Kirjoittaja Aihe: Fullspeed RC:n turffirata Lavanko  (Luettu 176125 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa baja5t/juhis

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: PKSRCA:n 1/5 krossirata Lavanko
« Vastaus #150 : 07.06.13 - klo: 02.48 »
mullakin toi baja vaihteeksi toimii. lauantaina jos vielä huomisen viimeistelytestin kestää niin ainakin 1 baja mordexin losin kiusana.
hpi baja5t.axial scx.turnigy1/16rallybrushless
(vintage27mhztikkuradio tamiya hotshot.kyosho progress4wds.)

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: PKSRCA:n 1/5 krossirata Lavanko
« Vastaus #151 : 16.06.13 - klo: 13.20 »
Nyt rata näyttää tältä, eli eilen kuvattua matskua kun taisi kolme autoa olla yhtensä kiertämässä rataa. Vissiin ihan ajettava tuo profiili, vähän ehkä jotain pientä hyndää tai kumpua vois tohon vielä mahtua.

http://youtu.be/E6Y_XQtxWVU

Edit: Eli tervetuloa ajamaan!!!
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa jperala

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: PKSRCA:n 1/5 krossirata Lavanko
« Vastaus #152 : 20.07.13 - klo: 21.12 »
Saataisinko huomiseksi porukkaa radalle ?
Tiger II

Poissa RC Foobar

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: PKSRCA:n 1/5 krossirata Lavanko
« Vastaus #153 : 20.07.13 - klo: 21.43 »
Oliko se nyt niin että tuolla voi Savage Flux HP:llä ajella? Ei ole ihan vielä täysin selvillä nää eri ajo- ja luokkasäännökset.

Sellainen olisi, mutta vähän vielä huollossa. Ei ole valitettavasti huomiseksi ajokunnossa. Baja 5B Flux ja joku SCT ostoslistalla kylläkin :)
HPI Super 5SC Flux / Kraken Class 1 / Baja | Savage Flux HP & XS x2 | Losi SCTE 1.0 x2 | King Motor KM-002 | Lunch Box

Poissa *remppa*

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: PKSRCA:n 1/5 krossirata Lavanko
« Vastaus #154 : 20.07.13 - klo: 22.26 »
Oliko se nyt niin että tuolla voi Savage Flux HP:llä ajella? Ei ole ihan vielä täysin selvillä nää eri ajo- ja luokkasäännökset.

Sellainen olisi, mutta vähän vielä huollossa. Ei ole valitettavasti huomiseksi ajokunnossa. Baja 5B Flux ja joku SCT ostoslistalla kylläkin :)

Kyllä Savage Flux HP:llä voit ajaa tällä radalla.

Huom! Rata on toistaiseksi ilmainen

Savagelle voit ajaa myös rallikross radalla, joka myös on ilmainen, tosin vain PKSRCA:n jäsenille ja aloittelijoille 1kk:n ajan. (aloittelija=pihasuddaaja, joka ei aikaisemmin ole ajanut radalla)

Huom!
-rallikross -rata on rata, jossa keltainen ajajakoroke (koroke hieman vielä kesken)
-1/5 rata sijaitsee 1/10 kilparadan takana (puinen ajajakoroke)
Pumilio Racing www.pumilio.fi "osat joita et löydä kataloogeista"

Poissa RC Foobar

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: PKSRCA:n 1/5 krossirata Lavanko
« Vastaus #155 : 20.07.13 - klo: 22.35 »
Excellent! Kiitos neuvoista.

Juuri olinkin kysymässä, että mikä tarkalleen ottaen on se rallicrossrata. Pitää palata Lavangolle tekemään uusi maastotiedustelu. Vasta nyt on kunnolla selvinnyt että 1/5 on olemassa ja että rallicross on siinä kanssa.

Ajaako kukaan RC:tä siinä moottoripyörien radalla? Ilmeisesti siis ei?

