Vastaus #13 : 27.12.11 - klo: 23.00 »
No tottakai pääsis :) sama täällä! Se olis just asian suola, muovipulkka ja komee kori. Renkaat talon puolesta ja loput saa päättää itse
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
200mm GT
« Vastaus #14 : 27.12.11 - klo: 23.05 »
Niin enkä renkaistakaam pitäs niin lukua, mutta hyvä jos puola- eikä levyvanne näyttävyyden puolesta, noi ipanemat nyt vois olla vaan yks hyvä vaihtoehto (luulisin). Itse olen aina tykännyt nitroista mutta harjattomien etu toki se ettei mekaanikkoa tarvita, muutama nostaja riittää
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 200mm GT
« Vastaus #15 : 28.12.11 - klo: 15.45 »
Nyt kun oli näin hieno ja kuiva keli niin pääsin tyyppää tätä autoa ulkona asfaltilla.

Oikein positiiviset tunnelmat, kulkupuolta varsin mukavasti tuolla Orionin R10 säätimellä ja sensorittomalla harjattomalla "touring" 14T moottorilla. Vakio pinjoni (35T) pelasi hyvin enkä näe ainakaan vielä tarvetta tehdä muutoksia sen suhteen. Sen verran runtua ettei jätä kylmäksi kuljettajaa kylmästä säästä huolimatta. Sain aikaan yhden komean ilmalennonkin oheisesta luiskasta, onneksi auto säästyi vain naarmuilla korissa.

Öljyjä vähän kokeilin ja Asson 40wt öljy oli liian paksua, 30wt tuntui hyvältä, ei pompota eikä pohjaa. Vakio öljy tuntui olevan vieläkin löysempää (20wt ?) ja ehkä vähän turhankin ohutta, tosin iskareissa oli myös aika paljon ilmaa tehtaan jäljiltä.

Muovinen kardaanikin oli ihan pätevä kun alumiininen ei ole vielä tullut, ei ongelmia sen suhteen.
Auton komposiittipohja muuten hyvä tuolla asfaltilla ulkona, ei tunnu pikku kivet missään ja suojaa sisäpuolta mukavasti.

Traxxas rallyn vauhtiin nähden sanoisin että silmämääräisesti mennään samoissa, ei selkeää etua kummankaan hyväksi, tosin yht'aikaa en päässyt vertaamaan. Noilla tulee kesällä hyvät isä-poika kapinat kunhan saadaan molempiin sama rengastus.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 200mm GT
« Vastaus #16 : 30.12.11 - klo: 11.37 »
Laitetaan nyt kuva vielä autosta nyt kun komponentit ovat hieman fiksummin eli säädin on moottorin vieressä alempana ja vastari siinä missä säädin oli aiemmin.

Samalla kun laitoin tuon alukardaanin tuli huomattua, että öljytäytteiset ratasdiffit ovat jykevää, lähes 1:8 kokoa alumiiniset lautaspyörä ja pinjoni mukaanlukien, joten sieltä tuskin ensimmäisenä hajoo. Vetoakselisto on kokonaan laakeroitu ja moottorin kiinnitys on mukavasti sellainen että moottori putoaa vakiopinjonilla aina oikelle paikalleen tarkoittaen että välitys on aina sopiva; pieniä mutta huoltoa jne. helpottavia asioita.

Iskarien kiinnistyspisteet vaihdoin pallolinkeistä perinteisempään alumiinipallo + ruuvi -yhdistelmään, makuasia mutta itse pidän tätä parempana ratkaisuna, iskarit eivät pääse pomppaamaan pois paikoiltaan kolareissa ja huoltaminen on minusta parempi näin.

Ensituntumalta auto vaikutti aika rimpulalta mutta nyt lähemmin tutuestuessa ja koeajot ajaneena on saanut muuttaa käsitystään, autohan on varsin manio kapistus.

« Viimeksi muokattu: 30.12.11 - klo: 11.53 kirjoittanut GT Warrior »
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Riku.F

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 200mm GT
« Vastaus #17 : 30.12.11 - klo: 17.54 »
laitapas nyt ne säädettävät linkit niin pääset hieromaan camber kulmia :wink: kokeile vaikka 1.5 eteen ja 2 astetta taakse.
V-one RRR evo,  IGT,Team-c GT8L, LAB 801&802 Schumacher MI4lp,Tamya 416x ,416we(x), 418 , Giga Crusher DF, Sledgehammer S50, LRP S10 SC .Ym..