Auto näillä näkymin aikaisintaan keskiviikkona ajokunnossa, mutta silloin ehdottomasti menen ajelemaan!

Liityn seuraan, laitoin jo meiliä aiheesta.
HPI Super 5SC Flux / Kraken Class 1 / Baja | Savage Flux HP & XS x2 | Losi SCTE 1.0 x2 | King Motor KM-002 | Lunch Box

Poissa jperala

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: PKSRCA:n 1/5 krossirata Lavanko
« Vastaus #156 : 22.07.13 - klo: 09.53 »
Oli se 1/5 rata liukas ja käsittämättömän pölyinen. Muuten siinä oli ihan jees ajella kun pääsi vähän makuun, sitä kun saisi jotenkin putsattua niin jo kelpaisi  :smiley:
Tiger II

Poissa *remppa*

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: PKSRCA:n 1/5 krossirata Lavanko
« Vastaus #157 : 22.07.13 - klo: 10.01 »
Oli se 1/5 rata liukas ja käsittämättömän pölyinen. Muuten siinä oli ihan jees ajella kun pääsi vähän makuun, sitä kun saisi jotenkin putsattua niin jo kelpaisi  :smiley:

Moi,

Joo pöliseminen on hiukan ongelma, siihen on 2 lääkettä, joko kasteleminen tai suolaus. Molemmat onnistuu, kun vaan saadaan radalle aktiivisia harrastajia, jotka ne toteuttaa. Kuten muillakin radoilla radan kehittämisestä vastaavat pääsääntöisesti ne, jotka sitä käyttävät. Eli, jos jollakin on halua kehittää rataa, niin yhteydenotto minuun niin neuvon, miten päästään eteenpäin.
Pumilio Racing www.pumilio.fi "osat joita et löydä kataloogeista"

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: PKSRCA:n 1/5 krossirata Lavanko
« Vastaus #158 : 22.07.13 - klo: 10.03 »
Moi,

Joo pöliseminen on hiukan ongelma, siihen on 2 lääkettä, joko kasteleminen tai suolaus. Molemmat onnistuu, kun vaan saadaan radalle aktiivisia harrastajia, jotka ne toteuttaa. Kuten muillakin radoilla radan kehittämisestä vastaavat pääsääntöisesti ne, jotka sitä käyttävät. Eli, jos jollakin on halua kehittää rataa, niin yhteydenotto minuun niin neuvon, miten päästään eteenpäin.
tarkennuksena vielä että seuralla on tarvittavat välineet ja resurssit asian hoitamiseen, eli käsiparit vain uupuu.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa jperala

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: PKSRCA:n 1/5 krossirata Lavanko
« Vastaus #159 : 22.07.13 - klo: 10.09 »
Moi,

Joo pöliseminen on hiukan ongelma, siihen on 2 lääkettä, joko kasteleminen tai suolaus. Molemmat onnistuu, kun vaan saadaan radalle aktiivisia harrastajia, jotka ne toteuttaa. Kuten muillakin radoilla radan kehittämisestä vastaavat pääsääntöisesti ne, jotka sitä käyttävät. Eli, jos jollakin on halua kehittää rataa, niin yhteydenotto minuun niin neuvon, miten päästään eteenpäin.
tarkennuksena vielä että seuralla on tarvittavat välineet ja resurssit asian hoitamiseen, eli käsiparit vain uupuu.

Laitoin jo rempalla viesti, itse pääsen sinne kyllä turaamaan ja pyörittelemään silmiä jos ei ole työpäivä, apu ei kuitenkaan olisi pahitteeksi  :cool:
Tiger II

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: PKSRCA:n 1/5 krossirata Lavanko
« Vastaus #160 : 22.07.13 - klo: 10.48 »
Juu, eilen illalla vesisateen jälkeen 1/5 rata oli oikein maukkaassa kunnossa eikä pölissyt ja pitokin on heti paljon parempi, kastelu tekee sille tosi hyvää. Ajelin siinä 1/8 autolla mutta kuitenkin. Viime kesänä tätä ongelmaa ei juuri ollut kun satoi niin usein, mutta nyt on hyvät vesipumput hommattuna, joten niillä saadaan kasteltua baanat tarvittaessa.

 
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa Mordex

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: PKSRCA:n 1/5 krossirata Lavanko
« Vastaus #161 : 22.07.13 - klo: 11.03 »
Ensi viikonloppuna olisi alustavasti tarkoitus tulla Losia taas ulkoiluttamaan, joten silloin ainakin yksi käsipari apuna, jos jotain tarvitsee radalle tehdä.

Itse olisin mieluusti aktiivisemmin mukana ko. radan kehityksessä, mutta valitettavasti välimatka tekee siitä perin hankalaa, kun ei pääse radalle läheskään niin usein kuin itse haluaisi.
Bensa: Losi 5ive-T, MCD X4, RS5, FG EVO/COMP. 
Sähkö: Tamiya TRF101, HPI Savage Flux HP/XL-E/"5T Flux", Kyosho DRX VE, Kyosho Inferno GT2 VE, Team Associated B44.

Poissa *remppa*

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: PKSRCA:n 1/5 krossirata Lavanko
« Vastaus #162 : 22.07.13 - klo: 11.19 »
Ensi viikonloppuna olisi alustavasti tarkoitus tulla Losia taas ulkoiluttamaan, joten silloin ainakin yksi käsipari apuna, jos jotain tarvitsee radalle tehdä.

Itse olisin mieluusti aktiivisemmin mukana ko. radan kehityksessä, mutta valitettavasti välimatka tekee siitä perin hankalaa, kun ei pääse radalle läheskään niin usein kuin itse haluaisi.

Moi,

Valitettavasti kaksi seuraavaa viikonloppua 1/5 -rata on kiinni koska:

27.-28.7. sähköradalla on maastosarjan kisat
2.-4.8.  poltiisradalla on PM-kisat


Viikolla rata on normaalisti auki
Pumilio Racing www.pumilio.fi "osat joita et löydä kataloogeista"

Poissa jperala

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: PKSRCA:n 1/5 krossirata Lavanko
« Vastaus #163 : 22.07.13 - klo: 13.52 »
Kuinka monella olisi aikaa / mielenkiinto lähteä tuota 1/5 rataa hieromaan kuntoon ?? viikolla vai viikonloppuisin ? itse olen vapailla keskiviikkoon asti tällä viikolla.
Tiger II

Poissa Elmaurizio

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: PKSRCA:n 1/5 krossirata Lavanko
« Vastaus #164 : 22.07.13 - klo: 14.39 »
Moikka, itse olen käynyt jonkin verran ajamassa 1/5 radalla polttis 1/8 truggylla ja kyllä on hauskaa ollut. Kävin myös leikkaamassa välialueilla olevia ruohoja ym. rikkakasveja koska ajokorokkeelta ei meinannut autoa nähdä enää radan oikeassa reunassa, voin ottaa kotoa mukaan viikatteen jolla rikkakasvit saa helposti ja nopeasti pois. Olen mielelläni mukana radan laittamisessa jos vaan mahdollista. Itselleni käy hyvin olla paikalla myös viikolla töiden jälkeen iltaisin, paikalle pääsen n.17.00 kieppeillä. Tällä viikolla olisi mahdollista vaikka huomenna tulla paikalle jos vaan joku muukin pääsisi tulemaan, ottakaa yhteyttä yv:llä tai puh: nol nel nol 4866426.  T: Mauri Hiltunen

Poissa baja5t/juhis

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: PKSRCA:n 1/5 krossirata Lavanko
« Vastaus #165 : 22.07.13 - klo: 16.12 »
mä voisin kanssa tulla huomenna.
hpi baja5t.axial scx.turnigy1/16rallybrushless
(vintage27mhztikkuradio tamiya hotshot.kyosho progress4wds.)