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 200mm GT
« Vastaus #18 : 30.12.11 - klo: 17.58 »
seuraavaks joo! pitää vähän lyhentää joten ei tapahdu ihan hetkessä. ne kun eivät ole tähän autoon alunperin
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 200mm GT
« Vastaus #19 : 30.12.11 - klo: 18.09 »
Vetarit näyttää paksuilta, onko ne muovia?
Kylätason RC-kuski.

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 200mm GT
« Vastaus #20 : 30.12.11 - klo: 18.52 »
Vetarit näyttää paksuilta, onko ne muovia?
Noihan on ohuet ja sirot verrattuna TT01:n vetareihin :tongue:

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 200mm GT
« Vastaus #21 : 30.12.11 - klo: 20.08 »
Vetarit näyttää paksuilta, onko ne muovia?

Ovat, ja siten kevyet. Optiona saa toki metalliset nivelletyt mutta en usko että panostus on tarpeen.
Siis auton hinta huomioiden (lisäys)
« Viimeksi muokattu: 30.12.11 - klo: 20.13 kirjoittanut GT Warrior »
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: 200mm GT
« Vastaus #22 : 30.12.11 - klo: 20.56 »
Ilmankos TT-01:sessäkin käytetään muovisia.... heh
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: 200mm GT
« Vastaus #23 : 30.12.11 - klo: 21.16 »
moottorin kiinnitys on mukavasti sellainen että moottori putoaa vakiopinjonilla aina oikelle paikalleen tarkoittaen että välitys on aina sopiva; pieniä mutta huoltoa jne. helpottavia asioita.

Tarkoitatko kenties välystä?

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 200mm GT
« Vastaus #24 : 30.12.11 - klo: 21.19 »
Kyllä välys, eikä välitys sori ja hyvä huomio Hoke - kiitti

No en kauheasti näe huonoa noissa vetareissa, TF-5 RDS jolla ajoin joskus jonkin kisankin oli paljon huonompi tässä suhteessa, ne eivät kestäneet. Tässä olennaisesti paremmat.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 200mm GT
« Vastaus #25 : 01.01.12 - klo: 14.32 »
Aika kova menijä noilla Tamiya ralligummeillakin, tuli ajeltua akullinen tuossa ulkosalla ja näihin semi-talvioloihin tuo kuviorengas sopi mainiosti! On kyllä hauskaa kun se oikein potkasee kun antaa "kaasua", perä snadisti niiaa ja ampuu eteenpäin. Powerslidet menee myös nätisti.
« Viimeksi muokattu: 01.01.12 - klo: 14.35 kirjoittanut GT Warrior »
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 200mm GT
« Vastaus #26 : 02.01.12 - klo: 11.27 »
Tutun auto 26/30mm renkailla

Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 200mm GT
« Vastaus #27 : 02.01.12 - klo: 22.27 »
Tykkäsin ajaa Tiksissä tänään, varsin rentoa eikä kyyti kovaa, hauskaa kyllä!
Pitoainetta piti laittaa takarenkaisiin aluksi, tavoite on ettei sitä tarttis työntää joka välissä. Ehkä leveät takanakit vois auttaa siinä jonkin verran.
Vähän lyhyempi pinjoni voisi olla eduksi mutkissa mutta katsotaan.. toisaalta kiva että auto kulkee pääasuoralla kuitenkin.
Tosiaan kyyti ei päätä huimaa mutta ehtiipähän auton (korin) nähdäkin, kun muovipulkka ei kulje niin kovaa ja tavallaan realistinen kuten VTR.
Olis kiva jos joku muukin tulis koittaa GT koreilla, Riku ainakin messiin!
Niin ja saa ottaa yhteyttä jos mietityttää! (edit)
« Viimeksi muokattu: 02.01.12 - klo: 22.48 kirjoittanut GT Warrior »
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 200mm GT
« Vastaus #28 : 04.01.12 - klo: 11.11 »
Jotain tämmöstä?





Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 200mm GT
« Vastaus #29 : 04.01.12 - klo: 11.51 »
Itse kokeilen tätä HPI bemua muovisella takaspoikalla



Kiitos 20 vuodesta!