Poissa jperala

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: PKSRCA:n 1/5 krossirata Lavanko
« Vastaus #166 : 22.07.13 - klo: 16.16 »
Nyt olisi jo 3 jannua huomiselle, saisko sillä jotain aikaiseksi ?? mihin aikaan porukka pääsee pelipaikoille ?

edit: klo 17 pääsisi ilmeisesti kaikki paikalle, mites remppa ? pääsetkö vai joku muu ?
« Viimeksi muokattu: 22.07.13 - klo: 16.24 kirjoittanut jperala »
Tiger II

Poissa jperala

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: PKSRCA:n 1/5 krossirata Lavanko
« Vastaus #167 : 23.07.13 - klo: 08.09 »
En ole työnjohdosta saannut vastausta koskien tätä päivää joten on auki vielä koko talkoo.
Tiger II

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: PKSRCA:n 1/5 krossirata Lavanko
« Vastaus #168 : 23.07.13 - klo: 08.40 »
Tänään on junnutiistai rallicross radalla joten kerhon vakioporukkaa on lavangossa paikalla ja saatte kyllä apua ja ohjetta tarpeen mukaan. Sähköradan katoksessa touhuaa Max niiden kerhon autojen kanssa ja osaa kyllä neuvoa mistä löytyy mitäkin työkalua yms. Myös mä ja varmaan Remppakin tullaan paikalle ennen kuutta.

Siinä vois kannattaa aloittaa isoimpien kivien poistelulla, vaikka niitä aika tavalla riittääkin niin aina ne on pois autoja hajottamasta. Ja jos viikate löytyy niin sillä ne välialueiden rehut pois. Tuolla pääsee varmaan alkuun vaikka "työjohtoa" ei olisikaan vielä paikalla.

Katotaan sitten porukalla mitä radalle pitäisi, voi ja kannattaa tehdä näin alkuun.

t:Tommi

Ps. Kerholla on kaasugrilli, joten talkoo makkaraa mukaan jos haluaa palkita itsensä päivän aherruksesta!  :tongue:
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa *remppa*

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: PKSRCA:n 1/5 krossirata Lavanko
« Vastaus #169 : 23.07.13 - klo: 08.44 »
Noin on hyvä aloittaa, kuten Tommi sanoi. Itse olen myös paikalla, ihmetellään sitten lisää.
Pumilio Racing www.pumilio.fi "osat joita et löydä kataloogeista"

Poissa jperala

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: PKSRCA:n 1/5 krossirata Lavanko
« Vastaus #170 : 23.07.13 - klo: 08.46 »
Noin on hyvä aloittaa, kuten Tommi sanoi. Itse olen myös paikalla, ihmetellään sitten lisää.

Selvä ilmoitan ilmoittautuneille ja rykäistään paikalle :)

edit: heitän mörön takakonttiin jos junnut haluaa hämmästellä bensavehkeitä.

Säävaraus tietenkin !!!
« Viimeksi muokattu: 23.07.13 - klo: 08.51 kirjoittanut jperala »
Tiger II

Poissa jperala

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: PKSRCA:n 1/5 krossirata Lavanko
« Vastaus #171 : 23.07.13 - klo: 20.57 »
No niin, kiitokset kaikille mukana olleille ! ei ollut hukkareissu, vaan taidettiin saada jotain aikaiseksi, ainakin rata muutti ulkonäköä parempaan suuntaan  :tongue:

Puhuttiin maavarasta, mittasin juuri takadiffin alta ja siellä oli 8,5cm tyhjää tilaa. Joten pikkukivet ei menoa haittaa :)

Mutta kiitos ja kumarrus kaikille vielä !

Huomenna olisi tarkoitus käydä päivällä kiskasemassa muutama kierros möröllä.
Tiger II

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: PKSRCA:n 1/5 krossirata Lavanko
« Vastaus #172 : 23.07.13 - klo: 23.32 »
Hyvä homma, siitä se lähtee! Seuraavaksi kovaa ajoa ja tarpeen mukaan taas vähän parantelua.
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa Elmaurizio

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: PKSRCA:n 1/5 krossirata Lavanko
« Vastaus #173 : 24.07.13 - klo: 07.42 »
Kiitos talkooseuralle, aika meni kyllä siivillä, ja mukavaa oli eilen "syödä" ruohoa ja kiviä jonkkaan retuuttaa, siitä se lähtee ja ratahan on ihan mahtava homma ja sopii hyvin monenlaiselle isommalle autolle. T: Maukka

Poissa jperala

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: PKSRCA:n 1/5 krossirata Lavanko
« Vastaus #174 : 24.07.13 - klo: 17.27 »
Kävin päivällä vetämässä vajaan tankillisen radalla, hieman parempi ajaa mutta ne radan reunuspölkyt pitää naittaa nauhalla ja puuruuveilla nopsaan. Kun saisi radan kasteltua kunnolla niin pahin liukkaus katoaisi.
Tiger II

Poissa Elmaurizio

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: PKSRCA:n 1/5 krossirata Lavanko
« Vastaus #175 : 24.07.13 - klo: 20.24 »
Pystyisköhän sen pölkkyjen "naittamishomman" tekemään viikonloppuna vaikka siellä on kisat viereisellä radalla, itse pääsin paikalle lauantaina klo 16 jälkeen tai sitten sunnuntaina sopisi myös jossain vaiheessa päivää.

Poissa jperala

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: PKSRCA:n 1/5 krossirata Lavanko
« Vastaus #176 : 24.07.13 - klo: 20.31 »
Pystyisköhän sen pölkkyjen "naittamishomman" tekemään viikonloppuna vaikka siellä on kisat viereisellä radalla, itse pääsin paikalle lauantaina klo 16 jälkeen tai sitten sunnuntaina sopisi myös jossain vaiheessa päivää.

Itse töissä to-su, mutta jos vain pääsette niin olisi ihan hyvä... melkein rikoin jo auton niihin pölkkyihin.

edit: niitä ei kannata sitten porrastaa vaan laittaa pötköön, niin voi ajaa molempiin suuntiin.
« Viimeksi muokattu: 24.07.13 - klo: 20.35 kirjoittanut jperala »
Tiger II

Poissa Elmaurizio

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: PKSRCA:n 1/5 krossirata Lavanko
« Vastaus #177 : 24.07.13 - klo: 20.51 »
Mullakin meinasi truggy taannoin lipsahtaa yhden pölkyn päähän!! ei hyvä....  Jos pääsen käymään paikanpäälle niin otan akkukoneen mukaan ja täytyy laittaa *rempalle* yv:tä ja kysyä niistä tarvikkeista mitä sitä hommaa varten tarvitsisi, laitan sulle vaikka viestiä sit miten homma etenee!!

Poissa jperala

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: PKSRCA:n 1/5 krossirata Lavanko
« Vastaus #178 : 24.07.13 - klo: 20.55 »
Mullakin meinasi truggy taannoin lipsahtaa yhden pölkyn päähän!! ei hyvä....  Jos pääsen käymään paikanpäälle niin otan akkukoneen mukaan ja täytyy laittaa *rempalle* yv:tä ja kysyä niistä tarvikkeista mitä sitä hommaa varten tarvitsisi, laitan sulle vaikka viestiä sit miten homma etenee!!

Jeps, itse pääsen maanantaina touhuamaan jos tarve vaatii.
Tiger II

Poissa *remppa*

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: PKSRCA:n 1/5 krossirata Lavanko
« Vastaus #179 : 24.07.13 - klo: 22.26 »
Kyllä voitte touhuilla radalla, vaikka viereisellä radalla kisat onkin. Hommaan tarvikkeet viikonlopuksi. Olen itse paikalla koko viikonlopun, joten juttusille vaan.
Pumilio Racing www.pumilio.fi "osat joita et löydä kataloogeista"